Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Fiat Punto: Současná generace je poslední

Fiat Punto: Současná generace je poslední Zdroj: acz

Fiat Punto: Současná generace je poslední

Fiat chce v dalších třech letech investovat do vývoje nových modelů 9 miliard euro. Na nové Punto ale z tohoto balíku nezbyl ani cent.

Když se řekne Fiat, první co vás asi napadne, je Punto. Italové se s tímto nástupcem modelu Uno před lety perfektně trefili do evropského vkusu a právě Puntu vděčí automobilka za to, že dnes ještě vůbec existuje. Pravdou je, že druhá generace už byla trochu slabší, ale ta třetí se zase stala hitem. Jenže už se vyrábí osmým rokem a vizuální změny, které z "baby-maserati" v rámci faceliftu udělaly ...fiat, se nesetkaly s příliš pozitivními ohlasy.

Zřejmě i to je jedním z důvodů, proč se automobilka k tomuto modelu rozhodla zachovat pěkně macešsky a jeho výrobu ukončí bez přímého nástupce. Je ovšem pochopitelné, že Fiat, to jsou právě mini- a malá auta, segment B tedy bez zástupce z Turína nezůstane. Asi tušíte, odkud vítr fouká - ano, i Punto bude nahrazeno dalším pětidveřovým derivátem modelu Fiat 500, jenž bude mezičlánkem mezi původním Fiatem 500 a SUV, respektive MPV modely 500X a 500L. Dá se tedy říci, že Fiat blízké budoucnosti bude pouze Panda a 500.

Fiat 500 segmentu B bude spolu s crossoverem 500X jedním z aut, jejichž vývoj bude v dalších třech letech financován skutečně velkorysým balíkem peněz v hodnotě 9 miliard euro. Investice v této výši by měly zajistit, že koncern Fiat přestane být v Evropě ztrátový, přičemž hlavním cílem je v Itálii vyrábět co nejvíce velkých a drahých aut, určených na export mimo EU.

V dalších třech letech Fiat vyšle na trh 20 nových modelů, přičemž osm z nich bude patřit značce Alfa Romeo, která kromě malého roadsteru a otevřeného 4C spoléhá zejména na SUV a novou generaci vozů střední a vyšší střední třídy s pohonem zadních kol, které budou levnější alternativou k Maserati Ghibli. Zbytek peněz se rozdělí mezi další expanzi značky Maserati a stabilizaci situace u Lancie. Zmíněný nástupce Punta pak bude z důvodu úspory nákladů vyráběn společně s originálním F500 v Polsku.