Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Punto: Současná generace je poslední

Michal Fokt Michal Fokt 10. 12. 2013
87
Fiat chce v dalších třech letech investovat do vývoje nových modelů 9 miliard euro. Na nové Punto ale z tohoto balíku nezbyl ani cent.

Když se řekne Fiat, první co vás asi napadne, je Punto. Italové se s tímto nástupcem modelu Uno před lety perfektně trefili do evropského vkusu a právě Puntu vděčí automobilka za to, že dnes ještě vůbec existuje. Pravdou je, že druhá generace už byla trochu slabší, ale ta třetí se zase stala hitem. Jenže už se vyrábí osmým rokem a vizuální změny, které z "baby-maserati" v rámci faceliftu udělaly ...fiat, se nesetkaly s příliš pozitivními ohlasy.

Zřejmě i to je jedním z důvodů, proč se automobilka k tomuto modelu rozhodla zachovat pěkně macešsky a jeho výrobu ukončí bez přímého nástupce. Je ovšem pochopitelné, že Fiat, to jsou právě mini- a malá auta, segment B tedy bez zástupce z Turína nezůstane. Asi tušíte, odkud vítr fouká - ano, i Punto bude nahrazeno dalším pětidveřovým derivátem modelu Fiat 500, jenž bude mezičlánkem mezi původním Fiatem 500 a SUV, respektive MPV modely 500X a 500L. Dá se tedy říci, že Fiat blízké budoucnosti bude pouze Panda a 500.

Fiat 500 segmentu B bude spolu s crossoverem 500X jedním z aut, jejichž vývoj bude v dalších třech letech financován skutečně velkorysým balíkem peněz v hodnotě 9 miliard euro. Investice v této výši by měly zajistit, že koncern Fiat přestane být v Evropě ztrátový, přičemž hlavním cílem je v Itálii vyrábět co nejvíce velkých a drahých aut, určených na export mimo EU.

V dalších třech letech Fiat vyšle na trh 20 nových modelů, přičemž osm z nich bude patřit značce Alfa Romeo, která kromě malého roadsteru a otevřeného 4C spoléhá zejména na SUV a novou generaci vozů střední a vyšší střední třídy s pohonem zadních kol, které budou levnější alternativou k Maserati Ghibli. Zbytek peněz se rozdělí mezi další expanzi značky Maserati a stabilizaci situace u Lancie. Zmíněný nástupce Punta pak bude z důvodu úspory nákladů vyráběn společně s originálním F500 v Polsku.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

powerpoint
| 12. 12. 2013
Když se na to chceš podívat mezinárodně, tak se podívej i globálně, co značka nabízí. Škoda v Číně a v Indii deriváty Octavie, Rapidu/Fabie (odklonovaného z VW) - a to je konec pro svět. Fiat sice jen Ottimo, zato globálně nabízí dále Ideu (nedoceněné auto a skvělé mini MPV), ale v takové Brazíli má od historického Mille, přes nové Uno, souběžně dvou generací Palií, Sienu, Grand Sienu i pick-up Strada (včetně osobní verze) - a to jsem vypsal jen modely, které jsou nad rámec toho, co je v Evropě.

Takže pokud se vrátíme na začátek, tak tvé tvrzení není pravdivé - Škoda nemá v nabídce více modelů (můžeme se přít, zda lokálně, ale rozhodně ne globálně). Pokud bychom k tomu přičetli užitkáče, tak je to nad slunce jasné i lokálně.
powerpoint
| 12. 12. 2013
Jako bývalý majitel fabie 1.4 16V AT a fabie II 1.4 16V man. a zároveň současný majitel brava II ti mohu s klidným svědomím říct, že podvozek v bravu je o dost lepší (byť ono se to nedá srovnat přímo, protože bravo je o dost širší, o půl metru delší a samozřejmě je to i jiná třída). Jelikož paralelně používám služební OII Tour, tak dokonce tvrdím, že při normální jízdě není poznat mezi OII a bravem rozdíl, zatímco mezi nimi a fabkou okamžitě ano (v neprospěch fabky, přičemž fabia II z toho srovnání vychází hůř než jednička).
powerpoint
| 12. 12. 2013
Nadpisy, stejně jako zbytek článků, jsou tady poslední dva roky jen samé sra*ky (slušně se to napsat nedá). Způsob, jakým tady redakce zpracovává texty, je velmi smutný a se slušnou žurnalistikou nemá nic společného.
powerpoint
| 11. 12. 2013
Bravo by za taký podvozok žebralo pred bránou Škodovky. Marchionne to ale zakázal, vraj Maserati sa postará o dizajn a predaje budú raketovo rásť. >:-[]
powerpoint
| 11. 12. 2013
Bravo by za taký podvozok žebralo pred bránou Škodovky. Marchionne to ale zakázal, vraj Maserati sa postará o dizajn a predaje budú raketovo rásť. >:-[]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku