Nový model přichází s technikou Alfy Romeo, novou převodovkou a úspornějším systémem 4x4. V USA se začne prodávat v létě jako luxusnější obdoba Dodge Dart.
"V případě, že jsou poháněna jen přední kola, je kardan, mezinápravová spojka a jejich příslušenství v klidu."
Znamená to, že zadní diferenciál a poloosy jsou také v klidu ? To má nějaké elektromagnetické spojky v kolech ? Nebo se zadní poloosy a diferenciál točí a "v klidu" je jen kardan a mezinápravová spojka a jejich příslušenství ? To by ale musel mít kardan ještě jednu spojku u diferenciálu. A co je vůbec myšleno tím příslušenstvím kardanu a mezinápravové spojky ?
Ví to někdo, když už to z článku nejde vyčíst ? Pochybuji, že by se ozval autor.
Zajímalo by mně to taktéž.
Už dlouho sním o osobním autě, kde se dá pohon 4x4 zapnout či vypnout. I když
aby to bylo ono, musela by být poháněná zadní náprava...
Tuhle funkci mají (nebo měla) spíš SUV/ terénní auta. Například Pajero má 2WD mód. Dnes jsou rozšířené automatické systémy, kde tuhle možnost běžně nemáš. Pokud ti jde o spotřebu, pak není automatika špatná (typicky se snaží posílat na druhou nápravu minimum). Pokud chceš zadokolku na blbnutí na stisknutí tlačítka, máš smůlu.
Volnoběžka, resp. volnoběžky v každém zadním kole by to teoreticky řešit mohly, ale tento způsob pohonu (s volnoběžkami v kolech) je - nebo lépe - byla záležitost u teréňáků, kde šlo zejména o přípojení pohonu a nesofistikované, poměrně jednoduché odstranění odporů, když pohon není potřeba.
U osobního auta, kde může řidič chtít využít u pohonu 4x4, pokud je zapojen, i brzdný účinek motoru, to není asi při současné úrovni techniky to nejlepší řešení. Např. problém rázu záběru při přechodu z režimu jízda bez plynu a pod plynem, třeba v zatáčce a s tím spojené změny v jízdních vlastnostech.
Souhlasím s tvojí úvahou, že to autor opět asi ani moc nepromýšlel, na 100%. ;-)
Možná to není to nejsofistikovanější řešení, ale cpát do kol elektromagneticky ovládané spojky mi přijde trochu praštěné (na tuhle třídu aut). ;-) I když by z toho teoreticky šel udělat zajímavý systém - ze spojek vzadu bys mohl udělat vlastně aktivní diferenciál.
Co se brzdění motorem týče, pořád by ti brzdil předek. Možná ne ideální, ale nejsem si jist, jestli by si vůbec řidič všiml rozdílu.
To co popisujes, cize elektromagneticke spojky ma Honda a presne to vyuziva ako aktivny diferak a da sa to vyradit z cinnosti vybratim poistky a mas z toho iba predokolku ale pochybujem ze by to usporilo palivo .....
Ne, prostě ne... Exteriér je divný, působí na mě jak staré vozy tak z devadesátých let. Podobně vypadaly některé americké Fordy, samozřejmě s detaily poplatnými době. Ovšem vnitřek z tohohle Chrysleru je paráda, tam bych neváhal ani minutku..
Dvojče Dartu určitě ne, Sebring i 200 byly midsize sedany, z fotek nevypadá že by to zmenšili, ani by to nedávalo smysl. DART se za nějak rekrodně neprodává, dělat mu dvojče by jeho prodeje ještě snížilo..
Čumáku chybí nějaká dominanta, centrální prvek. Jinak vůbec nemám nic proti, celkem se mi to líbí. Zadek, respkektive zadní světla mi připadají taková japonská. Ten klesající prolis za zadní nápravou mi připomíná Elantru. Je to takové best of both worlds. Škoda toho čumáku, ale třeba bude naživo dojem lepší.