Novinky
Xawier
3
...interiér amerika, exteriér hjondé jak vyšitej! Dohromady nevim,nevim... >😁
Přejít do diskuze
Zajímalo by mně to taktéž.
Už dlouho sním o osobním autě, kde se dá pohon 4x4 zapnout či vypnout. I když
aby to bylo ono, musela by být poháněná zadní náprava...
Už dlouho sním o osobním autě, kde se dá pohon 4x4 zapnout či vypnout. I když
aby to bylo ono, musela by být poháněná zadní náprava...
.....technické řešení pohonu trošku podrobněji.
"V případě, že jsou poháněna jen přední kola, je kardan, mezinápravová spojka a jejich příslušenství v klidu."
Znamená to, že zadní diferenciál a poloosy jsou také v klidu ? To má nějaké elektromagnetické spojky v kolech ? Nebo se zadní poloosy a diferenciál točí a "v klidu" je jen kardan a mezinápravová spojka a jejich příslušenství ? To by ale musel mít kardan ještě jednu spojku u diferenciálu. A co je vůbec myšleno tím příslušenstvím kardanu a mezinápravové spojky ?
Ví to někdo, když už to z článku nejde vyčíst ? Pochybuji, že by se ozval autor.
"V případě, že jsou poháněna jen přední kola, je kardan, mezinápravová spojka a jejich příslušenství v klidu."
Znamená to, že zadní diferenciál a poloosy jsou také v klidu ? To má nějaké elektromagnetické spojky v kolech ? Nebo se zadní poloosy a diferenciál točí a "v klidu" je jen kardan a mezinápravová spojka a jejich příslušenství ? To by ale musel mít kardan ještě jednu spojku u diferenciálu. A co je vůbec myšleno tím příslušenstvím kardanu a mezinápravové spojky ?
Ví to někdo, když už to z článku nejde vyčíst ? Pochybuji, že by se ozval autor.
exteriér ameriku opravdu nepřipomíná, souhlas.
Navíc pokud neplánují uvedení pod zančkou alfa v EU, tak to ani žádný turbodiesel nikdy mít nebude, jak bylo ještě minulý týden spekulováno.
Navíc pokud neplánují uvedení pod zančkou alfa v EU, tak to ani žádný turbodiesel nikdy mít nebude, jak bylo ještě minulý týden spekulováno.
Zrovna tohle auto by podle me melo urcite vetsi sanci jako Lancia nez 300, vypada docela evropsky.
Čumáku chybí nějaká dominanta, centrální prvek. Jinak vůbec nemám nic proti, celkem se mi to líbí. Zadek, respkektive zadní světla mi připadají taková japonská. Ten klesající prolis za zadní nápravou mi připomíná Elantru. Je to takové best of both worlds. Škoda toho čumáku, ale třeba bude naživo dojem lepší.
To co popisujes, cize elektromagneticke spojky ma Honda a presne to vyuziva ako aktivny diferak a da sa to vyradit z cinnosti vybratim poistky a mas z toho iba predokolku ale pochybujem ze by to usporilo palivo .....
Dalo by sa povedať , že takto si predstavujem optimálny dizajn :yes: Jednoduché a napriek tomu nie nudné 😄
Proto jsem se prvotně ptal, jak to v tom autě vlastně je. Volnoběžky jsou taky trochu na prd, (doeditoval jsem to do svého příspěvku v 19:05).
Kdo ví, jak to autor vůbec myslel, kdo ví, z čeho čerpal a kdo ví, jak to překládal z cizího jazyka a vůbec. 😄
Kdo ví, jak to autor vůbec myslel, kdo ví, z čeho čerpal a kdo ví, jak to překládal z cizího jazyka a vůbec. 😄
Možná to není to nejsofistikovanější řešení, ale cpát do kol elektromagneticky ovládané spojky mi přijde trochu praštěné (na tuhle třídu aut). 😉 I když by z toho teoreticky šel udělat zajímavý systém - ze spojek vzadu bys mohl udělat vlastně aktivní diferenciál.
Co se brzdění motorem týče, pořád by ti brzdil předek. Možná ne ideální, ale nejsem si jist, jestli by si vůbec řidič všiml rozdílu.
Co se brzdění motorem týče, pořád by ti brzdil předek. Možná ne ideální, ale nejsem si jist, jestli by si vůbec řidič všiml rozdílu.
Volnoběžka, resp. volnoběžky v každém zadním kole by to teoreticky řešit mohly, ale tento způsob pohonu (s volnoběžkami v kolech) je - nebo lépe - byla záležitost u teréňáků, kde šlo zejména o přípojení pohonu a nesofistikované, poměrně jednoduché odstranění odporů, když pohon není potřeba.
U osobního auta, kde může řidič chtít využít u pohonu 4x4, pokud je zapojen, i brzdný účinek motoru, to není asi při současné úrovni techniky to nejlepší řešení. Např. problém rázu záběru při přechodu z režimu jízda bez plynu a pod plynem, třeba v zatáčce a s tím spojené změny v jízdních vlastnostech.
Souhlasím s tvojí úvahou, že to autor opět asi ani moc nepromýšlel, na 100%. 😉
U osobního auta, kde může řidič chtít využít u pohonu 4x4, pokud je zapojen, i brzdný účinek motoru, to není asi při současné úrovni techniky to nejlepší řešení. Např. problém rázu záběru při přechodu z režimu jízda bez plynu a pod plynem, třeba v zatáčce a s tím spojené změny v jízdních vlastnostech.
Souhlasím s tvojí úvahou, že to autor opět asi ani moc nepromýšlel, na 100%. 😉
Tuhle funkci mají (nebo měla) spíš SUV/ terénní auta. Například Pajero má 2WD mód. Dnes jsou rozšířené automatické systémy, kde tuhle možnost běžně nemáš. Pokud ti jde o spotřebu, pak není automatika špatná (typicky se snaží posílat na druhou nápravu minimum). Pokud chceš zadokolku na blbnutí na stisknutí tlačítka, máš smůlu.
Stačila by volnoběžka. Ale spíš bych řekl, že si jen autor neuvědomil, že se za jízdy otáčí všechna kola. 😉
Dvojče Dartu určitě ne, Sebring i 200 byly midsize sedany, z fotek nevypadá že by to zmenšili, ani by to nedávalo smysl. DART se za nějak rekrodně neprodává, dělat mu dvojče by jeho prodeje ještě snížilo..
Chápu, že se tam má asi vejít i někdo vyšší, ale z boku je to prostě divně vysoký, zvlášť u řidiče. Jinak na úvodní fotce se mi líbilo dost.
je ten předek nezvykle uhlazenej. Jinak záď, celková silueta a interiér jsou OK. Akorát to podle mě není dvojče Dartu, ale midsize sedan, co Bariku?