Tvůrce McLarenu F1 se bezpochyby zapsal navěky do historie automobilového průmyslu, ale ještě mu to nestačí. Chtěl by postavit novou ikonu, na hony vzdálenou dnešním monstrům, přecpaným elektronikou.
je v tom, ze to ludia beru ako Gordon - postavime to najlepsie, co vieme, aj ked to zatial nevieme. A hlavne ze pri tvore auta nemyslia na to, ze musia pokorit to naj a tak sa im neumyselne podari nejaka haluz.... Preto je Mc ikona, lebo sa na nic nehral. Bude to aj Veyron o 20 rokov? Budu v roku 2030 spomienkove videa ako mame teraz, na povodne sportove M3, prve Quattro, Cosworthy, Lotus Carlton, Golf I GTI, P 205 GTi, ale aj dieslovu Fabiu RS a ine auta, ktore nas oslovili tym, co nik necakal? Auto, ktore nevyrobia kvoli emisnemu normovanemu eurolabaku?
tak Veyron je a vždy bude ikonou hlavně pro ty co o autech něco ví. Spousta lidí ale chtějí mít jen svůj pohled a tomu Bugatti nevyhovuje. Veyron opravdu nikdy nebyl vytvořen k tomu aby se honil po okruhu s Caterhamem. Je to hypergranturismo. Luxusnější než Rolls a rychlejší než Ferrari.
Všechna auta co píšeš byla ve své době jedinečná... tedy až na Fabii RS, její zařazení do seznamu nechápu.
Od dob prvního M3 se ale změnila spousta věcí. Technika se posunula tak, že běžný kompakt s přehledem strčí do kapsy obě GTI, maximálka pod 200 nebo 0-100 přes 10 platí dnes za výkonovou nedostatečnost. Veyron je dost možná poslední auto, které jakž-takž smysluplně posouvalo nějaké limity.
Co jsem chtěl říct... Veyron je úplně stejně vypiplané (byť trošku jinak zaměřené) jako F1, jenže doba už je jinde. Proto ho asi nevnímáme tak silně.