Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Gordon Murray chce postavit ještě jedno superauto

Michal Fokt
Diskuze (4)
Tvůrce McLarenu F1 se bezpochyby zapsal navěky do historie automobilového průmyslu, ale ještě mu to nestačí. Chtěl by postavit novou ikonu, na hony vzdálenou dnešním monstrům, přecpaným elektronikou.

Gordon Murray, jenž v době svého angažmá u závodního týmu McLaren postavil ikonický supersport F1 se sedadlem uprostřed, se stal stejnou legendou jako jeho výtvor, což není nic divného. Zvláštní ovšem je, že od té doby už jsme o něm dohromady neslyšeli. Dá se totiž říci, že po odchodu od McLarenu pracoval na vizi vozu přesně opačného - úsporného městského elektromobilu T.25.

Jeho evoluci T.27 se Murraymu povedlo po letech vylepšování teprve vloni prodat Yamaze, která jej bude v lehce pozměněné formě bude vyrábět jako MOTIV.e a teď rozjíždí další atraktivní projekt - chce zase postavit supersport!

"Mám v hlavě ještě jeden supersport", říká Murray, jenž je už sám o sobě značkou, která by výslednému produktu měla zajistit potřebný kredit i publicitu. A jako posledně, i v tomto případě by měl být úplně jiný, než ty ostatní, které dnes chrlí Ferrari, Mclaren a Porsche. Těm Murray vytýká přílišnou komplikovanost elektronických systémů a velkou váhu v rozmezí 1,5-2 tuny.

Gordonova vize je naopak v této přetechnizované době postavit "driver´s car", kde by bylo elektroniky co nejméně a jenž by vyžadoval především um řidiče. Bude mít nízkou váhu a spoléhat se bude výhradně na motor s vnitřním spalováním. Mimochodem právě taková byla také jeho představa celokarbonového nástupce F1 v době, než McLaren opustil.

Slavný konstruktér říká, že jeho firma Gordon Murray Design my měla kapacity na výrobu takovéhoto auta v počtu kolem 100 exemplářů. ba co víc, stýská se mu po světě motoristického sportu a rád by se do něj také vrátil, ideálně s vlastním autem do Le Mans. Murray však také prozradil, že se u GMD pracuje v současnosti kromě zmíněného sporťáku na osmi dalších projektech minivozů a offroadů, které pak zase budou následně nabídnuty větším výrobcům.

Michal Fokt
Diskuze (4)
Avatar - Emel
22. 2. 2014 22:13
Re: caro ikony...
Všechna auta co píšeš byla ve své době jedinečná... tedy až na Fabii RS, její zařazení do seznamu nechápu.

Od dob prvního M3 se ale změnila spousta věcí. Technika se posunula tak, že běžný kompakt s přehledem strčí do kapsy obě GTI, maximálka pod 200 nebo 0-100 přes 10 platí dnes za výkonovou nedostatečnost. Veyron je dost možná poslední auto, které jakž-takž smysluplně posouvalo nějaké limity.

Co jsem chtěl říct... Veyron je úplně stejně vypiplané (byť trošku jinak zaměřené) jako F1, jenže doba už je jinde. Proto ho asi nevnímáme tak silně.
Avatar - MANETTINO
22. 2. 2014 20:17
Re: caro ikony...
tak Veyron je a vždy bude ikonou hlavně pro ty co o autech něco ví. Spousta lidí ale chtějí mít jen svůj pohled a tomu Bugatti nevyhovuje. Veyron opravdu nikdy nebyl vytvořen k tomu aby se honil po okruhu s Caterhamem. Je to hypergranturismo. Luxusnější než Rolls a rychlejší než Ferrari.
21. 2. 2014 22:24
Re: caro ikony...
Problem s Veyronem je, ze si hraje na spoustu veci, kteryma neni. Ikona to bude max pro lidi, kteri o autech nic nevi.
Avatar - sargis
21. 2. 2014 19:01
caro ikony...
je v tom, ze to ludia beru ako Gordon - postavime to najlepsie, co vieme, aj ked to zatial nevieme. A hlavne ze pri tvore auta nemyslia na to, ze musia pokorit to naj a tak sa im neumyselne podari nejaka haluz.... Preto je Mc ikona, lebo sa na nic nehral. Bude to aj Veyron o 20 rokov? Budu v roku 2030 spomienkove videa ako mame teraz, na povodne sportove M3, prve Quattro, Cosworthy, Lotus Carlton, Golf I GTI, P 205 GTi, ale aj dieslovu Fabiu RS a ine auta, ktore nas oslovili tym, co nik necakal? Auto, ktore nevyrobia kvoli emisnemu normovanemu eurolabaku?