Gordon Murray chce postavit ještě jedno superauto
Gordon Murray, jenž v době svého angažmá u závodního týmu McLaren postavil ikonický supersport F1 se sedadlem uprostřed, se stal stejnou legendou jako jeho výtvor, což není nic divného. Zvláštní ovšem je, že od té doby už jsme o něm dohromady neslyšeli. Dá se totiž říci, že po odchodu od McLarenu pracoval na vizi vozu přesně opačného - úsporného městského elektromobilu T.25.
Jeho evoluci T.27 se Murraymu povedlo po letech vylepšování teprve vloni prodat Yamaze, která jej bude v lehce pozměněné formě bude vyrábět jako MOTIV.e a teď rozjíždí další atraktivní projekt - chce zase postavit supersport!
"Mám v hlavě ještě jeden supersport", říká Murray, jenž je už sám o sobě značkou, která by výslednému produktu měla zajistit potřebný kredit i publicitu. A jako posledně, i v tomto případě by měl být úplně jiný, než ty ostatní, které dnes chrlí Ferrari, Mclaren a Porsche. Těm Murray vytýká přílišnou komplikovanost elektronických systémů a velkou váhu v rozmezí 1,5-2 tuny.
Gordonova vize je naopak v této přetechnizované době postavit "driver´s car", kde by bylo elektroniky co nejméně a jenž by vyžadoval především um řidiče. Bude mít nízkou váhu a spoléhat se bude výhradně na motor s vnitřním spalováním. Mimochodem právě taková byla také jeho představa celokarbonového nástupce F1 v době, než McLaren opustil.
Slavný konstruktér říká, že jeho firma Gordon Murray Design my měla kapacity na výrobu takovéhoto auta v počtu kolem 100 exemplářů. ba co víc, stýská se mu po světě motoristického sportu a rád by se do něj také vrátil, ideálně s vlastním autem do Le Mans. Murray však také prozradil, že se u GMD pracuje v současnosti kromě zmíněného sporťáku na osmi dalších projektech minivozů a offroadů, které pak zase budou následně nabídnuty větším výrobcům.