Ekonomika
Možno v texte trochu zanikla informácia, ktorá je celkom podstatná: v Bratislave sa bude vyrábať komlet celé Porsche Cayenne, nielen karoséria, ako doteraz. Momentálne sa Cayenne kompletizuje v Nemecku a teda si stále Zuffenhausenskí hrdo píšu: Made in Germany. Onedlho už bude Porsche made in Slovakia. :yes:
Gilgit
Zajímavé co jsou to za nicky, které nicku iudex za tento príspevek za 30 minut daly 2 palce dolu. Co je na tom príspevku spatného nebo nepravdivého? Nic. Ale ty palce dolu krásne ukazují, jaká spodina se tady na diskusích bohuzel taky pohybuje.
Z autora je cítit frustrace a pocit méněcennosti. Tak asi proto.
Gilgit
Já to z autorova príspevku necítím.
Pokud se vyznás v automobilovém prumyslu, tak jiste vís, ze jiz pri prípravách projektu Touareg/Cayenne bylo známo, ze ekonomicky nejvýhodnejsí by bylo delat oba modely kompletne v Bratislave. Tehdejsí vedení Porsche vsak trvalo na finální montázi v Nemecku, práve kvuli tomu "Made in Germany".
Pred zacátkem výroby modelu Cayenne a v prvních letech výroby tohoto vozu vedení Porsche, a konkrétne tehdejsí séf Porsche Wiedeking, alergicky reagovali na kazdou zmínku o Bratislave a Slovensku.
Jinak to, co se vozí z Bratislavy do továrny Porsche v Lipsku, je o hodne víc nez jenom lakovaná karosérie.
Pokud se vyznás v automobilovém prumyslu, tak jiste vís, ze jiz pri prípravách projektu Touareg/Cayenne bylo známo, ze ekonomicky nejvýhodnejsí by bylo delat oba modely kompletne v Bratislave. Tehdejsí vedení Porsche vsak trvalo na finální montázi v Nemecku, práve kvuli tomu "Made in Germany".
Pred zacátkem výroby modelu Cayenne a v prvních letech výroby tohoto vozu vedení Porsche, a konkrétne tehdejsí séf Porsche Wiedeking, alergicky reagovali na kazdou zmínku o Bratislave a Slovensku.
Jinak to, co se vozí z Bratislavy do továrny Porsche v Lipsku, je o hodne víc nez jenom lakovaná karosérie.
V Bratislave sa vyrába vybavená karoséria Porsche Cayenne, čiže v Nemecku sa domontujo podvozková skupina a motor. Všetko ostatné je "fertig".
Budou na Slovensku vyrábět i motory a podvozky, nebo vám jen pošlou komplety na "svatbu"? Kromě motoru a podvozku se na Slovensku myslím montuje všechno.
Mel jsem to stesti brigadovat v nemecke tovarne na Slovensku za svych studentskych let a ta ikdyz cela produkce byla ze slovenska balila sve produkty do krabic Made in Germany. Nemam strach ze podobnou znacku nebude mit i Cayenne ikdyz uz bude vyjizdet komplet ze Slovenska.
v roku cca 2004 samotna firma vw tvorila 3,5%hdp. Spolu so subdodavatelmi tvorili 10%hdp slovenska. Dnes to ine nebude.
Bratislavsky kraj bol v HDP/obyv 5ty najbohatsi v EU .
Ak by VW odisiel, tak nieze BA kraj padne na hubu, ale cele SK.
[odkaz]
Bratislavsky kraj bol v HDP/obyv 5ty najbohatsi v EU .
Ak by VW odisiel, tak nieze BA kraj padne na hubu, ale cele SK.
[odkaz]
mnoho zavodov v eu konci a presuvaju vyroby inde alebo maju slabu vyrobu... a my u vw slovakia trhame rekordy :yes: