Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen loni vyrobil na Slovensku rekordních 426.313 vozů

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 30. 3. 2014 • 03:38
17
Slovenský závod automobilky Volkswagen loni vyrobil 426.313 vozidel a prakticky využil celou produkční kapacitu.

"V roce 2013 jsme vyrobili nejvíce vozidel v naší 23leté historii. Pohybujeme se tak na hraně našich produkčních kapacit," uvedl šéf slovenské divize Volkswagenu Albrecht Reimold. Dodal, že v letošním roce by továrna chtěla udržet loňské výrobní výsledky.

V Bratislavě Volkswagen vyrábí SUV Volkswagen Touareg a Audi Q7 a také části vozu Porsche Cayenne, jehož celou výrobu má továrna převzít přibližně koncem roku 2017. SUV se na loňské produkci továrny podílely 51 procenty. Do výrobního portfolia závodu patří také malé vozy Škoda Citigo, Seat Mii a Volkswagen Up!, které jsou postaveny na stejné platformě. Loni továrna spustila výrobu vozu Up! s elektrickým pohonem.

Prakticky celá výroba slovenského Volkswagenu směřovala loni na export, a to zejména do Německa, Číny a Spojených států. Volkswagen má na Slovensku továrnu také v Martině. Tam se zaměřuje na produkci komponentů, která loni vzrostla o více než šestinu. V Košicích zase připravuje vozy na export pro ruský trh.

Bratislavská továrna Volkswagenu loni potvrdila pozici největšího výrobce aut na Slovensku. Vedle Volkswagenu montují vozy na Slovensku také značky Kia a PSA Peugeot Citroën. Produkce aut v zemi loni dosáhla nového rekordu přes 980.000 exemplářů. V přepočtu na obyvatele tak Slovensko bylo stejně jako v roce 2012 světovou jedničkou ve výrobě automobilů. Automobilový průmysl je jedním z hlavních tahounů exportně orientované slovenské ekonomiky.

V slovenské divizi Volkswagenu, která zaměstnává více než 9400 pracovníků, hrozí stávka zaměstnanců. Důvodem je, že se odbory s vedením továrny dosud nedohodly na úpravě platů. Odborová organizace v podniku proto vyhlásila stávkovou pohotovost. Průměrný měsíční plat pracovníků továrny loni včetně bonusů dosáhl zhruba 1600 eur (43.900 korun). To představuje téměř dvojnásobek průměrné mzdy na Slovensku.

Související články

Témata
31. 3. 2014 11:11
Re: Cayenne
Ako sa to mohlo redakcii auto.cz stat? Inokedy bulvarne nadpisy a teraz iba strohe cislo celkovej produkcie :-)
31. 3. 2014 09:31
Re: Cayenne
JJ stejně jako některé motory či převodovky v ostatních značkách koncernu pocházejí z Mládé B. nebo Vrchlabí. Ostatně, podvozek znamená nápravy.
30. 3. 2014 23:30
10% hdp
v roku cca 2004 samotna firma vw tvorila 3,5%hdp. Spolu so subdodavatelmi tvorili 10%hdp slovenska. Dnes to ine nebude.
Bratislavsky kraj bol v HDP/obyv 5ty najbohatsi v EU .
Ak by VW odisiel, tak nieze BA kraj padne na hubu, ale cele SK.

[odkaz]
Avatar - fOE
30. 3. 2014 20:34
Re: Cayenne
Mel jsem to stesti brigadovat v nemecke tovarne na Slovensku za svych studentskych let a ta ikdyz cela produkce byla ze slovenska balila sve produkty do krabic Made in Germany. Nemam strach ze podobnou znacku nebude mit i Cayenne ikdyz uz bude vyjizdet komplet ze Slovenska.
30. 3. 2014 14:42
Re: budme radi
Levná pracovní síla a pozice VW, o ničem jiném dobré vytížení závodu není.
Články odjinud