Novinky
to ale nepiš sem, ale na registr patentů... ať Edisonovi ty tisíce patentů zruší, že nic nevymyslel 😄
Doufám že ti bude aspoň trochu trapně až na vlastní voči uvidíš jaký plkáš kraviny >😒]
Však už jsme si všichni zažili, jedeš po dálnici a ve zpětném zrcátku jakoby někdo svařoval. Pak mě předjede nové prémiové auto vyšší třídy. Sám jezdím raději na manuál, protože jinak fotím řidiče v protisměru a kamionákům to peru v protisměru naplno, protože snímač nevidí jeho světla přes střední svodidla.
Konečně po nesmyslech typu Wankelův motor, promítání na kapotu a jiných nesmyslných černých děr za peníze majitelů aut se dostáváme k něčemu, co vypadá opravdu rozumně a technologicky nadějně i pro využití mimo automobilový svět. Nejsem sice zrovna BMW fanatik, ale za tohle mají u mě bavorští velký palec nahoru :yes:
Paprsek na fosfor dopadá směrem do auta, ne z auta, pokud si dobře pamatuji. Spíš je tu riziko u nehod (kvůli tomu se pro jistotu světla vypnou, podobně jako se u elektromobilu automaticky odpojí baterie).
Vyhnout se oslnění dá. Stačí svítit pod horizont. Když svítíš přes horizont, tak záleží na profilu terénu a protijedoucímu autu. Očekávám, že se do budoucna připojí i C2C komunikace.
Vyhnout se oslnění dá. Stačí svítit pod horizont. Když svítíš přes horizont, tak záleží na profilu terénu a protijedoucímu autu. Očekávám, že se do budoucna připojí i C2C komunikace.
Hele bud vklidu, funguje to dobre, na me blikaj nekteri ze mam zaply dalkovy a v realu to sou potkavacky, jenom proto, ze mi sviti komplet svetla (vsechna 4).
Možná jsme se potkali. S nesvítiči se už neobtěžuji, ale e😜erti, kterým vše krásně svítí, zato seřízeno to mají tak perfektně, že mi doslova vypalují zrak, uz mi fakt lezou na nervy.
Uz se tesim az s tim v noci nekoho potkam v protismeru. Jsem ten posledni co by nevital pokrok s otevrenou naruci, ale tady mam uprimne docela strach o to jak onen system bude fungovat zvlast v automatickem rezimu.
Mám pocit, že ne, protože je snad jen dvě hodiny nebo nějak takhle krátko. Takže ji asi nenaplánovali na noc, i když u nějakých závodů vím, že se dělají obě. Jediný fotky co jsem našel, tak jsou jenom stacionární fotky světlometů samotných, bohužel ne přímo z tratě. Na letošní LeMans se těším, souboj Porsche vs. Audi bude doufám parádní podívaná.
Edit: Teď koukám na stránky Nurburgringu a jela se i noční kvalifikace na dvě a půl hodiny.
Edit: Teď koukám na stránky Nurburgringu a jela se i noční kvalifikace na dvě a půl hodiny.
Jela se kvalifikace v noci? Jak to vypadalo? Nejde mi o to, kdo byl první, ale celkem mě zajímá, jak to bude v noci vypadat. Silverstone i Spa se pojede za světla, Le Mans bude první závod, kde pojede R18 za tmy. Alespoň, co vím.
Jela se kvalifikace, tudíž je to první oficiální představení nový technologie v oficiálním závodě. Minimálně pro BMW. Ale možná se pletu, nemám úplný přehled ve 24hodinovkách.
Ten se ale ještě nejel, až za dva měsíce, necelý týden po Le Mans. R18 pojede s laserovými světly samozřejmě všechny závody, tedy i Silverstone, který příští týden otevře sezónu.
Napis SZ a muzem vyzkouset. Mam jen blbej ILS od MB a zjistis, ze to tak zhavy neni, pokud cumis pred sebe a ne do svetel.
Az to uvidim v praxi uverim. Mam E w212 s LED svetlama, a na dalkovy to sviti minimalne tech 500m....
No to som zvedavý ako si sám nastavíš LED svetlá. A dosť pochybujem, že je vôbec ešte niečo potrebné nastavovať u adaptívnych aké sú v MB. To nieje Fabia I. kde každá druhá nová svietila zle. Veľa ľudí proste v noci nevie kam pozerať a tak ich oslňuje všetko oproti a blikajú ako zmyslov zbavení. Tým samozrejme nechcem povedať, že je málo áut, ktoré majú zle nastavené svetlá (ak vôbec).
Když si přečtu větu😒br />
"s vyšším odběrem totiž stoupá spotřeba paliva a adekvátně tomu roste množství vyprodukovaných emisí oxidu uhličitého, což je neslučitelné se stále tvrdší evropskou legislativou."
nezbývá mi než ze srdce souhlasit. Těším se na den, kdy EU konečně zruší to pitomé povinné svícení za slunečného dne.
"s vyšším odběrem totiž stoupá spotřeba paliva a adekvátně tomu roste množství vyprodukovaných emisí oxidu uhličitého, což je neslučitelné se stále tvrdší evropskou legislativou."
nezbývá mi než ze srdce souhlasit. Těším se na den, kdy EU konečně zruší to pitomé povinné svícení za slunečného dne.
Jenze ono je to pred horizontem sklopi, takze sviti do zeme.
Ony celkove ty LED svetla funguji lip jak Xenony( porovnavam stejny auta).
Ony celkove ty LED svetla funguji lip jak Xenony( porovnavam stejny auta).
jj H7 system kus plastu už jsou tak levný že na tom nemají
žádný rejžo, a tak aby simulovali nějaký vývoj tak vymyslí takovouhle kravinu 😄
Kdyby radši do 3-jkový řady namontovali elektromotor [odkaz] a postavili pár stojanů [odkaz] to by bylo jiný tóčo 😉
>😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒]
žádný rejžo, a tak aby simulovali nějaký vývoj tak vymyslí takovouhle kravinu 😄
Kdyby radši do 3-jkový řady namontovali elektromotor [odkaz] a postavili pár stojanů [odkaz] to by bylo jiný tóčo 😉
>😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒]
Známý je třeba případ se světly, u kterých neprošly blinkry, protože nebyly vidět ze všech měřených úhlů. Myslíte si, že je prostě VW musel předělat? Kdepak, to by bylo drahé. Raději prosadil, že se úhly měření změní aby jeho světla prošly. Že nejsou vůbec vidět? A komu to vadí?
Taky se možná ta luminiscenční vrstva časem propálí a potom půjde laserový paprsek přímo do očí. A úplně nejlepším argumentem je nízká výška laserových reflektorů - hlavně v dnešní době, kdy mají všechny auta metr vysoké tupé čumáky se to fakt hodí...