Teď jsem četl relamu na nové motory Volva ve světě motorů, kde uvádí, že jejich naftové čtyřválce nahradí výkonem šetiválce ;-) >:-[] No, jesli z něho vytáhnou přes 200 kW a boudou mít stejný průběh výkonu jako 6tiválec, zároveň ve 160 stejnou spotřebu a nakonec vlastně i vzuk, tak bych tomu možná věřil, ale zatím co vidím kolem sebe, se to zatím nikomu nepovedlo..
A hlavne Volvo akosi nemá aké šesťvalce nahrádzať, pretože malo vždy len naftové päťvalce. Ak to ale mysleli vo vzťahu ku konkurenčným šesťvalcovým dízlom, tak sa tiež len smejem. >:D
taková
ekologická
stopa,
tzn. kolik ta smradlavá jedovatá dízlpopelnice [odkaz] [odkaz] vyfukuje prachu který na ulici zase vdechnete, přefiltrujete v plících, čistý plyn vydechnete a dízlbordel zpracujete vlastním tělem rovnou do krve [odkaz]
NO NEDIVTE SE HOŠÁNKOVÉ, NIC NENÍ ZADARMO ANI TO VAŠE BRMBRM >:D
Ajaj, ďalšie alterego Bereniky, Kharla a bohvie koho ešte. Tak vám všetkým poviem jedno :
KÚPTE SI TIE ZÁZRAČNÉ TESLY (ak na nich máte) A VIAC NEOTRAVUJTE ĽUDÍ SVOJIMI SLABODUCHÝMI DRÍSTAMI.
kup si co chceš čoveče, ale jesi mě podnosem začmoudíš dízlem vtuchvíli seš nepřítel a půjdu po tobě at te to votravuje nebo ne, je mi volnej tvuj pocit, nebo pocit cely tvy skupiny, pošahanejs brmbrm dízlů čio koho chceš
ja bydlim ještě v německu [odkaz] do kalifornie za ségrou se mi nechce - moc teplo a v čechách u strejdy je moc dízlů malý platy a debilní práce jako třeba jen na spalovacích popelnicích a to me už neba dělat takovýdle kraviny
Vás v ústave pustili k internetu čo? Očividne nemáš ani potuchy o čom píšeš. A dosť pochybujem že vieš čo znamená slovo infiltrovať. A čo si zabudol heslo k ďalšiemu svojmu alteregu, že dnes len dvaja prispievate >:D
Ty jsi naprostý diskuzní nýmand, jenž si žije ve své ulitě a se svými chabými výpady dostává svoji úroveň níž a níž. Jinak doporučuji nějakou medikaci, očividně na tebe v psychiatrické léčebně pozapomněli, schizofrenie je velmi zlá nemoc a u tebe se dostala poměrně daleko... :no:8-s
Ty mi zase zkus pod nosem otevrit dul, ve kterem se tezi vsechen ten bordel, co ty tvoje auta na baterky potrebujou. Pripadne mi zacmud tou obrovskou lodi, ktera je vozi z ciny do USA a odtamtud to evropy.
no jasný obejdu milion povoleni a otevru ti pred panelakem obrdůl na lithium a rovnou k němu vybuduju obrkanál pro průjezd velkou zaoceánskou lodí abych ti mohl v tom tvým ***ákově začmoudit >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Aha, takže ty bývaš v zemljanke, všetko čo zješ si dopestuješ sám/sama, počítač máš tiež zrejme doma na kolene poskladaný atď. čo? Hádaj ako sa také bežné veci dostávajú do obchodov .. nákladiakmi čo sú diesle minimálne V6 obsahu okolo 12 l. Ešte aj ten chleba do obchodu vozí minimálne dodávka s dieslom. Mimochodom daj adresu kde bývaš, pozháňam 706 RTO a prídem ti dať čuchnúť. >:D
planeta je modro-bílo-zelená, černohnědo je od přírody tisíce let zahrabáno hluboko pod zemí aby planeta mohla být modro-bílo-zelená.
To jen člověk to taha na povrch a v klidu si rozprašuje a ještě se u toho tlemí
Co je nedostatečného na výkonu 174 kW podobně jako u 2,0 BiTDI? Potom stačí elektromotor 25 kW a máš 200 kW. Elektromotor zabere odspoda a rázem máš chování blízké šestiválci - mají to dobře vymyšlené a skutečně není čemu se smát ......
Jj, šestiválec je šestiválec. I když může být výkon čtyřválce slušný a blížit se starým šestiválcům, tak chováním je to pořád čtyřválec a se stoupajícími vstřikovacími tlaky se kultura chodu určitě nezlepšuje. Šestiválce pořád jsou a budou kulturou chodu (a to je především důležité pro prémii) jinde a navíc v nových generacích jsou jinde i výkonově. Jako levné řešení v mainstreamu proč ne čtyřválec, jako základní řešení v prémii no dobře, ale vrcholné řešení v prémii to budou muset hodně okecávat. ;-)
Šestiválce mají úplně stejné vstřikovací tlaky. Tedy vysoké. Tady se mýlíš protože vysoký vstřikovací tlak znamená menší detonace spalování.
Potom už to stačí pořádně odhlučnit, případně přidat elektromotor v nízkých otáčkách a dosahuješ velice zajímavých výsledků.
Já toto řešení nepreferuji ale nejsem proti. Sám mám šestiválec a jakmile bude nová generace GLK na trh uvedena v kombinaci s elektromotorem, ať už jako hybrid nebo jako plug-in-hybrid, jdu to rozhodně vyzkoušet.
Já vidím u šestiválců 1800-2000 bar. Který šestiválec má 2500?
Vyšší vstřikovací tlaky jsou spojeny s vyšším tlakem při vznícení směsi ve válci, u vstřikování 2000bar je tlak ve válci cca 200 bar. U 2500 bar vstřiku to předpokládám bude plus mínus autobus 250 bar. Vyšší tlak ve válci nemá vliv na tvrdost chodu?
Opět se mýlíš.
Vysoké tlaky vstřikování se dělají jen a jen pro lepší rozprášení nafty ve válci. (Díky tomu se zlepšují NOx a hlavně se snižuje množství produkovaných pevných částic na absolutní minimum). Tady mi můžeš věřit něco o tom vím. Vyšší tlaky ve válci s tím absolutně nesouvisí, vstřikovač je od prostoru spalování směsi zcela oddělen. Vyšší tlaky ve válci podpoří vyšší účinnost spalování. (´Vyšší výkon a krouťák, méně pevných částic. Na NOx již nezáleží protože se likvidují v chemických DENOx filtrech, nebo prostřednictvím SCR nebo kombinací obojího v USA). Detonace by byly vyšší, pokud ............ by se zároveň neaplikovaly sofistikované procesy snížení úrovně detonací jako jsou vícenásobné pilotní předvstřiky paliva, měření NOx přímo ve válci, měření úrovně detonací ve válci, měření tlaků ve válci, přesné měření množství a teploty vstřikovaného paliva atd.
Pokud půjdeš po tri-turbo motorech BMW a podobně výkonných u AUDI, dostaneš se na 2500 bar spolehlivě. U Mercedesu nastane tato doba až za rok s uvedením nových řadových šestiválců ........
Šestiválce BMW
N57D30O0 (180kW), N57D30O1 (190kW) have 1800 bar pressure, while N57D30T0 (225kW) N57D30T1 (230kW) and N57S (280kW) have 2000 bar pressure. N57D30Ox uses single turbocharger, while N57D30Tx uses 2 turbochargers, and N57S uses 3 turbochargers of varying size.
Se zvyšujícím se výkonem vidím u reálných motorů jedné řady:
a) zvyšující se tlak vstřikování (pro nižší výkony evidentně není potřeba zvyšovat tlak vstřikování pro dosažení čistoty výfuk. plynů)
b) rostoucí tlak ve válci (ano pro dosažení vyššího výkonu to bez vyššího tlaku nejde)
N47D20 (105kW) Injection pressure 1600 bar max. combustion chamber pressure 170 bar
N47D20 (130kW) Injection pressure 1800 bar max. combustion chamber pressure 180 bar
N47D20 (160kW) Injection pressure 2000 bar max. combustion chamber pressure 200 bar
Reálné svezení třeba s tím 105 kW dvoulitrem je daleko měkčí, jemnější než 160kW verze téhož motoru, která je sice supervýkonná, ale také projevem tvrdší než základní verze. Totéž platí pro TDI 105kW, 130 kW, vyšší výkon = tvrdší chod. Já tam rozdíl v tvrdosti chodu prostě pociťuji.
Tohle je pro mne jeden z nejpěknějších sedanů své třídy. Nádherné auto, z venku, zevnitř. Tohle člověka doslova nadchne. :yes:
Co už tak odzbrojující nebylo (aspoň u staré verze), byly jízdní vlastnosti, tupé řízení, pomalé převodovky, užrané staré naftové pětiválce a benzínové motory? Raději pomlčet.
Design parádní a vypadá, že i motor se zlepšil. Když jsem si ale do něj sednul, tak přišlo zklamání.... materiály, ergonomie a interiér vůbec působí lépe na fotkách než ve skutečnosti. Druhé zklamání přijde při pohled do ceníku.... ceny více než blízké nové C Klasse (s odpovídající technikou pod kapotou+-) a to už je mimo realitu.
Já zkoušel Summum ve světlé kůži. Moc se mi v něm líbilo.
S čím mám ale negativní zkušenost, že snad každé ojeté Volvo, ve kterém jsem jel, po provozu na našich cestách začalo v interiéru vrzat. Ce se týče cen, jak píšeš, je to mnohdy ustřelené.
...k interiéru: xc90, najeto 250tis. nic nevrže ;-) Ceny se dají domluvit, za ustřelené jsou pro mě verze např. u V60ky, kdy je cenovka někde kolem 1,6....to už je možnost kopnout u dveří jinde, kde mi nabídnou více. Ale i tahle cenovka se nakonec potulovala kolem 1,2...
...ale i tady platí, že každý model má svou "konfiguraci", která dává smysl. Stejně jako naložit Oktávu za 1 nemá smysl naložit s60, v60 za 1,5.
Když tak mě oprav. Stará Audi? .... tenhle motor byl v a4 a a6 v předminulé generaci. Měl jsem ho v a6, avant, quattro.... pod 8,2 nešel.... s tímhle se za 5 jet nedalo ani ve snu na kluzké podlaze..... ;-)
Je mi líto, pokud myslíš 2,7TDI...pak s ním jsem pá tisíc km najezdil a ten motor oproti silnější 3,0 byl nepovedenej. Reálně žral víc a příliš nejel.
Pohyboval jsem se mezi 7,5-9 litry.
To co ti ukázal PP je holej nesmysl.
A když jsi zpomalil na 105, tak to naftu dokonce vyrábělo, ne? :-) Nechci zpochybňovat, cos tady napsal, ale při rychlostním PRŮMĚRU 140 (ne že na 30 km štrece jedeš dokupy minutu 140 a zbytek 90) je za normálních povětrnostních podmínek a po rovině 5l/100 jen velice těžce uvěřitelných, dokonce až neuvěřitelných :-)
... souhlas. Osobně jsem "ujetý" po nasednutí na: kam s kafem, pravé koleno a délka sedáků.... poslední dvě jmenované kritizované věci - osobně jsem s tím neměl vůbec žádný problém, tak asi jiná noha páně Mičky. Jízdní vlastnosti moc na sport nebyly, ale pohodová "volvo" jízda dokonalá. Motory ano... s novým se dá pohybovat už od 4,5 do 6,5 kombinovaně, kdy 6,5 je už dost nakládka... nejčastěji 5,1-5,4. Což na 180 kobyl je solidní. Automat mi necukal, ale i kdyby, zažil jsem cukání i u GL.
Každopádně krasavec!!!
Kava do auta je asi z McD, takze to nepijem a tento problem je vyrieseny :-! . Prave koleno je v S60 vo vacsom pohodli ako v superbe, cukanie v E350 bolo protivnejsie, moze to byt aj chyba kusu. Ale ten rozdiel oproti A4 pri tom stvrtinovom presahu pri celnom naraze sa moze hodit.
...přiznám se, že tato generace S60 mi nic neříká, dodnes se mi ale nesmírně líbí ta první. Dokonalost! ;-)
Btw.: poslední co bych od Volva chtěl, aby se chovalo tvrdě nebo bylo sportovní. Silnej motor přece nemusí znamenat automaticky sportovně laděnej podvozek. Ve Volvu se chci cítit konejšivě a příjemně, bonus dynamickýho motoru je pak tak nějak samozřejmej. Přesto vymetání vraceček na okreskách mi ke švédovi moc nesedí.
Vyfasoval jsem tenkrát na chvíli V70, tedy stejnej základ a to auto prostě jezdilo jako Volvo. Jen to bylo v době, kdy si všechny automobilky vyjma Audi řekly, že sníží kvalitu snad všeho čeho se člověk dotýkal. Kůže praskala i ve chvíli, kdy se slunce skrývalo za mraky a potah volantu se odíral, jelikož tloušťka kůže byla v mikrometrech.
Nic proti gustu každého soudruha, ale zrovna S/V60 před faceliftem bych neoznačil za nadčasovou a elegantní. Podle mě naopak nejméně nadčasové volvo posledních 20 let. Ten vykulený výraz tapíra s nosem u země mě tehdá po uvedení zklamal. Zvlášť když nahrazovala krásnou a důstojnou první generaci.
Nemluvě o lehce disproporční zádi, která je vzhledem k dlouhému předními převisu a celkové mohutnosti přídě příliš krátká a tím trpí kufr a celá filozofie Volva coby rodinně orientované značce.
Facelift ale vzhled ohromně pozvedl, a tak nesouhlasím ani se slovy o jeho neznatelnosti.
Když jsem chtěl koupit XC70, odešel jsem přesně s tímto postojem "při jízdě vás přitom bude ze všeho nejvíce obtěžovat kontakt kolene se středovou konzolou"
A v okamžiku, kdy Volvo navíc nahradilo klasické analogové budíky (rychloměr a otáčkoměr) tou multimediální ***hrůzou, přestal pro mne být tento, jinak vynikající vůz, zajímavý.
....sedni do tchalyje a upaluj.... u volva nemáš místo .... autům nerozumíš.... jsi jako guglajt... ted vážně... to nemyslíš vážně, že ne?
... takto dokonalou protiřeč se musí hledat.
povedal len svoj nazor... ak mu to auto nesadlo tak mu to nesadlo.... s cim mas zase problem neviem ;-) .... posudzovat podla par riadkov niekoho ci autam rozumie alebo nie sa jednoducho neda ... tolko myslim ze vies ;-)
ak ti ide len o to rypnut si do adu.... myslim ze na to ides spatnym sposobom
povedal len svoj nazor a skusenosti... kazdemu predsa nemusi sediet auto ktore sedi tebe
Po modernizaci dokonalý sekáč. Teď si uvědomuji, že by ovšem mladší generace mohla mít právě k této charakteristice podstatně jiné asociace, než má generace starší. Tedy pro ty mladší - sekáč, jinak řečeno - frajer.
Příď i záď uchvacuje. Rovněž tak usednutí za volant. Jízda je pro běžného jezdce na vrcholu doby - utažená, přesto komfortní, estetika kabiny ohromuje. Cenné je též to, že Volvo našlo konkurenční odpověď na německou prémii. A i když v kombíku trochu opustilo své pověstné volvovské geny a upřednostnilo v této třídě trochu více styl nad praktičností, je to stále Volvo - bezpečné, masívní, své. Uvidíme, jak se s obnoveným vstupem do velikostní třídy vyrovná Jaguar. Jistě se to podaří a bude tak možné uspokojit spektrum jezdců prémiové střední třídy opravdu širokým modelovým rozpětím. A popravdě - zde co model, to trefa.
Pokud někdo není nadšen automatem, je zde stále možnost klasiky - manuální řazení. Kdo to umí, ví, že (mimo poskakování v zácpách) je manuál právě tím, co jízdě dodává absolutní míru prožitku. Je to jako jízda... "navostro", však to znáš...
Toto je uz ponekolikate v posledni dobe co je Volvo kritizovano za ovladani systemu koleckem na stredlovem panelu. Jak detailne testujete automobily? Zkousite k cemu jsou napriklad ovladaci prvky na volantu? System lze ovladat i koleckem na volantu, coz je podle me mnohem zdarilejsi reseni nez ovladani na tunelu a la MMI/iDrive/Command.
Co naopak nepovazuji uplne za stastne je pronikani dotykovych displeju do aut posledni dobou. Mam to ve svem aute a i kdyz symboly na displeji jsou velike a snadno citelne, absence hmatove odezvy mi proste vadi.
Cele to je samozrejme subjektivni co se komu lip ovlada, abych nebyl napaden ze nekomu podsouvam co je lepsi. Jde mi jen o to, ze redaktori v recenzich siri bludy.
Ano, kombinace hlasového ovládání a rolleru na volantu je úplně v pořádku. Jen je teď moderní mít kolečko mezi sedadly, případně touchpad a jakékoliv jiné řešení se tady kritizuje. Kromě popisu tlačítka (wow glóbus :-) ) a výčet funkcí redaktor nic bližšího nenapsal, z čehož soudím, že systém zrovna moc nevyzkoušel.
Podobná moudra padají na adresu renaultů za ovládání rádia...nestojí to za řeč.
To bude tím, že neznáš jména jako Carl Malmsten, Nirvan Richter, Josef Frank, Bruno Mathsson a mnoho dalších, kteří navrhovali designově i funkčně dokonalý nábytek (kromě jiného) vyhlášený v celém světě. Nehledě na firmy jako Dux, Stolab a kvanta dalších.
ty tie plasty hadam olizujes? alebo ich nejako pocas jazdy inak znasilnujes? .... makceny plast je to posledne co skutocneho poctiveho sofera na aute trapi.... hold ale metrosexuali maju dnes ine poziadavky to je pravda... este by to chcelo vediet ci to ma aj zrkadlo v slnecnej clone u sofera.... ak nie tak je to fakt na prd take volvo ... to mas pravdu
poviem ti to takto ... pajero ma makcene plasty.... ale keby ich makcnene nemalo tak to pajero bude rovnako kvalitne a dobre auto.... navyse ja som nemal nikdy potrebu ani cas v pajere tie makcene plasty lizat ani stlacat ani nejako inak ich znasilnovat... naopak mam pocit ze tvrde plasty sa budu cistit lepsie...
Ja by som povedal, ze Volvo je velmi zaujímavou volbou :yes:
..je sice pravdou,ze maju mierne prestrelene ceny, ale to ma aj konkurencia a vela krat ovela viac :-! Sam sa pristihujem, ze vek ma naozaj tendenciu sily prehodnocovat pohlad a priority.., a tak bezpecnost je viac ako ine faktory, pohodlie na palube a sedadla skoro za 1na, ..skvely volant, stale moznost radit manual, ..nenapadna image zo skrytou hodnotou a kludnim spankom :yes: ..no, mozno maly ulet v podobe farby, ehmm, uz asi viem, a je to FESAK ;-) !