Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Mercedes-Benz: Jak funguje systém naklánění auta v zatáčkách?

23 komentářů

Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
V 50 km/h snad za určitých okolností ze zatáčky vyletět nemůžeš?
Homulus
A co kdyby si konečně v německu vymysleli něco vlastního!
Radek_89
Proc ostatni automobilky nevymyslely svuj airbag a kopiruji to od MB, ktery to poprve uvedl do osobniho vozu?...Takhle o tom prece nemuzes vubec uvazovat.
Avatar - Barrichello
Barrichello
Nechci ti kazit náladu, ale první airbag měl GM v roce 1974, a můžeš si počíct dále [odkaz]
Radek_89
okej, za nepresnost se omlouvam, nicmene pointa je porad stejna....
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Tak Xantia se pokud vím, nenakláněla pro změnu vůbec, respektive pouze zanedbatelně.
_MT_
V Xantii jsem nikdy nejel, ale myslel jsem, že pointou Activa bylo, aby se auto nenaklánělo. Čekám, že tohle bude něco jako [odkaz] , kde je cílem zmenšit sílu vytlačující posádku ze sedadla a zlepšit tak komfort. Jen to zvenčí za jízdy vypadá zvláštně. V tomhle případě prý bylo inspirací Pendolino. :-)
megacruiser
Přesně to jsem chtěl napsat. MB se s velkou slávou po 20 letech dostal na technickou úroveň Xantie Activa. Princip i technologie jsou stejné. Mimochodem, doporučuji svezení v C6, kde je pokrok od Xantie jasně patrný - komfortem jízdy se na ni německá konkurence prostě nechytá. Co jsem tak slyšel, kdo se v C6 svezl, ten si ji buď koupil, nebo ji alespoň chce :-) To auto neuvěřitelně žehlí jakoukoliv cestu, dokonce tam nejsou cítit ani příčné prahy. Na D1 je ideální. Díky předsudkům se ale moc nechytlo.
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Spíš díky designu, který je svojský a většině asi nesedl.
webpaja
Problém je, že M-B ta auta reálně vyrábí...C6 už skončilo. Dojelo na spoustu věcí, tou nejhorší bylo "šérování" interiéru s tehdejší C5.
frite
Už týden mám současnou C5, tak by mě zajímalo - je velký rozdíl mezi C5 a C6 co se týče komfortu? Protože už tak mi přijde komfort k neuvěření (i to za kolik ho Citroen prodává - v pozitivním smyslu).
Včera jsem musel sednout do Octavie a vylezl jsem znechucen vibracemi, natřásáním a hlukem - a to jsem v ní jezdil 4 roky a nevadilo mi to ;-\
webpaja
Pokud chceš primárně od auta ve střední třídě pohodlí, pak určitě dobrá volba. ;-)
MariAchi
Samozřejmě ten citrón, ne oktávka :-)
webpaja
:-)
megacruiser
C6 se těžko srovnává s čímkoliv. Je to taková labutí píseň hydropneumatického pérování. Znám starou C5 - ta když se odemkne, tak se zvedá jakýmsi otřesně hlučným čerpadlem. Měla taky hrozně poruch. C6 má asi nějakou tlakovou nádobu, protože reaguje a mění výšku okamžitě a kdykoliv. Nerovnosti filtruje neuvěřitelně - dostalo mě přejíždění prahů a větších hrbů - auto spočítá, kdy bude hrb pod zadním kolem a sníží na okamžik tlak. Taky interiér je dost luxusní - jsou tam velké kusy pravého leštěného dřeva, žádný plast s dekorem. Fakt doporučuju si C6 zkusit třeba v nějakým bazaru - normálně se tomu nechce věřit, ale mnohem dražší BMW a MB jsou proti ní kostitřasy.
MariAchi
První koment a hned taková blbost >:D
pargi
No jo, první dojem můžeš udělat většinou jenom jednou :-)
MariAchi
...okukane od tej kury, nebo včil čumi po tych motorkařach?
webpaja
Myslíš tu, co jim sežral jaguár? >:-[]
MariAchi
Jo tu.
Ja myslel, že ich maju vjec, ale asi ne, tak se včil opiču po motorkařach >:D
Avatar - eXp10it
eXp10it
Zajímalo by mě jak je na tom člověk v takovém autě s kinetózou. Spousta lidí má problém, že když se nedívá na cestu a houpe to s ním tak je mu zle = kinetóza (typicky práce na počítači v autě kdy se člověk nedívá na cestu, jízda autobusem, letadlem, lodí když nemá možnost se dívat ven). Jenže ono to funguje i naopak a totiž, že pokud člověku předkládáme zrakový vjem pohybu, ale pohyb se nedostavuje je mu blbě taky... (simulátory, kino, oculus rift, pohb ve vesmíru.)
_MT_
Vím, že tohle řešili u vlaků. Když nebyly uvnitř zatáčky cítit, tak se lidem dělalo při pohledu ven špatně. Museli tedy udělat kompromis. Člověk nepotřebuje pocítit zatáčku plnou silou, aby bylo vnitřní ucho spokojené.