Testy
...kdepak jako nevýhoda! S fabií se dá zaparkovat i do úzký garáže nebo obecně užších parkovacích míst 😉
Jistě, každá mince má dvě strany, tohle by se jistě dalo považovat za výhodu. :yes😒br />
S pozdravem, Ondřej Chamilla 😄
S pozdravem, Ondřej Chamilla 😄
Na druhou stranu tři dozadu jen těžko posadíš. ;-\
Je vás tolik, že sedíte dva vepředu, a tří vzadu?
řekl bych že právě většina aut je spíše koncipována jako čtyřmístná, a páté je opravdu nouzovka.....
ale 95% času stejně jezdí člověk sám
řekl bych že právě většina aut je spíše koncipována jako čtyřmístná, a páté je opravdu nouzovka.....
ale 95% času stejně jezdí člověk sám
Mám přesně stejný názor, Fabia je na městské poskakování (a parkování) ideální vozidlo, kdo chce víc šířky, ať jezdí Ibizou.
Třeba mezi dvě esklády >😁
Třeba ve vlákně nahoře berou 5kvalt taky jako výhodu, méně řazení >😁
Jasná věc, turbobenzín má velký rozsah otáček, tam se nemusí furt kvedlat jak u ropy >😁
Pětikvalt má samo větší rozestupy, ale pořád je to v pohodě. To takový 1,6 tdi - tomu říkám přeskoky >😒] - jak Velká Pardubická
Pětikvalt má samo větší rozestupy, ale pořád je to v pohodě. To takový 1,6 tdi - tomu říkám přeskoky >😒] - jak Velká Pardubická
Většina turbobenzínů dnes funguje podobně jako ropák. Většina aut ti v klidu jede 1500-4000rpm, moc kvedlat nemusíš.
Samozřejmě je dnes situace u dieselu lepší, když vzpomenu na 1,9 PD - pod 1500 nejel, nad 2000 řval ;-\
Ale na mnou často jezděné trase, kde se střídá 70 s 90 km/h, tak na 6. RS 2,0 TFSi má v 70 okolo 1700 ot/min - OK, 2,0 TDi 1250 - KO. Nad volnoběhem dobře jedou biturba 2,0 CDTi a 25d od BMW.
Ale na mnou často jezděné trase, kde se střídá 70 s 90 km/h, tak na 6. RS 2,0 TFSi má v 70 okolo 1700 ot/min - OK, 2,0 TDi 1250 - KO. Nad volnoběhem dobře jedou biturba 2,0 CDTi a 25d od BMW.
Mě teda atraktivnějším vzhladem nezaujala. Podle mne je druhá generace Fábie krok špatným (designovým) směrem a žádné kudrlinky ani ceny za design to nespraví. Snad nová generace naváže na tu první a druhou přeskočí nebo alespoň obejde velmi širokým obloukem.
myslim ze nova fabia III bude dizajnom a vzhladom blizsie k starsej fabii I ako k terajsej fabii II .... suhlas... ten dizajn dvojky nabral divny smer.... a mozno ani nie tak samotny dizajn ako celkove proporcie fabie II sli divnym smerom....
na FIII sa tesim... :yes:
na FIII sa tesim... :yes:
Podle všech náhodně vyfocených maskovaných "prototypů" bude návaznost na stávající generaci relativně zřetelná. Osobně bych také řekl: bohužel. Uvidíme co s modelem udělá RapidněOctaviánský čumák... Ale nějaký designový skvost bych nečekával.
predpokladam ze plosina bude z terajsieho pola takze uz bude fabia konecne sirsia .... alebo bude uz nova plosina? ale asi nie , tu dostane asi az nove polo podla mna
O moc větší šířku nová Fabia mít nebude, vzhledem k existenci o něco výšepsotavené modelové řady Rapid, by celkové zvětšení Fabie bylo spíše kontraproduktivní. O něco málo se zvětšit může, důležitější pro vzhled bude menší výška karoserie, jenž vzhledovou disproporci "rozbije".
Podle původního vyjádření ŠA by cílovka Fabie mělo být jiná než u Rapidu. To je klasický auto do města, Rapid je podle mě co největší auto za co nejmíň peněz.
Lidé nekupují auta na základě vyjádření jednotlivých automobilek, ale podle reálných čísel a pocitů. Domnívám se, že pokud by rozměrově Fabia (zejména verze kombi) přerostla řadu Rapid, značka by tímto slušně zařízla produkt stávající nabídky.
Ani ne, Fabka je plnohodnotný supermini, který by mělo být bez kompromisů, pokud chce uspět v konkurenci. Rapid je opět postavenej nějak mezi, kdo bude chtít malý auto, nepůjde do něj.
Hádat se nebudu, já tvrdím, že ano.
Jen pokud je řada Fabia dle tebe jako plnohodnoté supermini, za co považuješ Citigo?
Jen pokud je řada Fabia dle tebe jako plnohodnoté supermini, za co považuješ Citigo?
To beru jako mini 😉 Co se týče Rapidu, podívej jaký jsou jeho prodeje a prodeje konkurence, docela se jim povedl vymést rybník. Prodeje Fabie podle mě kleasly hlavně z důvodu neatraktivního vzhledu.
Fabia supermini a Citigo mini, to si zapamatuju >😁
Porovnávat prodeje Rapidu a modelu, jenž se zatím ani oficiálně neukázal, nebudu. U nás Rapid možná zabodoval, proti stávající generaci Fabie to až takový problém nebyl, pokud rozměrově Fabia combi vyroste, pak bude mít stávající Rapid problém.
Porovnávat prodeje Rapidu a modelu, jenž se zatím ani oficiálně neukázal, nebudu. U nás Rapid možná zabodoval, proti stávající generaci Fabie to až takový problém nebyl, pokud rozměrově Fabia combi vyroste, pak bude mít stávající Rapid problém.
Super x mini.
Ono to zas tak nelogické není. Stačí znát význam slova.
Obecně se ale označení supermini používá spíše v Anglii, tady máme klasicky označení jako segment B.
Ono to zas tak nelogické není. Stačí znát význam slova.
Obecně se ale označení supermini používá spíše v Anglii, tady máme klasicky označení jako segment B.
Hranice mezi Rapidem SB a Fabií Combi tvoří hodně tenký led. Už dnes Rapid SB docela parazituje na Fabii Combi a je otázkou, kam plánují posunout kombi, pokud vůbec přijde...
Podle mě Fabia III bude méně prostorná a více stylová. Kombi od Fabie naopak možná přihodí ober-kufr, aby se odlišil od Rapidu SB. Pokud budeš chtít kufr, tak Fabii, pokud celkovou prostorovou vyváženost, tak Rapid SB. Takto by to mohlo docela fungovat, aniž by na sobě modely parazitovaly.
Podle mě Fabia III bude méně prostorná a více stylová. Kombi od Fabie naopak možná přihodí ober-kufr, aby se odlišil od Rapidu SB. Pokud budeš chtít kufr, tak Fabii, pokud celkovou prostorovou vyváženost, tak Rapid SB. Takto by to mohlo docela fungovat, aniž by na sobě modely parazitovaly.
FIII kombi bezesporu bude a čekám, že ne s méně než 100 litry v kufru navíc proti SB. Na druhou stranu je otázka prostoru na zadních sedadlech a pak už hurá vybírat podle potřeb.
objem zavazadelníku u Fabie Combi III by měl jít navrch, minimálně na papíře. Pokud přijde, tak očekávám kolem 540 l. Vzadu naopak podle mě Fabia tolik jako Rapid nenabídne. Takto rozdané karty by mi přišly ok.
Cenově jsou příplatky sice levné, jenže postupným přihazováním se poněkud dostáváme do vod nižší střední třídy. A u Fabia přplácím za věci, které jsou v nižší střední často již běžné...
Vedle Fabie Combi tu ale především je Rapid Spaceback a zde bych velmi opatrně vážil, jestli je Fabia Combi opravdu tou lepší volbou. Rapid je uvnitř prakticky o 10 cm širší a je to hodně znát.
Stejně tak kufr, Rapid SB má 415 l vs. 505 u kombi. 90 l už není nijak drastický rozdíl, i když je pravda, že Rapid SB má hodně skolněné 5. dveře.
Jenže dále tu je jízda a pokud článek nelže, tak Rapid SB bude odladěn lépe než Fabia, i díky kritice, kterou sklidil klasický Rapid.
Fabia však nebyla uvařena podle chudého receptu a v mnohém tak může působit dotaženěji. Jenže nakonec to stejně skončí u vzhledu, a Fabia kombi je vše, jen ne hezká. Zadní část se prostě k předku nehodila, nehodí a nikdy ani hodit nebude. Fabia I je dodnes pohledný kousek, Fabia Combi II je dodnes neforemné prasátko.
Prostornost je ovšem hlavní devizou Fabie Combi a v tomto je prakticky bez konkurence. I Ibiza ST je o hodně míň prostorná a Clio Grandtour šlo úplně jinou cestou.
RS nárazník a zatmavená světla podle mého dělají víc škody než užitku, ale to je o osobním názoru. Faktem je, že Fabia Combi II nikdy nebyla výhodnější a je otázkou, jestli vůbec bude nástupce a pokud bude, tak jakou cestou se vůbec vydá.
S rozumnou výbavou ale Fabia Combi aktuálně tvoří velmi zajímavou nabídku. Český reálný rodinný sen, který má šanci na úspěch :yes: :yes:
Vedle Fabie Combi tu ale především je Rapid Spaceback a zde bych velmi opatrně vážil, jestli je Fabia Combi opravdu tou lepší volbou. Rapid je uvnitř prakticky o 10 cm širší a je to hodně znát.
Stejně tak kufr, Rapid SB má 415 l vs. 505 u kombi. 90 l už není nijak drastický rozdíl, i když je pravda, že Rapid SB má hodně skolněné 5. dveře.
Jenže dále tu je jízda a pokud článek nelže, tak Rapid SB bude odladěn lépe než Fabia, i díky kritice, kterou sklidil klasický Rapid.
Fabia však nebyla uvařena podle chudého receptu a v mnohém tak může působit dotaženěji. Jenže nakonec to stejně skončí u vzhledu, a Fabia kombi je vše, jen ne hezká. Zadní část se prostě k předku nehodila, nehodí a nikdy ani hodit nebude. Fabia I je dodnes pohledný kousek, Fabia Combi II je dodnes neforemné prasátko.
Prostornost je ovšem hlavní devizou Fabie Combi a v tomto je prakticky bez konkurence. I Ibiza ST je o hodně míň prostorná a Clio Grandtour šlo úplně jinou cestou.
RS nárazník a zatmavená světla podle mého dělají víc škody než užitku, ale to je o osobním názoru. Faktem je, že Fabia Combi II nikdy nebyla výhodnější a je otázkou, jestli vůbec bude nástupce a pokud bude, tak jakou cestou se vůbec vydá.
S rozumnou výbavou ale Fabia Combi aktuálně tvoří velmi zajímavou nabídku. Český reálný rodinný sen, který má šanci na úspěch :yes: :yes:
Alebo je tester trpaslik?
"Potěší však dostatek prostoru na předních i zadních sedadlech, tedy pokud se bavíme o prostoru pro nohy a hlavu. "
Bezne stavany clovek vysky 180cm sa na mieste sofera citi ako v motokare, ako ho vsetky casti interieru obklopuju zo vsetkych stran a relativne dost miesta na dlzku pre nohy je len za sedadlom spolujazdcom vdaka vyrezanemu kastliku spolujazdca.
"Potěší však dostatek prostoru na předních i zadních sedadlech, tedy pokud se bavíme o prostoru pro nohy a hlavu. "
Bezne stavany clovek vysky 180cm sa na mieste sofera citi ako v motokare, ako ho vsetky casti interieru obklopuju zo vsetkych stran a relativne dost miesta na dlzku pre nohy je len za sedadlom spolujazdcom vdaka vyrezanemu kastliku spolujazdca.
jenže to bohužel tak mají už dneska všechny auta, to si vůbec nevybereš. V pátek jsem jel v té nové BMW 3 a překvapilo mě, jak málo míst pro řidiče tam je, to v E90 bylo daleko více místa. To je bohužel takový trend, vždyť i v superbu to není zrovna žádná sláva, co se místa týče. Je fakt, že třeba nejvíce místa pro řidiče jsem cítil ve své octavii I, tam bylo místa jednoznačně nejvíc, ve dvojce už jsem se taky cítil ztísněně.
Tak testni O3, ma znacne viac miesta pre sofera ako O2.
FII je este mimo trendu, kedze ma 7 rokov, ale hovorit o vela mieste pre kohokolvek je z rise rozpravok a tam asi tento test mieri.
Malo miesta moze sposobovat aj velkost palubovky, posed a pod., ale pokial nic netlaci a tapericung sa nedotyka vodica, je vsetko OK. Vo FII sa ma vsak dotykaju aj dvere, aj stredova konzola.
FII je este mimo trendu, kedze ma 7 rokov, ale hovorit o vela mieste pre kohokolvek je z rise rozpravok a tam asi tento test mieri.
Malo miesta moze sposobovat aj velkost palubovky, posed a pod., ale pokial nic netlaci a tapericung sa nedotyka vodica, je vsetko OK. Vo FII sa ma vsak dotykaju aj dvere, aj stredova konzola.
nevím, já mám 193 cm, takže já to vnímám dost. přiznám se, že fabii II jsem zatím seděl jen jednou, uvidím, až ji táta přiveze, jak se tam budu cítit, ale když jsem kupoval roomster, tak jsem bál té středové konzoly, že mě bude tlačit do kolena, ale je zvláštní, že se jím vůbec nedotknu, ale v OI ano...nechápu...a dveří se taky nedotýkám...
Jojo, OIII je pro řidiče daleko lepší, pamatuju si, jak jsem ji měl loni půjčenou, že to bylo hodně dobrý,
Jojo, OIII je pro řidiče daleko lepší, pamatuju si, jak jsem ji měl loni půjčenou, že to bylo hodně dobrý,
Do FII se vlezou čtyři dospělí lidi, což v dané třídě rozhodně není samozřejmostí. Mám 187 cm a na místě řidiče se tam v pohodě uvelebím. To o předchůdci (FI) rozhodně říct nejde.
Na druhou stranu ... je to za cenu kruté daně v podobě vysoké nevzhledné karoserie.
Na druhou stranu ... je to za cenu kruté daně v podobě vysoké nevzhledné karoserie.
FI mala akurat otrasne sedacky, z ktorych ma vzdy boleli krize a neskor aj krk. Inak interier celkom v pohode, stredova konzola zdaleka bez sance na kontakt.
FII ma tesny interier a je to snad jedine auto, kde som pravidelne stovky km vkuse nadaval. Za seba sa posadim v hociakom aute. Fabia 2 ma akurat naoko viac miesta na nohy vzadu, lebo predne sedacky su zozadu maximalne vykrojene, kde ine auta zvyknu mat len rovno umiestnene textilne calunenie, ktore je vsak bez konstrukcie za nim a nie je problem tam zaborit kolena. Fabiacke sedacky uz vsak maju za vykrojenim tvrdu konstrukciu operadla. Sedadlo samotne vyzera ako invalid [odkaz]
Napr. tu je operadlo rovne [odkaz] [odkaz] [odkaz] .
Cely efekt miesta na dlzku je teda len carovanie so sedadlami, nie realne viac miesta na dlzku v aute, co znamena, ze 4 dospelych posadis kamkolvek.
FII ma tesny interier a je to snad jedine auto, kde som pravidelne stovky km vkuse nadaval. Za seba sa posadim v hociakom aute. Fabia 2 ma akurat naoko viac miesta na nohy vzadu, lebo predne sedacky su zozadu maximalne vykrojene, kde ine auta zvyknu mat len rovno umiestnene textilne calunenie, ktore je vsak bez konstrukcie za nim a nie je problem tam zaborit kolena. Fabiacke sedacky uz vsak maju za vykrojenim tvrdu konstrukciu operadla. Sedadlo samotne vyzera ako invalid [odkaz]
Napr. tu je operadlo rovne [odkaz] [odkaz] [odkaz] .
Cely efekt miesta na dlzku je teda len carovanie so sedadlami, nie realne viac miesta na dlzku v aute, co znamena, ze 4 dospelych posadis kamkolvek.
Ano, tohle je v testu naprosto přesně popsáno. Na Nohy a hlavu je ve Fabii opravdu až nečekaně dost místa, v podstatě se nebojím místo přirovnat třeba Focusu III nebo novému P308. Příčná prostornost je samozřejmě zcela o něčem jiném, z toho ten pocit stísněnosti.
Fabia je snad jediné auto své třídy, u kterého se pohodlně posadím (=mám kam dát nohy a hlavu) sám za sebe. Tedy ještě i20 a pravděpodobně i Rio (v tom jsem neseděl). Jinak Fiesta, Polo, Corsa, Ibiza, Clio, ... všechno je o dost míň prostorné - sedí se prostě níž a tím nezbývá místo na nohy.
Fabia je snad jediné auto své třídy, u kterého se pohodlně posadím (=mám kam dát nohy a hlavu) sám za sebe. Tedy ještě i20 a pravděpodobně i Rio (v tom jsem neseděl). Jinak Fiesta, Polo, Corsa, Ibiza, Clio, ... všechno je o dost míň prostorné - sedí se prostě níž a tím nezbývá místo na nohy.
Ked mas 170-175cm, preco nie. Posadis sa v pohode.
Porovnanie s Focusom ci 308 je dobre akurat ako vtip.
Porovnanie s Focusom ci 308 je dobre akurat ako vtip.
Fabia II
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 850
Focus III
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 880
Fabia má tedy vzadu jen o pouhé 3 cm méně než Focus. jenže vepředu má o cca 5 cm víc, jinak řečeno, prostornost zcela obdobná. Teď tu začni tahat moudra >😒] :-!
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 850
Focus III
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 880
Fabia má tedy vzadu jen o pouhé 3 cm méně než Focus. jenže vepředu má o cca 5 cm víc, jinak řečeno, prostornost zcela obdobná. Teď tu začni tahat moudra >😒] :-!
Tie cisla z tabuliek o nicom nehovoria, neviem ako ich nameriavaju. Skor vypovedaju o moznosti posuvu sedadla.
Pozri cisla napr. Mondea😒br /> g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1020
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 670 / 940
Aha, ono ma vpredu menej miesta ako Fabia a Focus?? asi ne, ze.
Tu mas ine auto B segmentu😒br /> g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 930 / 1130
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 860
Vpredu ma miesta ako kamion.
Ked dofajcis, tak porozmyslaj, aku hovadinu si napisal.
Pozri cisla napr. Mondea😒br /> g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1020
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 670 / 940
Aha, ono ma vpredu menej miesta ako Fabia a Focus?? asi ne, ze.
Tu mas ine auto B segmentu😒br /> g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 930 / 1130
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 860
Vpredu ma miesta ako kamion.
Ked dofajcis, tak porozmyslaj, aku hovadinu si napisal.
čísla nelžou, pokud jsou změřená. A 1000x se můžeš stavět na hlavu.
Ve Fabii se prostě sedí výš a z toho těží. Proto je na svoje rozměry až neuvěřitelně prostorná.
Ve Fabii se prostě sedí výš a z toho těží. Proto je na svoje rozměry až neuvěřitelně prostorná.
mě ta fabie překvapila. Dokonce i táta se včera rozhodl, že ji v kombiku vymění za svojí octavii I, objedná ji v 1,4, protože choulostivé TSI na něj není, to jsem mu rozmluvil, protože jezdí pořád krátký vzdálenosti a já TSi mám, sice spokojený, ale já toho najezdím daleko více. Jednoznačně to není vůbec špatná cena a snad i něco u nás u prodejce přihodí, když tam jezdíme prakticky 14 let na servis a kupoval tam dvě octavie....tak uvidíme. Osobně si myslím, že to je ideální koupě.
Nová Fabia bude rozhodně lacinější (což neznamená levnější). To, co vydržela Fabia I, Fabia II nedá. A stejný trend bude nepochybně (bohužel) i nadále.
Podobně je to s Octaviema. Octavia II vydrží méně než I, o té III raději ani nemluvím. Auta, co vydrží v pohodě 300 000 km už prostě Škoda nepotřebuje.
Podobně je to s Octaviema. Octavia II vydrží méně než I, o té III raději ani nemluvím. Auta, co vydrží v pohodě 300 000 km už prostě Škoda nepotřebuje.
a proto bych v této cenové hladině a velikosti šel pro Elysee, tedy Citroena.
S 1.6 "starým" motorem.. asi poslení auto ze staré školy.
😉
Já osobně bych asi šel pro 500L s benzínovým motorem bez turba - ale to už je přece jen dražší a je to trochu "mpv".
Klasika je prostě klasika.
:-!
Ale proti Fabce v kombi úplně v pohodě: Pop Air je základně vybavenej včetně klima - a stojí 289tis proti 283tis Fábky... a za těch 6 tis je to přece jen o hodně prostornější..
S 1.6 "starým" motorem.. asi poslení auto ze staré školy.
😉
Já osobně bych asi šel pro 500L s benzínovým motorem bez turba - ale to už je přece jen dražší a je to trochu "mpv".
Klasika je prostě klasika.
:-!
Ale proti Fabce v kombi úplně v pohodě: Pop Air je základně vybavenej včetně klima - a stojí 289tis proti 283tis Fábky... a za těch 6 tis je to přece jen o hodně prostornější..
Elysee je v určitých věcech prostě "odfláknutý", resp. šetřilo se i na nesprávných místech. Tenké zadní pružiny budí pochybnosti, stejně myslím absence izolačního plechu nad výfukovým vedením, absence zadních opěrek hlavy (tohle mi vadí nejvíc), nebo nečalouněné víko kufru.
I tyhle věci má Logan zmáklé, proto bych si zřejmě raději vzal Rumuna. Tím spíš, že existuje MCV. Pravda, povedená a věčná 1.6 atmosféra tam chybí a celkoé zpracování má lepší přecijen francouz.
Pro dva bych Elysee klidně vzal. Pro 4 ne, kvůli těm zadním opěrkám.
I tyhle věci má Logan zmáklé, proto bych si zřejmě raději vzal Rumuna. Tím spíš, že existuje MCV. Pravda, povedená a věčná 1.6 atmosféra tam chybí a celkoé zpracování má lepší přecijen francouz.
Pro dva bych Elysee klidně vzal. Pro 4 ne, kvůli těm zadním opěrkám.
opěrky asi jo... jinak je ten podvozek bytelnej!
Byl jsem pod ním.
😉
Plechový víko mi nevadí... to mi vadí o hodně víc stříkání Rumuna bez povrchové úpravy plechu.
😉
Ale chápu, že to přes barvu není vidět.
Byl jsem pod ním.
😉
Plechový víko mi nevadí... to mi vadí o hodně víc stříkání Rumuna bez povrchové úpravy plechu.
😉
Ale chápu, že to přes barvu není vidět.
FII HB😒br />
31KT/14-Scout
44KT/14-Monte Carlo
52KT/14-ukončení výroby FII HB
FIIC😒br />
31KT/14-ukončení výroby FIIC
31KT/14-Scout
44KT/14-Monte Carlo
52KT/14-ukončení výroby FII HB
FIIC😒br />
31KT/14-ukončení výroby FIIC
Jak je to stará technika tahle Fábia? Taky už nějaký rok zpět co. No nevím, pro nenáročný lidi snad ano, ale za ty peníze, kdy se z aut stává technika alá výpočetní a auta stárnou daleko rychleji.
Když jsem tu zaslechl o MCV 1.2,......taky ho máme u domu, napsal jsem tu na něj recenzi, za ty prachy aspoň pro mě dost dobrý auto.
Osobně bych si Fábii nekoupil ani za nic, mnoho let jsem trávil v koncernových autech a už se mi ten vnitřek prostě přejedl, všechno na jedno kopyto. Přesto, posl OCT se mi libí ze všech stran, ale ty starý modely, všechno stejný.
Když jsem tu zaslechl o MCV 1.2,......taky ho máme u domu, napsal jsem tu na něj recenzi, za ty prachy aspoň pro mě dost dobrý auto.
Osobně bych si Fábii nekoupil ani za nic, mnoho let jsem trávil v koncernových autech a už se mi ten vnitřek prostě přejedl, všechno na jedno kopyto. Přesto, posl OCT se mi libí ze všech stran, ale ty starý modely, všechno stejný.
Ahoj 😄 akční nabídka Fabie mě hodně láká, ale bohužel nemám dost financí na její koupi. Koukal jsem na různé nabídky půjček a nejvíc mě zaujala autopůjčka od Equabank. Přijde mi výhodnější než Škofin apod. Máte s tím někdo zkušenosti prosím? díky
Osobně bych uvažoval o nějakém "značkovém" úvěru, kde při jeho využití dostaneš slevu a financování tak může být srovnatelné s platbou v hotovosti - osobní zkušenost s Renaultem.
Co se EB půjčky týká, záleží jak moc peněz máš nebo nemáš. Od určitě částky může být třeba Airbank lepší.
Co se EB půjčky týká, záleží jak moc peněz máš nebo nemáš. Od určitě částky může být třeba Airbank lepší.
První dotaz a hned na konkrétní produkt. No, to trochu zavání reklamou...
Nicméně jsem se včera právě díval na financování fabie😒br /> [odkaz]
Kalkulačka je to vespod stránky a jeví se mi to docela výhodné (ovládání výpočtu je trochu vachrlaté - třeba změna modelu). Na splátky jsem zaplatil 251 tis. v hotovosti 235 tis. Tedy za 3 roky přeplatek 16 tis. včetně pojištění. Je tam 30 tis. odečet... To se mi jeví supervýhodné (doufám, že jsem si nespletl desetinnou čárku...).
Nicméně jsem se včera právě díval na financování fabie😒br /> [odkaz]
Kalkulačka je to vespod stránky a jeví se mi to docela výhodné (ovládání výpočtu je trochu vachrlaté - třeba změna modelu). Na splátky jsem zaplatil 251 tis. v hotovosti 235 tis. Tedy za 3 roky přeplatek 16 tis. včetně pojištění. Je tam 30 tis. odečet... To se mi jeví supervýhodné (doufám, že jsem si nespletl desetinnou čárku...).
Co se ti zdá jako reklama netuším a je mi to prakticky jedno...
Pokud neznáme vstupní parametry, tak se o výhodnosti nabídky dá pouze spekulovat.
Pokud neznáme vstupní parametry, tak se o výhodnosti nabídky dá pouze spekulovat.
já jo, já roomstra bral přes škofin a v pohodě, nabídka dobrá, já moc rád úvěry nemám, takže bych si něco nakukat nenechal a hlavně nerad nerad něco přeplácím. A je fakt, že jsem to využil jen proto, že mám ten úvěr bez úročný, protože jsem dával 60% a zbytek ve 24 splátkách, navíšení tam tehdy bylo za 0 kč jen byla podmínka mít havarijní a povinné od české nebo kooperativy, tak jsem se bál, že v tom byl háček a přišlo mi to v pohodě, vycházelo to dohromady na 9600 ročně a kdybych si to pojištění dělal sám, tak bych se dostal maximálně na 8500, takže těch 1100 za rok zkousnu...ale je fakt, že já to bral jako podnikatel, jestli ten škofin dělá to samé i pro soukromé osoby, to fakt nevím.
Souhlasím. Pracovníci škofinu chodí do práce naprosto zadarmo, protože to je jejich hobby, jejich šéfové místo miliónových odměn nosí peníze do práce, aby bylo na budovy, topení, elektřinu, vodu luxusní vybavení, počítače atd. Zaměstnanci nemají žádné benefity, služební auta, telefony... Škofin je výbornou leasingovou společností, ostatně i jako ostatní leasigovky.
Nebudem pisat znova, takze iba copy/paste😒br />
Nie je to celkom o mojej Fabii, tentokrát o kolegovej 63kW TSI. Má 93000km.
K rozvodom, ktore su znova hlučné, podotýkam, že boli menené pri 60tisíc sa pridala prevodovka. Presakuje olej, na boku je prasklina. Po rozobratí sa našiel voľne poletujúci pružný kolík, ktorý vypadol z obežného kola diferenciálu a vydral drážku do boku prevodovky.
Škoda servis robí mŕtveho chrobáka, auto je po záruke, má dvaapol roka.
P.S.
Vacsina malych sluzobakov boli Fabie, teda 7 kusov, prve MPI, potom silnejsie HTP. Vsetky sa viacmenej bez podstatnejsich poruch dozili 200tisic km. Tato TSI je oproti nim katastrofa.
Nie je to celkom o mojej Fabii, tentokrát o kolegovej 63kW TSI. Má 93000km.
K rozvodom, ktore su znova hlučné, podotýkam, že boli menené pri 60tisíc sa pridala prevodovka. Presakuje olej, na boku je prasklina. Po rozobratí sa našiel voľne poletujúci pružný kolík, ktorý vypadol z obežného kola diferenciálu a vydral drážku do boku prevodovky.
Škoda servis robí mŕtveho chrobáka, auto je po záruke, má dvaapol roka.
P.S.
Vacsina malych sluzobakov boli Fabie, teda 7 kusov, prve MPI, potom silnejsie HTP. Vsetky sa viacmenej bez podstatnejsich poruch dozili 200tisic km. Tato TSI je oproti nim katastrofa.
není v dnešní době není investiční, ale k běžnému životu je třeba, na vesnici vzhledem trendu veřejné dopravy naprostou nutností. Nejlepší je podle mě kupovat auta formou "tři vejce do skla" s přihlédnutím na praktičnost, provozní náklady, záruku, četnost nutných servisních prohlídek... Mnoho lidí je ale jiného názoru a kupuje škodivky, např. takovou Fóbie Tour kombík. Jen blbec při srovnání Fóbie např. s i30 CW, Peugotu aj nepochopí, které auto se mu vyplatí a které ne. Proto, když vidím škodivkáře, je mi jasné, kdo to je - buď extravagantní dolarový milionář, nebo finančně negramotný blbec.
Vždycky se mi líbí, když má někdo patent na to, že on ví vše nejlépe a všichni co jednají jinak jsou prostě blbci.
Ono je těžké pochopit, že třeba je někdo na škodovku zvyklý, že s jejími modely jezdí celý život, tak chce i novou, i když je třeba dražší, že naopak někdo má averzi vůči korejcům. nebo se mu peugeot nelíbí a nebo má daleko autorizovaný servis, kam jezdí na prohlídky a úplně nejvíc těžko pochopitelné pro Tebe je, že má prostě každý právo výběru...to chápeš asi těžko.
Ono je těžké pochopit, že třeba je někdo na škodovku zvyklý, že s jejími modely jezdí celý život, tak chce i novou, i když je třeba dražší, že naopak někdo má averzi vůči korejcům. nebo se mu peugeot nelíbí a nebo má daleko autorizovaný servis, kam jezdí na prohlídky a úplně nejvíc těžko pochopitelné pro Tebe je, že má prostě každý právo výběru...to chápeš asi těžko.
Když jezdí celý život s dražšími a technologicky staršími škodivkami, tak to je opravdu blbec. Korejci mi nevadí a kdyby nebylo www.auto.cz,, byly by hodně oblíbené a trhaly prodejní rekordy. Momentálně jsou Korejci skoro ve všem jedničky, ať Samsung v mobilech, v televizích a vlastně v celé elektronice, která se uplatňuje dnes už ve všem. Samsung, popř. LG jsou i jedničky v tepelných čerpadlech a klimatizacích, které už dávno překonaly totálně zastaralé švédské IVT (obdoba se škodivkami) a jiné super značky. Evropské zkostnatělé značky jsou již teď v podstatě na odpis, např. super špičkové Saaby aj.. Přečti si např. test super drahých tužkových batérií super značek se super králičkem ve srovnání s levnými Korejci nebo Číňany! Evropa se zabývá křivou zeleninou, žárovkami, pomazánkovým máslem, tuzemským rumem, upředňostňováním nepřízpůsobyvých cikánů, vychvalováním svých zastaralých výrobků apod, a vlak ji už dávno ujel a zbývaj ji už akorát ti cikáni. To už není žádným tajemstvím, poprok a bohatství se prostě přelilo na východ.
U tohoto motoru je potřeba si dávat pozor například na závady regulace plnícího tlaku a již známého problému s rozvody...
[odkaz]
[odkaz]
Já, jakožto nenáročný 24letý synek, jsem si začal pohrávat s myšlenkou výměny stávajícího auta Peugeot 407 1.8l 92kw sedan, a protože uvažuji nad koupí nového vozu, řekněme něčeho na pohodu, tak jsem vybíral taky z této dvojice.
Dacia logan MCV - auto subjektivně o třídu větší než Fábie, ale motor 1.2. je tragedie. zpracování interiéru mě nijak neurazilo, plasty jsou slabé, ale za tu cenu... - až na ten plech v kufru (né že by mi na něm až tolik záleželo). 0.9tci - cena dorovná Fabii s TSI
Fabia, auto které dobře znám-byt v hatchi. Není tak prostorná jako MCV, ale pořád je mi bližší (ne cenou), ale když bych si měl něco vzít šel bych do ní, jezdím prakticky sám, max ve dvou, a kdyby přišlo na třetí, tak jsme s kombi připraven. Já jsem jeden z těch komu ani posmívání se HTP netrhá žíly, zní to jako vysavač, ale odveze mě to, a za 5.5, nebo i za 5 když je potřeba. Ale motor, který jsem zkoušel byl 1.2tsi 63kw, a myslím že to je to pravé ořechové co bych si nechal líbit. pohodově za 6, nebo i míň. Interiér je i po těch letech vyspělejší, až na otlačenou pravou nohu. A co se jízdy týče - vím co si sní můžu dovolit, podvozek tvrdší (s 15´), ale vyhovující.
Mít víc financí, nebo víc našetřeno jdo do Fabie combi, +pro mě je to výběhovka, a počítám že tam problémy nebudou (dosud jsme doma s 6 Fabiema HTP problém neměli) Pravda MCV je taky postaveno z vyzkoušeného.
FÁBKA na CNG [odkaz] [odkaz]
1) je celkem čistý, do města vás pustí
2) letos jezdí za polovic, za třetinu příští rok (benzin se zdraží na 60 a €jro na 50)
3) je v souladu s vwagón philosophy, doklepat spalováky [odkaz] [odkaz] [odkaz]
😉
>😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒]
1.4l 63kw ve fabii s rozumnou jízdou je taky kolem 6l spíš 7l, ale dynamikou zaostává za 1.2tsi, ale beru že ta 1.4l atmo bude pracant a držák
😉
P301 jsme projížděl v rámci výběru další varianty, 1.6l nebyl špatný-i poměrně úsporný, s nezajetým motorem, studeným a odjetých cca 8km ,jsem měl na PP 6l/100km, věřím že pod 6 bych s ním dal v pohodě, a stejně tak věřím, že něco vydrží. Ale co mi vadilo tak to kupodivu nebyly vnitřní materiály, ale celkové odhlučnění auta, bylo to jako kdybych jel s otevřenými okny... stejně tak nebyl vycentrovaný volant z výroby. Jinak posez poměrně vysoko, ale pro přehled dění kolem vozu to bylo fajn. Jen cena s 1.6l prudce atakovala 300t. A to nejsem ochotný dát-páč tolik nemám. A 1.2. jsem neprojížděl, tak nevím
mám fabii 1.4, předělával jsem ji úplně novou na pohon LPG a ceny se docela šnížily, komplet mne to vyšlo na 23 000Kč.
o tom seatu se mi to moc nezda - pravda neseděl jsem v tom ,ale ten rozdíl tam prece nemuze být tak markantni, a stejne tak nesleduju ceny seatu, takze nevim jestli náhodou skutecne nevyjde lépe,
ale já bych jako ostatní od dacie upustil
mnohem více mám odježděno právě na firemní fabii 1 combi 1.2htp 200tkm, a na domácích x fabiích (obou generací / různých karoserií) dalších cca 70tkm
jsou dvě vysvětlení - buďto jsem s fabií natolik sžitý - a jak říkám nemám problém ani s HTP 47kw / 51kw (krom zvukového projevu) , a sám uvažuju nad soukromou fabii 1.2tsi i 1.4 obojí 63kw
druhá varianta je, že mě opravdu tak strašně nemile ta 1.2. 16v překvapila...nejde jen o ,,zátah" ale o ochotu pracovat, v plynu si to představit moc neumím, ale na obranu - byl to nezajetý motor.
K tomu chevymu, tento motor neznám (nejel jsem ho) ale mám za to že to bude z dílny opel, tudíž tomu bych se nebránil. jen chevy se stahuje s vyjímkou camara a někde tuším i corvetty, a chevy bych si i kvůli zůstatkové hodnotě nepořídil. Vždyť oni vyklízejí pole (s tím že servis by měl být zachován )
u chevroletu jsem pokukoval po cruzovi, taktéž s 1.8l (ale ani jsme ho neprojel), máme firemní cruze sedan v naftě, ale ten interiér se mi moc nelíbí... resp ty materiály, a volant oloupaný už po 30tkm - detail ale nepotěší. Ve své době jsme koukal i po HHR, to auto má podle mě prostě něco do sebe
inac benzinova 1,2 a 1,2 na lpg verzia maju inac poskladane prevody na 1 a 2 stupen,
to len aby si mal viacej info, ked tak skus vyskusat este logana benzinovu 0,9, neskusal som, ale mal by tahat lepsie, ako klasicka vw 1,4 - nikde som nepostrehol, zeby mala take problemy s rozvodmi, ako 1,2 tsi od vw /resp. este nikto sa nepochvalil/, tu 0,9 vies kupit aj
s prerabkou na lpg, kedze to nie je priamovstrek a zarukou priamo od nejakeho predajcu, treba pogooglit
0.9 jsem se Opavského u zasoupení Renault/Dacie , ke zkušební jízdě nedočkal.....snad se někdy dočkám.
Hm. Tak jak tedy spočítáš návratnost, když nechceš počítat?
Vše následující je s velkou mírou nadsázky, tak to prosím netahejte do případně další debaty jako argumenty😒br />
Samozřejmě ten kdo těžce kalkuluje, ten bude brát jen fakta a hru čísel. Tak tomu opravdu bude stačit papír a znalosti matematiky ze základní školy
Skutečně vyjde o tolik lépe MCV + plyn, + zřejmě malý nájezd, než Fabie?
a jestli vyjde, tak o kolik, a stojí to za to jezdit opravdu tím nejnižším co se dá na 4kolech koupit, přitom nenabídne ani lepší spotřebu(beru to tak že se to v této třídě řeší) ani lepší lepší svezení, ani lepší výbavu, ani zpracování,ani zázemí, které nabídne domácí automobilka...
.
Teď zcela vážně, nejsem až tak na peníze abych si upřednostil dacii, před fabii.
Ale dávám do toho srdce. Tedy pouze můj osobní názor, a mé preference
MCV kromě větší prostornosti (interiér, kufr) a vyšší světlé výšky nemá proti fabii moc co nabídnout. Možná tak cena některé příplatkové výbavy...(verze arctica je už rozumně vybavená).
Jo to byla ta věc, která se mi vyloženě líbila stejně jako u Peugeotu 301 - světlá výška.
Jinak nový design dacie je líbivý, auto je to prostorné. Ale pořád to (pro mě) nestačí.
Výbava a parametry se dají docela dobře porovnat tady😒br /> [odkaz]
Ale to asi znáš...
1.2TSI 77kw - je iny vesmir, co do vykonu, pri rovnakej spotrebe 6.6 litra. Samozrejme, nie je to nejaky supersport, len akoze 1.6ka, ale oproti 1.4ke je to ina liga. Minimalna spotreba je tam 4,4litra eko jazdy na okreske a 5 litrov pri plynulej normalnej jazde, takze asi ziadna velka slava.