Ekonomika
Nesfouknul je všechny vítr, když jsou tak lehké ?
😄))
...v rámci worldwide? Tomu tak jistě nebude 😉
-7% není žádná tragédie. Podle mého za tím bude hlavně střední třída, A4 je evidentně za zenitem a proti novým konkurentům neobstojí.
Bohužel je portál SDA placenej a ACZ už nedává tabulky po segmentech, takže se dobře nedá určit jak si stojí jednotlivý modelový řady...
Ani A6 pokud vim v CR netahla a ta za zenitem rozhodne jeste neni.
To je pro mě záhadou, je o tolik lepší než předchozí generace a F10 se vzdaluje.
Napadaji me jen dve vysvetleni: 1) desing kde F10 proste boduje a A6 zda se ne, anebo 2) zastoupeni/subvencni ceny? BMW se dosovalo ze nebude trzni podil v Evrope drzet za cenu dotovanych cen, ale fakt tomu tak neni (nevidim do toho, regulerne se ptam 😄 )? Neni jednoduse levnejsi?
Nejsou tam velký cenový rozdíly...nejlevnější mi před rokem ve srovnatelný výbavě přišlo E, F10 a A6 byly srovnatelný. A6 má hezkej design, možná až na přední LED ultrakonzervativní, ale je to takový to příjemně nenápadný, přesto hezký Audi.
Dik za osvetleni.
Tak pak to bude nejspis desing, asi ultrakonzervativni (cti nova generace naposled pred 10-12 lety, od te doby jen FL) desing prestava tahnout, teda minimalne v CR. Nebudu si predstavovat, ze v tom kvantu jasne nejprodavanejsich 520d jdou zakaznici BMW jen a ciste po lepsich ridicskych zazitcich proti audi.
Ikdyz minimalne jeden takovy se nasel... 😄
Tak pak to bude nejspis desing, asi ultrakonzervativni (cti nova generace naposled pred 10-12 lety, od te doby jen FL) desing prestava tahnout, teda minimalne v CR. Nebudu si predstavovat, ze v tom kvantu jasne nejprodavanejsich 520d jdou zakaznici BMW jen a ciste po lepsich ridicskych zazitcich proti audi.
Ikdyz minimalne jeden takovy se nasel... 😄
Furt sakra berou?😊
Já rozšířím v červenci řady majitelů tý japonsko-francouzko-anglický jebky, jak kamarád zcela správně nazval Nissan. Jakožto proletáře mě u Volkswagenu odradila nabídka od Škofinu, 12% úrok? To radši propiju.
Dacia dobrý a škoda Mazdy..
Já rozšířím v červenci řady majitelů tý japonsko-francouzko-anglický jebky, jak kamarád zcela správně nazval Nissan. Jakožto proletáře mě u Volkswagenu odradila nabídka od Škofinu, 12% úrok? To radši propiju.
Dacia dobrý a škoda Mazdy..
Financování můžeš řešit různě, ne?
No jo, různě. Ale konkrétně u toho Volkswagenu to líp než tim Škofinem (chci 50 akontace a tři roky splátky) nějak vyřešit neumim.. Nissan má teďkonc nulový (jakože fakt) navýšení, což kvituju velice.
Třeba spotřebitelské úvěry... i leasing ti udělají jinde než u ŠkoFinu. Samozřejmě, s nulovým jakože fakt navýšením asi ne.
Spotřebitelské úvěry se skoro rovnají nabídce Škofinu, pod 10% se budeš dostávat horko těžko. Pak je volba jiné značky s nabídkou nulového úroku poměrně na místě.
Já dostal rovnou asi 6,5%, od první leasingovky- úvěr.
Bavil jsem se o spotřebitelském úvěru jako bankovním produktu. U leasingovek to může být jiné. Osobně jsem raději využil bezúročnou verzi úvěru s cenovým zvýhodněním při využití financování.
Ale jo, ovšem tydle úvěry na tom bejvaj s úrokem ještě hůř. Nicméně to je fuk, dá bůh, že si to ještě celý rozmyslim😊
Když člověk vyhmátne nějakou akci, tak to jde zafinancovat bez navýšení, bez poplatku a bez úroku. Ovšem asi ne u automobilky, které se prodejně daří a nemusí se takhle podbízet.
Co tak trávim poslední dny prolejzánim nabídek, zdá se, že takovou akci má teď Nissan, Suzuki. Pak na některý modely třeba Toyota, Ford, Opel, bude jich víc. Samozřejmě většinou záleží na akontaci. Pak jsou ty všechny 50/50 akce a tak podobně..
Já mam Golfa od Škofinu a navýšení 0%.Musel jsem složit 40% hned a zbytek na 4 roky.Mam ho teda necelý 2 roky takže buď ti o tom neřekli,nebo změnili podmínky.
Jo, ono se to furt mění - ze dne na den taky může přijít podobná akce. Nebo skončit😊 Nechal jsem si to spočítat na Jarově a jak říkám, 12% úrok. Teda, sleva asi 30 z ceny v hotovosti.
30% na českém pidi trhu opravdu 15 div světa a nepředstavitelný zázrak! Co ale podíl na evropském trhu!? :yes:
Cca 4% za 2013. Za 1-4/2014 má ale Škoda +20% meziročně.
Jasně prodám dnes 10ks a zítra 50ks, nárust 500%!? :yes:
((50-10)/10)*100%, to zaprvé. A za druhé, pokud chceš mluvit konkrétně, pak tedy za 2013 je to 500.000 aut... při udržení tempa by to letos bylo 600.000.
Nechci sčítat čísla za jednotlivé značky abych ti řekl, kolik je podíl Škody na evropském trhu letos... předpokládám, že to bude třeba 5%. Všimni si, že já ta čísla nijak nehodnotil... jestli je to málo nebo hodně je otázka úhlu pohledu.
Pro srovnání, za 2013: Ford 7,5%, Peugeot 6%, Fiat 4,6%, Seat nebo Dacia 2,3%
Nechci sčítat čísla za jednotlivé značky abych ti řekl, kolik je podíl Škody na evropském trhu letos... předpokládám, že to bude třeba 5%. Všimni si, že já ta čísla nijak nehodnotil... jestli je to málo nebo hodně je otázka úhlu pohledu.
Pro srovnání, za 2013: Ford 7,5%, Peugeot 6%, Fiat 4,6%, Seat nebo Dacia 2,3%
Podíl v EU roste...
Díky za každé nové ráno....!
přestalo její hnojení rozprašováním ropnýho sajrajtu !! [odkaz] a tím likvidace civilizace [odkaz] [odkaz]
VÍTĚZ a HRDINA JE TEN KDO ZVLÁDNUL PRODUKCI ELEKTROMOBILŮ [odkaz] ostatní se řadí do kategorie sráčůazaprodanců lidskýho odpadu
>😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒]
A že na to už pár lidí prišlo.
A že se maj lidi blbě - to není novinka. To už se maj posledních 5 let.
Jo škoda roste, ted kolik tě zákazníků sou firmy, půjčovny, leasongovky, taxikáři atd. že by tak 50-60% ? Hm?
Fuj, ošklivé zlé firmy... a taxíkáři jsou vůbec verbež, těm na spolehlivosti auta vůbec nezáleží a ze statistik by se měli odčítat.
PS: Nejvíce kupují nová osobní auta firmy, jejich podíl činí 64 %.
Sandero je Ok i jinak. Co lepšího ti nabídne Fobie v holobytu? Pojd mi to povědět, design vysoké ocucané škatule, technika víceméně z první fabky co se týče podvozku, výbava nula nula prd. Nespolehlivé TSI a srandovní HTP.
Já sem v tom jezdil, naštěstí jako spolujezdec a úplně mi to stačilo. To Sandero je daleko hezčí, jediná škoda že už v tom není atmosférická 1,6ka.
Firmy jsou lepší zákazníci než soukromé osoby - auta mění často, utrácí víc peněz, nešetří tolik na servisu, mají větší nájezd. Takže tu argumentaci ohledně firma / soukromá osoba moc nechápu, pro automobilku jsou firemní zákazníci priorita.
Jaký motor doporučuješ do toho Sandera? Že by 1.2 55kW? Pak úplně nechápu, co je na HTP tak srandovního. A mimochodem... ve Fabii můžeš mít i 1.4 63kW benzín.
A že za stejné peníze jdou pořídit výhodnější auta.
A to rozhodně není dobrá vizitka. Ono jestli ti to neušlo, v řadě firem jiná folba než fabie a oktávka nejsou. Takže to připomíná rozhovor z totality - vyber si jaký auto chceš, můžeš škodovku. Za totality byl rozdíl v tom, že sis mohl vybrat z bílé nebo hnědé 😄))
😉 >😁
bohužel éra spolehlivých škodovek skončila s 1,9 TDI PD. Ta opravdu najede klidně 600-700 tis, sice to má zvuk připomínající něco mezi atmosférickým Transitem z počátku 90.let a traktorem John Deere z roku 1970, ale je to etalon spolehlivosti, elektrika/elektronika drží, ono kde nic není se nemůže nic rozbít, známé to heslo koncernu VW 😄)
Trochu nám hnijí páté dveře, že, světla si svítí kam chtějí - 1ková oktávka, žárovky v tom praskaj o sto šest, ale jinak pohoda.
Bohužel tyhle auta už SE nedělají a moderní commonraily rozhodně spolehlivé nejsou a o TSI to jde tvrdit jen s obálkou s logem VW, která vyčuhuje z kpasy a v níž se nalézá nespecifikovaný počet bankovek 😄)
Prodávat auta firmám je dobré a taxikářům ještě lepší, argumenty už jsem ti napsal. Snažit se z toho udělat jakési "méněcenné" prodeje je něco co neberu.
Spolehlivost a prodeje jsou dvě témata... obecně bych řekl, že firmám na spolehlivosti záleží stejně jako soukromníkům, porouchaná auta někde na služebkách v cizině nejsou legrace.
Nadávání? Jo, ale spíš napsání faktů. Ono kolik lidí chtělo za toáče škodovku a kolik žigulíka. Vid. Jasně, nakonec si jí koupilo tolik % lidí, ale to proto, že pořadník na žigula byl na 5 let a víc a že dalších 30% lidí na toho žigula nemělo a byli rádi za usmolenou 105ku.
A ojetiny žijí z legendy že to jezdí za 5 litrů, umí to spravit venca na rohu, díly sou za 5,50 a nerozbíjí se to.
To opět platí tak do jedničkový oktávky, felice a jedničkový fabie a tam to taky končí. Dál už je to jen kec který v lidech přetrvává, ale s realitou vůbec nekoresponduje.
Krom toho díly za 5,50 a jendochuhost oprav maj i další oejtiny té doby....akorát nejsou v povědomí lidí. Pravda, nejezdí za 5 litrů dehtu.
Srdceryvné historky o pořadníku na Žigulík komentovat nebudu, s dnešní realitou to nijak nesouvisí.
PS: co říkáš na tu Fabii 1.4? 😉
Ono totiž to, že něčeho jezdí nejvíc nemusí nutně značit, že je to nejlepší. Když to vezmu ad absurdum, nejvíc se prodá párků za 150 Kč / kg ale taky nejde zrovna říct, že jsou nejchutnější a nejkvalitnější, že.
Ten pořadník na žigulík je doložený fakt, já vím že to fandové škodovek a české produkce neradi slyší no. To pro mě není novinka, ono z toho počtu zájemců, kteří v tom pořadníku byli má leckterý škodovkář trochu orosený čelo. A taky z faktu, že koncem 80. let už si 120 ku běžně koupil v každý druhý mototechně, válelo se to tam v poli za boudou, pravda jen určité barvy, ale nikdo - na to fronty narozdíl od žigulů dacie apod. nestál.
Takže ten sen národa, který se z toho dělal a dělá dostává ve světle jiného úhlu pohledu menší trhlinky, asi tkaové jako ledovce kolem anktartidy >😁
Za socialismu jsi tu měl různé socialistické vozy, technicky daleko za světovou konkurencí. Wartburg, Trabant, VAZ, Škoda, Dacia, Moskvič. Opravdu máš pocit, že někdo opírá svůj dnešní názor na Škodu o to, jestli se za komančů prodávala v ČSSR líp než Žigulík?
Mlátíš se v tom ode zdi ke zdi. Snaha vysvětlit dobré prodeje Škody pomocí korupce je fakt zoufalá.
Co se týče těch tvých párků - netvrdil jsi náhodou, že Škoda je naopak drahá? Levné párky jsou spíš ta Dacia, ne? Ačkoli 150Kč / kg není úplně málo... tak já nevím co jsi vlastně chtěl říct.
Fabia 1.4 16V nic? To se poněkud nehodí do krámu, což?
Není ani levná, ani nejkvlaitnější atd. Takový hezký půrměr vid, za lepší cenu 😄) Ale prodá se jich hodně, jako těch průměrných párků 😄)
A hlavně - sou naše. Uprděný český patriot zajásá, ale když jde o čr, nehnul by pro ní prostem a třeba v anketě o tom, kolik lidí by blo chotno bránit vlast v případě konfilktu odpovědělo kaldně asi 25%.
Samý těžký patrioti tady v čr >😁
A co se týče socíku - tam nešla o to, kolik se čeho prodalo. Pointa je v tom, kolik lidí chtělo něco jiného a klidně i z ostatního soc bloku - ty jak říkáš zastaralé vehikly - raději než škodu.
Tak si to přeber znovu a já se du mezitím plácat ode zdi ke zdi 😄
Koupí českého auta taky něco děláš pro ČR... to tě nenapadlo?
Plácání ode zdi ke zdi ti jde dnes mimořádně dobře. Vyčítat Octavii SDI že moc nejede... ach jo. Trošku soudnosti by to chtělo.
Ta Dacia si nehraje na něco co není, což je velmi sympatické.
Jo, když vím že něco nejede, nebudu to tam montovat. Ale koncern potřeboval vydělat na odepsané a zastaralé technice, tak to dal jako základní motor a ovce hýkaly, že je to spolehlivý a jede to za 5 litrů, to že to nejede a je to skoro nebezpečný, neb to má dnymaiku jak 30 let starý auta je vedlejší ne.....
Trošku otveřený pohled a sundat klapky z očí by to chtělo.
1.9D byl v té době v kompaktech běžný motor, v Meganu měl tuším 48kW až někdy do roku 2002.
Smutné no. Ne to že si to ovce vybraly, ale že to tam vrznul výrobce místo aby tam dal něco slušnýho. Vono u Evropy motor až na posledním místě, že.
Možnost volby je vždycky pozitivum. Dneska tu u Dacie pláčeš po motoru bez turba... a to je úplně stejná situace.
PS: co ta Fabia 1.4 16V? Super motor, co 😉 ?
Pak to nasaje jouda co to honí jak šplašenýho kozla a žere mu to o 2 litry v průměru víc, než někdo napsal do techničáku.
Ale EU je spokojená.....
Možnost volby je fajn, ale dělat to stylem gumová houska za 1 kč, pologumová za 1,90, už se to dá aspon jíst za 2,50, ještě lepší za 3,30 a konečně se to dá jíst za 4,50 po vynikající za 6 je trošku mimo...
Protože budto si nucen dát 4,50 resp. 6 anebo žvejkat odpad.....
Příměr s houskou úplně nesedí, i slabý motor může být pro někoho bez problémů... řekněme třeba jako slabý počítač. Zákazník je svéprávný a může se sám rozhodnout, jestli je pro něj důležitější dynamika nebo spotřeba nebo očekávaná spolehlivost nebo jestli upřednostní horší motor a lepší výbavu... a pak samozřejmě také o tom, jestli konkurence nemá lepší housky za nižší cenu.
Tak sem se nějak zasmál....povzdechl si a usoudil, že na mojí tezi že mi turbo do baráku nesmí rozhodně nic měnit nehodlám. At si pošahaná EU nařizuje co chce.
Ono to bude asi jako s Iphone - kolik lidí dá na kamarády a koupí aby pak zjistilo že to není to co se z toho dělá a že cena vůbec neodpovídá tomu co to nabízí.
Jinými slovy - pokud se v autech nevyznáš, volíš sázku na jistotu a bez hodnověrných informacích skončích u toho "tak já vezmu radši horší motor, ale bude to málo žrát a servis mam za rohem a kamrádi říkali jak to jezdí super" anebo "ručitě to bude lepší jak ojetina"
Taky se pak pár lidem stalo to, že zjistili že to nějak neodpovídá tomu co se říká.
problém je, že je to trochu větší investice než 15 litrů za jabko a že to má trochu větší ztrátu hodnoty když se rozhodneš to poslat pryč z důvodu zklamání
Technika z první Fábky je snad celkem slušným základem, když vezmeš v úvahu, že podvozek byl navíc nezanedbatelně upraven prvky z platformy současné. Jízdní vlastnosti jsou tedy poměrně solidní.
Srandovní HTP? typické kecy někoho, kdo "jezdil, naštěstí jako spolujezdec". O moc "srandovnější" než 1.2 v Sanderu mi tedy nepřipadá. Což je ale stejně jedno díky zvýhodněným cenám 1.4...Čímž se dostáváme k tomu, že i to nadávání na předraženou Škodu je v jejím případě trochu mimo.
Abych byl dobře pochopen, nemám nic proti Sanderu, jakožto levnému přibližovadlu a náhradě Felicií. Jen je směšné, co se snažíš ze Sandera dělat pouze proto, že máš mindráky ze Škody.
Nemam za potřebí řídit tříválec se zvukem vysavače a fofrklackem, to mi nepřináší skutečně žádnou radost, to si radši sednu do 20 let starýho veterána, kterej stojí sice třetinu, ale pořád je s ním mnohem větší zábava.
Ale chápu že lidem to stačí, soused ho má v jedničkový fabii sedan, an těch ejho 5tis ročně ze vsi do vsi nebo párkrát ročně do prahy mu to pravda stačí. Ale na to by mu stačilo i to Sandero. Jinak to lítá většinou jako služebáky nebo to maj důchodci, nikdo soudný si to HTP koupit enmůže, protože to nejede, po obsazení rodinkou a bágly to žere na dálnici jako 10 let stará V6ka
Tak to je pecka, to vymyslel někdo hlavou. Koukám že škoda je nekonečný zdroj překvapení.
Ty Kufry škodě fakt nešly - bez světýlka, co jdou otevřít jen po otočení klíčku a ještě k tomu hnijou nebo do nich zatejká. Njn, hlavně že je tam ta kvalita a nikde se nešetří, LOL
To švihladla u O1 4x4 c ceně asi 600 tis, a ufo páky u auta za pům míče místo elektromorku a systému v hodnotě 2 litry na posun sedaček je proti tomu úplná nicota, odcházející turba u 1,8 jakbysmet, zrychlení asi 15 sekund u jedničkový oktávky SDI v podstatě taky (rychlejší je i 1993 Moskvič Aleko) , váhy vzduchu sou taky hadr, a šilhající světla a praskající žárovky jakbysmet.....
Ale jo, sou to dobrý auta. Díly sou na to všude a když nejsou, vymontuje to Vasil z 5ti dalších stejnech aut někde na prakovišti, brzdový kotouč na to stojí pětikilo (na Alero třeba taky, blbý co) a ještě člověk potrénuje pamět a zajistí si ostrost zraku a dobrý sluc, když musí musí mít v hlavě svojí RZ a dobře vidět a slyšet, který auto houká a bliká a je vlastně jeho z těch 6ti stříbrných oktávek najednom parkovišti.
Prostě samý výhody a pozitiva.
Ano, nikdo soudný si HTP nekoupí na ježdění po dálnici s plným autem lidí a báglů. To souhlas - proto se tomu taky říká základní motorizace a proto je vyloženě zpřevodováno k městskému provozu a "ze vsi do vsi". A tam se hodí perfektně.
Paradoxně co se týče právě materiálů, úspor a živosti základní motorizace, bude na tom i příští generace pravděpodobně spíš hůř než lépe.
Ano, uričtě je lepší mít shnilý jen kus auta, místo půlky, to je nesporná výhoda.
V čem dalším je ta kvalita? Nevšiml sem si, že by renaultí motory byly nějak super nespolehlivé. Interiéry vypadaj hnusně u obou, aspon co se týče základních verzí. Ano, u FAbie si může připlatit za luxusní a u Dacie ne. Ted kolik lidí si připlatilo.
A co tam všechno šáde dala. Dyt Fabie I z roku 2006 co stála v německu v přepočtu nová 500 000 Kč (viděl sem fakturu když si to známý přitáhl z rajchu,d ali mu jí k tomu) neměla ani el. stavitelný sedadlo řidiče. Místo toho sou tam ty srandovní páky, to když sem viděl, tak sem se ale hodně smál.
Pokud nemáš zameteno, jde se totiž krásně smát komukoliv, at je to škoda či BMW. Každej totiž měl v hisotrii různé minely (škoda jich má asi tak na 5 A4) a v dnešní době šetří každej.
Ale na auto.cz se samozřejmě uberwagen fans smějí jen tomu, co není české (ehm německé) produkce. O chybách ve "vlastních řadách" se mlčí. Nu tak občas bývá nutné je vytáhnout z šuplete 😄)
Koukám že virus z italian clubu se šíří rychle - těm se taky nesmí připomenout, jaký etalon byl dehtový motor 2,5 TD od VM Motori , boxery Alfa a jakou úžasnou odolnost měly fiaty ze sovtěské ocele vůči korozi 😄))
Ty tomu dáváš, na letní gumy v zimě to nemá, ale držíš standart! 😄 :yes:
Koukám že lítáš ode zdi ke zdi, nejdřív se posmívá Dáčce že je to lowend, tedka zas šoufky z emeriky.
Nebyl tvuj starší brácha se rotmistr Nusle z šimkovy povídky? Co je zelené je dobré vid, pamatuješ se?
V tvém případě co je německé, pardon prémiové je dobré, co je mimo EU anebo lowend a nejdej bože francouzsko-rumunský lowend, je špatný.
Ale abych reagoval - ano i s taré ameriky hnijou. Novější (čti po roce 00) už jaksi nikoliv, pokud to nejsou blbě opravený bouračky českým stylem franto flákni do toho kladivem a dej tam tunu kitu).
Výbavou bohužel našvihaný sou - el. posuvnou sedačko mělo i Alero, což byl entry model za 5,50 v USA.
Švihalda na okna sem neměl v jediný americe, stejně jako bubnový brzdy nebo absenci klimy.
A majlí vcelku najedou hodně, ono OHV osmiválce umí zničit jen čech - tím že v něm mění olej jednou za sto let a ještě tam naleje Shell ultra super hyper 0W30 longlife, kterej tam nemá co dělat.
Ale je fakt že standart držíš dobře, neb diskuze o něčem o čem nemáš páru ti obvykle jde vcelku dobře. být tebou držel bych se prémiových uberwagenů, bo znalosti o maerikách máš asi takový jako já o pěstování růží.
Porostuduj pár inzerátů amerik na mobile.de, prostuduju výbavu a najetý majle, pak přijd, pokecáme
Míru zdar 😄
Nenavezl jsem se ani do amerických aut, o kterých bez pardonu nevím zhola nic. Jen to, co tu vypisuješ ty a pak je zcela jednoduchý napsat, že zřejmě nic lepšího není. Jen ti evropani to nechápou a nekupují je, když jsou tak vynikající...jak tvrdíš.
Rukama mi prošlo i pár škodovek a zrovna s nimi jsem problém neměl, neuráží mě a chápu jejich oblíbenost. Nemusím si kopnout do každýho jen proto, že nejezdí v tom v čem já. Na to jsou tu jiní agenti 😉
Navíc stát zaplesá, že se omladí vozový park a šáhlý ekolog zaplesá též, že se ušštrí tolik tun Co2 (že při výrobě těch nových a likvadaci starých těch škodlivin vznikne 15x tolik jim nevadí).
Já tu o amerikách nic nepsal, pokud si dobře vzpomínám. Já tu diskutoval o Dacii a Škodě. Vš problém je, že vidíte i to co není a myslíte si že pro mě nic jinýho než ameriky není. Trošku zcestný, ale když vás to baví.....
Já mam se škodovkami taky dost zkušeností - 1000MB a 120 byly v rodině, Favority měli známý, Feldu sem i řídil, ve fabiích a oktávkách jedničkových toho mam najeto dost, něco i v minulý oktávce....
žádný pozitiva krom nízké spotřeby dané typem motoru a levných ND u starých aut sem nějak nezanamenal. Ve zbytku je to průměr, z kterýho se dělá hvězda. Přitom je to vobyčejná kára jako kdeco z evropy tý doby. Jízdní vlastnosti rozhodně záračný nejsou, mega kufr mě neoslnuje - zatím sem vše odvezl v sedanech a co neodvezl se nevejde ani do liftbacku či kombi.
Zbytek už je uznávám subjektivní, ale pro mě to nemá žádný styl, zajímavost nebo nějak nápad nebo něco čím bylo to bylo zvláštní.
O to víc, že coby domácí značka je to tuctovka. A betonový sedačky nemam v oblibě 😄
Naprosto chápu cílovou skupinu Dacie a díky Renaultu jsou na trhu robustní a prostorný auta, který sice neoplývají fičurami jako jejich cenově dražší konkurenti (co se velikosti týká), na druhou strasnu dovolí spoustě lidí pořízení novýho auta. Přesto z tak obrovskýho prodejního růstu, kterej bude chybět jinde (třeba i Renaultu) radost nemám. Proč, jsem napsal nahoře.
V USA to se servisem a ND prakticky neplatí, tam si to nemohou dovolit vyjma nějakých okrajových modelů a rarit.
Reanult si za to může sám, kdyby se poučil z minulosti a nedlěla stejný chyby, nedělal věci typu VelSatis a podobný propadákový projekty, mohl prodávat víc aut a nemuset být vděčný za prodeje Dacie.
Navíc frantíkům globálně docela unikl asijský trh....
Můžeš mi prosím říct, co považuješ za evropský low-end, když ne Dacii, která je doslova jeho symbolem? 😲
Času na to mělo spousty a peněz taky.
Proč pytlíkovali ještě 11 let po předání moci (pravý název pro revoluci) auta na bázi totalitního produktu?
Že by jim to nevadilo?
Asi ne, když mohli v mexiku dělat xy let Brouka po skončení výroby v německu, v číně bouchat 25 let starý Jetty a podobný skanzeny. Na 650x zaplacených výrobních linkách se dobře generuje zisk, že, zvlášt když je levná pracovní síla.
Tak pokud sis nevšiml, já auta zásadně nedělím na nějaké lowendy, mainstreamy a podobné ozančení - ale na dobrá a špatná a na zajímavá a nezajímavá.
že by VW neměl vývojové kapacity? Není možná, taková elita 😄)
Prostě neokecáš fakt, že VW změnil jen kastli a pár detailů a věřil si, že to lidi zbaští a budou kupovat a ono mu to i vyšlo. Prachy to vygenerovalo a to bylo podstatný, za vývoj se ušetřilo a totalitní fáčko s kastlí od Bertoneho najednou nikomu neva.
Jak prostý.
V roce 1996 pak byla představená Octavia... tedy 5 let po vstupu VW do Škody a 2 roky po získání většinového podílu. To mi přijde jako solidní načasování.
Uvědom si, že tenkrát byla úplně jiná doba... tady to byl pro VW divoký východ, takže asi bylo na místě i trochu opatrnosti...
To byl ráj. US a EU firmy se jen třášly na to, až padne východní blok a budou mít nové trhy pro svá odbytiště.
Nedávno sem četl studii, že USA by bez pádu východního bloku mělo už někdy kolem roku 1996 takové ekonomické problémy, že krize 09 proti tomu byla sranda.
Ty se jen telelili až sem vpadnou a začnou tu prodávat a levně skupovat firmy, co měli jakž takž perspektivu.
proč myslíš že G7 nepůjčila Gorbimu ty peníze co chtěl na udržení sojuzu? Ne že by je neměli a nemohli půjčit, ale proč by si sami škodili...jejich zájmem bylo to rozbít a získat nové trhy. Od pracího prášku po stíhačky.
Divoký východ byla pouze korupce a zmatené zákony, ale jinak jim tu větší problémy nehrozily.
Ted nemluvím konkrétně o VW, ale globálně - abys mě netahal za slovo - ale ono se jim vyplatilo někoho uplatit, protože ty úplatky co tady byly astromocický balík byly na západně směšný a za to by se tam nkdo zkorumpovat nedal.
Navíc, měli jisottu že se režim měnit nebude zpět nebo do nějaké radikální formy, takže jak jednou koupili fabriku, at už legálně nebo za pomoci úplatků, dosadili svoje vedení a mohli budovat, devizou byly pozemky nabírající na hodnotě a levná a šikovná pracovní síla.
Ano, samozřejmě nevýhodou byla horší infrasktura, zastralost technologií a někdy špatný tav budov.
To vše vinou toho, že komunisti do toho od konce 70. let až na vyjimky nedali pětník - protože ho budto už neměli, nebo zkonstatělé vedení se bálo něco udělat nebo pustit něco nevyzkoušeného do výroby, protože když by to nevyšlo, mohli by soudruha ředitele taky sesadit a přesunout a do toho se nikomu nechtělo...
víme, známe, četli jsme