nevim
jak vám SOUDRUIDI, ale mě se z šíleně složitý převodovky už zvedá kufr. Jako chápu že je to umělecký dílo evropských soustružníků a hodinářu ale kčemu ten těžkej železnej krám sebou tahat??
VŽDYŤ UŽ NENÍ POTŘEBA [odkaz] !!
si jenom odpovědět na otázku, proč tuto převodovku nasadil MB pouze do jediného modelu s jedinou motorizací (E 350 BT) a proč ji nerozšiřuje daleko rychleji i do ostatních modelových řad a motorizací.
No čo ja ti viem, včera som absolvoval takú akciu že Raňajky s hviezdou, a previezol som sa na všeličom. Ale že by mi tých 9 rýchlostí niekde chýbalo ... pre mňa úplne stačilo tých štandardných 7. Hlavne že to radilo skoro nebadane, nič netrhalo, nehučalo ani kick-downe. Ale ak je 9-kvalt cesta ako uchovať pre čo najviac modelov či už benzínové alebo dieselové 6 válce, tak potom :yes::yes::yes:
Asi jim tam chybíte, abyste jim radil. :-)
Nasadit cokoliv nového do stávajícího procesu výroby je poměrně komplikovaná záležitost, takže nevidím problém, že začínají pomalu a postupně.
Když třeba Škoda začala nasazovat DSG do Octávek, do Fábie se (až do začátku nové generace) se montoval zastaralý 4 stupňový automat...
Takže pokud stávající převodovka není "technický průšvih", není důvod to měnit ihned za každou cenu.
Pro některé lidičky je nový mobil stejný jako nová převodovka. I proto je lepší mít ekonomickou školu až jako doplněk k nějaké technice. Většina německých manažérů to tak má. Alespoň ve strojírenství.
Na první pohled nejapný vtip, na druhý už to tak humorně nezní, z recenzí toho MB devítikvaltu žádné velké nadšení nečiší, ZF osmikvalt podél a devítikvalt napříč jsou prostě velmi těžko zdolatelná meta, naopak není to MB ale Aisin, kdo se novou generací automatu blíží ZF převodovkám, např. ve Volvu je ten nový Aisin naprosto parádní. ;-)
Nejak do ted nechapu proc chce jit MB silou moci svou cestou a hotovy produkt od ZF/Aisin nekoupi. Ted obmenoval Ccko, za chvili ceka obmena Ecko, tak jiz mohli nove prevodovky mit zapracovane do novych ztezejnich modelu. Misto toho se neustale snazit znovu vynalezt kolo. :-O
Co si tak matně pamatuju, tak nadšení nečišelo ani z toho zýbngangu, ale byl první, takže dobře. Ale dobře je za tři a za pár let ho ZF převálcovalo. Ostatně i ZF 6 HP řadil lépe (to si fakt jen pamatuju z testů, já to tehdá nezkoušel a dnes je jiná doba).
Na druhé straně je fakt, že takové C220CDI se 7gangem je schopné reálně jezdit kolem 5,5 litru, na to se BMW se ZF 6 HP dívá zdálky a i Passat s 6 DSG nevěřícně kroutí hlavou, co teprve takové E270/250CDI - velká, těžká loď a spotřeba běžně kolem šesti litrů, kdo ví, co by to dělalo se ZF8HP. Takže je možné, že přednosti 7gangu prostě nejsou vidět na první pohled a u 9gangu to může být tak samo.
K tomu nejapnému vtipu - jo vím, zní to puberťácky, ale mně ten nakoupený motor prostě leží na dně žaludku, možná to jednou strávím...
ja mam skusenost s ZF6 hp v bmw, aisin 6 kvalt vo volve a mercedes 5g/7g+. Ono nejde ani tak o samotnu prevodovku ako o kalibraciu celeho pohoneho celku a v tom bol, aj je, jednoznacne najlepsi mercedes (z mojich aut). Ono si to clovek uvedomi az ked s tym jazdi denne a vie porovnat rozne jazdne situacie.
7g+ je převodovka se kterou se dá normálně jezdit, no problem. Že to není špička, člověk zjistí až ve chvíli, kdy zkusí tu špičku. 5g byla špatný vtip už ve své době, že se dostala např. do stále ještě aktuální generace éčka stálo MB kus kreditu značky.
7G-T funguje slušně, pokud jedeš sám gently, dostává se do problémů při střídání rychlosti auta, dynamičtější jízdě nebo neodolání chtíče použít pádla ;-)
antiff - 7G je nejhorší převodovka z D3, navíc drasticky poruchová, v Blučině u Brna, kde ji spravují, by mohli vyprávět. když chceš tu převodovku dostat do úzkých, stačí dát kickdown a máš ji tam:-)
Tak drasticky nespolahliva? Pocul som uz vselico, ale toto je nejaka novinka. Ktorych rocnikov sa to tyka? 2006 a starsich?
Pri kickdowne sa dostane hlavne do uzkych auto predo mnou, nie prevodovka. Ta tam vrazi o dva kvalty menej a Ecko veselo vyrazi vpred. Sice 350CDI nie je AMG, ale ni celkom slaba motorizacia a so sedemkvaltom si rozumie viac nez dobre. Tu istu almaru mam v GLK, aj za nejaky ten tyzden dorazi ML znovu so sedemkvaltom. A za nejaky rok obmenim aj E a tam uz bude 9G. Mam skusenosti s mnohymi konkurencnymi modelmi, ale ze by niekedy bol MB v nevyhode, to teda nie.
"Významný podíl má také inovativní, absolutní integrace veškeré řídicí elektroniky i senzoriky do jediného montážního celku, stejně jako kompletní elektrohydraulika, která je přímo součástí pouzdra."
Jinými slovy, až se pokazí nějaká součástka, bude se měnit celá převodovka. Inovace 21. století.
Devet stupnu je moc...uprimne, uz 8 je prilis. Ano, je mozne jej nechat v automatickem modu, ale ono preradit z 8 na 3 stupen pri razantni akceleraci zkratka trva sebelepsi prevodovce. V manualnim modu se clovek zkratka v tech stupnich ztrati. V automatickem radi pri pomalem (vzhledem k vykonu vsak zcela dostacujicim) tempu pri 1600-1700, pri mirne rychlem, ale stale cestovnim tempu se mozna vysplha k 2000. A nezvykl jsem si na 8 ani po desitkach tisic km (ZF v Audi a BMW). Samozrejme celkove je prevodovka sametova, radi hladce, auto umi perfektne zrychlit, ale v 8 stupnich nevidim zadnou pridanou hodnotu, spise naopak.
Mne by vyhovovalo 6 + 1 dlouhy dalnicni prevod a hotovo. Nevim presne k cemu je dobrych 8 (a vice) mimo mozna o 0,1 l lepsi spotrebu...
Vidíš, já si na 8° ZF nemůžu stěžovat. Pokud je opravdu potřeba, pak přepínám do sport modu. Na dálnici i při brždění kvůli pasivnímu sledování závodů trucků a následný opětovný aktivaci tempomatu si převodovka ani nepodřadí, pokud nemám míň než 80kph.