Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Převodovka Mercedes-Benz 9G-Tronic: Devětkrát lepší

Mercedes opět proniká na špičku v závodě o co největší počet převodových stupňů v osobním autě.
Zpět na článek
10. 6. 2014 10:45
10. 6. 2014 10:54
10. 6. 2014 11:11
10. 6. 2014 11:25
10. 6. 2014 11:39
10. 6. 2014 11:51
10. 6. 2014 16:08
10. 6. 2014 10:43
ABSOLUTNĚ ZBYTEČNÁ SOUČÁSTKA
nevim
jak vám SOUDRUIDI, ale mě se z šíleně složitý převodovky už zvedá kufr. Jako chápu že je to umělecký dílo evropských soustružníků a hodinářu ale kčemu ten těžkej železnej krám sebou tahat??
VŽDYŤ UŽ NENÍ POTŘEBA [odkaz] !!

>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
4
10. 6. 2014 11:34
Re: ABSOLUTNĚ ZBYTEČNÁ SOUČÁSTKA
Já bych tě klidně vzal tím devítikvaltem po hlavě.
10. 6. 2014 13:50
Re: ABSOLUTNĚ ZBYTEČNÁ SOUČÁSTKA
>:-[]
Avatar - WinDiesel
10. 6. 2014 16:57
Re: ABSOLUTNĚ ZBYTEČNÁ SOUČÁSTKA
Vražda tyrana nebývá považována za zločin.
10. 6. 2014 11:41
Re: ABSOLUTNĚ ZBYTEČNÁ SOUČÁSTKA
Nepriateľ životného prostredia sa skrýva za maskou, záchrancu životného prostredia.
10. 6. 2014 10:45
Zbývá
si jenom odpovědět na otázku, proč tuto převodovku nasadil MB pouze do jediného modelu s jedinou motorizací (E 350 BT) a proč ji nerozšiřuje daleko rychleji i do ostatních modelových řad a motorizací.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - wakantanka
10. 6. 2014 10:54
Re: Zbývá
No čo ja ti viem, včera som absolvoval takú akciu že Raňajky s hviezdou, a previezol som sa na všeličom. Ale že by mi tých 9 rýchlostí niekde chýbalo ... pre mňa úplne stačilo tých štandardných 7. Hlavne že to radilo skoro nebadane, nič netrhalo, nehučalo ani kick-downe. Ale ak je 9-kvalt cesta ako uchovať pre čo najviac modelov či už benzínové alebo dieselové 6 válce, tak potom :yes: :yes: :yes:
10. 6. 2014 11:11
Re: Zbývá
Takhle blbé otázky může mít snad jen nějaký ekonom.
10. 6. 2014 11:25
Re: Zbývá
Proč ekonom? Je to snad otázka, která zajímá zákazníky, stará převodovka 7G už v řadě případů zaostává za konkurencí.
10. 6. 2014 11:39
Re: Zbývá
Asi jim tam chybíte, abyste jim radil. :-)
Nasadit cokoliv nového do stávajícího procesu výroby je poměrně komplikovaná záležitost, takže nevidím problém, že začínají pomalu a postupně.
Když třeba Škoda začala nasazovat DSG do Octávek, do Fábie se (až do začátku nové generace) se montoval zastaralý 4 stupňový automat...
Takže pokud stávající převodovka není "technický průšvih", není důvod to měnit ihned za každou cenu.
10. 6. 2014 11:51
Re: Zbývá
Pro některé lidičky je nový mobil stejný jako nová převodovka. I proto je lepší mít ekonomickou školu až jako doplněk k nějaké technice. Většina německých manažérů to tak má. Alespoň ve strojírenství.
10. 6. 2014 11:19
Neměli lepší...
...to od někoho koupit?

A jó - vlastně Dacia ještě automaty nedělá...
Rozbalit vlákno
10
Avatar - woody-alien
10. 6. 2014 12:02
Re: Neměli lepší...
>:D Ale je to škoda, hned by to byl prémiovější pocit. >:-[]
10. 6. 2014 14:23
Re: Neměli lepší...
Tak to každopádně, jen si to představ - Sandero v modrý metle, na hlínách, s hagusama a nojngangem :-) :yes:
Avatar - Dinar
10. 6. 2014 12:37
Re: Neměli lepší...
Na první pohled nejapný vtip, na druhý už to tak humorně nezní, z recenzí toho MB devítikvaltu žádné velké nadšení nečiší, ZF osmikvalt podél a devítikvalt napříč jsou prostě velmi těžko zdolatelná meta, naopak není to MB ale Aisin, kdo se novou generací automatu blíží ZF převodovkám, např. ve Volvu je ten nový Aisin naprosto parádní. ;-)
Avatar - fOE
10. 6. 2014 12:58
Re: Neměli lepší...
Nejak do ted nechapu proc chce jit MB silou moci svou cestou a hotovy produkt od ZF/Aisin nekoupi. Ted obmenoval Ccko, za chvili ceka obmena Ecko, tak jiz mohli nove prevodovky mit zapracovane do novych ztezejnich modelu. Misto toho se neustale snazit znovu vynalezt kolo. :-O
10. 6. 2014 14:12
Re: Neměli lepší...
Co si tak matně pamatuju, tak nadšení nečišelo ani z toho zýbngangu, ale byl první, takže dobře. Ale dobře je za tři a za pár let ho ZF převálcovalo. Ostatně i ZF 6 HP řadil lépe (to si fakt jen pamatuju z testů, já to tehdá nezkoušel a dnes je jiná doba).
Na druhé straně je fakt, že takové C220CDI se 7gangem je schopné reálně jezdit kolem 5,5 litru, na to se BMW se ZF 6 HP dívá zdálky a i Passat s 6 DSG nevěřícně kroutí hlavou, co teprve takové E270/250CDI - velká, těžká loď a spotřeba běžně kolem šesti litrů, kdo ví, co by to dělalo se ZF8HP. Takže je možné, že přednosti 7gangu prostě nejsou vidět na první pohled a u 9gangu to může být tak samo.
K tomu nejapnému vtipu - jo vím, zní to puberťácky, ale mně ten nakoupený motor prostě leží na dně žaludku, možná to jednou strávím...
10. 6. 2014 15:33
Re: Neměli lepší...
ja mam skusenost s ZF6 hp v bmw, aisin 6 kvalt vo volve a mercedes 5g/7g+. Ono nejde ani tak o samotnu prevodovku ako o kalibraciu celeho pohoneho celku a v tom bol, aj je, jednoznacne najlepsi mercedes (z mojich aut). Ono si to clovek uvedomi az ked s tym jazdi denne a vie porovnat rozne jazdne situacie.
Avatar - Dinar
10. 6. 2014 17:06
Re: Neměli lepší...
7g+ je převodovka se kterou se dá normálně jezdit, no problem. Že to není špička, člověk zjistí až ve chvíli, kdy zkusí tu špičku. 5g byla špatný vtip už ve své době, že se dostala např. do stále ještě aktuální generace éčka stálo MB kus kreditu značky.
11. 6. 2014 06:50
Re: Neměli lepší...
7G-T funguje slušně, pokud jedeš sám gently, dostává se do problémů při střídání rychlosti auta, dynamičtější jízdě nebo neodolání chtíče použít pádla ;-)
10. 6. 2014 21:56
Re: Neměli lepší...
antiff - 7G je nejhorší převodovka z D3, navíc drasticky poruchová, v Blučině u Brna, kde ji spravují, by mohli vyprávět. když chceš tu převodovku dostat do úzkých, stačí dát kickdown a máš ji tam:-)
Avatar - happy_driver
11. 6. 2014 09:46
Re: Neměli lepší...
Tak drasticky nespolahliva? Pocul som uz vselico, ale toto je nejaka novinka. Ktorych rocnikov sa to tyka? 2006 a starsich?

Pri kickdowne sa dostane hlavne do uzkych auto predo mnou, nie prevodovka. Ta tam vrazi o dva kvalty menej a Ecko veselo vyrazi vpred. Sice 350CDI nie je AMG, ale ni celkom slaba motorizacia a so sedemkvaltom si rozumie viac nez dobre. Tu istu almaru mam v GLK, aj za nejaky ten tyzden dorazi ML znovu so sedemkvaltom. A za nejaky rok obmenim aj E a tam uz bude 9G. Mam skusenosti s mnohymi konkurencnymi modelmi, ale ze by niekedy bol MB v nevyhode, to teda nie.
10. 6. 2014 16:08
Inovace
"Významný podíl má také inovativní, absolutní integrace veškeré řídicí elektroniky i senzoriky do jediného montážního celku, stejně jako kompletní elektrohydraulika, která je přímo součástí pouzdra."
Jinými slovy, až se pokazí nějaká součástka, bude se měnit celá převodovka. Inovace 21. století.
Rozbalit vlákno
0
11. 6. 2014 00:08
prilis mnoho stupnu
Devet stupnu je moc...uprimne, uz 8 je prilis. Ano, je mozne jej nechat v automatickem modu, ale ono preradit z 8 na 3 stupen pri razantni akceleraci zkratka trva sebelepsi prevodovce. V manualnim modu se clovek zkratka v tech stupnich ztrati. V automatickem radi pri pomalem (vzhledem k vykonu vsak zcela dostacujicim) tempu pri 1600-1700, pri mirne rychlem, ale stale cestovnim tempu se mozna vysplha k 2000. A nezvykl jsem si na 8 ani po desitkach tisic km (ZF v Audi a BMW). Samozrejme celkove je prevodovka sametova, radi hladce, auto umi perfektne zrychlit, ale v 8 stupnich nevidim zadnou pridanou hodnotu, spise naopak.
Mne by vyhovovalo 6 + 1 dlouhy dalnicni prevod a hotovo. Nevim presne k cemu je dobrych 8 (a vice) mimo mozna o 0,1 l lepsi spotrebu...
Rozbalit vlákno
1
11. 6. 2014 06:48
Re: prilis mnoho stupnu
Vidíš, já si na 8° ZF nemůžu stěžovat. Pokud je opravdu potřeba, pak přepínám do sport modu. Na dálnici i při brždění kvůli pasivnímu sledování závodů trucků a následný opětovný aktivaci tempomatu si převodovka ani nepodřadí, pokud nemám míň než 80kph.