mej rozum a bud rad za kazdou konkurenci a realny plan vyroby ktery se v oblasti elektromobilu objevi. nakonec potom si budec moct vybrat, ale nejdrive musi byt Z CEHO
Edag Light Car vypada jako render a tak trochu se bojim ze renederem zustane ... naopak tohle vypada jako auto ktere by opravdu mohlo byt vyrabeno a prodavano seriove za rozumny peniz
třeba to že Pininfarina je věhlasná designerská firma a nechá se v tomto směru porazit nějakým "nonamem" v oboru. Pokud si ten design nenechali teda pánové od EDAGu dělat někde jinde jen to nezdělili...
Takže kdyby předemě postavili obě auta a řekli, abych vybral příštího designera pro Ferrari tak bych radši volil ty co navrhli EDAG....
Uz aby to bylo, s nakupem automobilu cekam az na takovou technologii ktera me provozem nevyzuje z peněz .. jestli muj prvni vlastni (rozumej vlastnimi penezi zaplaceny :-) ) vuz bude elektromobil ... budu jedine rad
Tak niečo takéhoto by mi na moje denné vozenie do práce a domov (spolu do 50 km) absolútne stačilo. Ak to nebude stáť majland, nevidím vhodnejšie auto na krátke trasy.
Ja souhlasim, jenze si predstav dejme tomu za XY let pokud opravdu bude v Evrope 2 miliony EV a toto cislo poroste recordne nahoru (coz je zatim jen spekulace), a vsichni znas zacnou jezdit a popojizdet kamkoliv to jde, protoze je elektrika nic moc nestoji v porovnani v dnesni cenou paliv, tak muze dojit hlavne ve mestech k takovym zacpam, ze mesta budou muset tvrde pritlacit na "mytne" po silnicich a velkych casti lokalit jen protoze kazdy znas se bude chtit vozit svym autem sem a tam.
Provoz auta bude levny, ale naopak vsude se bude platit za pouziti cest, center, dalnic a silnic prvni tridy, aby se vyrovnal pokles zisku z paliv.
Velke plus je, ze ve mestech se bude mozna lepe dychat.
To sa si mýliš, že bude lacná elektrika neznamená, že budú jazdiť všetci. Veľa ľudí sa nebude vedieť vzdať klasiky a tiež nadobúdacia cena elektromobilu bude minimálne podobná cenám bežných áut. Ani teraz nemáš plné mestá mináut, aj keď majú malé motorčeky a nízku spotrebu. Takže toho by som sa nebál.
Skôr bude treba rozvíjať elektrickú sieť a zdroje elektrickej energie. Ale aj to sa bude logicky so zvyšujúcim sa dopytom diať vpodstate automaticky. Tiež pravdaže vzrastie cena elektriny, čo je logická zákonitosť trhu, ale minimálne to čistejšie ovzdušie v mestách nám ostane.
Asi mas pravdu, cena aut bude stejne ne-li vyssi, jelikoz se jedna o niche market v dnesni dobe.
Jen si dokazu predstavit jak hodne uvlivnuje uzivani automobilu cena paliv pro uzivatele. A o kolik vic jsem najezdil kdyz jsem se nemusel vubec ohlizet nato kolik me stoji palivo, jelikoz to bylo pro mne druhorade.
Jezdil jsem jen tak pro zabavu z radosti z jizdy, a bylo mi uplne jedno co stoji palivo. V pripade o kolik je v prepoctu levnejsi elektrina, jak tvrdi vyrobci EV vozu na Km tak si myslim, ze by to ovlivnilo hodne.
Treba v UK se plati mytne v centrech za vjeti do centra mesta, pry snizit dopravu a prinutit lidi pouzivani hromadne dopravy. Moc se to neosvedcilo, jelikoz prumer urazeni xy km v urcitem case se naopak zhorsil ve meste.
Pokud se nepletu, tak v Holesovycich kompletne zrusili parkovani zdarma, a je parkovne pro mistni nebo placene parkovne. Duvod, proste infrastructura nebyla schopna resit parkovani v dobe veletrhu a mistniho vystaviste.
Nebo na Praze 3 jsou vsude residencni parkovne nebo placene, jelikoz mistni nemeli sanci zaparkovat pred svym vlastnim domem z duvodu tisice lidi co jezdilo do prace zaparkovalo misto nich.
Cele je to asi dost slozite a Ja to rozhodne nevyresim.
Podivejte se pozorne na Zenevsky autosalon a porovnejte s lednovym Detroitem. Snad s vyjimkou maleho Mini, neni v Zeneve jedina velka Evropska automobilka, ktera by ukazala skutecny elektromobil, nebo alespon plugin hybrid, ktery by se dal v dohledne dobe vyrabet. Velke kolosy s miliardovymi prijmy a armadou vyvojaru nejsou schopne neco takoveho udelat. Vsechny progresivni vozy v Zeneve uvedene jsou bud z dilny malych evropskych spolecnosti, nebo z dilen Americkych ci Japonskych. Vyvojove usili evropskych gigantu povetsinou skoncilo u systemu StopStart, ktery mozna za rok (mozna za dele) i dokazi protlacit do vyroby (Skoda). To je alarmujici zprava o masivnim zaostavani Evropy.
Souhlasim, je jen otazkou casu, kdy EU vyda narizeni k povine vybave zavest(Stop&start). Tak jako se to stalo v ramci kontroly tlaku v pneumatikach "povine" u vsech vozu od roku 2012.
Oni sa prebudia vtedy, keď vzrastie záujem o tieto autíčka z dielní malých firiem - potom technológiu jednoducho nakúpia a začnú chrliť biesto benzínov autá na prúd. Tým pádom tí malí priekopníci padnú na hubu a zakrátko na nich zabudneme... ;-\
Jenomze to uz bude pro automobilky pozde. Jak spravne pises "nakoupi technologii". Ale tim se nam role obraceji. Zatimco drive to byli Japonci ci Korejci, kdo nakupoval technologii v Evrope, potom uz bude Evropa nakupovat technologie u Japoncu (a treba VW uz to u baterii dela). Jiste, tobe jako zakaznikovi to muze byt jedno. Ale automobilky se tim dostavaji z role vudce do role vedeneho. A od toho uz je jenom krucek k roli zavisleho. Pro automobilky je dulezite rozpoznat vcas cestu, vyrazit pred ostatnimi a obsadit teren. Zkusenosti a technologie, ktere pri tom ziskaji jim zajisti vedeni na desetileti dopredu. Zustat stat na miste a pomoci polokrucku (startStop) se snazit udrzet a prodlouzit pobyt na dosazenych pozicich je cesta do nicoty.