Autosalon Ženeva: Pininfarina BLUECAR - Sériová podoba elektromobilu
Temnota, která spadla na celý automobilový průmysl v roce 2008, začala pronikat mezi malé automobilky, konstrukční kanceláře a systémové dodavatele už o poznání dříve. Je to už více než rok, co jméno Bertone zmizelo z autosalonových expozic i stránek automobilových médií. I letos tedy byla Ženeva bez slavného karosáře...
Ve vážné ekonomické situaci se ocitla také průmyslová skupina Pininfarina, kterou stejně jako Bertoneho, postihlo zmenšování objemu zakázkové výroby automobilů i snižování objemu vývojových prací pro externí dodavatele. Aby se firma zachránila před bankrotem, zásadně změnila své plány pro nejbližší budoucnost. Vsadila na výrobu elektromobilu vlastní konstrukce, vyvíjeného společně s francouzskou skupinou Bolloré.
Automobil, jehož předvývojové studie Pininfarina vozí po autosalonech už jistou dobu, dospěl do podoby, která by se měla v pilotní sérii objevit v roce 2010 a od roku 2011 by měla v Itálii začít sériová výroba. Plná výrobní kapacita 60 tisíc vozů by pak měla být v provozu kolem roku 2015.
Projekt joint-venture Pininfarina-Bolloré počítá se změnou využití automobilů v nejbližších letech a zaměřuje se na městský a příměstský provoz, kde budou podle studií zákazníci absolvovat denně asi 60 kilometrové trasy. V tomto režimu se podle výrobce mohou uplatnit i dnešní elektromobily. Ve střednědobém horizontu se v Evropě očekává uvedení do provozu asi 1,5 až 2 milionů elektromobilů, tedy z dnešního pohledu velmi zajímavý tržní objem.
Elegantní čtyřmístné pětidveřové MPV Pininfarina BLUECAR s automatickou převodovkou je vybaveno elektrickou technikou skupiny Bolloré. Akumulátory LMP (Lithium Metal Polymere) mají vozu zajistit dojezd 250 km na jedno nabití, ale v hospodaření s elektřinou na palubě mají pomáhat superkapacitory, které přeměňují pohybovou energii automobilu při brzdění na elektřinu, která se vzápětí může využít pro další akceleraci. Akumulátory, uložené v podlahové plošině, by měly mít životnost 200.000 km. Některá nízkoenergetická zařízení budou navíc napájena solárními panely umístěnými na střeše vozu.