Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalon Ženeva: Pininfarina BLUECAR - Sériová podoba elektromobilu

Ondřej Láník
Diskuze (19)
Pininfarina představil v Ženevě sériovou podobu automobilu, který by měl zachránit existenci slavného italského jména v automobilovém podnikání.

Temnota, která spadla na celý automobilový průmysl v roce 2008, začala pronikat mezi malé automobilky, konstrukční kanceláře a systémové dodavatele už o poznání dříve. Je to už více než rok, co jméno Bertone zmizelo z autosalonových expozic i stránek automobilových médií. I letos tedy byla Ženeva bez slavného karosáře...

Ve vážné ekonomické situaci se ocitla také průmyslová skupina Pininfarina, kterou stejně jako Bertoneho, postihlo zmenšování objemu zakázkové výroby automobilů i snižování objemu vývojových prací pro externí dodavatele. Aby se firma zachránila před bankrotem, zásadně změnila své plány pro nejbližší budoucnost. Vsadila na výrobu elektromobilu vlastní konstrukce, vyvíjeného společně s francouzskou skupinou Bolloré.

Automobil, jehož předvývojové studie Pininfarina vozí po autosalonech už jistou dobu, dospěl do podoby, která by se měla v pilotní sérii objevit v roce 2010 a od roku 2011 by měla v Itálii začít sériová výroba. Plná výrobní kapacita 60 tisíc vozů by pak měla být v provozu kolem roku 2015.

Projekt joint-venture Pininfarina-Bolloré počítá se změnou využití automobilů v nejbližších letech a zaměřuje se na městský a příměstský provoz, kde budou podle studií zákazníci absolvovat denně asi 60 kilometrové trasy. V tomto režimu se podle výrobce mohou uplatnit i dnešní elektromobily. Ve střednědobém horizontu se v Evropě očekává uvedení do provozu asi 1,5 až 2 milionů elektromobilů, tedy z dnešního pohledu velmi zajímavý tržní objem.

Elegantní čtyřmístné pětidveřové MPV Pininfarina BLUECAR s automatickou převodovkou je vybaveno elektrickou technikou skupiny Bolloré. Akumulátory LMP (Lithium Metal Polymere) mají vozu zajistit dojezd 250 km na jedno nabití, ale v hospodaření s elektřinou na palubě mají pomáhat superkapacitory, které přeměňují pohybovou energii automobilu při brzdění na elektřinu, která se vzápětí může využít pro další akceleraci. Akumulátory, uložené v podlahové plošině, by měly mít životnost 200.000 km. Některá nízkoenergetická zařízení budou navíc napájena solárními panely umístěnými na střeše vozu.

Ondřej Láník
Diskuze (19)
6. 3. 2009 22:22
Re: styďte se
porovnávaš neporovnateľné, navyše podľa minima informácií...nejaké závery by som robil neskôr...
Avatar - delphino
6. 3. 2009 13:46
Re: styďte se
třeba to že Pininfarina je věhlasná designerská firma a nechá se v tomto směru porazit nějakým "nonamem" v oboru. Pokud si ten design nenechali teda pánové od EDAGu dělat někde jinde jen to nezdělili...
Takže kdyby předemě postavili obě auta a řekli, abych vybral příštího designera pro Ferrari tak bych radši volil ty co navrhli EDAG....
6. 3. 2009 12:56
Re: Smutna situace
Aj tak nakoniec všetkých kúpia Číňania... :-!
6. 3. 2009 12:51
Re: Parada
ani neviem, kedy naposledy som v nejakom väčšom slovenskom meste videl parkovanie zadarmo...fakt nie
6. 3. 2009 11:13
Re: Parada
Asi mas pravdu, cena aut bude stejne ne-li vyssi, jelikoz se jedna o niche market v dnesni dobe.

Jen si dokazu predstavit jak hodne uvlivnuje uzivani automobilu cena paliv pro uzivatele. A o kolik vic jsem najezdil kdyz jsem se nemusel vubec ohlizet nato kolik me stoji palivo, jelikoz to bylo pro mne druhorade.

Jezdil jsem jen tak pro zabavu z radosti z jizdy, a bylo mi uplne jedno co stoji palivo. V pripade o kolik je v prepoctu levnejsi elektrina, jak tvrdi vyrobci EV vozu na Km tak si myslim, ze by to ovlivnilo hodne.

Treba v UK se plati mytne v centrech za vjeti do centra mesta, pry snizit dopravu a prinutit lidi pouzivani hromadne dopravy. Moc se to neosvedcilo, jelikoz prumer urazeni xy km v urcitem case se naopak zhorsil ve meste.

Pokud se nepletu, tak v Holesovycich kompletne zrusili parkovani zdarma, a je parkovne pro mistni nebo placene parkovne. Duvod, proste infrastructura nebyla schopna resit parkovani v dobe veletrhu a mistniho vystaviste.

Nebo na Praze 3 jsou vsude residencni parkovne nebo placene, jelikoz mistni nemeli sanci zaparkovat pred svym vlastnim domem z duvodu tisice lidi co jezdilo do prace zaparkovalo misto nich.

Cele je to asi dost slozite a Ja to rozhodne nevyresim.

:-(