tak tak.. ten interier je děs běs... hlavně ty materiály.. na pohled to vypadá jako lacinná plastařina.. :no:
zvenku zoom zoom a vnitřní foto vypadá jak konkordia..
Ten interier se stejně jako u 6 nepovedl, ale ještě horší je ta ubohá nabídka motorů. Kdo chce benzin ,tak má prostě smůlu a musí jít o dům(showroom) dál.
Pravda!!! hodnotit plasty a sedadla z par foto a pritom skoro vsetky su retusovane a ktore nie, tak fotene v hale pri umelom osvetleni kde sa vsetko leskne... to je ...
na trojkolke isto áno, tie mávali plastové sedačky, ak si dobre pamätám >:D on však napísal, aby sme si počkali až si do nej sadneme a ak si do auta skutočne sadneš, tak uvidíš a ucítiš viac ako z nejakých obrázkov, ale to ty asi nepochopíš...
nova trojka bude super ostatne jako je i prvni generace. Je to spolehlivy kvalitne udelany japonsky auto, ktery pri dobrem zachazeni funguje jako hodinky dlouho a dlouho.
moje volba:
M3 Hatchback MPS - jeden z nejlepsich hot-hatch s FWD jake znam.
nebo
M3 sedan - bila barva, tmavy okna, 19" kola, 2.2 diesel.
Když M3 tak coupé, tak taky bílé, s karbonovou střechou, bez dieselu a hlavně od BMW!!! ;-) >:-[]:yes:
P.S. Na Mazdu 3 sedan! v dieselu! 19"! kola a na naše cesty?!... trochu domácí kutil, exhibicionista a masochista...neboli tuning bez hranic... >:D
tak kdyz neco ala M3 z Bavorska tak rozhodne Lexus IS-F....
jinak masochista?? proc? Exhibicionista?? uz vubec nechapu...a domaci kutil?? nekdo jezdi s prehozenim kol do servisu, nekdo ne.
to auto bude mit 16-17 v serii s profilem okolo 65 ... myslim ze 19 na 40 popr 45 bude primerena. a diram? tem se jde vyhnout kdyz clovek nejede jako blazen...
V 17 palcích při 65% to má možná Pajero. Je vidět, že ten plejstejšn na tebe sedí. Krom toho označení M3 - M6 patří BMW, ale to chápu, že to japanofilům zvedá sebevědomí. Taky rozveď ten IS-F vs. M3, to by mohla bejt celkem zajímavá zkušenost. Proč a jak...
soucasna Mazda3 (omlouvam se za M3..ano to je reg. oznaceni bmw) ma ve verzi MPS kola 18" s profilem 45, nova typuju bude mit o cislo vetsi backurky, takze klido si ji umim predstavit na 19" s profilem 40.
jinak profil na aktualni generaci je u 15" 65, 16" 55, 17" 50...atd....
19/40 možná, ale je obvyklý pravidlo, že pokud nejsou originál, tak to auto spíš dostane designově "za uši". Hlavně proto, že kvalitní kola nejsou za hubičku a lidi pak vybíraj největší kolo za nejmíň peněz. Co se týká jízdního komfortu u těhle pidiaut na takových válcích je každýho věc.
Kola delaji auto....jak pises, auto se da kolama totalne zmrsit, ted vubec nemluvim o designu, to je ciste individualni, ale hlavne o jizdnich vlastnostech, musi se dodrzovat urcita pravidla.
IS-F versus Bmw M3.. no jako to Ti ted mam rikat v cem je lepsi nebo horsi to ci ono??? proc bych to delal?? oba ta auta jsou dokonala, to asi jen blazen by rekl, ze ne. Ale existuji i lide, kteri proste Bmw nemusi mit doma, par jsem jich vyzkousel a proste me nicim nepresvedcila o tom, ze ta cena co stoji je adekvatni. Existuji auta s jinou cenovkou, ktera dokazi podobne kousky. Lexus je podle me v mych ocich lepsi....ale je to muj ciste subjektivni pocit, kdyz budou stst vedle sebe na 100% si vemu Lexus. Je to volba srdce ne rozumu....ted nebudu polemizovat o tom, ze jak M3 tak IS-F jsou pro bezny provoz hloupost a absolutne nevyuzita, ale ciste z meho pohledu bych bral IS-F.
To je treba duvod proc mam Miatu a ne Z3... kdysi jsem cetl nejaky test, bylo tam napsano: pokud hodnotime BMW Z3 tak je to motorova pila, pokud Mazdu MX5 tak je to chirurgicky skalpel.
To je presne ten duvod proc ji mam. Navic se tak bajecne ridi....
A BMW X5 - ok svezl jsem se v 4.4i moc pekny svezeni, ale pak se svez v CX7, jasne cena je jinde, jina vybava, jine materialy, ale pocit za volantem v CX7 je jako ve sportaku, v X5 jako v autobusu....opet duvod proc ji mam. Mazdy nejsou masovka a nikdy nebudou, nastesti...
Je to o prioritách a životním stylu... Já zase nevidim důvod, proč si koupit japonce kromě ušetření peněz a možná k proklamovaný spolehlivosti, ale s tou to nevidim za tak zásadní problém. Japonci obecně maj pro mě taky jednu zásadní věc a to, že nedělaj spousty věcí, co nabízí Evropa. (převodovky, 4X4, podvozky apod. pro někoho nepodstatný věci)
:yes: skoro kazdy japonsky auto ma jak podvozek, tak prevodovku a urcite jich par ma i pohon 4x4 (neco mi septa ze jedna takova jp znacka tusim Plejady se jmenuje, snad ani nic jineho nedela) ... pro me jsou to u auta dost podstatny veci.....
no ze by Toyota, Mazda, Subaru... patrili mezi levny auta, ze by se tim setrilo.. noo to bych rekl o oplu, nebo renaultu, popr. skode, seatu.....ale ze by JP byli nejak extra levny se mi nezda....
No vidím že si spíš orientovaný na dálný východ, to je v pohodě, ale s tím profilem to máš dost zkreslené, nebo posunuté. Vycházejme z toho, že na 19" kolo pro Ma3 (M3 už má BMW) bys nejspíš dal šířku kolem 230mm, dejme tomu 225mm... Šířka kola je pro profilové číslo např 45 (udává poměr /v %!/ výšky-profilu k šířce pneu) vlastně matematický základ sloužící k výpočtu výšky profilu absolutního. Takže v tvém případě (19") bys musel použít při vhodné šířce 225 mm, profilové číslo 35!, nikoliv 40, nebo dokonce 45! Samozřejmě pokud nejsi domácí kutil, nebo příznivec tuningu bez hranic a chceš zachovat obvod kola zvolený výrobcem a chceš mít auto způsobilé pro provoz na PK...Při této šířce pneu se na profil 40 dostaneš u 18" ráfku a na 45 při 17", což jsou rozměry určitě přijatelnější. Na profilové číslo 65 se nedostaneš ani se 17", ani se 16", jak píšeš, ale až s 15" a to jen s o 30mm užší pneu:
195/65 R15 - výška profilu: 65% ze 195mm = 126,75mm
225/35 R19 - výška profilu: 35% z 225mm = 78,75mm!
Navíc při výběru usedlejší verze sedan, navíc s dieselovým motorem už 19" ráfky postrádají nejen logiku, ale i soudnost a vkus...nemluvě o trpícím autě a jeho posádce na našich vozovkách :no:
Taky hraje roli i šířka ráfku? Možná by se na to dostal i širšim ráfkem, ale výsledek by byl stejnej, jak u těch 40? Teda pokud se nepletu... Jen vim, že mam na jednom SUV 235/65 - 17 a to by dal v tý mazdě leda do kufru a ještě jedno >:D
jinak muj predpoklad je, ze nova Mazda3 bude mit o cislo vetsi backurky, jak jsem psal, u novych modelu je to celkem obvykle.
zajimave je, ze treba v usa se bezne stejne auto prodava s vetsim obvodem kola, nevim proc se pro homologace do EU pouziva mensi z rozmeru udavanym vyrobcem. napr Mazda6 mela kola v EU 215/45 a v USA 215/55...
Změna obvodu kola není u nového modelu obvyklá, právě naopak, poslední skokové zvětšení obvodu kol v této třídě na evropském trhu proběhlo např. při přechodu GolfuIII na GolfIV, a od té doby! se obvod kol v běžných kategoriích zásadně nemněnil...
Pokud víš co je profilové číslo pneu pak je třeba ho uvádět v reakcích i s šířkou pneu a jejín vnitřním průměrem.
Např. píšeš, že MPS má i při 18" profil.č. 45, ale to je jen díky užší 215mm pneu. Kdyby byla šířka těchto pneu 235 mm (např. jako má Scirocco), bylo by profil.č. pneu jen 40, ale při shodné výšce pneu v mm. Stejně tak u kol pro Ma6 chybí při porovnání verze EU a USA vnitřní průměr v palcích...
podla mna je nova trojka podarena a celkom pekna hlvane zvonku co sa tyka interieru hlavne kvality to sa vazne neda z fotiek vycitat ale kvalita pastov bude podla mna na urovni sesterskeho Focusu co je priemer ale bohato satci jedine co mi vadi je rucna brzda to je fakt strasne a este stredovy panel:-)
Z mého pohledu a jen na základě fotek VELMI nepovedené :-(
Předek jako by se snažil napodobovat Peugeoty s jejich rozšklebenou tlamou (a ani tady to nefunguje), navíc zoufale nepasující lichoběžníkové nelakované kusy s mlhovkami - ten plast tam nemá žádnou funkci, proti oděrkám neochrání a přitom rozbíjí i ten zbytek kompozice a ladnosti, co by tomu předku snad zůstal. Zadní světla po vzoru Imprezy jak od náctiletého tunera a k tomu tisíckrát vídaný a pořád nepraktický trojúhelníkový zadní sloupek, které omezuje výhled šikmo vzad.
A vnitřek? To snad je omylem fotka Mazdy 323 někdy z roku 1990, ne? Střední výdechy ventilace bez jakéhokoliv orámování na fádní plastové ploše, stejná bída i výplně dveří a ovladače oken. Pěkný je snad akorát volant a grafika budíků, kterým ale zase chybí "střecha".
Nechápu, jak tohle mohli pustit ven, pro mě jeden z nejhorších designů třídy, víc mi vadí snad jen ta Impreza... :no:
No, tak Impreza jednoducho musí byť škaredá, inak by ju skalní asi poslali do horúcivh pekiel.
Mne sa tá trojka nezdá až taká hrozná ako píšeš, len mi pripadá až zbytočne agresívna, proste zjemniť niektoré detaily by jej rozhodne prospelo. Ale ako vravím, naživo môže všetko vyzerať inak. ;-)
Pekné a nápadité auto, vzhľadovo možno až príliš športovo agresívne. Na môj vkus priveľké, veď má dĺžku strednej triedy možno tak spred desaťročia, do dĺžky Octavie jej chýba asi 5 cm (?).
Interiér nie je nijak hrozný, jedinou výtkou prístrojovka, vyzerá to, akoby niekto odtrhol štít nad prístrojmi, a proste to nechal tak, možno s myšlienkou, že aj holé tubusy sú pekné - ale nemôžem poveadť že by sa mi páčili.
Uvidíme naživo, fotky často klamú.
Muzu se prosim zeptat dle ceho se hodnoti plasty v interieru a jaky maji vliv at uz na cokoli? vrzani? prijemne na dotek? vzhled? nebo proc se tato vec neustale vsude resi?
Plasty? Tohle téma se obvykle vytáhne, když není autu co jiného vytknout. Začne se mluvit o tvrdých plastech (je snad palubka postel??), o nehodnotných materiálech (oni zkoumali jejich složení??) a o potenciálním riziku vrzání.
Mám desetiletou dvěstěšestku s najetými 142000 km. V interiéru jsou samé tvrdé materiály (to jsem si všiml při čištění, jediné činnosti, kdy sahám na povrch desky), ale kupodivu jediná vrzající věc je dodatečně montované rádio a sedadla (už to mají za sebou). A ještě občas skřípou moje zuby >:D
Většinou totiž trvanlivost interiéru závisí na zpracování a konstrukci spojů, materiály jsou spíše druhotné.
ano kvalita interieru a plastu u Mercedesu a Mazdy bude asi kapku jina, B klasse je neco jako Mazda3?.... ale stoji o 200tis vic.. coz je cca 40% ceny toho auta...takze? to jsou hrusky a jablka, ne?
Značky jsem uvedl, aby aspoň virtuálně poznal ten rozdíl... Mazdu a Mercedes bych jinak v ničem nesrovnával. Mercedes nejsou vůči Mazdě ani jabka a ani hrušky. To je jinej svět.
nechcel som sa pliesť do diskusie o plastoch, ale plasty v MB B-klasse taktiež nie sú žiadna extratrieda...u A-klasse a B-klasse človek platí viac za značku ako za výnimočnosť materiálov, tým však netvrdím, že nie sú to dobré autá, ale ani sa nijako nevymykajú súčasnému vyššiemu automobilovému štandardu v rámci svojich tried...a rozhodne to nehodnotím podľa obrázkov, ako bežne tuná vzniká diskusia o kvalite plastov 8-s ;-\
Na mna tato trojka posobi ako karikatura predchadzajucej generacie, ktoru povazujem stale za jednu z najkrajsich v triede. Ale toto - roztiahnuta papula ala Peugeot, previsy, zosikmene oci - vyzera to priam komicky, hrackarsky, nehovoriac o tom ako rychlo taky dizajn zostarne...uplne tragicke benzinove motory :no:
Sudruzi z Japonska sklamali. Golf je nadalej nedostiznym kralom triedy :-!
papir snese vsechno.... svezte se nekdo v 1.6 77kW Mazda 3 a pak v 1.6 v Golfu....pak rikejte jaky ten motor je.....
mazda nikdy nemela TOP motorizace, vzdycky jsou vykonove niz nez konkurence, ale ruku na srdce o tom to neni...
ale projedte serii horskych serpentin v P308, Golfu, Citroenu, Hyundai a pak v Mazde....tam je rozdil....mazda se proste jinak ridi.....kdo nezkusil nevi....
Prave o tom to je, ze 1.6 je slaba v 3 aj Golfe aj inych autach...problemom je (nielen Mazdy, Hondy, Fordu...) ze stale nie su schopni prist s maloobjemovym T-benzinom, ktorym by mohli konkurovat koncernovym znackam...Octavia a Golf s 1.4 TSI su pruznejsie.
Nechapem ako taki renomovani vyrobcovia mozu tak zaostavat a ignorovat konkurenciu - ci sa to niekomu paci alebo nie, koncern VW ma naskok a zodpoveda tomu aj postavenie ich znaciek na trhu. VW krizu prezije.
Mazdy mali vzdy tvrdsie naladene podvozky, co v zakrutach podrzi ;-)
to neni problem tech vyrobcu, to je problem Evropy, nejde porovnavat atmosfericky benzin s turbem...to je o jinem tocivem momentu a ten jezdi ne koniky....ale ten problem tkvi v tom, ze evropa je pro tyhle vyrobce hodne maly segment jejich trhu, proste oni vedi, ze kdo si bude chtet koupit Hondu tak si ji koupi s 1.8 ktera je vyzkousena, funguje a je proste ok, proc by kvuli (v jejich meritku) par autum museli vyvijet novy motor s malym objemem a turbem, popr. v kombinaci s kompresorem....to by se jim investice nikdy nevratila. O tom to je, myslim, ze motorarny a vyvoj motoru je v JP dal nez u VW ale jdou jinym smerem, v dobe kdy honda udelala VTEC vyrabel VW 8 ventily. Mazda je schopna z Wankelu 1.3 dostat bez turba temer 250koni. Toyota ma nejlepsi hybridni soustavu co se da koupit. Asi v JP nevideli v malem turbomotoru nejakou prevratnou cestu vpred, VW ano.. uvidime kdo na tom bude lepe, ale budme radi, ze kazdy dela neco jineho, muzeme si vybrat, ten svuj salek kavy, ne?
Evropa neni malý trh, ale je pravda, že evropani neustále fňukaj po silnějších motorech, aby mohli konkurovat EU výrobcům. Myslim tim zákazníci. Nevim jak je to přesně u Mazdy, ale mám pocit, že je někde dole, pak dlouho nic a pak MPS. Uhrovitej němec by podle mě potřeboval něco kolem 200k, aby se na vesnici vyrovnal druhýmu uhrovitýmu v Golfu, nebo v BMW1.
Tak v pátek v podvečer, malý městečko kolem Mnichova, před místním klubem... všichni si tam okukujou ty svoje "děla", co tam zese přes tejden namotovali za šílenosti... jeden si dá nevkusný chromový kola, druhej rouru z okapu na vejfuk a jeden přijede v Siroccu bez uprav s nejkozatější holkou z vedlejší vesnice.
jeenze prodeje: podle me 70% tech nejslabsich verzi, kolik jezdi napr 626 s 2.5V6 - byl to uzasnej motor, ale prodalo se jich zalostne malo oproti 1.8 a dvoulitrum.....co udela produktovy jp manager- vyjme z nabidky nerentabilni produkt, motor ktery hodne stoji, ale neprodava se....proto u dalsi generace 626 koncila motorizace na 2.0i HighOutput na necelych 140 konich a proste nic silnejsiho nebylo.....jo jo je to o ekonomice....
vzhledem k legislativnim omezenim v EU se jim opravdu nedivim, ze je pro ne EU trh malicko okrajovy....
Moznost vyberu je o.k ;-)
Myslim si vsak ze EU nie je pre Japoncov uplne zanedbatelny trh. Ved aj oni prisli napokon na trh s modernymi dieslami, ale im to trvalo...to iste plati aj pre maloobjemove benziny.
Tiez v strednej triede proti 1.8 a 2.0 TSI nemaju japonci co nasadit...Atmosfery v Mazde 6 2.5 ci Accorde 2.4 su uz prekonane...
2.5 atmosfera nejde porovnavat s 1.8 popr. 2.0 turbo... to je o vyberu, ne kazdemu turbomotor sedi....
zkus zabrousit co vyrabi mazda, toyota, honda pro trh v usa a v JP, nebo treba pro australii... to je uplne neco jineho, tyhle trhy je totiz zajimaji. Jo jo zijeme na spatny strane oceanu.
me treba fascinuje auto: Honda Civic Coupe Si... 200HP v malem Coupe s takovou technikou ze se VR32 muze jit bodnout... ale u Mnichova ji neuvidis, mozna nekde v Jizni Karoline....
nerozumim: 3 modely?? po celym svete?? jako jaky?? co jineho nez Golf v teto tride VW vyrabi?..nebo modely Golfu?... v USA se prodava 6 modelu Civicu a ani jeden neni v prodeji v EU tady jsou tusim tri nebo 4 takze to je cca 10 variant Hondy Civic, kazda malicko jina.... nemluvim jen o variantach, mnohdy jde o uplne jine auto... viz Civic 5HB v EU a americky Coupe...
Já si naopak myslím, že žijem na správné straně oceánu. Měli jsme úplně novou Hondu Civic 1.5 3dveř. hatch. vyrobený v Kanadě, pěkná ale výkonově prostě nestačila ani na základní evropský Civic 1.3! Mám rodinu v Kanadě, manželé s jedním dítětem. jeho sen je Audi A6 a její VW golf. Oba mají japonce, v podobných třídách (velikostně), ale rozdíl v ceně i proti nám je podle nich tak propastný, že si je možná nikdy nekoupí!!! Ona sem jezdí co dva roky a když jsem jí počítal rozdíl mezi Golfem a Corolou, nebo Civicem u nás, nechtěla věřit, že je tak malý a divila se proč tady tak málo lidí jezdí třeba v Golfech...
Ale, tak nestřílej od boku a napiš data.
Pokud vím první sériové VTEC pro jap.trh! měla Integra až v roce 1989... A GolfII GTI měl 16V už v roce 1986 a tehdy asi CRX s VTEC divy neuměl...
V lednu 1989 přišel GolfII Limited s přeplňovaným 16V-G60 (209!PS) a pohon všech kol syncro
stačí?
Honda Integra r.v.1989.Objem 1,6 výkon 119Kw (162ps) při 7600ot/min. toč.moment max 180Nm při 7000ot/min.No v té době docela super.
Akcelerace těchto dvou aut byla 7,2s.Golf měl jen vyšší rychlost o 12km/hod.a měl samozřejmě vyšší objem 1,8 přeplňovaný.
Takže Honda :yes::yes::yes::yes:
Takové detaily jako je krouťák, tě asi moc neberou co? Víš, že motory mají i jiné parametry než výkon a i ten se udává jen maximální a v určitých otáčkách! Obtěžovat tě s grafy průběhu krouťáku a výkonu je jistě zbytečné... To bude tím, že ty auta sjíždíš jen na googlu. Musel bys totiž zkusit ten rozdíl pružného zrychlení G60ky ať už v Golfu, nebo v Corradu, proti bzučící atm. 1,6 Hondy, která pokud se nedrží od 5-6tisíc nahoru dá ti jen slabý odvar toho co máš pod nohou s G60...
Jo tak golf spada do kategorie aut kde je to prioritni.Ja myslel že nejprodavanějši verza teto kategorie jsou někde nad zakladem kde golf buhvijak nevinika. To jsou mi divne rovnice.
To je realita, díky nimž Golf právě vYniká. Sice to stojí nějakou kačku, ale musíš vědět, co chceš. Jestli se z auta taky radovat, nebo se jen potit v tesilu za tři kila s pocitem, že ti to vlastně stačí.
Nejde o to co chci ale o to na jakou cilovou skupinu je to auto předevšim určene a tou je středni vrstva. Činske magnetofony toho taky nabizeji vice co se tyče vybavi, světylek, čudliku atd. a to z něj krale neděla.
Hele Míro, střední vrstva ta má taky nějaký mantinely a třeba právě ten vrchol v daný třídě je ten Golf, to je prostě daný. Ne každej chce holobyt a králem Golfa dělá právě ta možnost, že ti to VW nabízí.
Co dělá Čína se nemá cenu bavit. Ta prostě vyrábí skoro všechno pro všechny uznávaný značky od Sony po Philips.
V tom připadě určitě. Ale ja to slovo kral chapu tak jako nějaky hybrid poskladany s vice aut.Podvozek s fokusu nějaka 1.6 od kii kvalita interieru golf atd. atd.A v domdle směru se kral těžko určuje.
Chceš říct, že Kia dělá nejlepší motory v kompaktech, a že její 1,6 je ideální pro krále třídy? Tak že mám čekat větší úspěchy motorů Kia v anketě Motor roku...? 8-s
Škoda, že už tu není ten americký japonec, co tvrdil, že za mořem jsou lepší auta než tady a že VTEC měla Honda dřív než VW 16V. Obojí je blbost, viz. mé reakce na to dole... :-!
Nojo, pak je to nekonečný... Golf právě vyniká tím, že dokáže nabídnout téměř všechno bez ohledu na cenu. Každej jinej ne, protože to ani nemá.
Pokud na to koukáš ze svých potřeb, tak OK. Nepotřebuješ automat, kůži, 4x4, navi a další, takže máš daleko větší možnosti výběru a zvláště, pokud jsi limitován penězma. Za 3 kila ti daj všichni lepší motor, nebo pytle vzadu atd... Za 4 kila už to neni tak jednoznačný a třeba za 7 kil už 2 třetiny konkurence ani takový auto nenabídnou a neni to o tom, že by si chtěl skočit o třídu jinam. To se mi na Golfu líbí... ty možnosti.
Král je taky jenom člověk, nedokonalý a přesto král. Fiktivní, slepený král je blbost... Pro většinu Evropy byl, je a bude králem své třídy Golf, pro někoho třeba Focus, v tom já problém nevidím... :-!
Mně se jeho nynější generace designově moc nezamlouvá, navíc kompakt by neměl být delší než referenční "guru" ;-) Golf, ale po Golfu teď nic lepšího ve třídě není 8-s
Co to je za argument? Jako nejprodávanější verze kde? Někde u vás, v ČR, nebo v Evropě...? A co to dokazuje...? Nebo se Megany prodávají výhradně ve fullu?
Jo a jestli si ještě pořád divíš, proč by měl Golf GTI konkurovat novému Meganu RS, tak jsem ti tam nechal pod 206+ nějaké argumenty a docela by mě zajímala tvá případná reakce...
Tak určitě se na zapadě prodavaji vybavenějši verze ale procento 4x4, dsg, apod. jsou podstatně menši než bez nich. A to pravě nedokazuje nic jen to že mužeš mit vybavenějši auto za větši penize a to děla auto kralem?
A co se tyka toho RS tak jsem bral v potaz zakladniho golfa gti 5 řady. Tak mi to vyznělo z toho članku.Takže tam jsem šlapnul vedle.
Beru, ale i GolfV GTI s 200, resrektivě s 230PS, má výkonem a krouťákem o něco blíž k 250PS MRS, než MRS k FRS (305ps/440Nm), nemluvě o pětiválci u FRS...? Takže divit se, že si někdo troufá označit GGTI k MRS, jako konkurenci a vůbec se nedivit stejné věci u MRS k FRS, mi přišlo zvláštní..., ale možná tě k tomu svedla shoda zkratky RS a trochu podobná image FRS a MRS... 8-s
Tak jak si napsal. Ja se o tyhle auta až tak nezajimam a mam v tom kapku maďarsky gulaš a jak jsem psal šlapanec vedle. Když jsem si přece jenom něco zjistil o těch zkratkach s.r.o , gti , a.s , rs , tak jsem si to trochu ujasnil. Tak trochu jsi mě k tomu nakop. A to je dnes vše musim jit nabrat sily na lepši zitřky.
neide o to ktora verzia je najpredavanejsia, ale o to co vsetko v Golfe mozes mat ak na to mas ;-)
V Golfe dostanes vo vyssich verziach spickove motory a techniku ktoru ostatne znacky jednoducho neponukaju/nemaju...
Navyse v sucasnosti su ceny nizsich verzii velmi porovnatelne s konkurenciou.
Ja ano. Si pred mesiacom.
Auto treba vidiet, v skutocnosti vyzera neuveritelne. Inside - out.
A pre idiotkov, ktori sa stazuju na maly pocet verzii... Mazda ich ponuka. Ale nie v Europe. Je to japonska znacka, maly vyrobca orientovany na presne vymedzeny typ zakaznikov. Nemusi ponukat vsetko pre vsetkych a nemusi sa na nic hrat, ani na premiu, ani na mainstream, ani na ludove auto.
Doma ponuka ine auta, ine modely (MPV, Biante, Verisa...), ine motory... Mazda 6 a Premacy (5) vo verzii 4x4? Nie je problem. DISI s objemom 2 litre? CVT prevodovky? Vsetko bez problemov. Este aj Demio (Mazda 2) je vo verzii 4x4, na vyber su dva rozne automaty, jeden manual... Dokonca aj stara trojka bola vo verzii 4x4 a vojho casu MX-5 coupe s pevnou strechou. Stale sa bavime o automobilke, ktora vyraba asi 1.3 miliona aut rocne. Napriek tomu je kazdy jej model benchmark triedy v jazdnych vlasntostiach a spolahlivosti - M3, M6, MX-5, M2, CX-7, M5... nehovoriac o RX-8, ktora je trieda sama o sebe.
Takze nezaskodi pozerat sa na veci aj z ineho miesta ako len z malickej slovensko-ceskej, cesko-slovenskej pece.
Ale klidně si spolu pište "M3", vypadá to líp, jenom mi přišlo divné, dávat na sříbro zlatý cejch...! ;-)
Marně čekám tvou reakci na VW16V a HondaVTEC. Který rok byl asi dřív 1986, nebo 1989...?
Mimochodem i nám "idiotkům" (si nám to fakt nandal ChrisKu), je jasné, že nabídka Mazdy (a všech jap. značek), bude zvlášť na japonském trhu o něčem jiném než v Evropě (a Světe div se,platí to i naopak), ale nechápu, proč by mě to mělo nějak vzrušovat? Do Jap. se stěhovat nechystám a co bych dělal u nás s volantem na špatné straně taky nevím...
Navíc rozdíly v evropských cenách japonských a srovnatelných evropských aut nejsou ve prospěch jap. zdaleka tak markantní jako v USA (o Japonsku nemluvě).
Toyota měla 16-ventil v Corolle už v roce 1983,byla to 1,6 motor jestli se nepletu.pokud jde o přeplňované Tsi motory,čili přeplňovaný přímovstřikový motor,tak tam nemá VW prvenství,ale zase Japonci.
Byl to Mitsubishi 1,8GDI Turbo v roce 2000. */default.aspx?textart=1&article=277
Z toho je vidět,že japonci umí jakýkoliv motor,přeplňovaný i atmosférický,záleží co si žádá většina kupujících.Takže tato vaše debata nemá moc smyslu.Japonci mají motory více než dobré a jsou dělané spíše na výdrž a bezproblémovost.Evropský marketing má také ale sílu,což se musí uznat.
Možná bys rád reagoval, ale nevíš na co...
Zkus si přečíst mou reakci z 23:22 včera, včetně toho na co jsem reagoval...
Šlo o to, že pan "Mazda Joe ST" tvrdil, že Honda používala sériově VTEC mnohem dřív, než VW 16V techniku, což jsem já vyvrátil, na rozdíl od něho, konkrétními daty...
Jinak takhle plácat (první přímý vstřik u TD (AuTDI) v sérii!!!atd.) tu můžem až do rána...
No tak VTEC srovnavat s VW 16-ventilem je trochu úchylné,ten VTEC už tehdy byl suveréně lepší.Kde má vůbec VW podobný motor jako Honda dnes?
A přímý vstřik nafty a benzínu už bych vůbec nemíchal dohromady.GDI byl totiž první přímovstřikový ZÁŽEHOVÝ motor u produkčních aut.
Zatím totiž na co japonci šáhli,tak z technického hlediska,to dotáhli vždy téměř k dokonalosti.
Otázka jsou jen priority co lidé chtějí,vyrábět jinak mohou prakticky vše na vysoké úrovni.
Pardon za ty nefungující odkazy,doufám že mi brzy zase budou fungovat.
S tím srovnáním přišel pan Mazda, ne já...!
Míchat si tady začal ty... a TDI snad bylo pro kosmická vozidla?
A ty řeči, že na co Japonci šáhli to bylo vždy téměř dokonalé si schovej pro spolužáky, to totiž neplatí pro žádnou značku, ani pro ty "německé" a na mně zase platí jen fakta. Podívej se kde je dneska GDI a kde TFSI. Mrkni třeba na parametry 2,0TFSI(už několik let motor roku své třídy) v S3(265PS), nebo Q5 (350Nm/1500!-4200!) :yes:
Kde je dnes TFSI a kde je GDI?1,8TFSI má dnes výkon 118KW a 1,8GDI Turbo mělo už roku 2000 výkon 118KW. ;-)
Prvně si ta auta projeď a pak sám uvidíš.
Třeba Mazda 323F s 1,6 16v z roku 1993 jela daleko lépe než kdejaká (i od VW) evropská 1,8.Ve stejné třídě samozřejmě.Tolik praktické zkušenosti.
Tu chuť do otáček musíš prostě cítit,možná byl skvěle zajetý motor,možná ne.
Spolehlivost doufám nemusíme rozebírat.
Když na tebe platí fakta,tak je prosím piš.A japonci už automobilové Evropě utekli.Nebo co vlastně používá Evropa a Japonci to nemají?Nic mě nenapadá.Japonci mají alespoň ty hybridy,sporné,ale přece něco.
Tak se rozepiš co Japonci nepoužívají v automobilismu.
Ty tvé praktické zkušenosti myslíš z plejstejšnu, nebo z googlu? Pokud tady chceš dokola míchat hrušky s veverkama a manipulovat s argumenty, tak tu můžeš plácat třeba do rána, ale beze mne... Dal jsem ti příklad současného motoru a jeho parametrů, ať najdeš současný! jap. ekvivalent v této třídě. Ty vezmeš jiný motor, k tomu najdeš motor z r. 2000 (určíš si "vhodnou" dvojici!) a na základě jediného shodného parametru - výkonu chceš demonstrovat jak nám (Evropě) ti Japonci utekli...! tak se prober, nebo toho nechme... já ti můžu podobně argumentovat že už GolfII měl z 1.8 přesně tento výkon 160ps už v roce 1989, a v témže roce GolfII Edition dokonce 209PS (o 11 let dřív!) a ani k tomu žádné GDI nepotřeboval. Ale srovnávat takhle motory +- 10 let (viz jen emisní limity) jen podle PS je prostě blbost...
Vycházejme z tvého tvrzení, že Japonci v autech Evropě utekli.
Já od začátku tvrdím, že neutekli nikam.
Tak dejme stranou minulost a neberme ohledy např. na to jak dlouho Japoncům trvalo, než byli schopni nabízet konkurenceschopné diesely a držme se přísně současné nabídky... Co dnes nabízí Japonci a Evropa to nemá?
Jak je možné, že vyspělý Mitsubishi Lancer se nabízí u některých motorizací ještě dnes s automatem pouze čtyřstupňovým!!!, to je ten náskok??? to si dnes nedovolí ani Škoda... A klidně u ní zůstaňme u značky která je mnohdy posměchem zdejších diskuzí. Budu chtít kombíka na denní dojíždění 150 km, s rozumnou spotřebou, slůšným výkonem, vyšší výbavou, moderním automatem a vezmu Octavii RS TDICR s DSG. Teď vyber něco japonského v této třídě s podobným motorem, převodovkou, prostorem a cenou (jen přibližně) a demonstruj na tom jak a včem Japonci Evropě utekli (a to jsme jen u Škodovky) ...
Tvoje zkušenosti jsou tedy zřejmě z plejstejšnu,zřejmě se řídíš pravidlem:podle sebe,soudím tebe.
Tvrdil jsi,že máš rád fakta,tak napiš,které technologie japonci v autoprůmyslu nemají.Odpovědi jsem se nedočkal.Před tím jsem ti psal,že se spíše řídí potřebami kupujících,pro ty totiž vyrábí.
Za další výkon auta je vždy určující,protože výkon je práce.Krouťák je dobrý hlavně pro konstrukci motorů,kvůli dimezování.
Jestli totiž nevíš,tak výkon motoru se převodem nemění,nepočítám-li ztráty.Kroutící moment se ovšem v převodovce mění,i když ztráty opět nebudu brát v úvahu,od toho je to totiž převodovka.A mně zajímá především síla na KOLECH a ta je vždy nejvyšší při nejvýšším VÝKONU motoru,ne krouťáku.Ale to pochopíš až budeš jezdit.
A co postavíš proti vozu střední třídy poháněné hybridním pohonem.
Nebo vinikající svezení je s boxer dieslem kdo mi ho nabídne?Nebo 2litrový atmosférický motor 200ps.Samá technická lahůdka.
A co takhle Mitsubishi Outlander 2.2D SST.Takže výsmívaná automobilka to zřejmě nebude.Je škoda,že neznám všechny jejich modely,ale jedno je jisté,3koda na Micinu nemá.
No tak ta pásáž tvé "studie" na téma krouťák ("...je dobrý hlavně pro konstrukci motorů,k vůli dimenzování"... >:D ) a výkon motoru a jeho "...síla na kolech...", ta je celá je jasným favoritem na "platinový ventilek"!
Takže podle tebe se dnes výrobci honí za něčím, co má význam jen pro motor samotný (jeho konstrukci) a jeho přínos při použití v autě je nepodstatný (na vině je dokonce i převodovka), tak že je vlastně i celkem zbytečné ho všude uvádět...
Každopádně jsme se u toho s mým 11 letým synem super bavili.
Ten už v osmi letech věděl o autech a jejich motorech víc než ty dnes, předpokládám, že patnáct ti už bylo ..
Jinak vidím, že si nerozlouskl ani tu "blbou" oktávku...
Zatím musím končit, ale za to pobavení ti zbytek ještě dnes napíšu... :yes:
Tak za tu Octu jsem dal lepší náhradu,čím to nahradíš ty?
A sílu na kolech potřebuješ,kde jinde?Ty asi jen v tom pc. ;-)
Jestli jsi si nevšiml,tak i když klesá krouťák motoru,tak výkon stoupá a ten je právě podstatný,ale to je jen praxe,nebo snad auto po překročení max.kroutíciho momentu dál nezrychluje?Zrychluje a to dost razantně.A po překročení max. výkonu?Je konec s rychlou akcelerací.Takže dál si piš své nesmysly,tohle totiž zná každý řidič.
Ani si neodpověděl na můj dotaz,takže končím.Hlavně se uč ať něco znáš a alespoň ten řidičák jednou udělal.
Tak první k té náhradě. Nevím jestli sis všiml, ale auta se dělí do určitých kategorií, tříd. Pokud jsem chtěl na porovnání nějaké kombi nižší střední střídy a ty přihodíš SUV, taky to o něčem svědčí...Když to přehlédnu tak motor který mi nabízíš má i přes O,2l většího objemu ztrátu 14PS nejvyššího výkonu (podle tebe nejpodstatnější parametr motoru) na srovnávanou oktávku.
Dále u této "Miciny" není v nabídce k žádnému dieselu, žádný automat, tedy ani ten archaický 4stupňový, který se teď nabízí k Lanceru 1.5. Takže nejen, že nebude dvouspojkový šestistupňový automat, ale ani pěti či čtyř s klasickým hydrodynamickým měničem... Co se týče příplatkové výbavy, mám možnost si vybrat pouze ze dvou výbav Intense + a Instyle, pokud chci střešní okno, nebo si připlatit za navigaci 60 tis. musím vzít Instyle, kdo chce navigaci, bez střešního okna má smůlu. Nižší verze je v látce, vyšší v kůži opačně to nejde. A to jsem prakticky vyčerpal všechny možnosti individualizace přímo z výroby, kromě laku karoserie, ale kdo by si chtěl "vymýšlet" u auta jen za jeden milion Kč? Jestli tohle měla být demonstrace toho jak Japonsko uteklo automobilové Evropě, tak to se ti moc nepovedlo... Jinak další dvě technické lahůdky, které zmiňuješ, začněme zázračným dieselovým dvoulitrovým boxerem(150PS) od Subaru. Tento motor s mírně příznivějším těžištěm pro uložení do vozu také Evropě rozhodně neutekl, nejen že do cíle doběhl s mnohaletým spožděním, ale i tak ztrácí při stejném objemu na zmiňovanou Octavii 20PS o motoru např. z BMW 123d(204PS) raději pomlčím. Posledně zmiňovaná japonská vychytávka, točivý atm. dvoulitrový(200ps/7800!) motor Honda známý z Civicu TypeR.
Tento na auto vysokootáčkový motor, v nižších a středních otáčkách poměrně "mrtvý" (proti přepl. GVGTI se stejným objemem a max výkonem), by se při nižším objemu svým charakterem a slabším kroutícím momentem navíc až ve vyšších otáčkách(5600) hodil spíš do výkonného cestovního motocyklu. Tady prostě ten tvůj "nepodstatný krouťák" dole chybí, stejně jako v té tvé 1,6 VVTi. Pokud tohle auto budeš používat na denní ježdění, nebo větší vzdálenosti, připrav se na možné problémy s pravou rukou (tajpárový loket) + levou nohou, možnost vybrat si i verzi s DSG jako u GVGTI se znovu nekoná... Na dálnici si připrav vatu do uší a mapku s benzínkama, protože padesátilitrová nádrž ti při 6tis. otáčkách dlouho nevydrží. Samozřejmě předpokládám, že ti zadní tuhá náprava se zkrutnou tyčí nezkazí dojem z dokonalé japonské techniky...
Tady jsou významná ocenění jeho nejbližší evropské konkurence Golfu V GTI s technicky "nečistým" turbomotorem s přímým vstřikem, několikrát oceněný titulem motor roku ve své kategorii:
2009 Car and Driver - Among Ten Best of the Year (GTI)
2009 Automobile Magazine - Among All Stars (GTI)
2008 CNN - Top Sporty Car (GTI/R32)
2008 AutoPacific Vehicle Satisfaction Award (GTI)
2008 Automobile Magazine - Among All Stars (GTI)
2008 Car and Driver - Among Ten Best of the Year (GTI)
2007 Car and Driver - Among Ten Best of the Year (GTI)
2007 Automobile Magazine - Car of the Year (GTI)
2008 Drive - Best Performance Car under $60k AUS (GTI)
2006 Drive - Best Performance Car under $60k AUS (GTI)
2006 Australia's Best Cars - Best Sports Car (GTI)
2005 Australia's Best Cars - Best Sports Car under $57,000 (GTI)
2005 Auto Express - Best Hot Hatch (GTI)
Auto Express - Best Sporting Car (GTI)
2004 Fifth Gear - Car of the Year (GTI)
2004 BBC Top Gear - Car of the Year (GTI)
to GTI ti zjavne nedá spávať, keď máš potrebu vypisovať v noci o ňom toľko riadkov 8-s
ja sa vám čudujem, že sa tu dohadujete, každý preferuje niečo iné, ako vidím ty nemčúrov a johnn japánov, tak neviem, čo riešite...dneska vyrába zlé autá už málokto a tieto doťahovačky vedú akurát tak k tvojej nespavosti
No v něčem máš pravdu, ale podstatný rozdíl je v tom, že on tvrdí, že Japonci dávno utekli automobilové Evropě, kdežto já netrvdím opak, ale jen to, že takové tvrzení je nepodležené a prokazatelně nepravdivé...
O tom GTI jsem moc nevypisoval, ale jen to za pár sekund přetáhl v compu...a nespal bych dřív ani bez této diskuse...
Při čtení jeho "studie" o krouťáku motoru a jeho důsledcích na jízdu s autem se musí pobavit, každý, včetně tebe, nebo i "japanoautologů"... >:-[]
A prosím tě hlavně už tu dál nerozváděj ty své veselé teorie na krouťák a výkon motoru. Zbytečně se jen dál ztrapňuješ...Že něco nevíš, nebo tomu nerozumíš, na tom nic není, to se stává i mně, ale nesmíš se u toho tvářit tak chytře...! Půjč si nějakou knížku, neboj se vůbec trochu podezřelých starších názvů jako: "Tvůj přítel motor" apod., nebo zkus internet.
Jinak řidičák mám už přes 25let a pokud mi ho nevezmou, nechystám se ho dělat znovu. V Hondě s tou 1,6 VVTi jsem taky jel, byla to dvoumístná targa CRX a Corrado G60 jsem nějakou dobu vlastnil... Ale to není podstatné...
A toho co nemá v Autech Japonsko a Evropa jo, toho je opravdu spousta. Když pomineme příklady jako dvouspojkové automaty v běžné produkci, nebo nekonečnou individualizaci formou příplatkové výbavy a zůstaneme jen u motorů:
Příklady - BMW 23d 30d 35d, 35i,M5,M6,50i, Audi 2,0TFSI, 3,0TFSI, 5,0 TFSI, V12TDI, a všechny 10,12,16válce - Veyron
Prestiž a tradice značek jako (srovnej s pseudo Lexus,Infiniti): RR,Bentley,Bugatti,Ferari,Lambo,Aston, Jaguar,MB,BMW,Porsche atd. atd.
V rychlosti.Místo O2 jsem ti dal lepší náhradu,to už jsem psal výše,stejně jako ty jsi mi napsal boxer diesel(který má více konstrukčních výhod,ne jen to těžiště),hybrida,200koňovou atmosféru v 2-litru.SST u Mitsubishi je dvojspojková převodovka,takže ji používají(právě ten Outlander).
Ocenění na netu hledej klidně dál,já jedu podle svých zkušeností.Můžeš se sám rozepsat co poznáš jen z krouťáku.Možná čteš moc jen některé prospekty.Motoru jsem měl rozebraných možná víc,než jsi jich kdy vůbec viděl,ale samozřejmě si o novinkách ve vývoji motorů rád přečtu.
Proč nepodpoříš své tvrzení o krouťáku argumenty?Já to udělal,nebo popíráš,že motor,který má třeba max.toč.moment v 3500ot/min. tak min.do 5000ot/min bude brát jako čert,i když krouťák slábne.
Jak je možné že turbodisel třeba s 200nm bude pomalejší než benzín se 150nm.(Sorry že srovnávám diesel a benzín,ale tento případ je asi nejlepší pro pochopení).Jo hochu svět je složitější než jen,čím vyšší hodnota tím lepšší.Do hry totiž vstupuje spousta dalších věcí,ale to je nad tvé chápání.Může být třeba boxer těžké váhy a proti němu rychlý kickboxer,nebo nějaký mistr kung-fu,na koho by jsi vsadil?Vždy na toho těžšího?Ullrich proti Armstrongovi(frekvenční šlapání) také šlape silově a kdo byl úspěšnější?
Outlander se u nás nabízí s automatem pouze s jediným benzinovým motorem 2,4. Jedná se však pouze o bezestupňovou (CVT) převodovku, nikoliv dvouspojkovou... Další důkaz toho jak se "vyznáš"...Hybridy mi zatím nic neříkají, jejich přínos je zatím velmi sporný...Osobně si myslím, že dokud bude ropa, auto na baterky se srovnatelnou spotřebou nepotřebuju a až ropa dojde, nebudu potřebovat spalovací motor v elektromobilu...Ale je to jen odhad a můžu se mýlit... Jestli opravdu někde v garáži, v dnešní době ještě rozebíráš motory, dovedu si trochu představit jaké asi, teda pokud nejsi profesionální automechanik, ale podle vědomostí tomu rozhodně nevěřím... Navíc jen rozebíráním motoru, princip jeho výkonu a krouťáku stejně nepochopíš...
A odpusť si další manipulaci a přečti si předešlé reakce. Tys tady tvrdil, že jediný podstatný údaj o motoru je jeho maximální výkon a že "krouťák je dobrý hlavně pro konstrukci motoru,k vůli dimenzování"... (dimenzování čeho?) a dál, že "kroutící moment motoru se ovšem v převodovce mění... No jedna větší perlička než druhá. Já jsem ti doporučil podívat se u konkrétního motoru na dva grafy: průběh výkonu a průběh krouťáku... A na základě toho mi chceš tvrdit, že mně zajímá jen max. hodnota. krouťáku??? Tak se prober o nevnucuj mi tady něco, co jsem vůbec nenapsal... A jestli máš tak krátkou paměť, nebo neumíš číst, tak to zkus klidně znovu... A ta tvá cool věta: "Jo hochu svět je složitější než jen,čím vyšší hodnota tím lepší.", no tak ta přesně sedí na tebe a tvou představu o max. výkonu motoru!!! Tam ses opravdu konečně trochu našel!!!
Když nebudeš moc zlobit (manipuloce se slovy), tak se ti za chvíli pokusím nějak jednoduše vysvětlit ten výkon a krouťák, i když si myslím, že je to mnohem obsáhlejší téma, než na jednu reakci a možností kde se o tom něco dozvědět je dost.
Tak te Outlander se právě nabízí ve verzi 2.2 Di-D SST,což je normální produkční verze s motorem od PSA a dvojspojkovou převodovkou.
Když už,tak mě zajímá max. a půběh výkonu,ale o tom průpěhu výkonu opravdu nic výše nepíšeš,to přidáváš teď,aby jsi nevypadal jako hlupák.Pozdě.Dimenzování čeho?To nemyslíš vážně.Písty,ojnice,klikovka,uložení.Vše musíš snad dimenzovat na tlak plynů,působících na píst a další části.Setrvačné síly,že jsou větší u těžších dílů,to ti asi nic neříká.Čím chceš větší krouťák,tím musí být větší tlak plynů.Víš proč motory s třeba 2-ventilovou technikou měli při stejném objemu od různých značek prakticky stejný kroutící moment?Kvůli plnění a výkon se nahnal otáčkami,než přišlo variabilní časování ventilů,tak krom turba,moc možností nebylo.Více vzduchu,více paliva,větší energie při hoření,větší náraz plynů na píst,tím musíš mít vše tužší a většinou i těžší.Tak jak to že při konstrukci to nepotřebuješ.
A jedno je vždy jisté,každý kdo potřebuje využít co nejlepší akcelerace,tak se snaží přiblížit k maximálnímu výkonu.
Když máš dva stejně výkonné motory,jeden bude mít max výkon i rychlost ve 5000ot/min. druhý v 6000/ot.min,myslíš že je dán čas,za který otáčky stoupnou třeba o 1000ot/min.a ten druhý bude automaticky pomalejší?Ne ten čas může být u každého motoru jiný.Některý jde lehčeji,jiný je těžkopádnější.Ovšem tyto věci moc asi nevyčteš,tolik zkušenosti.
Jo akcelerace musela být u toho Corrada G60 fakt úžasná,ofico údaje jsou 0-100km/hod.8,2s.
Můžeš se naučit aspoň číst, když myšlení ti dělá takové problémy! Má reakce z 9.3. 21:33!!! "Obtěžovat tě s grafy krouťáku a !!!výkonu!!! je jistě zbytečné". Stačí!!! Jo pozdě, ale pro tebe a jako hlupák tu vypadáš jen ty. Žádný Outlander se u nás s dvouspojkou momentálně nenabízí, tak tu nemel dokola nesmysly a dej nějaký odkaz. A ten tvůj výrok, že krouťák je dobrý hlavně pro konstrukci motoru, k vůli dimenzování" a že kroutící moment motoru se v převodovce mění, to jsou hovadiny, které už prostě neokecáš ty. Krouťák motoru je údaj důležitý a zajímavý pro jeho možné využití, stejně jako výkon. Ne pro konstrukci motoru samotného! Konstrukce motoru se musí naopak přizpůsobit požadovanému, výkonu, krouťáku a jeho plánované životnosti! Tak tu znovu nepleť, hrušky s veverkama. Navíc si mi ještě "neprozrardil" jak se mění krouťák motoru v převodovce!!!
Asi je marné ti znovu vysvětlovat, že pro motor je důležitý nejen průběh výkonu, ale i kroutťáku a asi nemáš na to, to pochopit...Zkusím tedy aspoň to pružné zrychlení. Měří se u něho čas potřebný ke zrychlení třeba z 80-120km/h při stále zařazeném jednom určitém převodovém stupni (4,5) To je právě ta disciplína, kde tvé atmosferické maloobjemové(1,6) vysokootáčkové Hondy, nemají na to CG60( ale ani na turbodiesely s podstatně menším výkonem), žádnou šanci! Až začneš opravdu jezdit s různými auty, tak to snad pochopíš...
A hodnota zrychlení 160PS Corrada z počátku devadesátých let kolem 8s mi nepřipadá rozhodně špatná. Jistě lehké "papírové" Hondy dosahovaly nepatrně lepší hodnoty, ale bourat bych v nich opravdu nechtěl, pár jsem jich totiž po nárazu viděl, viz. zámá přezdívka pro CRX (většinou černé), "rychlá rakev"...
A kdyby ses s ní měl držet delší dobu za G60, tak se "uřadíš", protože ani ten krouťák prostě neokecáš... 8-s
Tak Outlander,že se v této verzi neprodává u nás,ještě neznamená,že není jinde v Evropě.Škoda se také v Japonsku neprodává, a nepopírám ji.
O grafech jsi nic nepsal.Psal jsi,že tě nezajímá výkon.
A teď to nejzajímavější.Převod síly znali snad už v pravěku a to pomocí páky.Kladka bylo další zpřevodování síly.Když jedeš na kole,motorce,autem do prudkého stoupání,nebo táhneš těžký náklad,podřadíš,aby jsi dostal na hnané kolo větší sílu.Naopak po rovině nebo z kopce potřebuješ síly na hnaném kole méně tak přeřadíš na vyšší stupeň.Z toho plyne,že sílu měníš v převodovce.Výkon se nemění,protože výkon je energie vydaná na práci za určitý čas,nebo také síla krát otáčky,které jsou zase za určitý čas.Když zařadíš jedničku,na hnané kolo můžeš poslat maximální sílu,ale nejméně otáček.Při pátém stupni,na kolo posíláš méně síly,ale více otáček.Z toho plyne,že jak na jedničku,tak na pětku můžeš poslat na hnané kolo stejný maximální výkon.Se silou to tak nejde.Takže už se tady prosím tě neztrapňuj svou neznalostí základních fyzikálních zákonů,které platí bez vyjímek.Čím více výkonu na váhu auta,tím lépe pojede.Konec.
Tak dej odkaz kde se v Evropě nabízí, nebo tu přiznej: jsem osel, který si plete CVT s DSG! Co se nabízí v Japonsku sám netušíš, žádný odkaz taky nevidím! Navíc k čemu by tady někomu bylo nehomologované auto s volantem na "špatné" straně?! My jsme v Evropě, v České republice a auta si tady nikdo v japonsku nekupuje, jestli s tím máš problém tak klidně můžeš chodit na japonské diskuze! Kde jsem se zmiňoval o grafech průb. kr. a výk, jsem ti přesně napsal včetně data a času a doslovné citace!!! Víc bohužel pro tvou omezenost už udělat nemůžu. O moje "ztrapnění" neměj péči a pokus raději ukončit to tvé, nekonečné tady. Zajdi si ve škole za učitelem fyziky a zkus ho přesvědčit, že se hodnota krouťáku spalovacího motoru v autě mění podle zařazeného stupně převodovky! Převodovka mění "poměr" převodu! a né dané parametry spalovacího motoru!!! Běž radši diskutovat na stránky časopisu "Rytmus života", protože tady si evidentně omylem a jen se tu dokola zamotáváš do vlastních nesmyslů...
U tebe je snaha o pochopení čehokoli prostě zbytečná, to pochopí každý, kdo si tu počte ty tvé odborné "studie"! Místy sice velmi zábavné, ale pokud nemáš ani na to, najít starší reakci podle data a času, tak to s tebou byla opravdu jen ztráta času...
Plautus měl pravdu, tak jako kdysi...
P.S. Mimochodem ve své poslední "studii" sis opět zaměnil témata. Měl si vysvětlit jak mění převodovka daný parametr motoru!!! O tom ani slovo!!! Místo toho jen další "studie" o lehčích-silnějších a těžších- rychlejších převodech. To znáš asi z kola, tam si jistě taky "přehazuješ"-měníš svalovou hmotu(sílu) přehazovačkou...
Tak od začátku jsem psal,že mě zajímá síla na hnaných kolech,tam je důležitá,ne motoru,takže nauč se číst,příspěvek 10.3.18:23.Už mě to tvé překrucování nebaví,ale naposled. Kroutící moment jde do převodovky od motoru,z převodovky jde na hnané(á) kolo(a) upravený vnějakém převodovém poměru.Takže,vždy je jiná síla na vystupní hřídeli motoru a jiná na hnaném(ých) kole(ch).Fyziku by jsi se mněl učit asi ty,když jedním dechem píšeš o poměru a zároveň,že se síla nemění.Na co tam ten převodový poměr asi je?Holýma rukama zdvihneš třeba 100kg čili síla 1000N a s kladkami (což je převod)zdvihneš v pohodě třeba 500kg to je síla 5000N,přitom by jsi působil slou jen 1000Nm,jen by jsi musel překonat 5x delší dráhu.Výkon 5000Nx1m=5000,1000Nx5m=5000.Takže výkon je stený.
S tím tvým tvrzení,že převodovka nemá na hodnotu toč.momentu vliv a ten samý co máš na motoru a na kole můžeš jít víš kam.Celá tato debata o ničem jiném není.
A SST není rozhodně CVT (dva názvy pro jednu převodovku,u jedné značky je nesmysl) možná to poznáš časem i sám.
Ale promiň za ten Graf výkonu,který jsi tedy uvedl,ale to tvé zamítnutí vlivu převodů na sílu mě docela diskusně rozlítilo a tak jsem našel časově nejbližší tvůj příspěvek v TOMTO vlákně,ne úplně nahoře,ale krouťák i otáčky pro obě hodnoty jsem tam uvedl,takže co.Grafy jsem nenašel,bohužel neumím správně googlovat ani na to nemám čas.Takže tvá reakce zase o ničem.Mimochodem co poznáš z toho,když napíšu:motor má 130Nm při 3000ot/min.Moc se z toho odvodit nedá,je zde totiž velmi moc neznámých.
No tak zkusíme to tedy s tím tvým boxem, možná to pro tebe bude záživnější. Představ si hodně zjednodušeně že výkon je rychlost a krouťák síla... Máme tu dva boxery v ringu: boxer těžké váhy(Diesel-nafťák) a lehčí a rychlejší kickboxer(Otto-benzín)... Každý z nich má ve srovnání s druhým přirozenou přednost, ale za cenu určitého handicapu. Ten silnější není tak rychlý, jako ten rychlejší a ten rychlejší není tak silný, jako ten silnější. Vyhrát může jak ten silnější, tak ten rychlejší...Záleží hlavně na tom o kolik je ten silnější, silnější, než ten rychlejší a o kolik je ten rychlejší, rychlejší než ten silnější.
Z toho plyne, že pro celkové hodnocení motoru (v našem případě boxera) jsou obě hodnoty(podle tebe jen výkon), jak výkon(rychlost) tak krouťák(síla) velmi důležité a proto se taky uvádějí. Uvádějí se obvykle jen max. hodnoty vztažené k otáčkám motoru. Protože však s motorem nikdo nejezdí jen v otáčkách max. krouťáku, ale ani zdaleka jen v otáčkách max. výkonu, mají mnohem lepší výpovědní hodnotu grafy jejich průběhu. Pro motor, jeho výdrž, spotřebu, hlučnost apod. je lepší pohybovat se blízko max. kr., než blízko max výk.
Tvrdit obecně, že lepší je benzin nebo diesel, je stejně jednostranné, jako tvrdit, že vždy vyhraje, boxer těžké váhy, nebo naopak kickboxer.
Teď si představ proti sobě v ringu tu atm.Type-R a přepl. GTI. Oba mají stejný objem "hrudníku" 2,0. Hodnota "rychlosti" je shodná 200Ps, hodnota "síly" je jasně ve prospěch GTI, kdo má větší šanci na úspěch? Je to hodně zjednodušené, ale názorné...
Kdyby byla hodnota krouťáku tak nepodstatná jak píšeš, nemohly by diesly, resp. turbodiesely dosáhnout takové obliby právě svou "silou" už od nízkých otáček (není nutné tak často podřazovat) a s tím spojenou příznivější spotřebou, svým způsobem dokonce i nižším hlukem při ustálené vyšší rychlosti, ale naopak vykoupenou, nižší kultivovaností při volnoběhu, nebo akceleraci a nutností dřív řadit nahoru-menší celkový rozsah použitelných otáček, menší max. rychlost. "Rychlejší" benzín využije svou rychlost k vítězství ve sprintu z 0-100 a "silnější" diesel svou sílu při pružném zrychlení, které je v běžném provozu mnohem podstatnější parametr. To vše platí jen obecně a u srovnatelných motorů...Výhody turbodieselu se kromě spotřeby hodně stírají pokud se použije přeplňovaní i u benzinu.
Výkon a kroutťák motoru narůstá: zvětšením objemu (obě hodnoty), zvýšením max. otáček (hlavně výkon), přeplňováním(obě hodnoty, větší krouťák v nižších otáčkách) Zatím, stačí, stejně už to vše bylo stokrát nápsáno...
No konečně jsem tě donutil napsat skvělý příspěvek. :yes:
Ano při běžné jízdě se má motor pohybovat v otáčkách max. momentu,při akceleraci u atmo už nikoliv,tam už se musí pohybovat blíže max výkonu,jde jen o to podřazení,v tom je ta zábava,normální nebo sportovnější jízda.
Záleží co každému vyhovuje.Na pružnost motoru má vliv ale i setrvačnost rotujících dílů,i pístů.O tom píšu výše.
Cesty jsou různé pro stejný výsledek rozhodne spolehlivost.
Jen malé rýpnutí,když sháním motor do sekačky,elektrocentrály,nebo nějakého domácího samohybu ptám se vždy na výkon.A je to vždy uváděné jako první a to hlavní.
To mne donutila hlavně tvá nekonečně maskovaná "blbost". Já a konečně? Tak mi vypiš jako já tobě, kde konkrétně jsem tady napsal nějakou blbost? Spíš ty jsi konečně něco po třech dnech aspoň částečně pochopil. Aspoň sobě přiznej, že si s tím krouťákem těžce ujel a vysvětli jak se může krouťák motoru měnit v převodovce? Ta umožňuje měnit hlavně převodové stupně a pro její konstrukci, odolnost a životnost je krouťák motoru mnohem více limitující než samotný výkon!
A k tomu podřazování a nutnosti častějšího řazení, ty v tom zatím vidíš spíš zábavu (já kdysi taky), někdo spíš otravu. Je to podle toho jak dlouho, jak daleko, jak často, kde a s čím jezdíš.
Srovnávat motor elektrocentrály s motorem pro auto není také moc rozumné, kromě toho, že se pomocí motoru sama nepohybuje, pracuje její motor logicky v úzkém (stálém) pásmu relativně optimálních otáček...
V předešlém příspěvku jsi nenapsal,žádnou blbost a i tady máš pravdu,že krouťák je limitujícím prvkem pro životnost a konstrukci převodovky.Souhlas,konstruktér se s tím musí zabývat.Ale ani v testech,prospektech se moc neudávají převodové poměry a tak se těžko odhaduje(hlavně by to bylo náročnější na výpočty),jak moc mají dvě auta s rozdílnými krouťáky rozdílnou akceleraci (i v případě podřazení,vždyť i to Corrado je spíše auto pro zábavu,než typicky rodinné).Z poměru výkon/hmotnost vozu je to o něco jednodušší.
Samozřejmě,i podle krouťáku to jde,třeba 350Nm a 100Nm,tam to je jasné.Tam ti dávám za pravdu,že je krouťák rozhodující.To by pak ten 100Nm musel mít takové točky,že by to stejně nevydržel.
No pro japonské značky Evropa není nejdůležitější trh, to je pravda, ale je to dáno spíše tím, že se jim nechce investovat kupa peněz do evropských verzích svých pleček. Pak by možná mohli Evropanovi něco nabídnout ovšem už za jinou cenu a pravděpodobně by stejně nezaznamenaly nějaký výraznější úspěch. Proto se soustředí více na americký trh, kde mají proti těm jejich nekvalitním střepům větší šanci na úspěch.
No "plečky" už dneska dělá snad jen Čína, ale konkurovat na Americkém trhu, je opravdu lehčí ne než Evropskému, viz. prodeje...
Navíc vzhledem k velikosti Am. trhu, se Jap. fy nebáli větších investic a začali vyrábět přímo v Americe v míře, která v Evropě neměla obdobu...a tím dále významně stlačily ceny jap. značek na Am. trhu...
Navíc obecné povědomí a mentalita většiny Američanů působí na vztah auto-majitel spíš výhradně spotřebně, kdežto v Evropě to bývá častěji "další člen rodiny"...
Japonci nedokázali utéct automobilové Evropě, tak jak se jednu dobu předpokládalo, ani tak jak to dokázali na trhu s motocykly, nebo spotř. elektronikou...
čelný pohľad na tohto japonského samuraja vo mne od prvých chvíľ evokuje usmiatu rosničku zelenú sledujúcu svoju korisť a zároveň pripravenú na skok...hoc v živočíšnej ríši mám radšej tie dvojnohé žaby, tak táto štvorkolesová sa Mazde podarila a mne osobne sa dotiahnutie dizajnu predošlej trojky do tejto podoby páči, ako pri pohľade na exteriér, tak i na interiér, zase by sa dala použiť paralela na "vychytanie múch" súvisiaca s ríšou kvákajúcich tvorov...ponuku motorov pre európskych zákazníkov vôbec nevidím tragicky, kto sa už v nejakej Mazde viezol, tak vie o čom píšem, pretože základná benzínová 1.6-ka je naživo o dosť agilnejšia, ako mnohé porovnateľné atmosférické motory s lepšími papierovými údajmi a v nafte si taktiež neurobí základnou 1.6-kou hanbu a s 2.2-kou si príde na svoje i dynamickejšie zameraný vodič...v mojich očiach auto, ktorému by som vo svojej garáži vedel určite nájsť miesto :yes: Mazda je však cenovo posadená kapánek vyššie oproti európskej konkurencii...ak by to bolo inak, tak táto rosnička by bola pre mnohých nádejným kladivom na žabožrútov.
nechcel som, aby to bolo vnímané, že porovnávam úroveň Mazdy s úrovňou frantíkov...ide iba o to, že mnohí si kúpia frantíka práve preto, že je lacnejší ako Mazda, inak Mazda, tak ako je kapánek drahšia, tak je i "kapánek" lepšia...ako píšeš, trochu prekáža, ale pre mňa je ten "vred" ešte znesiteľný ;-) aká by to bola žaba bez vredu? (i keď to už nie sme u rosničiek, ale u ropúch) :-)
neriešim, napriek tomu, čo píšeš, sa mi trojka páči, podobne ako i šestka...už je tu taktiež písané, že každý si vyberie podľa chuti a Ty si vyberieš o showroom ďalej...ja by som rozhodne pri najbližšom výbere v tejto triede zavítal i do Mazdy.
tiež si nemysli, že do showroomu Mazdy by som šiel iba kvôli dizajnu, auto nekupujem iba podľa kabátu, ale tiež netvrdím, že dizajn je to, čo ma u Mazdy odpudzuje...preto si dovolím tvrdiť, že je to dobré a pohľadné auto (pre mňa)...to dobré si však ešte musím potvrdiť, vychádzam zatiaľ z predchádzajúcich generácií, ale nemyslím si, že by v jazdných vlastnostiach zaradili spiatočku...
Věřím, že ta 1,6 může být agilní, ale nezapomeň, stále je to poměrně malý motor s obyčejným výkonem 77kW, který se spíš hodí do auta o třídu níže. A žádný diesel, jakkoli dobrý, nemůže uspokojit řidiče žádajícího od svého auta něco víc než pouhé přemisťovadlo.
áno? a si takto zorientovaný, keď píšeš to, čo píšeš? v tejto triede je ponúkaný i motor s objemom 1,4 s výkonom 59kW, čo osobne považujem za poddimenzovanú motorizáciu, ale menej náročnému motoristovi asi postačí, tuná je 1,6 (77kW) základnou motorizáciou, kto bude chcieť, kúpi si silnejší benzín (110kW), resp. naftu (136kW)...pri tom silnejšom naftovom motore som taktiež nepísal o závodení na okruhoch, ale ako o motore pre dynamickejšie založeného vodiča a ak si myslíš, že motor o výkone 185 koní a točivom momente 400 Nm nedokáže s takýmto autom predviesť slušný taneček, tak si ešte za volantom asi nikdy nesedel...
Jenže ten silnější benzin se nabízí jen s nějakým středověkým automatem podezřelého původu(zatímco u VAG dostaneš DSG, což je technologicky úplně jiná liga). Navíc VW nabízí 5 benzínových motorizací, takže si vyber takřka každý. A jestli jsi tím tanečkem u dieselu myslel na torque steering, tak to s tebou souhlasím. Na typicky české promočené silnici s vyjetými kolejemi to bude tanec na život a na smrt. >:-[]
typický tunajší argument, vidíš, že by som Ti oponoval iným koncernom?? no áno, skrytá je tam tá 1,4-ka, ale nehrabem konkrétne, čo niekto má a iní nie...tuná pre niektorých z vás, keď to nevyjde s motorom, tak to začne s DSG...ja nepopieram, že DSG je dobrá prevodovka, ale jednoducho pohodlných ľudí stále nie je až tak veľa, niekto si rád "zakvedlá", niekto rád "krídla pod volantom", a niekto rád len nasadne, hodí jedničku a príde na miesto určenia...ale si zober koľko je v ktorej z uvedených troch kategórií kupcov?? (je to samozrejme dané i príplatkami za jednotlivé typy prevodoviek, veď koľko VW či Škodoviek vidíš na cestách s DSG oproti manuálom?!)...ako tu už niekto napísal, Japonci nejdú do "nenávratných" projektov, jednoducho v tomto smere nedávajú na EÚ trhy všetko, čo by možno aj mohli, lebo v tom nevidia v danej kategórii potrebu...isto by sa našli kupci, ktorí by takúto ponuku uvítali a možno by som stál medzi nimi, ale ich ponuka napriek všetkému je viac než prijateľná, tie autá dajú zákazníkovi to, čo potrebuje...myslím tým ako súčasný dizajn, ktorý je už na hony vzdialený prvotnej (ale tiež v mnohých prípadoch i nedávnej) japonskej produkcii, tak techniku a zážitky z jazdy...na ten záver preto ani nebudem reagovať, lebo ty si s autom asi príliš po tých "českých promočených silnicích s vyjetými kolejemi" moc jazdy neužiješ :-!
V lecčems souhlasím, ale jestli si myslíš, že zrovna DSG je nenávratný projekt, tak to se hodně mýlíš. Nesuď jen podle okruhu svých známých. Zajímalo by mne jak na těch cestách poznáš kolik nových aut má jakýkoli automat. Navíc u nás jsou vůči automatům obrovské předsudky, podobné jaké byli kdysi obecně proti dieselům. Kolik lidí co tady hodnotí třeba DSG jako jen pohodlnou zbytečnost, ji opravdu pořádně vyykoušelo? Moderní automat (nejen DSG) je pro běžné nové současné auto do dnešního hustého provozu daleko vhodnější. Většině lidí u nás bude ještě dlouho trvat, než na to přijdou, někteří to zatím považují za rozmařile zbytečné, tak jako kdysi dálkové ovládání k TV. Ale podívej se do větších měst záp. Evropy (o Americe nemluvě ), kde je obrovská kupní síla, podívej se kolik nových aut třeba ve Vidni má automat. Moderní atomaty nejsou nenávratné projekty, ale mají obrovskou budoucnost, mnohem jasnější, než celá hybridní technologie...
nemám rád toto prekrúcanie rečí... 8-s ja som nepovedal, že DSG je nenávratný projekt, pre VW isto nie a preto túto prevodovku i vyvinuli, pretože v Európe predávajú dostatočne veľké množstvo áut, v ktorých si nájde svoje miesto i DSG (i keď je to možno zatiaľ zlomok produkcie, ale pri objeme predajov je to isto viac ako by to bolo pri japoncoch)...jeden "automat" - robotizovanú prevodovku má moja priateľka v Citroene C2 VTR SensoDrive (nevedela by s manuálnou šaltpákou už ani jazdiť :-) ), takže ja voči automatom predsudky nemám a poznám i iné, preto som i napísal, že DSG je dobrá prevodovka...takže neoponujem ani zbytku Tvojho príspevku, pretože ak si všimneš, tak som tiež vyššie napísal, že ak by Mazda a aj iní japončíci dávali do áut nižšej strednej triedy a strednej triedy (tu sa už výnimky nájdu i dnes) určených pre EÚ slušné automaty, tak som asi v rade medzi prvými, ktorý by sa čo i len takejto správe potešili ;-)
No tak psal jsi v souvislosti s DSG, že Japonci nechodí do nenávratných projektů, aspoň to tak vyznívá i když to čtu znovu... To C2 VTR SD mněl i můj známý v limetkově žluté... Nebylo vůbec špatné, ale ta převodovka je třeba proti DSG takový pomalý "poloautomat", ale pro ženskou, nebo do města velmi dobrá volba...
U těch motorizací kde je DSG v nabídce to zlomek určitě není, hlavně v "západní" Evropě a větších městech, kde je obrovská kupní síla. Podle česko-slovenského trhu bych zatím nedělal závěry, i když už dnes znám hodně lidí co mají novější Passaty a Octavie2 a měli při nákupu třeba z DSG trochu "strach", koupili manuály a teď toho dost litujou...
treba čítať a rozmýšľať v širších súvislostiach, lebo ono to tam určite spomenuté medzi riadkami je ;-) isto je tam minimálne skrytá zmienka o predajoch VW?? a síce, že v EÚ predáva nepomerne viac áut ako japonci. Veď snáď všetci japonci dohromady neurobia v EÚ také číslo ako VW samotné a nehovoriac už o celom koncerne VW, takže z tohto pohľadu je to pre japánov (keďže jednotlivé japonské automobilky netvoria koncern a navzájom nekooperujú pri vývoji a používaní svojich prvkov) pre EÚ pri ich predajoch zatiaľ nenávratná "zbytočnosť", ale čo nie je, môže byť...tak ako si písal Ty, v týchto prevodovkách je budúcnosť...SensoDrive je vlastne robotizovaná manuálna prevodovka, takže to nie je žiadny zázrak a čo sa týka spotreby, tak je to priam hrúza, keď sa na tom niekedy preveziem, tak pri dynamickejšej a rýchlejšej jazde nemám problém urobiť spotrebu cez 10 či 11 litrov, ale pre ženskú do mesta je to fakt dobré, ona nepotrebuje prevodovku, ktorá radí v nepatrných milisekundách :-) a celkom sympatické sú tam tie krídielka pod volantom pre manuálny mód sekvenčného radenia...
Ak by som kupoval niekedy VW koncernové auto, tak by som DSG-čku prednosť pred manuálom už určite dal, do rodinnej "flotily" bola zakúpená jedna A4, ale tá je tiež s manuálom, pri ktorom boli po odjazdení 2.000km problémy so spojkou, po výmene spojky je to už bez problémov, ale aj tak už by som volil určite DSG, či multitronic...
Souhlasím , ale pokud ti můžu poradit z vlastních zkušeností tak DSG super, současný tiptronic určitě ano, ale multitronic - ten starší nikdy! a novější ne! To už raději zůstaň u toho manuálu...
ja radšej preskočím k tým japoncom a zmierim sa zatiaľ s ponúkaným manuálom, lebo pocit jazdy s nimi je pre mňa lepší ako s Audi, neviem, ale pre mňa sú jazdné vlastnosti Audi nuda ;-) zoberiem radšej Mazdu alebo Hondu
v Cd?, to asi nebude s přehrávačem CD ;-) , myslíš Coupe diesel?
3 coupé je designově nejčistší, současné BMW, na kterém se výrazně nepodepsal "benglův" vliv, na rozdíl třeba od designové kreace BMW řady 1... 8-s
Pokud ti nevadí omezený vnitřní prostor, je to parádní volba, navíc u některých motorizací je už dnes možná i s dvojspojkou
presne tak, Coupe s dieselovým motorom...súčasná trojka ako taká sa mi príliš nepáči, ale kupátko je na druhej strane asi najvydarenejším autom vo svojej triede (taktiež coupe-cabriolet, ktorý má ku coupe zo súčasnej modelovej rady najbližšie)...technicky vysoko a dizajnovo veľmi veľmi dobré, preto by som volil práve tohto zástupcu pred pseudosedanmi, ktoré sa mi síce páčia, ale priestorovo nič moc, hlavne pre hlavy zadných pasažierov...osobne nemám problém s Bangleovým dizajnom, určite nezaznávam jeho prácu pre BMW, i keď niektoré prvky možno až "prefuturizoval", ale rozhodne mám bližšie k BMW ako k Audi či MB...
Preletel som si diskusiu...no co povedat? ako male deti, miestami mi to pripominalo matersku skolku...ale budis, veci ste si vysvetlili mozete kludne spat.
Joe ST pochopil si dobre, ze si isiel spat - mudrejsi ustupi, no len si mohol aj skor a usetril by si nervy... to ze mazda neni v eu pre masy aj tak nepochopili...
Trojka ja OK, ten predok ma trochu strasi no uvidime v reali...bude to ine.
Pre vsetkych vernych VW-istov... ja volit 1.8 VVT atmosferu od hondy a 1.4TSI od VW... nerozmyslam ani sekundu a som v Civicu, nesom milionar, kupoval by som jazdenku, pri cca 120 tis. nemam strach a ani nerozmysalm, pri TSI ??!! zatial nemam statistiky, no ani keby ma bili... Ked kupujete nove a pri 80 uz menite za nove tak vam je to jedno...mne ne...
Bili ste sa tu o japonskej a nemeckej technike... to VVT mali japonci prvy, TSI VW... nebudem do toho miesat, len spomeniem jedno:
Zaujimam sa "trochu" o off raoad a suv... kto mal prvy dieselovy motor v terennom aute?
Toyota J 4 - tzv. styridsiatka
Kto mal prvy preplnovany diesel?
r. 1986 j6 - sestdesiatka... vsetci ostatni vtedy sladko spali... dalsi pohlad...mozete sa tu hadat do nekonecna, kazdy s dacim prisiel prvy, kto je kral ?! nech si spravi obraz kazdy sam!
Tak ty si to teď fakt rozseknul... :yes:
Asi by to chtělo číst znovu a pořádně... :no:
Předpokládám, že česky rozumíš...
1) O tom, že Mazda není v Evropě auto pro masy, tady nikdo nepochyboval, stačí se podívat na nabídku, ceny a hlavně prodeje,... aby to někdo pochopil, rozhodně nemusí být atomový inženýr s všeobecným rozhledem jako ty...
Trochu ti uteklo, to podstatné, že jsme tady řešili jen to, proč to tak je...!!!
2)Spor nebyl o to jestli měl VW dřív TSI, nebo Hodna to tvoje "VVT", ale o to jestli používal v sériové produkci motorů dřív VW 16V techniku, nebo Honda VTEC, tak že s tím TSI ses do toho opravdu neměl "miešať", ako píšeš...
Jinak by mě opravdu zajímalo kdo dneska potřebuje vědět, kdo použil diesel, nebo TD poprvé v jednotlivých kategoriích aut. Poprvé v automobilu snad, ale....Buďme rádi, že většina zná
i křestní jméno vynálezce, ale třeba Charles Kettering asi nikomu už nic moc eřekne...
Pokud máš tak výrazně omezený rozpočet na nákup i servis svého auta, doporučím ti starší klasický atmosferický diesel, třeba od Mercedesu, je mnohem spolehlivější, úspornější a vydrží ještě mnohem déle než tvůj "favorit" 1.8 VVT od Hondy...