Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Škoda Octavia Combi 1.2 TSI vs. Peugeot 308 SW 1.2 PureTech

Poznat francouzskou kuchyni patří ke vzdělání, ale mnoho z nás se tak rádo vrací k domácí jistotě. Potvrdí to i test rodinných kombíků?
Zpět na článek
4. 7. 2014 10:24
4. 7. 2014 10:55
4. 7. 2014 12:45
7. 7. 2014 09:57
4. 7. 2014 10:49
4. 7. 2014 10:54
4. 7. 2014 11:08
4. 7. 2014 11:34
4. 7. 2014 11:43
4. 7. 2014 11:17
7. 7. 2014 10:01
4. 7. 2014 12:19
4. 7. 2014 12:24
4. 7. 2014 16:39
4. 7. 2014 14:43
4. 7. 2014 17:21
4. 7. 2014 17:27
4. 7. 2014 17:35
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
4. 7. 2014 17:49
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
4. 7. 2014 23:40
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
6. 7. 2014 15:09
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
6. 7. 2014 19:54
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
4. 7. 2014 23:41
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
4. 7. 2014 17:54
4. 7. 2014 19:15
4. 7. 2014 23:54
7. 7. 2014 09:53
5. 7. 2014 08:19
5. 7. 2014 13:40
13. 7. 2014 05:00
13. 7. 2014 11:43
13. 7. 2014 11:56
13. 7. 2014 17:33
27. 7. 2014 23:22
4. 7. 2014 09:59
Joj.. před koncem článku jsem si říkal, že by u auto.cz mělo
A NEZKLAMALI!! Škoda RULEZ. Škoda mluvit :).
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Emel
4. 7. 2014 10:23
Re: Joj.. před koncem článku jsem si říkal, že by u auto.cz
Za prvé, je to test Světa motorů.

Za druhé... jsi přesvědčený o tom, že je Peugeot lepší auto, nebo jen tak bez vlastního názoru rýpeš ;-) ?
Avatar - Hammunasakra
4. 7. 2014 10:53
Re: Joj.. před koncem článku jsem si říkal, že by u auto.cz
Vzhledem k tomu že podle některejch je Okta i nad BMW 3, tak nějakej pažout nemá šanci >:D
Avatar - Emel
4. 7. 2014 11:02
Re: Joj.. před koncem článku jsem si říkal, že by u auto.cz
Otázky typu "Když je salám dvakrát dražší, je také dvakrát lepší?" nemají žádnou odpověď, která by byla obecně platná a bez výhrad akceptovatelná. Oproti tomu, 308SW a Octavia Combi jsou přímí konkurenti.

K projetí Peugeotu jsem se zatím nedostal, ale pokud bych dneska vybíral auto pro rodinu, byl by na seznamu... spolu s Octavií, Leonem a pár dalšími.

PS: Papírový favorit by to ale nebyl... palubní deska není úplně podle mého gusta.
Avatar - Hammunasakra
4. 7. 2014 11:14
Re: Joj.. před koncem článku jsem si říkal, že by u auto.cz
No já dávám přednost dvakrát dražšímu salámu i kdyby byl lepší třeba jen vo půlku. To s tim BMW sem myslel ironicky, to jak škodovka bezvýhradně vítězí vždy nad všim působí minimálně trochu podivně. A to nezmiňuju divnosti jako že kufr 308 je větší a bodů dostanou stejně apod. Tahle okta se podle mě povedla ale vobčas to s tim tlačenim že to je nejlepší auto na světě podle mě trochu přeháněj
Avatar - Emel
4. 7. 2014 11:23
Re: Joj.. před koncem článku jsem si říkal, že by u auto.cz
Pokud si to můžeš dovolit, pak proč ne... jenže do jaké míry? Salám možná není nejlepší příklad, vezmi víno... Dacia je flaška z Tesca za 50, Škodovka je slušné víno od vinaře za 100, BMW je francouzské za 150. Pokud nejsi gurmán, možná ti to slušné víno od vinaře vyjde jako nejlepší volba... a ano, to francouzské je pořád lepší.

Co se testu týče, zatím bez osobní zkušenosti s 308 bych mírně favorizoval Octavii, takže proti výsledku nic nenamítám... proti testu jako takovému už ano, kritika Peugeotu působí podivně.

Co se zavazadelníku týče, je to celkem jasně napsáno - Peugeot ztrácí díky nízkému vstupnímu otvoru (-14cm je fakt docela dost), Octavia zase díky litrům pro rezervu, výsledkem je remíza.
Avatar - Hammunasakra
4. 7. 2014 12:07
Re: Joj.. před koncem článku jsem si říkal, že by u auto.cz
Když levnější víno tak australský za 200. Jinak dvakrát dražší věc neni nikdy taky 2x lepší, ale lepší prostě je. Je to jen vo penězích
Jak sem napsal, kritika Peugeotu tak trochu působí že se autor rozhod eště než začal testovat. A to nemám rád
4. 7. 2014 17:53
Re: Joj.. před koncem článku jsem si říkal, že by u auto.cz
Ironicky jsi to myslet nemusel. V AutoTipu to prběhlo a skutečně Oktávie porazila BMW 3.
Avatar - Hammunasakra
4. 7. 2014 18:05
Re: Joj.. před koncem článku jsem si říkal, že by u auto.cz
Jo a Superb BMW 5. To sou ty chvíle kdy považuju tlačenku škodovky už za fakt hodně přehnanou
Avatar - maros
7. 7. 2014 09:54
Re: Joj.. před koncem článku jsem si říkal, že by u auto.cz
Tady to je ale bez debat. Pežóó nešahá Škodě ani po blatníky.
Avatar - Jaros71
8. 7. 2014 18:01
Re: Joj.. před koncem článku jsem si říkal, že by u auto.cz
:yes:
Ale je pěkný...no. :-)
4. 7. 2014 10:24
Klasika
"Peugeot má navrch ve výkonu motoru a spotřebě paliva, ztrácí ale kvalitou zpracování, nedomyšlenými detaily v ovládání, "
Takze Peugeot je lepsi vo vsetkom com sa da objektivne zmerat a kde nie je priestor pre redaktorsku kreativitu. Skodovka tradicne vitazi v subjektivnych polozkach a vdaka tomu v celom teste.
Rozbalit vlákno
4
4. 7. 2014 10:55
Re: Klasika
No tak od toho je to test, ne? Jinak by stačilo opsat hodnoty a vyhlásit vítěze a žádné testování by nebylo třeba.
Avatar - miromen
4. 7. 2014 12:45
Re: Klasika
Až si projedeě 308 pak zjistiš tedy pokud si objektivni že zřejmě SM dostalo od Peugeotu zaplaceno nebo maji strach z nařčeni zaujatosti nebo je OIII hodně nepovedeny vuz.
Avatar - maros
7. 7. 2014 09:57
Re: Klasika
Spotřeba se taky nedá pořádně změřit. Vždy dostaneš jiný výsledek, i při stejném řidiči. Pežóó je hnusný, lacině vypadající, draze prodávaný kus šrotu. Ergonomie je tristní, otřesná. Podle mě byli redaktoři na ten křáp ještě moc hodní.
4. 7. 2014 10:34
Forma s účelem
...po vyzkoušení obou vozů bych konkrétně já dal přednost škodovce (a jinej člověk zase Peugeotu a pochopil bych ho bez výhrad). Přesto forma kritiky Peugeotu je subjetivní slátaninou jednoznačně zaměřenýho člověka. Jak "probohasvatýho" může česká autonovionařina uživit takovéto pisálky???

Odstrašující případ! Takhle to snad nemůže podat ani Lojza kamarádům v hospodě po šesti dvanáctkách proložených rumem. :no: ;-\
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Hammunasakra
4. 7. 2014 10:54
Re: Forma s účelem
Jj až moc z toho čpí že autor měl předem vybráno kdo vyhraje
Avatar - Drevokocůr
4. 7. 2014 11:22
Re: Forma s účelem
Jasně proti všem a vždy jasný výsledek! Připadá mě to jak v pohádce o Sněhurce! Zrcadlo, zrcadlo kdo je nej.......! >:D >:D >:D
4. 7. 2014 11:37
Re: Forma s účelem
Svět motorů beru jako takovou součást českýho folklóru. Nakonec i Láďa Hruška by asi poznal zvuk tříválce od osmiválce (viz. Citigo vs. zábavné odpoledne s flexou). 8-s
Avatar - Ronault.
4. 7. 2014 12:17
Re: Forma s účelem
Přidávám se, ten text je naprosto děsný...
4. 7. 2014 12:31
Re: Forma s účelem
Plně souhlasím. Totální onanie nad Škodou. Neříkám, že je P bez chyby, to vůbec ne, přešlapů je tam až až, ale z chyby Škody se div neudělá ctnost, kdežto P je prostě ten špatnej a zlej.
"Test" jsem přečetl do půlky a pak jsem šel blejt. Takže Škoda podvádí s litrama, ale nevadí, rozdíl je neznatelný. Horší dynamika je vykoupena jednozančně větším pneu...
Kolik tý slivky autor vypil, když o ní tak básní-nebyla náhodou od Draka...?
4. 7. 2014 16:26
Re: Forma s účelem
S litrama nepodvadi ani tak škodovka jako peugeot, těch 610 je u peugeotu taky včetně prostoru pro rezervu, takže hodnocení mají správně ač je komentář SM v textu nesmyslný.
Kde už to tak korekt není je hodnocení dynamiky, větší disky sice z dynamiky uberou ale neni důvod kvůli tomu ohybat výsledky objektivního mereni.
U spotřeby zase není jasné jestli věřili slepě PP nebo měřili dotankovanim, no moc se jim to nepovedlo.
Avatar - Ronault.
4. 7. 2014 21:38
Re: Forma s účelem
Prostě Svět motorů...
Avatar - Hammunasakra
4. 7. 2014 21:42
Re: Forma s účelem
Prostě nejprodávanější motoristickej magazín u nás
4. 7. 2014 10:39
velmi zajímaví rivalové....
....je fakt, že Peugeot 308 SW se mi moc líbí. Má takové příjemné rysy a ze předu je jak nová astra. Po těch letech co dělali ty hranaté zvláštně tvarované obludy, minulé řady je 308 fakt moc krásné autíčko. Osobně těžko vybírat mezi těmito dvěma. Peugeoty jsme měli v rodině, ale už je to tak 10 let. auta to byly dobrý, hlavně ty HDi byly příjemný..nevýhodou bylo, že to bylo furt rozbitý a hlavně nápravy byly pořád na kaši. Další nepříjemností bylo, že servis a náhradní díly proti octavii tehdejší dosti pekelně drahý, takže proto už jsme se k nim doma nikdy nevrátili.

Nicméně tato 308 je velmi pěkná a uvažovat o ní jako o autě mi nepřipadá vůbec proti mysli, i když by octavia vyhrála, tak tenhle pažout je fakt hezký.
Rozbalit vlákno
0
4. 7. 2014 10:43
Podplacený test od Škoda Auto
Nelze srovnávat v jednom testu dvě auta určené pro rozdílné lidi. Jedni mají rádi modernu (Peugeot 308), druzí jsou konzervativně zaměření (Škoda Octavia). Všechno to jsou jen bláboly podplacených redaktorů. Rozdíly v kvalitě aut ve stejné cenové kategorii jsou dnes plus-minus stejné.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Emel
4. 7. 2014 10:53
Re: Podplacený test od Škoda Auto
Hm, 308SW a Octavia Combi jsou plně srovnatelná auta pro stejnou cílovou skupinu.

Co se designu týče... tobě 308SW přijde jako nějaká moderna? Mně to naopak přijde (zvenku) jako standardní konzervativní evropský mainstream... což je v zásadě dobře (srovnej Civic Tourer). Jiná věc je interiér...

PS: stejné rozdíly? ;-)
4. 7. 2014 10:49
Dojmy
Tak jsem přečetl první odstavec dojmů a ztratil jsem sílu číst dál. Určitě zajímavé srovnání, ale musel by ho dělat někdo jiný.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - šmoula nešika
4. 7. 2014 10:52
Už je to tady...
Jak jsem v týdnu zmínil, čeká nás dnes plamenná diskuse.

1. Stať Co si dáte?, obhajující design octavie je opravdovou perlou hodnou nominace na anticenu Zlatý chlebíček.
2. Prostornost Škody je sice nepochybně lepší, ale způsob, jakým se šťourala redakce v interiéru peugeotu, je nesrovnatelný vůči druhému autu s nepříjemnými dveřními výplněmi. Sedadla Škody jsou pro rozměrnější, Ronault se snad ovšem nebudu zlobit, když napíšu, že přes níže položené ovládací prvky v ergonomie české auto vede.
3. Jak SM napsalo, 308 dá daný objem i s rezervou, nemusí mít mezipodlahu a disponuje výrobně složitější
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Emel
4. 7. 2014 11:14
Re: Už je to tady...
K tomu designu... já podepisuju chválu Octavie Combi, ten design pro mě prostě funguje, je to dospělé sebevědomé auto a jeden z nejhezčích kombíků v mainstreamu.

Moc nechápu tu kritiku u Peugeotu. S bočním profilem žádný problém nemám, zadek je perfektní a předek... no, to je z mého pohledu nejslabší článek, trošku překombinovaný, ale žádná tragédie.

[odkaz]
Avatar - šmoula nešika
4. 7. 2014 11:24
Re: Už je to tady...
S druhým odstavcem plný souhlas. Hezká ***ka, velice jemný profil, prolisy fungují líp než u Škody, krásný lak... a trochu divný předek. Jako u ostatních současných Peugeotů. Já i po více jak dvou desetiletích pořád nejvíc můžu ten minimalismus 205, 405 a 605.
Avatar - Emel
4. 7. 2014 11:28
Re: Už je to tady...
405 na svou dobu ano, přesto ale... 406 byl jednoznačně krok správným směrem, který navázal na designové markanty a dokázal je nabídnout v mnohem modernějším provedení.
Avatar - šmoula nešika
4. 7. 2014 11:33
Re: Už je to tady...
406 už směřovalo tvarem předních světel k té módě úsměvavého designu. Záď měla taky svůj šmrnc. Ale nejhezčí bylo Coupé.

Jen asi škoda, že 405 nebyl jako ostatním vozům roky '87 vyhrazen hluboký prolis Tornádo - Pininfarina ho techdy použil u AR 164. Dnes je in.
Avatar - Emel
4. 7. 2014 11:38
Re: Už je to tady...
Kupé samozřejmě, dodnes jedno z nejelegantnějších aut na silnici, při spatření monstra jménem 407 Coupe se chtělo zaplakat... ne že by to bylo vyloženě ošklivé auto, ale elegance a lehkost 406 byla ta tam.

Pokud mluvíme o sedanu a verzi před faceliftem, pak jsou zešikmená světla za mě ok... rozhodně bych o 406 nemluvil jako o usměvavém autě, naopak, je to klasický seriózní sedan.
Avatar - šmoula nešika
4. 7. 2014 11:40
Re: Už je to tady...
Ta zavalitost 407 proti 406 byla dobře vidět ve filmové sérii Taxi.
Avatar - Hammunasakra
4. 7. 2014 12:09
Re: Už je to tady...
To víš Pininfarina vs no name designeři. Snažili se ho napodobit ale..
4. 7. 2014 12:17
Re: Už je to tady...
Zase to nepřeháněj. Třeba teď je u Pininfariny šéfem designu Fabio Filippini. To je ten, co dělal současný Mégane.
Avatar - Hammunasakra
4. 7. 2014 12:22
Re: Už je to tady...
Naprosto bez přehánění 406 Coupe dělal Pininfarina a povedlo se mu perfektně, nástupce 407 Coupe si dělali sami u pažoutů a i když se snažili napodobovat, tak to prostě neni vono. Ty to snad vidíš vobráceně?
5. 7. 2014 12:12
Re: Už je to tady...
Napodobovat? A koho? 407 Coupé nedělal žádný noname, ale je dílem vlastního Peugeot Style Centre konkrétně designera Gerard Waltera. Ten stojí za designem úspěšné 205-tky.

A design klasické 407 sedan a kupé je nebe a dudy. Na kupé se koukám už dva roky a stále si jeho design užívám. Hlavně přední nárazník s žebry. Boční prolis ve dveřích, který přechází v zadní nárazník. Ale nejlepší je záď ze 3/4 pohledu. Zakomponování zadních světel, odtrhové hrany víka kufru a zadního sloupku. To je radost pro oko.

bok
[odkaz]

detail
[odkaz]

dozadu rozšiřující se boky
[odkaz]

Není to designová perla. Ale vlastní designovou linku rozhodně má a několik krásný detailů k tomu.
Avatar - Hammunasakra
5. 7. 2014 20:22
Re: Už je to tady...
205-ka byla super což ale nijak nesouvisí s tim že 407 Coupe sice neni určitě tragedie ale slabší napodobenina 406 Coupe vod Pininfariny bohužel jo.. Nebo chceš snad tvrdit že design 407 Coupe byl lepší než ten Pininfarinův? >:-[]
6. 7. 2014 00:48
Re: Už je to tady...
Je to svébytný design, který nemá rozvíjet tvary 406. Ty auta jdou designově tak rozdílná, že jediné co je spojuje je název Coupé. 407 je zbrusu nové auto a design přinesl nové prvky.

To, že se designer 407 Coupé inspiroval u Ferrari (viz detaily 550 Maranelo), není zase takovým tajemstvím.

Nechci soudit jaký design je povedenější, oba jsou poplatné době vzniku. V roce 98 byla 406 Coupé perla. Dnes už se mi dost okoukala. Proto moje volba padla na 407. U ní ocenuju především optický posaz na silnici, robustnost a samozřejmě modernější konstrukci ve všech ohledech.
Avatar - Emel
4. 7. 2014 10:54
Volant
[odkaz]

To jako fakt???
Rozbalit vlákno
10
Avatar - šmoula nešika
4. 7. 2014 11:04
Re: Volant
Njn. Můžeš říkat, že jsi řidič profesionál. >:D Ale i Škoda má své excesy, ne že ne. A ty sis chtěl vlastně koupit eReSo. Nebo už ho máš?
Avatar - Emel
4. 7. 2014 11:08
Re: Volant
Takhle, tyč od řízení je pod palubkou viditelná docela běžně, ale na téhle fotce z tohoto úhlu mě ten nezakrytý kloub s ostrým šroubem prostě praštil do očí... z pohledu řidiče to asi vidět nebude...

Ještě nemám.
Avatar - šmoula nešika
4. 7. 2014 11:30
Re: Volant
Je to dost podobné autobusům a těžké technice. Hodně velký prů*er by byl, kdyby tomu vadila voda. Ono se u Škodovek taky občas stává, že se vyhrne kobereček a vykouknou kabely od plynového pedálu nebo, jak je to na fotce Fabie RS 1. generace, nějaká ta hadička. Ale tohle bude schválně.
Avatar - Emel
4. 7. 2014 11:34
Re: Volant
Jak schválně? Jako že tam schválně není žádná manžeta, aby se řidič mohl kochat pohledem na kus techniky, případně si utáhnout volant ;-) ?
Avatar - šmoula nešika
4. 7. 2014 11:38
Re: Volant
Jako šetření - buďte rádi za měkké výplně. Nebo to někdo zapomněl či ukopl. :-)
Avatar - Emel
4. 7. 2014 11:43
Re: Volant
Proklikal jsem zbytek fotek a nikde jinde to vidět není... tak jo, beru zpět, o nic nejde

[odkaz]
Avatar - šmoula nešika
4. 7. 2014 11:53
Re: Volant
Tady to možná zakrývá volant. Něco tam prosvítá... Hlavně když to nebude házet prasátka.
4. 7. 2014 11:17
Re: Volant
Tohle je síla teda..., nedivím se, že pokud to takto dělají dlouhodobě, že jsou tam co jsou... Tohle je moc špatně.
Avatar - maros
7. 7. 2014 10:01
Re: Volant
Je tam ošizené úplně všechno, na všem se šetřilo. Úplně mě běhá mráz po zádech, kde se ještě frantíci realizovali vevnitř, kde to nejde tak vidět. Co tam udělali lajdácky 8-s
Avatar - Ronault.
4. 7. 2014 12:19
Re: Volant
Ty máš nohu za jízdy zaklíněný pod pedálem brzdy? Pokud ano, sebrat řidičák. 8-s
Avatar - šmoula nešika
4. 7. 2014 11:00
Už je to tady... - mobilní pokračování
m sklápěním sedáku. Peugeot má větší rozměry kufru a má ho praktičtější, přesto je skóre stejné. Proč?
4. Neměl jsem tu čest jet v octavii s upraveným odpružení, ale vzhledem k vysoké užitečné hmotnosti opravdu pochybuji, že by v poměru jízda/komfort vedla lépe než Francouz.

Asi bych nechal Škodu vyhrát. Ale jen o píď. Známkování v časopise s velkým rozdílem je jasným důkazem upadající kvality hlavních testů Světa motorů. ;-\
Rozbalit vlákno
1
6. 7. 2014 19:41
Re: Už je to tady... - mobilní pokračování
O trochu vetsi objem kufru neni takove plus, jako uzsi otvor minus ... zmenil jsem auto a pri nakladani kola do kufru jsem skrabnul slapkou naraznik ... protoze predesle auto melo ten otvor vetsi a ja to mel "v oku", teda spise v ruce. Chapu, ze karoserie je pak tuzsi, ale na tuhost si u Oktavky nikdo nestezuje, takze mozna zvitezil designer.
Avatar - Drevokocůr
4. 7. 2014 11:16
Česká klasika!
Jen by mě zajímal výsledek pokud by proběhl ve Francii a prováděli by ho francouzští redaktoři nějakého jejich časopisu!? >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
13
4. 7. 2014 12:00
Re: Česká klasika!
Ve Francii by Octávku porovnávali s loganem MCV
Avatar - šmoula nešika
4. 7. 2014 12:02
Re: Česká klasika!
>:-[] To bylo zlý... K domácímu autu.
Avatar - miromen
4. 7. 2014 14:03
Re: Česká klasika!
Tak jistě když ji porovnavaji s BMW tak je to třeba vzit i z te druhe stranky.
Avatar - Hammunasakra
4. 7. 2014 14:12
Re: Česká klasika!
Hele neblábolis tady vedle v diskuzi něco vo svý suprobjektivnosti? >:D
Avatar - Emel
4. 7. 2014 14:59
Re: Česká klasika!
Tu narážku nechápu... obecně je Logan -> Octavia obdobný skok jako Octavia -> 3er... tak jak má smysl srovnávat vybavenou Octavii s Bávem v základu, můžeš srovnávat top Logan s nějakou Octavií 1.2TSI Active... a možná dojít i k podobným závěrům.
Avatar - miromen
4. 7. 2014 15:27
Re: Česká klasika!
A copak se ti nezda ? Navic se podivej na koho reaguji.....ja zapoměl ty byt taky pozitiv.
Avatar - Hammunasakra
4. 7. 2014 15:41
Re: Česká klasika!
Hlavně se mi nezdál tenhle test. Naopak docela potěšenej sem z faktu že většina lidí si po přečtení tý *** který auto řiká test čísla myslí to co já
Avatar - Hammunasakra
4. 7. 2014 16:03
Re: Česká klasika!
Ty seš samozřejmě výjímka >:-[]
Avatar - maros
7. 7. 2014 10:03
Re: Česká klasika!
Já naopak s testem souhlasím,. Problém mám spíše s tím, že nejkrásnější auto dneška, Škodovku srovnávají s takovím hnusem 8-s
Avatar - Hammunasakra
4. 7. 2014 12:11
Re: Česká klasika!
Proč jen ve Francii, P308 je celoevropský auto roku >:-[]
Avatar - Snooob
4. 7. 2014 13:05
Re: Česká klasika!
Ale Octavia nemoha vyhrať auto roku!!!
To by každy povedal, že je to kúpené... :-)
Avatar - Drevokocůr
4. 7. 2014 13:54
Re: Česká klasika!
Ale tady to nějak ještě nikdo nepochopil! Ale chápu že to trvá poměrně dlouho než to dorazí až na vesnici!!! >:D >:D >:D
4. 7. 2014 12:24
)))))))))))
Ten test byl úplně zbytečný, stačilo na začátku napsat jakákoliv škoda poráží všechna auta světa. Citygo v testu porazí klidně BMW X5. Octavia má kufr 580 s rezervou, peugeot má 610 s rezervou.ALE octavia má škrabku na led ve víčku palivové nádrže.
Osobně mne není Peugeot špatné auto, octavia taky ne. Ale tomuto se říká vlezdo***kovství ))))
Rozbalit vlákno
3
4. 7. 2014 13:12
Re: )))))))))))
zaujimave je ze 1.2 od pezotu vyhrava dynamikou a spotrebou ale v hodnoteni na body sa to niako nepriemietlo :-) 1:1??? resp 1:1.25
a co dizaj a dojem? prve co ma napadne pri peugeote je luxus interier aj exterier uz iba napis na led svieteni dodava punc kvality to je taky detail prizavam sa ze som v nom este nesedel ani nevozil :-) ale bohuzial s oktavkou mam uz skusenost v tomto pripade to ciastocne maskuje bezova ale v skutocnosti neradim pozerat oktavii pod chvost mohlo by vas to zamrziet obvzlast v jednoduchsich verziach ako som mal ja navyse prevodovka sa obcas zadrhavala ale to mohol mat iba moj kus no ale titul auta roka ziskal peugeot a nie skoda asi maju zahranicny novinary iny nazor ako cesky
Avatar - Emel
4. 7. 2014 16:39
Re: )))))))))))
Nápis na LED svítilně, to je fakt bomba :-) .

Ne, vážně... předek u Peugeotu je mírně překombinovaný a když mluvíme o světlech, tak mi rozhodně víc sedí souvislý LED pás pod světlem u Octavie než tečky u 308 a-la-vánoční-stromek.

A ještě jedna poznámka k tomu... červená metla je má oblíbená barva, ale... u Peugeotu mám i naživo pocit, že dojem překombinovanosti auta zhoršuje. Jinými slovy, jednoduché tvary Octavie si žádají zajímavou barvu, zatímco propracované detaily Peugeotu lépe vyniknou s něčím méně výrazným.
Avatar - Drevokocůr
4. 7. 2014 13:56
Re: )))))))))))
V Číně má na místo škrabky hůlky na konzumaci rýže!!!
4. 7. 2014 13:13
Odstavec DOJMY
Tak mně stačilo přečíst Dojmy, a zbytek nemá smysl... To jsou hrozný žvásty...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Drevokocůr
4. 7. 2014 14:43
Loterie!
Když vložíš všechny auta do jednoho pytle, zamícháš, pak tam zašátráš rukou a vytáhneš! A ejhle Škodovka!!! >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
4. 7. 2014 15:45
Škodofilie nebo Škodofobie?
Z testu mám pocit, že Peugeotu se hodně krutě zatopilo, naopak Škoda s přirozeně lepším kádrovým profilem vše přirozeně prošlo. Proč?

1) srvnávání neadekvátních motorizací
Proti 1.2 PT v TOP výkonu měla stát jednoznačne 1.4 TSI nebo jinak - proti 1.2 TSI měli postavit slabší PT :-!

2) když už srovali rozdílné motorizace, tak jednoznačně vyplývá, jak výborně Peugeotu nový motor a koncepce vyšla. To, co koncern zazdil s průšvihem se jménem HTP prostě ve Francii dotáhli zřejmě do zdárného konce. Výborný 3hrnek nakopnutý turbem :yes: :yes:

3) Kvalita zpracování interiéru - no řeknu to takhle - jestli Octavia zaslouží za něco kritiku, pak jednoznačně za lacinost interiéru a celkové ošizení a zjednodušení. Naopak Peugeot lze hodnotit stejným metrem jako Golf, interiér je prostě z velmi hodnotných materiálů. Že autor nedokáže pochopit protisměrné rafičky budíků? Ok, to je problém autora, ne Peugeotu :-!

K jízdě se vyjadřovat nebudu, Octavií s údajně nově odladěnou zadní nápravou jsem nejel, stejně tak s P308.

Z druhé strany z diskuse mám pocit, že Octavia a její celková logická sladěnost a harmonie celku je trnem v patách mnohých. Octavia je jednoduše výborně fungující celek. Je to tak těžké uznat? Ok, můžu mít 1000 a 1 výhradu k materiálům a řešení interiéru, k jednoduchosti a šetření na zadní nápravě. Ale úplně jednoduše - jestli chci prostorné kombi, do kterého jednoduše sednu a vše bude na svém místě, veškeré ovládání, řazení, řízení, vstupní otvory, atp. bude přirozené jak ranní rosa, pak tohle prostě Škoda Octavia umí. Ok, není to žádná srdcovka, neumí nadchnout, nedává důvod milovat či nenávidět. Ale přesně to je důvod, proč Octavia slaví v eurovolbách úspěch. Octavii totiž úplně stačí, že je :-!
Rozbalit vlákno
27
Avatar - miromen
4. 7. 2014 15:58
Re: Škodofilie nebo Škodofobie?
No nejdřiv si to THP projeď a pak srovnej s HTP.
Jinak do 308 jsem nastupoval aniž bych věděl že ma opačny otačkoměr.....bohužel jsem to velmi rychle zaregistroval. Podle mě ujete a jak jsem psal rovnou mohli udělat opačně i proti zvyklostem rychloměr nebo jinak misto toho opačneho otačkoměru tam mohli dat ten rychloměr prostě prohodit to.
Avatar - Hammunasakra
4. 7. 2014 16:02
Re: Škodofilie nebo Škodofobie?
[odkaz]
Avatar - miromen
4. 7. 2014 16:17
Re: Škodofilie nebo Škodofobie?
Vy Peugeoťaci nejste jen rybaři ale i srandisti.
Avatar - Hammunasakra
4. 7. 2014 18:08
Re: Škodofilie nebo Škodofobie?
Děláš si * nebo si fakt myslíš že sem fanoušek pažoutů? >:D

[odkaz]
Avatar - miromen
4. 7. 2014 19:56
Re: Škodofilie nebo Škodofobie?
Jako naběhnout tu s omluvenkou ve stylu ditěte školniho věku pani učitelko mě zaspal budik........... Prostě hazet tu odkazy na AM a srovnavat to s rodinnym vozem kde se alespoň podle mě vic hledi na praktičnost a ergonomii než u auta ktere je svym zaměřenim "trošku" jinde je směšne.V tomhle připadě čista snaha o efektivnost bez opodstatněni.
Avatar - Hammunasakra
4. 7. 2014 21:01
Re: Škodofilie nebo Škodofobie?
Tak nejdřív že sem fanda pažoutů a teď školák? Ty perlíš :yes: >:D
Pokud ti to mozek nebere tak věž že jestli je otáčkoměr tak nebo onak je to úplně stejně praktický a efektivní >:-[]
Avatar - miromen
4. 7. 2014 21:57
Re: Škodofilie nebo Škodofobie?
Ja si dovedu představit školaka s plakatem Peugeotu nad svou posteli....
O tom jak funguje to Peugeoti usmysleni v praxi jsem se přesvědčil nejen ja. Jde o to že zvyknout se na to zvykne ale ja se ptam proč bych si měl zvykat na něco co neni přirozene a tedy jsem donucen si zvykat na něco noveho. Jinak ja u 308 interier nějak nezkoumal ale i tak jsem objevil ještě jednu "nedokonalost" ale o te raději nebudu psat. To by byla opět slušna masirka. Jen napišu že jeden uživatel Peugeotu mi k teto "nedokonalosti" napsal....na to si zvykneš.
Avatar - Hammunasakra
4. 7. 2014 22:07
Re: Škodofilie nebo Škodofobie?
Já bych si tam nedal ani tohle [odkaz] ale každýmu podle jeho gusta. Jinak nic proti tvejm představám školáků ale bacha, když jim je pod 15 sou za to dost tvrdý tresty >:-[]
Jen sem ti chtěl ukázat že ten otáčkoměr neni žádná novinka a tipuju že jako majitel Astonu bys ani nepíp. Jinak přizpůsobivost je jedna z definic inteligence a zrovna na tohle jí stačí docela málo :-)
Avatar - miromen
4. 7. 2014 22:22
Re: Škodofilie nebo Škodofobie?
Hele ja už se k tomu vyjadřovat nebudu. Maš zde 3 videa kde krom jineho jsou i některe Peugeoti ergonomicke speciality včetně toho otačkoměru ktere mužeš klidně i rozebrat.
Mimochodem dobře jsem se pobavil a u RCZ jsem malem pustil i slzy...
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
5. 7. 2014 12:14
Re: Škodofilie nebo Škodofobie?
Slušnej vodkaz :yes: >:D
To víš na každou blbost potřebuješ papíry a licenci, jen na výrobu dětí a testování aut nic, to může dělat každej kdy chce jak chce >:-[]
Avatar - _Karel_
5. 7. 2014 12:35
Re: Škodofilie nebo Škodofobie?
Kylie, myslíš to tak, že test 308-ky z odkazu Miromena je neobjektivní? :-O
Avatar - Hammunasakra
5. 7. 2014 12:57
Re: Škodofilie nebo Škodofobie?
Kylie tu už dlouho není. Vzhledem k reakcím změnila i mail. Já sem původně chtěl jen pár blbum co na ní byli fakt hodně sprostý trochu přistřihnout křidýlka, ale nějak sem se zakecal a vobčas sem zajdu. Pořádně sem si pustil jen ten test RZC a jo přijde mi že testy tady i na Slovensku dělaj amatéři co by při zkouškách jen trochu hlubších znalostí neprošli. Zlatej Chris Harris v dobách Autocaru :yes: :-)
Avatar - _Karel_
5. 7. 2014 13:04
Re: Škodofilie nebo Škodofobie?
Já si zase pustil jen ten s 308, RCZ mě nezajímá. Na test "sporťáku" musí člověk holt i umět dobře jezdit /myslím novináře/
Avatar - Ji/Ri
4. 7. 2014 17:17
Re: Škodofilie nebo Škodofobie?
Nejsi divný?
Avatar - miromen
4. 7. 2014 19:41
Re: Škodofilie nebo Škodofobie?
Ne jen nemam pokřivene oči.
Avatar - Hammunasakra
4. 7. 2014 19:52
Re: Škodofilie nebo Škodofobie?
Co tim myslíš? :-)
Avatar - Emel
4. 7. 2014 16:28
Re: Škodofilie nebo Škodofobie?
1) Proč mluvíš o rozdílných motorizacích? V obou případech je to foukaná 1.2... a ok, ta v Peugeotu je silnější... ale zase slabší než 1.4TSI. Já v tom problém nevidím, Peugeot by tu měl nahnat nějaké body a jde se dál.

2) Peugeotu se motor zřejmě povedl, nic proti... ale proč to srovnáváš s atmosferickým HTP? To přece nejsou konkurenti... a srovnání turba a atmosféry o stejném objemu má předem jasný výsledek.

3) Že protisměrný otáčkoměr, ovládání přes dotykáč a volant v klíně nesedí testerovi může být lidem u Peugeotu fuk, otázka je, co na to zákazníci. Pro mě jsou to hlavní důvody, proč (zatím teoreticky) o kvalitách Peugeotu pochybuju. Prostě mám pocit, že by mi to vadilo.

Srdcovka? Každý řidič může milovat své auto, z různých důvodů... 308SW nebo Octavia Combi, to je prašť jak uhoď. Kdybych si měl vybrat srdcovku z těch dvou, pak Octavia... RS ;-)
Avatar - rohYpnol
4. 7. 2014 17:45
Re: Škodofilie nebo Škodofobie?
1) 1.4 TSI má v Octavii snad 90 kW, ne?
2) protože jde o shodný přístup 1 válec pryč kvůli nižšímu tření, ztrátám ...
3) jistě, zákazníci dají verdikt
4) trochu nadhledu, nebo snad máš pocit, že neexistují modely, které my řidiči zkrátka chceme a modely, které jen potřebujeme?

Jistě, milovat můžeš i ... třeba ... Ssangyong >:-[] 8-s :-!
Avatar - grifith
4. 7. 2014 18:02
Re: Škodofilie nebo Škodofobie?
Měl, ale už je to nějakej ten pátek. 1,4 TSi v Octavii má 103kw. ;-)
Avatar - rohYpnol
4. 7. 2014 18:04
Re: Škodofilie nebo Škodofobie?
k 96 je pořád mnohem blíž 103
Avatar - grifith
4. 7. 2014 18:17
Re: Škodofilie nebo Škodofobie?
Není problém Peugeotu, že 1,2 TSi nenaladili na vyšší výkon. Pořád jde o srovnání dvou maloobjemových turbomotorů o objem 1,2 litru.
4. 7. 2014 18:35
Re: Škodofilie nebo Škodofobie?
Také to můžeš vzít opačně - není problém Škody, že ho u Peugeotu naladili na víc. Záleží, o co ti vlastně jde. Podle toho si vybereš motory.
Avatar - grifith
4. 7. 2014 18:50
Re: Škodofilie nebo Škodofobie?
Já nejsem ten, co se tomu srovnání velmi diví....
4. 7. 2014 18:12
Re: Škodofilie nebo Škodofobie?
Ne, má 103 kW a nejspíš brzy přejdou na 110 kW. 90/ 92 nenabízí. Hlavně, ten motor má 250 Nm. Nevím, kolik má THP.
Avatar - Emel
4. 7. 2014 22:27
Re: Škodofilie nebo Škodofobie?
1) nemá, to už ti pár lidí napsalo. Dosavadní zkušenosti s 1.4TSI říkají, že 1.2THP pro ni konkurent moc nebude.
2) HTP není průšvih, je to prostě atmo 1.2... vhodná motorizace do malého auta do města, tím to končí... stejně jako jakákoli jiná atmo 1.2 v dnešní době.
4) Ano, jsou auta která chceme a která potřebujeme... a 308 i Octavia patří jednoznačně do stejné krabičky, rozhodně tam nevidím žádný zásadní rozdíl v jejich "srdcovosti". Aspoň s 1.2. Trošku se z toho vymyká RS... ale já to konec konců říkám pořád, dejte mi silný motor a auto to posune v mých očích o třídu výš.
Avatar - Ronault.
4. 7. 2014 21:42
Re: Škodofilie nebo Škodofobie?
Tak přestaň teoretizovat a jdi to odzkoušet.
Avatar - Emel
4. 7. 2014 22:33
Re: Škodofilie nebo Škodofobie?
Momentálně nestíhám... a pro mě je téma vyřešené, takže to není priorita. Ale Peugeot mě celkem zajímá, až na pár drobností se mi to auto líbí.
Avatar - rohYpnol
4. 7. 2014 15:52
K prostornosti
Jakou že výšku má ten trpaslík?
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Swordfish76
4. 7. 2014 16:37
Už je to trapné
Ten odstavec na konci bych zkrátil : Jak známkujeme? - Inu tak, aby koncern vždycky vyhrál. Je jedno, jestli má konkurent lepší materiály, motor, větší kufr (u konzernu vždy důvody pro body navíc, u konkurence nikoli), a pak stačí srazit hodnocení subjektivních věcí jako design a hned je vítězství doma. Jak snadné.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - šmoula nešika
4. 7. 2014 16:57
Re: Už je to trapné
Už mám to správné přirovnání - místy mi test připomíná podmínky tendru na policejní dálniční hlídkové vozy.
Avatar - Ji/Ri
4. 7. 2014 17:21
shrnovačka
obě auta jsou top, o tom žádná. Jednomu vyhoví to, jinému něco jiného.

K testu:
Když už tedy jsme zabrousili do "kuchyně" a k jídlu.... tak bych řekl s naprostou jistotou, že autor, či vlastně ten, co tohle plichtil, žere z koryta v nejlepším případě pomyje. Jak může někdo někoho takového zaměstnat, či vůbec publikovat.
Pisálku, jsi tupé prase.
Všem mým diskuzním kolegům se omlouvám. Udělalo se mi nevolno a muselo to ven. 8-s
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ji/Ri
4. 7. 2014 17:27
Baborský, Frej
....JSTE TUPÉ ODPORNÉ DEPRIMOVANÉ HOVADA!!! .... :-!
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Emel
4. 7. 2014 22:35
Re: Baborský, Frej
Máš za 4 - tupÁ odpornÁ deprimovanÁ hovada ;-)
Avatar - Ji/Ri
5. 7. 2014 17:27
Re: Baborský, Frej
...to by jeden nabyl dojmu, že to psal samý * nebo blbeček.... se na to podívej... *, blbeček, *, blbeček akorát támhle vzadu, to je snad jediná výjimka, sedí dva blbečci vedle sebe ;-) ....babor a frei....
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
4. 7. 2014 17:35
Osobně...
... bych měl jasno. Octavia je kus auta, které je komplexně velmi kvalitní.

A zadní trojúhelníky odkazující na (v Česku velmi populární) kubismus? Proč ne? :-)
Rozbalit vlákno
11
Avatar - rohYpnol
4. 7. 2014 17:48
Re: Osobně...
hlavně aby další generace nezačala odkazovat na podnikatelské baroko >:-[]
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
4. 7. 2014 17:49
Re: Osobně...
Toho se zhošťují mnozí Číňané >:D
Avatar - Ronault.
4. 7. 2014 21:44
Re: Osobně...
Tobě ta architektura už leze slušně na maják. Nemáš někdy pocit sebestřednosti? 8-s
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
4. 7. 2014 23:40
Re: Osobně...
Než se rozhodneš urážet, projdi si fakta. Škodovka ty trojúhelníky sama označuje za estetický prvek inspirovaný kubismem.

A proč sebestřednost? Podle sebe soudím Tebe? ;)
Avatar - Ronault.
6. 7. 2014 11:02
Re: Osobně...
Za vším vidíš napojení na český kubismus, rakouský monarchismus... a tvé názory tím poněkud gradují do rádoby intelektuálních rovin... jestli by to nechtělo trochu pokory a střízlivého pohledu na věc. Hlavně z pohledu na tvé produkty - viz klikací články bez obsahu, kde jen vybereš 10 aut, které nějak považuješ za zajímavé a víš, že se bude hodně klikat a budeš pochválen. Kde je nějaký obsah? Proč nenapíšeš nějaké články o historii designu jednotlivých modelů, designerů, designerských škol, něco více než jen 2 věty...
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
6. 7. 2014 15:09
Re: Osobně...
Nemáš pravdu a silně mi křivdíš. Snažíš se na mě hodit něco, s čím nemám nic společného. Jak jsem řekl, sama Škoda ony trojúhelníky označuje za prvek inspirovaný kubismem.

Navíc, zásadně nepíši články bez obsahu a "o dvou větách". Tohle osočení kategoricky odmítám - navíc od někoho, kdo o dlouhé a obsažné texty nezavadí (je jich tu poměrně hodně), zato pod jinými si komentátorsky smlsne.
Avatar - Ronault.
6. 7. 2014 19:35
Re: Osobně...
Nejsem jediný, kdo to vidí, nejsem jediný, kdo to kritizuje, obzvlášť ze starší školy.

A že nemusím chodit daleko:
Tohle je co: [odkaz]
a tady: [odkaz] ač hledám obsah, nenacházím, kéž by alespoň někde bylo jméno designéra.

Pokud je text obsažný, přinese mi něco a je dobrý, pochválím, stačí se podívat pod mnoho testů, které jsem pochválil. Nedávno i Honzu Mičku, i když často to schytává od ostatních mnohem více, nemusím vždy, jsi od toho placený. Vidím-li však lajdáctví a neobjetivní články, napíšu to bez problémů. O tvých výrocích, které tady mnohokrát padly, to už jsem ti nejen já napsal.
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
6. 7. 2014 19:54
Re: Osobně...
Trvám na tom, že nejde o lajdáctví. Články o designu lze zpracovat různě, na nespočet témat a ve všemožných podobách. Mnoho lidí si rádo připomene kvalitní a pozoruhodná díla v dané oblasti (např. dnes publikované kompaktní hatchbacky), jiní zase ocení obsažné texty s jasným tematickým vymezením - viz například článek o tvorbě Petera Schreyera a mnoho dalších. Každý si přijde na své a tak by to mělo - dovolím si říct - být.
Avatar - šmoula nešika
4. 7. 2014 21:51
Re: Osobně...
Designéři by se měli o architekturu zajímat...
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
4. 7. 2014 23:41
Re: Osobně...
Jedno souvisí s druhým :-)
Avatar - šmoula nešika
4. 7. 2014 23:50
Re: Osobně...
Ano, to si tady na postsocialisticky-realistickém sídlišti říká ve čtvrtek večer každý opozdilý, bezradně popojíždějící motorista - "Není. Prostě tu není."
4. 7. 2014 17:54
Reklama
pod článkem chybí věta" tohle je placený reklamní článek Škoda auto" vážení redachtóři. ;-\
Rozbalit vlákno
0
4. 7. 2014 18:03
Srovnávejte fakta a né dojmy...auto není ženská
To jsou bláboly panečku! Octávka za 400 tis. je nic, je úplný nafouklý nic. A vy to dáte do srovnání, a pak nad to napíšete co vše se doplácí...jaký to má smysl? Octávie za 400 je zcela mizerné a ošklivé auto....za 550. tis je to už pěkná věc, ale vyvoněnou 308 dostanu za 70-100 tis. méně...to je fakt.
Rozbalit vlákno
51
4. 7. 2014 19:01
Re: Srovnávejte fakta a né dojmy...auto není ženská
Přesně tak, už jsem to chtěl také napsat, ale nechtělo se mi na neuvěřitelně špatný test vůbec reagovat. Doporučuji podívat se na tabulku cen - to je opravdu velmi zábavné a jen to dotvrzuje úroveň S&M výplodu. Testovaná Oktávka má být údajně Active a navíc má mít jen centrál na dálku a manuální klima (Active+). Když se ale podívám na fotky tzv, "testovaného vozu", rozhodně to žádné Active není. Ani náhodou.
Pro mě je časopis Svět motorů pojem, ještě bych možná někde na půde nalezl krabici s výstřižky s testy, zajímavými články a samozřejmě poslední stránky s novinkami a skvělými veterány.
Nevim, co je špatně, asi všechno. Vůbec nechci tvrdit, že by Octavia byla horší auto než Peugeot, ale proč musejí být použity argumenty podobné spíše recenzím filmů Zdeňka Trošky od Mirky Spáčilové...
Avatar - grifith
4. 7. 2014 19:08
Re: Srovnávejte fakta a né dojmy...auto není ženská
Nechci nijak obhajovat jednu ani druhou stranu, ale v tom cenovém srovnání to u srovnánvacích testů SM kulhá téměř vždy. Srovnávají se výhradně nejlevnější možné specifikace testovaných motorizací. On ani ten Peugeot není ve výbavě Active... Možná by nebylo od věci uvádět také ceny konkrétně testovaných modelů, což by dalo mnohem reálnější pohled na věc.
Bylo by dosti zajímavé číst o pocitech z interiéru verze Active u Peugeotu a Škodovky. ;-)
Avatar - Ji/Ri
5. 7. 2014 17:31
Re: Srovnávejte fakta a né dojmy...auto není ženská
...aktiv v inter u P je de facto stejný. Až na hlavici šaltky a potah seslí. rozdíl je ve výbavě
5. 7. 2014 19:17
Re: Srovnávejte fakta a né dojmy...auto není ženská
To cenové srovnání je snad "teoretické" - mají danou nějakou výbavu ("verze Světa motorů") a podle ní to poskládají. Moc to nesouvisí s tím, co ve skutečnosti testují. Normálně to nečtu, ale předpokládám, že jim vychází nízké stupně výbavy, protože "verze Světa motorů" je pěkné holátko. :-)
Avatar - _Karel_
4. 7. 2014 19:11
Re: Srovnávejte fakta a né dojmy...auto není ženská
Mají to možná míň srozumitelný, ale vcelku pravdivý. Předem mají danou požadovanou výbavu (klima,centrál atd.), a hodnotí za kolik v této výbavě auto koupí.Tohle škoda vyhrála. Testovaná škoda měla výbavu navíc, popsanou jako výbava nad rámec Světa motorů. Takže konkrétní auto (možná) bylo dražší, ale je zajímalo, za kolik koupí auto s jakousi minimální požadovanou výbavou.
Avatar - grifith
4. 7. 2014 19:29
Re: Srovnávejte fakta a né dojmy...auto není ženská
Není to tak jednoduché, protože určitě nejde jen o výbavu nad rámec SM, ale u obou jde o dle mého soudu nejvyšší verze, tedy Elegance a Allure. A tato auta získavají body za dojmy a pocity i když se nejedná o verze srovnávané v sekci cena a výbava.
V tomto směru srovnání SM kulhá na obě nohy....
Avatar - _Karel_
4. 7. 2014 19:49
Re: Srovnávejte fakta a né dojmy...auto není ženská
To je pravda. U srovnání ceny je to relativně ok, u srovnání dojmu je to :no: I když pokud jsou OBĚ auta v nejvyšší výbavě, pak je to i zde o.k.
Avatar - grifith
4. 7. 2014 19:54
Re: Srovnávejte fakta a né dojmy...auto není ženská
To sice jsou, ale prostě to zase hapruje u ceny.
Avatar - _Karel_
4. 7. 2014 19:57
Re: Srovnávejte fakta a né dojmy...auto není ženská
Máš pravdu, že je nepochopitelný, proč nemají uvedeno: cena testovaného vozu.... Že by byla Octa o 200 dražší? :-O
Edit: O 200 dražší s motorem 1,2tsi být nemůže, beru zpět.Takže- těžko pochopitelné.
4. 7. 2014 20:41
Re: Srovnávejte fakta a né dojmy...auto není ženská
Jenže i tak mícháš jablka s hruškami - automatickou klimu s manuální a podobně.
K čemu ta tabulka vlastně je, je trochu nejasné. Ale i v tomto bodě vyhrála Škoda, protože je levnejší... Evidentně je chyba Peugeotu, že to není takový otřesný holobyt jako Oktávka, protože v ní jsou v ceně snad jen prokopnuté páté dveře.
Avatar - _Karel_
4. 7. 2014 20:53
Re: Srovnávejte fakta a né dojmy...auto není ženská
Moc nechápu to míchání jablek, já vidím u obou aut duální aut. klimu. Octa podle mě v ceně vyhrála, protože stejnou (celkem holou) verzi , jakou chce SM umí levněji.Co je na tom nepochopitelnýho? Ale souhlasím s tím, že měli dát cenu reálných testovaných aut.
Avatar - Hammunasakra
4. 7. 2014 21:03
Re: Srovnávejte fakta a né dojmy...auto není ženská
Samozřejmě že tam musí bejt cena testovanýho auta. To že si nějakej redaktor usmyslí že jedině von bude určovat "tu optimální" výbavu je totální blbost
Avatar - _Karel_
4. 7. 2014 21:08
Re: Srovnávejte fakta a né dojmy...auto není ženská
S tím prvním souhlasím, s druhým ne. Není nic špatnýho na tom říct si: U VŠECH testovaných aut budeme hodnotit verzi s klimou, centrálem atd. jako relativně základní použitelnou výbavu.
Avatar - Hammunasakra
4. 7. 2014 21:42
Re: Srovnávejte fakta a né dojmy...auto není ženská
Špatný to je z důvodu že nejde zaručit objektivnost. Co je jako správně? To jak vybavujou auta frantíci, japonci nebo v Mladý Boleslavi? A když už udělaj něco něco jako jejich optimum měl by to bejt jen doprovodnej údaj a měli by rozhodně uvádět reálnou cenu testovanejch aut
Avatar - _Karel_
4. 7. 2014 21:54
Re: Srovnávejte fakta a né dojmy...auto není ženská
No právě- jak to udělat objektivně. Jasně, že každý má jiné výbavy. Proto jejich tradiční ,dlouhodobá "verze SM" obsahuje základní věci, který má i dacia a takový porovnání cen stejně vybavených aut mi přijde objektivní.Jak jinak porovnat, jestli je dražší P308 nebo OIII?Ve vrcholných výbavách má každý z nich něco, co ten druhý nemá.
Avatar - Hammunasakra
4. 7. 2014 21:59
Re: Srovnávejte fakta a né dojmy...auto není ženská
A je to fakt objektivní? Co spíš vzít nejprodávanější výbavy a ty zprůměrovat. Když už. V každym případě hrubě chybí pravá cena srovnávanejch modelů
Avatar - _Karel_
4. 7. 2014 22:05
Re: Srovnávejte fakta a né dojmy...auto není ženská
Jako že vyhraje auto, který se prodává s levnějšími výbavami? >:D
Mě přijde opravdu ok srovnat co nejpodobnější auta.Dokonale spravedlivě to nejde.Pokud má 308 v základu auto klimu a OIII manuál, a pod., není lehký to zohlednit.
Avatar - Hammunasakra
4. 7. 2014 22:11
Re: Srovnávejte fakta a né dojmy...auto není ženská
Já vod začátku řikám že tohle úplně objektivně srovnávat nejde a rozhodně sem proti tomu aby do složitýho porovnávání výbav eště někdo zaváděl nějakou svoji jakooptimální výbavu. A když už si to vymyslí má to bejt jen něco jako doplňková informace, určitě ne základní srovnávací faktor kombinovanej s totální absurditou že skutečnou cenu aut neuvedou vůbec!
5. 7. 2014 19:41
Re: Srovnávejte fakta a né dojmy...auto není ženská
To je stejné, jako když se rozhodnu, že budu měřit zrychlení na 150. Proč zrovna 150, proč ne 170? Jsi autor, je to jen na tobě. Číst to nemusíš, když s metodikou nesouhlasíš. Podstatná je konzistentnost. Neměnit neustále pravidla. SM nečtu, nevím, jak často to mění, tak deset let zpět se za tyhle věci běžně připlácelo a někdy jsi to ani nemohl dostat v nejnižší výbavě (jako třeba ESP).
Avatar - Hammunasakra
5. 7. 2014 20:27
Re: Srovnávejte fakta a né dojmy...auto není ženská
Taky nečtu takže nevim ale ta analogie je dobrá. A je samozřejmě jedno jestli změříš zrychlení na 150 nebo na 170, chyba je když změříš jenom to jediný. Vysvětlovat že ta výbava co si vymysleli v SM nejde většinou koupit a musíš buď koupit něco navíc nebo naopak jediná drobnost chybí aby ses přesně na ní dostal asi nemusim. A to že neuváděj reálnou cenu porovnávanejch aut je vůbec bez komentáře
6. 7. 2014 11:01
Re: Srovnávejte fakta a né dojmy...auto není ženská
Ano, je ošemetné trefit výbavu. A jak jsem napsal, ve výsledku je to k ničemu, protože každý dostane jinou slevu. Ale když chceš porovnat ceny, tak se to dělá takhle. Vem si, kolik lidí tady fňuká nad výbavou novinářských kusů, že si to nikdo nekoupí a podobné řeči. Testují, co dostanou. Což není vždy to, co je podle nich relevantní pro čtenáře.

Jsem z tištěných periodik zvyklý, že na fotkách kolikrát není to, co ve skutečnosti testovali (pokud to vůbec měli v rukou). A že uvedená cena je ta základní, ne za vyobrazené provedení (pokud tomu tak je, tak to tam obvykle napíší). Je to ideální? Není. Ale mám mozek a jakž takž ho zvládám používat.

Můžeme klidně diskutovat, jestli vůbec nějaké cenové srovnání má smysl. Můžeme diskutovat, jestli výbava SM odpovídá přijatelnému "nutnému minimu". Jestli si nevymýšlí nějaké ptákoviny. Ale v principu je podle mne tenhle druh srovnání dobrý.

Co je ta tvá reálná cena?
4. 7. 2014 21:18
Re: Srovnávejte fakta a né dojmy...auto není ženská
Myslím, že ne. U Oktávky je v tabulce oceněná příplatková manuální klima (v balíčku Active+), u 308 je standardní automatická.
Ale raději na tu nešťastnou tabulku zapomeneme. Stejně je škoda, že S&M neuveřejnil alespoň pár fotek, jak taková "základní" verze v podání obou aut vypadá.
Mě to spíš štve, jakými prostředky redaktoři dokázali dotlačit v "cenovém srovnání" Octu k vítězství. A mohu jen předpokládat, že to v jiných bodech nebylo jinak.
Avatar - _Karel_
4. 7. 2014 21:24
Re: Srovnávejte fakta a né dojmy...auto není ženská
Pro mě je základní Octa tragédie. Ale rozumná verze mi po zcela běžných slevách přijde cenově ok. A naopak vrcholové verze blízko milionu :no:
Avatar - Emel
5. 7. 2014 09:07
Re: Srovnávejte fakta a né dojmy...auto není ženská
Vrcholové verze jako takové jsou fajn, jde spíš o to, co všechno si můžeš připlatit. Pokud máš potřebu nacpat do L&K 4x4 s automatem dalších 230.000... tak se ti to nepovede, ani když zaškrtáš všechno co jde. A pak máš auto s výbavou, jakou konkurence neumí obvykle ani o třídu výš...
Avatar - _Karel_
5. 7. 2014 10:46
Re: Srovnávejte fakta a né dojmy...auto není ženská
To chápu, ale myslím to spíš tak, že O3 za milion mi přijde jako nesmysl. Stejně jako by mi přišla nesmyslná 320D za 2mil. Ať má jakou chce výbavu, mě osobně to přijde nesmyslný.Auto přece nedělají ty serepetičky (některý samozřejmě ano), vždycky radši lepší auto bez pár serepetiček než vymazlenou Dacii za 400.(nic proti Dacii) :-)Nebo ještě jinak- místo špičkové Fabie radši obstojnou oktávku.
Ale to by byla nekonečná debata, je to jen můj pohled.
5. 7. 2014 19:49
Re: Srovnávejte fakta a né dojmy...auto není ženská
Záleží, jestli chceš auto, které si kupuješ, nebo chceš jiné, dražší a kupuješ to, na které máš. Když si jdeš pro Polo, tak neodjedeš s Passatem jen proto, že máš půl milionu navíc a nechce se ti to dát za výbavu. ;-)
Avatar - _Karel_
5. 7. 2014 20:00
Re: Srovnávejte fakta a né dojmy...auto není ženská
Teoreticky máš samozřejmě pravdu, ale prakticky- většina asi kupuje to na co má. Nevěřím moc tomu, že velký procento těch ,co mají na Passata chtějí Polo.
6. 7. 2014 10:33
Re: Srovnávejte fakta a né dojmy...auto není ženská
Je dobré si kupovat jen to, na co máš. :-) Zrovna malá auta se dost kupují jako další do rodiny. Pointa je, že každý máme jiné priority, hodnoty, potřeby atd. Někdo si koupí menší auto, protože potřebuje parkovat v přeplněných čtvrtích a větší vzdálenosti jezdí výjimečně, nebo na ně už větší auto má. Jiný třeba proto, že je má rád. A když ti záleží na motoru a výbavě, tak se toho také jen tak nezřekneš pro vyšší třídu.
Avatar - Emel
6. 7. 2014 08:34
Re: Srovnávejte fakta a né dojmy...auto není ženská
A přišla by ti nesmyslná i 330i za 2M? U té 320d cítím osten výčitky k motorizaci spíš než k modelové řadě... ale motorizace u Octavie nejsou problém, 2.0TDI 135kW i 2.0TSI 162kW jsou pro milionové auto důstojné.

Říkal by sis, proč máš dát 2M za střední 330i, když můžeš mít vyšší střední? A nebo by ses ptal obráceně... proč mám chtít vyšší střední, když střední je pro mě prostorově i pocitově vyhovující? Osobně bych v aktuální generaci raděj nabušil 3er (včetně motoru) než vzal méně vybavenou 5er.

Já si na většinu cerepetiček taky nepotrpím... takže bych si Dacii za 400 ani Octavii za 900 taky nenabušil. Ale někdo si naopak nepotrpí na zátah a řezání zatáček...
Avatar - miromen
6. 7. 2014 08:58
Re: Srovnávejte fakta a né dojmy...auto není ženská
:yes:
Avatar - _Karel_
6. 7. 2014 09:11
Re: Srovnávejte fakta a né dojmy...auto není ženská
Právě proto jsem napsal 320D. Jasně, že najdeš spoustu případů, kdy to už najednou cenově nevypadá tak přehnaně.Myslel jsem to spíš jako obecný princip, v konkrétních případech to ne vždy bude jednoznačné.Možná že 5-er není o tolik lepší auto než 3-er.
Ale u příkladu Polo-Passat je to dost jasný.To není o velikosti.
6. 7. 2014 10:39
Re: Srovnávejte fakta a né dojmy...auto není ženská
Také jsi ale napsal: "Nebo ještě jinak- místo špičkové Fabie radši obstojnou oktávku." Alespoň já to bral obecně. Tedy, proč špičkovou 3er, když můžeš mít obstojnou 5er? Když se vrátím k Passatu, proč špičkový Golf, když můžeš mít obstojný Passat?

K Polu: Proti Passatu jsem chtěl postavit městské auto. Klidně to mohl být up! Nešlo o cenu, ale o účel.
Avatar - _Karel_
6. 7. 2014 13:25
Re: Srovnávejte fakta a né dojmy...auto není ženská
Ano, já bych to tak volil- raději obstojnou 5-er než špičkovou 3-er atd dle tvého výčtu. Parkování mě osobně přijde jako irelevantní- nemyslím, že tak často s Polem zaparkuji a s Passatem ne. Ale chápu, že to asi není všeobjímající pravda, ale jen můj pohled a moje priority. Já bych i ženě do práce /kdybych chtěl utratit 800/ koupil radši střední než nižší střední.
7. 7. 2014 09:40
Re: Srovnávejte fakta a né dojmy...auto není ženská
Jak říkám, každý máme jiné priority atd. Například já bych za 800 koukal po Golfu GTI (jako univerzálním autě od VW). Obstojná dynamika i pohodlí.

Většinou jezdím z garáže do garáže, takže s tím také nemám problém. Ale pro někoho to problém je. A řeší to různě, ne každý si koupí malé auto (máš skútry, kola atd., podle situace).

Když se vrátím k meritu. Vyšší třídu kupuji, protože chci něco, za co si v nižší nemohu připlatit. Typicky nepotřebuji prostor navíc. Takže bych naopak do těch aut chtěl narvat ještě víc příplatků. Za předpokladu, že se mi nižší líbí a vyšší není z nějakého důvodu výhodnější (všechno se může stát).
Avatar - Emel
7. 7. 2014 09:42
Re: Srovnávejte fakta a né dojmy...auto není ženská
:yes:
Avatar - Emel
7. 7. 2014 08:31
Re: Srovnávejte fakta a né dojmy...auto není ženská
V tu chvíli ale ta tvá analogie nesedí, protože pokud se bavíme o Octavii za mega, pak mluvíme o top motorizaci.

Polo a Passat se snad neprotínají vůbec nikde, top Polo s DSG je asi za 400. Vezmi Golf, nabušený... třeba GTI Perf za 654. A na korunu stejně stojí Passat 1.6TDI Comfortline jakožto nejlevnější Passat. Pořád bys bral Passat?
Avatar - _Karel_
7. 7. 2014 12:03
Re: Srovnávejte fakta a né dojmy...auto není ženská
Hele, Passat a Polo nadhodil MT, ne já. Já vidím ve střední/nižší střední jiné rozdíly než prostor. Svezení Mondeo/Focus není o velikosti.Mondeo je v základu o pár set dražší ne kvůli velikosti. Takže neberu Tobě ani MT Vaše priority. Střední třída je prostě lepší dražší auto, a dokonce větší.Ale já vidím rozdíly zejména v kvalitě, komfortu jízdy. Ty máš jako prioritu dynamiku.
Avatar - Emel
7. 7. 2014 12:55
Re: Srovnávejte fakta a né dojmy...auto není ženská
Nejen dynamiku. Mám nějaké standardy... a nad ně už mě to tolik nezajímá. Golf GTI s DCC - tam nevidím žádný problém s komfortem ani kvalitou jízdy. Totéž prostor - Golf Variant nebo Focus Turnier (nebo jak se to jmenuje) jsou pro mě ok, větší rozměry Mondea už mě spíš obtěžují.

Když bych měl říct nějaký středobod toho, co se mi líbí jako rodinné auto, pak je to dnešní prémiová střední - prostor, komfort, motorizace, výbava... jsem hodně zvědavý na novou A4.
Avatar - _Karel_
7. 7. 2014 13:02
Re: Srovnávejte fakta a né dojmy...auto není ženská
Já jsem jel pro Mazdu 6 a vrátil jsem se právě s A4 ;-) .A jsem si jist, že s A3 bych byl spokojenej míň. ;-)
Avatar - Emel
7. 7. 2014 13:23
Re: Srovnávejte fakta a né dojmy...auto není ženská
Máš novou A4 :-) ? Jaká motorizace? Gratuluju...

Já měl v hledáčku pár aut střední třídy, konkrétně Mondeo a M6, koukal jsem i na Insignii a 508... ale ve finále jsem usoudil, že kompaktní kombík je pro mé účely vhodnější.
Avatar - _Karel_
7. 7. 2014 13:53
Re: Srovnávejte fakta a né dojmy...auto není ženská
Kdepak , stávající generaci, ale novou ne. 1,8TFSi. :-)
O3 už podle mě taky pokukuje po střední třídě :-)
(předpokládám,že si dobře pamatuji a nepletu se s tou O3)
Avatar - Emel
7. 7. 2014 15:21
Re: Srovnávejte fakta a né dojmy...auto není ženská
Nepleteš... ale stačil by mi i ten Golf nebo Leon, důvody pro Octavii byly spíš jinde než v litrech v kufru nebo centimetrech uvnitř. Leon teda ještě vůbec nebyl, 308SW taky ne, takže nabídka kompaktních kombíků byla celkem omezená :-)
Avatar - _Karel_
7. 7. 2014 16:28
Re: Srovnávejte fakta a né dojmy...auto není ženská
řekl bych, že za ty peníze co to stálo je to mimořádně univerzální auto s téměř bezkonkurenčním value for money. Ale pro mě až moc motoru >:D
Avatar - Emel
7. 7. 2014 16:40
Re: Srovnávejte fakta a né dojmy...auto není ženská
Můj favorit byla ta M6, ale... 2.0G 107kW bylo tak akorát, bez té trošky navíc pro radost :-) . A Mondeo mě za srdce nechytlo, navíc manželka by se s ním nevešla do garáže :-) .
Avatar - _Karel_
7. 7. 2014 16:47
Re: Srovnávejte fakta a né dojmy...auto není ženská
Z toho co tady občas píšeš, to vypadá,že ještě čekáš?
Avatar - Emel
7. 7. 2014 17:18
Re: Srovnávejte fakta a né dojmy...auto není ženská
Ještě pár dnů :-)
7. 7. 2014 18:39
Re: Srovnávejte fakta a né dojmy...auto není ženská
Nikdo přeci netvrdí, že je rozdíl jen ve velikosti. Tahle diskuze je o příplatcích a nikde není dané, jak dobrá/ špatná má která třída být a jaké mají být mezi nimi rozdíly. Jak jsem napsal, je to o tom, že chceš něco, co v nižší třídě nenabízí. A připlácíš si za to koupí vozu vyšší třídy. Ať už jde o podvozek, nebo třeba izolaci. Hodně věcí je možné nabídnout v menším autě a v některých ohledech rozdíly rychle mizí. Obecně tedy nemám problém s dobře vybaveným autem nižší třídy. Proč si připlácet za něco, co pro tebe není důležité, nestojí ti za ty peníze, nebo to vysloveně nechceš?

Co se GTI týče, v mých očích je to za 800 tisíc lepší auto než Passat.
Avatar - _Karel_
7. 7. 2014 20:25
Re: Srovnávejte fakta a né dojmy...auto není ženská
Nemám s VW osobní zkušenosti, ale nevěřím tomu, že třeba cesta do Chorvatska bude s jakýmkoliv Golfem komfortnější než s Passatem- odhlédnem-li od motorů.Na druhou stranu jízda s jakýmkoliv Passatem asi nemůže být tak sportovní jako s GTI. Takže končíme u toho samého- je to o prioritách.
Avatar - Emel
8. 7. 2014 08:31
Re: Srovnávejte fakta a né dojmy...auto není ženská
A já zase věřím, že ErgoActive sedačky mohou být lepší než základ v Passatu, cestu může usnadňovat DSG a bohatší nabídka asistentů (ač teda třeba adaptivní tempomat mně osobně k srdci nepřirostl), komfort podvozku dokážou vyrovnat adaptivní tlumiče... zbývá odhlučnění a celkový pocit většího auta, ale já to nevidím nijak jednoznačně.
8. 7. 2014 11:15
Re: Srovnávejte fakta a né dojmy...auto není ženská
Kromě toho jsou lidé různě citliví na různé ruchy, vyhovují jim různá sedadla atp. Řeknu to takhle, jsem odkojený vyšší střední a v GTI bych klidně jel z ČR do Španělska. Nespletu si ho s A6, ale ani nebudu trpět.
5. 7. 2014 19:32
Re: Srovnávejte fakta a né dojmy...auto není ženská
Reálně je k ničemu, protože to za ceníkovou cenu nikdo nekoupí. Teoreticky ti má říct, kde se to auto pohybuje s takovým "nutným minimem", které není (nebylo) vždy v základu. Výbava nad rámec má asi poodhalit rozdíly v tom, co za dané peníze dostaneš (co je v jednom autě v základu, v druhém vůbec nedostaneš, nebo si za to musíš připlatit).
Avatar - _Karel_
4. 7. 2014 19:15
objektivita?
Souhlasím, že test vypadá hóódně neobjektivně. Tester totiž u octy dělá totéž, co fandové P308 pod dva dny starým testem P308 zde. Všechny chyby se snaží obrátit jako výhody.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Ronault.
4. 7. 2014 21:45
Re: objektivita?
P308 nemá chyby, jen chybně vnímané přednosti >:-[] >:D

Bez legrace - chyby P308 jsou jinde než si myslí ti, co auta soudí jen z obrázků.
Avatar - _Karel_
4. 7. 2014 21:51
Re: objektivita?
>:-[]
Kritici 308-ky se na chybách podivuhodně shodnou. I novináři. ;-) Obrázky neobrázky.
Avatar - šmoula nešika
4. 7. 2014 23:42
Re: objektivita?
To nepiš, nebo tě Ron pasuje na úroveň redaktorů SM. >:-[]
Avatar - _Karel_
5. 7. 2014 10:51
Re: objektivita?
Holt jsem "olizovač papíru". A když se mi na autě něco nelíbí, měl bych si ho i tak koupit a po najetí pár desítek tisíc km se mi to líbit začne. >:D
Avatar - Ronault.
6. 7. 2014 19:41
Re: objektivita?
Nikdo ti neříká, že bys měl koupit, ale měl by sis ho vyzkoušet. Pokud nevyzkoušíš, natož alespoň něco nenajedeš bude tvůj názor vždy méně hodnotný. Stejně tak bude hodnotnější názor uživatele auta a cílové skupiny než redaktora. Na co mi bude názor takového Vaverky o MPV, když dětskou autosedačku viděl na obrázku? ;-)

Mnoho čtenářů má trochu nadnesené představy o autoredaktorech. Však to dělal i Meruňka... ;-)
Avatar - _Karel_
6. 7. 2014 20:44
Re: objektivita?
Hele, to tys říkal, že můžu hodnotit až po dlouhým ježdění v autě.Já kritizoval, že v 308 nenajdu pro mě vyhovující posez, musím sedět vysoko a mít volant v klíně. A mě osobně stejně jako jiným nevyhovuje dotykáč, jiným zase ano.To jsou věci, který poznám bez jízdy.Nijak jsem nehodnotil motor a podvozek, protože jsem v autě jen seděl, nejel. Pro mě je to nevyhovující ergonomie, pro jiného ne.OK. Ale nejsem se svým pohledem na ergonomii jediný. Já ti nebudu vnucovat jak máš v autě sedět a máš či nemáš mít rád dotykáče, a ty mi nevnucuj , že mi to má vyhovovat.Ok? Takto si rozumíme?
4. 7. 2014 22:04
Re: objektivita?
V tom se určitě myslím shodneme, zkusil jsem si ale nakonfigurovat "rozumné minimum", to jest turbobenzín (1,2 130k x 1.4 103 kW), automatická klima, handsfree, metalíza a rozdíl je vcelku velký. Cenově zajímavá "Fresh" nevyhovuje, kvůli climatronicu a handsfree se vyplatí už Elegance - 545.900. K tomu Elegance+II, metalíza = 576.300 Kč
Peugeot: V základu Active 441.500, k tomu metalíza, zadní parkovací senzory, nějaké síťky, mlhovky = 469.000 Kč. To je rozdíl přes 100.000. Přiznám se, že jsem tolik nečekal. Ano, Octavia je lepší auto, ale taky mnohem dražší.
Avatar - _Karel_
4. 7. 2014 22:10
Re: objektivita?
Jestli je o 100k lepší, to je na hodně velký zvážení.Jenomže nakonec (aspoň u mě)- když se auto opravdu líbí (jakýkoliv), peníze jsou jen jakýsi čísla na účtu. Na auto za milion nemám a nebudu mít, ale za auto , který chci, si klidně připlatím.
4. 7. 2014 22:12
Re: objektivita?
Souhlas. Tak to je. Ale nejen u aut ;-)
Avatar - Katikakus
4. 7. 2014 23:54
Test???
Tohle neni test. Tohle je zvratek prvoplanove splacany se zamerem rozsekat 308 na hadry. Od prvni vety je citit "autorova" zaujatost vuci Peugeotu. Vysledek tudiz muze brat vazne pouze jedinec rozumu opravdu mdleho. Divim se, ze redakci stoji za to tyto nesmysly SM uverejnovat. Auto.cz tim ztraci i ty zbytky kredibility, ktere mu jeste zustaly. 8-s :no:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - maros
7. 7. 2014 09:53
Re: Test???
.. a co když to tak prostě je?
5. 7. 2014 08:19
To je něco
normálně se nevyjadřuju ale toto??
v testu tady na auto.cz asi před 3 dny je vzhled naopak chválen jako majestátní a tady? zajímalo by mě kolik houbiček si dal autor článku před tím než začal tohle hodnotit..jedoduše Svět Motorů si nekoupím ani kdyby byl zadarmo a strčte si ten váš rádoby časopis s objektivitou .... no víte kam
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Jenik3
5. 7. 2014 12:39
kombi a kombi a ještě jednou kombi
Jako, kdyby na tom světě nic jiného neexistovalo.
Test Passatu - kombi (tak byl to Alltrack)
Mercedes E - kombi
Octavia - kombi, pro změnu 4x4
Peugeot 308 - SW

Sedan nic?
Snad jen ta 105 do Jugoslávie.
Rozbalit vlákno
0
5. 7. 2014 13:40
Nó jo
chlapci že když trefíte v zatáčce kanál ustřelí vám Peugeot o půl metru? Za prvé vám to nevěřím. Za druhé by mne zajímalo jakou rychlostí jste do té zatáčky vletěli. Za třetí ano Škoda zvládá tyto záludnosti lépe jelikož je na cestách s kanály a dírama ehm jaksi doma. A z toho vyplývá za čtvrté jestliže v civilizovaném světě mají kvalitnější silnice je logické že nemají zapotřebí řešit na ně podvozek . Na rozbité silnice zemí třetího světa je plánovaný a prodávaný model 301.
Článek celkově :no: je to tendenčně napsáno, jako by na objednávku.
Rozbalit vlákno
0
5. 7. 2014 20:40
bere to snad někdo vážně ?
Tyto testy nejdou brát uplně vážně ať to je redaktor SM nebo místní pisálkové, kteří si neporadí ani s ovládáním radia v Renaultu. Vždyť to je katastrofa. Ať už to je Mička, Chamila nebo ten psychopat Vaverka a jinej amatér.
Rozbalit vlákno
2
10. 7. 2014 13:28
Re: bere to snad někdo vážně ?
pokud někdo vybírá auto podle testů a ne podle svých potřeb a to, co se mu líbí, tak je primárně chyba v něm, ne v těch, kteří ty testy dělají....
13. 7. 2014 00:42
Re: bere to snad někdo vážně ?
Tak potom mi vysvetli, na čo potom plátky ako Svět motorů vôbec sú a z akého dôvodu tamojší redaktori vôbec berú plat, keď ich testy sú aj tak k hounu a vlastne nemajú žiadny zmysel?
Avatar - Auto CZ
6. 7. 2014 19:06
Auto roka 2014 je 308, nie Oktávia,
Od prvej vety sa dozvedáme, akým tónom, a k akému výsledku to máme v prípade porovnania aj finalistov auto roka našliapnuté. >:D Vyhral to jednoznačne Peugeot 308, Octavia ostala na chvoste finále piata. V našom teste SM sa ale zázračne garde otáča, a jednoznačným víťazom je Octavia.
Podľa autorov OIII hovorí jasnou rečou, ostro rezaná, má skromné okrášľujúce detaily, žiadne hluché miesta, 308 je nudná, neoriginálna, ohoblovaná. Navyše vyzerá ako autobus. Škoda len pozitívne hodnotená, 308 negatívne, no nie je to až tak zlé! Uvádzajú autori testu. Neviem, či ma OIII pri svojej dĺžke naopak prikrátky rázvor a strašne veľké predné a zadné previsy, ale naopak 308 ma určite lepšie vyvážené ťažisko, a s kratšími prevismi to asi bude aj lepšie manévrovatelné auto. Takže páni redaktori, buďte objektívnejší! A o dizajne škodoviek by som pomlčal, stačí sa pozrieť na Fábie II, neforemné, až gýčové tvary. Tiež OIII je od zadu na nerozoznanie od Rapida, tak neviem, či je to výhoda, alebo maskovací úmysel. U mňa za dizajn OIII len priemerná známka.
Interiér 308 je rozporuplný, má nejaké podivné nadstavby, ,,ponurý,, materiál, ktorý posádku obťažuje zo všetkých strán, ale OIII, to je perfektná vám vec, dostatok priestoru, krásne svetlé čalúnenie, príjemné materiály. Autori sa ale nepozastavili pri fakte, že OIII má rázvor pri svojej dĺžke dosť malý, auto je užšie ako 308. Vnútorný priestor na auto v dĺžke 4659 mm je relatívne len priemerný. Takže 308 je zvládnutá lepšie, len nemôžu to autori napísať, že tá Oktávka je nič moc. Ešte tie materiály v 308 som na žiadnom príklade nezistil, v čom sú horšie ako na domácej OIII? Mám dojem, že kvalitatívne je 308 vo viacerých detailoch dokonalejším výrobkom... Takže za mňa je víťazom interiéru 308, napriek tomu napíšem, že Golf a OIII sú špičkou triedy.
Ďalšie slovné perly autorov testu sa nezaobišli pri porovnaní batožinových priestorov. OIII je na výtečnou, ale ten 308 SW, ten s tými 610 litrami, to nie je dobré... Vlastne OIII má využiteľný objem len 588 litrov, a to pri dĺžke vozidla o 74 mm väčšej. Takže za mňa víťazí 308 SW.
Sedenie v autách: Octávia vodiča hýčka, o sedení v 308 sa vlastne nedozvedáme nič, len to že vzadu je 308 len pre sedenie detí, V teste sa ale nedozvedáme, či deti predškolského veku, alebo odrastených basketbalistov, .. domyslím si. Aleeeee prichádza prvá kritika OIII: sezení vzadu je nepohodlné!! To je na auto kategórie takmer strednej katastrofálne hodnotenie! Bravooo autori testu, to ste zabili.
Test rýchlo končí v časti, kde by mal byť najviac rozpitvaný. Motory. Dozvieme sa iba, že 308 má výborný motor. A OIII že pôsobí vyblednuto. Páni autori testu, auto v prvom rade robí motor. OIII je o generáciu pozadu, ale tým českým usedlým zákazníkum to nesmíte hold říct!
Jízda v podáni autorov testu nevypovedá a opise nových technológii, lepšej ergonómii, zabudovaných multifunkčných zariadení, ktoré vodičovi v premávke naopak pomáhajú rýchlejšie zareagovať. Autori testu zničili úplne svojim opisom to, čo 308 robí moderným autom! Ak ale náhodou niekto nemá rád moderný štýl, 308 je predsa ponúkaná aj s tlačítkovou klímou a rádiom, tak kde je problém? V dobe smartfónov hádam nebudeme kritizovať dotykový displej 308. K tomu si ešte autori testu poriadne pustili jazýček, a 308 dorazili. Nepochopil som, ako je možné nekritizovať zadnú nápravu OIII, veď je to krok späť oproti OII, a naopak treba si ísť zajazdiť s 308, malý volant, perfektný výhľad z auta a výborne odtlmený podvozok sú jednoznačne zaujímavejšími poznatkami, ako tvrdo odpružená, a hlučná od podvozku OIII. Však si to všimli aj páni autori testu, len hold to nemôžeme ani v SM ani v auto(škoda).cz takto uverejniť ..

>:D >:D
Môj záver, vyhráva vo vbiacerých parametroch 308 SW, OIII je veľmi dobré auto, ale... je hlučné, má slabý zastaralý motor, dizajnovo je nudné, nemá vzadu kvalitné sedáky, je horšie využitý priestor a je drahá.... Kto sa pridá ku mne, a dá mi za pravdu?

A ak tie české zlaté strojárenské ručičky chceme porovnávať s francúzskymi strojármi, stačí porovnať airbus a380 s 40 ročným let410 z kunovíc a prestaňme hádzať na fšetko francúzske ten nekonečný hnoj, a najprv si pepáni vyzametajte doma v pivnici a na pôjde... už je to trápne dokola čítať tie žvásty o kvalitách škodoviek, keď sú to obyčajné predražené tuctovo nudné autá... a rovnako nespoľahlivé ako všetko ostatné. :-! >:D
Rozbalit vlákno
0
7. 7. 2014 08:54
Premenujte ten bulvar
na SD - Svet De.bilu.
Dajte tomu de.bilovi, co sprasil test pastou medzi oci, lebo tie obludne kydy, co text porovnania obsahuje prekracuju vsetky slusne medze.

Ze je redaktor uplny kre.ten, dokresluju samotne fotky "Zasunutý pod vysokou palubní desku se řidič ocitá blíž u čelního skla, což omezuje výhled přes sloupky i kolem zrcátka." [odkaz] [odkaz]
Uz nehovoriac o tom, ze v 308cke vidi na budiky a v Okte cumi na obruc volantu. Ale jasne, to je prave orechove, to vodic potrebuje.

[odkaz] co chceli tymto sedenim s pravitkom v zadnom otvore dokazat? a preco to iste nespravili v Okte?
[odkaz]
Preco tu sedi s nohami pri sebe? [odkaz] a tu ich ma posunute dopredu? [odkaz] aha, ono sa tam tka skvelo sedi, ze sa ani nedaju pritiahnut k sebe, lebo zavadzia tam skvela mqb platforma.
Rozbalit vlákno
2
10. 7. 2014 13:27
Re: Premenujte ten bulvar
přemýšlím, co asi musí být za strašně nešťastného člověka, který napíše takovýto příspěvěk....
Avatar - _Karel_
10. 7. 2014 16:33
Re: Premenujte ten bulvar
Dajte tomu de.bilovi, co sa volá Makovník pastou medzi oci, lebo tie obludne kydy, co text jeho prispevku obsahuje prekracuju vsetky slusne medze.
7. 7. 2014 14:29
Framářská šaškárna
Tedy způsob testu je trapárna trapáren, tož se nechme tu svoji "selku", ale to co tady jíme, by 99% francouzských farmářů nedala ani domácím zvířatům, natož aby to jedla. A na rozdíl od těch polskech nám to sem ani neposílá.
No nic v poho, my si radši koupíme vo sto litrů dražší ochtávku v esách, ale žrát bude odpad Evropy. Forma testu jsou jen trapný žvásty.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Aladeen
9. 7. 2014 10:47
Zaujimavé foto
[odkaz] ešte som nevidel redaktora bez topánky >:D Znížili im plat ?
Rozbalit vlákno
0
13. 7. 2014 00:36
Jeden za 18, druhý bez 2 za 20...
Tak to vidím ja. Každý má svoje klady aj svoje zápory. Každý, kto zvažuje tieto dva modely, nech si ich prelezie, zajazdí a zváži, čo mu sedí viac.
Ale čo treba uznať je, že tak príšerný, hnusný, odporný, nechutný, neobjektívny a jednostranný text sa len tak nevidí. Hádal by som sa do krvi, že to nikdy nenapíšem, ale nemôžem inak - je to obyčajný grc a autor (plus ten, čo mu to prikázal) by mal dostať lieskovicou cez ruky a doživotný zákaz písať. 8-s :no:
Rozbalit vlákno
0
13. 7. 2014 05:00
Článek
Ačkoli jsem byl přesvědčený, že bych si raději koupil OIII, po přečtění tohoto "článku" bych šel do 308SW... :no:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Emel
13. 7. 2014 11:43
Re: Článek
Jak jsou někteří snadno ovlivnitelní...
13. 7. 2014 11:56
Re: Článek
To ostatně bylo i cílem tohoto "testu". Ovlivnit čtenáře ve prospěch škody. Z reakcí zde v diskuzi to ovšem vypadá na opačný efekt :yes:
Avatar - Emel
13. 7. 2014 17:33
Re: Článek
Podle reakcí v diskusích by měl žebříček prodejů vypadat obráceně než vypadá.
25. 7. 2014 01:02
Palubný pc, klíma (manuálna) a centrálne uzamykanie...
... za toto všetko sa v Octavke PRIPLÁCA ???!!!
Rozbalit vlákno
0
27. 7. 2014 23:22
škoda octavia
měl jsem několik škodovek , od staré octavie , mb 1000 , š 110ls.....felicie a fabie a s otevřením trhu zahraničních vozidel - ŘÍKÁM UŽ NIKDY - ŠKODOVKY JSOU ŠROTY PRO BEZPÁTEŘNÍ NACIONALISTICKÁ EMBRYA -KTERÁ BUĎ NEMAJÍ TECHNICKÝ CIT NEBO PENÍZE A CIT PRO DESING....... AUTO ŠKODA NENÍ ORIGINÁLNÍ - JE TO PODRUČÍ VW A PODLE TOHO VYPADÁ - BLBÝ DESING , BLBÁ VÝBAVA , .....A BLBÁ TECHNIKA......KDE JE DUCH A KOUZLO ?........
Rozbalit vlákno
0
5. 8. 2014 02:15
Do-do musí zvítězit
Tak to holt funguje na východě - peníze rozhodují o tom co se uveřejní.
Rozbalit vlákno
0
8. 1. 2015 02:43
Alespoň v Čechách
Koncernové holovozy to mají v Českých mediich "pohlídané".
Rozbalit vlákno
0