No vidis, ty jsi prvni a auto.cz pro zmenu, zase, posledni.
@redakce
Kdyz uz jste se rozhodli pro tu hloupou jednicku "prvni na webu" nestalo by za to u predstaveni takto duleziteho modelu aby jste si nerekli vsichni v pet "padla" a naopak nekdo zustal vzhuru a podal info tak jak to zvladla veskera vase ceska konkurence?
Jinak to prvni na webu vyzniva dost smesne. :no:
vcera som pozeral online predstavenie modelu XE, na autorevue cz bol odkaz , program zacal vecer o 20:15 a myslim ze nie som jediny kto si to pozrel, bol to zazitok, krasny program plus clovek mal moznost nahliadnut aj do historie znacky, klobuk dole ...... je jasne vidiet ze briti si tento model vazia a vela si od neho slubuju .... taketo umelecke a kulturne predstavenie auta som snad este ani nevidel
za mna osobne bez vyhrad.... aspon vizualne co pozeram 100 bodov.... o nejake prekvapko sa uz moc nejedna, co to sme uz videli a predpokladali vyzor takze je to tak ako ma byt, auto je jaguar so vsetkym co k tomu patri dizajn nevynimajuc. Paci sa mi linia zadneho C stlpika a tvar zadnych svetiel..... chvalim stihle predne A stlpiky a celkove rozlozenie hmotnosti na napravy 50:50 ........ takisto Cx 0,26 je asi top v triede...... potesil ma aj manual v kombinacii so zakladnym dieslom, skoda len ze asi nebude pre benzinove turbo a ine benziny ale s tym asi uz nikto nepocita ..... tu sa to ako chyba alebo nevyhoda teda ratat asi nemoze, bavime sa o jaguari predsa.
Musim pochvalit interier... tu ma jag najviac prekvapil... uz to nie je take nemastne neslane otlacitkovane harakiri ako v S typ ci X type kde sa za kazdu cenu snazili do vyzorom "stareho" drevom lemovaneho dizajnu vtlacit moderne tlacitka ( posobilo to hrozne, len si spomenme na palubovky X type s tlacitkami z mondea, priserne nieco ) ... konecne to ma styl a eleganciu na urovni najlepsich , pochvala, interier ma prekvapil snad najviac .... a pozitivne ... tesim sa na dalsie info.....
Málokedy sa uchyľujem k superlatívom, ale malý Jag je proste dokonalý! Vonkajší dizajn je presne taký, ako si predstavujem u strednotriedneho športovo ladeného sedanu, všetky línie, krivky i hrany sedia, nič neruší elegantné dynamické línie, proste krása. Neodpustím si poznámku, že na takúto elegantnú športovosť karosérie sa potrebovali Audi i BMW uchýliť k "štvordvedovým kupé", rozumej liftbackom A5 a 4er GC (ktoré sú inak obe nesmierne elegantné autá, IMHO krajšie ako východiskové sedany A4 a 3er). A práve A5 SB a 4 GC sú pre mňa bližšími konkurentmi pre XE, ako základné sedany (teda z vizuálneho hľadiska, nie z hľadiska typu karosérie).
Pre mňa jeden Jag XE s turbobenzínom vo vínovo červenej prosím! :-)
BRAVO JAGUAR! :yes:
Hodně se mi líbí, tohle se Jaguaru dost povedlo. Líbilo by se mi těch 147kW (nebo trochu více) z šestihrnku, takové 2,5-3,0 atmo V6 (příp. foukaná 2,5) by se mi dost zamlouvalo. Ale stejně na to nebudu mít v nejbližší době, tak co :-)
Pri V6 áno (to je turbokompresor z F-type), ale pri štvorvalcoch určite nie. Inak v článku sa spomína 2,0 GTDI, pričom tak sa označuje motor od Fordu, ktorý sa marketingovo prezentuje ako EcoBoost a to je klasické turbo, rozumej turbodúchadlo, nie kompresor.
Dle tvé logiky se potom i JAG potřebuje "uchylovat" ke sportovně laděným sedanům, kterým se dnes (protimluvně) říká "čtyřdveřové kupé", nebo ti připadá ta linie střechy typicky "sedanovská"?
[odkaz]
Např. u Audi si můžeš vybrat mezi sedanem, sportbackem a skutečným kupé, tady máš z toho jen jednu možnost.
P.S. Což o to, auto je to pěkné (podobně jako XF a skoro jako F-type), jen se obávám, že prostorově to bude opět typicky jaguarovské, tedy ještě menší, než jsme doufali, přitom dnešní střední prémie už je tak málo prostorná, že ty dveře vzadu budou zřejmě jen na odložení saka, nebo kabelky.
Na druhou stranu, pokud se dozadu člověk nevejde, alespoň se bude držet myšlenky kupé (tedy, že prostor vzadu je spíš pro zavazadla než pro lidi), když už jim utekl počet dveří. ;-)
Zepředu BMW 3er bez ledvinek, z profilu Vauxhall VXR8 a zezadu neprilis povedena kopie A5 Sportback. Navic jiz ted pri predstaveni pusobi na me ten design zastaralym dojmem. Za me tedy :no:8-s
V poslednej dobe ani mna akosi nic neoslovilo. Tak ako od Lagondy, tak aj od XE som ocakaval podstatne viac. XE na mna posobi az prilis obycajne na to, ze sa jedna o aristokraticku znacku (interier sa mi absolutne nepaci, ked to porovnam napriklad s C-ckom). Naopak prijemnym prekvapenim pre mna bol nedavno predstaveny koncept Cadillacu. Snad aspon AMG GT splni moje kriticke ocakavania. :-)
Samozrejme, ze RR a Bentley su uplne ina liga. Lenze kedysi, ked sa vyslovilo Jaguar, clovek si hned predstavil cosi viac ako len obycajne auto, aspon ja som tuto znacku vnimal o level vyssie ako napriklad nemecke premiovky. V dnesnej dobe uz bohuzial Jaguar radim na rovnaku uroven.
suhlas.....podla mna ideal.... XF a XJ su az moc velke.... a nie vzdy je vyhra mat co najvacsie auto..... tiez sa mi rozmerovo najviac pozdava prave XE ..... dokonalost :yes: sikovne auto
Zadek XE je jedina cast auta u ktere mi srdce zase zpomalilo do bezneho tepu. Skoda, podle me nekoresponduje s jinak peknym zbytkem.
Jinak ale oprostit se od teto jedne casti si auto jako celek minimalne z vnejsku zaslouzi potlesk, vypada fakt krasne a proti nemcum pridava porci charizma navic.
Vidim to rovnako, auto ako celok krasne, len skoda zadnych svetiel, aspon bude co opravit pri FL >:D (nahodit zadne lampase z F-type a vsetko je v poriadku)
Co může být garážově přitažlivější, než malý, rychlý Jaguar? Zde je nutno velmi silně přitakat zrodu ixéčka. Auto se povedlo, byť je znát, že novodobá modelová vizualita začíná zvolna narážet na své meze. Jakmile se ti totiž nějaké auto líbí na první pohled, je v tom skrytý malý (budoucí) problémek. Jistě, na menší karoserii nelze rozehrát tak výrazný mix elegance a stylu, tohle však ví moc dobře nejen u Jaguaru, ale i u konkurenční produkce. Snad jen opakovaně nejkrásnější třídní sedan planety (C-Klasse) je toho ušetřen.
Jenomže: XE je Jaguar a ze snímků je znát, že to o sobě ví, příď je skvostná, profil v dobrých proporcích a tak jen v pohledovém souladu s panem redaktorem lze vznášet možný dílčí kritičtější ostýnek směrem k zádi, k blinkrům.
Kontrastně vzato však bude model XE samozřejmě silnou inspirací pro každého "silného" diamantového jezdce střední třídy. Je to pravý a sympatický Jaguar. Je tedy přesně takový, jakým bys chtěl ve svém životě jistě být i ty. A to není vůbec málo...
Tuším, na co narážíš s tím "problémkem" asi. Myslím, že tady to vystihl dokonale. Ona je kočička na první pohled, ale má v sobě i kus konzervativního designu, který v této třídě funguje dokonale.
Dokonalé proporce, ladné, sebevědomé, sportovní... přitom ne kýčovité. Červené sedačky jsou asi trošku přepálené, ale každému dle jeho gusta.
Kdybych měl jo hledat mouchy, tak třeba to ovládání teploty na tlačítka a vůbec celá ta tlačítková lišta obsahující i Start se mi úplně nezdá... na výhřev sedaček je tam zřejmě jen jedno tlačítko... ale dobře, uznávám, že jsem hnidopich a jdu se radši kochat fotkama :-)
Emele, sedačky nejsou přepálené, je to nové auto. Sedačky jsou přepálené třeba v autě co má kilo na počitadle... nebo stará hujda od taxikáře.... ten je už stačil přepálit... ale v novém autě - nemožné >:-[] >:-[] >:D
Kolečka jsou na klimu lepší, ale tlačítka proč ne, pokud nejsou senzorická, což není tento případ. Co se výhřevu sedaček týká, bude to jak v RR, tj. zmáčkneš tlačítko se symbolem sedačky a na displeji se ti objeví nastavování sedaček, tj. pak už nastavuješ na displeji. Je to takové škrábání se pravou rukou za levým uchem, ale co už. ;-)
Nemáte pravdu klucí...jedno tlačítko vyvolá menu...pokud by jsi si chtěl ohřát jen kaďák a ne si přihřát záda stejně se bez toho neobejdeš ;-)
Dtto pro chlazení ;-)
Červený sedačky vem čert (i když mi tam osobně sedí). Důležitý je, že se vrací se vší parádou alcantara a že i v látkový verzi půjde vyhřívat zadní lavice.
Důležitý je, že se podařilo udržet štíhlý a přitom vypracovaný boky. ;-)
Záleží na úhlu pohledu... té červené je fakt hodně, celé výplně dveří, loketní i hlavové opěrky... do F-Type proč ne, ale tady už mi to osobně přijde mírně přehnané.
a zcela v duchu nejlepších tradic značky. Silueta přikrčená k zemi (celková výška je na sedan níže než u konkurence, takže určitá výšková limitace na zadních sedačkách je logická podobně jako u konkurenčních coupe). Při bližším zkoumání exteriéru i interiéru lze najít řadu detailů, které odkazují na slavné modely minulosti (kdo hledá najde jich celé hafo). Doslova nadšen jsem tradičním uspořádáním palubky s klasickými budíky a decentně integrovanou obrazovkou a s na první pohled vysokou úrovní zpracování obložení a použitých materiálů. Technicky je určitě zcela zásadním průlomem ve střední třídě 70% použití hliníku, jsem zvědavý na pohotovostní hmotnost, ale myslím, že proti konkurenci to bude metrák nebo i víc dole.
První, co mě napadlo po otevření odkazu, bylo: di do *, Toppere.... Sem tenhle odkaz opravdu nepatří, je mi líto. Sama o sobe je ovšem kia- přístrojovka opravdu pěkně designovaná ( a snad i udělaná). Jenom prosím měj jistou míru, kam patří KIA a kam jag....
Natočení by bylo fajn, ale to by znamenalo změnu celkové koncepce palubky, tady je jasný odkaz na rovnou linii palubky přecházející obloukem do dveří, což použila řada starších modelů Jagu a natočení obrazovky by tuto koncepci rozbilo. Takto je Jag svůj a jasně navazuje na svou historii. A osobně mám rád když obrazovka je spíše vizuálně potlačená v celkovém pohledu na palubku než když tvoří dominantu interiéru (přilepené tablety v MB-C nebo širokoúhlé kino v MB-S mě neberou). Spíše jsem zvědavý, jestli posunuli dál úroveň celkového ovládání infotaimentu, tam už stávající modely Jagu zaostávají. Ale to poznáme až naživo.
najnizsia zakladna hmotnost ( predpokladam s 2.0 GTDI 200k ) by mala byt okolo 1470kg .... co bude na 200 konove auto s automatom plne akceptovatelne :yes:
pre porovnanie .... bmw 320d so 135kw dieslom vazi 1505kg.... myslim ze jag bude na tom podobne... od bmw je trosku vacsi a sirsi takze necakam ze aj napriek lahsej konstrukcii bude nejakym lahsim autom.... jagy nikdy neboli lahucke.... ale to nevadi
Já vidím o dost nižší hmotnost než píšeš
"you’d expect a diesel XE to weigh between 1200 and 1250kg to extract a decent dividend from its exotic construction."
[odkaz]
Ale to sú len úvahy autora článku, nie fakty, keď len z faktu, že hliníková kasňa XJ bola o cca. 200 kíl ľahšia, ako konkurencia, vyvodzuje záver, že by to tak mohlo byť aj u XE: Given that a BMW 320d saloon weighs just over 1400kg and the original aluminium XJ saloon undercut its rivals by about 200kg back in the day, you’d expect a diesel XE to weigh between 1200 and 1250kg to extract a decent dividend from its exotic construction.
Čiže ešte väčšie varenie z vody, ako u Tebou kritizovaného autofora.
:yes: Prostě pecka. Neskutečné, jak Jaguar & LR v posledních letech válí, co do designu. Na některých fotkách se mi jen zdají zadní světla zbytečně velká, ale chce to "reálnou" galerii. Celkově vzato interiér i exteriér jednoznačně :yes: .
...nerad bych sklouznul jen k přiblblýmu palcování bez textu, tak tu píšu těchto pár nicneříkajících slov, abych následně mohl souhlasit s tím co jsi napsal a zvednout :yes::yes::yes:;-)
.... nemáš o práci mistra Iana nikdy pochyby. Jag spadá do kategorie "miluju až za hrob" nebo "je mi to jedno". Takže výkřiky, jaká je to jednička, nádherné auto a pod. nejsou až tak relevantní. Na to je uveřejněných fotek a dojmů příliš málo.
Patřím do skupiny, která práci designu u Jagu miluje bez výhrad už několik "století". A proto nekritizuji zadní světla. Prostě k tomu autu patří. Jako všechno ostatní. Je to jedna velká krása, a podle popisu podvozku očekávám, že to bude opět nejlepší možné auto pro opravdové piloty, stavěné precizně podle anglické školy. Kdo si kdy šelmu vybral ke svému řidičskému koníčku, už nikdy nemění. Neměnil ani v dobách, kdy byl Jag na štíru s kvalitou komponentů, a tím méně v posledních 8 letech, kdy šla kvalita celého auta výrazně nahoru.
Je to prostě kočička, nádherná, stylová, kvalitní, luxusní, hbitá a věrná! A Mr. Collum je zárukou, že ona nikdy nedopadne jako bavorští nešťastníci (nejlepší možná technika ve věčně nevkusném, místy až hnusném hávu). Slepým uličkám se jaguár úspěšně vyhýbá, XE je dalším důkazem! To bude slávy v Paříži: "malý" sedan a SUV!! A zase nebudou stačit vyrábět....
som na tom podobne.... jaguare milujem uz od detstva ;-) a vobec... britske auta
prave pozeram a porovnavam proporcie v porovanani s mercedesom C ..... jaguar je od neho o 4cm sirsi a aj o niekolko centimerov nizsi a to vsetko pri podobnej dlzke a razvore.... klobuk dole... taketo odvazne proporcie by som netipoval teda aspon z pohladu fotiek iste nie..... ale cisla neklamu.. chcelo by to porovnanie s C-eckom priamo zoci voci na spolocnej fotke...... ale myslim ze jag je jasny king ;-)
Vzhledem k tomu, že má očekávání při představení tohoto auta byla velká, musím říct, že jim XE ne zcela dostál, a dovolím si být trochu kritičtější. O tom, že je design výborný, není sporu, základní linka je čistá, jaguarovitá, ale přece jen, např. přední převis je větší než by u zadokolky musel, ale hlavně, dívám se na vrcholnou sport verzi a přesto mě to nějak nebere za koule. Možná XEčku bude slušet víc civil. Dál, zadní světla jsou tvarově příliš obyčejná, chtělo to zúžit nějakým směrem, víc ftypovitě.
Interier bude o.k., v té červené s kontrastní alcantarou to ale není ono, nějaká okrově hnědá kůže bude mnohem lepší. Jednoduchost je o.k. tlačítka snad taky, ale ten sporák, tajně jsem doufal, že bude řadička z ftypu, tohle je zbytečná manýra, a toho místa kolem, vyloženě plýtvání, držáky na pití musejí být pak na délku místo napříč, což už ukrajuje loketku, nepraktické. Volant a budíky ve stylu ftypu jsou fajn.
No, uvidíme, chce to vidět naživo, nebo aspoň fotky normálních verzí. Cena je naprosto mimo, ale tady je trh srovná, myslím, že trochu hřeší na úspěchy RR i přes vyšší ceny, jenže image jagu je v jeho třídách jiná než má RR v těch svých. Jestli to auto má být nositelem prodejů značky, pak musí být základní dýzl za osmpade, jinak se jen budou dívat jak všude kolem jezdí 316d, 318d, C180d atd. ;-)
Souhlas, mám to obdobné (viz. příspěvek shora). Dokonce jsem tam měl i ten přední převis, ale pak jsem to smáznul, neb jsem si dovodil, že je to asi spíše dáno perspektivou snímku. Uvidíme naživo.
Obávám se, že jag se bude trochu potýkat s pořekadlem - "Umění není vyrobit, umění je prodat!" Auto nacpané slušnými technologiemi, ale opravy ve stylu řezání a svařování hliníkových slitin je trochu "hlava v oblacích", ze kterých už i audi spadlo. To všechno stojí prachy a o tom dnešní svět kupců nechce slyšet. Pokud nebude slušný základ za 800-900 tis., s cenově adekvátním servisem, patrně nosný a ekonomicky výhodný model to pro automobilku nebude. Nicméně si nemyslím, že by tohle v jagu také nevěděli.
predaje jagu XE bude robit usa, zapadna europa, japonsko cina....
u nas si to kupia opat len fajnsmekri a priaznivci znacky.... tu sa v tomto nic nezmeni... a rovnako aj firemne bmw budu nadalej preferovane pred firemnymi jaguarmi....
necakam teda ze na cestach budem XE stretavat tak casto ako BMW 3 ... to nehrozi.....
o uspech sa uz postaraju ine trhy.... nemam strach o uspech
Dovolim si tvrdit, ze podobnre problemy s timhle autem mit urcite nebudou.
Ono, X-type se prvnich par mesicu taky celkem slusne prodaval, nez lidem zacalo vadit, ze se jedna jen o prebouchane mondeo. Ackoli, to auto vubec nebylo spatne, a co se designu tyce i dnes pusobi elegantne. Tady ovsem nikdo obdobnou argumentaci pouzit nemuze. Jak je videt z prodeju XF, zejmena po faceliftu muzem z prodeju dovodit, ze prodej nejen ze neklesaj nebo stagnuji, ale primo rostou. To same u XJ, kde po prvnich letech, kdy se rocne prodalo neco kolem 10 tisic kusu, prodeje stabilne rostou postupne skoroke 20 000 v minulem roce... V absolutni vetsine cisla sice nic moc, mohl by nekdo rict, ale vyhledem k tomu v jakem stavu Tata musela prevzit Jaguar, tenhle rust je dost poyitivni. Ono, to taky trva nez zase ziskaji duveru zakazniku po faux pas typu S-type (zejmena co se spolehlivosti tyce, designove tomu modelu neslo moc co vytknout)...
Suma sumarum, chtel jsem rict... rocne 60-70 tisic XE vubec neni nerealni pocet... s prichodem pripadne "social verze" s dieslem nebo/a benzinem o vikonu kolem 160-170 koni, plus kombiku, tato cisla bych videl i nekde kolem 100 tisic... Proc taky ne, konecne za sebou maji partnera, ktery opravdu do znacky investuje, nesetri penize jak na vyvoj, tak taky na marketing...
V konecnem dusledku, silnejsi Jaguar by jen prospelo i pro automobilove fašounky, teda fanoušky...! ;-)
P.S. Co se samotneho designu a tvaru auta tyce, ten zadek mi trosku nekoresponduje se zbytkem kaorserie, proporcne tato cast auta pripomina posledni 2 generace Laguny. Samozrejme na uplne jinym levelu, a vzhledem k povedenosti auta jako celku, vidim to jako mensi nedostatek. Jinak v kategorii je exterierove porad kralem nove C-cko, interierove se mi ale zamlouva vic Jaguar. Ten priplaclej tablet na me pusobi i v CLA dost lacine, do C-klasse uz nepatri vubec...