Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Suzuki Swift dostane méně výkonný, ale úspornější motor 1.2 Dualjet

Suzuki radikálně přepracovalo svou benzinovou dvanáctistovku. Má sice menší výkon, ale větší točivý moment a dramaticky nižší spotřebu.
Zpět na článek
11. 9. 2014 22:32
11. 9. 2014 23:49
12. 9. 2014 09:32
12. 9. 2014 11:18
12. 9. 2014 14:33
12. 9. 2014 21:24
12. 9. 2014 15:04
12. 9. 2014 10:59
12. 9. 2014 20:23
Avatar - Dzakobo
11. 9. 2014 18:12
Najdi si sám čtenáři :-(
To podstatné zase chybí! Nejdřív jsem myslel, že Dualjet znamená zdvojené vstřikování na přímý a nepřímý systém jako u silnějších TSi nebo u boxeru BRZka. Ale ve skutečnosti je to stále MPi, jen každý sací ventil má svůj vstřikovač. Kompresní poměr je 12,0:1, tak nevím jestli nebude zapotřebí Natural 98, snad ne. Vzhledem k tak vysoké kompresi není důvod nevěřit ve velké zlepšení ve spotřebě a to vše při maximální spolehlivosti, jelikož se nemůže kazit turbo ani systém přímého vstřiku.
Shrnutí: kdo chce dynamiku, bere TSi, ale to bude vykoupené větší spotřebou a poruchovostí, kdo chce nízké provozní náklady, ať koupí Dualjet
Rozbalit vlákno
0
11. 9. 2014 22:32
Swift Dualjet
Nejlíp jezdila 1,3. Ale to ještě tenkrát nabyla doba nesmyslných tlaků na co nejnižší emise. Je bezva , že Japonci (a to zdaleka nejen Suzuki) prozatím nejdou nesmyslnou cestou snižování objemů motorů a instalací několika přeplňování (toto řešení musí nutně směřovat ke zvýšené poruchovosti), ale realizací technických změn u atmosferických motorů. Z podstaty věci je jasné, že vyhoněný motor turbem nemůže mít stejnou životnost jako atmosferický (tedy při použití obdobných technologií a materiálů).
Rozbalit vlákno
0
11. 9. 2014 23:49
Start stop
Doufám, že ten start-stop bude trvale vypínatelný, protože nic otravnějšího neznám. Teď s tím přijela jedna známá - při parkování se jí motor pořád vypínal, až jsem se musel smát. A to se jen snažila zajet na parkoviště přes takový trochu hrb a potom zaparkovat. Vylezla ven a tvrdila, že už je z toho na prášky a nejhorší je, že se to nedá vypnout - chtěla to po lidech v servisu, po nějakém specialistovi na elektroniku, prej prostě v žádném případě, leda úplně jinou řídící jednotku. Auto bude prodávat.
Tak si říkám, že možná brzo nastane doba, kdy už to byrokrati z Bruselu hodně přeženou a bude se to muset řešit první Bruselskou defenestrací za současného návratu ke zdravému rozumu. Celý ten humbuk s CO2 je totíž jen hovadina na tahání peněz z našich kapes - stačí aby vybuchla jedna sopka a do vduchu vyletí víc šmejdu než ze všech aut za 100 let. Co asi v globále změní, jestli vysavač bude mít 1300 nebo pod 1000 Wattů? Stejně jede pár minut v měsíci. Ale jde to zregulovat, tak to prostě zregulují. S tímto přístupem nám za chvíli zavedou maximální výkon motorků v elektrických oknech u aut...
Rozbalit vlákno
9
Avatar - TeeJay
12. 9. 2014 09:32
Re: Start stop
Nevím, s čím přijela známá, ale u japonských aut, minimálně co vím, to vypínat jde, už kvůli popojíždění v koloně. Takže další bod k dobru pro Japonce. Jinak ale musím říct, že mně ten systém nevadí, situací, kdy by mě to štvalo, je minimum (právě to poskakování ve Stau).
12. 9. 2014 11:18
Re: Start stop
Možná myslel trvalé vypnutí. Nenapadá mě teď auto, ve kterém by to nešlo dočasně vypnout. Nevím, jestli u všech aut, ale bývají tam také nějaké limity. Když budeš popojíždět ve městě, nebo v koloně, řídící jednotka by to měla časem vzdát. Minimálně u některých aut se motor nevypne, když točíš volantem, nebo máš sešlápnutou spojku.
Avatar - EauRouge
12. 9. 2014 12:14
Re: Start stop
Snad neexistuje star/stop, který by se vypnul se sešláplou spojkou. A taky mi přijde divné, že by nešlo vypnout aspoň krátkodobě. Mám to v autě a nikdy jsem s tím neměl větší problém. Jak píšeš, ve frontě to po třech vypnutí vzdá, v zimě prakticky vůbec nefunguje kvůli topení. Jediný problém je když člověk zastaví na semaforu a stoji ve frontě z kopce a popojíždí k semaforu jen pomocí gravitace. To chvíli trvá než si uvědomí situaci a během toho nefungujou posilovače brzd a řízení. A taky to vypínám když vjedu do křižovatky a dávám přednost protijedoucím, protože to chci mít okamžitou reakci až se udělá volno.
12. 9. 2014 14:33
Re: Start stop
Ano, u manuálních převodovek se používá spojka jako signál k nastartování motoru. U automatických pak brzda. A u některých by měl motor nastartovat, jakmile se dá auto do pohybu (to k tomu popojíždění z kopce).

Mimochodem, v USA některá auta umí vypnout SS trvale. Můj dojem je, že v EU tohle nejde (leda by se automobilka vzdala SS v normovaném měření spotřeby), ale možná se pletu.
Avatar - EauRouge
12. 9. 2014 17:05
Re: Start stop
U automatu jsem se toho trochu bál, ale když mi půjčili v servise X1, tak to fungovala překvapivě dobře. Ono by asi nebylo úplně od věci, kdyby to šlo přes brzdu i u manuálu. Přece jen to může někoho vylekat když pustí auto z kopce a ono najednou nebrzdí a nezatáčí.

Oficiálně asi ne, vím že v BMW to jde, už jsem se na to ptal. Je to jen softwarová záležitost. Ale někde to nejde vůbec.
12. 9. 2014 21:24
Re: Start stop
V USA si to právě BMW pamatují. Vypneš SS a po dalším nastartování (i když dnes už moc o startování být řeč nemůže) bude pořád vypnutý. Zbavili se toho resetu. Je to relativně nová změna, prý si to někteří zákazníci žádali.
Avatar - white label
12. 9. 2014 11:45
Re: Start stop
"Takže další bod pro Japonce." Jasně, nikomu jinému to nejde vypnout, jen Japoncům ano, proto mají (logicky) od tebe ten další bod! >:D
Viz MT 11:18. Kdy si naposledy jel v nejaponském voze? A zajímá tě na autech taky něco jiného, než ty tvoje "body pro Japonce"? ;-)
Avatar - TeeJay
12. 9. 2014 15:04
Re: Start stop
Čekal jsem, že se chytneš buď ty, Jossalito, Dinar nebo Iudex, další bod pro mě. >:D

Navážet by ses měl v první řadě do Megacruiserovo známé, ne do mě. Osobně bych se vůbec nedivil, kdyby to nějaký snaživec udělal nevypínatelné. Nebo se snad se mnou máš v úmyslu hádat, že nevypínatelná stabilizace u evropských značek je nějaká výhra nebo dokonce ukázka nadřazenosti evropských výrobců? Nevypínatelný Stop-Start, závislý pouze na softwaru, je jen další krok na cestě k novém světovému řádu.

...a další signál, že považují své zákazníky za téměř nesvéprávné. Čímpak jezdíš? >:D Jak říkám, zlatí Japonci, u kterých to ještě vypnout můžeš...
Avatar - white label
12. 9. 2014 15:59
Re: Start stop
Další "rybář" s návnadou typu Gilgita? >:-[] Moje reakce byla taky "návnada" a taky ses chytl, takže také další bod pro mě, určitě to se svým vytříbeným smyslem pro humor pochopíš. ;-)
Tvoje dálnovýchodní vymezenost mě dokáže vždycky pobavit, někdo prostě dělí auta na horší a lepší a někomu stačí na japonská a zbytek.
V mých autech není ani nevypínatelné ESP ani SS systém, ale to snad není podstatné.
Běžně zkouším projet nová auta bez ohledu na to jestli jsou japonská/nejaponská, za poslední měsíc to byla z japonců auta jako nový S-cross, nový Juke a nový Qq. Všechna auta měla vypínatelný SSs, tak jako drtivá většina nových aut. U některých aut to umí mechanici deaktivovat trvale, možná to u některých jde fixně! deaktivovat přes v menu, ale zatím jsem se s tím nesetkal, a to ani u japonské produkce určené pro Evropu. A je jen otázkou času, kdy bude u běžných verzí (kromě sportovních a terénních) nějak omezená deaktivace ESP i u japonské produkce pro EU, mě osobně by to u běžných verzí aut nevadilo, naopak fakt, že si to nemůže vypnout nějaký nevyřáděný a nezkušený týpek v protisměru nemusí být k zahození, naopak. Vše má své pro i proti.
12. 9. 2014 10:59
pekne...
Nadpis je trochu zavadzajuci, v podstate je to o 20 percent lepsia spotreba pri cca. zachovani zrychlenia. To vsetko ako sa pise bez turba a bez priameho vstreku, takze opat super...

Ked mazda so 14:1 nepotrebuje 98, urcite ho nebudu tankovat indovia do ich maruti suzuki...
Myslim, ze ani 18:1 u Skyactiv II nebude potrebovat 98, japonci nie su hlupi, drviva vacsina zakaznikov na svete by to jednoducho neakceptovala a obhliadla sa inde, to len v EU sme taki benevolentni...
Rozbalit vlákno
0
12. 9. 2014 20:23
dokedy?
Keby bola pravda že " spotrebu sme znížili o 15% " oproti staršej generácii tak tie autá musia jazdiť skoro zadarmo...
Mali sme tu 2 sviečky na valec, 2 ventily na valec, 3 valce, 2 valce... a stále sa len presviedčame že najlepší je 4-6-8 valec, jedna sviečka, poriadny objem a benzín....
Rozbalit vlákno
0