To podstatné zase chybí! Nejdřív jsem myslel, že Dualjet znamená zdvojené vstřikování na přímý a nepřímý systém jako u silnějších TSi nebo u boxeru BRZka. Ale ve skutečnosti je to stále MPi, jen každý sací ventil má svůj vstřikovač. Kompresní poměr je 12,0:1, tak nevím jestli nebude zapotřebí Natural 98, snad ne. Vzhledem k tak vysoké kompresi není důvod nevěřit ve velké zlepšení ve spotřebě a to vše při maximální spolehlivosti, jelikož se nemůže kazit turbo ani systém přímého vstřiku.
Shrnutí: kdo chce dynamiku, bere TSi, ale to bude vykoupené větší spotřebou a poruchovostí, kdo chce nízké provozní náklady, ať koupí Dualjet
Nejlíp jezdila 1,3. Ale to ještě tenkrát nabyla doba nesmyslných tlaků na co nejnižší emise. Je bezva , že Japonci (a to zdaleka nejen Suzuki) prozatím nejdou nesmyslnou cestou snižování objemů motorů a instalací několika přeplňování (toto řešení musí nutně směřovat ke zvýšené poruchovosti), ale realizací technických změn u atmosferických motorů. Z podstaty věci je jasné, že vyhoněný motor turbem nemůže mít stejnou životnost jako atmosferický (tedy při použití obdobných technologií a materiálů).
Doufám, že ten start-stop bude trvale vypínatelný, protože nic otravnějšího neznám. Teď s tím přijela jedna známá - při parkování se jí motor pořád vypínal, až jsem se musel smát. A to se jen snažila zajet na parkoviště přes takový trochu hrb a potom zaparkovat. Vylezla ven a tvrdila, že už je z toho na prášky a nejhorší je, že se to nedá vypnout - chtěla to po lidech v servisu, po nějakém specialistovi na elektroniku, prej prostě v žádném případě, leda úplně jinou řídící jednotku. Auto bude prodávat.
Tak si říkám, že možná brzo nastane doba, kdy už to byrokrati z Bruselu hodně přeženou a bude se to muset řešit první Bruselskou defenestrací za současného návratu ke zdravému rozumu. Celý ten humbuk s CO2 je totíž jen hovadina na tahání peněz z našich kapes - stačí aby vybuchla jedna sopka a do vduchu vyletí víc šmejdu než ze všech aut za 100 let. Co asi v globále změní, jestli vysavač bude mít 1300 nebo pod 1000 Wattů? Stejně jede pár minut v měsíci. Ale jde to zregulovat, tak to prostě zregulují. S tímto přístupem nám za chvíli zavedou maximální výkon motorků v elektrických oknech u aut...
Nevím, s čím přijela známá, ale u japonských aut, minimálně co vím, to vypínat jde, už kvůli popojíždění v koloně. Takže další bod k dobru pro Japonce. Jinak ale musím říct, že mně ten systém nevadí, situací, kdy by mě to štvalo, je minimum (právě to poskakování ve Stau).
Možná myslel trvalé vypnutí. Nenapadá mě teď auto, ve kterém by to nešlo dočasně vypnout. Nevím, jestli u všech aut, ale bývají tam také nějaké limity. Když budeš popojíždět ve městě, nebo v koloně, řídící jednotka by to měla časem vzdát. Minimálně u některých aut se motor nevypne, když točíš volantem, nebo máš sešlápnutou spojku.
Snad neexistuje star/stop, který by se vypnul se sešláplou spojkou. A taky mi přijde divné, že by nešlo vypnout aspoň krátkodobě. Mám to v autě a nikdy jsem s tím neměl větší problém. Jak píšeš, ve frontě to po třech vypnutí vzdá, v zimě prakticky vůbec nefunguje kvůli topení. Jediný problém je když člověk zastaví na semaforu a stoji ve frontě z kopce a popojíždí k semaforu jen pomocí gravitace. To chvíli trvá než si uvědomí situaci a během toho nefungujou posilovače brzd a řízení. A taky to vypínám když vjedu do křižovatky a dávám přednost protijedoucím, protože to chci mít okamžitou reakci až se udělá volno.
Ano, u manuálních převodovek se používá spojka jako signál k nastartování motoru. U automatických pak brzda. A u některých by měl motor nastartovat, jakmile se dá auto do pohybu (to k tomu popojíždění z kopce).
Mimochodem, v USA některá auta umí vypnout SS trvale. Můj dojem je, že v EU tohle nejde (leda by se automobilka vzdala SS v normovaném měření spotřeby), ale možná se pletu.
U automatu jsem se toho trochu bál, ale když mi půjčili v servise X1, tak to fungovala překvapivě dobře. Ono by asi nebylo úplně od věci, kdyby to šlo přes brzdu i u manuálu. Přece jen to může někoho vylekat když pustí auto z kopce a ono najednou nebrzdí a nezatáčí.
Oficiálně asi ne, vím že v BMW to jde, už jsem se na to ptal. Je to jen softwarová záležitost. Ale někde to nejde vůbec.
V USA si to právě BMW pamatují. Vypneš SS a po dalším nastartování (i když dnes už moc o startování být řeč nemůže) bude pořád vypnutý. Zbavili se toho resetu. Je to relativně nová změna, prý si to někteří zákazníci žádali.
"Takže další bod pro Japonce." Jasně, nikomu jinému to nejde vypnout, jen Japoncům ano, proto mají (logicky) od tebe ten další bod! >:D
Viz MT 11:18. Kdy si naposledy jel v nejaponském voze? A zajímá tě na autech taky něco jiného, než ty tvoje "body pro Japonce"? ;-)
Čekal jsem, že se chytneš buď ty, Jossalito, Dinar nebo Iudex, další bod pro mě. >:D
Navážet by ses měl v první řadě do Megacruiserovo známé, ne do mě. Osobně bych se vůbec nedivil, kdyby to nějaký snaživec udělal nevypínatelné. Nebo se snad se mnou máš v úmyslu hádat, že nevypínatelná stabilizace u evropských značek je nějaká výhra nebo dokonce ukázka nadřazenosti evropských výrobců? Nevypínatelný Stop-Start, závislý pouze na softwaru, je jen další krok na cestě k novém světovému řádu.
...a další signál, že považují své zákazníky za téměř nesvéprávné. Čímpak jezdíš? >:D Jak říkám, zlatí Japonci, u kterých to ještě vypnout můžeš...
Další "rybář" s návnadou typu Gilgita? >:-[] Moje reakce byla taky "návnada" a taky ses chytl, takže také další bod pro mě, určitě to se svým vytříbeným smyslem pro humor pochopíš. ;-)
Tvoje dálnovýchodní vymezenost mě dokáže vždycky pobavit, někdo prostě dělí auta na horší a lepší a někomu stačí na japonská a zbytek.
V mých autech není ani nevypínatelné ESP ani SS systém, ale to snad není podstatné.
Běžně zkouším projet nová auta bez ohledu na to jestli jsou japonská/nejaponská, za poslední měsíc to byla z japonců auta jako nový S-cross, nový Juke a nový Qq. Všechna auta měla vypínatelný SSs, tak jako drtivá většina nových aut. U některých aut to umí mechanici deaktivovat trvale, možná to u některých jde fixně! deaktivovat přes v menu, ale zatím jsem se s tím nesetkal, a to ani u japonské produkce určené pro Evropu. A je jen otázkou času, kdy bude u běžných verzí (kromě sportovních a terénních) nějak omezená deaktivace ESP i u japonské produkce pro EU, mě osobně by to u běžných verzí aut nevadilo, naopak fakt, že si to nemůže vypnout nějaký nevyřáděný a nezkušený týpek v protisměru nemusí být k zahození, naopak. Vše má své pro i proti.
Nadpis je trochu zavadzajuci, v podstate je to o 20 percent lepsia spotreba pri cca. zachovani zrychlenia. To vsetko ako sa pise bez turba a bez priameho vstreku, takze opat super...
Ked mazda so 14:1 nepotrebuje 98, urcite ho nebudu tankovat indovia do ich maruti suzuki...
Myslim, ze ani 18:1 u Skyactiv II nebude potrebovat 98, japonci nie su hlupi, drviva vacsina zakaznikov na svete by to jednoducho neakceptovala a obhliadla sa inde, to len v EU sme taki benevolentni...
Keby bola pravda že " spotrebu sme znížili o 15% " oproti staršej generácii tak tie autá musia jazdiť skoro zadarmo...
Mali sme tu 2 sviečky na valec, 2 ventily na valec, 3 valce, 2 valce... a stále sa len presviedčame že najlepší je 4-6-8 valec, jedna sviečka, poriadny objem a benzín....