Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki Swift dostane méně výkonný, ale úspornější motor 1.2 Dualjet

Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
21 Fotogalerie
Diskuze (14)
Suzuki radikálně přepracovalo svou benzinovou dvanáctistovku. Má sice menší výkon, ale větší točivý moment a dramaticky nižší spotřebu.

Byly doby, kdy automobilky s každým novým motorem zvýšily (nebo alespoň zachovaly) výkon a zlepšily spotřebu. Zlom však začal někdy s příchodem Euro 4, kdy spousta nových generací motorů šla v honbě za co nejnižší spotřebou dolů i s výkonem, v poslední době se však už výkony benziňáků opět zvyšují.

Suzuki jde ale v případě nového motoru 1.2 Dualjet trošku proti proudu. Atmosférická dvanáctistovka, která se objeví v modelu Swift (a později patrně i u dalších vozů) sice slibuje o radikálních 16 % nižší spotřebu než stávající 1.2 VVT, avšak za cenu menšího výkonu.

Ten šel z 69 na 66 kW, ale nebude to patrně žádná tragédie, protože maximální točivý moment vzrostl ze 118 N.m při 4800 otáčkách na 120 N.m při 4400/min. Z toho se dá usoudit, že jednadvojka bude mít více síly ve středním pásmu otáček a lze předpokládat, že bude jeho křivka také plošší a motor tak poskytne více pružnosti.

U Suzuki jsou však pyšní zejména na spotřebu 1.2 Dualjet, která má jít v kombinaci se systémem Stop-Start dolů o pětinu z 5,0 l na 4,3 l a emise CO2 spadnou na 99 g/km, což autu v mnoha zemích přinese úlevy na daních a poplatcích. Zlepšení (většiny) parametrů má na svědomí nové vstřikování s dvojicí trysek, proto Dualjet.

Vstoupit do diskuze (14)