Tak od zcela novych motoru jsem cekal parametry na urovni doby, ne na urovni nemecka o jednu generaci zpet. V case kdy se s FL do 320d chysta 140kw (a nad tim jeste 25d, 30d a 35d) mi naftovy vrchol v podobe 132kw neprijde nijak oslnivy. ;-\
Jaguar muze delat povedene benzinove sestivalce jak chce, ale stredni trida neni F-type, stredni trida se musi prodavat aby na sebe v cenach kolem milionu vydelala a gro prodeju tvori prave diesly kolem milionu, ekvivalenty 18d a 20d. Ale mozna jaguar prekvapi dokonalou kultivovanosti, prubehem, spotrebou a celkovym sladenim tak ze po par kw navic nikdo ani nestekne.
Já myslím, že s R4 diesely v XE není problém. B47 v 520d má sice 140 kW, ale zase o 30 Nm míň; a ten slabší R4 má stejný výkon a toč. moment jako 320d ED. Jen jsem se letmo koukl do tabulek.
fOE má pravdu, Ford představil 2,0 TDCi 154 kW / 210 k, VW a Volvo 174 a 176 kW - to je nářez. 132 kW je citelně málo. Mezera mezi 2,0 a 3,0 V6 je příliš velká.
Oba agregáty jsou zatím single turbo, twinscroll příští rok. TDV6 až 2016.
Každopádně je škoda na ořezaný nabídky motorů na počátku, připomíná mi to spíš M-B C než BMW 3.
R4 benzín i nafta by měly být do 240HP, nad nimi pak V6, v rámci FL zřejmě R6.
Škoda toho V6d, i když nikdo nevystřílí prach hned při uvedení. Ale taky mi moc nesedí ta výkonová škála, základ 120kw, nad tím 132kw, docela malý rozdíl. Být základ 110kw s cenou pod mega a další stupeň kolem 140kW, dávalo by mi to větší smysl. Ale co už, hlavně jsem zvědav, jak bude XE jezdit, moc se těším na auto, které ostatním ukáže, že lehkost a odladěný klasický podvozek jsou klíčem pro jízdní vlastnosti "malého" sedanu. Chovám naději, že podvozek XE bude kontrastem ke vzduchovým obezličkám. ;-)
A propos ceny...ty co proběhly servery jsou jen pouhým přepočtem cen v GB. Takže se dá očekávat, že reálný budou reálně podstatně nižší. Neměly by se lišit od německý konkurence.
Ohledně jízdních vlastností...pořád sázím na projev á la malý XF nebo XJ ;-)
... se to vejde do EURO emisních limitů pouze v testovacím cyklu. V reálném provozu to bude překračovat emise NOx asi tak 10x a bude za tím typický jedovatý "savo" smrad.
Mám ropáka z 03 a jednoho loňskýho. Rozdíl v projevu, kultivovanosti i smradu je neporovnatelnej. U lončáka pak koncovky výfuků vypadají jako nový, včetně pohledu do potrubí.
Norma je stejná pro všechny, proto si stěžuj na toho kdo ji ustanovil, ne na toho, kdo podle ní měří.
No tak jsem to myslel, EURO normy pro diesely jsou na houby. S novým autem bude určitě míň kouře, dokud bude mít v pořádku filtr. Problém NOx je ale opačný, to vzniká naopak když je směs chudá, není to vidět, smrdí to přibližně jako některé chlorové prostředky, poškozuje to plíce a diesely se v tom za posledních 10 let nezlepšily ale vůbec. Mám nepřímovstřikové benzíny 2003, 2011 a 2014 a když s kterýmkoliv (zahřátým) přijedu do garáže, není cítit naprosto nic. Na rozdíl od sousedovy nové A6 2.0 TDI, kdy přijet chvíli po něm do garáže je fakt za trest, fuj.