Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar XE: Turbodiesely nabídnou 163 k a 180 k

David Bureš David Bureš 25. 9. 2014 • 00:35
4
15
Nabídka motorů nového Jaguaru XE bude zahrnovat dvoulitrové zážehové i vznětové čtyřválce a vidlicový šestiválec z F-Typu.

Jaguar sice již představil podobu svého nového modelu střední třídy XE, většinu jeho technických údajů si ale zatím nechává pro sebe. Nyní britský výrobce poodhalil nabídku turbodieselů pro tento sedan.

XE bude prodáváno s dvěma výkonovými verzemi dvoulitrového turbodieselu, který pochází z nové rodiny motorů Ingenium. Základní provedení nabídne výkon 120 kW a točivý moment 380 N.m, to silnější bude disponovat 132 kW a 430 N.m.

Vznětové motory obecně myslí na nízkou spotřebu paliva a u Jaguaru XE to nebude jinak. Základní 2.0D v kombinovaném evropském cyklu má spotřebovat 3,8 litru paliva na 100 kilometrů a vypouštět 99 gramů oxidu uhličitého na ujetý kilometr. Díky tomu se XE s tímto dvoulitrem stane nejúspornějším Jaguarem všech dob.

Nová jednotka samozřejmě splňuje emisní normu Euro 6. Motor pro snížení emisí oxidů dusíku používá nízkotlaký systém recirkulace výfukových plynů nebo selektivní katalyzátor SCR.

Motory z rodiny Ingenium jsou kompletně nové, Jaguar a sesterský Land Rover se díky nové generaci jednotek chce zbavit starší techniky ještě z dob Fordu. O jejich produkci se postará nově vybudovaná motorárna ve středoanglickém městě Wolverhampton. Z montážní linky má nový motor vyjíždět každých 36 sekund.

Vedle dvou verzí vznětového dvoulitru bude Jaguar XE dostupný také se zážehovými motory. Mezi nimi nebudou chybět různé verze dvoulitrového čtyřválce a kompresorem přeplňovaný třílitrový šestiválec ze sporťáku F-Type. Jednotlivé agregáty budou spolupracovat se šestistupňovým manuálem, nebo osmistupňovým automatem.

Kompletní informace o Jaguaru XE se dozvíme na nadcházejícím autosalonu v Paříži, který startuje 2. října. Už teď však víme, že se nástupce někdejšího X-Typu pochlubí hliníkovou karoserií, multimediálním systémem InControl či funkcí Jaguar InControl Remote umožňující ovládání automobilu na dálku prostřednictvím mobilního telefonu.

Související články

Témata
26. 9. 2014 14:43
Re: A jako každý jiný diesel
No tak jsem to myslel, EURO normy pro diesely jsou na houby. S novým autem bude určitě míň kouře, dokud bude mít v pořádku filtr. Problém NOx je ale opačný, to vzniká naopak když je směs chudá, není to vidět, smrdí to přibližně jako některé chlorové prostředky, poškozuje to plíce a diesely se v tom za posledních 10 let nezlepšily ale vůbec. Mám nepřímovstřikové benzíny 2003, 2011 a 2014 a když s kterýmkoliv (zahřátým) přijedu do garáže, není cítit naprosto nic. Na rozdíl od sousedovy nové A6 2.0 TDI, kdy přijet chvíli po něm do garáže je fakt za trest, fuj.
26. 9. 2014 11:21
Re: A jako každý jiný diesel
Mám ropáka z 03 a jednoho loňskýho. Rozdíl v projevu, kultivovanosti i smradu je neporovnatelnej. U lončáka pak koncovky výfuků vypadají jako nový, včetně pohledu do potrubí.
Norma je stejná pro všechny, proto si stěžuj na toho kdo ji ustanovil, ne na toho, kdo podle ní měří.
26. 9. 2014 11:19
Re: Ani 20d?
Ne, zcela nová konstrukce, nlok snad společnej pro benzínovou i naftovou verzi.
26. 9. 2014 11:18
Re: Ani 20d?
A propos ceny...ty co proběhly servery jsou jen pouhým přepočtem cen v GB. Takže se dá očekávat, že reálný budou reálně podstatně nižší. Neměly by se lišit od německý konkurence.
Ohledně jízdních vlastností...pořád sázím na projev á la malý XF nebo XJ ;-)
26. 9. 2014 10:59
A jako každý jiný diesel
... se to vejde do EURO emisních limitů pouze v testovacím cyklu. V reálném provozu to bude překračovat emise NOx asi tak 10x a bude za tím typický jedovatý "savo" smrad.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud