Auto Tip byl součástí exkluzivního experimentu srovnávajícího klasickou kartáčovou linku a ruční mytí vozu. Co se ukázalo jako šetrnější? Tipněte si výsledek!
jj
lak je vpoho vyřešen vydrží bez problému 20let [odkaz] [odkaz] [odkaz]
ALE HLAVNÍ JE SI NEPRÁŠIT DO PLIC [odkaz] A JEZDIT NA ELEKTRIKU [odkaz] :
1) DOMA U KAŽDÉHO DOMU TARIF české elektřiny ČEZ : 50Kč na 100Km
2) PO EVROPĚ tankovat TESLA SUPERCHARGER [odkaz] [odkaz] [odkaz] 0Kč na 100km NABÍJENÍ V CENĚ ELEKTROMOBILU TESLA [odkaz]
Fólie určené k polepům vozidel jsou polymerické, z 95% navíc lité (tedy ne válcované).
Monomer by na autě vydržel pěkný asi týden ;-)
Nesnese jakékoliv 3D tvarování, navíc se smršťuje.
Momentálne jazdím na mojom 13-stom aute a mojím zvykom je, že zhruba po mesiaci od kúpy som auto poctivo navoskoval značkovým ,kvalitným voskom a túto procedúru robím raz do roka. Vždy pred zimou !! Pri predaji áut som nikdy nemal problém s technickým stavom alebo vzhľadom auta, ani pri odbornej prehliadke v autorizovanom servise danej značky. Oplatí sa trošku starať o auto a nie len tankovať a voziť sa...nakoniec voziť sa na peknom aute sa určite chce každý a nezáleží na značke...samozrejme každý jazdí na tom na čo má.... :-):-):-)
Svatá pravda, já voskuju 3x do roka, ve třech vrstvách (Dodo Juice Blue Velvet). Mezi voskováním používám Dodo Juice Red Mist Tropical Protection detailer. Toto není reklama :-)
>:D Ja som naposledy voskoval vtedy moju 120 L >:D Potom ma to nejko prestalo baviť viac sa starať o auto ako v ňom jazdiť. Tvrdím preto, že auto má slúžiť mne a nie ja autu. Zvnútra ho čistím sám pravidelne a to mi zaberie dosť času. Zvonku to zmáknu kefy v umývarke. Ale nikomu kto má voskovanie svojho auta ako hobby to nezazlievam.
Ani jsem nečekal, že rozdíl je tak markantní. Naštěstí mi to může být jedno, protože bych v životě neplatil za to, že mi někdo bude prasit lak kartáči. Auto umývám zásadně sám...Ačkoli pravdou je, že umývání provádím podobně často jako jiní voskování, holt nejsem typ, co se osype z trochy prachu na autě (zato pak čištěním trávím doslova půl dne, když už se dokopu). :-)
ja som presne ten typ ktory sa rad okolo auta babre ;-) ... a voskovanie berie skor ako relax a nie nejaku torturu.... samorejme kazdy sme iny.......ked som pred niekolkymi rokmi jazdil sluzobakom a z casu na cas sme menili auta s kolegom tak som neznasal ked mi ho vzdy dal "zasrate".... a vnutri vo dverach boli kelimky od kavy, rozne pera, blocky, stitky kde kade zastrcene pod sedadlom ... stopy po zuvackach kdesi na palubovke.... lepkave vyplne dveri........ taketo nieco ja vobec nemusim.... ale clovek si niekedy nevyberie.... poznam dost ludi ktorych auto umyvarku v zivote nevidelo..... a interier auta tiez beru ako odpadkovy kos.... v takomto aute sa clovek ani nemoze dobre citit....
za mna osobne ... mi je sympatickejsie aj male stare auto .... na ktorom vidim znaky udrzby a ktore je ciste ...... ako nadupana zablatena masinka v ktorej interieri je chliev a bordel....
voskujem 2x rocne ... ziadna tortura ako vravim... ale relax, potesenie a zaroven spojenie prijemneho s uzitocnym :yes: a lutujem ze som nevoskoval auto uz od nova ale zacal s tym az po 5 rokoch ..... ked som si povedal ze uz je na case sa zacat aj starat o auto a nie iba sa vozit... ze uz predsa len nie je nove .... a treba mu trosku starostlivosti ......
zboznujem cistotu v aute ... bez rusivych vplyvoch ludskych odpadkov....... a aj ked je auto ciste zvonku .... vela to vypoveda aj o majitelovi aj ked si to nikto z nas neprizna..... :yes:
Kluci já byl v myčce naposledy po revoluci, když to začínalo >:D Problém je spíš ten, že mimo místa k tomu určená, vozidlo oficiálně "nesmíte" mýt. Třeba na zahradě, popř. u řadových garáží a pod ;-\ Na mytí mám většinou Sonax, ve stavu nouze se ženě ztratí Jar. Pak je jelenice a carnaub vosk [odkaz] :-) Vždycky každé druhé mytí nechám udělat i podvozek, vyluxovat, naleštit kůži a přetřít těsnění glycerinem.
Jo já jsem byl naposledy v myčce s Favoritem (složební auta nepočítám) a urvalo mi to anténu (nešla předtím oddělat). S Polem, který mám už přes čtyři roky, jsem v myčce nikdy nebyl. Sám si ho nemám kde mýt, takže na ruční mytí jezdím za peníze. Za těch 230,- Kč to stojí zato. Kartáčová myčka nikdy neumyje auto pořádně. Nechává špinavý místa, hlavně předky a zadky, o kolách ani nemluvě. A hlavně lak ničí, což nám potvrdili v testu.
No já myju v podstatě jen ručně. Když jezdí drahá polovička, tak prostě projede kartáčema 8-s
Voskuju tak 3x do roka, používám jen nanovosky a další přípravky originálně od BMW.
Plus jako bonus přidávám fotku ze společného focení s kamarádovou 335i (cca 410 PS)
Jj, dělal jsem to šest hodin, hezky místečko po místečku. Jinak kosmetika BMW je to nejlepší, co jsem kdy zkusil. Například přípravek na kola udělá nejdříve různě barevné mapy, které ukazují stupeň znečištění disků. Ty pak přejedeš kartáčkem a výsledek je skvělý. ;-)
Jen malá "upoutávka". Doporučuji podívat se na poslední(27.9.) Autosalon na Primě. Tam je právě k mytí aut reportáž; i když to vypadalo jako reklama VŠCHT Liberec - na nanovosky ;-)
No, ono je to tak, že cockpit spray má citrusovou vůni. Jediné, co mi dává pocit nového auta, je speciální impregnační přípravek na kůži. Ten sice má taky citrusový nádech, ale další den, když přijdeš a sedneš do auta, tak cítíš "novotu".
Hele, auto hezký, ale vyloženě jsi mě zklamal.Byl jsem si jistej, když dáváš tolik fotek, že na nich bude nějaká miss mokré tričko plazící se po autě. No, snad příště.Polepši se!! ;-)
Pochopil jsi, proc jsem tam ten výkon zmiňoval? Nebylo to třeba proto, ze kamaradovo auto ma oproti sérii spoustu uprav? Ma to změřeno na brzde. Nebo se domníváš ze 335 nejde upravit oproti sérii?
Vůbec, ale vůbec Ti nerozumím. Jaký M-Performance kit? To mám na autě já. ALE já jsem psal kamarádova 335i. To mě právě odrazuje na psaní příspěvků. Vždycky se najde někdo, kdo všechno považuje za fake. Už mě nebaví všem dávat důkazy. Když Hitman požadoval důkaz, že jsem chvíli vlastnil R8, tak jsem mu poslal kupní smlouvu, když bigsoul tvrdil, že odřené lišty na autě nemůžou být z výroby, tak jsem mu poslal video z předávání auta. Pořád musím něco stříhat a posílat. Copak mám zapotřebí ve svých skoro čtyřiceti letech a při svém zajištění si něco vymýšlet ;-)
Tak tady máš důkaz. Dneska už má určitě přes 400 koní.
otázka je kdy to bylo foceny
ja tipuju, ze tomu autu byly při foceni necely 2 roky.
to na ten vek vypada velmi hezky a zachovale, jestli se s tim teda jezdi
Bylo to focený na jaře. Tehdy mělo 86000 km. Dneska mám 104000. Interiér je pořád jako nový, auto po vyčištění vykazuje téměř všechny znaky nového vozu. Ale to je taky tím, jak pečlivě se o to auto starám. Dneska zkusím taky něco nafotit. :-)
I světlý interiér může vypadat jako nový, jen by se museli někteří jedinci dokopat k očistě. Třeba chlapci v Autotipu rádi dávali do mínusů "světlá kůže se špiní ." >:D:no:
Taky si auto myju sám. Před garážou se dá. I když jak tady někdo podotkl, se to nesmí. Je to schválně tlačený na myčku kartáčovou nebo ruční. ;-)
Někdy pokud to nejde jinak, projedu myčkou. Ale to je taková nouzovka - rychlovka. U Glóbusu za 65 kč. Ovšem řeknite mě někdo, co použít na muchy. Toho je za chvílu na čumáku hafo a sundat to dolů nějak jednoduše se mě ničím nedaří. Všechno co jsem doposud použil je dřina jak HO...DO ! 8-s
Ja pred zimou na kartacich vzdy nechaval navoskovat podvozek. Ted mam nove auto, na kartace se mne nechce, tak poradte kde mne udelaji podvozek aniz by prebrousili lak.
ja auto meju maximalne 10x rocne, takze je často velmi spinave. vpodstate nechapu, jak někdo dokaze uzdrzovat stále ciste auto a přitom byt stále v provozu.
sice nejsem prazskej pepik, ale do mycky jezdim zasadne na cernej most v pze, kde nejsou klasicke kartace, ale takove ty latkove, predpokladam, ze ty jsou k autu setrnejsi.
navíc to není klasicka mycka, kde auto stoji a kartace se hybou, ale auto naopak jede na pase a kartace jsou na miste. takze umyti trva tak 3 minuty a do mycky jedou auta s intervalem maximalne 1 minuta, takze i fronta 10 aut je uplne vpohode.
mate někdo dlouhodobou zkušenost s latkovymi kartaci??
tady jde ale take o to, ze ac ty kartace jsou setrny, tak se na ne nacvhytaji necistoty z te spousty aut co tudy za den projedou a lak ti to stejne odre.
>:D Že ty máš doma modýlek Škodovky a po nocích do něj pícháš špendlíky... >:D Vylez někdy ven a podívej se, jak vypadaj laky těch tvých kvalitnějších aut po pravidelném mytí v kartáčovce. Netvrdím, že v kvalitě laků není rozdíl, ale že kartáčovka škodí každému a je to na něm vidět, to je fakt. A o to jediné v tomhle testu šlo. Udělat z toho závěr, že výsledek platí jen pro Škodovku, může jen opravdový anti-škodovácký fanatik. Gratuluju.
Zaráží mě ty extrémně pravidelné čáry od kartáčů, to jsem nikdy naživo neviděl. Všiml jsem si, že po kartáčích jsou někdy vidět jemné "škrábance", ale nikdy tak pravidelné a rovné v jednom směru, neboť tu kapotu přeci z velké části (min.1/3) berou i kartáče ze strany, nejen ten horní. A ještě že viditelná degradace z největší části vznikla po prvních pár umytích? To mi opravdu ukazuje spíše na podivný lak. Protože to by každé auto vypadalo po pěti umytích v myčce jak vzíté šmirglem. Ale to je jedno, zkrátka někomu nejde kšeft na ruční myčku. :-)
Zdravím, my s autem zajedem do myčky tak jednou, max. 2x do roka a jinak ho oplachujem tlakovou myčkou. S lakem problém nemáme. Pokud ji doma nemáte, tak doporučuju koupit, využijete ji nejen na mytí auta, ale prakticky všeho, chodníků, bazénu.. Doporučuji vybírat v obchodě Čerpadla bez starosti - [odkaz] - odtud ji máme my a velká spokojenost :-)