Novinky
Viem, že oplakávať niečo čo si aj tak nekúpim a teda ani Mazdu nespasím, asi nemá moc zmysel, ale aj tak by som bol nerád keby sa Mazda tých rokoch vykašľala na wankel. Je to už s Mazdou tak nejak spojené, ako bolo aj s NSU RO 80.
A na záver, myslíte že v Rusku ešte jazdí nejaká wankelová Lada, ale už dožili?
A na záver, myslíte že v Rusku ešte jazdí nejaká wankelová Lada, ale už dožili?
medzi nevyhody motora s rotacnym piestom patri😒br />
velka spotreba oleja sposobena poziadavkami na mazanie tesniacih list, ktora dosahuje dvojnasobok v porovnani s klasickym reciprocnym stvordobym motorom......
nizka zivostnost list tesniacich spalovaci priestor a vseobecne problemy s utesnenim spalovacich komor......
velke klzne rychlosti radialnych tesniacich list veduce k obmedzeniu otacok hriadela motora na 5000 - 8000 za minutu
.... tych nevyhod je tu viac... samozrejme aj vyhod je dost..... asi nema vyznam vsetko opisovat
neviem ci ma niekto skusenost s tymto motorom v praxi ( mazda rx8 ) .... mna by zaujimalo ci skutocne to az tak velmi zerie ten olej......ten wankel ... pripadne aka je zivotnost v praxi... lebo teoria je jedna vec.... a prax druha ... vcelku wankelu fandim ale zase nejako moc vyhod v knihe o tomto motore zase az tak velmi nie je.... chce to este asi popracovat nadalej na vyvoji.... drzim palce
dik za skusenost.... :yes:
Koupit si to auto nové za mega je větší "odvaha" 😉
Sorry, ale neni pravda ze takove auto se servisuje stejne levne jako jine ojetiny a vetsine kteri se na to spolehnou pak zustanou jen oci pro plac. Nenahrava tomu male zdileni specifickych dilu (moc mazd s pohonem na zadek neni) ani maly pocet prodanych kusu. Z jineho soudku: podobne dopadaji strelci v starych sedmickach od BMW. Taky auta za 200tis vypadaji lakave, jen pak dat za rok dalsich 200tis do servisu, to si uz malokdo muze dovolit. 😉
Zkazka o jakémkoli použitém dílu za 80.000 je hezká, ale právě díky problémům s motory není problém sehnat jakýkoli nemotorový díl z auta s nájezdem do 100.000km relativně za pár korun, což se týká kardanů i náprav a převodovek. Něco stojí třeba podvozkové komponenty... ale prostě tlumiče od Bilsteinu stojí víc než nějaké OEM. Samozřejmě, pokud chceš srovnávat s BMW, tak třeba s emkovou jedničkou a ne s nějakým 318i.
Jinak srovnavat RX8 s 1M snad ne >😁 Starim, pribliznou zakladni cenou a vykonem byla konkurence seriova E46 330i a sam si odpovez co je na servis nakladnejsi a co to o RX8 rika, byt na servis drazsi nez premie ze stejneho roku 😉
Cenu servisu nechci moc hodnotit, ono Mazda v ČR těm autům moc nerozumí a servisovat je neumí, v rámci komunity jsou servisní náklady dle mých zkušeností nižší než u srovnatelného BMW, spousta věcí se objednává z US nebo GB...
Jasně, nevýhody převažují - hodně to žere, nějak extra to nejede (jako že bys tomu místo nominálních 240 koní hádal třeba 210) a kazí se to.
Problem je v namahani vnitrnich sten komor, jde o precizni strojarinu co je hodne namahana a bohuzel ve srovnani s konvencnima motorama nejdriv straci dech. Strata komprese komor je to co motory zabiji a taky to ze GO se fakticky resila vymenou celeho motoru. Je to levnejsi. Takze ty motory umirali klidne kolem 40tis. km a netesnosti v 40-80tis km uz byli velice bezne. 80tis km, tedy najezd kde se beznej valcovej motor dostava do nejlepsi kondice. Skoda, RX8 bylo sveho casu me vysnene auto. Nekolik jsem jich projel prave ve stari 3-5 let a s najezdama kolem 50-60tis. ale jednoduse ani tehda, 6 let zpet, nesel sehnat kus ktery by nemel problemy.
Tak ci onak navrat niceho si nepreju vic nez nove RX7 nebo RX8, jsou to auta co maji kouzlo, charizma. Neznam moc japoncu o kterych bych to mohl rict a jeste min japoncu kteri zustali v produkci do dnes. Takze za sebe drzim Mazde palce, aby se do toho vubec pustila a kdyz uz tak uspesneji nez posledne :yes: