Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Šéfdesignér Mazdy chce novou RX s Wankelem

Přes všechny více či méně zaručené zprávy nemá nová generace sportovní Mazdy s rotačním motorem zelenou, ale šefdesignér automobilky se nevzdává.
Zpět na článek
30. 9. 2014 22:40
1. 10. 2014 08:09
Avatar - 3_diamanty
30. 9. 2014 15:08
vyhody nevyhody wankela
motor s rotacnym piestom je podla mna zaujimava alternativa... pozrel som sa blizsie na vyhody a nevyhody tohto motora... aby si niekto nemyslel ze vymyslam ( co nikdy nerobim ) tak mam pred sebou pomocku - mudru knihu s nazvom Konstrukcia automobilov I. od Aurela Slobodu rok vydania 2006 ---- mam ju este z v. skoly .... tu sa pise:

medzi nevyhody motora s rotacnym piestom patri:

velka spotreba oleja sposobena poziadavkami na mazanie tesniacih list, ktora dosahuje dvojnasobok v porovnani s klasickym reciprocnym stvordobym motorom......

nizka zivostnost list tesniacich spalovaci priestor a vseobecne problemy s utesnenim spalovacich komor......

velke klzne rychlosti radialnych tesniacich list veduce k obmedzeniu otacok hriadela motora na 5000 - 8000 za minutu

.... tych nevyhod je tu viac... samozrejme aj vyhod je dost..... asi nema vyznam vsetko opisovat

neviem ci ma niekto skusenost s tymto motorom v praxi ( mazda rx8 ) .... mna by zaujimalo ci skutocne to az tak velmi zerie ten olej......ten wankel ... pripadne aka je zivotnost v praxi... lebo teoria je jedna vec.... a prax druha ... vcelku wankelu fandim ale zase nejako moc vyhod v knihe o tomto motore zase az tak velmi nie je.... chce to este asi popracovat nadalej na vyvoji.... drzim palce
Rozbalit vlákno
17
Avatar - JDM
30. 9. 2014 15:47
Re: vyhody nevyhody wankela
Kamarad ma rx8 najeto okolo 70tis km pred 3tis km generalka motoru oleje si bere pri zatezi pul litru na 100km
Avatar - 3_diamanty
30. 9. 2014 15:51
Re: vyhody nevyhody wankela
hm ... kazda sranda asi nieco stoji ;-\

dik za skusenost.... :yes:
Avatar - JDM
30. 9. 2014 16:02
Re: vyhody nevyhody wankela
Jj to auto je super hlavne rozsah otacek jde tocit az k 8tis zvuk perfektni ovladatelnost odezva volantu zadni nahon samosvor 177kw ale provozni naklady a servis je drazsi nez u me imprezy a navic porad pocitat stim ze kdyz nekam jedes mit sebou dost oleje je nezvyk ;-) ale jako auto na zabavu funguje skvele lip nez moje wrx ;-)
Avatar - _Karel_
30. 9. 2014 15:53
Re: vyhody nevyhody wankela
Co jsem četl, tak životnost Wankelu je kolem 60tkm, při velmi slušným zacházení do 100tkm.Generálka od 70tkč výš. Co na to Emel?
Avatar - Emel
30. 9. 2014 16:09
Re: vyhody nevyhody wankela
Můžeš mít i štěstí, opravdu hodně záleží na údržbě, výměně oleje atd... spíš bych to formuloval tak, že generálka do 100.000km není výjimka. Bohužel je RX-8 problémovější auto než byla RX-7.
Avatar - _Karel_
30. 9. 2014 16:14
Re: vyhody nevyhody wankela
Pak to vidím tak (pokud cena generálky odpovídá), že nevýhody rozhodně převažují.
Avatar - JDM
30. 9. 2014 16:31
Re: vyhody nevyhody wankela
To je prave to. Lidi co si koupi rx8 o tech problemech vedi ale zaroven to auto kvuli tomu motoru chteji ;-) koupit si ho novy a vedet ze za 3 roky ho prodas tak te problemy nepotkaji ale ti pravi blazni jsou ti co ji koupi se 100tis km ti ho proste musi mit i za tu cenu ze muze auto do roka skoncit na dilne s rozhozenym motorem ;-)
Avatar - Emel
30. 9. 2014 16:44
Re: vyhody nevyhody wankela
No na druhou stranu, to auto dneska koupíš s polomrtvým motorem a 100tkm bez problémů do 150t... dáš 70-100 za generálku a máš za 250 auto, kterému se jízdně jen tak něco nevyrovná.

Koupit si to auto nové za mega je větší "odvaha" ;-)
Avatar - fOE
30. 9. 2014 16:47
Re: vyhody nevyhody wankela
Koupit si to za mega byla hlavne financni sebevrazda, zadne jine auto toho stari a vykonu tak nepadalo na cene jako RX8. Na druhou stranu se aspon opravy resili zarukou a vymenou motoru... Dnes bych do toho uz ale nesel, na tom aute je toho vic co je cenove nakladne na opravu nakladne podobne jako cena celeho vozu. ;-)
Avatar - Emel
30. 9. 2014 16:49
Re: vyhody nevyhody wankela
No počkej, RX-8 se už delší dobu nedělá, takže dnes už se bavíš o ojetině... a tam je ta situace trošku jiná. Krom motoru to auto náročností na údržbu nijak nevybočuje ze standardu.
Avatar - fOE
30. 9. 2014 19:48
Re: vyhody nevyhody wankela
RX8 je japonec a navic sportovni auto z Japonska => nahradni dily budes do jiste miry vzdy nucen kupovat original a nove ikdyby jsi sebevic chtel na servisu setrit. Jine mnozstvi veci se da sehnat na trojkove BMW prodavane po statisicich rocne a jine na RX8. Do dnes na to vzpominam jak znamemu s RX8 odesel nejaky dil z carbonu na zadku auta co meli RX8, nebo na hnacim ustroji (nevim uz presne o co slo, jestli naprava, kardan, diferencial, hridel samotnej...), v mazde se dozvedel ze oprava 170tis. Kc. Tak podekoval a hledal jinde, nasel skoro po 1/4 roce hledani a byl rad, ze nasel jednu RX8 borenou na druhe strane republiky z ktere si onen dil zamluvil jen za polovinu z tech 170tis Kc. Zbytek mazdy se z toho vrakoviste taky stratil behem tydne. Psal se rok myslim 2011, takze RX8 uz byla na svete 8 let.

Sorry, ale neni pravda ze takove auto se servisuje stejne levne jako jine ojetiny a vetsine kteri se na to spolehnou pak zustanou jen oci pro plac. Nenahrava tomu male zdileni specifickych dilu (moc mazd s pohonem na zadek neni) ani maly pocet prodanych kusu. Z jineho soudku: podobne dopadaji strelci v starych sedmickach od BMW. Taky auta za 200tis vypadaji lakave, jen pak dat za rok dalsich 200tis do servisu, to si uz malokdo muze dovolit. ;-)
Avatar - JDM
30. 9. 2014 20:05
Re: vyhody nevyhody wankela
máš pravdu , třeba nádržka na vodu s čidlem teploty myslím vychází u mazdy na 7000kč replika neexistuje , jo můžeš koupit z ebay použitou ale jak dlouho to čidlo zase vydrží? a to je tak se vším navíc ty motory u nás co vím dělají dva servisy . Navíc jak to spaluje olej tak většina těch rx8 dneska už nemá původní katalyzátor spíš nemají žádný protože stojí ranec .
Avatar - Emel
30. 9. 2014 20:56
Re: vyhody nevyhody wankela
Ještě chvíli mi o tom vyprávěj... jen tě upozorňuju, že s RX-8 už pár let jezdím a není to moje první auto s wanklem ;-) .

Zkazka o jakémkoli použitém dílu za 80.000 je hezká, ale právě díky problémům s motory není problém sehnat jakýkoli nemotorový díl z auta s nájezdem do 100.000km relativně za pár korun, což se týká kardanů i náprav a převodovek. Něco stojí třeba podvozkové komponenty... ale prostě tlumiče od Bilsteinu stojí víc než nějaké OEM. Samozřejmě, pokud chceš srovnávat s BMW, tak třeba s emkovou jedničkou a ne s nějakým 318i.
Avatar - fOE
1. 10. 2014 13:38
Re: vyhody nevyhody wankela
No jestli se to za ty tri roky posunulo timto smerem, ze jsou z RX8 auta "zadarmo drahe" tak potes koste, docela smutnej pribeh.
Jinak srovnavat RX8 s 1M snad ne >:D Starim, pribliznou zakladni cenou a vykonem byla konkurence seriova E46 330i a sam si odpovez co je na servis nakladnejsi a co to o RX8 rika, byt na servis drazsi nez premie ze stejneho roku ;-)
Avatar - Emel
1. 10. 2014 20:48
Re: vyhody nevyhody wankela
Neposunulo se to vůbec nikam, ta situace je stejná už relativně dlouho - auta s volantem vpravo hluboko pod 100.000 (např. [odkaz] ), levostranné s papírama od té stovky nahoru ( [odkaz] ). Od toho si vcelku jednoduše můžeš odvodit to, že žádný podvozkový díl nemůže stát použitý 80k... a pokud se člověk orientoval, tak za posledních třeba 5 let stát nemohl, za to se dalo přivézt celé nebourané auto z Anglie i s dopravou už před pěti lety.

Cenu servisu nechci moc hodnotit, ono Mazda v ČR těm autům moc nerozumí a servisovat je neumí, v rámci komunity jsou servisní náklady dle mých zkušeností nižší než u srovnatelného BMW, spousta věcí se objednává z US nebo GB...
Avatar - Emel
30. 9. 2014 16:48
Re: vyhody nevyhody wankela
Diskuse o tom, jaká by byla RX-8 bez wankelu se samozřejmě vedou, ale já osobně si nejsem úplně jistý. Celý motor je u RX-8 až za přední nápravou, což pak přispívá k tomu, že jednak máš rozložení hmotnosti 50:50, dvak máš nezvykle vysoké procento hmoty auta mezi nápravami, což je taky fajn. O kolik by se zhoršilo třeba řízení instalací nějaké 2.3Turbo si netroufám odhadnout...

Jasně, nevýhody převažují - hodně to žere, nějak extra to nejede (jako že bys tomu místo nominálních 240 koní hádal třeba 210) a kazí se to.
Avatar - fOE
30. 9. 2014 15:58
Re: vyhody nevyhody wankela
Oleje to zere 1L na 1000km temer vzdy, kdyz se tomu skutecne hodne slape tak i vyrazne vic. Benzinu to zere 10-17L taky jako nic, tady vic nez u jakehokoliv jineho motoru plati ze kdo chce veverku musi mit na orisky. Auto do 6000ot poradne nejede (ono poradne nejede ani pak, Nm tomu proste chybi, ale zase tocit k 9500ot ma sve nezamenitelne kouzlo kteremu z konvencnich aut se blizi jen neboha, lec nezapomenuta, S2000) a nad 6000tis zase zakonite zere. Jedno i druhe by clovek ale rad odpustil kdyby ale zaroven neslo o neuveritelne nespolehlive motory.
Problem je v namahani vnitrnich sten komor, jde o precizni strojarinu co je hodne namahana a bohuzel ve srovnani s konvencnima motorama nejdriv straci dech. Strata komprese komor je to co motory zabiji a taky to ze GO se fakticky resila vymenou celeho motoru. Je to levnejsi. Takze ty motory umirali klidne kolem 40tis. km a netesnosti v 40-80tis km uz byli velice bezne. 80tis km, tedy najezd kde se beznej valcovej motor dostava do nejlepsi kondice. Skoda, RX8 bylo sveho casu me vysnene auto. Nekolik jsem jich projel prave ve stari 3-5 let a s najezdama kolem 50-60tis. ale jednoduse ani tehda, 6 let zpet, nesel sehnat kus ktery by nemel problemy.

Tak ci onak navrat niceho si nepreju vic nez nove RX7 nebo RX8, jsou to auta co maji kouzlo, charizma. Neznam moc japoncu o kterych bych to mohl rict a jeste min japoncu kteri zustali v produkci do dnes. Takze za sebe drzim Mazde palce, aby se do toho vubec pustila a kdyz uz tak uspesneji nez posledne :yes:
Avatar - pumpkin
30. 9. 2014 22:40
Tradícia
Viem, že oplakávať niečo čo si aj tak nekúpim a teda ani Mazdu nespasím, asi nemá moc zmysel, ale aj tak by som bol nerád keby sa Mazda tých rokoch vykašľala na wankel. Je to už s Mazdou tak nejak spojené, ako bolo aj s NSU RO 80.
A na záver, myslíte že v Rusku ešte jazdí nejaká wankelová Lada, ale už dožili?
Rozbalit vlákno
1
1. 10. 2014 08:09
Re: Tradícia
Možná jezdí ... 5x vyměnili motor, pak dam dali třináctku z roku ´74 a tam jezdí dodnes ... >:D