Třetí generace Škody Fabia Combi si odbude světovou premiéru na autosalonu v Paříži. Podobně jako hatchback jsme si vůz osobně osahali ještě před tím na pražském Strahově.
Jestli někdo k dnešnímu (resp. včerejšímu) dni představuje mainstreamový standard (v tom nejlepším slova smyslu) v malých kombi, tak je to právě Škoda. Prostě dospělé auto jak v interiéru, tak zvenku. Žádné hysterické křivky, barokní proporce a chromované střepy rozeseté po karoserii... Za mě :yes:
Nevím, zda jen špatně nekoukám, ale jestli kombi má mít po sklopení zadních sedaček uprostřed kufru schod, tak to auto je jako kombi k ničemu. To jako když povezu lednici a budu ji tam šoupat, tak se mi uprostřed zasekne za schod, musím vlézt po čtyřech do kufru, přizvednout ji, někdo druhý zatlačit a šoupnout ji tam a to nemluvím o tom, že lednice bude ležet přes hranu a když ji vyndám, tak bude uprostřed plech promáčknutý?
Zdá se mi to, nebo se dnes všechno dělá jen naoko, ale praktičnost je fuč? To nemluvím o dnešním naladění podvozků, které používá měkké pružiny a tuhé tlumení, což je sice hezký pro jízdní vlastnosti, ale jak dáte do kufru dva pytle cementu, tak auto klesne k zemi a mlátíte výfukem o každý výstupek na silnici.
Auto zvenku nevypadá špatně, ale k praktickému používání to moc nebude. Holt je to asi opravdu cílený pro mladý, kteří dávají do kufru jenom psa a jinak vozí jen mobil a noťas.
Update: Dokoukal jsem video a prý se bude nechat koupit podlážka, která schod odstraní, ale i tak tam vznikne zlom a podlaha nebude rovná. Další, čeho jsem si všiml: Co ta nakládací hrana? Kombík má mít nakládací hranu ve stejné výšce jako je podlaha, aby se tam nechali věci šoupat a hlavně i rovnou vyšoupnout ven bez zvedání. Pravda, ani jiné kombíky to dnes nemají. Toto auto bych nenazýval jako kombík, ale spíš jako Fabia Long. Pokud chce někdo větší kufr, tak dobrý, ale kombi to není.
Mě u kufru spíše fascinuje to, že je třeba o 40L větší než má kombík od Audi ve střední třídě. Otázka je, zda tam nacpu o 40l větší kufr/tašku/krabici.
Ad mlácení výfukem - co jsme slyšel, tak lepší auta mají dvojité pružiny, kdy auto sice klesne, ale jen o pár cm, ale ne jako Octavie, co veze půl tuny leča do chorvatska. U mé A4 ani po naložení po okraj střechy není skoro poznat, že mám něco v kufru. Spíš auto dostane S-Line look.
No ten papierový objem poráža mnoho o triedu väčších áut, od pohľadu by som to ale rozhodne netipoval. Je isté, že do toho započítavajú aj tú super clever schránku pod podlahou a všetky ostatné výklenky. Samotný objem kufra bez týchto vedľajších priestorov by som odhadol na 450 litrov.
Ano, oni tam počítají každý záhyb včetně prostoru pod podlahou, takže reálně to bude míň. To bych jim odpustil, tak to počítá každý. Co se týče té A4, tak ta bude o dost těžší, takže poměr náklad/celková váha bude menší a tak naložení nezpůsobí takový pokles podvozku. Také tam mohou být progresivní péra, dvojité pružiny jsem snad nikde neviděl,ale možné to je. Také to, že je plný kufr neznamená, že váha předmětů je velká. Když jsem vezl plné cihly (lícovky) na komín, tak jsem je měl jen po dně kufru a přesto toho bylo 700kg :).
Myslím, že tvůj problém s lednicí je vysvětlen na obrázku i v textu "Ani tak sice nevznikla zcela rovná ložná plocha (schod je vysoký 110 mm), počítat však můžeme s praktickou dvojitou podlážkou zavazadelníku, která problém vyřeší."
[odkaz]
Prostě dáš podlahu do horní polohy a máš vyrovnanou podlahu se sklopenými opěradly a zároveň je pak podlaha v rovině se zadní nakládací hranou.
Z mého pohledu je kombi hlavně o tom, aby se do něj vešli 4 cestující + zavazadla. Lednici vzal čert, kdo a jak často vozí dnes v autě lednici?
Totéž nakládací hrana - někdo ji chce v rovině, ale někdo naopak na hranu v rovině nadává (protože mu po otevření víka vypadává bagáž na chodník). Fabia se tedy neprofiluje jako stěhovák, ale podle mě to nevadí. Ideální je asi řešení a-la-Marea-Weekend, ale já osobně to moc neřeším.
Jen tak mimochodem, obhlížel jsem včera Pulsar (viz [odkaz] ) a tam je teprve pořádný schod... ;-)
V prvním článku myslím bylo napsáno (nebo to bylo v diskuzi odkazované galerii na idnesu?), že kombi bude mít na rozdíl od hatchbacku za příplatek dvojitou podlahu, která by měla jít do roviny s nakládací hranou. Jak dobře bude zarovnaná, je otázka. Jinak ten schod tam má i Octavia bez dvojité podlahy. Očividně s ní počítají, takže tam ty schody bez ní musí být. Pokud někdo převáží jen bagáž, tak ji nemusí potřebovat. Ani chtít.
při zpracování jsem vycházel z tohoto testu [odkaz] Je možné, že se poměry od té doby změnily, třeba šachováním s plnohodnotnou rezervou a lepicí sadou :-)
Obvyklá, i keď pochopiteľná chyba. Pri facelifte F II sa práve šachovalo s priestorom pod podlahou, preto zrazu objem kufra toho istého auta stúpol zo 480 na 505 litrov. Ale keďže F III tam rovnako započítava všetky tie výklenky, treba nárast počítať od FL modelu s 505 litrami, teda tento nárast je 25 litrov, nie 50.
Výklenky? Metodika se těžko změnila, jen asi něco vyhodili ven (jako třeba tu rezervu). Teoreticky je možné, že někde přišli na nějakou optimalizaci a podařilo se jim dovnitř nacpat o 25 hranolů více, ale o tom pochybuji.
Oni niekde uvádzajú metodiku? Podľa môjho odhadu tam cez interiér nasypú nejaký granulát zarovno okien, a koľko tam toho nasypú, toľko napíšu objem kufra... >:-[]
je to stále škoda so všetkým, čo k tomu patrí. veľký priestor, pár kompromisov, aby sa nevychádzalo z cenovej relácie, kam auto patrí.
dizajnovo o kus lepšie, ako predchodkyňa. pár technických nadelávatek navyše, poár ústupkov, aby to neohrozilo cenu.
adept na ďalšie neviditeľné auto na cestách (neviditeľné, lebo to bude bestseller).
Tak nastalo presne to, čo som očakával pri predošlom článku o F kombi: zreálnenie dojmu z dizajnu. Tu je profi render z prvého článku (alebo fotografia, ťažko povedať), kde je auto nasvietené tak, aby vynikli tie hrany na bočných a zadných dverách: [odkaz] Tie ostré linky dodávajú kombíku ostrejší, modernejší a expresívnejší výraz. A tu je reálne nafotené auto (aj keď stále v ateliéri s vhodným nasvietením): [odkaz]
Všimnite si, ako zrazu zanikli tie ostré výrazné linky na bočných dverách (horná tornado línia i spodok dverí), ako i charakteristická trojuholníková časť zadných dverí. Tiež sa auto na aktuálnej fotke zdá podstatne vyššie, s väčším priestorom medzi kolesami a podbehmi. Toto sú práve tie detaily, ktoré robia rozdiel a preto sa nikdy netreba riadiť prvými vycizelovanými rendermi, pretože tie môžu mať od reálneho dojmu dosť ďaleko.
Máš samozřejmě pravdu, úvodní rendery tě mají upoutat, ale na jejich základě není možné udělat reálnou představu. Tu ti nabídne právě až reálná fotografie a nakonec pak vlastní oko. ;-)
Nasvícení podle mě moc vhodné není... zaniká plasticita toho auta, dokonce třeba ty slavné a výrazné prolisy okolo zadní SPZ jsou na té fotce skoro neviditelné. Jinak souhlas, ten rozdíl tam samozřejmě je.
No sranda je, že na oficiálnych fotkách vyzerá byť auto trochu natiahnuté a s príliš objemným zadkom. Fotky auto.cz v štúdiu vyzerajú lepšie i keď biele auto na bielom pozadí je trochu nešťastný počin, ale za to redakcia nemôže.
Bílá by měla linie spíš odhalit, ale nasvícení tu asi nebude zrovna ideální. Horní boční linku na nich vidím celkem jasně, co se ale hodně ztrácí, jsou ty trojúhelníky. Za denního světla mi tedy přijdou na jiných modelech výraznější.
Tak to uz se vi davno, proc vw koncern vsude zprvu nacpe suprove vystinovane rendery. Prolisy by zanikly a auto by vypadalo tuctove a stare, tak tuctove jako na silnici. chvilema mi to prislo jak faceliftovana FII, neco jako podobny facelift jako u Yetiho
Docela by mne zajímalo srovnání nové Fabie Combi a Rapid Spaceback, zatím to vypadá, že obě auta budou co se prostoru týká hodně podobná - potom ale nechápu politiku Škodovky - Rapid bude i při srovnatelných užitných vlastnostech a se srovnatelným motorem vycházet podstatně dráž..
Rapid Spaceback - cieľová skupina 40+, hlavne bývalý majitelia Fábia 1 Combi, auto nižšej strednej triedy za rozumnú cenu - t.j. bez výrazných nárokov na objem motora, výbavu sa dá kúpiť do 13.500€ auto pomeru výkon/cena
Fábia Combi 3 - auto oslovujúce hlavne mladé rodiny, prvé "veľké auto" v rodine a auto na voľný čas, preto prináša hneď od začiatku v opcií nové multicentrum kooperujúce s mobilným zariadením, denné LED a pod.
a realita? marketing sem, marketing tam - bude rozhodovať priorita firiem a rodín. kým spaceback bude vo firmách skôr lowcostové referenčné vozidlo, fábia kombi univerzálne výjazdové auto.
Trošku by som rozporoval tú cieľovku Rapida SB: podľa mojich pozorovaní sa páči najmä mladým, mám viacero známych, ktorí uprednostnili dynamickejšie pôsobiaci SB, keď im lift pripadal "dôchodcovský".
Inak súhlasím, že v reále budú mnohí zvažovať ako alternatívy Rapid SB a F kombi, predpokladám, že vo väčšine prípadov pri tejto dileme bude rozhodujúca aktuálna ponuka na salóne (cena, resp. poskytnutá zľava).
Pozor, možno si ma zle pochopil.
Model Rapid ako taký je určený práve kategórií 40+. Je to "pokračovateľ" pre menej majetných majiteľov bývalých modelov.
Preto sú krivky Fábie o kúsok dynamickejšie (viď môj príspevok grifithovi).
Ale samozrejme, ja neovplyvním predajnosť tézou vývojového centra Škody.
Isté je, že nové modely budú buď to preznačkované modely iných z koncernu (Roomster, "veľké Yeti") alebo zbrusu nové (Superb, Yeti). Ale, to ukáže už čoskoro čas... ;-)
Podle mě bude cílovka naprosto stejná, což potvrzuje i prohášení automobilky při uvádění Rapidu SB - auto pro mladé aktivní lidi atd. Stejně tak se teď bude snažit prezentovat nová Fabia. Cílovka se bude značně překrývat a bude velmi záležet na zde již několikrát zmiňovaném cenovém jemnocitu, podle něj budou zákazníci rozhodovat.
Na závěr bych jen dodal, že vážným konkurentem Fabie kombi nebude Spaceback, ale spíše liftback Rapida.
Škoda potrebovala si zanechať vodičov, čo si koncom 90tych či začiatkom 00tych kúpili Fábiu kombi či Octaviu. Hlavne tých, čo boli spokojní s autami a jazdili s nimi doposiaľ (a mali hlboko do vrecka). Pre nich vznikol Rapid. Dobré auto za dobrú cenu.
Preto aj to večné - veď Rapid SB je ako Fabia 1 kombi.
Na druhú stranu, aj chovanie pri kúpe vozidla sa mení. Kým pred 10 rokmi v top 10 predaných vozoch dominovali autá malej triedy (teda až na bestsellera Octaviu, ktorá bola najčastejším referentským vozidlom), dnes dominujú autá nižšej strednej. Je to spôsobené ponížením cien áut a aj vyššou kúpnou silou.
Preto sa Škoda rozhodla prioritne zasiahnuť modelom Fábia hlavne mladú generáciu, teda vodiči 18 - 35. A tomu podriadila aj o kúsok dynamickejší dizajn.
Ale, ako som písal, to boli oficiálne predpoklady. či sa niekto na predajni rozhodne pre ktorýkoľvek model, to je už na ňom.
Zejména se závěrem souhlas a právě proto jsem na tento "bratrovražedný souboj" zvědavý.
Každopádně model Rapid byl náhradou za Octavii Tour, tedy oživovaný model předchozí generace či faceliftu. Ovšem s příchodem "očesanější" OIII by byla Octavia Tour až moc silným soupeřem (a to i při použití "starých" motorů) a tak vznikl Rapid, taktéž recyklát. Ovšem s modernějšími motory. Zejména Spaceback je pak prezentován jako vůz pro mladé, sportovně založené .... a kdo ví co ještě...však ty PR povídačky známe.
on (SB) bol prezentovaný ako dynamickejší model. (ono Škoda trocha prezradila cieľovku pre SB tým, že ho maskovala za Fábiu kombíka [odkaz] )
inak, vôbec nezávidím Škode, aby sa priblížila s Fábiou mladým. tí nie sú ničím verní tejto značke. a aj 300.000 Kč je pre nich majland. ak budú kupovať rozumom, kúpia si ju. ak citom, rozhodnú sa pre dynamickejší dizajn.
Takhle, co si pamatuji, byla nějaká motorizace, kterou měli v Německu, ale nebyla v nabídce v ČR. Myslel jsem, že to byl 1,9 TDI, ale ten snad skončil s Euro5. Tak ti nevím. :-) Na Tour jsem s podíval snad jednou, před lety. Takže je to mlhavé.
Snad jediná další možnost je tovární LPG. Tour jsem vůbec nesledoval, ale padlo to tu v diskuzi (někdo si stěžoval, že v Německu to mají a v ČR ne) a ze zvědavosti jsem se tenkrát podíval.
No vidíš, podle mně je to přesně naopak - Rapid SB je spíš pro mladší a Fabia pro střední věk a výš, i když ty individualizační orgie tomu nenapovídají.
Spíš tam vidím jiný rozdíl - na Rapidu je na první pohled vidět, že použili spoustu recyklovaných dílů - kliky z první Octavie, páčky stejně tak, apod. Na Fabii to aspoň na fotkách tak vidět není.
Od té doby, co pan Kabaň do škodovky nastoupil na velmi zodpovědné místo, jsem v případě Fabie a Fabie Combi prvně zcela spokojen s výsledkem jeho práce.
Asi je to normální, i mistr se musí s - pro něj novou - značkou identifikovat. "Nový" designový jazyk opravdu nejvíce souzní s Fabií, a navíc dosáhl mistrovských parametrů: zvenku, i zevnitř. Pokračuji tedy ve známkování, a po 2- pro Octavii, 2 pro Rapid a Rapid SB musím přiznat 1 pro Fabii a Fabii Combi.
Souhlasím, a diodový pásek vypadá luxusně. Oktavie III má to tak nějak na silu, protože je to trendem, ale nepovedlo se to vymyslet tak aby to nevypadalo jako ,,s šetřením,, Za to tady opravdu báječně to našli.
az sa naskyta otazka ci vobec ma toto auto nejakeho dostojneho konkurenta.... samozrejme, na fotkach je top vybava a auto s krasnymi elektronami... ale ani konkurenti v zaklade nevyzeraju lakavo...
ten pohlad sikmo zozadu na fabiu combi .... dokonalost, jedna z najkrajsich skodoviek bez urazky.... velmi podarene a hodnotne posobi ... jedno z najprijemnejsich prekvapeni jesene :yes:
Podle mě nemá konkurenci. Někdo si vybere jiný auto, podle chuti, ale tohleto s tou kvalitou nemá konkurenci. Navíc, za pár let ostatní scifi-tvorové budou muset dělat facelifty, anebo úplně nový, zato Fabie pořád se bude dobře prodávat. Vždyť první F pořád vypadá moderně. Kdyby to auto vyráběli vsadil bych se že by prodali poř§d statisíce kusů.
Od prvního modelu velký pokrok. Ne z skutečně velké množství kombinace barev interiéru a čalounění sedadel. Místo trestné lavice jak to bylo u prvního modelu, jsou teď sedačky velmi pohodlné. Tvarově skoro stejné jak u golfu. A konečně drží stopu v zatáčce :-)
No měli jsme první Fabii, v různých motorizacích, a spokojenost. S výhrady samozřejmě. Co se týče kvality zpracování, materiály, řízení, převodovka, je to luxus. To si dovolím tvrdit že i dnes je to nadstandardní. Negativa jsou, třeba není dobře udělaný odhlučnění, anebo na dálku je to opravdu za trest, sedačky ano. Ale v základě je to kategorie malých aut, a spíše jen východ jezdí dálky, jinde kupují (mají na to) větší auto. Takže to se ani nedá říct že je to negativum.
Panoramatická střecha, xenony, hliníkové pedály, prémiový interiér... na druhou stranu, jen pětikvalt (mimochodem, ta řadička to trošku kazí)... podle otáčkoměru zřejmě benzín... no, blíž pravdě bude určitě těch 400 :-)
Nová kombíková Fabia splnila moje očakávania mierou vrchovatou. Fakt je to jedno z najkrajších (a zároveň napraktickejších - v pomere cena a úžitková hodnota) áut koncernu.
Jedinú, a to veľkú výhradu mám k prevodovke. Šesťstupňová sa dáva len k jednému motoru, a to je fakt bieda. Chápem dôvody, ale nie je možné dávať ju ani za príplatok?
Keď sme v roku 2005 do firmy kupovali dvojkovú Octaviu kombi, tak sme si mohli k 1.9 dieslu vybrať, či chceme 5-stupňovú alebo 6-stupňovú prevodovku. Myslím, že teraz už taký "luxus" ani u Octávky možný nie je.
Souhlasím s tebou co se týče Fabie. Co se týče Octavie, je šestikvalt všude krom 1.2TSI 63kW a 1.6TDI. U 1.2TSI to nevadí, kdo chce, připlatí si za 1.2TSI 77kW. U 1.6TDI to vadí víc, připlatit lze jen za 7DSG a nebo Greenline (kde je 6st manuál), navíc ta 5st převodovka není nic extra (v tom jednom kusu se kterým jsem jel).
ne, nemyslel jsem nic za tím, jen říkám že kolikrát neladí to. Je to známý fakt u automobilek a Škodovka není výjimka. S jedním motorem dobrý, s druhým ne, atd. Pak je tam automat, a to jsou další kombinace. Na videu mimochodem taky říkali že něco tam je s převodovkou, nepamatuji si přesně který motor, podívej se na to. Tady to bylo ten článek na auto.cz
Inu, ne, že bych to nečekal, jen příslušně zostřená Fabia II s ještě více litry. Bohužel, ještě opticky těžší na zadek a pak stačí jen pár kilo a bude vypadat jak velryba.
Líbí se mi interiér, posun od koncernové nudy o třídu jinam.
Opticky těžší na zadek? No, to rozhodně nesouhlasím. Hlavně díky relativně štíhlým D sloupkům (v druhé řadě díky většímu zkosení nárazníku) to podle mě je naopak mnohem lepší. A to nemluvím o proporcích výška vs. šířka...
Stĺpiky sú v poriadku, to súhlasím, ale zadný nárazník je dosť veľká masa po bokoch a menšie kolesá sa tam môžu už výrazne utápať, plus ešte vyššie spomenuté zaťaženie.. no uvidíme.
Masa plechu nad kolem ale není nijak extrémní... Fabie moc nehraje na "dynamicky stoupající ponton karoserie", takže tam toho plechu je tak normálně. Pokud tu zmiňujeme jako hlavního konkurenta Clio Grandtour, tak se podívej, kolik je toho plechu tam...
Totéž Octavia... z mého pohledu je kombík vyváženější než lift a nemám s proporcemi žádný problém.
"Problém" s Cliem je ten, že dynamická linka auta tu masu plechu vcelku dobře maskuje, zatímco tady prostě ta plechařina působí dojmem hřmotné a obtloustlé staré dámy...
Clio má pár designových parádiček... například černé zadní sloupky působící dojmem, že tam vlastně žádné sloupky nejsou (byť za cenu toho, že ta okénka působí v detailu zvláštně).
Ale pokud mluvíme o těžkém zadku v kontextu Fabie a Clia, pak mám opačný názor než ty - ta masa plechu je u Clia mnohem horší... a designová parádička se skrytou klikou zadních dveří tomu rozhodně nepomáhá - o to větší pustina tam je:
Tak vyber jinou. Ten problém je částečně eliminovaný tou červenou metalízou, která vypadá dobře i na velké ploše. Ale prostě kritika "hodně plechu nad kolem" je podle mě u Fabie i Octavie mimo, tenhle problém existuje u úplně jiných aut... a že schování kliky do okénka je u kombíku dobrý nápad mě taky nikdo nepřesvědčí.
Jestli je něco čim vozy Škoda a da se řict všeobecně koncernve vozy VW netrpi tak je to nadbydkem plechu ktery by nějak narušoval vzhled. Od toho jsou tu rozhodně jini. Stači se podivat na Clio Grantour ať nemusiš chodit daleko.
I v návaznosti na tvůj příspěvek o něco výše nečekám, že bys mohl pochopit, ve své koncernové zaslepenosti. Tím pádem nebudu plýtvat časem a silami na vysvětlování.
Ta zaslepenost třiska pravě přimo z tebe a ani jsem nečekal že se od tebe dostane nějake objektivity. Maš pravdu neobtěžuj se protože to by stejně bylo vuči vlastni osobě marne.
Podložky pod kola + objem kufru vč. rezervy a všech schránek
Proč se pane redaktore nezamyslíte i nad tím, proč Škodovka ve všech propagačních materiálem a na výstavách ukazuje auto + fotky s 2 cm PODLOŽKAMA POD KOLAMA ? Pak auto potkáte v reálu a kola jsou odporně zapadlá !!! A proč na rozdíl od většiny ostatních značek podvádí i v OBJEMU KUFRU, když počítá i objemem rezervy a jiných schránek ??? Viz OCTAVIA 3 s 610 udávanými vs. 583 skutečnými litry !!!
Re: Podložky pod kola + objem kufru vč. rezervy a všech schr
Ono to máš složité, každá automobilka chce svůj model ukázat v nejlepším světle. Informace o podložkách je zatím v rovině spekulací, může to tak být a nemusí. Myslím, že nikdo nebude auto kupovat na základě prvních promo fotografií a spíše si zajde na salon prohlédnout reálný stav...
A velikost kufru? V reklamních materiálech se přei vyšší číslo vyjímá lépe, ale určitě bych netvrdil, že jde ouze o problém pouze u Škodovky. Je to jednoduchá metoda PR, kde podvědomě zákazník srovnává s konkurencí a "hledá" tu nej hodnotu.
Re: Podložky pod kola + objem kufru vč. rezervy a všech schr
No jo, ale ty podložky tam jsou a s tím objemem kufru je to jasný ... ŠKODOVKA pak vůbec není "Simply Clever", ale JEDNODUŠE PODVÁDÍ všechny včetně svých zákazníků !!! Dokonce bych se nebál to označit právnickým termínem : KLAMÁNÍ SPOTŘEBITELE !!!
Re: Podložky pod kola + objem kufru vč. rezervy a všech schr
Tys tam ty podložky viděl? Když tak ukaž foto, rád se na ně kouknu. A čím podle tebe klamou? Ty si vážně kupuješ auto bez toho, aniž bys jej viděl naživo? Objem kufru, který uvádí, tam prostě a jednoduše je, jen jsou do něj započítané všechny schránky a "schovky".
Re: Podložky pod kola + objem kufru vč. rezervy a všech schr
Hele, my dva se asi neshodneme! Viděl jsi někdy třeba OCT. 3 (vč.RS) v Katalogu nebo Fotky z výstavy vs. Reálně se stejnýma kolama ? Já dělám s autama 17 let a trvám na svém ...
Re: Podložky pod kola + objem kufru vč. rezervy a všech schr
Pokud si trváš na svém, tak proč už jsi dávno nepodal žalobu na Škodu, když tě tímto vlastně tak klame? ;-) Klidně dělej s autama třeba půl století, o to víc by ti mělo být jasné, jak se dané foto dělá... Ty si kupuješ auto z katalogu nebo to reálné?
Re: Podložky pod kola + objem kufru vč. rezervy a všech schr
Hele, my dva se asi neshodneme! Viděl jsi někdy třeba OCT. 3 (vč.RS) v Katalogu nebo Fotky z výstavy vs. Reálně se stejnýma kolama ? Já dělám s autama 17 let a trvám na svém ... Dokonce pokud se nepletu, tak už to tak před 2 lety řešil nějaký novinář a pak se ty články "záhadně" ztratily nebo-li byly odstraněny !!!
Re: Podložky pod kola + objem kufru vč. rezervy a všech schr
Já se nepřu v tom, že by danému auto nemohlo být "pomoženo", každopádně každý má možnost se na autosalon dojet a zjistit jak se situace má ;-) I kdyby tam měly půlmetrové podložky, ty nejsi ničím oklamán, je to výstavní prezentační kus, ten se má zalíbit.
Re: Podložky pod kola + objem kufru vč. rezervy a všech schr
Zajímavá logika ! Takže když vystavím nebo nafotím Mercedes,sundám z něj znáčky a budu ho vydávat za Škodovku, tak je to podle Tebe v pohodě, je to přeci jen "prezentační" kus ... OK, je to taky názor ... k tomu už není co dodat ...
Re: Podložky pod kola + objem kufru vč. rezervy a všech schr
Mícháš zde zcela rozdílné věci, ale vymlouvat ti to nebudu. Plácáním v diskuzi mnoho nezmůžeš, zkus ten soud a třeba se ti zadaří. Přeji mnoho úspěchů ;-)
Re: Podložky pod kola + objem kufru vč. rezervy a všech schr
Ale přece jen... foceno by mělo být produkční auto, tak jak si ho zákazník může koupit. Je fakt, že v dnešní době Photoshopů je to asi jedno, protože retušovat se dá cokoli.
Re: Podložky pod kola + objem kufru vč. rezervy a všech schr
Neříkej, že ani ty nemáš tucha jak se to v této branži dělá :-! Nechceš snad tvrdit, že v produktových letácích a katalozích jsou fotky reálných, nijak upravovaných (ať už fyzicky či počítačově) kousků.
Re: Podložky pod kola + objem kufru vč. rezervy a všech schr
Jedna věc je jak se to dělá a druhá co já si o tom myslím. Ať už je to retušování modelek v časopisech nebo aut v katalogu, mělo by to podle mě mít nějakou míru. Vystavovat auto s podložkami pod koly a staženými pružinami mi například přijde trapné... a do jisté míry zbytečné, modelky jsou hezké ženské a nemusí mít za každou cenu pleť vyhlazenou žehličkou. Ty podložky pod koly jsou vlastně přiznáním toho, že to v základu vypadá blbě.
Re: Podložky pod kola + objem kufru vč. rezervy a všech schr
Samozřejmě na to lze mít vlastní názor, o tom žádná ;-) Ovšem to, co si myslíme, realitu těchto věcí nezmění. Beru to tak, jak to je, nezajímá mě, jak které auto vypadá na autosalonu nebo katalogu, ale jak vypadá reálně v salonu prodejce, či na silnici.
Re: Podložky pod kola + objem kufru vč. rezervy a všech schr
Kde je poptávka, tam je i nabídka. Takže pokud mají časopisy pocit, že muži chtějí vidět vystajlované silikonové barbíny bez jediné pihy, tak jim je budou takto ukazovat. Pokud zazní názor, že to tak nutně být nemusí, tak to podpoří nějakou alternativu.
Takže v tomhle opatrně přitakávám Mattulovi (byť se mi teda jeho příspěvky jako takové nelíbí) - považuju to za unfair praktiku, která pověsti automobilky v mých očích škodí. Postavit do letištní haly RS s podložkama je podle mě zbytečné, i bez nich to auto vypadá slušně... Škoda tak sráží sama sebe.
Re: Podložky pod kola + objem kufru vč. rezervy a všech schr
Já svými příspěvky neříkám, že takto je to správně. Pouze jsem realista a vím, že takto chtějí automobilky své produkty prezentovat, jelikož je to takto líbivější.
Takže ano, někdo to může vzít jako unfair, ale jde o to, nalákat zákazníky k prodejcům, kteří už by měli započatou práci dokončit. Praktiky PR oddělení jsou různé.
Re: Podložky pod kola + objem kufru vč. rezervy a všech schr
U fotografií a ilustrací se firmy typicky kryjí klauzulí ve smyslu, že to ve skutečnosti může vypadat jinak.
Co se objemu kufru týče, v katalogu maximálně bude, že je objem určený dle metodiky VDA. Pokud hodnota skutečně odpovídá, neměli by mít problém. Podle mne nebude snadné přesvědčit soudce, že je automobilka zodpovědná za špatnou interpretaci technických údajů zákazníkem. Něco jiného by bylo, kdyby ti prodejce podal nesprávné informace. Pak je tu otázka, jakou škodu ti tím způsobil. Čistě z objemu se těžko usuzuje, co v autě můžeš přepravovat a co ne.
Re: Podložky pod kola + objem kufru vč. rezervy a všech schr
Rozdíl v kufru Octavie bude rozhodně víc než nějakých 30 litrů. To za prvé. A za druhé, netvrdil bych, že většina značek udává jen objem hlavního prostoru zavazadelníku. Jak jsi vůbec došel k těm "skutečným" litrům?
Re: Podložky pod kola + objem kufru vč. rezervy a všech schr
Zkus si přečíst toto:
*/megatest-11-kombiku-nizsi-stredni-tr… />
Jinak ano, správně se má objem kufru udávat dle metodiky VDA, která počítá pouze skutečný (využitelný) objem. Při výpočtu se pracuje s tzv. "normovanými" kvádry !!!
Selskou logikou tak nemohou být dle této metodiky započítány ostatní schránky a kapsy, ani prostor pro rezervu ...
Mimochodem francouzi si ten objem udávají dle úplně jiné metodiky, která pracuje se sáčky naplněnými vodou, takže jejich objem je oproti reálu vždy větší ...
Jenže Škoda píše, že je to dle metodiky VDA, tak jako v celém koncernu, ale tu rezervu a ostatní schránky započítává pouze ona ! AUDI, VW a SEAT to mají správně !!! Divné že ?
Re: Podložky pod kola + objem kufru vč. rezervy a všech schr
V tom článku se ale nikde nepíše, jestli se cihličky dle metodiky mají skládat i do schránek na boku zavazadlového prostoru nebo ne... a jen tak mimochoem, třeba u Octavie je ta schránka vpravo jednak demontovatelná, dvak příplatková...
Re: Podložky pod kola + objem kufru vč. rezervy a všech schr
Schránky jsou snad imaginární, nebo nevyužitelné? Že nesmí započítávat, sis přečetl v originále? Můžeš tu pasáž odkázat? To je totiž něco, co mě zajímá, nikdy jsem se však neodhodlal k přečtení originálu. Mé porozumění je, že tohle nijak nespecifikují. Důležité je, že použijí kvádry.
Nevím jak Seat, ale VW i Audi započítávají i ostatní prostory, ne jen hlavní. Například A4 Avant naměřil ADAC 375 litrů místo 490.
Vypadá sakra dobře, ale to je jasné, po žehličce už to horší být nemohlo, jedině lepší.
Jenže: Vedle Rapidu SB mi nedává moc smysl, asi se to bude dělit cenou, ale i tak - s jakým rozdílem?
A vedle Ibizy ST je to pořád jen na druhé housle, aspoň u mě.
Ale i tak - bravo, Škoda, konečně jste tu ošklivku pohřbili :-)
Ako píše jossalito: bude to jednoducho voľba medzi priestorom na zadných sedadlách a priestorom v kufri. A zmysel rozhodne má; Fabia kombi má tradíciu, zákazníci sú na ňu zvyknutí. Koncernu sa už v minulosti neosvedčila snaha nahrádzať jednu karosársku verziu inou (viď Golf Variant a Plus), ľudia skrátka klasické kombi chcú, tak prečo im ho nedať?
bude zaujimave sledovat na slovenskom trhu boj medzi F3 a novym hyundai i 20... podla novinarov by mala byt 20 naipredavanejsie auto na sk a mala by porazit aj fabiu ... uvidime :-)
Myslím, že to je vzhledem k absenci kombíkové varianty poměrně nepravděpodobný scénář. Navíc přeci jen je i u Vás Škodovka brána jako "domácí" značka, což jejím prodejům nahrává.
dnes je uz mozne vsetko ... :-) povedal by niekto na slovensku 5 rokov nazad ,ze raz hyundai predbehne v predajoch vw .. urcite nikto ... kzdy by ta nazval blaznom ale dnes mu uz slape na krk a je predpoklad do konca tohoto roka ho predbehne :-)
fabia u nas vedie voci hyundaiu dost s naskokom .... navyse nova generacia bude mat zase kombik..... takze i20 podla mna nema sancu predbehnut u nas v predaji fabiu.... len si zober ze aj sucasna stara fabia aky ma naskok nad terajsou starou i20tkou..... neverim v nejaky obrat
momentalne rozlozenie sil fabia vs i20 u nas najdes v tejto tabulke [odkaz]
ja myslim ze fabia si svoju poziciu pred i20 v pohode obhaji ;-)
Tak si kúp ten hyundai a už ho neporovnávaj s neporovnateľným. Aké mal predaje i20 doteraz na SK , a aké mala fabia ? to sú dve úplne neporovnateľné veci. i20 bezduché auto, mal som raz i30 a po dvoch rokoch šiel preč. (spojka smrdela od nova pri ráznejšom zábere) Táto fabia má určite charizmu,jednoduchosti,nadčasovosti, čistoty dizajnu bez výstrelkov, solídnu techniku. Je to taká menšia sestra octavie combi. Nestárnucí nadčasový dizajn.
Najpredávanejšia bude fabia, potom dlho nič...a potom uvidíme.
F3 a F3 combi, pre mňa auto roka. :yes:
a proto NIKDY neparkuju vedle sebe a když už ano, tak zabírám minimálně dvě parkovací místa. Každý si o mě může myslet co chce, ale auto mám přes 4 roky a ani jediný důlek ve dveřích.
Staré auto bylo po pěti letech omlácené jak píšťalka
Zde myslím není třeba komentář... Holt jeden potřebuje parkovat přes dvě nebo i více míst, jiný potřebuje jezdit v obci stovkou a další potřebuje vybržďovat jiné účastníky... pak se nemůžeme divit, v jaké džungli jezdíme.
mam skusenost ze cim viac som sa o auto bal a parkoval co "najbezpecnejsie" tym viac som mal kdejakych skrabancov... odkedy sa sackujem medzi dve auta natesno... nikdy mi nikto nic neobil.... ani nemal ako .... kedze pri malom pootvoreni dvere nemaju silu ani v pripade dotyku poskodit tvoje auto....a kazdy zaroven dava pozor kedze vie ze stoji natesno ..... ale samozrejme nemusi to platit stale...
mozes zastat aj meter od niekoho... pride male dieta roztvori dvere dokoran a baac.. urobi ti jamku ako slonie oko rohom dveri ... ale ked stojis 30cm od auta tak sa ti to nemoze stat.... maximalne ti pobozka lak a ani nezbadas ze ti niekto tukol do auta ... ziadne stopy
všimni si, že díry jsou nejvíce na zadních dveřích. Kdo je dělá? Děti. Nikdy si neviděl dítě otevírat dveře? Ty moje ještě než na ně stihnu zařvat dveře rozrazí co to jde... Každý, kdo by stál vedle mě by měl okamžitě díru jako kráva. Takže asi tak...
Když je ta možnost, normálně parkuji daleko od ostatních. Chvilka chůze navíc mě nezabije.
Strategie dvou míst není vždy účinná. Když čáry ignoruješ ty, proč bych je měl dodržovat já? Už jsem se takhle vedle někoho napasoval. A nezajímalo mě, jestli si chtěl udržet odstup, nebo jestli parkoviště časem "zdegradovalo". Bylo tam místo, tak jsem tam zaparkoval. Jo, když někdo dodržuje vodorovné značení, tak mu do jeho místa nepolezu.
neoriginální nalepovací lišty se dnes už dají sehnat skoro ke každému autu, F3 nebude výjimkou. Mám stejné dilema (Golf7), bohužel ty co jsou na trhu se mně nějak nelíbí, uvítal bych více typů a barev ... tak zatím také parkuji jen "podél" :-)
Pokud jako například u OII je daná "příprava", proč ne. Nedokážu si však představit, jak by to vypadalo zrovna na mém povozu. Při parkování dávám přednost odlehlejším částem parkovišť, ovšem ne vždy je toto možné...
Co nějaká ochranná nalepovací fólie? Občas se taková věcička objeví a proti podobným nárazům umí docela slušně ochránit - je pružná a pokud to není vyloženě ostrý vryp, vydrží.
Upřímně netuším, co máš na mysli? Ať tak či onak, na Alfu se snažím dávat si opravdu pozor a na běžné ježdění mám jiný vůz, který už i přes své mládí malinkaté šrámy utržil... Ale nic tragického.
Průhledná tenká fólie, vyřezaná na míru na dveře konkrétního auta. Vídal jsem to ale spíš na kapotách aut.
Taky je otázka, jakou máš barvu a co to udělá na ní, aby to nebylo na škodu vzhledu.
Tak toto jsem viděl jako "ochranu" kapoty a vzhledově mě to vůbec nepřesvědčilo. A jestli se to dělá i jako ochrana před takovými parkovacími lišeji nevím. Možné to je, ale na svém autě bych toto nechtěl.
Ze záběrů je jasně patrné, že natáčená Fabia Combi má podložky pod koly - podobně jako tomu bylo u Octavie III. Opravdu moc nechápu, proč to výrobce dělá, zdá se mi to dost nedůstojné a vůči zákazníkům nekorektní. Když Škodovka ví, jak moc to vzhledu auta pomáhá, proč rozchod nerozšíří u celé produkce nebo nepoužije užší lemy blatníků? Zejména Octavia III by širší rochod to potřebovala jako sůl, zejména u zadní nápravy.
žádná stopáž není potřeba - stačí se podívat na přiložené fotky - čelní, zadní i zadní tříčtvrteční pohled. U žádné sériové škodovky (snad kromě Octavie I) takto kola z blatníků nevystupovala. Hrozně rád bych se mýlil, ale obávám se, že na 99,9% mám pravdu :-(
P.S. nedávno jsem viděl v Ruzyni v letištní hale vystaveného Superba a taky měl podložky (je to možné zkontrolovat dírama v discích).
Prosím, jestli budeš mít čas, podívej se prosím na můj profil na moje auto. Hned první a poslední fotka, (vím, měl bych tam dát více fotek, ale není čas) a dle Tvého názoru z fotky, mám na autě u těch velkých neorigo kol podložky nebo nemám?
Tak z těch tvých fotek tvého Roomsteru to lze jen velice těžko určit. Typoval bych, že u těch velkých neorigo kol podložky nemáš, ale ty kola asi budou mít trochu větší AT než originál škodovácká. Jinak u Roomsteru a Rapidu není s polohou zadních kol vůči lemům blatníků žádný problém, protože mají širokou nápravu z Octavie I v poměrně úzké kastli.
Koho že to nebudu potřebovat? Standardem, tedy základem, budou takové nízkoprofilové papuče? To se mi nechce zdát, že základem nebude nějaký rozměr 15", třeba 185/55. A u čeho že bude ten větší rozměr?
Jasně, že je tam nemám a nemá je tam ani tato fabie na fotkách, to co se tam leskne je ještě nový neorezlý lem kotouče.
A je to jednoduché, správně jsi napsal kvůli zadní nápravě...což je fakt, že u OIII ta zadní náprava je hodně úzká, ještě hůř to vypadá u golfa, snad jen leon je v pohodě.
Ale tyto disky co má fabie na obrázku mají ET38, jako octavie I a rapidu. Je to jednoduché. zapadlým kolům větších škodovek vdečíme MQB. U Yetiho a Superbu s tím také problém není, protože ty mají své nápravy a své boční proporce.
Nová fabie bude mít rozměrovou řadu pneumatik a kol zcela totožnou s rapidem.
Mimochodem mám tam ET38, protože jsem kola měl předtím na O1 :-) standartní jsou ET43 u roomstera.
Takže podle tebe má Octavia III zapadlá kola vůči blatníkům kvůli použití platformy MQB? Pokud ta platforma má pevně dané rozchody kol, tak snad bylo možné torchu méně vytáhnout blatníky do šířky, ne?
Vždycky lze dát kola s jiným ET, rozdíl cca. 2cm by snad neměl mít velký negativní vliv ani na jízdní vlastnosti, ale do toho zase tak nevidím. Podle mého je hlavní důvod zapadlých kol aerodynamika a spotřeba.
Zajímavé příspěvky :-) Měl jsem možnost otestovat novou Fabii na silnici a co se týká sedaček super, jízdní vlastnosti velký pokrok u Fabie. Jen nevím proč to stále tak tají Škodovka. :-/ Musíme je převážet jen večer a vykládat také přitom jich povezeme v pondělí devadesát do Španělska a Německo teď zrovna závažím.
To je normální :-) Jen co se týká přepravy přehání. Když jsme pro ně byly před mesicem v Německu kousek od Norimberku kde probíhalo focení na místním hradě :-) Tak nám správce hradu oznamil, že auta převezli do města k McDonaldu na parkoviště a klíče jsou v autech :-) a fak tam byly >:D >:D
Tak nějak celkově - zase je Fabia o něco lacinější a víc odrbaná a zase se zákazníkovi snaží Škoda namluvit, že je nová generace lepší, kufr objemnější, motory úspornější...
Za povšimnutí stojí především tři zadní parkovací senzory - taková trojtečka. Snad to nebude mít na funkci vliv, každopádně gratuluji Škodě, že opět vymysleli, kde lze na modelu zarobit více kaček >:-[]:yes:
A co má být? Interiér nové Fabie jsou jen tvrdé plasty, opěrka na levou nohu řidiče jen koberec, bočnice zavazadelníku nečaloněné, jen plast, vzadu jen trojice senzorů atd. Ale kldině si namlouvej, jak je nová Fabia hodnotnější 8-s8-s >:-[]
Dobrý den, soutěž o *** je v plném proudu a podpořit svou zemi můžete i vy!
Jak se zúčastnit?
Pod následujícím odkazem naleznete IQ test: [odkaz]
Pozor! Aby se výsledek je započítal do soutěže, je potřeba vyplnit celý test!
Po vyplnění testu získáte podrobné statistiky o hodnotě svého IQ a také zjistíte, jak jste na tom v porovnání s ostatními Čechy i Evropany.
Víte, že zjistit své IQ je otázka několika minut a znalost vlastního IQ může být důležitá pro celý život? Hodně štěstí a správných odpovědí!