Technika
Přihlásit pro přidání komentáře
WinDiesel
Díky.
Pěkná článek. Jen jsem se musel pousmát, když dieslová Fabia by měla být v budoucnu nejekologičtější verzí Škodovky 😄 Diesel nikdy nebude nejekologičtější, to jen výpočet "ekologičnosti" je špatnej...
Tak přesné, jsi udělal to právě :yes: (Diesel nikdy nebude nejekologičtější, to jen výpočet "ekologičnosti" je špatnej...) :yes:
Bazalt
TDI z roku 1999? To je ta zdechlina co se dávala do Fábie, žrala stejně jako 1.9 nejela, rámusila jak Zetor s pytlem brambor ale nevěděli co za to? Koho učili ten valčík?
Stejně starý JTD 1.3 66kW, 195nM/1750?
dCi 1.5 60kW, 186nM/2000?
Oba čtyřválce
TDI 1.4 55, později 51 a 59kW, 195nM/2200
Spotřeba papírově stejná, výkon v kW nejnižší a na využití kroutícího momentu hezky vytočit do otáček? Takhle se učí valčík? A "vývoj" tříválce TDI?
Citace:"Koncern Volkswagen to vyřešil tak, že vzal svůj letitý čtyřválec 1.9 TDI, odstraněním jednoho válce a přidáním vyvažovacího hřídele pak vzniknul motor 1.4 TDI."
Stejně starý JTD 1.3 66kW, 195nM/1750?
dCi 1.5 60kW, 186nM/2000?
Oba čtyřválce
TDI 1.4 55, později 51 a 59kW, 195nM/2200
Spotřeba papírově stejná, výkon v kW nejnižší a na využití kroutícího momentu hezky vytočit do otáček? Takhle se učí valčík? A "vývoj" tříválce TDI?
Citace:"Koncern Volkswagen to vyřešil tak, že vzal svůj letitý čtyřválec 1.9 TDI, odstraněním jednoho válce a přidáním vyvažovacího hřídele pak vzniknul motor 1.4 TDI."
Myslím že to byl žert, který jsi bohužel nepochopil ....... 3-válec - valčík - raz dva tři atd ... hlučnost atd ... prostě to bylo míněno v uvozovkách
To si jel asi nějakou vylítanou potvorou. Já si Fabku s 1,4 TDI 59 kW půjčil od kamaráda a zíral jsem jak to auto hezky jede a nežere. Vůbec by mi nevadilo mít takový motor v autě. Pravda závoďák to není, ale kroutec 195 Nm tomu propůjčuje dostatečnou dynamiku. V porovnání s 1,2 HTP to jede jak raketa.
Jj do malejch městskejch aut jedině naftu :yes: >😁 >😒]
Fabii nemůžeš chápat jen jako malý městský auto. Ve spoustě rodin plní funkci rodinnýho auta. Na dojíždění do práce bych ho klidně bral ale copak to budu měnit za naftovou Oktávku 😉
Vy, jezdci "pédéčkových" turbodieslů, máte posunutý práh bolesti 😄
Diesel ve Fabii se často nevyplatí ani firmám, natož rodinám. Doba jedničkových oktávek, kdy diesel lépe jel a žral o dost míň, prostě skončila.
Ovšem doba kdy zážehové motory žerou méně než diesely ještě opravdu, opravdu nenastala ........ >😁
Ale doba, kdy provoz benzínového vozidla vyjde levněji než dieslového, nastala už dávno :-!
opravdu? a od kdy? zrovna jsme to v práci řešili a zase vyhrál diesel.
Očividně to nemuíte řešit 😉 radši v té práci pracuj a nevěnuj se věcem, kterým navíc ani nerozumíš :-!
Taky máme v práci výhradně nafťáky, ale popravdě se u nás náklady na služební auta moc neřeší. Ze setrvačnosti se kupují jen naftový auta a to i pro lidi který najedou 10000 ročně. 😉
To ne, ale u aut typu Fabie bývá ten rozdíl půl litru, pokud srovnám služební TSI a TDI. A vzhledem k tomu, že stojí víc, jede hůř a nepříjemně duní, tak mi nedává smysl.
Dovolím si nesouhlasit. Asi jde o o to jak se s tím autem jezdí. Kolegyně používá Fab 1,4TDI, jezdí město + cesty vokolí do 50km. momentálně má na PP spotřebu 4,3l/100km tedy ca. 4,7 reálná? To prostě benzín nedá. Pokud jede trasu do Frankfurtu AM (tj. 600 km dálnice, tempomat 140-150kmh) vrací se se spotřebou +/- 5,2.
U starších aut jo, tam byl rozdíl někdy dost velký a pokud byl diesel spolehlivý, tak se to vyplatilo ... ale já jsem mluvil o těch novějších, kde se rozdíl spotřeb zmenšily. S Fabií 1.6 TDI jsem jezdil za 5,0-6,5 a s TSI za 5,0-7,5 podle stylu jízdy a typu trasy. Jen na dálnici byl rozdíl litr, jinak byl vždy menší a v některých režimech jízdy to bralo stejně, v průměru rozdíl půl litru.
jj nový TSI udělaly velkej pokrok ve snížení spotřeby. Kolega pořídil novou Fabku 1,2 TSI a jezdí s tím 7 litrů čistý město. Prakticky pořád se studeným motorem. Mimo město mu to padá pod 6. To jsou krásný hodnoty ve světle toho jak je ten motor jednoduchej a tudíž nehrozí opravy drahých nesmyslů typu vstřiky, dmouhmota, DPF jako u dieselu, který bude jezdit za stejný peníze.
JJ TSI udělali ve spotřebě nepopiratelný pokrok. Za naší firmu musím ale říct že jsme u dieselů nikdy opravy typu vstřiky, dvouhmota atd neřešili. Oktávky mají obvykle nájezd za 6 let tak 400.000, Fabie 300.000 km. Možná máme štěstí na kusy ale i moje bývála oktávka r.v. 12/2006 má nyní 500.000 a uvedené opravy nezná a to včetně spojky.
Pokud uvážíme rozdíl spotřeby tak 1 - 1,5 l/km tak v pěnězích to je při 400t km 140.000Kč (rozdíl 1 l/100km, cena 35Kč/l.)
Pak je to prostě rozdíl kdy u mne nikdo nákup benzínu neobhájí.
Pokud uvážíme rozdíl spotřeby tak 1 - 1,5 l/km tak v pěnězích to je při 400t km 140.000Kč (rozdíl 1 l/100km, cena 35Kč/l.)
Pak je to prostě rozdíl kdy u mne nikdo nákup benzínu neobhájí.
Hergot. To už je pořádná porce kilometrů. Tak v takovým případě je samozřejmě diesel správná volba, ale divím se se vám ty auta takhle držely. My měníme služení Oktávky po max 250 000 km.
A proč by se neměl vyplatit? Chápu to v nějakým Passatu, kde jsou drahý náhradní díly, ale Fabie nikoho na servisu nezruinuje a jezdí to do 5 litrů.
Tak třeba provedení kombi dává smysl. A když už dává smysl v kombi, tak pro ho nedat do hatchbacku, když jde, kromě kufru, o totožné auto.
Pravdaze ucili; pravidelne d-d-d d-d-d d-d-d d-d-d bolo z toho zazraku pocut aj na 200m podla okoliteho hluku.
Futurista
Já jsem spíš zvědavej, jak se s tím bude na tu dvojku jezdit po městě...
Buď na dvojku, motor bude vytočenej a bude řvát a žrát, a nebo holt pojede člověk 60 na trojku, ale zaplatí to na radarech....
Buď na dvojku, motor bude vytočenej a bude řvát a žrát, a nebo holt pojede člověk 60 na trojku, ale zaplatí to na radarech....
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
NUDA ZASE SMRADLAVÝ DÍZL [odkaz] NIC NOVÝHO POD SLUNCEM 😉
krása je tohle [odkaz] [odkaz] chlapečku >😁 >😁 >😁
Elektromobily s akumulátory jsou oproti modernímu dieselu velmi špatnou a z hlediska přírody velice špinavou alternativou. Pokud se sečtou všechny ceny, a hlavně škody, jenž souvisí s výrobou, dopravou a spotřebou elektřiny v dopravních prostředcích, jakož i s výrobou a likvidací akumulátorů, jenž jsou pro přírodu doslova časovanou bombou plnou jedu, vychází z toho jednoznačně diesel jako levnější a mnohem ekologičtější varianta pohonu. A pokud by se na elektřinu, spotřebovanou v dopravních prostředcích uvalila spotřební daň stejná, jako naftu, úplně by to elektromobily zabilo. Myslím, že by to bylo správné. Není žádný důvod si kvůli pár bláznům zdevastovat energetický průmysl a rozvodnou soustavu. Ještě ji budeme zatraceně potřebovat.
Na druhé straně ovšem rozumím tomu, že nedospělý chlapec, který neví o životě vůbec nic a nechápe, o jak komplexní problém jde, zde může propagovat to horší řešení. Ale nebojte se, on z toho vyroste. 😄
Na žlučovité odpovědi toho dítěte zde už reagovat s dovolením nebudu. :-!
Moderní ekologický automobil měl mít pod kapotou je benzín než diesel :-!
Ado, ten argument s baterkami je lichý. V hybridech a elektromobilech je většinou to samé co mobilech, ntb, foťácích a podobně. Takže si spočti kolik miliard baterií už na světě bylo, je a bude. Samozřejmostí je, že tyto baterie se recyklují, kovy z nich se opět využívají, jinak bychom se už všichni váleli ve starých bateriích.
Zapomels u spalovacich motoru na nutnost pravidelne vymeny naplni .