Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Technika: Motor 1.4 TDI z nové rodiny EA288

44 komentářů

Kharl.ANTIDIESEL
tj
NUDA ZASE SMRADLAVÝ DÍZL [odkaz] NIC NOVÝHO POD SLUNCEM 😉
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Krásu takového stroje takový ignorant jako ty nemůže pochopit. Ty dáš horko těžko princip fungování elektromotoru...
Kharl.ANTIDIESEL
jj
krása je tohle [odkaz] [odkaz] chlapečku >😁 >😁 >😁
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
nemohl bys už se jít oběsit a dát nám tady všem svátek
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Samozřejmě. Co jiného by moderní ekologický automobil měl mít pod kapotou?

Elektromobily s akumulátory jsou oproti modernímu dieselu velmi špatnou a z hlediska přírody velice špinavou alternativou. Pokud se sečtou všechny ceny, a hlavně škody, jenž souvisí s výrobou, dopravou a spotřebou elektřiny v dopravních prostředcích, jakož i s výrobou a likvidací akumulátorů, jenž jsou pro přírodu doslova časovanou bombou plnou jedu, vychází z toho jednoznačně diesel jako levnější a mnohem ekologičtější varianta pohonu. A pokud by se na elektřinu, spotřebovanou v dopravních prostředcích uvalila spotřební daň stejná, jako naftu, úplně by to elektromobily zabilo. Myslím, že by to bylo správné. Není žádný důvod si kvůli pár bláznům zdevastovat energetický průmysl a rozvodnou soustavu. Ještě ji budeme zatraceně potřebovat.

Na druhé straně ovšem rozumím tomu, že nedospělý chlapec, který neví o životě vůbec nic a nechápe, o jak komplexní problém jde, zde může propagovat to horší řešení. Ale nebojte se, on z toho vyroste. 😄

Na žlučovité odpovědi toho dítěte zde už reagovat s dovolením nebudu. :-!
-------
Co jiného by moderní ekologický automobil měl mít pod kapotou?

Moderní ekologický automobil měl mít pod kapotou je benzín než diesel :-!
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Moderní ekologické auto má pod kapotou něco jako prius.
Ado, ten argument s baterkami je lichý. V hybridech a elektromobilech je většinou to samé co mobilech, ntb, foťácích a podobně. Takže si spočti kolik miliard baterií už na světě bylo, je a bude. Samozřejmostí je, že tyto baterie se recyklují, kovy z nich se opět využívají, jinak bychom se už všichni váleli ve starých bateriích.
peterle
Likvidace baterii neni zadnou bombou je to normalni recyklace.

Zapomels u spalovacich motoru na nutnost pravidelne vymeny naplni .
lucky_24
Něco, co nemá filtr pevných částic, který v každém druhém autě po najetí určitého počtu kilometrů chybí, protože kdo by to za ty prachy měnil a pak je ekologie ta tam.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Díky.
Avatar - skejpa
skejpa
Pěkná článek. Jen jsem se musel pousmát, když dieslová Fabia by měla být v budoucnu nejekologičtější verzí Škodovky 😄 Diesel nikdy nebude nejekologičtější, to jen výpočet "ekologičnosti" je špatnej...
-------
Tak přesné, jsi udělal to právě :yes: (Diesel nikdy nebude nejekologičtější, to jen výpočet "ekologičnosti" je špatnej...) :yes:
Avatar - Bazalt
Bazalt
TDI z roku 1999? To je ta zdechlina co se dávala do Fábie, žrala stejně jako 1.9 nejela, rámusila jak Zetor s pytlem brambor ale nevěděli co za to? Koho učili ten valčík?

Stejně starý JTD 1.3 66kW, 195nM/1750?
dCi 1.5 60kW, 186nM/2000?

Oba čtyřválce

TDI 1.4 55, později 51 a 59kW, 195nM/2200

Spotřeba papírově stejná, výkon v kW nejnižší a na využití kroutícího momentu hezky vytočit do otáček? Takhle se učí valčík? A "vývoj" tříválce TDI?
Citace:"Koncern Volkswagen to vyřešil tak, že vzal svůj letitý čtyřválec 1.9 TDI, odstraněním jednoho válce a přidáním vyvažovacího hřídele pak vzniknul motor 1.4 TDI."
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Myslím že to byl žert, který jsi bohužel nepochopil ....... 3-válec - valčík - raz dva tři atd ... hlučnost atd ... prostě to bylo míněno v uvozovkách
ryccardo
To si jel asi nějakou vylítanou potvorou. Já si Fabku s 1,4 TDI 59 kW půjčil od kamaráda a zíral jsem jak to auto hezky jede a nežere. Vůbec by mi nevadilo mít takový motor v autě. Pravda závoďák to není, ale kroutec 195 Nm tomu propůjčuje dostatečnou dynamiku. V porovnání s 1,2 HTP to jede jak raketa.
Johnnn
Taky jsem ho měl, dá se s tím jezdit v pohodě pod 4 litry
ryccardo
Tak on si asi Bazalt potřeboval do něčeho kopnout 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jj do malejch městskejch aut jedině naftu :yes: >😁 >😒]
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Samozřejmě. Bude to ideální motor do Cíga :yes:
ryccardo
Fabii nemůžeš chápat jen jako malý městský auto. Ve spoustě rodin plní funkci rodinnýho auta. Na dojíždění do práce bych ho klidně bral ale copak to budu měnit za naftovou Oktávku 😉
pargi
Vy, jezdci "pédéčkových" turbodieslů, máte posunutý práh bolesti 😄
ryccardo
Já mám v autě naštěstí ještě lepší řešení v podobě rotačního čerpadla. 😉
pargi
To je, panečku, (akustická) jiná 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Diesel ve Fabii se často nevyplatí ani firmám, natož rodinám. Doba jedničkových oktávek, kdy diesel lépe jel a žral o dost míň, prostě skončila.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Ovšem doba kdy zážehové motory žerou méně než diesely ještě opravdu, opravdu nenastala ........ >😁
pargi
Ale doba, kdy provoz benzínového vozidla vyjde levněji než dieslového, nastala už dávno :-!
ikoptak
opravdu? a od kdy? zrovna jsme to v práci řešili a zase vyhrál diesel.
pargi
Očividně to nemuíte řešit 😉 radši v té práci pracuj a nevěnuj se věcem, kterým navíc ani nerozumíš :-!
ryccardo
Taky máme v práci výhradně nafťáky, ale popravdě se u nás náklady na služební auta moc neřeší. Ze setrvačnosti se kupují jen naftový auta a to i pro lidi který najedou 10000 ročně. 😉
ryccardo
Ano pokud se budeme bavit výhradně o nových autech, tak se diesel už moc nevyplatí.
Avatar - Anonym
Anonym
To ne, ale u aut typu Fabie bývá ten rozdíl půl litru, pokud srovnám služební TSI a TDI. A vzhledem k tomu, že stojí víc, jede hůř a nepříjemně duní, tak mi nedává smysl.
ikoptak
Dovolím si nesouhlasit. Asi jde o o to jak se s tím autem jezdí. Kolegyně používá Fab 1,4TDI, jezdí město + cesty vokolí do 50km. momentálně má na PP spotřebu 4,3l/100km tedy ca. 4,7 reálná? To prostě benzín nedá. Pokud jede trasu do Frankfurtu AM (tj. 600 km dálnice, tempomat 140-150kmh) vrací se se spotřebou +/- 5,2.
Avatar - Anonym
Anonym
U starších aut jo, tam byl rozdíl někdy dost velký a pokud byl diesel spolehlivý, tak se to vyplatilo ... ale já jsem mluvil o těch novějších, kde se rozdíl spotřeb zmenšily. S Fabií 1.6 TDI jsem jezdil za 5,0-6,5 a s TSI za 5,0-7,5 podle stylu jízdy a typu trasy. Jen na dálnici byl rozdíl litr, jinak byl vždy menší a v některých režimech jízdy to bralo stejně, v průměru rozdíl půl litru.
ryccardo
jj nový TSI udělaly velkej pokrok ve snížení spotřeby. Kolega pořídil novou Fabku 1,2 TSI a jezdí s tím 7 litrů čistý město. Prakticky pořád se studeným motorem. Mimo město mu to padá pod 6. To jsou krásný hodnoty ve světle toho jak je ten motor jednoduchej a tudíž nehrozí opravy drahých nesmyslů typu vstřiky, dmouhmota, DPF jako u dieselu, který bude jezdit za stejný peníze.
ikoptak
JJ TSI udělali ve spotřebě nepopiratelný pokrok. Za naší firmu musím ale říct že jsme u dieselů nikdy opravy typu vstřiky, dvouhmota atd neřešili. Oktávky mají obvykle nájezd za 6 let tak 400.000, Fabie 300.000 km. Možná máme štěstí na kusy ale i moje bývála oktávka r.v. 12/2006 má nyní 500.000 a uvedené opravy nezná a to včetně spojky.
Pokud uvážíme rozdíl spotřeby tak 1 - 1,5 l/km tak v pěnězích to je při 400t km 140.000Kč (rozdíl 1 l/100km, cena 35Kč/l.)
Pak je to prostě rozdíl kdy u mne nikdo nákup benzínu neobhájí.
ryccardo
Hergot. To už je pořádná porce kilometrů. Tak v takovým případě je samozřejmě diesel správná volba, ale divím se se vám ty auta takhle držely. My měníme služení Oktávky po max 250 000 km.
ikoptak
opravdu? a od kdy? zrovna jsme to v práci řešili a zase vyhrál diesel.
Avatar - Anonym
Anonym
Zhruba od roku 2010, kdy i diesely ve Fabii mají DPF a kdy přišly celkem úsporné TSI. Více viz moje předchozí odpověď.
ryccardo
A proč by se neměl vyplatit? Chápu to v nějakým Passatu, kde jsou drahý náhradní díly, ale Fabie nikoho na servisu nezruinuje a jezdí to do 5 litrů.
Johnnn
Tak třeba provedení kombi dává smysl. A když už dává smysl v kombi, tak pro ho nedat do hatchbacku, když jde, kromě kufru, o totožné auto.
Makovnik
Pravdaze ucili; pravidelne d-d-d d-d-d d-d-d d-d-d bolo z toho zazraku pocut aj na 200m podla okoliteho hluku.
Futurista
Já jsem spíš zvědavej, jak se s tím bude na tu dvojku jezdit po městě...

Buď na dvojku, motor bude vytočenej a bude řvát a žrát, a nebo holt pojede člověk 60 na trojku, ale zaplatí to na radarech....
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
JaMM
Valčík je v 3/4 takte. 😉