Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Fabia 1.0 MPI 55 kW – Šetřílkova volba

Na výkonový vrchol nabídky 1.2 TSI jsme se podívali včera. Dnes máme za úkol zjistit, jak si s novou Fabií poradí atmosférický litrový tříválec.
Zpět na článek
16. 11. 2014 15:39
17. 11. 2014 21:14
14. 11. 2014 09:50
14. 11. 2014 11:08
14. 11. 2014 11:17
14. 11. 2014 08:57
14. 11. 2014 09:09
14. 11. 2014 09:16
14. 11. 2014 09:18
14. 11. 2014 11:03
14. 11. 2014 11:08
14. 11. 2014 09:55
14. 11. 2014 10:17
14. 11. 2014 10:26
14. 11. 2014 10:25
14. 11. 2014 10:22
14. 11. 2014 09:52
14. 11. 2014 17:58
14. 11. 2014 09:57
14. 11. 2014 10:06
14. 11. 2014 10:36
14. 11. 2014 10:41
14. 11. 2014 10:56
14. 11. 2014 09:19
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
14. 11. 2014 17:06
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
14. 11. 2014 09:58
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
14. 11. 2014 09:51
14. 11. 2014 10:05
14. 11. 2014 10:14
14. 11. 2014 10:32
14. 11. 2014 10:10
14. 11. 2014 10:39
14. 11. 2014 10:57
14. 11. 2014 13:45
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
14. 11. 2014 11:22
14. 11. 2014 11:52
14. 11. 2014 18:47
14. 11. 2014 18:55
14. 11. 2014 11:56
14. 11. 2014 11:58
14. 11. 2014 12:30
14. 11. 2014 12:43
14. 11. 2014 12:48
14. 11. 2014 12:51
14. 11. 2014 13:03
14. 11. 2014 15:15
14. 11. 2014 15:27
14. 11. 2014 15:35
14. 11. 2014 15:41
14. 11. 2014 15:57
14. 11. 2014 16:10
14. 11. 2014 16:13
15. 11. 2014 00:54
15. 11. 2014 11:40
15. 11. 2014 15:19
15. 11. 2014 18:00
14. 11. 2014 21:51
15. 11. 2014 00:56
15. 11. 2014 11:25
14. 11. 2014 13:21
14. 11. 2014 15:30
14. 11. 2014 13:32
14. 11. 2014 13:58
14. 11. 2014 17:54
14. 11. 2014 18:38
14. 11. 2014 14:07
14. 11. 2014 14:12
15. 11. 2014 01:05
18. 11. 2014 07:07
14. 11. 2014 14:26
15. 11. 2014 00:58
14. 11. 2014 17:09
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
14. 11. 2014 18:39
15. 11. 2014 20:30
14. 11. 2014 14:10
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
14. 11. 2014 18:42
14. 11. 2014 19:51
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
14. 11. 2014 23:40
14. 11. 2014 15:10
14. 11. 2014 17:19
15. 11. 2014 08:32
16. 11. 2014 14:28
16. 11. 2014 21:13
Avatar - 3_diamanty
14. 11. 2014 08:49
podla predpokladov
ziadna tragedia sa nekona.... a som uprimne rad ....... to auto bude v zaklade s tymto motorom rozhodne pre mnohych "mestskych ludi" plne dostacujuce ... ano .... nebude to trhac asfaltu ani okrskovy kral a na dialnicu to tiez nie je zrovna ideal... ale uprimne... kto s malym autom jazdi relly, trha asfalt pred kamaratmi a kto brazdi europske dialnice? ... drviva vacsina zakaznikov malych aut jazdi 75 a viac percent jazd len po meste a v okruhu 30 km od domova.... ja sam jazdim cely tyzden len v meste... a akurat na vikend clovek tuzi niekam vypadnut do prirody ale ani v tomto priapde nejazdim moc daleko a ani plne nalozeny .... rozhodne s tymto motorom to auto pre mlade rodiny s detmi ako bezpecne pohodlne presuvadlo po meste na nakupy a sem tam k starkym na navstevu a nejaku tu aktivitu v prirode parada..... rozhodne by som si nelamal hlavu s tym co si myslia ini... to auto ma svoje kvality aj v zaklade.... :yes:

ako prve si rozhodne vo fabii vyskusam prave tento motor ;-)
Rozbalit vlákno
12
Avatar - dal
14. 11. 2014 09:02
Re: podla predpokladov
Souhlas, z vlastní zkušenosti vím, že si tento motorek dokáže poradit s plně naloženým Upem ale jak to dopadne s plně naloženou Fabkou si netroufám odhadnout.
Avatar - Ozzman
14. 11. 2014 09:07
Re: podla predpokladov
Z vlastní zkušenosti vím, že v Citigu tento motor nad 80km/h má problém i ve 2 >:D A řve jak staré TDI >:D
Avatar - dal
14. 11. 2014 09:14
Re: podla predpokladov
Několikrát jsem jel s UP i dálniční jízdu, neměl problém držet tachometrových 140 i do stoupání. Jestli ti připadá, že nad 80 řve tento motor jak TDI, tak drtivá většina malých aut jsou traktory.
Avatar - Ozzman
14. 11. 2014 09:27
Re: podla predpokladov
No, já v moc malých autech nejezdil, CitiGo bylo z teto generace asi jediné :-)
Avatar - Uživatel_5340709
14. 11. 2014 09:33
Re: podla predpokladov
Ono doposud všechny malá auta s dieselem většinou po pár letech jsou totální traktory, třesoucí se jak bezdomovec v zimě při -15ti. ;-)
14. 11. 2014 09:48
Re: podla predpokladov
To bude chtít taky občas přeřadit >:D
14. 11. 2014 09:47
Re: podla predpokladov
Já myslím, že to žádná velká trága nebude ;-) Holt tam máš pět kvaltů, tak si do konce podřadíš.
Avatar - grifith
14. 11. 2014 09:07
Re: podla predpokladov
Pro tyto potřeby plně postačí i Citigo a rodina navíc ušetří ;-)
14. 11. 2014 09:49
Re: podla predpokladov
To s tou rodinou, to je určitě popíchnutí redaktorů za včerejšek, že? ;-)
Avatar - grifith
14. 11. 2014 09:52
Re: podla predpokladov
Upřímně ani ne, kombi verzi Fabie si dokážu představit jako rodinné auto :-)
15. 11. 2014 11:49
Re: podla predpokladov
Tento test jakoby vycházel z mých zkušeností,které mám s touto motorizací ve vw polo - naprostý souhlas za přesný popis - už jsem o tom psal v diskuzích na jiných místech,ale nechtěli mě brát vážně.Plácat něco bez zkušeností je jedna věc,ale zkuste napsat dám krk za to,že autor textu si vymýšlí(např.protože je prý podplacen škodovkou,jak jsem už tolikrát viděl). Možná si ten krk po pořádném vyzkoušení nepřestanete hladit... >:-[]
Avatar - Uživatel_5340709
14. 11. 2014 08:54
Kolik že
ta škodo-f-ka ma ješte motoru? >:-[]
At vim jak dlouho sem ACZ nemám chodit. ;-\
Rozbalit vlákno
12
14. 11. 2014 08:58
Re: Kolik že
Už zase tak moc ne :-) Dnes třeba přijdou ještě jízdní dojmy populárního německého minivozu...
Avatar - Uživatel_5340709
14. 11. 2014 09:29
Re: Kolik že
Dobrý den, mínus jsem vám nedal, mimo těch 1000 článků o fabii od jejího vzniku až po každé zakuckání motůrku htp, tak vaše testy čtu rád. :-!
14. 11. 2014 10:20
Re: Kolik že
Děkuji, to mě těší :))
16. 11. 2014 10:10
Re: Kolik že
nemohli by jste na uvodni strance dat rozcestnik auto.cz-auta a auto.cz-folcvagen
proste by si clovek mohl vybrat jestli chce do sveta automobilizmu nebo do sveta vwhnoje
Avatar - Emel
16. 11. 2014 15:39
Re: Kolik že
Zajímá tě tady na tom serveru vůbec něco? Tvé příspěvky vidím totiž nejvíc pod články o VW & spol...
17. 11. 2014 21:14
Re: Kolik že
Další, kdo je předpojatej. Běž s tím ... však víš kam. :no:
14. 11. 2014 09:50
Re: Kolik že
Poradím ti: nezajímá tě Fabia? Tak na článek neklikej a nečti ho, čti si jiný. Ooo, to je přece tak prosté. >:D
Avatar - Uživatel_5340709
14. 11. 2014 09:53
Re: Kolik že
Díky, díky, ............. nechceš být můj poradce? >:D
Avatar - Andromeda
14. 11. 2014 11:08
Re: Kolik že
Na oplátku se dá říci: Pokud je pro někoho Fabia střed vesmíru a nirvána v reálu, tak může navštěvovat stránky výrobce, když tohle je jen jiná forma závodního časopisu, a permanentní masírka Fabia 1000 x jinak + ještě jednou k tomu , třeba totálně leze krkem mnohým ... ;-)
14. 11. 2014 11:17
Re: Kolik že
Taky názor, neberu ti ho ;-)
14. 11. 2014 21:26
Re: Kolik že
nebojte, pak přijde kombík, a to by chtělo znovu postupně odhalovat, prvé dojmy, druhé dojmy, třetí dojmy, všechny motorizace, kombinaci výbavy, všechno projet a každém zvlášť článek >:D
Avatar - Uživatel_5340709
15. 11. 2014 06:19
Re: Kolik že
A zvlášť projet červenej a zelenej......................
Avatar - Snooob
14. 11. 2014 08:57
Otázka
Pán Chamila,

na "kovovom" materiáli sa v intriéri nešetrilo:
[odkaz]

Nerobia odrazy/odlesky problémy za jasného, slnečného dňa?
A nebude tento plast náchylný na škrabance?

Ďakujem
Rozbalit vlákno
14
14. 11. 2014 08:59
Re: Otázka
Dobrý den,

odlesky jsem žádné nezaznamenal, reálně působí materiál spíše matně. Ohledně škrábanců si netroufám hádat :-)

S pozdravem, Ondřej Chamilla
Avatar - Ozzman
14. 11. 2014 09:09
Re: Otázka
Každý tvrdý plast, každá taková plocha, dokonce i"klavírní lak" se rychleji poškrábe, než měkčené plasty, byť je sebelepší... bohužel.
Avatar - Stefič
14. 11. 2014 09:16
Re: Otázka
záleží, jak se k tomu chováš. Já mám v autě imitaci (plast) klavírního laku a nepoškrábe se to. Akorát je na tom strašně vidět prach a je to pořád upatlaný. Soudruzi do namontovali kolem rádia, kde máš imrvére prsty, tak že to můžeš šůrovat každý den...
Avatar - Ozzman
14. 11. 2014 09:18
Re: Otázka
Já mam taky klavírní lak, na středovém panelu a je poškrábaný >:D Kolem rádia mam imitaci chromu, na té nic vidět není, ale to už neberu jako čistý plast. K mé smůle mi ho kus rozleptal vonný stromeček :-( Za to bych si nafackoval...
14. 11. 2014 11:03
Re: Otázka
Ty jo - co to čucháš, že to leptá palubovku? :-O
Avatar - Uživatel_5340709
14. 11. 2014 11:06
Re: Otázka
Já myslel, že "toluenový voňavý stromeček" mají jen ti řidiči v mercéédesech a džiguli. :-)
Avatar - Ozzman
14. 11. 2014 11:08
Re: Otázka
Vanilkovej Wunderbaum..... To víš, vezl sem kamaráda, kterej utopil auto při přívalových deštích ( neptej se >:D čůral bys smíchy, co někteří lidé dokážou) a pak mi to v autě trochu smrdělo jak namoklej cirkus. Koupil sem a v rychlosti pověsil za ventilaci s tim, že to až bude čas dam nekam doazdu. Jak bylo v autě vlhko + sluníčko (léto) a za pár dní, když jsem se dostal k tomu, že stromeček dám jinam, našel sem rozleptaný kus palubky + to vzalo i tlačítko rádia :-( Možná mam někde i fotku... no sem pěkně naštvanej, ale je to moje blbost. Novej rámeček rádia stojí 7500, tak sem to radši nechal být...
16. 11. 2014 10:12
Re: Otázka
a proc na to ty vosle imrvere makas?
14. 11. 2014 09:55
Re: Otázka
Tak to si dovolím nesouhlasit. Celé je to o mezikuse, ostatně jako ve všem jiném. Pokud se ke svýmu autu chováš jako by to byl jen kus plechu, tak ho budeš mít poškrábaný, i kdyby bylo uvnitř celý vyměkčený. To mi nevymluvíš. Dnešní materiály jsou už na takové úrovni, že se moc neškrábou a nejsou to žáfdné láce. Ale pamatuji si třeba plast kolem rádia kdysi u Altey, ten se škrábal snad i sám, tam stačilo jen neopatrně přejet nehtem nebo prstýnkem a byla tam rejha, která už prostě nezmizela. Totéž bylo kdysi u H/K.
Avatar - Ozzman
14. 11. 2014 10:17
Re: Otázka
Seat byl hodně náchylný, Alteu sem nezkoumal (podívám se), ale Cordoba či Ibiza to měla také. Jasně, že poškrábat to nejde nehtem u nových aut, ale rozhodně třeba ty výplně dveří trpí více, když jsou z tvrdého plastu.
14. 11. 2014 10:26
Re: Otázka
S tím souhlasím :yes:
14. 11. 2014 10:25
Re: Otázka
Tak to se teda pleteš. Interiérový plasty v autech nižší a střední třídy (specielně VW koncern) není nic světobornýho. Je to to nejlevnější co jde použít. Snad by si nečekal, že ti někdo bude dávat do auta kvalitní komponenty. >:D
14. 11. 2014 10:22
Re: Otázka
Tak interiérový plasty se vyrábí tak, aby byly hůře poškrabatelné, ale kdyby byly hladké tak na nich budou stejně škrábance vidět. Proto mají dezén, ve kterém se hodně menších škrábanců ztratí. Fakt je, že měkčený plasty odolávají mechanickýmu poškození líp.
14. 11. 2014 09:52
Re: Otázka
Konečně někdo, koho opravdu zajímá auto a jen tak neplká do větru >:D
Avatar - grifith
14. 11. 2014 09:05
JUNIOR ZNOVU V AKCI
O Fabii jako takové zde včera bylo diskutováno dost, zaměřit se tedy mohu pouze na motorovou část. Ač se autor snaží vyvolat pocit, že jde prakticky o důstojný pohon, který může nahradit dosavadní základ v podobě HTP. Avšak celým testem se jako tenká červená nit line srovnávání s tím samým motorem v Citigo. Ano, nepopírám, že ve srovnání s ní může motor působit lépe, avšak řekněme zde to hlavní. Motor je horším základem než býval základ předchozí generace. Napadá mě přirovnání k Fabii Junior. Samotný výkon má sice mnohem vyšší výkon, co však motor "zabíjí" je velmi nízký točivý moment. Vždyť i HTP má v rozsahu otáček 2000-4500 větší hodnoty než je vrchol u litrového MPi. A to při jízdě poznáme. Držet tempo v dálničním kopci na hranici limitu zřejmě bude s vypětím všech sil a prošoupaném koberečku možné, ale to je tak maximum.
Možná jsem k motoru až příliš kritický a nenahlížím na něj tím správným pohledem typického uživatele podobných motorů, tedy městského řidiče od Kauflandu k Lidlu. Každopádně mi jako férové přijde napsat, že jako základní motorizace jde o horší volbu než u předchozí dvojky.
Rozbalit vlákno
44
Avatar - Stefič
14. 11. 2014 09:14
Re: JUNIOR ZNOVU V AKCI
nezlob se na mě, ale tvůj příspěvek mi opět připadá, jako kritika za každou cenu. Celá základní myšlenka je naprosto nesmyslná.
Co chceš hodnotit? Jestli je první horší než druhý? Závodíme, kdo je horší? Oba jsou špatné a vhodné maximálně pro důchodce a manželky na nákupy. Takže hodnotit tady rozdíly ve výkonu v řádech jednotek procent absolutně postrádá smysl.
Jak píše auto...Litr je volba z rozumu, volba pro nenáročného jezdce. Magor co to pak bude honit 160 na čtyřku po dálnice a následně bude bračet, že motor nic nevydrží? Dobře mu tak... Pro mou ženu bude tohle auto s tímto motorem akorát. A za ty peníze...Nemám co dodat.
Celá diskuze kolem motoru je absolutně na hlavu. Motor je slabý a je tady tak maximálně jako "cena od...". Řidič normálně jezdící a standardně auto využívající si pochopitelně za TSI připlatí
Avatar - Ozzman
14. 11. 2014 09:17
Re: JUNIOR ZNOVU V AKCI
Nemáš pravdu, HTP, ve Fabii/Ibize (Polem sem nejel), působí na městský a příměstský provoz docela svižně a solidně. Když jezdíš s rozumem a netaháš ho do 160ti na dálnici ( z kopce to dá, mě Cordoba dala dokonce Tacho 190), tak se ti odvděčí i rozumnou spotřebou.

Jestli chápu správně.. HTP byl v kontextu základů s konkurencí velmi obstojný motor i přes výsměchy plakátovců :-)
Avatar - grifith
14. 11. 2014 09:20
Re: JUNIOR ZNOVU V AKCI
Připadat ti to může, proč ne, od toho je diskuze. Ano, nevidím důvod, proč nesrovnat základní motory dvou generací jednoho vozu? Já to považuji za legitimní srovnání, ty nemusíš. Já se na hodnocení motoru podíval z pohledu uživatele HTP ve dvojce, který pokukuje po náhradě a tam mu bohužel MPI mnoho lepšího nenabídne, snad kromě spotřeby. Což je ale při horších jízdních výkonech žádoucí.
Asi si můj text špatně vykládáš, jelikož nikde nepíšu, že by motor určité skupině nemohl vyhovovat, to bezpochyby může.
14. 11. 2014 09:57
Re: JUNIOR ZNOVU V AKCI
Problém bude v tom, že typický uživatel (žena, důchodce) to nikdy nevytočí na 6000 rpm, kde tento litřík nabídne opravdu nečekaný výkon a lepší dynamiku než HTPéčko. Mimo město to bude potíž. Samozřejmě, pokud to někdo bude mít do města, tak to bude bohatě stačit. Jenže pak mi přijde zbytečné mít v nabídce dvě výkonové specifikace (44, 55 kW) do města, klidně mohli mít jednu naladěnou třeba na 50 kW.
Avatar - Ozzman
14. 11. 2014 09:14
Re: JUNIOR ZNOVU V AKCI
Mne zaráží některé fakty, třeba, že drží 130 na dálnici kopec nekopec, s prominutím, tohle někdy bylo problematické i pro HTP. Když vememe v potaz prudší kopce na D1, tam ve 2 -3 lidech na palubě, pokud předtim auto nerozjedeš na 140-150 už byl problém. I tak občas rychlost padala na 120-110Km/h.

Ještě na autora takový dotaz. Tvrdé plasty jsou, konečně to někdo u škodovky napsal do mínusu, bravo, ale dvojková Fabie taky už nebyla tak poctivá, jel sem od Ambition po eleganci a mimo barvy stejné, nicméně, asi to bylo trochu lepší. Už jsem to tu však psal mockrát, na Fabii 1. po fl. to asi mít nebude, ta mne dodnes udivuje, jak je uvnitř zpracována v kontextu doby a hlavně třídy :-)

P.s. Ta spotřeba stojí dost za..... HTP umělo jezdit úsporněji. Dnes se na ní chystám, alespoň si ji prolézt, snad už je všude na salonech :-)
Avatar - Kubis001
14. 11. 2014 09:23
Re: JUNIOR ZNOVU V AKCI
Však oni tam píšou, že nemělo problém držet 130 Km/h jen s řidičem. Ty píšeš o 2-3 lidech. Samozřejmě kopec není definovany a tohle není motor na jizdy 3x týdně Brno - Praha. Prostě město a kolem pro ženskou, studenta, důchodce, co se na dálnici podívají jednou do roka. Od dálnic je tady TSI, TDI...a pokud možno v Superbu :-)
Avatar - Ozzman
14. 11. 2014 09:30
Re: JUNIOR ZNOVU V AKCI
No ano, ale pro motor už nemůže být rozdíl tahat 1 nebo 2 lidi tak zásadní :-) Pokud to nejsou nadprůměrné postavy :-)
Avatar - grifith
14. 11. 2014 09:31
Re: JUNIOR ZNOVU V AKCI
Právě u podobně výkonných (kw i Nm) motorů je znát každé kilo navíc.
Avatar - Choochoo
14. 11. 2014 09:50
Re: JUNIOR ZNOVU V AKCI
Je to znat i na spotrebe, kazdy clovek navic tak 2 az 3 deci navic.
Staci natankovat nadrz z prazdne do plne a je to znat.
Avatar - Ozzman
14. 11. 2014 09:54
Re: JUNIOR ZNOVU V AKCI
2-3 deci na nádrž nebo na sto?