Ekonomika
V článku to nepíšou, ale z jiných je jaksi patrné, že taky chtějí zabránit vyhýbání se placení eko poplatku. Ty starší auta už nebudou vůbec obchodovatelný, možná jen ty co už zaplaceno mají. Koupit např. feldu a hned vysolit další 3000 za poplatek asi nikdo chtít nebude při ceně auta 10000. U novějších a dražších aut to pak problém nebude ale ty nejlevnější auta skončí
Hmm, ale stav, kdy auta jsou "obchodovatelný" jenom tak, že se nepřevedou a po silnici pak jezdí "vrána" bez jasného majitele taky není v pořádku, ne?
Já, popravdě, nechápu ten pokřik. Přijde mi normální když auto koupím, tak ho na sebe přihlásit. Bylo to tak od nepaměti a je to tak v drtivé většině normálního světa... že to chvíli tady bylo jinak byl důsledek tupých zákonodárů, pokud ne úmyslně zaváděné cochcárny.
Já, popravdě, nechápu ten pokřik. Přijde mi normální když auto koupím, tak ho na sebe přihlásit. Bylo to tak od nepaměti a je to tak v drtivé většině normálního světa... že to chvíli tady bylo jinak byl důsledek tupých zákonodárů, pokud ne úmyslně zaváděné cochcárny.
Starý vrány bez majitele nejsou v pořádku. Nejhorší je, že od doby co se prodalo někomu auto a ten ho nepřihlásil ho mohl prodat dalším x lidem a to teprv hledejte majitele. U nás za to mohly hlavně snahy obcházet ekopoplatky a využívání mezer v zákonech.
Přesně, kupující takovýchto "Volks waegen" [Lidová vozítka] nemá zájem o placení 3/5 000 Kč za Ekopoplatek, při ceně deset táců se to prostě nevyplatí!! :-!
Když máma prodávala Feldu, tak jsem ji napsal kupní smlouvu s tímto "Prodávající i kupující se dohodli, že formálním vlastníkem z hlediska úřední registrace vozidla zůstává prodávající a kupující se formálně stane provozovatelem vozidla. Důvodem je to, aby se nemusel platit tzv. ekologický poplatek" ... a žádný převod nebo polopřevod se nedělal.
A co když třeba dotyčný nechal stát auto na zákazu, auto odtáhli a on jej odmítl vyzvednout? (ono těch scénářů může být spousta).
Zajímalo by mě, jak je tohle pořešené, protože pak se člověk kvůli nějaké té ušetřené tisícovce (kterou by navíc platil spíš kupující) mohl ve výsledku finančně zruinovat.
Zajímalo by mě, jak je tohle pořešené, protože pak se člověk kvůli nějaké té ušetřené tisícovce (kterou by navíc platil spíš kupující) mohl ve výsledku finančně zruinovat.
A když tu smlouvu oba roztrháte tak je vám k ničemu, sice nevím proč by jste to dělali ale i tak to riziko tady je
I kdyby smlouvu roztrhal, stále je v TP zapsán jako provozovatel vozidla a z toho mu vyplývají ty povinnosti.
tak to jsem nevěděl, že se to placení dá obejít i takhle
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Na jeden den to bude dost práce. V 6 ráno podepsat smlouvu, v 6,30 evidenčka v 8 pojištovna, v 9 magistrát za předpokladu příznivých podmínek a nákupu auta v místě bydliště a jen v pondělí, středu nebo pátek podle toho kdy mají úřady otevřeno
tohle byl presne problem. koupil jsem vozidlo na renovaci v krabicich. jak s tim mam dojet na evidencku a technickou. proste jsem nebyl schopen to na sebe dohlasit. evidencku by mi udelali ale ta k zaregistrovani nestacila. byl jsem tam naposled pred novym rokem a pani mi sdelila ze vubec nevedi nic co bude po novem roce ale pravdepodobne to bude tez prohlidek.
A sluší se dodat, že na autě zůstanou značky předchozího majitele, a to i v případě převodu mezi kraji. Kupoval jsem předváděčku v Olomouci a zůstávají mi olomoucké značky. Jediný způsob, jak se dopachtit k brněnským, je ztráta nebo krádež. Případně rok počkat a nechat si zhotovit značku na přání (od roku 2016 už by to mělo být možné).
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Článek úplně bez vypovídací hodnoty.
Zrušení polopřevodů je další nádherný příklad, jak dobrý úmysl a v zásadě správný krok je v důsledku úplně špatně. Nelze totiž vytrhávat věci ze souvislostí.
Reálně je to značnou komplikací, protože přehlášení na nového majitele😒br /> 1) musí být provedeno v místě, kde měl vozidlo přihlášeno původní majitel (tam jsou totiž doklady k vozidlu)
2) fakticky zcela ruší vozidlo "po prvním majiteli" - prodejce/překupník/bazarník totiž bude muset při výkupu vozidlo přihlásit na sebe, takže koupíte až vozidlo po druhém majiteli...
3) k přehlášení musí být ověřená plná moc. Když jedete o víkendu pro auto, kdo vám asi tak ověří plnou moc?
4) dojde k výrazné administrativní zátěži dopravních odborů, protože z dosud polopřevodu se stane plný převod - naroste tedy agenda převodů.
Komu jsme tím pomohli? Advokátům a notářům, kteří budou plné moci ověřovat... Co se problémem vyřešilo? V danou chvíli vůbec nic :-!
Jak říkám - v určitých souvislostech by to bylo naprosto OK. Kdyby se věci dotáhly správným směrem v souvislostech. Takto je to kočkopes, který jen bude komplikovat život. Děkujeme, bohulibý státe 8-s :no: :no: :no:
Zrušení polopřevodů je další nádherný příklad, jak dobrý úmysl a v zásadě správný krok je v důsledku úplně špatně. Nelze totiž vytrhávat věci ze souvislostí.
Reálně je to značnou komplikací, protože přehlášení na nového majitele😒br /> 1) musí být provedeno v místě, kde měl vozidlo přihlášeno původní majitel (tam jsou totiž doklady k vozidlu)
2) fakticky zcela ruší vozidlo "po prvním majiteli" - prodejce/překupník/bazarník totiž bude muset při výkupu vozidlo přihlásit na sebe, takže koupíte až vozidlo po druhém majiteli...
3) k přehlášení musí být ověřená plná moc. Když jedete o víkendu pro auto, kdo vám asi tak ověří plnou moc?
4) dojde k výrazné administrativní zátěži dopravních odborů, protože z dosud polopřevodu se stane plný převod - naroste tedy agenda převodů.
Komu jsme tím pomohli? Advokátům a notářům, kteří budou plné moci ověřovat... Co se problémem vyřešilo? V danou chvíli vůbec nic :-!
Jak říkám - v určitých souvislostech by to bylo naprosto OK. Kdyby se věci dotáhly správným směrem v souvislostech. Takto je to kočkopes, který jen bude komplikovat život. Děkujeme, bohulibý státe 8-s :no: :no: :no:
Aneb ztraceno v zákoně. Je to jen další příklad toho, jak odtržen od všední reality dlí náš zákonodárný sbor. No, možná by se spíš hodilo "zbor".
Problém vidím hlavně v tom, je potřeba ještě evidenčka a povinné ručení, aby to převedli. Takže koutpi auto o víkendu bude skoro nemožné.
přesně tak. Na koupi si vzít dovolenou...
Dovoluji si citovaz z diskuze na idnesu pana Karla Pánka😒br />
Maly priklad, jak to funguje u "nas" na Novem Zelandu. Prodavajici a kupujici se dohodnou, kupujici si zajde na postu (otevreno kazdy vsedni den, nekde i soboty), vyplni jeden jednoduchy formular (jmeno, spz), zaplati v prepoctu asi 170 Kc a je hotovo. Prodavajici vyplni opet jednoduchy formular (jmeno, spz), vlozi do obalky a posle bezplatne na dopravaky. Pokud ma clovek NZ ridicak, vse muze udelat online. Zadny technicky prukaz se tu neresi, vse maji v pocitacich. Nejaka buzerace s evidencni prohlidkou taktez ne, jako sorry, ale davat 800 za to ze mi nekdo zkontroluje 3 cisla to je fakt hnus.
Maly priklad, jak to funguje u "nas" na Novem Zelandu. Prodavajici a kupujici se dohodnou, kupujici si zajde na postu (otevreno kazdy vsedni den, nekde i soboty), vyplni jeden jednoduchy formular (jmeno, spz), zaplati v prepoctu asi 170 Kc a je hotovo. Prodavajici vyplni opet jednoduchy formular (jmeno, spz), vlozi do obalky a posle bezplatne na dopravaky. Pokud ma clovek NZ ridicak, vse muze udelat online. Zadny technicky prukaz se tu neresi, vse maji v pocitacich. Nejaka buzerace s evidencni prohlidkou taktez ne, jako sorry, ale davat 800 za to ze mi nekdo zkontroluje 3 cisla to je fakt hnus.
Protože dodnes je vše zbytečně složité a nepřehledné...Proč nemůžou prodávající s kupujícím prostě zajít kdekoliv na poštu,policii,nebo na úřad a tam za nějaký poplatek,např 2 000 kč HNED na místě auto přepsat.!??
Proč se musí něco např v Brně odhlašovat a pak Např v Kolíně dohlašovat???????
Proč nemůžu jít na kterýkoliv úřad v republice???? Ten kdo má sídlo firmy např v Praze a pobočku třeba v Hranicích musí jezdit jako ocas...Ptám se proč???
Proč je všechno tak složité??? Máme nejvíce kancelářských krys v přepočtu na normální lidi na světě a pak to tu tak vypadá...
Normálním lidem přeji vše nejlepší do nového roku....
Proč se musí něco např v Brně odhlašovat a pak Např v Kolíně dohlašovat???????
Proč nemůžu jít na kterýkoliv úřad v republice???? Ten kdo má sídlo firmy např v Praze a pobočku třeba v Hranicích musí jezdit jako ocas...Ptám se proč???
Proč je všechno tak složité??? Máme nejvíce kancelářských krys v přepočtu na normální lidi na světě a pak to tu tak vypadá...
Normálním lidem přeji vše nejlepší do nového roku....
😉