Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Převádění ojetých automobilů bude jednodušší

Převádění vozidel je od nového roku jednodušší a bude spojené s jedinou návštěvou úřadu.
Zpět na článek
3. 1. 2015 08:17
3. 1. 2015 08:50
3. 1. 2015 09:47
3. 1. 2015 09:54
3. 1. 2015 10:11
3. 1. 2015 11:00
3. 1. 2015 11:53
Avatar - Guttalax
3. 1. 2015 08:17
Polopřevod
Tento typ.ale mladšíFL jsme chtěli prodat. Ale nikdo to nechtěl.Bazary nabízely mizérii a tak jsme se rozhodli dát auto ,ikdyž s velkou ztrátou na protiúčet.Když jsem ho odhlašoval ,tak vykupující právě dal plnou moc na polopřevod. Auto pořád visí na síti -ostatně jako mnoho těchto typů. protože jsou to špatne obchodovatelná auta. Příspěvek není nenávistný vůči značce,ale co jsem si vyslech z bazarů,od okolí atd,tak jsem až litoval,že jsem ho kdysi koupil.Ale ted je to už problém vykupujícího.Doufám ,že ho s obrovskou ztrátou prodají a tak se ho zbaví.Lituji redakci ,která ted bude pod palbou,páč výběr vozu na titulní straně bude působit jak červený hadr na býka. Škoda ,že některé už neuvidím. ;-)
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Ja Prvni 123
3. 1. 2015 09:07
Re: Polopřevod
asi jsem úplně nepochopil souvislst s článkem.. ale třeba mám jen po ránu dlouhý vedení.
;-)
Avatar - Guttalax
3. 1. 2015 09:59
Re: Polopřevod
Souvislost s článkem je taková,že vykupující bude mít problém auto prodat a polopřevod mu způsobí ještě dost problémů. Nebo si myslíš,že autosalon si to auto přepíše na sebe?
Avatar - petrumr
3. 1. 2015 11:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
3. 1. 2015 13:42
Re: Polopřevod
to sotva. Zrušením polopřevodu výrazně naroste agenda. Už dosud to bylo o nervy...
Avatar - hedvin
3. 1. 2015 08:50
Eko poplatky
V článku to nepíšou, ale z jiných je jaksi patrné, že taky chtějí zabránit vyhýbání se placení eko poplatku. Ty starší auta už nebudou vůbec obchodovatelný, možná jen ty co už zaplaceno mají. Koupit např. feldu a hned vysolit další 3000 za poplatek asi nikdo chtít nebude při ceně auta 10000. U novějších a dražších aut to pak problém nebude ale ty nejlevnější auta skončí
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Ja Prvni 123
3. 1. 2015 09:10
Re: Eko poplatky
Hmm, ale stav, kdy auta jsou "obchodovatelný" jenom tak, že se nepřevedou a po silnici pak jezdí "vrána" bez jasného majitele taky není v pořádku, ne?
Já, popravdě, nechápu ten pokřik. Přijde mi normální když auto koupím, tak ho na sebe přihlásit. Bylo to tak od nepaměti a je to tak v drtivé většině normálního světa... že to chvíli tady bylo jinak byl důsledek tupých zákonodárů, pokud ne úmyslně zaváděné cochcárny.
Avatar - hedvin
3. 1. 2015 09:20
Re: Eko poplatky
Starý vrány bez majitele nejsou v pořádku. Nejhorší je, že od doby co se prodalo někomu auto a ten ho nepřihlásil ho mohl prodat dalším x lidem a to teprv hledejte majitele. U nás za to mohly hlavně snahy obcházet ekopoplatky a využívání mezer v zákonech.
Avatar - Ja Prvni 123
3. 1. 2015 09:42
Re: Eko poplatky
Jo, přesně tak jsem to myslel. Neobhajuju ekopoplatky - obecně nemám ekoteroristy rád... jen říkám, že tohle je normální přepis auta.
To co bylo před tím byl zmatek.
;-)
Avatar - The Spešl Uan
3. 1. 2015 14:33
Re: Eko poplatky
Přesně, kupující takovýchto "Volks waegen" [Lidová vozítka] nemá zájem o placení 3/5 000 Kč za Ekopoplatek, při ceně deset táců se to prostě nevyplatí!! :-!
3. 1. 2015 18:52
Re: Eko poplatky
Taková "vozítka" by už měla ze silnic zmizet.
3. 1. 2015 16:01
Re: Eko poplatky
Když máma prodávala Feldu, tak jsem ji napsal kupní smlouvu s tímto "Prodávající i kupující se dohodli, že formálním vlastníkem z hlediska úřední registrace vozidla zůstává prodávající a kupující se formálně stane provozovatelem vozidla. Důvodem je to, aby se nemusel platit tzv. ekologický poplatek" ... a žádný převod nebo polopřevod se nedělal.
Avatar - Otrava
3. 1. 2015 16:30
Re: Eko poplatky
A co když třeba dotyčný nechal stát auto na zákazu, auto odtáhli a on jej odmítl vyzvednout? (ono těch scénářů může být spousta).
Zajímalo by mě, jak je tohle pořešené, protože pak se člověk kvůli nějaké té ušetřené tisícovce (kterou by navíc platil spíš kupující) mohl ve výsledku finančně zruinovat.
3. 1. 2015 16:43
Re: Eko poplatky
Za tyto věci zodpodívá provozovatel vozidla, který je zapsán v TP. Když budete mít auto na leasing a špatně zaparkujete, tak pokutu taky nebudou chtít po leasingovce jako majiteli vozidla, ale po vás jako provozovateli.
Avatar - hedvin
3. 1. 2015 16:31
Re: Eko poplatky
A když tu smlouvu oba roztrháte tak je vám k ničemu, sice nevím proč by jste to dělali ale i tak to riziko tady je
3. 1. 2015 16:49
Re: Eko poplatky
I kdyby smlouvu roztrhal, stále je v TP zapsán jako provozovatel vozidla a z toho mu vyplývají ty povinnosti.
Avatar - hedvin
3. 1. 2015 17:07
Re: Eko poplatky
tak to jsem nevěděl, že se to placení dá obejít i takhle
3. 1. 2015 20:07
Re: Eko poplatky
Třeba už to dnes takto nejde, to bylo před více než 3 roky. Pár nějakých problémů tam je, třeba kdyby chtěl to auto dále prodat. Kdyby úředníci nevymýšleli blbosti typu ekopoplatek, nemuseli by občasné vymýšlet tyhle bláznivé kličky.
Avatar - petrumr
3. 1. 2015 09:47
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - hedvin
3. 1. 2015 09:54
Re: ko
Na jeden den to bude dost práce. V 6 ráno podepsat smlouvu, v 6,30 evidenčka v 8 pojištovna, v 9 magistrát za předpokladu příznivých podmínek a nákupu auta v místě bydliště a jen v pondělí, středu nebo pátek podle toho kdy mají úřady otevřeno
3. 1. 2015 10:11
Re: ko
tohle byl presne problem. koupil jsem vozidlo na renovaci v krabicich. jak s tim mam dojet na evidencku a technickou. proste jsem nebyl schopen to na sebe dohlasit. evidencku by mi udelali ale ta k zaregistrovani nestacila. byl jsem tam naposled pred novym rokem a pani mi sdelila ze vubec nevedi nic co bude po novem roce ale pravdepodobne to bude tez prohlidek.
3. 1. 2015 11:00
Re: ko
A sluší se dodat, že na autě zůstanou značky předchozího majitele, a to i v případě převodu mezi kraji. Kupoval jsem předváděčku v Olomouci a zůstávají mi olomoucké značky. Jediný způsob, jak se dopachtit k brněnským, je ztráta nebo krádež. Případně rok počkat a nechat si zhotovit značku na přání (od roku 2016 už by to mělo být možné).
Avatar - petrumr
3. 1. 2015 11:53
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
3. 1. 2015 12:50
Jednodušší ?!?!?!
Článek úplně bez vypovídací hodnoty.

Zrušení polopřevodů je další nádherný příklad, jak dobrý úmysl a v zásadě správný krok je v důsledku úplně špatně. Nelze totiž vytrhávat věci ze souvislostí.

Reálně je to značnou komplikací, protože přehlášení na nového majitele:
1) musí být provedeno v místě, kde měl vozidlo přihlášeno původní majitel (tam jsou totiž doklady k vozidlu)

2) fakticky zcela ruší vozidlo "po prvním majiteli" - prodejce/překupník/bazarník totiž bude muset při výkupu vozidlo přihlásit na sebe, takže koupíte až vozidlo po druhém majiteli...

3) k přehlášení musí být ověřená plná moc. Když jedete o víkendu pro auto, kdo vám asi tak ověří plnou moc?

4) dojde k výrazné administrativní zátěži dopravních odborů, protože z dosud polopřevodu se stane plný převod - naroste tedy agenda převodů.

Komu jsme tím pomohli? Advokátům a notářům, kteří budou plné moci ověřovat... Co se problémem vyřešilo? V danou chvíli vůbec nic :-!

Jak říkám - v určitých souvislostech by to bylo naprosto OK. Kdyby se věci dotáhly správným směrem v souvislostech. Takto je to kočkopes, který jen bude komplikovat život. Děkujeme, bohulibý státe 8-s :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
4
3. 1. 2015 14:57
Re: Jednodušší ?!?!?!
Aneb ztraceno v zákoně. Je to jen další příklad toho, jak odtržen od všední reality dlí náš zákonodárný sbor. No, možná by se spíš hodilo "zbor".
3. 1. 2015 16:05
Re: Jednodušší ?!?!?!
Problém vidím hlavně v tom, je potřeba ještě evidenčka a povinné ručení, aby to převedli. Takže koutpi auto o víkendu bude skoro nemožné.
Avatar - rohYpnol
3. 1. 2015 16:26
Re: Jednodušší ?!?!?!
přesně tak. Na koupi si vzít dovolenou...
3. 1. 2015 16:52
Re: Jednodušší ?!?!?!
Dovoluji si citovaz z diskuze na idnesu pana Karla Pánka:

Maly priklad, jak to funguje u "nas" na Novem Zelandu. Prodavajici a kupujici se dohodnou, kupujici si zajde na postu (otevreno kazdy vsedni den, nekde i soboty), vyplni jeden jednoduchy formular (jmeno, spz), zaplati v prepoctu asi 170 Kc a je hotovo. Prodavajici vyplni opet jednoduchy formular (jmeno, spz), vlozi do obalky a posle bezplatne na dopravaky. Pokud ma clovek NZ ridicak, vse muze udelat online. Zadny technicky prukaz se tu neresi, vse maji v pocitacich. Nejaka buzerace s evidencni prohlidkou taktez ne, jako sorry, ale davat 800 za to ze mi nekdo zkontroluje 3 cisla to je fakt hnus.
3. 1. 2015 16:55
Neschopnost vládních mrdek
Protože dodnes je vše zbytečně složité a nepřehledné...Proč nemůžou prodávající s kupujícím prostě zajít kdekoliv na poštu,policii,nebo na úřad a tam za nějaký poplatek,např 2 000 kč HNED na místě auto přepsat.!??
Proč se musí něco např v Brně odhlašovat a pak Např v Kolíně dohlašovat???????
Proč nemůžu jít na kterýkoliv úřad v republice???? Ten kdo má sídlo firmy např v Praze a pobočku třeba v Hranicích musí jezdit jako ocas...Ptám se proč???
Proč je všechno tak složité??? Máme nejvíce kancelářských krys v přepočtu na normální lidi na světě a pak to tu tak vypadá...
Normálním lidem přeji vše nejlepší do nového roku....
Rozbalit vlákno
1
Avatar - rohYpnol
3. 1. 2015 18:31
Re: Neschopnost vládních mrdek
Odpověď je bohužel - PROTOŽE ČR 8-s ;-\