Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ojetá Kia Cee'd: S benzinem starosti nebudou

Automobilka Kia modelem Cee´d z roku 2006 ukázala, že umí udělat pořádná a v evropské konkurenci schopná auta. Facelift z roku 2009 je žádoucí nejen díky lepší výbavě, ale také kvalitě.
Zpět na článek
23. 1. 2015 08:23
23. 1. 2015 09:25
23. 1. 2015 09:26
23. 1. 2015 09:46
23. 1. 2015 09:57
23. 1. 2015 10:08
23. 1. 2015 12:18
23. 1. 2015 20:24
24. 1. 2015 10:08
24. 1. 2015 23:07
25. 1. 2015 11:57
23. 1. 2015 09:28
23. 1. 2015 11:17
23. 1. 2015 13:18
23. 1. 2015 14:22
23. 1. 2015 17:29
23. 1. 2015 21:39
23. 1. 2015 20:44
23. 1. 2015 22:29
24. 1. 2015 19:04
Avatar - Ozzman
23. 1. 2015 08:23
Dobré auto
Dříve jsem měl možnost projet všechny motorizace a všechny modely karosérií a výbav, včetně těch vzácných a to stovky kusů Ceedů této generace. Na jediné, co si nevzpomínám, je motor 1.4 s 66kw, takže tam nemohu sloužit. Navíc auta byla nová, takže spolehlivost neznám.

Tohle auto se mi líbilo. Motory byly hezky živé a točivé, materiály na evropu neměly, ale s přihlédnutím k ceně a celkem atraktivnímu dizajnu to byla od Kie trefa do černého...

Benzíny: Pro dvoučlené osazenstvo a při normálních rychlostech okrska-město nepoznáte velký rozdíl mezi silnější 1.4 a 1.6. Vůbec bych se té 1.4 nebál, je hezky otáček lačná a s hatchbackem zacvičí solidně. Na kombik je asi lepší 1.6. Prý se to pozná hlavně při záteži vozu, což já nezkoušel. Benzínový dvoulitr jsem jel v ProCeedu a kombiku a o moc větší přidanou hodnotu jsem také nepozoroval, ale v otáčkách to už s třídveřákem házelo solidně.

Nafta: Kombik s 1.6 Crdi je rodinný ideál v nabídce Ceedu. Pružný, turboefekt mu prominem, protože dobová 1.9TDI z koncernu to dělala stejně >:D Dvoulitr je ovšem už jiná káva, kdy se nemusíte bát ani do levého pruhu a opět v malém ProCeedu nabídne dost dynamické svezení díky velkému většímu krouťáku, než má atmosféra.

Podvozek je takový průměr a prostor také.. nenadchne, ale neurazí. Jen trochu nesouhlasím s tím, že základy chodily s postupem času více vybavené. Mne to přišlo naopak, že zezačátku sem putovaly vozy, které měly v základu minimálně rádio a el. okna. Pak jsem začal vídat i uplná holátka alá Octavia Active..

+ živé motory i v základu, lehce ovladatelné, mě se to auto líbilo, solidní výbava s ohledem na cenu, rozhodně neurazí na to, že je to korejec.. v té době se začal lámat chleba

- gumové převodovky, hlavně u nafty, horší materiály, u prvních let výroby prý špatný lak, to jsem na vlastní oči neviděl, ale prý se loupal u vozů pár měsíců starých..

Přijde mi, že Ceed II. generace oproti tomuto autu zmužněl a přibral. Motory už nejsou tak pružné ( nevím jestli jsou ty motory GDI a VVT horší a letargičtější, nebo auto tolik přibralo, předpokládám přidušení euroemisemi ), ale lehkosti prvního Ceedu, který i se základním motorem byl plnohodnotným účastníkem silničního provozu už nedosahuje.
Rozbalit vlákno
20
Avatar - 3_diamanty
23. 1. 2015 09:01
Re: Dobré auto
ta 66kw verzia 1,4ky prisla az po facelife zrejme ako dosledok vtedajsej emisnej normy... pan boh uz pamata... kazdopadne benziny budu asi vhodnejsia volba pri kupe jazdeneho auta tejto triedy vseobecne nielen pri ceede .... osobne by som volil model po facelifte s 1,6CVVT ...... paci sa mi ovela viac ako predfaceliftovana verzia.... a 1,6tka ma aj istu vykonovu rezervu aj ked v ramci moznosti samozrejme.... nie je to delo...... je to bezna 1,6tka.... nic viac nic menej...... na tu dobu to bol bezny standard.....

inak nas profesor kedysi vravel ze prvy ceed mal ako predlohu a za vzor toto auto: [odkaz] ... ci je tomu tak nenasiel som nikde ofiko informacie .... ale do istej miery sa tie auta skutocne aj podobaju.....

ceed bol kazdopadne prelomovy model znacky v europe.... prve auto od kie v eu na ktore uz ludia pozerali inak ako na nejaky druhotriedny tovar..... povedal by som ze ceed bol prvy skutocne kvalitny voz od kie v eu ..... ktorym kia zacala novu uspesnu eru znacky na ktorej sa nesie az dodnes...

GDI si mozes precitat kopec testov aj videotesty.... je to ina liga ako CVVT ale nie ani tak dynamikou..... to auto je stale len 1,6tka atmo.... je pravda ze nove ceedy narastli a stucneli.... asi kvoli bezpecnosti ale k chvale sluzi aj fakt ze novy ceed ma razvor toho povodneho... auto teda moc nenarastlo skor sa len rozsirilo.... my ako zakaznici sme v tomto bohuzial bezmocni... auta sa z roka na rok neskutocne zvacsuju tucneju.... tiez ma to netesi.... bohvie aky bude zase novy ceed za nejake 3 roky.... radsej na to ani nemyslim a tesim sa este zo sucasnosti......

neviem ako je to s volantom... niekde som cital ze sa olupovali ..... uz neviem ci i30 alebo ceed.... ale asi este verzie pred faceliftom......
23. 1. 2015 09:25
Re: Dobré auto
Tohle auto byl docela převrat pro kiu, který se ji celkem poved a asi kiu dost nakopl kupředu.
Avatar - Uživatel_5340709
23. 1. 2015 10:06
Re: Dobré auto
...spíš odrazil ode dna. ;-\
Avatar - Ozzman
23. 1. 2015 09:26
Re: Dobré auto
Takže: Ano, 66kw verze přišla s faceliftem, to je pravda. Ale to 1.6 CVVT nebyl bezny standart, pokud jako referenci budem brát nejrošířenější MPI od VW. Oproti tomu CVVT jelo znatelně lépe, i výkon byl větší. Tohle je věc, která byla první, co mne na těch Ceedech překvapila... jak hezky ty benzíny tahnou a nechají se točit.

To GDI nevím, jestli je jiná liga, mne to přišlo horší, ale jak říkám, je to asi i váhou auta, ale přijde mi, že nové atmosféry u Kie/Hyundai jsou zdechlé oproti tomu, co mají v papírech za výkon. Ted dám trochu jiné srovnání: Máme Kugu 1.6EB 110kw a soused si koupil IX35 GDI 2.0 120Kw. IX35 je na stovku o celou sekundu horší! Přitom jsou to zdá se podobná auta a IX je silnější. Čekal bych lepší časy při pružnosti na rychlostní stupen, ale na stovku, kdy mužeš řadit jak chceš, je ten rozdíl velky.

O volantu nic nevím, jak říkám, jezdil sem uplně nové vozy, které šly do autosalonů... Zajímalo by mne jak vypadá to auto po 150 tisících km :-)
Avatar - 3_diamanty
23. 1. 2015 09:31
Re: Dobré auto
kia ceed 1,6 v teste na 150 000 km po odjazdeni 100 000 km [odkaz]

priebezne hodnotenie 4 hviezdy

a tu je po 150 000km

kia to prezila [odkaz] >:D

.... tento motor je podla mna ideal v tejto kii :yes:
Avatar - Ozzman
23. 1. 2015 09:46
Re: Dobré auto
Umřela mu spojka... to je docela fatální chyba... když bys bral v potaz normální záruku a nízký roční nájezd, tak už to platíš sám. Jak sem sám vyzkoušel, tak to převodové ústrojí nebylo nejlepší.... ale motoricky mu asi moc co vytknout nemám :-)
Avatar - 3_diamanty
23. 1. 2015 09:52
Re: Dobré auto
;-) :yes: samozrejme nebolo bez chyb.... niektorym modernym autam dnes umre turbo a tiez nic nespravis.... lepsie to asi v buducnosti nebude... cim novsie auto tym viac serepeticiek co sa mozu pokazit ..... bohuzial

ceed bol prelomovy model... nebol bez chyb ... ale bol uspesny a kii hodne pomohol aby sa postavila na nohy v eu a bola am kde je dnes......

ano najdeme spustu chyb na ceede.... ale aj dieta kym sa nauci chodit tak parkrat spadne.... je to prirodzene.... kia mala tazke casy, ktora znacka ich niekedy nemala
Avatar - Ozzman
23. 1. 2015 09:57
Re: Dobré auto
No já pevně věřím, že doba rozpadlých turbodmychadel už skončila >:D Ale i tak se tyto problémy projevují při vyšších nájezdech od cca 150-200 tisíc km, kdežto převodovka u Ceedu zesnula v 60 tisících. Neříkám, že se to nemůže stát jinde, kamarádovi se ve 120 tis. rozpadla i na slavné Octavii TDI ( a nebyla to bazarova střela).

Ale třeba jako kupec ojetiny bych Ceed 1. generace radši obešel. V té době (2008-2009) by mi to nevadilo vzít třeba jako služebák, nebo na 3 roky za dobrou cenu místo Fabie po městě a okolí. Jenže dál bych se toho radši zbavil :-) Možná je to jen můj přehnaný strach a předsudky, jenže to auto na mne nepůsobilo tak bytelně, jako třeba VW, nebo Ford té doby a to nemluvím o dobové Octavii II, která byla také ještě poctivá.
Avatar - 3_diamanty
23. 1. 2015 10:03
Re: Dobré auto
mne sa po facelifte prvy ceed paci.... ale ako vravim.. v dnesnej dobe kupovat jazdene auta mi pride trosku nezmysel .... nove auta su uz dost v prijemnych cenach a clovek si uz dnes moze dovolit ovela viac ako pred 15 rokmi ked felicie stali 260 000 .... dnes mam za 300 000 ( 10 tisi ceur ) uz solidne auto na urovni doby a aj slusne vybavene ..... nevidim dovod na kupu nejakej jazdenky ak vazne nemusim..... ( ak musim a inak sa neda ok, to je uz ine )

osobne by som si radsej dosporil a kupil nove rio ako nejaky jazdeny 5 rocny ceed lacnejsi len o nejakych 2000 eur od fungel noveho ria ....

ale to je len moj pohlad..... kazdy nech zvazi podla seba co je pre neho lepsie ;-) :yes:
Avatar - Ozzman
23. 1. 2015 10:08
Re: Dobré auto
No nemá to smysl v této třídě, to je fakt, ale třeba já osobně víc než 300 za auto dát moc nechci a než ho mít 10 let nové, radši 3-5 let střídat větší ojetinu, kdy v této ceně se už dá sehnat 2-3 letá střední třída.
Avatar - 3_diamanty
23. 1. 2015 10:13
Re: Dobré auto
plne ta chapem... aj u nas mnohi tak uvazuju ( je to predsa kazdeho vec v pohode ) ;-)
23. 1. 2015 10:58
Re: Dobré auto
No já pevně věřím, že doba rozpadlých turbodmychadel už skončila - no tak to především záleží na tom segmentu mezi sedačkou a volantem, jestli turbo umře nebo ne.
Z drtivý většiny případů si turba lidi odkrádlují sami.

Mám zákazníka, který pracuje ve firmě na repasi turbodmydmychadel. Chodí k ním turba z celého koncernu VW, ale i Ford a BMW k nim turba posílají a říkal, že 90% vad je způsobeno tím, že se k tomu neumí chovat řidič.
Avatar - Ozzman
23. 1. 2015 12:18
Re: Dobré auto
Tak jiste, ale některá auta měla ty turba dost náchylná... viz DCI od Renaulut :-)
23. 1. 2015 14:58
Re: Dobré auto
protože to tam přehanali s tlakem a na ty lopatky to byla příliš velká brutalita, ale turbo jako takové by to vydrželo.
23. 1. 2015 20:24
Re: Dobré auto
Jo, benzin byl fajn. Chvíli jsem řídil 77kW 1,4ku a byl jsem překvapen, jak to i v plném zatížení pěkně jede, nebylo to o moc pomalejší než můj dvoulitr, který měl ale hodně dlouhé převody (aspoň to nebylo o tolik pomalejší, o kolik bych čekal). Na okreskách to jelo za lehce přes 5 litrů, což nebylo vůbec špatné, v jiných režimech jsem spotřebu nesledoval.
24. 1. 2015 10:08
Re: Dobré auto
1.4 66 prisla s faceliftem a duvod byl ten, ze ta prefaceliftova s vice kw mela slaby kroutak. Do kopce nebo pod zatezi to proste zdechlo - to je tak trochu stale problem s koreskymi atmosferami - sonicke kilowaty, slabe Nm, nebo maxima Nm az v 4350ot - WTF jako jet s tim po dalnici na 4350, to neni Ferrari.
A kdyz mluvime o facelftu, dostala nova svetla, ktere lip sviti.
Avatar - Katikakus
24. 1. 2015 10:35
Re: Dobré auto
Ale prd zdechlo. Kroutak maji obe verze stejny 137Nm, ta slabsi ho ma ale o neco nize, takze nepotrebuje tolik tocit - jde o spotrebu a emise.
24. 1. 2015 23:07
Re: Dobré auto
Precti si dobove recenze.
25. 1. 2015 11:57
Re: Dobré auto
To, kde je maximum krouťáku nic neznamená, důležitý je jeho průběh. Krouťák může být klidně maximální při 6000 rpm a dole to může táhnout více než slušně. Příkladem je třeba dvoulitr z Primery, maximum krouťáku měl sice při 4800 rpm, ale při 2500 rpm měl druhé "lokální" maximum, které bylo jen o pár Nm nižší než to "globální", takže akcelerace při 2500 rpm a při 4800 rpm byla v podstatě totožná (potvrdila to i má měření akcelerace).
Avatar - KubikCv
23. 1. 2015 13:20
Re: Dobré auto
zase ti někdo vyfouknul první příspěvek co? >:D
Avatar - strýček BOB
23. 1. 2015 09:20
Přístrojový štít...
Už v době uvedení korejského vozidla mě fascinoval přístrojový štít. Použít prosvícený papírový karton bylo opravdu inovativní a neotřelé řešení, které budí nadšení i po letech. >:-[]
Rozbalit vlákno
2
Avatar - CommonUser
23. 1. 2015 09:53
Re: Přístrojový štít...
No tak ja som zasa nepochopil VW, GOLF 3 mal nadsvietenu palubku - nie podsvietenu a to nepoznala ziadna skodovka ani Skoda 105 ci starsie.
23. 1. 2015 12:51
Re: Přístrojový štít...
To je přeci nepodstatný detail. Jako mnohem horší vidím chatrnější podvozek a řízení. To co jako má znamenat, že přeskočí o zub?!!
Avatar - Uživatel_5340709
23. 1. 2015 09:23
Se musím smát,
prý jako ojetina dobrá, ale zároveň se dočteš, že vlivem opotřebení převodky, ti klidně po vjetí do díry přeskočí řízení i o jeden zub, to je nějaká sranda, nebo fantazy? :-)
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Ozzman
23. 1. 2015 09:31
Re: Se musím smát,
Ty převodovky byly hrozně gumové... kolikrát u nového auta nešlo zařadit zpátečka :-( To je holý fakt.
Avatar - Uživatel_5340709
23. 1. 2015 09:37
Re: Se musím smát,
Tak nevím proč tolik chvály? Které jiné auto trpí takovými neduhy?
Avatar - Ozzman
23. 1. 2015 09:40
Re: Se musím smát,
Napadlo me první Sorento z tech co jsem jel, ale to je taky Kia >:D Když to porovnas s tim , co vyráběli do Te doby, tak Ceed byl hodně dobrý lowend na svou dobu.
Avatar - Uživatel_5340709
23. 1. 2015 09:47
Re: Se musím smát,
správně low-end!
Avatar - 3_diamanty
23. 1. 2015 09:47
Re: Se musím smát,
ano... vtedy to bol lowend.... kia to ani netajila :yes:
Avatar - Ozzman
23. 1. 2015 09:48
Re: Se musím smát,
Nový Ceed už alespoň vypadá uvnitř o tři řády lépe, spolehlivost ale také neznám.
Avatar - Atomas
23. 1. 2015 11:56
Re: Se musím smát,
Nyní analyzuji možnosti omlazení vozového parku. Zvažuji koupi koncernového vozidla s motorem EA211 a zatím váhám. Z diskuzí vyčtu, že tento motor žere olej (lidi dolévají i 1 L po 7 000 km, nebo na youtube nacházím divně hlučné studené starty), občas prý motor v nízkých otáčkách cuká. To jsou například věci, které u 1.6 GDI vůbec neřeším. Po 30 000 km jsem kromě dolití kapaliny do ostřikovačů neměl důvod otevřít kapotu. Tolik ke spolehlivosti nového Ceeda.
Avatar - Ozzman
23. 1. 2015 13:16
Re: Se musím smát,
EA211 také hlučí při startu? Neměl by být už poháněn řemenem? Jak žere olej nevím, ale to cukání znám ze starší EA111 1.2TSI, to je především při tankování nekvalitního paliva. Já slyšel u GDI, že měly problémy s řídící jednotkou a to jsem měl informaci přímo od dealera Kie ( údajně Sportage). Nevím, v jakém autě to máš, ale obecně je logičtější, že ten větší objem nebude mít takové nároky, jako vyhoněný turbomobor... Je to něco za něco.
Avatar - 3_diamanty
23. 1. 2015 09:46
Re: Se musím smát,
budme radi ze je to uz minulost a v sucasnosti ma kia tych neduhov podstatne ale podstatne menej.... prvy ceed bol prelomovy model... samozrejme ze este nebol uplne tip top ....... to sa asi neda hned byt super... chce to trosku cas .....ale kia si zasluzi pochvalu ako rychlo sa dostala na sucasnu uroven.... v priebehu doslova jednej dvoch generacii sa uz upne infiltrovala medzi tych dovolim si tvrdit tych skutocne lepsich vo svojej triede...... sucasny ceed je uz ina liga.... mne to pride ze kia s nim oproti prvemu ceedu poskocila hned o dve generacie dopredu .... kedze prvy ceed z r 2006 vychadzal koncepcne este z cias aut z rokov 2003-2004 ( ako corolla ) a podobne...
23. 1. 2015 12:53
Re: Se musím smát,
Přesně tak to jsou naprosto fatální nedostatky, který totálně deklasujou jinak dobrý auto.
Avatar - 3_diamanty
23. 1. 2015 09:25
kto by chcel dalsie doplnujuce info
k tomuto modelu moze skusit tu:

[odkaz] verim ze padne na uzitok ;-) najdete tu vsetko postatne

osobne by som volil 1,6CVVT..... verziu po facelifte.... tym sa do znacnej miery zuzuje vyber..... ale aj pravdeodobnost spravit chybny krok....
Rozbalit vlákno
0
23. 1. 2015 09:28
konkurenti
Bylo by vhodne u meganu upravit popis. Není to poprvi co se to tu píše. Pro výměnu zarovky není nutné sundat kolo a stávkují elektronika platila před fl.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - strýček BOB
23. 1. 2015 09:43
Shrnovačka...
Kia je moderní a kvalitní automobil s dlouhou zárukou. Vyjma takových drobnýh detailů jako je sypající se podvozek, mizerné převodovky, řízení přeskakujího o zub při vjetí do výmolu >:D :yes: a celkově, cituji: "...nižší odolnost vůči nadměrné zátěži." je to vůz spolehlivý, který vám bude dlouhá léta věrně a spolehlivě sloužit.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Ozzman
23. 1. 2015 09:50
Re: Shrnovačka...
No, čemu nerozumíš? Nevoz v tom ledničky a pračky, nejezdi s tim Evropu křížem krážem a pak pár let vydrží >:D

Né, ja to chápu, tohle auto bude ideální pro někoho, kdo nemá auto jako priorit a najede 10-15 tisíc ročně max. Jednou dovolenou ve 2-3 lidech a jinak po nákupech. Jen bacha na tu převodovku >:D
Avatar - Uživatel_5340709
23. 1. 2015 09:56
Re: Shrnovačka...
Zkrať to, ................ prostě v něm nejezdi, jenom umývej. >:D :-! :-! :yes:
Avatar - Ozzman
23. 1. 2015 09:58
Re: Shrnovačka...
No... to úmývání, jak jsem psal výše.... prvním kusům prý lezl lak... tak bacha! :-)
Avatar - Uživatel_5340709
23. 1. 2015 10:04
Re: Shrnovačka...
Dneska je tu srandy kopec >:D :yes:
Avatar - CommonUser
23. 1. 2015 09:57
Re: Shrnovačka...
Zato tvoj vysypany motor 1,8 TSI po 40 tkm na SuperB - e je zazrak techniky.
Neobhajujem KIA motors, ale realne porovnavas s cim ?
25. 1. 2015 09:28
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Uživatel_5340709
23. 1. 2015 09:46
A ještě jeden holý fakt,
vezmu je za slovo z jejich reklam, prémiové auto nemusí být drahé...... bla, bla, bla, to neustálé okopávání audi, nebo VW. Postavte teď po letech vedle sebe tohle a A3, nebo golfa............... jak to dopadá snad dojde každému.
[odkaz]
[odkaz]
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Ozzman
23. 1. 2015 09:47
Re: A ještě jeden holý fakt,
Ten Golf vypadá vedle té A3 jako smutnej chudáček :D:D Ale trochu sis to spletl... prémiové auta dělá Hyundai >:-[] >:D
Avatar - Uživatel_5340709
23. 1. 2015 09:50
Re: A ještě jeden holý fakt,
To je prašť jak uhoď, ne? Furt ti stejní lidi. ;-)
Avatar - Ozzman
23. 1. 2015 09:51
Re: A ještě jeden holý fakt,
Ale to se šeredně pleteš! Je tam vztah jako Audi a VW... >:D Hyundai je to Audi, kdybys nevěděl >:D
Avatar - Uživatel_5340709
23. 1. 2015 09:53
Re: A ještě jeden holý fakt,
Jasně, ale tady je větší shoda, než mezi octou a golfem, nebo passatem, nebo A3.
Avatar - Ozzman
23. 1. 2015 09:57
Re: A ještě jeden holý fakt,
To jo.... před oběma je soused z boleslavi tááákhle malý >:D >:-[]
23. 1. 2015 10:09
Re: A ještě jeden holý fakt,
Trochu si ty reklamy pleteš. Kia není Hyundai stejně jako Porsche není Seat.
Avatar - Uživatel_5340709
23. 1. 2015 10:11
Re: A ještě jeden holý fakt,
neboj, nepletu.
Avatar - Ronault.
23. 1. 2015 11:17
Kombi
Co je zase tohle za nesmysl:
"prodloužený hatchback SW, který zastupoval v nabídce kombi."

Když se to jako nejmenuje kombi, tak to není kombi? Kia Ceed SW je regulérní kombi, nebo teď je je jeden kombík, Oktavia Combi, když ostatní jsou: SW, Grandtour, Tourer, ST... 8-s
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ozzman
23. 1. 2015 13:18
Re: Kombi
A to si neveděl, že jediné kombi dělá Škodovka? :-O :-O Zrovna od tebe bych to čekal >:-[] >:D
23. 1. 2015 14:22
Re: Kombi
Já to věděl >:D v cele galaxii je to jediné kombi, jelikož je to Škoda :-!
23. 1. 2015 17:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
23. 1. 2015 11:23
řízení
Pane kolego, trochu nerozumím spojení "řízení přeskakuje o zub při vjetí do výmolu". Co si mám pod tím představit? Ceed´d používá přece hřebenové řízení pokud se nepletu.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Stejsn
23. 1. 2015 21:39
Re: řízení
Hřeben nemá zuby???? 8-s
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
24. 1. 2015 10:29
Re: řízení
No hřeben zuby podle mě nemá. Vzhledem k tomu, že se pastorek po hřebenu odvaluje zcela plynule, tak asi sotva někdo pozná, že to přeskočilo o zub. Aby to tak bylo, je pastorek tvaru šroubovice, zatímco hřeben má příčky šikmo. Autor se zřejmě snažil popsat závadu v podobě rozhození geometrie přední nápravy. To ale s převodkou řízení v zásadě nesouvisí. Souvisí to se spojovacími tyčemi řízení, na kterých se to i seřizuje. Ale třeba se pletu. Cee´d jsem nikdy nepsal, tak nevím, co se na tom kazí.
Avatar - KubikCv
23. 1. 2015 12:55
Prodloužený HB
To si dělá redakce srandu???? Ceed SW je mnohem víc kombík než Fabia Combi...tam bych spíš tvrdil cosi o prodlouženým HB
Rozbalit vlákno
0
23. 1. 2015 14:37
2.0 CRDi spotřeba??
9 l / 100 km ?? Co je to za hloupost. Mám tento motor a momentálně jsem na 6,4 a to je zima. Měsíční nájezd cca 1000 km - 600 km dálnice, 400 město. 9 litrů je opravdu hloupost :-)

EDIT: Beru zpět a omlouvám se :) v článku je to vztaženo na benzín!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Guttalax
23. 1. 2015 17:23
Korejec nakonec
Tenhle trapný pokus o korejského Golfa jsme vlastnili.Působil lacině,použité materiály nic moc. Na dálnici to kvičelo jak podsvinče a spotřeba raději ani nemluvit. Po 4 létech šílená ztráta na hodnotě ,ale i tak jsem rád ,že šel z baráku. Za mě korejec už nikdy.Servis-------- pokud se něco nerozsypalo,tak furt tvrdili.že je to normální,ostatní to mají i horší atd,atd, Zapelešili tím republiku a asi to už nestíhají opravovat,natož servisovat.Ale svoje příznivce to má ,tak at jsou spokojení. :-!Je to jen okopčená starší verze hatch koroly.Ale tak třetí kategorie[odkaz]
Rozbalit vlákno
8
23. 1. 2015 18:29
Re: Korejec nakonec
Mě by zajímalo, zda jste Ceeda kupovali jako nového, nebo v bazaru po někom, kdo se o auto nestaral. To je možná ten kámen úrazu. Proč vyhrává statistiku spolehlivosti třeba takové Porsche? Majitelé mají peníze na kvalitní servis a taky jej autu dopřávají. Do takové Dacie nebo korejců lidé velké peníze nesypou a ojetiny podle toho vypadají....
Avatar - Guttalax
23. 1. 2015 19:03
Re: Korejec nakonec
Byl nový . :-!
Avatar - 3_diamanty
23. 1. 2015 19:20
Re: Korejec nakonec
tak skus opat novy [odkaz] ;-) .... ale upozornujem ze tento ceed uz nie je ziadny lowend >:D ani ziadny otloukanek ... ale sebavedome a uspesne auto
24. 1. 2015 15:27
Re: Korejec nakonec
To mel byt ten minuly taky... Ale prekvapuje me, jak vypada porad dobre. Narozdil od soucasne generace se mi libil hned, kdyz vysel. Potom ho akorat zmrsili faceliftem, no. Ale oproti soudobemu hjonde (resp. kteremukoliv) je to nesrovnatelne hezci auto.
23. 1. 2015 21:38
Re: Korejec nakonec
Heh, a proč jste si jej probůh kupovali,když byl tak hrozný? :-)
Tohle vážně nikdy nepochopím, lidé si svobodně vyberou značku a typ spotřebního zboží, které si s ohledem k ceně můžou vyzkoušet a otestovat a stejně si nakonec koupí "***".
A pak jsou z toho nemocní a mají potřebu se chlubit, jak jsou hloupí že tohle provedli.
Tak si na motoristickém serveru založí profil a plivou na všechno korejské a všem připomínají, jací jsou hlupáci :-)
Jsi srandovní.
Avatar - _Karel_
23. 1. 2015 22:15
Re: Korejec nakonec
:yes: :yes:
Avatar - Guttalax
25. 1. 2015 08:37
Re: Korejec nakonec
Omyl byl již napraven. Šel s baráku a je v nabídce snad všude. A jak tak předpokládám bude ještě pěkně dlouho.Profil byl založen za úplně jiným účelem.Ale to ti nebudu vysvětlovat.Na korejce kašlu,jen rozmlouvám kde komu ,aby ty plečky nekupovali.Celkem se mi daří. :-!
25. 1. 2015 09:39
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Guttalax
23. 1. 2015 17:26
Korejec nakonec
:no:
Rozbalit vlákno
4
23. 1. 2015 17:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Guttalax
23. 1. 2015 17:36
Re: Korejec nakonec
S * ,kterému věšeli na krk kotletu,aby si s ním hrali aspoň psi se nemíním špinit. ;-\
23. 1. 2015 17:50
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 1. 2015 10:57
Re: Korejec nakonec
Nemachruj, rika se "japonec az na konec". (a hlavne se to rymuje, jinak je to predevsim kvuli zustatkove hodnote) :-!
23. 1. 2015 18:24
Myslím si, že některým zaslepencům nejmenovaných značek
bude článek proti srsti. Přece korejec nemůže být solidně postavené auto, které by si udrželo pro případný prodej solidní cenu. Hold, doba se mění...
Rozbalit vlákno
0
23. 1. 2015 19:31
Ceed zkusenosti plus srovnani s Octavii
Tenhle clanek me pomerne potesil - z osobni zkusenosti muzu potvrdit a pochválit jeho pravdivost.
Ceeda mam od roku 2010, koupenyho z firmy, kde jsem delal. Auto slouzilo denodenne, behem prvnich dvou let 90 tisíc, já s ním najel dalších 140 tisíc...
Mimo opravdu špatné kvality autorizovaných servisů si nemůžu stěžovat na nic, dynamika a kulitvovanost silnější 1.6 crdi je opravdu výborná, i když jsem si po přechodu z benzínového šestiválce zvykal.
Reálná dlouhodobá spotřeba, když je v pořádku podvozek je 5.3 a to nejsem žádná brzda provozu, v zimě tak o půl litru víc.
Podvozek je otázkou, protože třeba tyčky stabilizátoru se mění minimálně s každejma destičkama, spojková lamelu jsem měnil ve 100k a teď ve 230 je zas načatá - v článku také uvedené.
Jinak mohu říct, že co jsem ve 150 tisících přestal jezdit do autorizáku, tak auto šlape jako hodinky, problémem je jen hvízdající turbo a podvozek, co v ČR nic nevydrží.

Teď to srovnání s Octavkou
V srpnu jsem začal jezdit služební O2 1.9 tdi 77kw, kilometrový náběh má podobný 240, respektive teď 260:
Kvalita zpracování je určitě o dvě třídy kupředu - nikde nic nebouchá, o podvozku nevím.
Na delší cesty je mnohem pohodlnější a měkčí, to dělají asi i pneu- Ceed 205/55, O2 195/65.
Co Ceed ztrácí na zpracování, dohání na motoru, tam je ten rozdíl, možná pocitově stejně markantní. Spotřeba prakticky stejná, Ceed ale jde mnohem líp za plynem a je zábavnější, při přesednutí mám dojem ne o 8kw, ale tak 20kw silnějšího auta...

No je to na dlouhé povídání, obě auta mají svoje, ale O2 vítězí díky "Njelepší auto, služební auto" :-)))
Rozbalit vlákno
3
Avatar - AUDIRS6
23. 1. 2015 20:52
Re: Ceed zkusenosti plus srovnani s Octavii
absolutny suhlas !!! ;-)
ja som mal tu cest s autom od nova do 61 000 km za pol roka !!! 1,6 CRDi 85Kw EX (+nejake extras)
servis: 2x vymena prednej ziarovky (H7?) v lavom reflektore pri cca 20tkm ( robene v Ostrave 400,-KC) a druhy raz sam s kamosom pri cca 50 tkm.
To auto si pri mne uzilo strasne muky !!! - moj priemer za tu dobu 6,8 ! - tak si to vies predstavit >:-[] ( polovica km nabehana v skorozavodnom tempe, zvysok ako sviznejsi clovek :-) ) Ano - pri cca 30tkm sa menili tycky stabilizatora v predu ( zaruka - 0,- SK ale nechapali ako je to mozne >:-[] ) a pri 45 tkm sa pozastavovali nad stavom platniciek...Tak som cinkol kamosovi, ze po com su platnicky - on ze 300 SK >:D - tak davaj a vymenil som. V servise pri 45 tkm sa divali, ze akoto ze su nove, tak som vysvetlil, stempel dali a bolo vymalovane.
Jazda: V case uvedenia na trh to bolo auto, ktore sa hrdo porovnavalo s Golfom V.
V 1 DE teste proti nejakemu G-V dokonca ziskalo rovnaky pocet bodov !!! - ano - vyzdvihnuty motor, pochvalene brutalne zlepsenia na podvozku, skritizovne hlavne podsvietenie pristrojovky, spracovanie(kvalita)-chvalena, materialy uz menej. S tymto sa stotoznujem na 100%. Ten motor na koniec vyhlasili za v tej dobe najlepsi 1.6 naftovy motor !!! - taktiez potvrdzujem - vcelku tichy, pomerne linearny, s minimalnou turbodierou v normalnych otackach ( 1800-3500), sice menej tocivy nez sucasne ( nad 4000 je to fakt nezmysel i ked sa nechal dotocit aj na 4500).
Za volantom som si s nim uzival pre mna nebyvalu zabavu, nakolko stale je pre mna standard auto s V8 a cca 4,8-5 m >:-[] Ale aj po priamom porovnani mu nieje co vycitat proti tehdajsej konkurencii - volant kolo stredu trochu menej presny, ucinok posilovaca ale vcelku ok, tlmice - podvozok vcelku dobre odladene ( 15" aj 16"), prevodovka na pomery Kie v tej dobe ultra presna ( i ked pri rychlom radeni si obcas synchrony skrtli - dnes je to uz lepsie ). Odhlucnenie prave vdaka tichemu motoru - nad priemer doby ! ( mozno je to aj dezenom gum a ich sirkou 15-195/65, 16-205/55 )
Ked si tak nanho obcas spomeniem, az mi to vykuzli taky nostalgicky usmev na tvari, ze ja som nezodral za pol roka auto, ktore sa malo kazit uz na rysovaciom prkne !
>:-[] doteraz to povazujem za neuveritelne ;-) :yes:
Lenze preslo pol roka, prisla ponuka na Audi, ktora sa neodmieta a Cednik bol zbytocny, tak isiel do sveta. Este po rokoch som ho stretaval, s najazdenymi vyse 150 tkm a vsetko vraj v pohode - servis u nas velmi vstriecny - mali nakazane vsetko, co je mozne zakaznikom ospravedlnit ako chybu auta - riesit v ramci zaruky !!! - takze spokojnost aj po mne...
23. 1. 2015 22:22
Re: Ceed zkusenosti plus srovnani s Octavii
Mno, s Audi souhlasim, chvili jsem mel v praci k dispozici A6 3.0 diesel a pak jsem zpatky v Ceedovi byl pekne nespokojeny >:D
S presnosti prevodovky uz to tak slavny neni, na chod radicky napriklad v libovolnem koncernu to nema ani zdaleka...
Urcite je to v ramci Kia fakt pokrok, ale ted kdyz srovnavam auta s najetyma cca 250 tis.(srovnatelny servis) a MUSEL si vybrat z tech dvou, tak jako odolnejsiho pracanta volim Octu...

Problemy se zarucnima opravama zas tolik nedelali, ja mel spis velky problem s tim, JAK to opravili... samotna KIA se chova dobre, ale jednotliva dealerstvi se dost lisila... nevim jak ted, uz jsem tam dva a pul roku nebyl

Kazdopadne Ceed ma ted zaslouzeny duchod v rukach pritelkyne, svoje si uz odpracoval :-)
Avatar - Đawson
23. 1. 2015 23:04
Re: Ceed zkusenosti plus srovnani s Octavii
Tak jestli ti tahle stará 1,9 v O2 příjde horší, to radši ani nejezdi tou 1,6 co je v O3... to je ještě zmrzačený převodovkou >:D
Avatar - Auto CZ
23. 1. 2015 20:42
Najhorsie auto v triede
Ked zacinala fabrika v Ziline, linka na zaciatku chrlila 30% chybovych kusov, ktore sli na opätovnu upravu. V ramci konkurencie v rokoch 2006/07 to bola auto materialovo najhorsie, tvrde plasty lacne detaily, dnes by som to prirovnal k daciam. Oproti europskym modelom sa to nechytalo v nicom, spolahlivostou snad, ale bola ina doba, co viem niektori susedia si chodili stazovat do znackoveho servisu na nadspotrebu, kde im bolo povedane, nech ich s * nezatazuju.. >:D ako firemne auto si to mohol niekto chvalit, pokial nebol schopny sa poobzerat po niecom modernejsom. :-!
Rozbalit vlákno
5
Avatar - trapid
23. 1. 2015 20:54
Re: Najhorsie auto v triede
Mluvíš o Kii Ceed?
Mám sice r.v.2010, ale celá palubka je měkčená, stejně jako výplně všech (i zadních) dveří, tedy troufám si tvrdit, že materiálově spíš jedna z nejlepších.
Tenkrát se o tom hodně psalo - Ceed se chtěl ukázat a proto se v interieru vyskytuje až plýtvavé množství měkčených plastů ;-\ .
Avatar - Auto CZ
23. 1. 2015 21:15
Re: Najhorsie auto v triede
No oproti plechu je ten plast makksi, to ano >:D
Avatar - Katikakus
23. 1. 2015 21:58
Re: Najhorsie auto v triede
Cituji z testu auto.cz [odkaz] : "Uvnitř čeká pozitivní šok. Ani stopa po laciných tvrdých plastech, nevalném lícování a podivných tvarech. V Cee’du čeká moderní, útulný, hodnotně působící a už na první pohled pečlivě zpracovaný interiér, s přehledem plnící náročná estetická kritéria rozmazleného Evropana. Od relativně mladého předchůdce Cerata a zejména starších modelů skok takřka kosmický. I proti subjektivně vnímané kvalitě a ohmatu použitých materiálů nemáme nejmenší námitky a Cee’d se podle nás může v tomto ohledu postavit nejlepší evropské konkurenci."

Kdyz chces lhat, musis to delat trosku inteligentneji, ne jako prvnacek. :-!
Avatar - Katikakus
23. 1. 2015 21:17
Re: Najhorsie auto v triede
Je evidentni, ze pises o nejakem jinem aute. Ceed jiz pred FL mel vetsinu plastu unvitr mekcenych - presne jak pise trapid.
25. 1. 2015 09:41
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
23. 1. 2015 20:44
Dobré auto
Dobré auto, mám najeto 322000, motor 1.4 benzín. r.v.2008 :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - trapid
23. 1. 2015 20:48
autor článku je ....
Doporučil bych autorovi článku, aby si nejprve sehnal alespoň nějaké základní informace o Ceedu a teprve pak ze sebe plodil takové slinty.
Tolik lží jsem už dlouho nečetl.

K motoru 1,6 CRDi, který vlastním v silnější 85 kW podobě (r.v.2010) mám tyto rozpory.
Turboefekt a zátah až od 2000? Doposud jsem neměl pružnější motor. Pokud jedu mimo město nebo do kopce na vyšší kvalt, tak jde krásně odsledovat, jak motor začíná poměrně silně táhnout od 1250 otáček, aby síla plynule rostla až do cca 1700-1800, kdy je pocitově navrchu a drží se až do 4000. Pak začíná uvadat. Turboefekt je vidět při jízdě po městě, protože se motor dřív vytočí než nadechne, ale i tak např. trojka zatahuje už od 1500. Ovšem turboefekt je ve městě u VŠECH turbodieselů.

Jízdní dynamika vozu je na velkou hmotnost auta a malý obsah motoru vynikající a na 1,9 TDI Octu stačí „s prstem v nose“. Řazení 6-ti kvaltu je velmi přesné, rychlé a hladké, jen se nesmí s řadičkou zacházet humpolácky - vyžaduje cit. Pokud ji chytnu silou bez citu, tak se nemusím trefit a prostě nezařadím. Pokud jdu s citem, tak je řazení bleskurychlé a dost převyšuje kvalitu řazení u Golfa 3, který byl na řazení z mých bejvalek nejlepší. Oproti Citroenu Xantia (minulý vůz) je řazení z naprosto jiné dimenze.

Opotřebení (únava) podvozku? No nevím, ale mám najeto přes 80 tisíc a na podvozku je vše (včetně destiček!!!) původní. A pokud se něco vytentuje, tak mám ještě 2 roky záruku, která se na rozdíl od jiných značek vztahuje např. i na kosti stabilizátoru.

Nejvíc mě však dojala snaha autora varovat před opotřebenou dvouhmotou u 1,6 CRDi. Když jsem vybíral nynější auto, chtěl jsem se tomuto strašáku vyhnout. Proto jsem do CRDi šel.
Tento motor totiž NEMÁ dvouhmotový setrvačník. Nemá a tudíž se nemůže opotřebit, unavit, či jinak pokakat.

Úroveň dnešních rádoby novinářů je opravdu tristní. Bohužel stejně jako úroveň autorizovaných servisů KIA a proto již příští vůz nebude ani KIA ani jiný korejec, ale domácí Škodovka, která mi vždy přišla jako nejnevýhodnější značka aut na trhu. Je předražená a krade se, jenže pokud se na autě vyskytne nějaká „neznámá“ závada, tak i když ji neodhalí v autorizáku, tak se VŽDY někdo najde, kdo ji opraví. Ne tak u vozů KIA. Tam umí jen krčit rameny.
Rozbalit vlákno
8
23. 1. 2015 21:33
Re: autor článku je ....
Jen ať píšou i nadále co nejvíce negativ, ceny ojetin aspoň klesnou ještě více.
23. 1. 2015 21:40
Re: autor článku je ....
Ako byvaly majitel Kia Pro Ceed (85 KW) do 120000 km mozem tvoje slova len potvrdit. Ja som nemal s mojim Ceedom az na tycku stabilizatoru naozaj ziadne problemy......kolegovia s renovovanejsimi znackami mi mohli len zavidiet......cudujem sa ovsem kritike servisou, ja teda zijem v AT, do Kia servisu jazdim uz asi 8 rokov a musim povedat, ze ich pristup je excelentny!!! I to bol jeden z dovodov, preco i druhe auto je Kia.
Avatar - trapid
23. 1. 2015 21:51
Re: autor článku je ....
To bude asi tím, že já žiju v ČR a tady auto i servisuju. Ten rozdíl je známý i u jiných značek. Než jsem koupil Ceeda, chtěl jsem G6 a na VW fóru bylo jasně vidět, že i Pražáci s oblibou jezdili na servis do DE. Levnější prohlídky a hlavně profesionální a odborný přístup. Zákazník je tam ZÁKAZNÍKEM a ne slepicí, kterou je potřeba řádně oškubat. Na rozdíl od ČR :-( .
Avatar - 3_diamanty
23. 1. 2015 22:00
Re: autor článku je ....
tento ceed bol prelomovym modelom pre celu kiu.... dizel ci benzin... kombik alebo hatch.... kazdy jeden tento model bol obrovskym skokom oproti predoslym kiam ake dovtedy v europe jazdili.... kazde auto aj dnes .... kazde auto aj dnes ma nejake chyby... ideal bez opotrebenia a poruchovosti samozrejme nejestvuje .... kazde auto ma nejake slabsie a silnejsie stranky a kazde ma nejake tie svoje muchy... niekde je to riadenie inde brzdy niekde zase svetla alebo ja neviem prevodovka... alebo motory..... ale ceed bol na svoju dobu aj na to ze bol prezentovany este ako lacnejsie lowendovejsie auto vychadzajuce koncepcne zo vzoriek aut jazdiacich v rokoch 2003-2004 fakt podarene auto.... bolo to aj dizajnom aj hodnotami uz solidne auto europskeho vyznamu ktore je dodnes aj ako jazdenka ziadane .... a oblubene stale v mnohych nasich rodinach .... kde plni poctivu ulohu rodinneho pracanta ..... ci uz dizel alebo benzin to je jedno.... obe motorizacie mali uspech a slusne predaje.... obe motorizacie su vhodne pre iny sposob pouzitia ale obe boli uspesne.... navzdory tomu ze konkurencia v tejto triede bola uz v r 2006 v eu obrovska.... a nikto ceedu nic nedaroval.... to auto si muselo od piky ako model a aj kia ako znacka ... musela od piky zacat sa postupne presadzovat a pomaly si ziskavat doveru u ludi a postavit sa na nohy ..... a to nie je sranda.... ale vysledky predajov a vyroby nasvedcuju ze kii sa tento ukol podarilo splnit na vybornu a znacka si zacala z roka na rok ziskavat coraz viac zakaznikov a vacsiu doveru a popularit u ludi..... predaje rastu z roka na rok v eu kriza nekriza kia stupa uz par rokov v rade a dnes dokaze predavat viac aut v europe ako napriklad europsky seat ktory je pod kridlami gigantickeho volswagenu...... niekde kia este musi zabrat a ziskat vacsiu doveru u zakaznikov.... ale casom pride aj to.... aj vo svajciarsku uz kia nie je neznama znacka.... je obdivuhodne ako sa jej podarilo v priebehu doslova 3-4 rokov v europe rozrast na solidneho supera zavedenej europskej konkurencii...... to je vazne obdivuhodne a to musi uznat aj ten kto korejcov neznasa.... ten pokrok a ten kratky cas za aky sa doslova z tretotriednej automobilky stali dostojne solidne auta je jendoducho neskutocny .... kia akoby preskocila 20 rokov prirodzeneho vyvoja .... pripomina mi to sikovneho ziaka ktory preskoci strednu skolu a ide rovno uz na vysku... obrazne povedane... Ceed ako taky je auto ktore si budem navzdy pamatat ako zlomovy model v historii tejto korejskej znacky .... aj ked popravde uz rio z tych rokov nebolo az tak zle auto..... ale predsa len ceed bol uz inde a bol tym zlomovym autom ktore definitivne znamenalo koniec predsudkom a akymkolvek pochybnostiam ci tato znacka ma alebo nema na europsku sirsiu spicku...... dnes mozeme smelo prehlasit ze kia nielen na sirsiu spicku europy ma ale nejedneho europskeho vyrobcu uz dokaze porazit a skomplikovat zivot aj tym najlepsim konkurentom ..... a verim ze kia sa nadalej neuspokoji a ze bude casom este lepsia... ta znacka ma stale velky potencial
24. 1. 2015 19:00
Re: autor článku je ....
Ceed CRDi mě překvapil tím, že na něm moc nejde poznat, že je to turbodiesel. Lehký chod spojky, poměrně snadné řazení, díky šestikvaltu se člověk málokdy dostával do turbodíry ... po přesednutí do koncernového 1.6 TDI se mi zdálo, že sedím v traktoru. Ale zase je pravda, že to CRDi nebylo moc úsporné, je otázkou, jestli se vůbec finančně může vyplatit.
Avatar - trapid
24. 1. 2015 22:04
Re: autor článku je ....
Co tím myslíš, že CRDi není úsporný? Já si stěžovat nemohu, když jezdím dlouhodobě za 5,1. Ale pokud to bereš jako uvědomělí novináři jen pohledem na počítač, tak to jo. Ceed totiž ukazuje o 0,1 až 0,2 l větší spotřebu než je reál. Naproti tomu u VW group je známo, že skutečná spotřeba je i o 0,5 l na sto větší, než ukazuje počítač.
24. 1. 2015 22:41
Re: autor článku je ....
Na 5 jsem se s ním nikdy nedostal, většinou někam na 5,5 až 6. Ale byla to slabší verze 66 kW, které se muselo hodně šlapak na krk, aby to jelo a byl to kombík s většími jízdnimi odpory.
25. 1. 2015 10:43
Re: autor článku je ....
Kia neni spatne auto, tvuj motor crdi je ok.
Ale jednu poznamku. Nemuzes srovnavat auto z r. 2010 s Golfem 3 nebo Xantii. Mel bys ho srovnavat s auty ze stejneho roku vyroby - s Octavii, Golfem, Focusem z r. 2010. Oproti nim ma razeni horsi (protoze se s nim ani v jednom ze zminenych nemusi zachazet s opatrnosti a ve vsech je razeni lepsi) a turboefekt je oproti nim v Kie taky vetsi. To ja jen tak, abychom nesrovnavali hrusky a jabka, navic kdyz jsi jine konkurencni auto nikdy neridil.
A nemam tim na mysli ze se v Kie spatne řadí, to ne, najdou se snadno auta s horsim razenim - napr. francouzske vozy jiz tradicne.
S tim dvouhmotovym setrvacnikem, to je velmi zajimava informace - a dost podsatatna!
23. 1. 2015 21:46
Pro nerozhodné..
Už jsem uváděl pořadí jinde, ale pro ty co mají z výčtu závad strach - pořadí kvality značek.
Kia skončila na skvělém 4. místě!

To, že má vyšší ztrátu hodnoty, je pro kupujícího ojetiny jen výhoda.
Podle mě výborná volba pro nízkonákladové, bezproblémové auto.
To platí určitě i pro I30, se kterou mám osobní zkušenost.

20. Fiat
19. Peugeot
18. Citroen
16. Dacia, Ford
14. VW, Opel
13. Renault
12. Seat
11. Nissan
8. Audi, BMW, Škoda
7. Hyundai
6. Mercedes
4. Honda, Kia :yes:
3. Volvo
2. Mazda
1. Toyota

[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
23. 1. 2015 22:29
Starou Kiu???
Nikdy nekupujte starého benzín Ceeda bez záruky a historie aut. servisu. Rozvodový řetěz standartně přeskakuje a poškodí motor! Cena motoru 160 000Kč + práce. Pokud
nemáte historii v servise nedoplatíte se.
Rozbalit vlákno
22
Avatar - Katikakus
23. 1. 2015 22:44
Re: Starou Kiu???
Jiste mas nejaky relevantni zdroj potvrzujici tuto informaci. Jeste jsem o tom neslysel a i v clanku se pise neco uplne jineho. Predem diky.
Avatar - _Karel_
24. 1. 2015 08:24
Re: Starou Kiu???
Jedině blázen by po potkání motoru koupil novej za 160tis.- obzvlášť do ojetýho Ceeda.
Oprava bude reálně v desetitisících, ev. motor třeba z bouračky.
Avatar - Katikakus
24. 1. 2015 09:01
Re: Starou Kiu???
Tak to je jasne, ze tech 160tis. je nesmysl vycucany z prstu. Mne vask zajimal zdroj toho "rozvodovy retez standardne preskakuje", ale toho se zrejme nedockam, protoze je to vycucacny stejne jako ta cena.
24. 1. 2015 11:35
Re: Starou Kiu???
Mne preskocil pri starte na i30 1,6tke benzin (ten isty motor ako kia) pri nabehu 53tis km mesiac po trojrocnej zaruke. Oprava 1800 eur s tym, ze valce nebola potreba menit. Kamaratke preskocil na 1.4 (Kia) pred mesiacom pri nabehu 48 tis km, opravene bez reci za par dni v ramci zaruky bez doplatku. V oboch pripadoch bolo zlyhanie napinaku retaze, ktory nenapol retaz pri starte. Najcastejsie rozvod ked skoci tak okolo 50tis km.

Celkovo Ceed/i30 hodnotim kladne, motoricky 1,6 bola zabavna, pruzna, tociva, riadenie fajn, na kazdu jazdu som sa tesil. Interier som mal kozeny, resp nejaka pseudonahrada koze, ktora rychlo oliezala, cize radsej latkovy interier a volant plastovy. Podvozok sa rychlo vyhrkaval, ale je to asi skor chyba nasich ciest a je to riesitelne za rozumne peniaze. Ono celkovo to auto je vyrobene s urcitou planovanou zivotnostou, comu nasvedcuje aj nizsia cena a pri kupe s tym treba pocitat, ze nevydrzi ako mercedes w124. Osobne by som si Kiu/Hyundai kupil zas, ale radsej novu so zarukou. Od tychto aut bez zaruky by som dal pspbne ruky prec, koli kolisavej kvalite vyroby si niekto moze vytiahnut cierneho Petra.
Avatar - _Karel_
24. 1. 2015 12:07
Re: Starou Kiu???
50 tis. km je tedy dost brzo. Zřejmě kupovali napínáky od stejného dodavatele jako VW ;-)
24. 1. 2015 18:52
Re: Starou Kiu???
Ceed a i30 byly vyvíjeny v německém vývojovém centru. Zřejmě přetáhli vývojové pracovníky od VW >:D
24. 1. 2015 23:26
Re: Starou Kiu???
Ne, ale je to velmi blízko - z protější budovy, tedy (některé) od OPEL.
24. 1. 2015 20:10
Re: Starou Kiu???
Zavolej si do Kia. A budeš si cucat prst. ;-) Jak můžeš dávat do auta starý motor, které jezdí pravidelně do servisu na prohlídky aby mělo záruku??? To by s tebou Kia servis vyběhl. Jak říkám, zavolej do servisu a zeptej se. Motorizace 1.6i kod G4FC konečná cena 158 000Kč s DPH. ;-) V prosinci jsem řešil stejný motor do i30. Nakonec zákazník obětoval záruku a šel právě do staršího motoru.
Avatar - _Karel_
24. 1. 2015 23:05
Re: Starou Kiu???
Tak nevím- když mám záruku, není důvod, abych při přeskočení řetězu cokoli platil. Když mám platit 160t, asi je po záruce a nebudu tam kupovat nový motor. U přeskočení, pokud už se motor potká, koupím nové ventily a kraviny okolo, na co celý motor?
25. 1. 2015 08:03
Re: Starou Kiu???
To se musíš zeptat v kia servisech, proč to řeší kompletní výměnou motoru. ;-)
Avatar - _Karel_
25. 1. 2015 09:31
Re: Starou Kiu???
O H/K se moc nezajímám, takže netvrdím, že problémy s řetězem nejsou. Mě přeskočil řetěz ve 170tkm i u benzínového Mondea, což je auto, které obecně s řetězy problém nemá a má je opravdu doživotní.
Nicméně to, že si protiřečíš, je fakt. Zákazník bojící se o záruku, si nechá vyměnit celý motor a zaplatí 160tis.? Tak o takovou záruku, kde si hradím po 50tkm opravu přeskočeného motoru, bych se nebál. To by nebyla záruka. Že něco autorizáky raději řeší výměnou co největšího celku je asi fakt, ale když si to hradím sám, půjdu holt o servis vedle, kde mi opraví jen to, co potřebuji. Jako zákazník se zárukou naopak neřeším a nevadí mi, že mi mění celý motor, mám to zdarma.
24. 1. 2015 19:59
Re: Starou Kiu???
Ahoj. Jsem dodavatel orig. dílů aut. servisu Kia. Žádný servis Kia se nechlubí tím, že má problémy. Již několikrát jsem se stím setkal! V te lepší podobě, stačí vyměnit při přeskočení rozvodového řetězu, olejový napínák řetězu, řetěz. Ale již několikrát to taky nepomohlo a musí se měnit celý motor. Jak píšu, pravidelné servisní kontroly si Kia podmaňuje svou masivní reklamou a to na mnoho let. Ja to nepovažuji za dobré pro klienta, protože si tak zákazníka váže na mnoho let a tím z něj tahá nekřesťanské peníze při standartních prohlídkách. Stačí jen jednou vynechat a ztrácíš veškerou záruku na vůz. Tyto vozy nové se prodávají za nízké ceny s max. výbavou ale za 3-4 roky ztráceji 50-70% z ceny. V takovém případě,při větší nehodě nemají dostatečnou cenu na trhu a při vysokých cenách dílu jsou odepsané do totální škody, jsou totiž neopravitelné. V případě mechanických dílů, jsou díly taky drahé a podle mne se stará Kia nevypláci koupit, protože za dalších 3-4 ma nulovou hodnotu, oproti jiných značek. Neříkám, že nový vůz Kia s prav. servisem je špatný ale nafta a dlouhá záruka se vyplatí jen tomu, kdo najede hodně km za rok, ale i to je omezeno a to myslím 150 000km.
Avatar - Katikakus
24. 1. 2015 23:12
Re: Starou Kiu???
Clanek, pod kterym diskutujes, vyvraci vetsinu toho cos napsal. Ojetiny si cenu drzi velmi solidne, resp. pokles ceny je srovnatelny s jinymi znackami. Ceny nahradnich dilu jsou na rozumne urovni - mas to v clanku. A o tom problemu s motory by se uz psalo, kdyby to mel byt nejaky rozsireny problem. Nerikam, ze se to nemuze stat, ale rozhodne to neni tak, jak se nam tady snazis namluvit, ze jde o beznou zalezitost.
25. 1. 2015 07:23
Re: Starou Kiu???
Ahoj. V tom případě, šťastné kilometry. ;-)
25. 1. 2015 07:40
Re: Starou Kiu???
Mimochodem. Víš, že tyto samé problémy mají motory 1.2TSI u škodovky? U těchto motorizaci je totiž velmi důležitý motorový olej. A je jedno jestli Kia nebo Škoda. Čím kvalitnější, tím se snižuje riziko přeskočení řetězu. Nejenže do napínáku se olej musí dostat rychle při studeném startu, ale taky nesmí v napínaku zůstávat zbytky karbonu, který na sebe olej váže. Ve vysokých rychlostech, pak napínák nenapne maximálně řetěz a je vymalováno! Proto škodovka a ostatní koncernové vozy přecházejí u těchto motorizací na řemen a to dokonce na celoživotní od r.2016/2017. Tedy, že se jen ve 120 000km zkontroluje a pokud nebude náznak poškození chlad. kapalinou (únik přes vodní pumpu) nebo olejem (únik přes gufera) nebude se měnit. Ale jak píšu, nové technické poznatky se na tyto blogy nedostanou a tak se tady chytračí a rozumuje. Ale už sudruh Husák hovoril, že je každý strojcom svojho šťastia. Takže, každy se musí přesvědčit na vlastní kůži a za vlastní peníze.
Avatar - Katikakus
25. 1. 2015 08:33
Re: Starou Kiu???
No vzdyt o tom presne pisu. U TSI slo o hojne rozsireny problem, ktery byl probiran v mediich snad tisickrat. Kdyz je to tedy u H/K stejne, jak tvrdis, jakto, ze nikde neni ani zminka? Nezda se ti to divne, Andersene?

Jak funguji rozvody v motoru vim velmi dobre, pro priste si to muzes usetrit.
25. 1. 2015 08:59
Re: Starou Kiu???
Guttalax to popsal tak, jak to je! Některá značka prostě nerada přiznává průsery! ;-) Ale neříkám, že Kia jsou všechny šunty. Jen ty benzínové motorizace se prostě nepovedly. Kdyby z vás někdo viděl ten rozvodový řetez, tak potom by se už ničemu nedivil. A uzavírám diskuzi o průserech rozvodových řetězů na Ceedech a i20, i30. Můžete Kiu bránit bezhlavě nebo se s tím smířit, nic jiného nezbývá. Pěknou zasněženou neděli a málo potkaných motoru 1.4i / 1.6i u Kia Ceed.
25. 1. 2015 09:46
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Katikakus
25. 1. 2015 10:49
Re: Starou Kiu???
Ty zjevně nechápeš jednu věc. Tady nejde o žádné bránění, tady je o zjevné rozpory v tom, čo nám tady tvrdíš a hlavně je to tvé anonymní tvrzení. Myslíš, že kdyby se to opravdu dělo, tak jak se nám snažíš namluvit, že by se toho už nechytila auto/moto média stejně jako v případě TSI? Ani tam VW nic oficiálně nepotvrdil a zapíral a přece se o tom napsalo tuny článků. Proto jsem od tebe chtěl hned na začátku nějaký relevantní zdroj. Zatím je to pouze tvrzení jednoho anonyma....
Avatar - Guttalax
25. 1. 2015 08:43
Re: Starou Kiu???
Máš plnou pravdu. O těch řetězech mají na kiaclub celou rebriku. Píšou tam někteří,že i po opravě se rozvod znova rozesr....Ale HU/KI příznivci neradi přiznávají :-!
Avatar - trapid
26. 1. 2015 21:35
Re: Starou Kiu???
Taky jsem na to narazil a je pravdou, že to není tak profláklé jako u TSI (VW group) nebo u 1,6 THP (PSA).
Taky však nejsou profláklé problémy s rozvody u BMW a to nejen u zmiňované 1,6, která je společná s PSA.
Avatar - trapid
26. 1. 2015 21:29
Re: Starou Kiu???
Nechci se Kie zastávat, ale je potřeba taky říct, že v rámci programu 777 máš servisní prohlídky u Ceedu a myslím ještě u Sportage celých 7 let zdarma a u nejvyšší výbavy i materiál zdarma, takže kromě gum a brzd jsou v ceně veškeré kapaliny, filtry a samozřejmě práce.

To poněkud vylučuje tvoji teorii o nekřesťanských penězích při pravidelných prohlídkách.
Samozřejmě se to vztahuje na auta koupená tuším od roku 2013, takže ne starší.

Chci se však vrátit k tomu, co si psal výš.
Asi jsem natvrdlý, ale vysvětli mi, proč by zákazník H/K měl platit potkaný motor za těch tvých 160 tisíc, když má auto a tedy i MOTOR v záruce???

Mě vyměnili na záruku i 4 roky staré žhavící svíčky a zjevnou vadu motoru by záruka nekryla? Tomu přece sám nevěříš ;-) .
24. 1. 2015 19:04
Ceed
Ceeda jsem nevlastnil, ale občas jsem s ním jezdil. Příjemně mě překvapil turbodiesel v kombinaci s převodovkou a spojkou, kdy se po přesednutí z běžného auta v člověku nedostavil pocit, že jede v traktoru. Velmi dobrá je prostornost. Naopak nepříjemně mě překvapily vysoké ceny náhradních dílů, které vůbec nedopovídají "diskontní" pořizovací ceně auta,
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Auto CZ
24. 1. 2015 19:49
Nastastie si to kupilo iba par blbcov
Stacilo otvorit dvere a bolo jasne aka lacnota sa to do strednej europy dostala. V 1996 bola licencna kia pride (mazda 121) vari najdrahsim malym autom na svete... >:D to ze mala uz za sebou poriadnu historiu aj dokazala v predajoch, nikto si to za 440 tis korun nekupil. Dalsia vrazda Kia sephia sa sama roztapala na slnku a jej prevodovka po 80 tis km bola zosrotovana na prazenicu. Kia zacala rast na obrovskych prachoch strkanych do reklamy, ale vyvoj ziadny a vsetko bola pouzita stara technika zozbierana z celeho sveta. Takova je to rodina... Zhrnutie podla mna: najlacnejsi material, stare motory, nadspotreba, nekompetentny servis a tazko predajna jazdenka...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Guttalax
25. 1. 2015 08:42
Re: Nastastie si to kupilo iba par blbcov
Kia byla před krachem a Hyundai jí vytáh ze sraček.Proto je jeho dvojka a má menší prodeje.Potřebuje hlavně prodávat on. :-!
25. 1. 2015 09:48
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.