Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nové motory pro známé modely Dacia: 1,2 16V (55 kW), 1,4 LPG (55 kW), 1,6 LPG (66 kW) a 1,6 E85 (66 kW)

Dacia rozšiřuje portfolio motorizací o moderní zážehový čtyřválec, nové tovární LPG-verze a provedení spalující směs benzinu a etanolu E85.
Zpět na článek
2. 2. 2009 12:22
2. 2. 2009 12:53
5. 2. 2009 15:38
neregistrovaný "Meade"
20. 2. 2009 00:31
neregistrovaný "Šmoula Mrzout"
2. 2. 2009 14:22
neregistrovaný "ubplnezbytecnaregistrace"
2. 2. 2009 15:14
3. 2. 2009 18:31
neregistrovaný "Hooligan 49"
20. 2. 2009 00:19
neregistrovaný "Šmoula Mrzout"
2. 2. 2009 10:03
Uz i Dacia je lepsi nez Skoda
Co nebyla schopna nabidnout leta Skoda - LPG, nabidne dnes Dacie. A ze specialne v CR jezdi takovych aut desetitisice. No a o zakladnim benzinu skoda slov. Tam ma lepsi motor nez Skoda uz temer kazdy.
Rozbalit vlákno
1
2. 2. 2009 10:45
Re: Uz i Dacia je lepsi nez Skoda
problem je ale v tom ze to zas skoro nikdo nebude vedet, neprecist si to na Auto.cz, tak vim prd stejne jako dalsi statisice a miliony co na internet a na servry o autech nechodej, tohle maj dat do reklamy v TV, natu totiz kouka vic nez pulka naroda :-)
Avatar - JGucci
2. 2. 2009 12:22
1,2
Proc ma mensi motor 1,2 spotrebu 5,9 a vetsi a starsi 1,4 spotrebu 5,4 ??
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Atomas
2. 2. 2009 12:53
Re: 1,2
Protože je na takové auto malý motor nedostatečný. 1.4 8V má max.výkon 55 KW/5.500 ot a krouťák 112 NM/3.000 ot. Novější motor je 1.2 16V , výkon má stejný při stejných otáčkách, ale krouťák 105 NM při 4.250 ot. Tedy na motor více dupeš a točíš více do otáček, aby jsi jel stejně jako s 1.4.
neregistrovaný "Meade"
5. 2. 2009 15:38
Re: 1,2
Dovolím si s tebou nesouhlasit s názorem že motor 1.2 55KW je na takové auto nedostatečný...
Naopak, tento motor patří nezi ty lepší v kategorii 1.2 :yes:
Respektive ukaž mi jiná vozidla za rozumnou cenu s lepším motorem, jako že jich moc není. např. Renault Thalia s tímto motorem má velmi slušnou dynamiku, spotřebu, užitnou hodnotu. vůbec v tom nevidím žádný problém, Thalia váží něco málo pod 1000kg, zrovna tak jako základní Sandero. Tento motor pro normální lidi stačí naprosto v pohodě.

Jinak souhlasím s tím, že Škoda má základní motory dost bídné... :no: A ta jejich novinka 1.2 4válec 90k do fábie je v nedohlednu..(a taky žádná bomba).
neregistrovaný "Šmoula Mrzout"
20. 2. 2009 00:31
Re: 1,2
Jenže Thalia je podstatně menší a tím pádem má menší odpor vzduchu než Sandero. Mám Logana a na dálnici se Octáfky drží za mnou, protože jim rozrážím dobře vzduch, když jim uhýbám z pruhu do pruhu tak mne kopírují. Stejný je to i se Sanderem. Koupil jsem ho manželce a když jsem si do toho poprvý sedl, tak jsem si nemohl nevšmnout toho, že má vyšší haubnu (Sandero) než Logan a to bude teprvá fukot. >:D

K těm Octáfkám, co se drží za mnou na dálnici: už vidím ty reakce některých.. Tak jen pro zajímavost Ti co pravidelně jezdí po D1, ať si někdy podívají po tmavě zelené mealíze Loganu s černýma sklama. Např. z centra Jihlavy na konec Brna za 40 minut. To jen na okraj. 8-s

Tohle je alespoň motor, 1340 obsah 198 koní, to je Suzuki Hayabusa [odkaz]
Avatar - Hammunasakra
20. 2. 2009 00:56
Re: Milý ŠmouloMrzout(e)!
V pondělí ráno (pravděpodobně) pojedu z Prahy do Brno, nebylo by možno si vás objednat jako "(vzducho)prorážeče/předjezdce"?
Mám "Brumlu" Citroën C5 V6 3.0 24V, 211 PS a tak okolo 225 km/h začínám cítit ...něco jako .. určitý .. asi "aerodynamický odpor", tak kdyby jste byl tak laskav, můžeme se domluvit, že bych okolo (vašeho) dálničního sjezdu/nájezdu Jihlava, řekněme v 10:00 projížděla? ;-)
PS: Snad se mi podaří, s pořádným VODIČem před sebou - (v jeho větrné kapse) konečně Brumlu trochu "rozjet" a "pop(r)ohnat" ..
Kdybych vašemu (obvyklému) tempu NEstačila/NEstíhala (kdybychom každý trochu JINOU rychlostí jeli) - NEberte ohled a jeďte si tou svou (obvyklou) rychlostí ... (já pojedou TAkÉ - tou svou)
Jenom "kontrolní" dotaz (když za to teď ty "trestné body" jsou/budou), při tom (rychle a zběsile) "uhýbání" z pruhu do pruhu - BLIKÁTE?
PPS: To ten Citroën (a to je ve výbavě Exclusive!) má sice skla "dvojitá" (sklo/fólie/sklo) ale ANI JEDNO (!) z nich NEní "černé"! (no POchopil byste to? I ta "fólie" je "jen" průhledná!) ;-\
Tak mne tak napadá: "JAK přes ně vlastně koukáte, když jsou ČERNÁ?" To máte "periskop", či něco takového? Nojo - technika "Made in Romania - tomu já NErozumím (to se přiznat musím ..)
Já TAK "zducena" zeleněmetalizočernosklým FERDACIARI, že jdu raději spát .. ;-)
Dobrou (noc) :-)

Jo a ten s tím: "... menší auto = menší odpor vzduchu ..." ten byl TAKÉ "povedený" (a dokonce MOC!) ;-) :yes:
Zívám, opravdu už jdu (teď alespoň trochu "veseleji" spát) :-)
Avatar - Hammunasakra
20. 2. 2009 14:16
Re: Milý ŠmouloMrzout(e)!
NErada "obtěžuji", ale potřebovala bych ten ČAS vašeho "příletu" na D1 potvrdit ..
neregistrovaný "ubplnezbytecnaregistrace"
2. 2. 2009 14:22
Re: Milý ŠmouloMrzout(e)!
Protoze byla v clanku chyba. Jinak to LPG a "nove" motory me docela prekvapuji. U logana jsem cekal, ze to zustane marketingove naprosty lowend a najednou takova zmena.
2. 2. 2009 15:14
Dobrý nápad
Já si myslím, že je to celkem logický tah. Dacii si nikdo nekupuje pro reprezentaci, ale že chce ušetřit. A pokud za to LPG nebude velký příplatek navíc (viděl bych to tak do 20 tisíc), může to spoustu šetřílků nasměrovat k Dacii.
Přece jenom když si to shrneme - cena rozumná, Sandero sice není nějaký designový zázrak, ale už nevypadá tak hrozně jako krátký Logan a z fabriky (tedy žádná totální fušeřina) udělané LPG - to by mohlo zabrat.
To všechno ovšem jen tehdy, pokud příplatek za LPG bude v rozumné výši. Ovšem v tomhle jsou Renaulti asi celkem při zemi - aspoň doufám.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Hooligan 49"
3. 2. 2009 18:31
Re: Dobrý nápad
Nechci ti brát iluze, ale mám pocit, že Sandero má rezervu umístěnou pod autem - stejně jako MCVčko. Podle toho, co bylo napsáno v článku, to vypadá, že LPG dostane jenom Logan sedan...
3. 2. 2009 18:44
Re: Dobrý nápad
Pozri si prilozeny obrazok. Minimalne Sandero je tym padom jasne ;-)
2. 2. 2009 22:31
palubny PC / LPG
Zaujimalo by ma, ci v pripade LPG verzie vybavenej aj palubnym PC, bude tento ukazovat aj priem. a akt. spotrebu na plyn.
Rozbalit vlákno
3
3. 2. 2009 12:36
Re: palubny PC / LPG
Nazdar mam LPG v inom aute so 16V motorom. Palubak sa triafa priblizne o 3dcl / 100km. Vraj do 3000ot. ukazuje menej ako naozaj zere, okolo 3tis. presne a od 3tis. viac, zas ukazuje viac ako realne spotrebuje. Priemer je teda skoro presny. Uvidime cez leto. Inaksie mozem len doporucit, ziadne zmeny vo vykone, v nicom. Len v tom, ze plnu nadrz dam za 20EUR a spravim skoro 700km na Opel 1.6 16V :-)
3. 2. 2009 12:51
Re: palubny PC / LPG
:-) Super vysledok. Ja som sa s Favoritom 135 na LPG trafial tak do cca 9l / 100 km. A to som ho nesetril, ani nahodou. Vytacanie na 5000 min-1 bezne. Uvidime, ako klesne spotreba teraz (podozrievam, ze vymenu hlavu mam na svedomi ja :-D), ale zatial som najnizsie hodnoty dosahoval mimo mesta, ale pri rychlosti mimo predpis. Ja som sa este pod hodnotu 1.-Sk/km nedostal, pozeram, ze Ty bez problemov. Vyzadovalo si to nejake specialne upravy, alebo ten palubak Ti to zacal ukazovat samotnou prestavbou auta na LPG? Diky.
neregistrovaný "Šmoula Mrzout"
20. 2. 2009 00:19
Re: palubny PC / LPG
S Favoritem 135 na LPG pod 9 litrů? Tos musel mít mít vytaženou i plachtu, co znám lidi kolem ,tak sFormanem pod 12 po městě nejezdili. A točit Favorita s plynem na 5 tis. otáček? Kolikrát ročně jsi měnil ventily? Já měl kdysi Formana 136 poslední karburátor. Seriově nic moc a v 5-ti tisících to byl běs! Pak jsem nechal překopat motor na 62 kW a to točil na kvalt 6500 otáček. Jenže nevydržel dlouho.
Avatar - Hammunasakra
20. 2. 2009 20:57
Chápu-li to ...
... správně, bude mít RUMUNSKÁ Dacia "lepší" základní motorizaci, než zde NEJprodávanější "jakočeská" fabia? 8-s
Tak to jsem věru zvědava na BUDOUCí prodeje té malé škody (nižší cena, lepší motor - to by v kategorii, kde každý "desetitisíc" docela "roli" má - vliv na prodeje míti "mohlo") ;-)
Rozbalit vlákno
0