Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mazda RX-7 bude oslavou stého výročí značky, dostane rotační motor

Ohledně nového sportovního modelu RX-7 od Mazdy bylo v posledních letech docela dost řečí. Teď to ale vypadá, že se jej nakonec dočkáme.
Zpět na článek
12. 2. 2015 14:06
12. 2. 2015 14:51
12. 2. 2015 21:54
13. 2. 2015 08:57
12. 2. 2015 14:46
13. 2. 2015 08:47
Avatar - Emel
12. 2. 2015 14:06
Spekulace
To jsou zase spekulace :-O . Co je s motorem 16X, který se údajně vyvíjel? Proč můžeme zapomenout na turbomotor, wankel snad nemůže mít turbo? Vždyť RX-7 FD turbo měla... dokonce dvě :-)
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Honza Mička
12. 2. 2015 14:21
Re: Spekulace
Dobrý den,

o absenci turbomotoru se hovoří pro první fázi, už jsem to doplnil. Díky za upozornění ;-)
Avatar - Emel
12. 2. 2015 14:51
Re: Spekulace
Dobře dobře :-) , co se tedy vlastně ví o tom, co přesně Mazda vyvíjí? Dlouhou dobu se mluvilo o 16X, tedy motoru s objemem 1,6l (2x800, 13B je 2x654). Měl mít přímé vstřikování a hliníkové přepážky. Tyhle základní informace se objevily i na stránkách Mazdy ([odkaz] ) a asi by stálo za to je zmínit...
12. 2. 2015 21:31
Re: Spekulace
Já myslím, jestli něco bude, tak určitě na základě 16X. Ze všech problematických oblastí vyřešeno cca 66% problemu. Pry vyrazne lepsi tocivy moment a i materialove vyreseno oproti RX-8, take lepsi spotreba vlivem primeho vstriku a pokusy s laser svickami take ve fazi testu jiz absolvovany [ale ne do serie zatim to neni] Tj. nejhorsi prekazkou jsou ty emise a pripadne reseni katalyticke je extremne nakladne - bude na to mit Mazda vrhnout na trh drahe vozidlo, koupi si ho nekdo jako Mazdu [s cenou mezi Porsche a 370Z]? Nikdo nevi, ale zase ke 100. vyroci muzou dat i ztratovy image making projekt... Zase CEO je hodne racionalni a ekonomicky borec... Ale treba ho preperou nebo bude opravdu nadale pokracovat uspech novych modeu a budou penize na ekonomicky iracionalni ale bozi vuz. Ja jsem Wankel fanatik a potencialni skutecny zakaznik, ale cokoliv nad 1.5 milionu asi mimo me moznostui... Uvidime ;-) ;-) A k motoru, pokud by vuz byl ezxtremne lehky - tj. 1100 kg napr a vykon 300 koni pry na 16X byl dosazitelny realne a v konceptu jiz instalovan... To by slo.
Avatar - Emel
12. 2. 2015 21:54
Re: Spekulace
No 300 koní není žádný zázrak... RX-8 má 170kW, 170/1.3*1.6=210kW/280k jen na základě zvětšení objemu. Tím nechci říct že by to nestačilo, ale spíš že bych čekal od nových technologií větší posun.
12. 2. 2015 22:03
Re: Spekulace
Zase točák o 1/3+ vice a zaroven je poprve i uprava tvaru rotoru a hlavne ta vaha pokud bude o 300 kg minus tak je to samo hodne... Uvidime, stejne nevime nic :-) Já osobně mam informace naopak narozdil od Autocaru, ze Wankel team je osekan an maximalni minimum tj 3 borci-veterani a tim to konci :-) veril bych více memu kontaktu v Singapuru design studiu Mazda a v Japan centrale v tomhle verim vice sobe i na ukor chlapcu z Autocaru >:-[]
Navi puvodni RENESIS (2003) mel dokonce tech 250 koni - 184 kW tj. 184/1,308*1,6 = 225 kW a tedy cca 306 koní...
No, já pořád doufám, ale zatím je blíže MPS a doufám, že již dost blízko :yes:
Avatar - Emel
13. 2. 2015 08:57
Re: Spekulace
Hm, na údaj 184kW jsem někde narazil, ale nevím co to má být za verzi, snad JP? V Evropě se i 2003 prodávala normálně 141 a 170kW.

Spekulace o MPS mi taky znějí spíš tak, že nebude... a nebo že to bude normální 3 se zvláštní výbavou. Což o to, kdyby tam pro Evropu dali poladěný... nebo klidně i nepoladěný 2.5G...
14. 2. 2015 23:56
Re: Spekulace
184kW byla puvodni verze RENESIS, kterou i recenzovali vsechny hlavni US a Japan casopisy... Bohuzel nasledne zejmena vlivem emisnim norem museli jit dolu s vykonem. V testech proto napr. nameril Road and Track nebo MotorTrend 0-96 kmh za solidnich 5.9 sekundy vlivem prave tech +koni. V Evrope ale nikdy nebyla prodavana 184kW, obcas se tu objevi importovana - 184 byla jen puvodni varka v USA a Japan [tam jako verse Type-S a tak podobne...]. Da se to upravit specialnim ECU tunenim napr. pres MazdaManiaca a podobne prave na tech cca 250 koni... Ale je to slozite. Vice RENESIS neda bez uprav razantniho druhu.
MPS se neboj, ta urcite bude, na 90 % ano. Mam realne zpravy a opravdu to vypada vice nez nadejne.
Avatar - Uživatel_5340709
13. 2. 2015 07:47
Re: Spekulace
A po RX8 i kdyby byl nový wankel super, tak to bude mít hodně těžké.
14. 2. 2015 23:51
Re: Spekulace
RX8 neni spatna, jen pro majitele a jakoby styl RX-7, kdo cekal RX-7, pak jasne spise GT sportovni, ale spatna neni...
Ae těžký to bude mít obecně hodně, pokud tedy dojde k te male pravdepodobnosti a wankel se vrati. Nemyslim, ze tezke vlivem RX-8, ale tezke, zeje moc jiny a dnes proste lide kupuji v tomto drazsim segmentu jine vozy.
Kombinace s EL. pohonem je zajimava myslenka a koketuje se s tim "na papire". Nebo maly wankel jako pomocna jednotka generatoru...
Avatar - del42sa
12. 2. 2015 14:46
2020
do té doby to zabijou emisní normy 8-s
Rozbalit vlákno
0
13. 2. 2015 08:47
nevěřím tomu
Wankel už bez elektromotoru nemá šanci. Tím myslím, že 300 koní je pro pohon generátoru zbytečných a pokud ho spojí přímo s koly, tak budou muset mít hodně speciální katalyzátor.
Rozbalit vlákno
0