Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda RX-7 bude oslavou stého výročí značky, dostane rotační motor

Mazda RX-7 bude oslavou stého výročí značky, dostane rotační motor

Mazda RX-7 bude oslavou stého výročí značky, dostane rotační motor Zdroj: acz

Jan Mička
Diskuze (12)
Ohledně nového sportovního modelu RX-7 od Mazdy bylo v posledních letech docela dost řečí. Teď to ale vypadá, že se jej nakonec dočkáme.

Bylo to jako na houpačce – jednou se řeklo, že nástupce Mazdy RX-8 přijde, podruhé zase, že rozhodně nebude mít rotační motor, anebo také, že nakonec nebude vůbec. Podle nejnovějších informací britského Autocaru se však nakonec dočkáme, i když to hned tak nebude – počítá se totiž s rokem 2020, tedy v období oslav stého výročí od založení značky.

Zcela otevřeně, byť stále ne oficiálně, se hovoří o vývoji nové Mazdy RX-7 s použitím platformy nové MX-5. Zachována by přitom měla být nejen stávající koncepce s motorem vpředu a pohonem zadních kol, ale zároveň můžeme zapomenout (alespoň v první fázi) na turbomotor s výkonem přes 300 kW. Vývoj rotačního motoru totiž nadále pokračuje.

K takovýmto závěrům došel Autocar na základě informací o zachování centra Mazdy pro vývoj rotačních motorů. Třicetičlenný tým vědců prý spolupracuje s japonskými technickými univerzitami a dokonce i s NASA, aby vyvinul specifický materiál, který lépe odolá neustálému kontaktu mezi rotorem a skříní. Dvourotorový Wankel pod kapotou Mazdy RX-8 se kvůli tomuto neduhu potýkal se ztrátou komprese, kvůli čemuž jste občas napoprvé zkrátka nenastartovali.

Prozatím ještě nepadlo ani slovo o objemu nebo výkonu nového rotačního motoru (ten v Mazdě RX-8 měl objem 1,3 litru a výkony 141 a 170 kW), s ohledem na roadster MX-5 však bude dostupné stádo stoprocentně větší než u čtyřválce 2.0 Skyactiv-G (121 kW). Do uvedení navíc stále zbývají více než čtyři roky, během kterých se automobilka bude muset vypořádat s charakteristickými problémy minulého rotačního motoru – vysokou spotřebou paliva a především oleje. Ten je totiž vstřikován přímo do spalovacích prostor kvůli mazání rotoru, odkud nemá kam odtéct a rovnou je zde spalován. S tím souvisí také obavy o způsobilost s emisní normou.

Vstoupit do diskuze (12)