Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda RX-7 bude oslavou stého výročí značky, dostane rotační motor

Jan Mička
Diskuze (12)
Ohledně nového sportovního modelu RX-7 od Mazdy bylo v posledních letech docela dost řečí. Teď to ale vypadá, že se jej nakonec dočkáme.

Bylo to jako na houpačce – jednou se řeklo, že nástupce Mazdy RX-8 přijde, podruhé zase, že rozhodně nebude mít rotační motor, anebo také, že nakonec nebude vůbec. Podle nejnovějších informací britského Autocaru se však nakonec dočkáme, i když to hned tak nebude – počítá se totiž s rokem 2020, tedy v období oslav stého výročí od založení značky.

Zcela otevřeně, byť stále ne oficiálně, se hovoří o vývoji nové Mazdy RX-7 s použitím platformy nové MX-5. Zachována by přitom měla být nejen stávající koncepce s motorem vpředu a pohonem zadních kol, ale zároveň můžeme zapomenout (alespoň v první fázi) na turbomotor s výkonem přes 300 kW. Vývoj rotačního motoru totiž nadále pokračuje.

K takovýmto závěrům došel Autocar na základě informací o zachování centra Mazdy pro vývoj rotačních motorů. Třicetičlenný tým vědců prý spolupracuje s japonskými technickými univerzitami a dokonce i s NASA, aby vyvinul specifický materiál, který lépe odolá neustálému kontaktu mezi rotorem a skříní. Dvourotorový Wankel pod kapotou Mazdy RX-8 se kvůli tomuto neduhu potýkal se ztrátou komprese, kvůli čemuž jste občas napoprvé zkrátka nenastartovali.

Prozatím ještě nepadlo ani slovo o objemu nebo výkonu nového rotačního motoru (ten v Mazdě RX-8 měl objem 1,3 litru a výkony 141 a 170 kW), s ohledem na roadster MX-5 však bude dostupné stádo stoprocentně větší než u čtyřválce 2.0 Skyactiv-G (121 kW). Do uvedení navíc stále zbývají více než čtyři roky, během kterých se automobilka bude muset vypořádat s charakteristickými problémy minulého rotačního motoru – vysokou spotřebou paliva a především oleje. Ten je totiž vstřikován přímo do spalovacích prostor kvůli mazání rotoru, odkud nemá kam odtéct a rovnou je zde spalován. S tím souvisí také obavy o způsobilost s emisní normou.

Jan Mička
Diskuze (12)
14. 2. 2015 23:56
Re: Spekulace
184kW byla puvodni verze RENESIS, kterou i recenzovali vsechny hlavni US a Japan casopisy... Bohuzel nasledne zejmena vlivem emisnim norem museli jit dolu s vykonem. V testech proto napr. nameril Road and Track nebo MotorTrend 0-96 kmh za solidnich 5.9 sekundy vlivem prave tech +koni. V Evrope ale nikdy nebyla prodavana 184kW, obcas se tu objevi importovana - 184 byla jen puvodni varka v USA a Japan [tam jako verse Type-S a tak podobne...]. Da se to upravit specialnim ECU tunenim napr. pres MazdaManiaca a podobne prave na tech cca 250 koni... Ale je to slozite. Vice RENESIS neda bez uprav razantniho druhu.
MPS se neboj, ta urcite bude, na 90 % ano. Mam realne zpravy a opravdu to vypada vice nez nadejne.
14. 2. 2015 23:51
Re: Spekulace
RX8 neni spatna, jen pro majitele a jakoby styl RX-7, kdo cekal RX-7, pak jasne spise GT sportovni, ale spatna neni...
Ae těžký to bude mít obecně hodně, pokud tedy dojde k te male pravdepodobnosti a wankel se vrati. Nemyslim, ze tezke vlivem RX-8, ale tezke, zeje moc jiny a dnes proste lide kupuji v tomto drazsim segmentu jine vozy.
Kombinace s EL. pohonem je zajimava myslenka a koketuje se s tim "na papire". Nebo maly wankel jako pomocna jednotka generatoru...
Avatar - Emel
13. 2. 2015 08:57
Re: Spekulace
Hm, na údaj 184kW jsem někde narazil, ale nevím co to má být za verzi, snad JP? V Evropě se i 2003 prodávala normálně 141 a 170kW.

Spekulace o MPS mi taky znějí spíš tak, že nebude... a nebo že to bude normální 3 se zvláštní výbavou. Což o to, kdyby tam pro Evropu dali poladěný... nebo klidně i nepoladěný 2.5G...
13. 2. 2015 08:47
nevěřím tomu
Wankel už bez elektromotoru nemá šanci. Tím myslím, že 300 koní je pro pohon generátoru zbytečných a pokud ho spojí přímo s koly, tak budou muset mít hodně speciální katalyzátor.
Avatar - Uživatel_5340709
13. 2. 2015 07:47
Re: Spekulace
A po RX8 i kdyby byl nový wankel super, tak to bude mít hodně těžké.