Design
Gvick2
2
Ano, Honda v Evropě těžce zaostává a nestačí ani na Mazdu. O tom žádná. A určitě to není tak, jak se někteří snaží líčit, že Honda má Evropu na háku. Kdyby ji měla na háku, tak zde aktivity dávno zastavila a neprodávala/nevyráběla by tu vůbec nic, to že se stále snaží svědčí o tom, že jí o Evropu jde. Jak se jí to chtění daří je ovšem druhá věc.
Přejít do diskuze
Honda naštěstí zdaleka nedělá jen auta.
Co se její současné nabídky automobilů pro evropský trh týče, je to docela bída i ve srovnání s tou "malou" Mazdou.
Co se její současné nabídky automobilů pro evropský trh týče, je to docela bída i ve srovnání s tou "malou" Mazdou.
Nevím proč by se měla Honda dívat na malovýrobce jako je Seat, který prodá sotva desetinu produkce Hondy. Nechte každému ať si vybere a nechte si svoje rádoby rady. Jo v devadesátých letech se prodávaly hory Polaroidů, hory Alcatelů, obchody OP Prostějov e😜andovaly, Philips prodával miliony...a co z toho? Čas nezastavíš, tak tu nefňukejte co bylo, Hondě prodeje rostou a nevidí v Evropě pupek světa.
Pane redaktore, Honda by se měla učit od Škodofky - že >😁 Vlastně ......všechny automobilky >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 :-!
Nejen Honda se nemusí dívat na (veškerou) konkurenci, jen se pak časem "nesmí" divit...
Mazda roste skoro z nuly, když nedávno utekla hrobníkovi z lopaty, Honda je gigant, který roste trvale již mnoho roků. Mazda je ve srovnání s Hondou malá a dost bezvýznamná značka někde v páté stovce světových firem.
[odkaz]
[odkaz]
S tím se v principu dá souhlasit, ale není to dáno historicky, ten člověk říká, že Honda filozofii nemění. A z toho, cos vyjmenoval, je společným prvkem jen ta filozofie maloobjemových motorů. Navíc je u aktuálního CR-V vidět poměrně výrazný posun k dynamičtějšímu stylingu, stejně tak u Jazzu a HR-V.
Nějak mi to nejde dohromady s tvrzením, že "určitě si neříkají "nebudeme to přehánět", naopak ..."
No když je nekonkurenceschopný, tak co s ním? Ze současného portfolia mají v Evropě asi největší šanci CR-V a nové HR-V. Zaříznutí Accordu nemusí být navěky, viz Nissan a jeho návrat s Pulsarem, ale znamená to pro Hondu, že musí vyvinout skutečně schopný model střední třídy pro Evropu a to chvíli trvá, v současné chvíli do takového auta nemají ani pro Evropany přijatelný motor, 2.2 naftu ukončili a atmo benzíny v této třídě zde už nikdo nekupuje. Takže smutné, ale nevyhnutelné.
Tady bych si dovolil trochu nesouhlasit. Hybridy nejsou nesmyslné, ale nesmyslné byly v podání Hondy (zejména co se ceny týče ve srovnání s Toyotou). Toyota ukazuje, že s hybridy se dá udělat hodně parády. Honda mohla mít např. solidní sportovní hybridy (které dnes v supersportu má kdekdo), mohla být první, kdo měl solidní sportovní hybridy i v nižších třídách. Bohužel CR-Z to s tou zeleností moc podcenilo. Sportovní a zelený může jít k sobě, vlastně je to cesta, kterou se dnes trh vyvíjí, ale bohužel Honda to vzala až moc zeleně.
Pokud jde o Civic, pak předchozí generace Civicu měla naopak poměrně slušný prodejní úspěch, zejména ze začátku výroby. Až devítka je na tom prodejně špatně, to je fakt. Motory má Honda dobré, tam není problém. Problém je cenová a motorová politika (podmotorování tařka všeho, co má v nabídce - motory jsou OK, ale nejsou v těch autech, ve kterých mají být). Ty motory tu prodávala, ale v jiných autech, než do kterých by se hodily.
Pokud jde o Civic, pak předchozí generace Civicu měla naopak poměrně slušný prodejní úspěch, zejména ze začátku výroby. Až devítka je na tom prodejně špatně, to je fakt. Motory má Honda dobré, tam není problém. Problém je cenová a motorová politika (podmotorování tařka všeho, co má v nabídce - motory jsou OK, ale nejsou v těch autech, ve kterých mají být). Ty motory tu prodávala, ale v jiných autech, než do kterých by se hodily.
Teba je tu škoda, skontaktuj sa s Hondou a zariaď jej znovuzodenie, myslím, že máš potenciál o ktorom Honda musí vedieť...
Kdyby Honda neuhnula ze své tradice ve stavbě pěkných aut s jasným sportovním nádechem a vyprdla by se na nesmyslné hybridy, prodávala by dnes v Evropě několikanásobně víc vozů. Sami přece musí vidět, že takoví exoti, jakým jsou dvě poslední generace Civicu, nemají na našem kontinentu šanci na slušný prodejní úspěch. Chce to prvotřídní motory, opravdu líbivý design, klasický sportovní kokpit s několika "budíky", správnou architekturu s nádrží na správném místě (tj. pod zadním sedadle) a perfektní víceprkovou zadní nápravu a to by viděli, jak by jim prodeje v Evropě pěkně rozběhly! 😄 Honda by se prostě měla inspirovat u Mazdy, jak se staví opravdu atraktivní a řidičská auta!
Žádná velká automobilka si nemůže dovolit "nepřehánět to v Evropě", všichni velcí hráči zde musí uspět a urvat si své místo na slunci. Stejně jako musí být na ostatních klíčových trzích jako je Čína, USA nebo Jižní Amerika. Pro tyto globální firmy (a Honda mezi ně chce dlouhodobě patřit) je to o diverzifikaci rizika, když se nedaří na jedné straně zeměkoule daří se na druhé a naopak. Samozřejmě nikomu se nedaří a asi nikdy nepodaří být jednička na všech kontinentech, vždy je daný koncern někde silný a někde bojuje o lepší výsledky (třeba Toyota v Evropě nebo VW v USA), ale právě klíčový trh, kde se nedaří je v maximální pozornosti šéfů dané automobilky. Takže si nemyslím, že vedení Hondy jen tak mává rukou nad mizernými výsledky v EU a určitě si neříkají "nebudeme to přehánět", naopak, myslím si, že jejich evropské složky jsou pod extrémním tlakem uspět.
Před 25 lety jsem měl v televizi barevnou obrazovku od firmy Mazda.
Jakou značku ponesou za 20 let výrobky firmy Samsung?
Jakou značku ponesou za 20 let výrobky firmy Samsung?
Mě je taky sympatický její přístup, ale prodeje nic moc. Čekal jsem celosvětově větší prodeje. Snad pomůžou facy a menší cross. Chtělo by to prodávat přes 2mil, aby se vymanila z vnímání malé značky...
a praktické kroky Hondy jeho slova potvrzují. Většinou největší objem kufru ve svých třídách, magic seats vzadu i za cenu, že těžiště se posune na předek a řidič sedí vysoko díky nádrži pod zadkem, maloobjemové motory s minimálním zastavěným prostorem a tudíž maximálním prostorem pro posádku, úsporná konstrukce zadní nápravy s torzní příčkou umožňující co nejširší a nejhlubší kufr, prostě jasně daná filosofie na max. užitek a potlačení jakéhokoliv sportovna.
Tak ono když tu vyrábí v Anglii tak nějaký vztah k Evropě má, ale moc to nepřehání. Proč cpát peníze někam kde se jí to nevrátí...