Design vozů Honda zůstane... praktický
Nejnovější modely Hondy jako by naznačovaly, že japonská automobilka zase začíná klást důraz na emotivní design svých vozů - ať už je řeč o sportovních vozech NSX a Civic Type R, ale třeba i nových subkompaktech Jazz a HR-V. Jaké tedy asi bude vaše překvapení, když vám jeden ze šéfů Hondy sdělí, že to tak vůbec není...
Výkonný ředitel Hondy Tetsuya Iwamura řekl britskému Autocaru, že nic jako změna směřování u automobilky neprobíhá, nemíří prý ani nahoru, ani dolů, ani do strany, ale neustále se drží své filozofie "získání maximálního prostoru pro řidiče a cestující, při využití motorů, které lze umístit do co nejmenšího prostoru. Současně se zaměřuje na dobrý výhled z auta. Náš design je zákazníky akceptován a my trváme na našich principech, které ovlivňují pouze aktuální trendy“.
Pokud jste právě mrkli do pravého dolního rohu monitoru, jestli náhodou není 1.4., tak - není. Myslíte, že ten pán někdy vůbec viděl evropský Civic 5D posledních dvou generací s jeho "legendárním" výhledem vzad a že si nevšiml, že se těch aut s praktickým designem akceptuje sotva polovina zákazníků oproti konci devadesátých let, kdy po silnicích jezdily Hondy s výrazným sportovním nábojem? A proč se tedy ten design vyvinul do současné podoby, když se vlastně nevyvíjí, ale pouze přizpůsobuje trendům? Možná by se Honda mohla podívat, jaké trendy teď jedou u Seatu, Mazdy, či Nissanu. Každopádně po tomto prohlášení nezbývá, než napjatě čekat, co praktického s dobrým výhledem teď na nás Honda chystá...