Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Design vozů Honda zůstane... praktický

Michal Fokt
Diskuze (22)
Působí na vás Civic Type R a NSX jako signály změnu designu Hondy směrem ke sportu a emocím? Tak na to zapomeňte, filozofie značky je prý jiná.

Nejnovější modely Hondy jako by naznačovaly, že japonská automobilka zase začíná klást důraz na emotivní design svých vozů - ať už je řeč o sportovních vozech NSX a Civic Type R, ale třeba i nových subkompaktech Jazz a HR-V. Jaké tedy asi bude vaše překvapení, když vám jeden ze šéfů Hondy sdělí, že to tak vůbec není...

Výkonný ředitel Hondy Tetsuya Iwamura řekl britskému Autocaru, že nic jako změna směřování u automobilky neprobíhá, nemíří prý ani nahoru, ani dolů, ani do strany, ale neustále se drží své filozofie "získání maximálního prostoru pro řidiče a cestující, při využití motorů, které lze umístit do co nejmenšího prostoru. Současně se zaměřuje na dobrý výhled z auta. Náš design je zákazníky akceptován a my trváme na našich principech, které ovlivňují pouze aktuální trendy“.

Pokud jste právě mrkli do pravého dolního rohu monitoru, jestli náhodou není 1.4., tak - není. Myslíte, že ten pán někdy vůbec viděl evropský Civic 5D posledních dvou generací s jeho "legendárním" výhledem vzad a že si nevšiml, že se těch aut s praktickým designem akceptuje sotva polovina zákazníků oproti konci devadesátých let, kdy po silnicích jezdily Hondy s výrazným sportovním nábojem? A proč se tedy ten design vyvinul do současné podoby, když se vlastně nevyvíjí, ale pouze přizpůsobuje trendům? Možná by se Honda mohla podívat, jaké trendy teď jedou u Seatu, Mazdy, či Nissanu. Každopádně po tomto prohlášení nezbývá, než napjatě čekat, co praktického s dobrým výhledem teď na nás Honda chystá...

Michal Fokt
Diskuze (22)
Avatar - TeeJay
15. 3. 2015 16:49
Re: V zásadě má ten pán pravdu
S tím se v principu dá souhlasit, ale není to dáno historicky, ten člověk říká, že Honda filozofii nemění. A z toho, cos vyjmenoval, je společným prvkem jen ta filozofie maloobjemových motorů. Navíc je u aktuálního CR-V vidět poměrně výrazný posun k dynamičtějšímu stylingu, stejně tak u Jazzu a HR-V.
15. 3. 2015 12:35
Seat je vlastně převlečená škoda, vw....
Pane redaktore, Honda by se měla učit od Škodofky - že >:D Vlastně ......všechny automobilky >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :-!
15. 3. 2015 12:24
Re: Proč Seat?
Nějak mi to nejde dohromady s tvrzením, že "určitě si neříkají "nebudeme to přehánět", naopak ..."
15. 3. 2015 11:33
Re: Proč Seat?
Mají tu novou 1,6. Když má stačit v CR-V...
15. 3. 2015 10:04
Re: Proč Seat?
No když je nekonkurenceschopný, tak co s ním? Ze současného portfolia mají v Evropě asi největší šanci CR-V a nové HR-V. Zaříznutí Accordu nemusí být navěky, viz Nissan a jeho návrat s Pulsarem, ale znamená to pro Hondu, že musí vyvinout skutečně schopný model střední třídy pro Evropu a to chvíli trvá, v současné chvíli do takového auta nemají ani pro Evropany přijatelný motor, 2.2 naftu ukončili a atmo benzíny v této třídě zde už nikdo nekupuje. Takže smutné, ale nevyhnutelné.