Ekonomika
pálí dobré bydlo. :no:
Kdo nepříjde do práce - neomluvená absence a vyhodit + náhrada finančních ztrát vzniklých nedostavením se.
Mzdy těm co budou stávkovat snížit o 10% a nevyplácet bonus.
Nějakej odborář by mě do latě nestavěl.
Mzdy těm co budou stávkovat snížit o 10% a nevyplácet bonus.
Nějakej odborář by mě do latě nestavěl.
Tomu se říká demokracie.... Pochopil bych, kdyby se stávkovalo někde, kde mají minimální mzdu, ale tam, kde jsou o deset tisíc v průměru nad republikovým průměrem....
Já tedy dělám jako živnostník sám na sebe, takže se člověk musí točit, ale po zkušenostech bych si zaměstnance rozhodně "nepořídil"...
Já tedy dělám jako živnostník sám na sebe, takže se člověk musí točit, ale po zkušenostech bych si zaměstnance rozhodně "nepořídil"...
Však jo, kdyby brali minimál tak chápu, ale takhle je to nenažranost. Jo najít schopný zaměstnance je marnej boj. Ale to je na jinou diskuzi. Zaměstnanci ve Škodovce by si měli vážit práce a být rádi, že nějakou mají , místo stávkování.
Jo jo 2009 měli všichni stažený prde-le jestli je nevyhoděj a teď si budou vyskakovat a vydírat.
Konečně si někdo v ČR nebojí říct o mzdu kterou si zaslouží. Pracovat v takoví fabrice na 3směny je pěkná makačka . Fandím Vám škodováci at si tech 6,5 % prosadíte . A ti co jim závidí a mluví tu o nenažranosti tak ať si uvědomí ze oni bojují i o jeho plat , protože pokud dosáhnou zaslouzeného navíšení tak to bude tlak na všechny podobne fabryky aby i oni platy zvíšily a konečne jsme se začaly rovnat s delníkama v Německu. Vždit makáme stejně a u stejneho koncernu
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tak to je chytrý!!! Už vidím, jak v důsledku zvýšení mzdy ve škodě zvyšují se platy i zaměstnancům dolů, železáren, truhlářům ve fabrice vyrábějící kuchyně nebo nábytek. Taková kravina by mne opravdu nenapadla.
A myslíš, že v ruskch výrobách mají stejně jak v německu či se tomu přibližují? My na to kule nemáme, abychom makali jak němci a uměli si prosadit své, jelikož jak historie ukázala, když máme táhnout za jeden provaz, tak si raději dáme navzájem dodržky a pomluvíme se navzájem.
A myslíš, že v ruskch výrobách mají stejně jak v německu či se tomu přibližují? My na to kule nemáme, abychom makali jak němci a uměli si prosadit své, jelikož jak historie ukázala, když máme táhnout za jeden provaz, tak si raději dáme navzájem dodržky a pomluvíme se navzájem.
Povodně v Praze v roce 2002 mne přesvědčili o tom, že umíme táhnout za jeden provaz...tak neHITuj ptákoviny, člověku
jasně že to je tlak na jiné fabriky , minimálně ve městě , kraji....., jinak jim schopný zaměstnanci utečou do škodovky
ale není to jen škodovka , třeba v Jihlavě BOSCH , podobná situace , berou tam i podobné platy , a momentálně když se automobilovému prumyslu začíná dařit tak mají vedle v Automotive lichting (vyrábí světla do aut) problémy , je tam menší mzda a lidi tam už nechtějí dělat
jake platy jsou v Rusku mne vůbec nezajímá
a automobilku nikdo nikam stěhovat nebude , jsou tady šikovný a pracovitý lidi , jen ze sebe nesmí nechat děat novodobý otroky
V Anglii jsou také vysoké mzdy a je tam spoustu automobilek , např. Honda tam dělá všechny své nejprodávanější modely
ale není to jen škodovka , třeba v Jihlavě BOSCH , podobná situace , berou tam i podobné platy , a momentálně když se automobilovému prumyslu začíná dařit tak mají vedle v Automotive lichting (vyrábí světla do aut) problémy , je tam menší mzda a lidi tam už nechtějí dělat
jake platy jsou v Rusku mne vůbec nezajímá
a automobilku nikdo nikam stěhovat nebude , jsou tady šikovný a pracovitý lidi , jen ze sebe nesmí nechat děat novodobý otroky
V Anglii jsou také vysoké mzdy a je tam spoustu automobilek , např. Honda tam dělá všechny své nejprodávanější modely
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Chceš,aby byla auta kvalitní,ale nechceš zaplatit dělníkům pořádné peníze???
Nevadí Ti,že je cena auta,kterou platíš 2x vyšší jenom proto,aby se nažrali investoři,vedení a hromada krys,které tam mají zlaté místa??
Myslím si,že už je načase,aby se tady začali platit pracující lidi...Všelijakých inženýrků,krys a kecálistů,kteří berou love za nic je tu jak sraček...
Nevadí Ti,že je cena auta,kterou platíš 2x vyšší jenom proto,aby se nažrali investoři,vedení a hromada krys,které tam mají zlaté místa??
Myslím si,že už je načase,aby se tady začali platit pracující lidi...Všelijakých inženýrků,krys a kecálistů,kteří berou love za nic je tu jak sraček...
Proto se musejí starat, aby taky něco zbylo i na ně. Přitom by pro ně bylo asi lepší, aby si každý sám dobrovolně snížil plat. Když už o tu práci mají takový strach.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
... co budou delat, az se vedeni nasere a odtahne nekam na vychod. Pak budou na ulici spokojeni. Odborari jsou jako rakovina, ktera pozira spolecnost zevnitr. Zlikvidovali uz nejednu firmu. A nejhorsi je, ze zamestnaci, kterych prava naoko zastupuji, si neuvedomuji, ze jim odborari vlastne skodi a jde jim o vlastni koryta.
Jestli jsi byl někde ve světě,tak víš,že nikde nejsou tak pracovití a šikovní lidé,kterým by stačilo pár eur na výplatu...proto je tady tolik automobilek....nikam nepůjdou a buď si jistý,že tam jsou u výplat takové prostory k úpravě směrem nahoru,že se Ti o tom ani nezdálo...
Navíc vyjednávač nebude ***,kdyby to přepálil...a ani bych se nedivil,kdyby byl domluvený na obě strany...platy u nás je trapárna,ne???
Navíc vyjednávač nebude ***,kdyby to přepálil...a ani bych se nedivil,kdyby byl domluvený na obě strany...platy u nás je trapárna,ne???
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Dobrým příkladem rentability výroby je Austrálie. Ještě před 20ti lety tam fungovalo 5 automobilek. Díky mzdovým požadavkům odborů se mzdové náklady staly časem pro výrobce neúnosné a jeden po druhém výrobu ukončili. Poslední Toyota ukončí výrobu v roce 2017. Snad to mají místní odboráři dobře promyšlené a hlavně spočítané. :-!
V případě Austrálie to bylo asi jinak. Mzdy určitě mezi hlavními faktory pro ukončení výroby nebyly.
Já jsem v Austrálii 25 let v automobilovém průmyslu pracoval. Tak asi o tom něco vím... :-!
Tak asi víš, že mzdy nebudou ten hlavní důvod, proč se v Austrálii auta nevyrábí. Spíš se změnila doba a v novém globalizovaném světě odpadlo hodně překážek pro dovoz aut. Výroba aut se taky změnila. Malosériové výroby už nemohly konkurovat. A držet výrobu pro hodně malý australský trh se nevyplatilo. Výroba v Austrálii se stala neperspektivní a nekonkurenceschopná. O kolik by dle tebe musely jít platy dolů, aby se výroba aut mohla v Austrálii rozvíjet? Je to případné číslo v zemi se 6% nezaměstnaností reálné?
Ano, doba se změnila, ale peníze zůstaly. A ty jsou vždy až na prvním místě. Toyota Australia (TMCA) se do globálního světa zapojila a v roce 2007 již 60% produkce vyvážela většinou na Blízký východ. Od roku 1990 management TMCA každým rokem upozorňoval zaměstnance a odbory, že TMC Japan bedlivě sleduje mzdový vývoj v Austrálii a může přesunout výrobu vozů do Thajska, což se nakonec také stalo. Krajně levicové odbory si ale nedaly říct. Situaci nepomáhala socialistická vláda, ovládaná odbory, která jednak odbory "nebrzdila" a na druhé straně výrobce automobilů mohutně dotovala. Samozřejmě, že většina dotací se rozplynula v podobě vyšších mezd. Australský trh s 1mil prodaných vozů ročně plus vývoz by určitě 2 automobilky uživil. Ale ne, když průměrná mzda v průmyslu činí 500Kč na hodinu při kurzu 19Kč=1AUD :-!
A myslíš, že by se dlouhodobě dalo konkurovat Thajsku. Pracoval by někdo v Austrálii za podstatně nižší mzdy?
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Ano, dalo. TMC si vážilo vysoké kvality vozů z Austrálie požadované arabskými zákazníky a bylo připravené do Austrálie i nadále investovat. Nemalou roli v tom hrála japonská kultura, protože TMCA byla pro Toyotu historicky první továrna, postavená a provozovaná mimo Japonsko. Zavřít takovou "vzácnou" továrnu je pro vedení Toyoty na hranici ceremoniálního harakiri. Myslím, že by Toyota v Austrálii zůstala při mzdové výši 300-350Kč/hod. :-!
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Pokud by na tom byla Austrálie, tak by asi byly nižší mzdy a výroba by běžela dál. Popravdě si ale myslím, že o mzdy až tak moc nešlo. Spíš šlo celkovou nekonkurenceschopnost.
Víš co? Zkus péct rohlíky a plať pekařům 500Kč na hodinu a uvidíš jak budeš konkurenceschopný... :-!
Jestli jsem to dobře pochopil, tak v Austrálii je za současných podmínek lokální výroba neudržitelná. Proto Končí nejenom Toyota, ale i Holden a Ford. Výroba byla i přes podporu ztrátová. Nějaké nižší mzdy by výrobu v Austrálii nezachránily. Po ukončení vládní podpory to všichni ukončili. Austrálie doplatila na to, že neměla vlastní autoprůmysl, ale jen malé roztříštěné montovny, které v dnešní konkurenci neuspěly. Dlouho byl australský autoprůmysl chráněn před dovozy. Pak dotován. Výmluvy na to, že to způsobily vyšší mzdy, neobstojí. V Německu taky autoprůmysl nezmizel.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Malý trh, kurz AUD, otevřenost trhu, ukončení vládní podpory. Ty mzdy jsou dány životní úrovní v Austrálii a jejich výše je samozřejmě vysoká na udržení malé lokální výroby. Jejich snížení by dlouhodobě stejně nic neřešilo. Austrálie jako velká výrobní základna pro e😜ort bez vlastní značky nemůže fungovat. Snad jen kdyby životní úroveň klesla třeba na úroveň Thajska. Globalizace v tomhle funguje docela jasně.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
To je realita. Kolik bylo v Austrálii automobilek? Osm? Kolik jich tam zůstane? Nula. Kolik zaměstnávala ta největší? 5000 lidí? Roztříštěnost mnoha malých mohla fungovat jen v době silné ochrany domácího trhu. Absence silné domácí automobilky schopné globálního e😜ortu je důvod k neudržitelnosti autoprůmaslu v zemi jako Austrálie. Lokální výrobu pro tak malý trh jako je astralský nikdo držet nebude.
Malý trh, kurz AUD, otevřenost trhu, ukončení vládní podpory. Ty mzdy jsou dány životní úrovní v Austrálii a jejich výše je samozřejmě vysoká na udržení malé lokální výroby. Jejich snížení by dlouhodobě stejně nic neřešilo. Austrálie jako velká výrobní základna pro e😜ort bez vlastní značky nemůže fungovat. Snad jen kdyby životní úroveň klesla třeba na úroveň Thajska. Globalizace v tomhle funguje docela jasně. :-! je to stejné, jako by jsi chtěl u nás udržet masivní textilní výrobu. To by bylo možné jen pokud by tady byly silné globální značky s vývojem, technologiemi a ne jen nějaké lokální pobočky zahraničních firem. jako v té Austrálii.
Klídek. Vidím, že jsi ideologicky "poškozený". Otec nebo děda byl ve straně? Nebo dokonce tajemník někde? Nebo odborový funkcionář? Jinak si nedovedu vysvětlit, že této tématice nechceš rozumět. Vše se odvíjí od zisku. Pokud firma díky zásahům vlády a nebo odborů je dlouhodobě ve ztrátě, tak zavírají shop. Je to přece tak jednoduché. V případě Austrálie se na krachu podílela vláda i odbory. Globalizace jen částečně. A pozor! Já se s tebou nehádám, já ti to říkám! :-!
Odboráři by jako rakovina nebyli, kdyby plnili funkce, pro kterou jsou stvořeni, tzn. hájit pracovně-právní podmínky zaměstnanců. Jakmile ale začnou kafrat do financí, popř. mezd nebo vedení podniku, tak je to přirovnání trefné.
Dělat někde u pásu furt dokola,den za dnem jako otrok a nemít výplatu aspoň 50 litrů je pakárna...No ona je to pakárna vždycky...Kdejaký * ve vládě,který jen sedí a hrabe má 3 x tolik...Kdejaká kanclkrysa na úřadě,zalezlá v kanclu,co čumí do compu,bez jakékoliv odpovědnosti a přínosu pro lidstvo,má stejné peníze jako ten otrok u pásu???
Lidi,začněte konečně chtít peníze za váš čas,zdraví a zručnost...v německu by tam asi za 1000 eček nedělali,že???
Lidi,začněte konečně chtít peníze za váš čas,zdraví a zručnost...v německu by tam asi za 1000 eček nedělali,že???
Lidem prostě nedochází, že těch 34 000,- hrubého je včetně přesčasů, příplatků za soboty, noční,.... Jsou to platy včetně kompenzací za zničené zdraví při nočních, za narušený rodinný život,.... Přitom by se lidi spíš měli starat o platy uředníků a všemožných lidiček napojených na státní rozpočet, který je v minusu. Tam mně ty platy za ranní směnu od pondělí do pátku bez rizika propouštění přijdou velké. Zvlášť, když je to na dluh.
Přesně tak !!!!! A kolik je to v čistém,bez přesčasů a přepočteno na eura !!!???
00nic...
00nic...
...ale to všichni vědí, tohle je kapitalismus v celé své kráse, tak proč brečíte? Kdyby měli mzdu jako kolegové v Německu proč by tady Škodovku trpěli, přece by Němci měli fabriku v Německu a zaměstnávali své lidi. Proč jsou Adidas, Puma,Reebok a další a další jim podobné firmy v Asii, zkuste použít hlavu... 😉
Až budou brát u nás např. doktoři 150 tis., učitelé a hasiči 100 tis., pak ať dělníci mají klidně těch 50 tis. Kč.
Ale pokud chceš, aby dělníci brali víc než vysokoškolsky vzdělaní lidé nebo lidé, kteří denně nasazují svoje životy, tak máš jen dvě možnosti😒br />
1) Ihned se odstěhovat do země ovladané komunisty.
2) Volit dát komunisty a doufat, že tu sebranku bude volit k těm dosavadním 10% dalších 40% voličů.
Platí to i pro poga.
Ale pokud chceš, aby dělníci brali víc než vysokoškolsky vzdělaní lidé nebo lidé, kteří denně nasazují svoje životy, tak máš jen dvě možnosti😒br />
1) Ihned se odstěhovat do země ovladané komunisty.
2) Volit dát komunisty a doufat, že tu sebranku bude volit k těm dosavadním 10% dalších 40% voličů.
Platí to i pro poga.
Podle těch tvých blábolů je vidět, že toho komunistu v sobě pořád ještě máš. V kapitalismu je normální, že dělník může mít víc než vysokoškolák. Taky je normální, že dělník může mít VŠ. V kapitalismu je normální, že má každý plat, jaký si dokáže prosadit. Ty tvoje sekretariáty tam do toho tolik nemluví. Čest práci!
Sekretariáty už nemluví, ale odbory jo... 😢
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Platy v kapitalizmu určuje zaměstnavatel, trh, nabídka a poptávka, ne kolektivní stávka. To by jsme se rovnou mohli pořádně domluvit a stávkovat úplně celá země. Platy ve Škodovce jsou na většině profesí vysoce slušné. Tato tahanice je jen takový teátr, kdo bude tahat za delší konec aneb každý vždycky chce víc, to je jasné.
Však kdo nechce nemusí, může jít třeba do Hov-najky nebo Tatry, tam dostane cca polovinu. Platy z Německa tu netahejte, to už můžeme rovnou říkat že Paris Hilton od rodičů ...Kdo německy umí, rodina mu to umožní, určitě se již zvládl zařídit sám. https😐/portal.mpsv.cz/eures Kdo ne, tak holt musí být tam kde je, smůla.
Však kdo nechce nemusí, může jít třeba do Hov-najky nebo Tatry, tam dostane cca polovinu. Platy z Německa tu netahejte, to už můžeme rovnou říkat že Paris Hilton od rodičů ...Kdo německy umí, rodina mu to umožní, určitě se již zvládl zařídit sám. https😐/portal.mpsv.cz/eures Kdo ne, tak holt musí být tam kde je, smůla.
Myslím, že plat je nadstandartní na naše podmínky, je jasné, že se nadělají, ale jít jinam byli by rádi i za 20 hrubého. Nemohou chtít plat jako u VW v Německu, Němci nejsou žádná Charita, závod zde mají kvůli levnější pracovní síle. Komu se to nelíbí může odejít.
jneže kam by šli.. nikde jinde dělník 34t. nedostane...
no nedostane, oni to zkoušejí, ale mít 34 je pěkné, já mám 155 na hodinu a spokojenost
Před delší dobou přesouvali na určitý čas na Slovensko část výroby Octavií, byli to měsíce přesunů a příprav, vyrobili zde pár tisíc Octavií, a taky se jim to vyplatilo.