Technika
S jakyma ztratama se pocitalo v tomto konkretnim pripade? Hodnoty (dopoctene) na motoru jsou pekne, ale kolik se z toho diky automatu a 4*4 podiva na silnici?
Bohužel toho nevím víc, než je v grafu z brzdy. (viz ve fotogalerii). Měřil to stejný člověk. A zda je pitomost chipovat takto ojeté auto? To záleží v jakém je stavu. Motor Audi byl docela v kondici. (Ověřeno diagnostikou)
Moje chyba, ty posledni dve tabulko-fotky jsem prehledl.
Kazdopadne vykon motoru 202kw, vykon na kole 138kw 8-s
32% ztrata je dost hroziva.
Kazdopadne vykon motoru 202kw, vykon na kole 138kw 8-s
32% ztrata je dost hroziva.
opravdu je ztratvy vykon tak obrovsky?
kam se to teplo podeje??
motor ma chlazeni, ale převodovka, diferenciály ne.
je jasny ze se porad nejede na plny vykon, ale trvale 150kW v noci na dalnici v nemecku si představit dokazu a to pak dela ztratu 40kW.
tenhle vykon ohreje 1 litr vody z 0 na 100C za 10 sekund
kam se to teplo podeje??
motor ma chlazeni, ale převodovka, diferenciály ne.
je jasny ze se porad nejede na plny vykon, ale trvale 150kW v noci na dalnici v nemecku si představit dokazu a to pak dela ztratu 40kW.
tenhle vykon ohreje 1 litr vody z 0 na 100C za 10 sekund
Stratovy vykon naprav 815 tky za sociku bol taky, ze niektorymi neslo otocit. V kazdom lozisku dochadza k strate vykonu, ten stratovy ho zahreje, to iste ozubenia, medzi bokmi susednych zubov dochadza aj k treniu, nejde o ciste odvalovanie, preto sa zahrieva olej v prevodovkach...
ja se nepodivuju nad tim, ze ztratovy vykon je, ale ze je tak velky, a hlavne kam to teplo mizi
40kW - tim vytopis poradne velkej barak bez zatepleni s mizernejma oknama při -20C.
a není to 1 litr vody z 0 na 100C za 10 sekund, ale za necele 3sec.
40kW - tim vytopis poradne velkej barak bez zatepleni s mizernejma oknama při -20C.
a není to 1 litr vody z 0 na 100C za 10 sekund, ale za necele 3sec.
jak overujete kondici motoru diagnostikou? ze to nevyhodi zadnou chybu?
Nejen to, O chybových kódech to není. Spíš jde o hodnoty v toleranci v bloku naměřených hodnot. A ty byly bez problémů. Jinak by tu jednotku neupravovali.
Ty ztráty se mě zdají šílené. Otázka zní: 1. Jak úpravou na motoru mohli zmenšit ztráty mezi motorem a kolem? 2. Kam se téměř 60kW výkonu mohlo ztratit? Když si představím, že se ztráty přemění na teplo, tak bych měl strach, že těchto 60 "rychlovarných konvic" auto zapálí 😄
Naměřený ztrátový výkon je zcela v normě, pro ilustraci několik aut a jaký mají ztrátový výkon😒br />
Passat 2.0 BiTDI motor 182,5 kW, kola 130,5 kW, ztráty 52 kW tedy 28,6% (porovnatelné auto s tou A6 (ale má o něco nižší ztráty protože haldex vs diferáky a také DSG vs HDM)
Fabia 1.4 TDI motor 75,5 kW, kola 56,5 kW, ztráty 19kW, což je 25,1%
Pulsar 1.5 dCI motor 77,5 kW, kola 57 kW, ztráty 20,5 kW, což je 26,4%
Subaru Forester 2.0 X motor 110,5 kW, kola 70,5 kW, ztráty 40 kW, což je 36,1%
Ztráty se úpravou motoru sice nemění, ale je potřeba si uvědomit, že jsou závislé na otáčkách. Jestliže tedy upravený motor dosahuje max. výkonu v nižších otáčkách, tak má také při těchto nižších otáčkách nižší ztráty a tedy nižší ztrátový výkon než ten neupravený.
Fabia 1.4 TDI motor 75,5 kW, kola 56,5 kW, ztráty 19kW, což je 25,1%
Pulsar 1.5 dCI motor 77,5 kW, kola 57 kW, ztráty 20,5 kW, což je 26,4%
Subaru Forester 2.0 X motor 110,5 kW, kola 70,5 kW, ztráty 40 kW, což je 36,1%
Ztráty se úpravou motoru sice nemění, ale je potřeba si uvědomit, že jsou závislé na otáčkách. Jestliže tedy upravený motor dosahuje max. výkonu v nižších otáčkách, tak má také při těchto nižších otáčkách nižší ztráty a tedy nižší ztrátový výkon než ten neupravený.
Ok, zajímavá tabulka, ale pořád mě nějak nevysvětluje ten veliký ztrátový výkon.
Nás ve škole učily že 2% výkonu se ztratí na páru ozubených kol. Když vezmu klasickou převodovku, tak to je jeden záběr na předlohu, jeden záběr na výstupní hřídel a jeden záběr na stálém převodu takže cca 6% + něco v ložiscích. Myslím si že do 10% se ten ztrátový výkon musí vejít (u klasicke 5° převodovky, bez 4x4).
Spíš si řikám, že když je to měřený na válcích, jestli v tom ztrátovém výkonu není i valivý odpor...
Nás ve škole učily že 2% výkonu se ztratí na páru ozubených kol. Když vezmu klasickou převodovku, tak to je jeden záběr na předlohu, jeden záběr na výstupní hřídel a jeden záběr na stálém převodu takže cca 6% + něco v ložiscích. Myslím si že do 10% se ten ztrátový výkon musí vejít (u klasicke 5° převodovky, bez 4x4).
Spíš si řikám, že když je to měřený na válcích, jestli v tom ztrátovém výkonu není i valivý odpor...
Valivý odpor v tom určitě je, v podstatě jsou v tom všechny odpory vozidla vyjma aerodynamického odporu (u čtyřkolek valivý odpor obou náprav, protože se měří na obou nápravách u dvoukolek valivý odpor jedné nápravy, protože se měří na jedné nápravě).
Vypočítal jsem si valivý odpor pro 2t těžký vozidlo, součinitel 0,02 (asfalt-beton) a z toho vychází při rychlosti 100km/h (27,8m/s) ztrátový výkon 11,1kW. Není to málo, ale čekal jsem víc, nevím možná A6 je těžší a ten součinitel taky nemusí odpovídat, na jedné zkušebně jsem viděl, že měli válce vroubkovaté (asi pro lepší přenos síly) a tam by ten součinitel byl větší. Zdroj: [odkaz]
No vidíš, a teď si ten ztrátový výkon vypočti při 180km/h kdy naměřili hodnotu maximálního výkonu a jsi skoro na 20kW ztrátového výkonu jen to fikne jenom u valivého odporu pneu.
Btw. jednoduchým výpočtem se lze přesvědčit, že nějakých 130-140 kW přenesených na vozovku stačí běžnému autu velikosti A6 k dosažení 250 km/h (tedy k překonání aerodynamického odporu při této rychlosti). Takže bilance výkonu té čipované A6 s 200kW bude vypadat při rychlosti 250km/h na 6 př. st. zhruba následovně.
cca 135 kW aerodynamické ztráty
cca 28 kW ztráty valivým odporem
cca 35 kW ztráty v HDM, diferenciálech, homo kloubech, ložiscích, v pohonu alternátoru etc.
drobná rezerva v řádu jednotek kW, která se bude drobně měnit nahoru či dolů s hrubostí asfaltu, tlakem vzduchu, teplotou okolí i teplotou olejových náplní v autě využitelná na drobné zrychlení nad 250km/h
Btw. jednoduchým výpočtem se lze přesvědčit, že nějakých 130-140 kW přenesených na vozovku stačí běžnému autu velikosti A6 k dosažení 250 km/h (tedy k překonání aerodynamického odporu při této rychlosti). Takže bilance výkonu té čipované A6 s 200kW bude vypadat při rychlosti 250km/h na 6 př. st. zhruba následovně.
cca 135 kW aerodynamické ztráty
cca 28 kW ztráty valivým odporem
cca 35 kW ztráty v HDM, diferenciálech, homo kloubech, ložiscích, v pohonu alternátoru etc.
drobná rezerva v řádu jednotek kW, která se bude drobně měnit nahoru či dolů s hrubostí asfaltu, tlakem vzduchu, teplotou okolí i teplotou olejových náplní v autě využitelná na drobné zrychlení nad 250km/h
Další dvě věci. Nejde jen o ztráty v samotném pohonném ústrojí, ale i o příslušenství. A hodnota na klice je jen dopočítaná. Kdo ví, jaká je skutečnost. To by museli motor vyndat ven.
Jaké příslušenství?
Napr.
Klimatizace
Radio
Osvetleni
Elektronika obecne - sice nezere mnoho, ale je ji vic a vic a vic - senzory, kamery, radary atd.
Tato elektrina je ve finale vyrobena spalovacim motorem, a to s dost velkymi ztratami - i alternator ma ztraty, stejne jako baterie
Dalsi mista, ktera me napadaji, kde (podle me) dochazi ke ztratam a nebyla zminena😒br /> Jakakoliv tekouci tekutina (predevsim olej)
Filtry (vzduch, olej)
Vyfukova soustava
atd.
Jde o to, ze to je stale procento tady, dve procenta tam - a ve finale je 30% vykonu v čudu 😄
Klimatizace
Radio
Osvetleni
Elektronika obecne - sice nezere mnoho, ale je ji vic a vic a vic - senzory, kamery, radary atd.
Tato elektrina je ve finale vyrobena spalovacim motorem, a to s dost velkymi ztratami - i alternator ma ztraty, stejne jako baterie
Dalsi mista, ktera me napadaji, kde (podle me) dochazi ke ztratam a nebyla zminena😒br /> Jakakoliv tekouci tekutina (predevsim olej)
Filtry (vzduch, olej)
Vyfukova soustava
atd.
Jde o to, ze to je stale procento tady, dve procenta tam - a ve finale je 30% vykonu v čudu 😄
Evropské normy vyžadují, pokud si dobře pamatuji, při měření mít připojené komplet sání, výfuk, chladící okruh atd. Nicméně probíhá za daných podmínek, můžeš ztratit víc. Nevím, jak to dělají v případě elektrických pump a ventilátorů.
Jak píšeš, výkon motoru je udávaný s kompletním příslušenstvím (sání, výfuk, filtry, olej. čerpadlo, alternátor, vodní čerpadlo apod.). Proto jsem se ptal jaké příslušenství máš namysli? El. spotřebiče v autě bych vyloučil, jednak nebyly zapnuté a i kdyby byly, tak by možná brali něco kolem 2kW a nevysvětlovalo by to ztráty řádově větší.
Udávaný výkon je už po korekci. Se podívejte na ty grafy a hodnoty pod nimi. Nemám v ruce nic víc, než toto. Ztrátový výkon činí před úpravou 59,9 kW, po ní 56,9 kW. Brzda to měří pořád stejně. A pokud má správné parametry (třeba atmosférický tlak vzduchu) tak i dobře.
Pri rovnakych otackach kolies by mal byt stratovy vykon rovnaky, ved predsa menia iba dobu vstreku, tedazvysuju davku paliva, v prenose vykonu od motora na kolesa nerobia ziadne zasahy.
Rozdiel moze byt len v tom, ze pred cipom merali auto so studenym olejom v prevodovke a diferakoch, a po chipovani boli oleje uz zahriate predchadzajucim zatazenim a teda boli tekutejsie
Rozdiel moze byt len v tom, ze pred cipom merali auto so studenym olejom v prevodovke a diferakoch, a po chipovani boli oleje uz zahriate predchadzajucim zatazenim a teda boli tekutejsie
No on ten chip zmeni napr. rychlost turba, tedy plnici tlak, takze upravi i mnozstvi paliva, prip. predstih / casovani atd.
Takze ve stejne rychlosti ve stejnych otackach motor pracuje s jinym casovanim a za vyssiho tlaku - coz muze znamenat napr. ze potrebuje mene paliva pro stejny dosazeny vykon. Jinymi slovy se zvysuje ucinnost motoru a tudiz se meni i jeho ztraty (v realnych cislech jsou ztraty vicemene stejne, ale pro vykonani stejne prace se spotrebovalo mene paliva -> vyssi ucinnost).
Dani za to jsou pak vice namahane soucastky - vyssi teplo, tlak, sily ktere pusobi...
Takze ve stejne rychlosti ve stejnych otackach motor pracuje s jinym casovanim a za vyssiho tlaku - coz muze znamenat napr. ze potrebuje mene paliva pro stejny dosazeny vykon. Jinymi slovy se zvysuje ucinnost motoru a tudiz se meni i jeho ztraty (v realnych cislech jsou ztraty vicemene stejne, ale pro vykonani stejne prace se spotrebovalo mene paliva -> vyssi ucinnost).
Dani za to jsou pak vice namahane soucastky - vyssi teplo, tlak, sily ktere pusobi...
o motor bych se nebál ale převodovka na hranici životnosti bude mít s tím kroutákem těžké spaní.kdyby za ty prachy raději vyměnili olej v te převodovce tak klidně zvládne dalších 250 tis.km
Souhlasím, i mě na toto technici upozorňovali. Nejde o motor, ale o převodovku...
...holandský AutoE😜ress má pro čtenáře akci, kde jim měří na brzdě jejich auta. A 99% z nich, ať je to jakákoli značka, má nižší než udávaný výkon a stejně tak nižší kroutící moment. A tohle Audi má po 250.000 km vyšší než udávaný výkon? Při tom, jak se obvykle s těmito auty jezdí? Moc tomu nevěřím...ale budiž...třeba je to opravdu Náskok díky technice :-! Ale tý, která je použitá na brzdě 😄
Nevím co měří holandský AutoE😜ress, nicméně i ve Světu motorů často vycházejí u aut vyšší hodnoty, než jaké udává výrobce.
Ono je hlavně otázkou, zda se tam měří výkon motoru nebo výkon na kolech, což je docela velký rozdíl. Tady také změřili výkon na kolech, ale pomocí změření zrtát dopočítali výkon motoru. Na to si člověk musí dávat pozor, protože většina grafů jsou výkony na kolech, tedy se ztrátami, které se nedopočítali zpátky. Kterou z těch dvou hodnot měří AutoE😜ress, nevím
Záleží i na typu brzdy jestli je "bez zatížení" nebo se "zátěží" protože i když by z obou typů měli padat stejné hodnoty tak realita je trošku jiná ;-\ Taky záleží na společnosti kámošovi na passatu 1,9 TDI naměřili cca 200koní a jinde 185 😉
Naopak, meri se vykon na kolech a vsude a snad vzdycky a bez vyjimek se nasledne udava se vykon na klice. Ten udava vzdycky i vyrobce. Podle vykonu na kolech se urcitym zpusobem spocitaji teoreticke ztraty a prave proto vyjde na kazde zkusebne jiny vykon. Nejvetsi vykon >😁 pak vychazi samozrejme vzdycky samotnym upravcum- (Chip&Dale). Proto je potreba kazde podobne mereni brat se slusnou rezervou. Presne jde zmerit jenom vykon pred/po uprave (na totozne motorove brzde), na principu rozdilu obou hodnot. Tezko jeho absolutni hodnotu na klice, pokud je motor v aute.
Vykon motora sa meria na stolici, motor je vonku z auta, tak to robi vyrobca a aj na skole, bol tu aj clanok o novej skusobni motorov v Boleslavi aj s fotkami, dohladaj si to. A spotreba sa meria vazenim paliva v nadobe pred a po merani. Prepocet z vykonu na kolesach pouzivaju tuneri, lebo vybrat motor z auta aj s prislusenstvom trva dlho a stoji viac, ako prerogramovanie jednotky, 6000 CZK v akcii by ti nestacilo. Na kolesach som v zivote nemeral, na stolici ano...
Vzdyt prece netvrdis nic jineho nez ja. Vyrobce uvadi vykon motoru na klice jsem napsal, ne ze ho meri vyrobce na kolech, jak te to napadlo? Pokud nekdo meri vykon vozu po jeho vyrobe (tuneri, redakce motoristickych tiskovin atd. atd.), pak samozrejme motor z vozu nevytahuji a meri vykon na kolech, kde se potom vykon na klice nasledne dopocitava.
O spotrebe paliva jsem nenapsal ani slovo, to jsi trochu OT. Nevidim nikde smysl tve reakce.
O spotrebe paliva jsem nenapsal ani slovo, to jsi trochu OT. Nevidim nikde smysl tve reakce.
Precitaj si prvu vetu tvojho prispevku, na ktory som reagoval ,
Naopak, meri se vykon na kolech a vsude a snad vzdycky a bez vyjimek se nasledne udava se vykon na klice. Ten udava vzdycky i vyrobce.
O merani na stolici nepises, bez vyjimek 😉
Naopak, meri se vykon na kolech a vsude a snad vzdycky a bez vyjimek se nasledne udava se vykon na klice. Ten udava vzdycky i vyrobce.
O merani na stolici nepises, bez vyjimek 😉
prekvapuje me maximalka na petku jen 190km/h.
1.8tsi mi na ctyrku udela přes 200 tacho, petka se na maximalni otáčky ani vytoct neda, teoreticky by to jelo kolem 250, na sestku přes 300.
1.8tsi mi na ctyrku udela přes 200 tacho, petka se na maximalni otáčky ani vytoct neda, teoreticky by to jelo kolem 250, na sestku přes 300.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
promeruje o 10, ne o 50
Benzin vs. diesel - diesel skonci na otackach, zatimco benzin se v tu chvili tesi na dalsich 2000 - 3000 zabavnych otacek...
Jinak jo, vim, taky maji jine stale prevody atd atd... 😄 Napr. Scout ma kratsi staly prevod, protoze se prepoklada vetsi zatizeni (naklad, prives, teren), zatimco nektere BlueMotion nebo Greenline maji delsi staly prevod pro co nejnizsi otacky a tudiz nizsi ztraty (ale nez se to rozkutali) 😄
Jinak jo, vim, taky maji jine stale prevody atd atd... 😄 Napr. Scout ma kratsi staly prevod, protoze se prepoklada vetsi zatizeni (naklad, prives, teren), zatimco nektere BlueMotion nebo Greenline maji delsi staly prevod pro co nejnizsi otacky a tudiz nizsi ztraty (ale nez se to rozkutali) 😄
Když se dostanu na stránky nějakého úpravce, který za pár šupů je schopen upravit auto, tak sleduji pár věcí😒br />
1) Co je schopen upravit. Pokud se jedná o několik desítek značek a stovky motorizací, často k tomu i motorky nebo kamiony, tak se bezesporu jedná o 100% vyladěné úpravy, zvláště když pak nabízí i ty individuální. A samozřejmě, značky jako Ferrari, Lambo, Jaguar anebo Bentley dodají na důvěryhodnosti ...
2) Jaké motory upravují. Zde si třeba nepamatuji na to, že by u profláklé jedničkové Okávky byl nějaký 1.6 16V 74kW (jehož úpravu spousta pofiderních firem stále nabízí, některé dokonce i v jedničkové Fabii...). V nabídce jsou často s neuvěřitelnými parametry atmosférické motory, které jsou "načipované" už výrobcem a které nemělo smysl dál přes SW ladit. A naopak, u některých motorů, kde není z jeho označení zřejmé, že se jedná o přeplňovaný agregát, jsou deklarované výsledky zlomkem běžného potenciálu (zde třeba 2.0EB s plus 15kW a hlavně směšnými 29Nm) .
3) Parametry úprav. Třilitrové TDi o 20% umí dnes vyladit pomalu Lojza v garáži, ale rozhodně bych chtěl vidět na brzdě od této firmy namátkou 2.0 MPi (z 85kW/170Nm na 97kW/195Nm) nebo 1.8 20V (z 92kW/170Nm na 106kW/198Nm!!!!, viz. 2.0 EB výše), když už poloviční nárůsty by byly vzhledem k atmosférickému plnění téměř zázrak.
4) "Parametričtí ladiči" - u těch člověk zjistí, že úprava jakéhokoliv motoru dané konstrukce je prostým násobením parametru. Typicky atmosféra - výkon x 1,10, moment x 1,12. Turbo - výkon x 1,20, moment x 1,25.
Doma mám už čtvrté auto, které je vcelku zásadně výkonově upravené, ale vždy jsem si vybíral firmy, které se specializovaly pouze na pár daných značek (nebo i jen na jednu) a vybrané motorizace, kde má SW úprava nějaký smysl. Takovým, jaká je zde prezentována, jsem se vyhýbal velkým obloukem.
1) Co je schopen upravit. Pokud se jedná o několik desítek značek a stovky motorizací, často k tomu i motorky nebo kamiony, tak se bezesporu jedná o 100% vyladěné úpravy, zvláště když pak nabízí i ty individuální. A samozřejmě, značky jako Ferrari, Lambo, Jaguar anebo Bentley dodají na důvěryhodnosti ...
2) Jaké motory upravují. Zde si třeba nepamatuji na to, že by u profláklé jedničkové Okávky byl nějaký 1.6 16V 74kW (jehož úpravu spousta pofiderních firem stále nabízí, některé dokonce i v jedničkové Fabii...). V nabídce jsou často s neuvěřitelnými parametry atmosférické motory, které jsou "načipované" už výrobcem a které nemělo smysl dál přes SW ladit. A naopak, u některých motorů, kde není z jeho označení zřejmé, že se jedná o přeplňovaný agregát, jsou deklarované výsledky zlomkem běžného potenciálu (zde třeba 2.0EB s plus 15kW a hlavně směšnými 29Nm) .
3) Parametry úprav. Třilitrové TDi o 20% umí dnes vyladit pomalu Lojza v garáži, ale rozhodně bych chtěl vidět na brzdě od této firmy namátkou 2.0 MPi (z 85kW/170Nm na 97kW/195Nm) nebo 1.8 20V (z 92kW/170Nm na 106kW/198Nm!!!!, viz. 2.0 EB výše), když už poloviční nárůsty by byly vzhledem k atmosférickému plnění téměř zázrak.
4) "Parametričtí ladiči" - u těch člověk zjistí, že úprava jakéhokoliv motoru dané konstrukce je prostým násobením parametru. Typicky atmosféra - výkon x 1,10, moment x 1,12. Turbo - výkon x 1,20, moment x 1,25.
Doma mám už čtvrté auto, které je vcelku zásadně výkonově upravené, ale vždy jsem si vybíral firmy, které se specializovaly pouze na pár daných značek (nebo i jen na jednu) a vybrané motorizace, kde má SW úprava nějaký smysl. Takovým, jaká je zde prezentována, jsem se vyhýbal velkým obloukem.
ja bych, v prvni rade, auto nechal premerit v nejake nezavisle dilne a po uprave bych tam zase zajel s tim chipovanym autem. srovnal bych si mereni nezavisle dilny s merenim upravce. pred i po. tim bych v pripade smysluplne reportaze zacal a skoncil. a hlavne, oficialni periodikum by melo zohlednovat i hledisko ekologicke - tedy zdali nam takto nacipovane auto neprodukuje treba prilis mnoho sazi. jestli melo dpf, tak ho beztak vykuchali...
Vždyť je to jen reklamní článek. A nijak dobrý, což mě u p.Dusila překvapuje. Ale to bude tím, že kdyby byl dobrý, nemohl by být reklamou.
No jo no., to je pravda.
ostatne, u nas jsou jakekoliv upravy, ktere vedou ke zhorseni emisi nebo ke zvyseni hluku zakazany. myslim si, ze prakticky vsechny cip tuningy motoru jsou nelegalni uz jen z hlediska emisi, u nichz se da predpokladat, ze proste budou odlisne, a myslim si, ze pri striktnim pohledu na vec by upravene auto melo projit novou homologaci...
ostatne, u nas jsou jakekoliv upravy, ktere vedou ke zhorseni emisi nebo ke zvyseni hluku zakazany. myslim si, ze prakticky vsechny cip tuningy motoru jsou nelegalni uz jen z hlediska emisi, u nichz se da predpokladat, ze proste budou odlisne, a myslim si, ze pri striktnim pohledu na vec by upravene auto melo projit novou homologaci...
Jenže spousta sportovních výfuků má CE nebo TUV: A na emisích nezjistí obvykle nic (cíleně jsem se ptal, neboť jsem tam s upraveným autem byl už asi 5x), nehledě na to, že u všech aut mi šla spotřeba (tudíž i emise) více či méně dolů ...
no cerifikat na koncovku vyfuku je ti na prd, nase vyhlaska hovori jasne - nesmis provadet na aute upravy vedouci ke zvyseni hlucnosti. nikdo to ale nemeri, ze? no a mereni emisi projde v podstate vzdy, protoze se u nas provadi naprazdno (neni pod zatezi). takze opet zcela blbe. nic to ale nemeni na faktu, ze tyto upravy z hoediska vyse uvedeneho nejsou v poradku.
Naše vyhláška musí být v souladu s evropským právem, pokud není, tak tato norma je o dva řády výše a má přednost. Tudíž pokud má výrobek CE, to znamená, že je možné jej uvádět na evropský trh, protože splňuje všechny potřebné zákonné normy.
spatne to chapes. na trh ho uvest muzes, ale na vyfuk auta ho namontovat nesmis, protoze zvysovat hlucnost vozu je nelegalni. Muzes si ho namontovat treba vedle vyfuku, na to ti ta CE staci 😉 ... rovnez by ti melo byt jasne, ze na ruznych autech s ruznym prutokem spalin bude mit ta koncovka ruzny zvukovy projev. tohle jsou proste fakta.
Sorry, ale CE se mj. vydává s ohledem na funkci daného produktu a plnění zákonných parametrú při jeho běžné funkci. Což v případě výfuku znamená mj. jeho napíchnutí na příslušný motor. Takže pokud daný výrobek má CE, tak to znamená, že jeho hlučnost nebo emise jsou OK dle evropských zákonů.
Pneu 285/35R19 ma take CE homologaci a na Felici si to dat nemuzes (nejen proto, ze se to tam mechanicky nevejde). Jak jsem psal, klidne si to foukni zezadu na kalhoty, tam je to OK, protoze ty nemas zadnou homologaci na sve hlukove projevy, na stare felicii nebo na jakemkoliv aute to vzhledem k ceske legislative OK neni. Navic podle meho skromneho nazoru je ta koncovka stejne slusiva jak na vyfuku auta, tak na * 😉
Pokud má pneu 285/35R19 CE homologaci, tak ji můžeš nahodit za každou jinou obdobnou pneu stejného rozměru, resp. dát na auto, kde to máš v TP schváleno jako alternativní rozměr. Zde je příměr s Felicií mimo mísu ...
Obdobně, pokud je nějaký výrobek certifikován pro použití na určitých autech, výbavách, motorizacích apod., tak je tam prostě na evropské úrovni schválen.
Obdobně, pokud je nějaký výrobek certifikován pro použití na určitých autech, výbavách, motorizacích apod., tak je tam prostě na evropské úrovni schválen.
uz jsme skoro doma. A jakypak vyfuk muzes dat misto originalniho vyfuku na Felicii? hm??? jakoukoliv kominovou rouru na niz je napsano CE snad?? ... Muj primer je zcela korektni a presny, jelikoz v technicaku nemas vyjmenovany zadne alternativy za vyfuky, nech si o legalnosti tunningovych koncovek vyfuku zvysujicich hlucnost auta zdat.
Automobil prihlaseny k provozu v CR musi mit ceskou homologaci, jeho provozovani zase musi byt v souladu s ceskou legislativou. proto musis s sebou vozit zarovky a nemec ne. napriklad. stejne tak si nemuzes na aute vytvaret upravy zvysujici hlucnost, i kdyby to byly dily vyfuku ze samotneho ferrari, ktere je za danych podminek homologovane. Ja nevim, co na tom porad nechapes...
Automobil prihlaseny k provozu v CR musi mit ceskou homologaci, jeho provozovani zase musi byt v souladu s ceskou legislativou. proto musis s sebou vozit zarovky a nemec ne. napriklad. stejne tak si nemuzes na aute vytvaret upravy zvysujici hlucnost, i kdyby to byly dily vyfuku ze samotneho ferrari, ktere je za danych podminek homologovane. Ja nevim, co na tom porad nechapes...
Ano, jsme skoro doma. Na Felicii si můžu dát jakýkoliv výfuk, který má CE pro použití na daném typu auta a jeho příslušné motorizaci. Protože jde o CE certifikát dle evropského práva, které je nadřazeno českým zákonům a vyhláškám.
A pokud má daný díl evropskou homologaci, tak česká je v ní už jaksi obsažena. Takže pokud daný výfuk je homologován mj. i na Felicii, tak zřejmě splňuje i požadavek hlučnosti. Já nevím, co na to nechápeš ...
A pokud má daný díl evropskou homologaci, tak česká je v ní už jaksi obsažena. Takže pokud daný výfuk je homologován mj. i na Felicii, tak zřejmě splňuje i požadavek hlučnosti. Já nevím, co na to nechápeš ...
nic, kde nic neni, ani smrt nebere.
OK, respektuji sebereflexi. Klidně se pak ozvi s relevantními argumenty podloženými legislativou ... >😁
Nebo chceš rozporovat nadřazenost evropské legislativy té české, resp. typovou homologaci v rámci daného CE tak, jak jsem zmínil v příspěvku výše?
Nebo chceš rozporovat nadřazenost evropské legislativy té české, resp. typovou homologaci v rámci daného CE tak, jak jsem zmínil v příspěvku výše?
ty jo to uz neni normalni. Jestlize Ti evropska legislativa rekne, ze minimalni spotrebni dan nabenzin je (placnu) 13%, tak nas zakon muze mit dan 20%, ale nesmi mit 10%. Jestlize nas zakon zakazuje upravy na autech, ktere zvysuji hlucnost, tak jinak schvalene koncovky vyfuku v EU se v CR montovat na auta nesmi! kde vidis rozpor? Jestli tohle nechapes, nech si to nekym vysvetlit, pro me je to uzavrene.
CE je ti na dve veci, musis mat E a cislo. Pozri si na halogenke, na sklach svetiel, a na motorke mam tiez na vyfuku E, na stmavenom plexi na prilbe mam E takze pomahaci mozu... staci sa ti dobre zadivat na skla, na kazdom mas E .
A? Vím já jako zákazník, co za povinnosti a jaké značení souvisí s přidělením certifikátu CE v oblasti automotive? A pokud se jedná o výrobky, které jsou sice u nás možná kusovka, ale na západ od našich hranic prodávané po tisících, možná v desetitisících a deklarované jako "road legal" s příslušnými doklady, od zavedených specializovaných tuningových firem, tak nemám strach, že to bude nějaká lokální autorita rozporovat ...
nižší spotřeba neznamena automaticky nižší emise.
CO2 ano, ale co to ostatní, napr. NOx, tedy skutecne emise??
CO2 ano, ale co to ostatní, napr. NOx, tedy skutecne emise??
takhle trápit motor, co má najeto 250tis. Km a 10 let. Ať mi Tomáš Dusil (jako technik má u mě veliký respekt) netvrdí, že tohle je košer, tohle mu přece nemohlo jít přes jeho srdce, mozek, klávesnici /když tvořil článek/.
Já jsem jel s upravenou A6kou, třílitr vyhoněný na tři sta koní, s manuální převodovkou, no a jelo to dost zběsile. Najeto měla 270 tisíc. Dlouho jsem toho člověka neviděl, tak by mně zajímalo, jestli to ještě jezdí...
:yes: souhlas
Konečně se taky jednou shodneme, to mě těší. 😉
Určitě ne poprvé ani naposled. 😉
Ale je to taky na zamyslenou, ne? Novy motor v zaruce se moc chipovat nechce (zaruka), takze chipovat ma vlastne smysl po 3-5 letech provozu, ale zase by to nemelo mit najeto vic jak tech 100-200 tisic (podle motoru), takze pro 10 let stare auto je to nekde na hrane ... :-!
Ale to je pristup ciste podle nejake logiky - ktera podle mych zkusenosti kupodivu nemusi byt spravne. Moje zkusenost rika, ze chipovany motor lepe jede a min zere a nepozoroval jsem problemy s zivotnosti u lidi, kteri jezdi normalne.
Naopak prasata odrovnaji i 3.0 TDI za 200tis km - a to chipovany jeste rychleji 😉
Ale to je pristup ciste podle nejake logiky - ktera podle mych zkusenosti kupodivu nemusi byt spravne. Moje zkusenost rika, ze chipovany motor lepe jede a min zere a nepozoroval jsem problemy s zivotnosti u lidi, kteri jezdi normalne.
Naopak prasata odrovnaji i 3.0 TDI za 200tis km - a to chipovany jeste rychleji 😉
Začne vývoj nového motoru. Srdce vozu. Vývoj za stamiliony na němž se podílí špičky v oboru. Na základě použité motorizace se dodá převodovka. Inženýři se snaží dosáhnout co nejvyššího výkonu, největší spolehlivosti, nejmenší ceny materiálů a co nejnižší spotřeby zároveň. Po dalším zdlouhavém procesu testování je tento motor pak vypuštěn do oběhu.
KDE němečtí inženýři tedy udělali chybu ? Mohli mít přece větší výkon a nižší spotřebu pouhou úpravou mapy, kterou udělá průměrný programátor za několik hodin. Museli něco přehlédnout!
...úprava palivové mapy a řj motoru je vcelku jednoduchá záležitost ... otázka co se stane dál ... kde se negativa projeví. Protože dle zákonů platných na tomto světě se někde projevit musí.
KDE němečtí inženýři tedy udělali chybu ? Mohli mít přece větší výkon a nižší spotřebu pouhou úpravou mapy, kterou udělá průměrný programátor za několik hodin. Museli něco přehlédnout!
...úprava palivové mapy a řj motoru je vcelku jednoduchá záležitost ... otázka co se stane dál ... kde se negativa projeví. Protože dle zákonů platných na tomto světě se někde projevit musí.
Jenže pak přijdou obchodníci a marketéři a těm inženýrům řeknou, že je pěkné, že udělali motor třeba o 40% výkonnější a s menší spotřebou, než měl předchůdce, ale že je potřeba jej přiškrtit a prodávat to na trh "postupně".
Známý případ je třeba 1.8T, prodávaný v základních verzích 105/110kW, resp. jako "RS" se 132kw jako náhrada atmosféry 18 20V s 92kW. A přitom jen obyčejná úprava SW z tohoto motoru dostala 140-150kW při nižší spotřebě, než měla sériovka.
Podobné je to třeba s TSi 1.2 ve verzích 63 a 77kW. Jedná se o naprosto identické motory, jen mají jiný SW. Tzn. ten slabší je výrazně podladěn, tudíž pracuje pod svůj potenciál, tudíž neefektivně ... A potenciál obou je minimálně 95kW/230Nm, neboť tyhle hodnoty mají motory konkurence.
Známý případ je třeba 1.8T, prodávaný v základních verzích 105/110kW, resp. jako "RS" se 132kw jako náhrada atmosféry 18 20V s 92kW. A přitom jen obyčejná úprava SW z tohoto motoru dostala 140-150kW při nižší spotřebě, než měla sériovka.
Podobné je to třeba s TSi 1.2 ve verzích 63 a 77kW. Jedná se o naprosto identické motory, jen mají jiný SW. Tzn. ten slabší je výrazně podladěn, tudíž pracuje pod svůj potenciál, tudíž neefektivně ... A potenciál obou je minimálně 95kW/230Nm, neboť tyhle hodnoty mají motory konkurence.
hele a jak to bylo s motory 1,9 tdi 77 a 96kW vis? tady se tez hojne rozsiril nazor, ze to jsou identicke motory A pritom nebyly. Je samozrejme pravdou, ze dnes v dobe turbomotoru se da pomoci ladeni na konkretnim kuse ledasco zmenit a ze ruzne vykonove varianty "tehoz" motoru se opravdu lisi zejmena tim SW azejmena slabsi verze se tedy daji dale sponovat nahoru. Take je pravda, ze spalovaci cyklus je podrizen rovnez nejakym emisnim normam a tunning, ktery je principianlne nerespektuje, ma tudiz volne ruce k modifikaci spalovaciho cyklu. nicmeni je vzdy neco za neco, jestli nas netrapi ekologie, muze nas treba trapit ten principialni fakt, ze vetsi vykonnove zatezivani vede k rychlejsimu opotrebovani. a kdyz nas netrapi ani to, cipujeme 😄
Co ti na to mám říct? Ve třetí větě píšeš "A přitom nebyly". Já neřeším "rozšířené názory". Já zmínil motory, které dle odborníků motorářů co do zásadního HW motoru shodné jsou a liší se jen mapou.
Ekologie? Je ekologické, že slabší motor v továrním naladění žere klidně o 10-15% více než ten upravený a k tomu výrazně výkonnější?
Emisní normy jsou stanoveny a měřeny na STK. Nad ostatním můžeme mudrovat ...
A opotřebení? Současné motory jedou v běžném provoze někde na 10-30% svého výkonového potenciálu. I když motor upravím, tak jeho zvýšený a plný potenciál využívám stejně naprostý zlomek času v řádu maximálně jednotek procent z provozního času, tudíž reálný dopad do životnosti fyzické je zanedbatelný, protože stejně po pár letech je dané auto beznadějně zastaralé morálně.
Ekologie? Je ekologické, že slabší motor v továrním naladění žere klidně o 10-15% více než ten upravený a k tomu výrazně výkonnější?
Emisní normy jsou stanoveny a měřeny na STK. Nad ostatním můžeme mudrovat ...
A opotřebení? Současné motory jedou v běžném provoze někde na 10-30% svého výkonového potenciálu. I když motor upravím, tak jeho zvýšený a plný potenciál využívám stejně naprostý zlomek času v řádu maximálně jednotek procent z provozního času, tudíž reálný dopad do životnosti fyzické je zanedbatelný, protože stejně po pár letech je dané auto beznadějně zastaralé morálně.
No nemusis na to rikat nic, proste vzdy je neco za neco, pausalne rici, ze: "... tudiz pracuje pod svuj potencial, tudiz neefektivne..." je jednoducha a nespravna zkratka, to je cele. Dale si myslim, zerozdil mezi ruzne vykonnymi variantami bude stejne jako tomu bylo u mnou zminovanych motoru (toto ale samozrejme narozdil od tech mnou uvedenych motoru nevim). Soudim tak na zaklade faktu, ze toto tvrdi ti sami e😜erti, kteri toto pred lety tvrdili o 1,9 tdi. pritom od kamose z VW jsem se dostal k original materialu, kde se odlisnosti techto motoru resily. Tri podstatne skutecnosti pro vetsi vykon byly: jine vstrikovace s vetsim prutokem, vetsi chladic stlaceneho vzduchu a odlisny klikovy hridel s vetsimi lozisky.a jelikoz z vlastni zkusenosti vim, jak se v automotive setri, vubec bych se nedivil, kdyby slabsi verze mela obdobne uspory. naopak bych se divil, kdyby ne 😉
Ano, je to něco za něco. A pokud je to v rovině 25% dostupného výkonu navíc (za 5 - 15 litrů) za zkrácení životnosti o 10% (a to těžce přeháním), tak třeba při průměrném nájezdu českého řidiče, což je 12tkm ročně, je motor ve chvíli,kdy se auta zbavuje první majitel, daleko před polovinou své životnosti.
Koukni se, za kolik se prodávají 5 nebo 10 let staré auta. K čemu mi je, že motor vydrží dvoj nebo trojnásobek takového nájezdu, když se pak bavíme o neprodejném a beznadějně zastaralém vraku, navíc obvykle s provozními náklady vyššími, než u novějšího auta?
Koukni se, za kolik se prodávají 5 nebo 10 let staré auta. K čemu mi je, že motor vydrží dvoj nebo trojnásobek takového nájezdu, když se pak bavíme o neprodejném a beznadějně zastaralém vraku, navíc obvykle s provozními náklady vyššími, než u novějšího auta?
jestlize prodavas z druhe ruky auto, ktere jsi honil s cipem a toto novemu majiteli nepovis, dopoustis se podvodu. jestlize to povis, tak cena pri prodeji pujde dolu (pokud to neni negramotny blb tresouci se na vylagrovany briketomet)... ale to je uplne jedno, je to tvoje vec, cip tuning je proste pro uzky okruh lidi, co maji auto jako konicka, v lepsim pripade se pohybuje na hrane legislativy, v horsim je za hranou. Koncovky vyfuku (jak nechces pochopit) jsou za hranou v kazdem pripade stejne jako vykuchany dpf nebo katalizator (ale to uz neni podstatne). podstatne je, ze rizika spojena s temito upravami si neses sam (pokuta, ev. kraceni pojistneho plneni, kdyby doslo k nehode, popripade i podvod pri naslednem prodeji), jsi zrejme plnolety, prinosy (u koncovky vyfuku v kazdem pripade jen negativni 😄 a negativa si musis zvazit sam. Zarazejici je pouze to, jakym zpusobem odmitas akceptovat fakta. Z meho uhlu pohledu ma 2,0 103kW dostatecny vykon, kdybych chtel vice, radsi koupim veri 130kW nez cip - to je osobni uhel pohledu.
To je úplná hloupost. Ty motory jsou jak potom píše dále kuny rozdílné a to zejména v místech, kde to na první pohled není vidět.
Marketéři neprodávají stejný motor v několika výkonových variantách z důvodu, že chtějí oškubat ty hlupáky, kteří si koupí tu spodní variantu - nýbrž je to proto, že silnější motor má jiné materiály. Například jinak dimenzované slitiny apod. , ložiska, tvrdší ocel apod. apod. apod. a tudíž je dražší. Zejména je rozdíl v materiálech ! Jistě víš, že i ocel a jiné má různé stupně tvrdosti a odolnosti. Věci, které vypadají stejně nemusí být ani zdaleka stejné.
Další problém je u věcí, které jsou s motorem přímo spojené a jsou na výkonu závislé. Převodovka, differenciály, kardany apod.
Pokud by bylo tak jednoduché a bezpečné upravit například tu 1.8T při zachování stejných kvalit na 150KW jenom pomocí mapy tak by to znamenalo malý zázrak v motorismu té doby. Pokud máš mechanickou věc ( ano motor je stále mechanický ) tak je velmi nepravděpodobné, že by automobilka sama nechtěla tuto věc upravit výkonově směrem nahoru, při zachování stejné odolnosti, výdrže a jiných provozních vlastností na stejném bodě jako před úpravou.
Marketéři neprodávají stejný motor v několika výkonových variantách z důvodu, že chtějí oškubat ty hlupáky, kteří si koupí tu spodní variantu - nýbrž je to proto, že silnější motor má jiné materiály. Například jinak dimenzované slitiny apod. , ložiska, tvrdší ocel apod. apod. apod. a tudíž je dražší. Zejména je rozdíl v materiálech ! Jistě víš, že i ocel a jiné má různé stupně tvrdosti a odolnosti. Věci, které vypadají stejně nemusí být ani zdaleka stejné.
Další problém je u věcí, které jsou s motorem přímo spojené a jsou na výkonu závislé. Převodovka, differenciály, kardany apod.
Pokud by bylo tak jednoduché a bezpečné upravit například tu 1.8T při zachování stejných kvalit na 150KW jenom pomocí mapy tak by to znamenalo malý zázrak v motorismu té doby. Pokud máš mechanickou věc ( ano motor je stále mechanický ) tak je velmi nepravděpodobné, že by automobilka sama nechtěla tuto věc upravit výkonově směrem nahoru, při zachování stejné odolnosti, výdrže a jiných provozních vlastností na stejném bodě jako před úpravou.
Jen bych zminil ze napr. 1.2 TSi v Golf 6 mela na brzde 92kW misto 77, po problemech s retezy prisla SW uprava, ktera motoru ubrala na dravosti a pridala trochu sametovosti, podle me ten vykon proste (kvuli retezum) trochu snizili.
Jinak obecne jsou tam pri konstrukci tolerance jako u kazdeho jineho vyrobku, takze je jasny, ze realne ma placnu 98% vyrobku v pohode schopnost zvladnout treba o 15% vyssi vykon uplne v pohodicce - ale kvuli tem dvema ze sta je v produkci radeji nizsi vykon - a cela automobilka tak vykazuje nizsi poruchovost a ma nizsi vydaje na zarucni opravy, muze se lepe spolehat na vlastni cisla pri budoucim rozhodovani atd.
Jinak se tady nenechej zmast klukama - nekdy ma stejny motor skutecne jen a pouze jiny software. Nekdy ne. Nekdy se zmeni napr. jen spojka, nekdy v podstate vsechno (od filtru vzduchu a lozisek po jinou hlavu a/nebo vstrikovace...
Napr. 1.2 TSI 66 vs 77kW je myslim uplne stejny, ale tam to vyresili tim, ze 66 ma vzdy jen 5st prevodovku (myslim).
U 1.8 TSI v Audi A4 (myslim 92kW) jsem slysel, ze to je skutecne jen sw uprava 132kW verze, ale nevim.
Jinak obecne jsou tam pri konstrukci tolerance jako u kazdeho jineho vyrobku, takze je jasny, ze realne ma placnu 98% vyrobku v pohode schopnost zvladnout treba o 15% vyssi vykon uplne v pohodicce - ale kvuli tem dvema ze sta je v produkci radeji nizsi vykon - a cela automobilka tak vykazuje nizsi poruchovost a ma nizsi vydaje na zarucni opravy, muze se lepe spolehat na vlastni cisla pri budoucim rozhodovani atd.
Jinak se tady nenechej zmast klukama - nekdy ma stejny motor skutecne jen a pouze jiny software. Nekdy ne. Nekdy se zmeni napr. jen spojka, nekdy v podstate vsechno (od filtru vzduchu a lozisek po jinou hlavu a/nebo vstrikovace...
Napr. 1.2 TSI 66 vs 77kW je myslim uplne stejny, ale tam to vyresili tim, ze 66 ma vzdy jen 5st prevodovku (myslim).
U 1.8 TSI v Audi A4 (myslim 92kW) jsem slysel, ze to je skutecne jen sw uprava 132kW verze, ale nevim.
A neni to casto spis prani, nez realita? V evropskem pravu je u novych vozu uzakonena vykonova tolerance maximalne 5%.
najdi mi vola, co by si sel k soudu stezovat, ze mu za jeho prachy prodali vice vykonu nez bylo avizovano... jeste by se u soudu mohl dozvedet, ze ma vyrobci neco doplatit, popripade ze bude platit vetsi pojistku 😉
Podle me sam vis, ze jsi prave napsal hloupost 😉 Jde predevsim o tridy povinneho ruceni a pojisteni + silnicni dan podle vykonu vozidla (v zapadni Evrope) a mj. i o spotrebu, zarazeni do emisnich trid aj. . Dalsi aspekt je technicka zpusobilost vozidla- pokud ma vuz o cca 20% vyssi vykon, nez je ten udavany v TP (priklad toho Golfu 1,2TSI v prispevku na ktery reaguji), potom musi tomuto narustu odpovidat i ostatni komponenty vozidla. Stejne tak by melo spravne projit homologacnim procesem kazde vozidlo s vykonem zvetsenym o vic nez onech 5% i po vyrobe, takze i po takovem chiptuningu.
Otevřu stránky auto. cz, rekognoskuju terén, vidím článek o ladičích motorů a úkol zněl jasně.... Ladiči musí projít, kdyby to mělo převodovku a bránice čtenářů roztrhat. ....
Netvrdím, že nelze sw upravit parametry motoru. Jenže tenhle článek je taková pruzračně čistá slohovka, až se mi z toho kroutí newtonovy metry do čísel hodných pohonu námořního tankeru.
Možná jsem si jen nevšiml, ale být to označeno jako P. R. článek, bude to celkem ok. Jenže tohle se má tvářit jako sežersijózní článek na autosejveju...
Klucí... Je mi jedno komu z Vás načipovali atmosféru o 50%, ale prpboha... Tady Vás čtou Lidí!!!
Takže pokud už chcete vnášet ladičské světlo do přítmí garaží... pište o individuálních úpravách zaměřených na konkrétní motor, jeho sw, pist,y,sedla,kliky, svody, vyfuky, turba pumpy, filtry etc. etc. etc.....
Takže zase příště ju?
Netvrdím, že nelze sw upravit parametry motoru. Jenže tenhle článek je taková pruzračně čistá slohovka, až se mi z toho kroutí newtonovy metry do čísel hodných pohonu námořního tankeru.
Možná jsem si jen nevšiml, ale být to označeno jako P. R. článek, bude to celkem ok. Jenže tohle se má tvářit jako sežersijózní článek na autosejveju...
Klucí... Je mi jedno komu z Vás načipovali atmosféru o 50%, ale prpboha... Tady Vás čtou Lidí!!!
Takže pokud už chcete vnášet ladičské světlo do přítmí garaží... pište o individuálních úpravách zaměřených na konkrétní motor, jeho sw, pist,y,sedla,kliky, svody, vyfuky, turba pumpy, filtry etc. etc. etc.....
Takže zase příště ju?
1. Otrasny PR clanok a este horsi, ak to mal byt pokus o zurnalistiku.
2. "Ladic" je amater najhrubsieho kalibru.
Pani "upravci", ak si myslite, ze dokazete upravit auto, aby bolo lepsie, ako to, co zide z vyrobneho pasu, ste totalni ***i.
Nemate ani prostriedky, ani knowhow, ani techniku a ani inteligenciu.
2. "Ladic" je amater najhrubsieho kalibru.
Pani "upravci", ak si myslite, ze dokazete upravit auto, aby bolo lepsie, ako to, co zide z vyrobneho pasu, ste totalni ***i.
Nemate ani prostriedky, ani knowhow, ani techniku a ani inteligenciu.
MMI ty tliachadlo, alebo lietadlo - vyber si co chces ... >😁
To fakt nemas co ine na robote len takto tliachat o vsetkom co ma OOOO na kapote ?
Nehovor mmi, ze tuto vytku adresujes len tunerom >😁
Ake ok, ak si myslis, ze taky pan Abt, alebo Mayer su podla teba totalni ***i, mozem im kludne preposlat tvoj koment, a oni ti to uz mozno nejako vysvetlia... >😒]
No a kedze vyvoj elektroniky ide strasne dopredu, niet sa comu cudovat, ze podobnu robotu ako oni dokazu urobit aj menej renomovani upravcovia.
Tymto sa nezastavam "garazmajstrov", ktory ti za "5,50" pridaju na hocicom 40% vykonu, ale priemerne seriozni upravcovia, ktori z motorov ako tento dostanu cca 20-25% navyse, sa mi fuseri nezdaju.
My ale dakujeme tebe, ze nas o svojej inteligencii tu neunavne presviedcas skoro pravidelne >😒] :yes:
To fakt nemas co ine na robote len takto tliachat o vsetkom co ma OOOO na kapote ?
Nehovor mmi, ze tuto vytku adresujes len tunerom >😁
Ake ok, ak si myslis, ze taky pan Abt, alebo Mayer su podla teba totalni ***i, mozem im kludne preposlat tvoj koment, a oni ti to uz mozno nejako vysvetlia... >😒]
No a kedze vyvoj elektroniky ide strasne dopredu, niet sa comu cudovat, ze podobnu robotu ako oni dokazu urobit aj menej renomovani upravcovia.
Tymto sa nezastavam "garazmajstrov", ktory ti za "5,50" pridaju na hocicom 40% vykonu, ale priemerne seriozni upravcovia, ktori z motorov ako tento dostanu cca 20-25% navyse, sa mi fuseri nezdaju.
My ale dakujeme tebe, ze nas o svojej inteligencii tu neunavne presviedcas skoro pravidelne >😒] :yes:
To ako ABT robi cisty chip tuning, o ktorom sa tu pise ??? K tomu to porovnavas ?
O co ti ide ? Jasne ze aj u ABTu si mozes dat len zvysit vykon chiptuningom, bez nejakych dalsich doplnkov. Finta je v tom, ze pokial mas auto v zaruke, tak ti ju ABT prebera na ten motor. To iste MTM a X dalsich renomovanych firiem v DE, ale cim dalej tym viac aj v CR a SR, ak bola otazka myslena takto.
Ak si to myslel inac, tak to sformuluj trochu konkretnejsie.
Ak si to myslel inac, tak to sformuluj trochu konkretnejsie.
A co asi robi tuner pri cistom chip tuningu ? Meria priamo pohonne ustrojenstvo kazdeho kusu ? Kontroluje ci je auto zo "spravneho" logistickeho centra ? Pocita zivotnost na novo s priahliadnutim na moznosti vyrobnej odchylky ? Meria emisie ? Vlastne naco, ziadny novy diesel neplni Euro normy ani nahodou.
"Ohybat" ECU mapy pre turbo motory je najjednoduchsie ...
Hovorim o tom, ze v dnesnom aute, kde sa uz "umelo" pocita zivotnost, je cisty chiptuning blbost a zmysel ma pre vola, co nabeha par tis.km za rok.
Ako dlhorocny byvaly Audi-Fahrer a realne zainteresovany ... o tom cosi viem.
"Ohybat" ECU mapy pre turbo motory je najjednoduchsie ...
Hovorim o tom, ze v dnesnom aute, kde sa uz "umelo" pocita zivotnost, je cisty chiptuning blbost a zmysel ma pre vola, co nabeha par tis.km za rok.
Ako dlhorocny byvaly Audi-Fahrer a realne zainteresovany ... o tom cosi viem.
Nemelo by to byt naopak?
To same pri maximalnich otackach...
Je jedno, jestli má auto 100 anebo 800 kW, pokud jste nevyměnili převodovku, pojede při 3000 ot./min. pokaždý stejně rychle.
dynamicky priemer / obvod pneumatiky pri prvom merani mohol byt mensi, nez pri druhom.
Vysvetlenie - zahrievanie ! Pri podobnych rachlostiach sa vzduch v nich zahrieva, takze pri 2. merani mohli byt gumy a aj vzduch v nich viac zahriate, to sposobuje rozpinavost, a teda aj dynamicky priemer / obvod pneumatiky sa mohol malinko zvacsit. Toto sa deje aj u zavodnych aut, pokial si niekto pamäta komentare F1 z rokov, kedy boli dodavatelia pneu Michelin a Bridgestone, tak v niektorych velkych cenach to rozoberali nem. komentatori detailnejsie. 😉
Nechce sa mi to preratavat, kolko to vyslo %, ale nejake 2% v seriovom aute su teoreticky mozne, a to percento je vacsie u gum s vyssim profilom a mensim predpisanym plniacim tlakom. - proste fyzika 😉
Ale je to v tomto pripade spise teoreticka zalezitost, protoze prvni mereni delali pred cipovanim, druhe po cipovani, coz nejakou dobu trva, nerekl bych, ze zahrati v prvnim mereni v tomto pripade hralo roli. ale mas samozrejme pravdu ze ruzny tlak v pneu (to je ten projev toho zahrati) meni jejich obvod a tudiz muze byt vysvetlenim rozdilu. nikdo z nas tu nevi, jaka priprava se provadela pred prvnim merenim a jaka pred druhym.
díky za další zaplacenou reklamu.
Na tyhle změny není konstruován ani nový motor, natož ten, který má natočeno deset let provozu (netěsnosti, opotřebení ložisek, vstřikovače zkorigované až na hranici únosnosti, dojeté turbo). No a všechno dohromady potom vede k tomu, že si při namáhání třeba motor udělá sám nové revizní okénko.
snad jedine ze to pozenou do vyssich otacek
Pak není problém z dvoulitru v celkem trvanlivém módu tahat 280 koní - ale k čemu? 😄
Čip Ti u atmošky max změní průběh výkonové křivky, ale líp to nepojede.
třeba tady...
[odkaz]
Kazdopadne o to nejde. Pointa je ta ze toto je specificky priklad motoru ktery je priskrceny umele aby simuloval klasicky bmw dvaapullitr. Vetsina motoru ale neni takto skrcena, z aktualni produkce me napada treba skyactive od mazdy ktere maji stejny objem a vic vykonovych verzi, tak mozna ten? Ale i tak, obecne jen hranim si se softem u atmosfery (a neberouc v potaz tyto specialni pripady) z toho motoru chip tuningem clovek dostane velice malo, nebo taky vubec nic.
Nesmí se jít s tím do extrémů bez toho, abys nevyměnil na pohonném ústrojí jedinou mechanickou součástku.
Ale možná se pletu, od BMW jsem už nějaký čas pryč.
O dvou rozdílných typech sání u 130i nevím, ale možné je, že při FL něco (kromě ECU update) na motoru dělali. Kouknu na realoem.
Na funglovku bych si rozhodně čiptuning nelasjnul ani náhodou. :yes:
A taky se musí jednat o renomovaného úpravce (s historií, referencemi ..), který se zaměřuje na několik nebo jen jednu značku.
Mapy alebo data do riadiacej jednotky niekde kupia a uz cipujuuuu, a potom odide menic,alebo lamely.
Ci by ste si dali cipovat svoje auto, sa radsej nepytam
Že by to bylo třeba tím, že klika - převodovka - kolo jsou stále stejné?
ale pořád to nevysvětlilo rozdílnou naměřenou rychlost při stejných otáčkách.