Novinky
Další oběť šílených emisních EU zákonů. ;-\
Nie len emisných...
Co s tím mají proboha společného evropské emisní normy?
Možná jen potřeba zanadávat si na EU při každé příležitosti....
Možná jen potřeba zanadávat si na EU při každé příležitosti....
Přesně tak. Ale třeba se nám dostane vysvětlení proč je Pinnfarina "další oběť šílených emisních EU zákonů". Ta argumentace bude jistě docela zábavná.
Když nechápete souvislosti, pak těžko vám chlapci něco vysvětlovat. :-!
Tak nám hloupým co to nechápou ty souvislosti vysvětli. Máš na to výbornou možnost.
Takže čekám na vysvětlení proč je Pininfarina "další oběť šílených emisních EU zákonů".
Takže čekám na vysvětlení proč je Pininfarina "další oběť šílených emisních EU zákonů".
Taky to nechápu.
Já vás tu zadarmo nebudu dovzdělávat. Nemám na to čas a vy zase nemáte peníze. :-! Přemýšlejte, a snad na to dojdete sami. :-!
Nie iba emisné predpisy ale celkovo legislatíva priamo ovplyvňujúca vývoj a výrobu automobilov prakticky neustále zdvíha na vývoj a výrobu náklady. Jedným z následkov je aj to, že automobilky šetria kde sa dá, a najčastejšie tam, kde im nič žiadne nariadenie EÚ neprikazuje. V rámci znižovania nákladov automobilky radšej zamestnávajú vlastných dizajnérov a dizajnérske štúdiá sú zrazu bez práce.
Děkuji. Jsem rád, že se tu na fóru stále vyskytují osoby schopné samostatného myšlení a tudíž schopni si dát dohromady souvislosti. Ještě jednou vřelé díky. :-!
To podle mě spojuješ věci, které spolu nesouvisí. Šetření nastává primárně proto, že lidi nejsou ochotní za auta tolik platit. Nikoli nárůst nákladů, ale pokles příjmů. Největším tlakem není EU, ale konkurence (jako obvykle).
Design je pořád klíčová věc. Automobilky do něj dál investují, jen více spoléhají na vlastní oddělení než nezávislá studia. Mimo jiné podle mě proto, že se dnes více prosazuje jednotný designový styl značky... a ten se lépe řídí v rámci vlastního oddělení.
Design je pořád klíčová věc. Automobilky do něj dál investují, jen více spoléhají na vlastní oddělení než nezávislá studia. Mimo jiné podle mě proto, že se dnes více prosazuje jednotný designový styl značky... a ten se lépe řídí v rámci vlastního oddělení.
A prečo spoliehajú viac na vlastné sily ako na štúdiá? Pretože je to lacnejšie. Jednotný dizajnový štýl značky s tým nemá nič spoločného, spolupráca s dizajnérskym štúdiom zahŕňa aj presnú špecifikáciu požiadaviek,ktoré návrh musí spĺňať a výsledný návrh podlieha schváleniu objednávateľa.
Ale šetrí sa aj na vývoji. Vývoj jednoduchších a menších podskupín automobilky často dávajú von - čiže potenciálny dodávateľ musí vývoj výrobku, ktorý chce dodávať, zatiahnuť sám a započítať si ho do nákladov. Sám som sa takéhoto procesu zúčastnil, šlo o nárazník pre Porsche. Keď bol návrh spolu s cenovou ponukou po niekoľkých mesiacoch práce hotový, bol zástupcom Porsche odprezentovaný, tí nám pekne zatlieskali a bolo vymaľované. Vybrali si iný návrh a naša odvedená práca šla do šuplíka. Pre dodávateľskú firmu čistá strata. Pre automobilku pohodlný a lacný spôsob ako nakupovať najlepšie a najlacnejšie komponenty.
Ale šetrí sa aj na vývoji. Vývoj jednoduchších a menších podskupín automobilky často dávajú von - čiže potenciálny dodávateľ musí vývoj výrobku, ktorý chce dodávať, zatiahnuť sám a započítať si ho do nákladov. Sám som sa takéhoto procesu zúčastnil, šlo o nárazník pre Porsche. Keď bol návrh spolu s cenovou ponukou po niekoľkých mesiacoch práce hotový, bol zástupcom Porsche odprezentovaný, tí nám pekne zatlieskali a bolo vymaľované. Vybrali si iný návrh a naša odvedená práca šla do šuplíka. Pre dodávateľskú firmu čistá strata. Pre automobilku pohodlný a lacný spôsob ako nakupovať najlepšie a najlacnejšie komponenty.
Auta mají dnes v základu výbavu která byla dřív za tučné příplatky v řádu desetitisíců (ABS, ESP, airbagy apod.) a přitom jsou daleko levnější než před např deseti lety či v devedesátkách.
A v přepočtu na výplaty jsou ještě levnější.
To si myslíš, že když se zruší emisní limity (mimochodem - ukaž mi prosím jakýkoliv vyspělý či rozvíjející trh na světě, kde emisní limity nejsou) tak budou auta levnější.
To najednou přestanou automobilky tlačit na ceny subdodavatelů? To začnou platit za to co můžou udělat sami levněji? To přestanou majitelé akcií tlačit na zisk a dividendy?
Vaše naivita tříská o zem, i když pravou motivaci je nakonec jen to kopnutí do EU.
Mimochodem - somewhere - kde žiješ - v ČR nebo v SR?
Já jen že nebýt evropské integrace tak by statisíce slováků mohlo třeba taky táhnout zpátky (to není nic proti nim).
A v přepočtu na výplaty jsou ještě levnější.
To si myslíš, že když se zruší emisní limity (mimochodem - ukaž mi prosím jakýkoliv vyspělý či rozvíjející trh na světě, kde emisní limity nejsou) tak budou auta levnější.
To najednou přestanou automobilky tlačit na ceny subdodavatelů? To začnou platit za to co můžou udělat sami levněji? To přestanou majitelé akcií tlačit na zisk a dividendy?
Vaše naivita tříská o zem, i když pravou motivaci je nakonec jen to kopnutí do EU.
Mimochodem - somewhere - kde žiješ - v ČR nebo v SR?
Já jen že nebýt evropské integrace tak by statisíce slováků mohlo třeba taky táhnout zpátky (to není nic proti nim).
Lepší to nechat umřít ...
Mistri by se asi i nasli - ale nikdo je nechce.
Nejvic se prodavaji extremy: laciny herky, kde design nikdo nezaplati a drahy bestie, ktery snad ani nemaji byt hezky.
Typicky zakaznik proste praci mistru nezaplati... proto skoncil Rover, MG, Saab, Lancia... a Hyundai, Dacia trhaji rekordy...
Podivej se na Citroeny. To byvala tak napadita automobilaa! A dneska?
A kde je Talbot...
Atd.
😒
MG existuje dál, maj ho čínani.
Co bylo zajímavého na designu Saabu by mě hodně zajímalo, dělali 30 let to samý jen mírně upravený. Nebýt GM co to drželo, krachli už dávno.
Lancia skončila díky neschopnosti fiatu, divným projektům typu Thesis a nic moc kvalitě 80. let.
Problém je, že u levných aut lidi design moc nezajímá a u drahých maj pošahaný názor, že co nění německé stojí za kulový.
Navíc je jiná doba a produkty malých firem a nezávislých značek, které dřív tato studia či karosárny živila moc nefrčí.
Pininfarinu vždycky živily produkty velkých značek. Ferrarri, Alfa, Fiat, Peugeot... ale třebas i Hyundai a Daewoo - Matrix, Tacuma, Nubira... člověk se ani tolik nediví, že si začali radši designovat auta sami.
[odkaz]
Amíci už si v itálii taky nic dělat nenechávaj, jako byly projetky Chrysler LeBaron Maserati nebo Cadillac Allante a zančky jako Monteverdi atd už taky neexistujou + soc. země, které si věci taky dávali od italů dělat (Favorit, Tatra atd)
Jiná doba no
uprimne... pre mna je aj dizajn dusteru dnes uz zaujimavejsi ako akehokolvek mercedesu ....
Trochu šel "do sebe Jaguar"... a zaplaťpámbu za něj.
Ale jak říkám - v tomto bodě je nabídka řízena poptávkou. Svět se změnil. Lidi míň jezdí... buď na to nemají - a pak jezdí hromadnou.. nebo co nejlevnější ojetinou... a nebo mají peněz dost a pak lítají letadlama...
Auto jako symbol "prestiže" je asi pryč.. dneska na jednání koukají, jakej máš mobil.. ale nezajímá je, jak a čím jsi přijel.
Sebekriticky připouštím, že je to i můj "problém".. vlastně bych mohl, ale stejně hledám co nejlevnější řešení "autonomní dopravy".
Silnice jsou tak plný, že si stejně radosti z jízdy neužiješ.. tak max 2x do roka - když máš štěstí.
A na to mám tu stařičkou 164. Smějte se mi - ale řídit ji je pořád čisté potěšení. Jsou lepší auta. Nemá žádné "systémy" = nemluví na mě, nemá ani hlasový human interface... a světe div se - nedokáže sama zaparkovat!
Ale pořád je krásná... má pohodlný a přitom anatomický sedačky, jede fakt tam, kam ji pošlu volantem.. a udělá přesně to, co chci po pedálech.
Howgh.