Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pininfarina: Zachrání jej Indové před bankrotem?

Tomáš Dusil
Diskuze (29)
Slavná italská karosárna a někdejší výrobce prestižních modelů pro různé automobilky se pokouší všemožně dostat z finančních potíží. Třeba tím, že doufá ve spolupráci s indickou Mahindrou.

Jak uvedla nedávno agentura Reuters, majoritní vlastník akcií Pininfariny, společnost Pincar neodsouhlasila tento měsíc prodej zadlužené italské karosárny indické Mahindře. Jednání však budou i nadále pokračovat v září, ačkoliv indický gigant zůstává ve vztahu k pohledávkám Pininfariny zdrženlivý. Odkoupí je pouze v případě, že budou za co možná nejnižší cenu.

Samotná skomírající karosárna ale stále věří, že se z krize dostane, takže spřádá obchodní plány na budoucnost. A i přesto, že jeho finanční situace je otřesná. Plně v souvislosti s prohlášením jeho představitelů.

„Přesto věříme, že najdeme s Mahindrou společnou řeč. Chceme pracovat na nových zakázkách a finančním plánu. A to v souvislosti s firemní politikou a reálnou možností generovat nezbytný zisk. Úplně prvotním úkolem je ale zabránit propadu." Pro zajímavost bilance ke konci června letošního roku čítá v případě Pininfariny ztrátu 52,7 miliónů euro.

Tomáš Dusil
Diskuze (29)
Avatar - praděda7
6. 8. 2015 11:24
Re: Pininfarina
Myslím, že nemáš pravdu.

[odkaz]
Avatar - Emel
6. 8. 2015 08:57
Re: Pininfarina
Dědo, poposedni...

Pokles příjmů automobilek, způsobený poklesem reálné ceny, za kterou se auta prodávají.
5. 8. 2015 22:31
Re: Pininfarina
Na tak kolosálne imbecilný príspevok je škoda reagovať...
Avatar - praděda7
5. 8. 2015 20:39
Re: Pininfarina
Pokles příjmů? Jak kde...

[odkaz]

[odkaz]
5. 8. 2015 19:46
Re: Pininfarina
A prečo spoliehajú viac na vlastné sily ako na štúdiá? Pretože je to lacnejšie. Jednotný dizajnový štýl značky s tým nemá nič spoločného, spolupráca s dizajnérskym štúdiom zahŕňa aj presnú špecifikáciu požiadaviek,ktoré návrh musí spĺňať a výsledný návrh podlieha schváleniu objednávateľa.
Ale šetrí sa aj na vývoji. Vývoj jednoduchších a menších podskupín automobilky často dávajú von - čiže potenciálny dodávateľ musí vývoj výrobku, ktorý chce dodávať, zatiahnuť sám a započítať si ho do nákladov. Sám som sa takéhoto procesu zúčastnil, šlo o nárazník pre Porsche. Keď bol návrh spolu s cenovou ponukou po niekoľkých mesiacoch práce hotový, bol zástupcom Porsche odprezentovaný, tí nám pekne zatlieskali a bolo vymaľované. Vybrali si iný návrh a naša odvedená práca šla do šuplíka. Pre dodávateľskú firmu čistá strata. Pre automobilku pohodlný a lacný spôsob ako nakupovať najlepšie a najlacnejšie komponenty.