Hele, nic osobního... ale už jsi nějakého japonce vlastnil? To co tvrdíš už deset let není pravda. Naopak. Japonci si dávají sakra záležet, aby k této "závadě" nedocházelo.
Takový argument už není platný.
Môžem len potvrdiť, že ak v USA nejaké auto obstálo v nejakom teste, neznamená to, že to isté auto predané pre EU trh by obstálo rovnako. Stačí trochu pouvažovať prečo je tomu tak.
Ty nároky jsou rozdílné a nelze jednoznačně určit, kdo má tu sadu pravidel lepší. Většina výrobců se prostě soustředí jen na to, aby prolezli typ crash testů prováděný na jejich hlavním trhu pro daný model. V USA jsou například povinné nárazníky, co vydrží bez poškození náraz do 7 mil za hodinu, takže americké specifikace některých evropských aut jsou papírově delší kvůli tlustším nárazníkům, atd.
Nutno dodat, že IIHS není hlavní test ani v USA, kde je mnohem víc sledovaný výsledek NHTSA. A IIHS teprve nedávno zavedlo svůj nový šokující čelní střet, kdy se příď automobilu překrývá s překážkou jen 25%. Do všech aut kromě Volva a Acury TL to zajelo jak nůž do másla. Ještě chvíli tím budou lidi strašit a pak všichni hlavní výrobci upraví karoserie. Agentura vymyslí jinej test a začne strašit nanovo něčím jiným a tak dále dokola. :-)
Ale ved toto porovnanie nemôžete brať jednou lyžicou.. Automobily v USA a v EU majú rozdielne špecifikácie bezpečnosti - napr Alfa Romeo 4c musí byt pre US trh robustnejsia, keďže sú tam iné nároky na bezpečnosť. Mňa by zaujímalo prečo u nás sú tieto nároky nižšie..
take audi A4 sa tvarilo od prvej generacie ako nepriestrelny tank, ale az pred dvomi generaciami sa z toho naucili robit bezpecne auto... hlavne prve dve generacie to bola tragedia, hlavne ze sa tvarili kvalitne a robustne detto jazdne vlastnosti
Povrchově orezlý podvozek je de facto neškodný, ničemu nevadí. A nevím, že by to byl problém ještě u ročníku 2010. Každopádně třeba Honda s tím problém neměla, zajímavé.
Když si vezmeš, jaké to byly ještě koncem dvadesátek papíráky, je to obrovský posun dopředu. Na Japoncích je prostě super, že čemu věnují pozornost, do dokáží vypiplat k dokonalosti. Jen se musí správně nasměrovat. :-)
To je známá věc, dokonce zvládly i small overlap test, ještě před jeho oficiálním zavedením, patří společně s Mercedesem a Volvem k nejbezpečnějším autům vůbec.
Jinak vidím, že hodně slušně si vede i Subaru. :yes: