Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Neurotic
se vám zdá baterie drahá tak si raději ani nekupujte auto, protože levněji vyměníte tak akorát žárovku >😁
Jestliže je baterka KO tak vám stejně žádná vychytávka nepomůže :-!
Jestliže je baterka KO tak vám stejně žádná vychytávka nepomůže :-!
No, to je jasný... ale ta vychztávka umožní poznat, že něco je špatně dřív, než to zůstane stát bez proudu... někde daleko od civlizace, nejlépe v noci.
😉
Já to řeším tak, že když jedu někam na hory, tak s sebou vozím kromě lopaty taky ještě přenosný booster... a mám ho na hotelu = v teple.
A pak při odjezdu má případný problém řešení.
No, dobře, já jsem ho ještě nepotřeboval... ale už několikrát jsem někomu pomohl.
😉
😉
Já to řeším tak, že když jedu někam na hory, tak s sebou vozím kromě lopaty taky ještě přenosný booster... a mám ho na hotelu = v teple.
A pak při odjezdu má případný problém řešení.
No, dobře, já jsem ho ještě nepotřeboval... ale už několikrát jsem někomu pomohl.
😉
Jenže je to další věc s aku a člověk se o ni musí starat. Jiak to odejde dřív než ten aku v autě.
Já se spoléhám na kvalitní startovací kabely. Nikde nneí taková divočina že by se nenašel někdo ochoten pomoci.
Já se spoléhám na kvalitní startovací kabely. Nikde nneí taková divočina že by se nenašel někdo ochoten pomoci.
Asi tak. Raz mi chlapík povedal, že batéria je móóc drahá a ostal v zime visieť v priesmyku. Tak som sa ho pýtal, že koľko vyvalí za plnú nádrž, ktorú vyjazdí za tri dni. Až vtedy mu konečne zoplo, čo je drahé a naozaj drahé? 😉
topten
a to tak, ze cim nižší teplota, tim vetsi napeti
takze jestliže 12.6V při +20C znamena skoro nabity aku, to samy napeti pri -20C znamena skoro uplne vybity
takze jestliže 12.6V při +20C znamena skoro nabity aku, to samy napeti pri -20C znamena skoro uplne vybity
Driver323
Díky za hodnotný článek, pro doplnění přidávám i další článek na toto téma, který jsem dnes četl a který je takové přínosný a jsem v něm zmíněné některé věci, které zde chybí- Ale za mě rozhodně palce nahoru. [odkaz]
jakub.nov
Zdravím, děkuji za přínosný článek. Co se týče autobaterií, další článek na toto téma je také tady: [odkaz] Věřím, že se vám bude hodit. Jinak by mě zajímalo, zda znáte tyhle stránky: [odkaz] Děkuji moc.
7tech
Může mi někdo vysvětlit, z čeho autor odvodil tvrzení, že "U nové baterie zapojte nejdříve plus a poté minus, jinak hrozí jiskření i výbuch."?
Mně to přijde jako další z řady tradovaných internetových nesmyslů, tedy "Ctrl Cizí, Ctrl Vlastní".
Jinak bych chtěl upozornit, že běžné digitální multimetry, stejně tak digitální V-metry do zásuvky zapalovače, jsou naprosto nevhodné pro měření napětí při startování. Frekvence měření je totiž velmi nízká a vy nikdy nevíte, v jakém okamžiku k měření došlo a co jste tedy vůbec změřili. To je snad vhodnější starý ručkový voltmetr. Ručička má samozřejmě svou setrvačnost, ale oko si poradí.
Mně to přijde jako další z řady tradovaných internetových nesmyslů, tedy "Ctrl Cizí, Ctrl Vlastní".
Jinak bych chtěl upozornit, že běžné digitální multimetry, stejně tak digitální V-metry do zásuvky zapalovače, jsou naprosto nevhodné pro měření napětí při startování. Frekvence měření je totiž velmi nízká a vy nikdy nevíte, v jakém okamžiku k měření došlo a co jste tedy vůbec změřili. To je snad vhodnější starý ručkový voltmetr. Ručička má samozřejmě svou setrvačnost, ale oko si poradí.
To je naprosto jednoducha bezpecnostni zasada.
Jelikoz je minus ukostreno a plus izolovano. Ale plati to především pro startovani kabelem.
To je jedno.
Proste kdyz zapojis plus (ktery je vsude izolovany), tak u minusu nehrozi spojeni.
Narozdil kdyz zapojis minus, tak potom staci propojit plus treba s necim kovovym vedle (kostrou) a je to 😄
Jelikoz je minus ukostreno a plus izolovano. Ale plati to především pro startovani kabelem.
To je jedno.
Proste kdyz zapojis plus (ktery je vsude izolovany), tak u minusu nehrozi spojeni.
Narozdil kdyz zapojis minus, tak potom staci propojit plus treba s necim kovovym vedle (kostrou) a je to 😄
Tak to je úplně nesmyslné zdůvodnění.
Má tro smysl u propojování startovacích kabelů. U připojivání aku je to úplně jedno.
I když připojíte nejprve mínus a plus kabel se dotkl kostry tak se nestane vůbec nic protože v autě není žádný jiný zdroj napětí. A zatím jsem nenarazil na konstrukci, kdy by bylo možné koncovkou + kabelu dotknout se zároveň + na aku a kostry.
A jako důvod uvádět to, že jedním způsobem to zajiskří a druhým ne je úplna blbost.
Má tro smysl u propojování startovacích kabelů. U připojivání aku je to úplně jedno.
I když připojíte nejprve mínus a plus kabel se dotkl kostry tak se nestane vůbec nic protože v autě není žádný jiný zdroj napětí. A zatím jsem nenarazil na konstrukci, kdy by bylo možné koncovkou + kabelu dotknout se zároveň + na aku a kostry.
A jako důvod uvádět to, že jedním způsobem to zajiskří a druhým ne je úplna blbost.
A kdyz budes dotahovat sroubovakem nebo klicem?
Wtf. Proc jsi se ptal, kdyz te odpoved nezajima?
Pri zapojovani plus se nic stat nemuze.
Pri naslednem zapojeni minus muzes klidne omylem se dotknout naradim kostry.
Kdybys to delal opacne, tak je to nebezpecne.
Premyslej o tom.
Wtf. Proc jsi se ptal, kdyz te odpoved nezajima?
Pri zapojovani plus se nic stat nemuze.
Pri naslednem zapojeni minus muzes klidne omylem se dotknout naradim kostry.
Kdybys to delal opacne, tak je to nebezpecne.
Premyslej o tom.
2. Nejde jen o baterii, ale i o odběr "na prázdno", tj. u zamčeného vozu - kolik si bere natvrdo zapojené autorádio atp.
3. Doporučuji třeba tohle [odkaz]
Mě teď docela zajímá ta technologie EFB... dělá to Varta pro auta se stop/start systémem.
Mám ve Fiátkovi topení webasto a jezdí téměř výhradně po městě a krátce = nestíhá dobíjet.
A tahle baterka by to mohla snést...
😉