Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Evropské Automobily roku: Simca 1307/1308 (1976)

19 komentářů

Avatar - euro89
euro89
Pěkný článek, ostatně jako každé pondělí. :-) Novodobého Talbotu je mi líto hlavně kvůli dvěma modelům - Tagora a Horizon. První z jmenovaný je pro mě jednou z nejhezčích francouzských limuzín a druhý pro změnu patřil ve své době společně s Deltou a Ritmem mezi tři nejhezčí auta nižší střední třídy. :yes: Velká škoda pro fanoušky oldtimerů/youngtimerů, že dnes na tyhle auta nejdou sehnat díly prakticky už ani ve Francii... :-(
Arese
Jo, jo, Horizon, kdo si ještě dnes vzpomene na toto sympatické a na svou dobu velmi pokrokové auto, které dokonce získalo titul Car of the Year? :-!
Avatar - Barrichello
Barrichello
V USA prodvaný ještě koncem 80 a snad i počátkem 90. let jako Plymouth Horizon či Dodge Omni.dokonce i s motory 2,2 turbo >:D
Michaltalbot
Ano, přesně tak, Horizony se v USA vyráběly do roku 1990 a vzniklo jich skoro 2,5 milionu ks. V Evropě se US verze prakticky nevyskytují, moje 2,2 Turbo je tady asi jediná. Trochu jsem ji poladil a aktuálně mám nabrzděno 322 PS a 455 Nm. S těmi velkými nárazníky to sice není tak krásné jako evropská verze, zato ale překvapí každého >:D
Avatar - Barrichello
Barrichello
Jojo, pěkný auto to je.
Avatar - Bubáq
Bubáq
Přidávám se z plného srdce! Tagora & Horizon = nádhera. Francouzská kvalita a typická péče o detail = smrt dobře vzkříšené značky.
Michaltalbot
Tagora byla hlavně naprosto geniální auto, které bohužel přišlo pozdě a dnešní optikou je pro všechny prostě příliš hranaté. Pro mě je to ale nejlepší auto na světě, jezdím Tagorami už 20 let a nedám na ně dopustit. Momentálně používám denně Tagoru 2,3 DT, v garáži mám jednu 2,6 SX. Dlouhé roky jsem jezdíval modrou 2,2 GLS, která měla nakonec najeto přes 550 tis km, ale dostihla ji koroze. Jsou to auta absolutně spolehlivá, pohodlná, úsporná, nevídaně vybavená, prostorná a i na dnešní poměry nadprůměrně bezpečná.
Avatar - euro89
euro89
To, že je Tagora hranatá, je naopak super. Mám rád hranatý design 70. a 80. let. Mimochodem, mám pocit, že jsem si s tebou kdysi před pár lety někde na internetu ohledně Tagory psal, protože mě vždy Tagora V6 lákala a chtěl jsem vědět něco víc o dostupnosti dílů. A neznám moc jiných lidí, kteří by měli v ČR Tagory. Nemá ta tvoje šestiválcová modrou barvu?
Arese
Taky miluju hranatá auta, hlavně Alfy Alfu 75 a 90! :-) :yes: :yes: :yes: A taky Citroën BX a Škoda Favorit měly velký šmrnc!
Arese
Simcu 1307 či 1308 měl dlouhá léta jeden náš rodinný známý. Nikdy nezapomenu na můj úžas, když mě v tom autě za dob hluboké totality svezl - ten krásný a prostorný interiér, ten komfort jízdy a tichost motoru... Po přesednutí ze Škody 100 jsem si coby odrostlejší dítě již tehdy se zajímající o auta skutečně připadal jako v automobilovém snu, který se odehrává v jiné galaxii! :-) :yes:
Avatar - Barrichello
Barrichello
Zajímavý, tyhle auta měli za totáče krom zelináčů, řezníků, veksláků už jen komunisti. Jak šéfové podniků, náměstci atd tak straničtví pracovníci a aprátčíci >:D >:D

Že by přeci jen potrefená husa? >:D >:D
Arese
Sorry, ale opět se zde projevuješ jako komoušký pablb. Ten náš známý měl bratra, který emigroval do Rakouska a když si koupil nové auto, tak to staré (Simcu 1307) dal svému bráchovi do ČSSR. :-! To, že auto, které bylo v západní Evropě zcela běžným rodinným vozem měli v komoušském Československu jen ty skupiny obyvatelstva, které uvádíš, jen dokresluje ťehdejší ubohou životní úroveň v ČSSR a pokřivenou "socialistickou morálku". :'-(
Avatar - wakantanka
wakantanka
Za hlbokého komunizmu mal môj dedo Simcu 1301 a nebol ani mäsiar, ani zeleninár ani vekslák, ani riaditeľ či vedúci niečoho, komunista už vôbec nie. Tento útok ti celkom nevyšiel
Avatar - Barrichello
Barrichello
Kolik takových lidí bylo co měli tyhle auta a nebyli to kšeftmani a straníci? 100? 200? >:D >:D
Michaltalbot
Je fakt, že nová 1308 GT stála v roce 1978 nějak kolem 150 tis Kčs, což bylo víc než nákladní Avie, ale paušalizovat její majitele na komouše bych si asi nedovolil.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Mno to netuším, ale myslím si že ich bolo dosť. Čo som ja poznal majiteľov nejakých "západných" áut, tak to boli poväčšinou hudobníci, herci či stavbári čo stavali v Lýbii či Iraku. Neviem ako v Prahe, ale na východe Slovenska by si máloktorý papaláš dovolil mať niečo podobné - proste by veľmi vyčnieval a hneď by bol tŕňom v oku vtedajšej verchušky :D. Čo si ja pamätám tak papaláši mali služobné 603 neskôr 613 a menšia "vrchnosť" si vozila zadky vo Volgách. A súkromne buď autá nemali (veď načo keď mali vždy poruke šoféra so štátnym autom) alebo Lady 2106 - 7.
Avatar - Barrichello
Barrichello
Ředitel Avie Devera měl Chrysler 160, jen tak namátkou..... >:D
Avatar - pumpkin
pumpkin
Mal ho napríklad aj náš sused, uznávaný československý architekt. Mal ho 20 rokov a potom tuším padol za obeť šrotovnému. ;-\
Avatar - petr164
petr164
Kromě ukázky, že US Chrysler symbolizuje americkou neschopnost udržitelné kvalitní produkce se prodej PSA a vzkříšení Talbotu postavilo na pokročilé technice v obstarožním kabátě v době privatizací a výdajových škrtů, což znemožnilo přežití, natož prosperitu další samostané značky PSA. Nic na tom nemění ani designově vytříbené Mureny, ovšem za ceny i tehdy dost nadsazené poptávkovému segmentu. Tagoru zabil vnější i vnitřní design, nikdo soudný si tyto podivné hrany nechtěl pořídit jako svou vizitku. Dnes jde o ceněné youngtimery.