Bezpečnost

Zpět na článek

Zabezpečení železničních přejezdů: Když červená nezabírá

90 komentářů

topten
když budu před prejezdem 10 metru a rozblika se cervena, tak zastavit nestihnu i kdybych se rozkrajel, a na prejezd na červenou vjedu. a to i když pojedu povolenych 30.
dovedu si představit, ze ze me tenhle podivnej ministr udela piráta.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ty nezabrzdis z 30tky na deseti metrech ? Vždyť to skoro stojis na místě
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Kdo nechce, nezastaví. U mladého anarchisty toptena je to vcelku očekávaný jev.
topten
netusis co pises
zrejme mas nejakou výjimečnou schopnost zastavit na metru
bez ohledu na reakcni dobu, brzdnou drahu a technickou prodlevu brzd (odborny pojmy, který ti asi nic nerikaj)
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Že umíš ze všeho udělat absurditu jsi už dokázal mnohokrát. Prosím, neztrapňuj se dál....
topten
nejakej argument??
jen za reakcni dobu 1 sec ujedes 8.3 metru.
ne kazdej ma reakcni jako pilot formule 1 0.3sec při maximálním soustredeni
ikarus
Nedělej problémy, nikdo přece nemluví o postihu když rozjetému začnou blikat světla když je 3m od přejezdu. Mluví se tady jasně o tom, že lidé vjíždějí vědomě na přejezd, i když je z dálky vidět že bliká. Na červenou se prostě jezdit nesmí a tečka. U chodců to autu až tak nevadí, u vlaku následky znáš.

Problém je spíš v tom, že přejezd někdy bliká i 12 min. Projede jedna manipulační jízda drezínou, pak 5min nic pak profičí nákladní a pak zas nic a drezína jede zpátky. To je ten důvod, psychicky vydržet těch 12 min kdy se nic neděje a neví se kdy bude konec.

Škoda, že jsou přejezdy z dob, kdy bylo aut pomálu. Mimoúrovňové křížení, to je totiž panečku jiné kafe.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Problém je, že na cca 90% míst neuděláš žádné mimoúrovňové křížení. Spousta přejezdů je ve městech, nebo v takových místech, kde zkrátka nic mimo postavit nejde.
topten
reakcni doba?
brzdis tak ze v takovy situaci slapnes na brzdu jako kdyz ti někdo skoci před auto?
co lidi v autobuse co stoji??

podle všech norem a vyhlášek nakladak nebo autobus musí byt schopny za dobrych podmínek ze 30km/h zastavit na 20 resp. 24 metru (podle toho jestli jde o mistni komunikaci nebo ne), osobak cca o 3 metry dřív,
Neurotic
Ta vyhláška je z roku 1900? Normální nákladák vyrobený v tomhle století to zastaví z 90 na cca 40m. Jestli potřebuješ v osobáku z 30km/h na zastavení na suchu 20m tak vrat řidičák a nebo si tam nech namontovat brzdy >😁
topten
OSN EHK 13
draha, na které musí byt nakladak nebo autobus schopny zastavit aby dostal homologaci na silnici😒br /> 0.15*v + v^2/130
osobak
0.1*v + v^2/150

v... rychlost v km/h

k tomu si připočítej reakcni dobu (podle normy 1.0 a 1.5 sec podle silnice)
z tohodle musej vychazet dopravni reseni - napr. delka zlute na semaforu

tohle nevypovida nic o tom, na jaky vzdalenosti je auto schopny zastavit při maximalne intezivnim brzdeni
napr ze 100km/h u osobaku rozptyl cca 35-50 metru za dobrych podmínek, u nakladaku podstatne vic
Neurotic
Ukaž mi 2 osobaky, ktere maji na suchu rozdíl v brzdné dráze 50m a nedělí je od sebe 100 let výroby >😁 A pak mi ještě ukaž nějakého vola, který by si takové auto koupil >😁
topten
samozrejme mysleno rozmezi vzdalenosti na jsou schopny zastavit dnesni auta, tedy na 35-50 metrech

aby kamion z 90km/h zastavil na 40 metrech, musel by dosáhnout zpomaleni 8m/s2. osobak s hodne slusnejma brzdama a se zpomalenim 10m/s2 zastavi ze 100km/h na 39 metrech, se zpomalenim 8m/s2 na 48 metrech, coz je porad celkem bezna hodnota.
a nalozenej kamion tezko bude brzdit lip
Neurotic
Toptene přečti si ten článek [odkaz] a hlavně se pořádně podívej na ty metry potřebné k zastavení z 80km/h osobák 23,2m a ze 100km/h to nekdě taky bylo a výsledek cca 30-35...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
blbost, v daným případě by z tebe udělal piráta konkrétní policista. Což je samozřejmě možné a proto tu máme správní řízení :-!
topten
ano, za cos ti bude hrozit 25tis pokuta, coz většinu lidi odradi.
mam za sebou spravni rizeni ohledne kratke delky zlute na semaforu, kterej jsem projel na červenou. po roce urad rezignoval. spatne nastaveny semafor jsem nahlasil policajtum, který to neresili. nasledovala zaloba k soudu, argument soudce - v pripade ze před semaforem pojedu 50, je vse OK. přitom 200metru před semaforem je rychlost ZVYSENA na 70!!! nakonec se urad zalek a delku zlute svednul na spravnou hodnotu.

takze když napisu, ze když se 10 metrech prede mnou rozsviti cervena tak nezastavim, vim o cem pisu, narozdil o jinych. to není na tebe
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
ale já ti vůbec nerozporuji, jestli dokážeš zastavit nebo ne 8-s ... Jen tvrdím, že pokud by tě někdo takto ad absurdum postihoval za to, že jsi vjel na přejezd přitom jsi zjevně nemohl zastavit před ním, tak to není ťok, ale konkrétní policista. A proto to správní řízení.
topten
a ja pisu, ze většina lidi do spravniho rizeni nepujde a pilcajt bude mit zarez
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
to je možné, ale platí, že právo přeje bdělým 😉
topten
tak to zcela jiste
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Možná i většina rozhodnutí je nezákonných - některé věcně, mnohé procesně, jen je zkrátka nikdo nerozporuje a tak ten systém běží a funguje...
topten
60% pokut je ulozeno neopravnene...
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Důkaz?
topten
v policejni rocence tohle opravdu nenajdes
Brin
Jenže o tom to vážně není. Pokud se rozblikají světla těsně před vjetím na přejezd, je to jedno, protože neexistuje možnost, že byste v klidu nestihl přejet na druhou stranu. Problém je, pokud vjedete na přejezd, když světla už blikají z dálky.
topten
problém je v tom, ze když to uvidi policajt, tak ma zarez a většina policajtu nemoznost zastaveni resit nebude.
a když se zaber dostane do novy, tak zaber bude zacinat jak jsem 10 metru před prejezdem a sviti cervena a pro celej narod budu za pirata
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ne, ne a ne. Pokud bude policista tvrdit, že jsi měl možnost bezpečně zastavit před přejezdem, tak ti to musí prokázat! Státní orgán ti musí prokázat tvé porušení, ty svoji nevinu dokazovat nemusíš.

A Nova, no to nemá vůbec smysl komentovat, prostě Nova 😉
topten
policajt bude mit fotku jak jedes na červenou tecka.
když me prisla fotka jak sem projel na červenou, prokazoval jsem ja ze jsem nestih zastavit, protože mela kratkou zlutou. pro urad jsem byl pirat. když sem pozadoval znaleckej posudek, predhodil normy, vyhlášky, dokonce vyjadreni člověka co semafor nastavoval ze je blbe, jen se mi vysmali.
zákon o silnicnim provoz navíc u zeleznicniho prejezdu navíc vůbec nepocita se situaci ze na červenou proste vjet musíš, protože zatavit nestihnes.
muzes se ohánět zákonem o prestrupcich, ale to az ve spravnim rizeni nebo u soudu.
pro policajta nebo urednika jsi pirat.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
s tím úředníkem jednáš v rámci správního řízení... Prokazovat nemusíš nic, pokud ve správním řízení uvedeš, že jsi neměl možnost bezpečně zastavit před, správní orgán ti musí prokázat, že jsi tu možnost měl.

Pokud ti to neprokáže, je případný postih nezákonný :-!
topten
blbost
prosel jsem si tim
při ustnim jednani jsem mel asi 4 argumenty proc jsem nestih zastavit, pozadoval jsem znaleckej posudek, a ještě ten den mi poslali novou pokutu proti které jsem se odvolal a kde bylo i pisemne vyjadreni technika co semafor nastavoval. urad si mlel porad svoji, rozhodne urad nic neprokazoval ze jsem moznost zastavit mel, pro nej sem byl pirat
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
a ještě ten den mi poslali novou pokutu... jak novou?

Znovu, pokud ti to správní orgán neprokáže a nevypořádá se s tvými argumenty, tak je rozhodnutí nezákonné.
topten
sel jsem na ustni jednani, protože jsem předtím vyjadril odpor k preditm ulozene pokute 2500kc + 1000kc spravni poplatek (ještě předtím byl odpustek)
na ustnim jednani jsme si popovidali, oni moje argumenty neuznali a ještě ten den mi poslali novou pokutu, resp potvrzeni te puvodni - tedy 2500+1000, kde zkopirovali asi 2 stranky argumentu.
dokonce tam uvedli i to, ze jsem prekrocil rychlost 50km/h, přitom 200 metru před semaforem značkou zvyseno na 70km/h. takze v odvolani ke kraji jsem to prekroceni samozrejme potvrdil a ještě si je vychutnal, docela jsem se tim pobavil. na kraji to zustalo, nebo to tam ani neposlali (neposilas to na kraj ty, ale poslou to oni).
nakonec jsem spatne nastaveny semafor ještě nahlasil policajtum a na město podal trestni oznameni - rocne neopravnene postihli cca 1000 ridicu.
nakonec se zalekli a semafor opravili
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Neuznat argument je nesmysl, mají povinnost ti jej případě vyvrátit v odůvodnění.
Ve výsledku vidíš - jen potvrzuješ to co píšu. přesvědčivě se s tvými argumenty nevypořádali, tudíž v odvolacím řízení kraj jejich rozhodnutí nepotvrdil.
topten
však jo, oni moje argumenty neuznali a argumentovali tema svejma, ale chybnejma

třeba tim prekrocenim 50km/h v miste, kde byla rychlost značkou zvysena na 70km/h
anebo signalnim planem křižovatky, podle ktereho je nastavena i delky zlute, ale kterej byl blbej, nejspis proto, ze dřív tam bylo 50km/h a po nejaky době zvysili na 70km/h bez zmeny signálního planu a prodlozeni zlute. a vyjadreni technika ze to je blbe je nezajímalo

proto nasledovalo odvolani ke kraji, pak se ale z jejich strany uz bohužel nic nedelo, proto z me starny nasledovalo nakonec to trestni oznameni k soudu ...
cely to trvalo přes rok nez semafor opravili
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jo to je pak špatný, když selhává zdravý rozum a převáží byrokratická zaslepenost a buzerace místo toho, aby se nad věcí úředník skutečně zamyslel...
shawt
Ja jen reknu jedine. Napr. v Anglii, je pokuta na vjeti na prejezd, kdyz uz se nema az 2000 liber, coz je neco malo pres 60 000 Kc. Takze asi tak...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
a průměrný plat/medián je tam kolik?? A kolik lidí dosáhne na průměrný plat?? Takže asi tak :-!
Neurotic
Normální člověk se nebude přetlačovat s vlakem ani když bude pokuta 0,- a blb zůstane blbem bez ohledu na pokutu.
coolio
To je sice fajn že se zvednou pokuty - aby měl ťok co rozkrádat - ale že by něco udělali pro řidiče, to ne. Položili si vůbec otázku proč je v poslední době těch porušení tolik? Že vzrostla doprava po železnici a co dřív bylo únosné, už není? Že se na přejezdech jako je ten ve Studénce čeká skoro pořád, že je výjimkou spíš to že jsou závory nahoře, než dole? A logicky pak nějakému procentu řidičů rupnou nervy a prostě to zkusí, protože to jsou jen chybující lidi?

Místo aby odstraňovali tato úzká místa, tak zdvihne pokutu. Což v praxi nehodám nepředejde, akorát to pak zruinuje životy vícero lidem.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Stát bude chtít regulovat železniční dopravu a zase budete řvát, že to je nepřípustný zásah do trhu a tak dále. A jinak vidím, jak budete schvalovat miliardové investice do mimoúrovňových křížení uprostřed měst... Zase budete první, kdo bude vřeštět, jak to nejde, že to je drahé a že stačí přejezd... Nebo že to znehodnotí výstavbu, která tam už je a tak dále.
Možná by stačilo nevidět za vším zlý stát, ale spíš sobecké lidi...
Avatar - Jenik3
Jenik3
Brzy budou volby a s tim prilezitost vymenit ministra dopravy.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Vzrostla doprava po železnici?? Ok, dolož mi to čísly. Asi vůbec nevíš, kolik dřív jezdilo vlaků a jak byla plná nádraží a překladiště u nich... Jako malý jsem počítal vagony u vlaků a běžně jezdily vlaky s 50 vagóny. A dnes?
coolio
Na nějaké dokládání se můžu vykašlat, protože všichni vé o příchodu konkurence na trať Praha - Ostrava, kdy vlaky jedou co pár minut v obou směrech, zvlášť ve špičkách, kdy i auta potřebují více jezdit.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jo, až na to, že železniční doprava není to samé jako doprava na koridoru Praha-Olomouc-Ostrava 8-s 8-s :no:
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Já bych ho doplnil. Doprava po železnici skutečně nevzrostla, objem zůstává už dlouhé roky stejný. Problém je spíš jinde - ten objem se koncentruje do několika velmi vytížených koridorů, kde skutečně není problém potkávat jeden vlak za druhým. Já třeba hodně jezdím na kole mezi Lysou nad Labem, Čelákovicemi a Starou Boleslaví, což máš kolem severního koridoru z Ústí nad Labem. Tam je frekvence vlaků už docela slušná, v průměru jeden za pět minut. A to tenhle ještě není nejhorší, hlavní koridor Praha-Ostrava je vyloženě tragédie. Naopak oproti tomu ustoupila přeprava na místních tratích.
Dnes jezdí kratší vlaky, ale zase jich jezdí hodně.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
ano, viz výš 10:57
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano, určité zvýšení postihu je na místě, pokuty byly spíše symbolické.

Jenže bodový postih tu byl a je.Takže výše pokuty není tím, co by se mělo řešit. Proč nám nikdo neukáže statistiku, kolik% přejezdů reálně někdo hlídá, jestli se tam dodržují předpisy??

Tady se zjistí, že se nerespektuje nějaký předpis a místo toho, aby se na tento nešvar zaměřil dozor a kontrola, tak budeme zvyšovat pokuty a postihy... Viděl někdy někdo u fungujícího přejezdu policejní hlídku??? Nasadil někdo na přejezd kameru která by snímala přestupky??

Ne, místo toho se tu opět řeší naprosté nesmysly 8-s 8-s Jsme opravdu národ tupců, který si neumí vládnout...
topten
vono je hlavne komicky, ze když te jen vyfotej, tak zadny body nehrozej a nejspis to spravi komicka pokuta 1000kc
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
1) proč?

2) psal jsem kamera, tj. videozáznam
topten
prijde ti obsílka jako provozovateli vozidla, kde ti navrhnou odpustek (1000kc) bez ztraty bodu s tim, ze muzes napráskat kdo ridil (i sebe) a pak budou resit ridice, tedy 6 bodu + pokuta az 25tis (navrhovana). co si vyberes?
samozrejme zjišťovat nebudou kdo ridil (moc práce), takze když do 14 dnu nezaplatíš a do 2 mesicu nenehlasis ridice, spadne to do spravniho rizeni, kde ztrata budu nehrozi, jen ta pokuta ...
kazdopadne, ma smysl se snima hadat jen když si jsi hodne jistej a když to rizeni podstoupit chces, vždy vyjde lip a levneji ten odpustek bez ztraty bodu
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Proč by v správním řízení nehrozily body??

Samo, pokud zaplatím 1000Kč z pozice odpovědnosti provozovatele vozidla, tak je to moje vlastní blbost. Právo přeje bdělým.
topten
neresej ridice, ale provozovatele vozidla, coz muze bejt třeba firma.
a je jedno jestli provozovatelem jsi ty - fyzicka osoba - ridice neresej, tedy nemaj body komu pripsat.
tedy jakmile se to dostane do spravniho rizeni, body nehrozej.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nesmysl, pleteš hrušky s jabkama. Body nehrozí pokud jde o postih provozovatele vozidla. Pokud budou řešit řidiče, tak ve správním řízení o body samozřejmě jde.
topten
presne se jedna spravni delikt provozovatele vozidla, do kterého to automaticky spadne 2 mesice pote, co prevezmes obsílku o odpustku a v pripade ze nezaplatíš a nikoho nenepraskas. tak pak body nehrozej
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano, ale napsal jsi to prvně blbě (nepřesně), jako kdyby ve správním řízení body nehrozily.
Body nehrozí proto, že nejde o přestupek ale o správní delikt, kdy provozovatel nesdělí řidiče.
topten
ano, napsal jsem to nepresne
Anonym
Ono je to vychytané jako máloco...
Když vjedeš na červenou, sestřelí tě vlak...jen málokde na světě je trest tak okamžitý a tak krutý, jako v tomto případě...😁

Samozřejmě pokus o vtip. Pak je hrůza, když se stane něco jako ve Studénce a to hovado kamioňácký vyvázne bez škrábnutí....
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
opravdu blbej vtip 8-s
XTad
Hlavni problem je ten, ze zavory padaji najednou. Kdyby ta na druhe strane padala pozdeji, tak by ve studence k nicemu nedoslo.
topten
to je urcite dobry reseni
první zavory jit dolu po 10sec od blikani a ne nejakejch 20 a ty druhy později
nech si to patentovat
:yes: :yes: :yes:
kalousek
Proč patentovat ? Od čeho jsou kvalifikovaní dopravní inženýři ? Neměli by se náhodou ti starat o co nejbezpečnější funkci ?

A varování nevjiždět na přejezd pokud se závory zvedly ale ještě bliká červená (protože můžou znova spadnout kvůli dalšímu vlaku) považuju za úplný výsměch bezpečnosti. V dvacátém prvním století zabezpečovačka neví že se blíží další vlak a klidně ty závory zvedne? To fakt nemá žádný systém ?
topten
kvalifikovany dopravni uredniky tohle nenapadne, protože oni hledaji slozite reseni.
jednoduche a genialni reseni často napadne člověka, který o konkretnim problemu nic nevi a vidi to z jiného uhlu pohledu

jak muze zabezpecovacka vedet, ze se blizi vlak, když cidlo je třeba 2km před prejezdem a vlak je před prejezdem 2.5km?? tak jdou zavory nahoru a za par sekund pak dolu. dobře, pozunes čídlo místo 2km na 5km před zavory, ale problém bude uplne ten samej, jen zavory budou chodit dolu o par minut dolu dřív
ano, muzes mit jedno cidlo 2km a před nim ještě 5km a problém to resit bude, jen to bude daleko nakladnejsi
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Upřesnil bych ten konec - nebude to nákladnější, ale přes ten přejezd pak už nikdo nepřejede, protože závory se prakticky vůbec nezvednou. Zejména na vytížených koridorech to lítá sem a tam...
kalousek
Já narážel na případ, kdy se závory zvednou, ale aniž by červená přestala blikat se závory za chvíli zase spustí. V té době přejezdem stejně žádné auto projet nesmí
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Hlavní problém je, že po silnicích jezdí tak vymleté osoby, že je nenapadne závoru prorazit ani kamionem (a že to jde jednoduše i osobákem). Závora, do psí zádele, není zeď!

A další problém je, že měl být na dálnici a ne bloudit se čtyřicetitunovou krávou po kotěhůrkách, jen aby nemusel platit mýto. Tady je něco hodně špatně.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano, třeba to, že stavíme dálnice proto, abychom na nich vybírali mýto, čímž mnoho řidičů po té dálnici raději nejede. Takže proč stavíme ty dálnice? Aby po nich auta nejezdila a vyhýbala se jim z důvodu mýta?
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Někdy plácáš opravdu blbosti...
_MT_
Ony jsou snad i navržené tak, aby je bylo snadné prorazit. Nicméně si nepamatuji, že bych tuhle možnost slyšel v autoškole. Jen klasiku, vypadni z auta a odtlač ho z přejezdu, pokud to jde. Což řeší situaci, kdy auto nechce jet a zůstane tam. Takže by se dalo začít tam.

Když jsem u toho tlačení, to je také zajímavé řešení... když jsi sám a přejezd je na kopci. 😄 Nebo znám přejezd, kde je trať pod úrovní terénu, takže je udělaný jako takový ďolík, navíc je to esíčko, protože silnice vede zhruba podél trati - nejen že bys musel tlačit do celkem prudkého kopce, ale ještě bys musel zatáčet. 😄
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Kdyby ty závory padaly, jak říkáš, najde se plno pitomců, kteří to budou zkoušet projíždět protisměrem. Jednu dobu to takhle bylo na přejezdu v Horažďovicích a pár takových ***ů jsem tam viděl.
Avatar - beibej
beibej
Tak takovýmu ***ovi odvrtat zaživa vrtačkou obě kolena, aby už nikdy nemohl dojít za volant po svejch. Demence řidičů se řesit jinak nedá. >😁
javoj
Kamera na přejezdech, stejná jako na křižovatkách.
Nu a vjedeš na přejezd, když světla blikají: Papíry do čistírny.
U přejezdu telefoní číslo které bude funkční, pokud na přejezdu blikají dlouho světla, na dotaz zda nejde o poruchu.
Vjedu na přejezd, světla blikají a trefí mě vlak, já přežiju a ve vlaku je zranění: Soud.
Samozřejmě, sanitka projet může za podmínky, že se světla rozblikají těsně, před tím, než vjede na přejezd- ale to je na uvážení řidiče.
Takhle by se dalo pokračovat nejen u toho.
Neurotic
ale museli by se řešit až případy, kdy to světlo bliká už minimálně 5s, protože jinak si řidič řekne "banebože červená" dup na brzdu a zůstanou na přejezdu 2 nepojízdná auta fakt super řešení 😉

PS: V Americe ty kamery na křižovatkách zase ruší, protože se zjistilo, že stoupla nehodovost...
andy2214
Co delate v pripade, kdy je prejezd sice vybavenzavorami, ale ty jsou "vyple". Vjedete bez skrupuli, nebo presto zpomalite a rozhlednete se? Je to preci jen furt jen technika a jak se ukazuje, v nejakem promili pripadu selze.
Neurotic
jak jako vyple? Bud bliká červené světlo a pak tam nejedu a nebo nic nebliká takže nic nebrání to projed
_MT_
Ještě může blikat bílé.
topten
to ze bile neblika neznamena, ze jsou zavory "vyple"
_MT_
Neurotic neví, co to znamená "vyple". Jen vyjmenovává možnosti. A tuhle zapomněl. Bílé světlo by mělo znamenat, že je systém v provozu (a funguje správně - ale nevím, jak dobře je tohle zabezpečené) a není tam vlak, který by mohl provoz ohrozit. Pokud nic nebliká (třeba proto, že tam ten bílý indikátor vůbec není), tak nevíš, jestli je systém v provozu. A pokud vím, pokud nic nesvítí, musíš se chovat, jako kdyby tam signalizace vůbec nebyla.
_MT_
Já se vždy rozhlédnu. Což na některých přejezdech znamená, že musím zastavit.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Pokud zabezpečovací zařízení nefungují, na přejezd se pohlíží jako na nezabezpečený, takže jako kdyby neměl nic. V tom případě jednoznačně - maximálně třicítkou, dobře se rozhlédnout. Pokud je třeba, klidně si zastavím. Mě to nezabije a ti za mnou mají zkrátka smůlu.
topten
a jak poznáš, se to nefunguje chytraku, když tam není nejaka znacka nebo pytel přes semafor??
ze to neblika cervene když vlak nejede??
nebo ze neblika bile svetlo, který tam vůbec není??
nebo ze neblika bile svetlo i když tam je, coz ale vůbec neznamena ze je zabezpecovaci zarizeni v poruse??
vis vubec jakej je vyznam bílého prerusovaneho svetla, ze i když je vse OK, tak blikat nemusi a proc ??

ty jako ridic vůbec nepoznáš, jestli je zabezpecovaci zarizeni vporadku nebo ne. snad jedine když blika bile prerusovane svetlo, tak by mělo byt bezpecne na prejezd vjet, ale 100% bych na to nespolehal...

jako vždy mas spoustu chytrejch kecu, přitom vůbec netusis, která bije
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Ty jsi opravdu hodně hloupý, že?
Pokud nebliká bílé světlo nebo na přejezdu vůbec není, je brán jako nechráněný a platí výše uvedené. Pokud bílá bliká, můžu tomu věřit, ten systém je jištěný.
Začínám pochybovat, jestli vůbec jezdíš autem nebo jestli máš řidičák. Nejspíš z dob, kdy se ještě před přejezdy věšely lucerny, že?
topten
ujasni si co pises

podle ceho poznáš ze "zabezpecovaci zarizeni nefunguji" jak pises v 17:02 ??
to ze neblika bile svetlo, nebo tam vůbec není, neznamena, ze zabezpecovaci zarizeni nefunguje.

predpokladam, ze ses aspoň jednou setkal s tim, ze jsi prijizdel k prejezdu na kterym nic neblikalo a najednou se rozblikaly cerveny svetla atd ...

tak ještě jednou - jak poznáš ze zabezpecovaci zarizeni nefunguje??

třeba tenhle prejezd😒br /> [odkaz]
00:40 - nic neblika, zavory nahore - chraneny nebo nechrany??
00:50 - blika cerven, zavory nahore - chraneny nebo nechrany??
01😁0 - blika cerveny, zavory dole - chraneny nebo nechrany??
03:10 - nic neblika, zavory nahore - chraneny nebo nechrany??
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Takže opravdu nemáš řidičák a navíc ještě ani rozum. Psal jsem dvakrát, jak se k takovému přejezdu chovat, potřetí to psát nebudu. Jsi ***.
topten
psal jsi o nefungujicim zabezpecovacim zarizeni trumbero, tak jsem se ptal, jak poznáš ze to nefunguje.

a ještě by sis mel ujasnit pojmy zabezpeceny a nezabezpeceny prejezd
a pojmy chraneny a nechraneny, který se uz vic jak pul stoleti nepouziva. asi tu dobu ještě pamatuješ a nestih ses přeorientovat. ty uz to nestihnes.
trumbero
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jasně, na slovíčkách se otočíš, na víc nemáš. Ale svou chybu uznat neumíš. Nepřekvapil jsi.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
No ale zpomalit na 30 km/h a rozhlédnout se, jak psal Blue Sun, máš přece vždy, ať už zařízení funguje nebo ne...nemám pravdu?
_MT_
Pokud bliká bílé světlo, tak můžeš jet 50. Pokud si dobře pamatuji.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ano. Myslel jsem v případě, kdy nebliká nic (ani bílé světlo).
_MT_
V prvním a čtvrtém případě můžeš projet, ale musíš se chovat, jako kdyby byl nezabezpečený (tedy maximálně 30 km/h a musíš se přesvědčit, že je bezpečné na něj vjet). V druhém a třetím nesmíš projet.
Avatar - praděda7
praděda7
S dalším nápadem čerstvě přišla komise na ministerstvu dopravy: umístit na „šraňkách“ ceduli s výzvou k proražení závor. „Pracovní verze je zatím Proraz a jeď,“ uvádí bez dalších podrobností mluvčí ministerstva dopravy Zdeněk Neusar. Podle něj ale tato podoba není definitivní, zatím se jedná jen o ideu, kterou napřed posoudí vláda.

Není divu, že vláda nestíhá, když má neschopné (ale placené jako schopné) ministerstvo, které není schopno samo rozhodnout o takové prkotině. >😒]