Dakar 2021
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v říjnu 2008: Méně Roomsterů, úspěch Zafiry a návrat dodávek mezi velkými MPV

Desátý měsíc nepřinesl ve třídě MPV nic nového, mezi malými bylo pouze zaregistrováno méně Roomsterů, než je obvyklé.
Zpět na článek
1. 12. 2008 10:18
28. 11. 2008 00:45
Neúplné, nepřesné
Vycházet z dat SDA pro kategorii MPV je těžké. Maj v tom guláš. Když třeba supersport Kugu řadí mezi školní autobusy :-| Přesto si neodpustím zpochybnit předložené tabulky. Najednu stranu v nich chybí třeba toto [odkaz] , což je určitě MPV. Protože Citroën nerozlišuje dodávkovou dvoumístnou verzi názvem od verze osobní, tak bych zařadil jen vozy kategorie M1. (nepředpokládám, že si někdo kupuje 2 místnou dodávku jako M1). Určitě by potom srovnání bylo přesnější třeba s Ford Tourneo connect nebo Škodou Roomster - podobně zaměřená auta. Nejspíš bych vyřadil i kategorii minibus (Tourneo, Viano, Multivan) z MPV, vědom si, že v reálu můžou lidi vybírat mezi Multivanem a Galaxy/Espace. To můžou ale i mezi C-max a S-max nebo mezi S-max a Kuga
Rozbalit vlákno
6
28. 11. 2008 08:37
Re: Neúplné, nepřesné
Guláš v tom bol, je a bude, majú ho oni, máš ho ty a mám ho ja. Berlingo nie je MPV. Je to dodávka preštylizovaná na rodinné auto. Roomster s Tourneom Connect ba som nezrovnával, majú iba podobnú architektúru karosérie, Ford je o polovicu väčší a je to viac pracovné auto ako osobné, s Roomsterom je to naopak. Zaradenie Loganu MCV medzi minivany je tiež zavádzajúce, je to čisté komby, navrhnuté tiež viac na prácu ako pre rodinu, k MPV sa trošku blíži vnútorným priestorom a plnohodnotnými 7 sedadlami, ale to samé osebe z kombíka MPV nerobí. Takže je v tom, ako píšeš, guláš...
28. 11. 2008 10:09
Re: Neúplné, nepřesné
Upřesním, nesrovnávám Tourneo connect, Berlingo a Roomster velikostně (první 2 bychom mohli), ale přístupem, kdy z mini dodávky je odvozen - dle mého - osobní vůz srovnatelný pro účely tabulky. Prodeje osobního Berlinga (dříve označovaného Multispace) přitom převyšují právě osobního connecta.

Zajímavé je třeba Rko od M-B, které bych logicky zařadil do této kategorie. Ve své sub-MPV-kategorii by tu bylo osamocené, takže vítám srovnání jeho prodejů na základě dalších vlastností mezi lux-segmentem.
28. 11. 2008 08:48
Re: Neúplné, nepřesné
Před mnoha měsíci jsme se rozhodli zpracovávat měsíční analýzy vlastním způsobem tak, aby dávaly alespoň nějakou představu o aktuální úspěšnosti jednotlivých modelů v rámci jeho konkurenčního postavení.

V kategorii velkoprostorových aut jde o největší oříšek. Jelikož nejsme schopni odlišit jednoznačně dodávkové a skříňové verze Berlinga a Partnera (a ty převažují), nejsou v našem přehledu. Pokud bychom zařadili jen M1, bude to podle mého názoru podobná chyba jako jejich nezařazení. V každém případě to ještě zvážíme.
Avatar - Perun
28. 11. 2008 09:40
Re: Neúplné, nepřesné
To byste opravdu měli. Humbert má pravdu v tom, že Berlingo/Partner jednoznačně je konkurencí Roomsteru - stejná či velmi podobná filosofie uspořádání interiéru i karoserie, rozdílné užitné vlastnosti... Stejně tak Roomster má i dvoumístné užitkové provedení..
Takové údaje jsou pak, diplomaticky řečeno, zavádějící.

Humberte, díky za postřeh! ;-)
28. 11. 2008 10:46
Re: Neúplné, nepřesné
Mně neděkuj, poděkuj Citroënu, že dělá Berlingo. Ikdyž jsem jej nikdy nevlastnil, tak na něj nedám dopustit. Ikdyž teď má konkurenta - Nemo ;-)
28. 11. 2008 10:39
Re: Neúplné, nepřesné
Zvažte :-) . Nápad brát pouze skupinu M1 jistě není bez chyb (ach ty zatracené daně), ale jako jeho podporu přidám následující; Současné Nemo je v Čechách pouze mini dodávka a veškeré prodeje jsou pouze v N1. Až přijde i osobní verze, přesune se část prodejů i do M1, která asi? (Lze porovnat s Fiatem Fiorino, který již nabízí i osobní verzi).

Asi by se našlo více modelů, kde zařazení do kategorií je nejasné, u Berlinga mě to jen praštilo přes nos.

Nemůžu se dopátrat, jak se vyvíjí situace ohledně zrušení přepážek v ČR pro osobní vozy. Nemáte nové informace?
28. 11. 2008 10:09
VW Sharan si může koupit leda *...
Bože můj 150 prodanejch Sharanů, jen dokazuje, jak láska lidí v ČR k VW je slepá a bezmezná... :no: Takovej na dnešní poměry drahej, zastaralej a poruchovej * může koupit leda * ;-)
Rozbalit vlákno
12
28. 11. 2008 10:10
Re: VW Sharan si může koupit leda *...
* = cocot
28. 11. 2008 10:11
Re: VW Sharan si může koupit leda *...
**=šit
Avatar - Barrichello
28. 11. 2008 10:31
Re: VW Sharan si může koupit leda *...
tak tak, zvláště když je Voyger 2,8 CRD v palné výbavě včetně DVD přehrávače s výklopným LCD za 649 000,- Kč
28. 11. 2008 12:19
Re: VW Sharan si může koupit leda *...
Mám zdvořilý dotaz. A proč tě to tak prudí? Kupují si to za tvoje prachy? Asi musíš mít dost těžká traumata, ale pokud sis tady ulevil, tak ti to přeji, pokud ne, vezmi si nějakej prášek, popřípadě mokres hadr na hlavu.

P.S. Sharan sice za mnoho nestojí, ale co si kdo kupuje a v jakém množství je jen e jen jeho věc a není potřeba mu kvůli tomu nadávat, jasný bobánku?
28. 11. 2008 13:40
Re: VW Sharan si může koupit leda *...
Ale vyjádřit k tématu se snad můžu, viď? Hele, ber to jen jako zamyšlení nad debi*itou našeho národa... Nic víc, nic míň :-!
Avatar - Perun
28. 11. 2008 14:09
Re: VW Sharan si může koupit leda *...
Každý národ je tak "debilní" jak debilním může být po aritmetickém součtu debilit jeho jednotlivých občanů.

Příklad:

Jednotka debility = 100 (maximální *)
= 0 (Bůh - tedy pokud pominu fakt, že ho kdejakej chytrák může lecjak nazvat)

Počet obyvatel ČR: 10 500 000
Z toho:
1 036 055: index 100
5 339 600: index 50
2 880 479: index 35
1 242 866: index 15
1: index 0
---------------------------
Průměrný index 46,67

A teď jen přijít na to, kdo je ta Nula... Asi někdo s patentem na pravdu... Zároveň je jasné, že na sebe a svůj národ musí být i náležitě pyšný... vždyť pomohl svým dílem k tomu, aby míra debility poklesla pod magických 50%! :-!
28. 11. 2008 14:44
Re: VW Sharan si může koupit leda *...
Hele co člověk to názor, ale když se podíváš jak rostou preference komančů, Socanů, co jsou češi schopný kupovat za auta z ne zrovna pragamtickejch důvodů, tak se pak nemůžeš divit mým závěrům :-!
28. 11. 2008 18:00
Re: VW Sharan si může koupit leda *...
No, jeje, je vidět že dál než na některé stránky internetu nedohlédneš a papouškování několika primitivních frází pokládáš za ukázku vysoké inteligence, ale věz, lidé jsou ve skutečnosti všude více méně stejní (třeba v sousedním Německu - východní část volí už léta komunisty v rozsahu 50% hlasů), takže bych byl opatrný na podobné povrchní a primitivní soudy. Ale to se mi asi ti nepodaří vysvětlit, takže se připojuji k odbornému a všeobsažnému rozboru Peruna.....
29. 11. 2008 22:36
Re: VW Sharan si může koupit leda *...
A kolik desítek tisíc se jich prodá mimo ČR? Mám pocit, že všichni jsou blázni, jenom ty si letadlo ;-)
29. 11. 2008 22:57
Re: VW Sharan si může koupit leda *...
A stačilo prostě říct, že si ho koupí jen ten, kdo chce.
29. 11. 2008 23:57
Re: VW Sharan si může koupit leda *...
už jsem myslel,že stačilo prostě říct, že někomu ty plasty chutnaj >:D
30. 11. 2008 00:08
Re: VW Sharan si může koupit leda *...
Ty plasty jsou nějaký rozbitý...
1. 12. 2008 10:18
Zpět k tématu
Kdo chtěl pochopit pochopil... Takže ještě jednou... Otázkou je kdo dneska kupuje auto, které se pohybuje v žebříčku spolehlivosti TÜV na konci pole, s podprůměrným podvozkem, s podprůměrnými motory, ale se špičkově gumovými plasty, ale za nadprůměrné ceny? Guma? ;-)
Rozbalit vlákno
0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku