Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Ford Focus RS – Avatar

Ježdění v téhle modré obludě bych přirovnal k noci strávené v lesích filmové planety Pandora. Dřív nebo později vás (něco) sežere. Ale budete se při tom smát.
Zpět na článek
2. 5. 2016 12:12
2. 5. 2016 13:28
2. 5. 2016 14:20
2. 5. 2016 14:31
2. 5. 2016 15:12
2. 5. 2016 16:06
2. 5. 2016 16:21
2. 5. 2016 17:09
3. 5. 2016 11:12
2. 5. 2016 18:44
3. 5. 2016 11:41
2. 5. 2016 20:27
2. 5. 2016 20:56
2. 5. 2016 22:52
3. 5. 2016 00:52
3. 5. 2016 06:27
3. 5. 2016 13:48
3. 5. 2016 09:18
3. 5. 2016 18:46
4. 5. 2016 09:31
Avatar - Machýrek
2. 5. 2016 11:21
Kdy bude to srovnani?
Pekny cteni.
Jsem zvedavy na v textu avizovane srovnani.
:yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ozzman
2. 5. 2016 11:24
Legenda je zpět
Co dodat.... jen, že bych se alespoň rád svezl i jako spolujezdec. Fenomenální auto, které jistě nebude na poskakování po Praze ideální, za ty peníze lze mít Mustanga, kterej je stylovější, ale i tak si myslím, že po vzoru Fokusu RS minulé generace tohle zase bude viset na zdi nejednoho kluka nad postelí.... a možná i jejich tatínka.

P.s. Současný etalon rychlosti v této kategorii je kdo? Golf, nebo Type R, nějak to nesleduju a z textu mi to neni jasné... skončil jsem, když se pěly ódy na Megane RS >:D

P.p.s: Ještě mne zajímá gumové řazení a řízení - klasický fokus (a že jsem jich pár jel jak benzín či naftu) má právě řazení a řízení přijemě tuhé a jde jak po drátkách, skoro bych řekl, že ve své třídě je to na špičce (i posaz mi vyhovuje, včetně řadicí páky, jezdil jsem i s Fokusem s volantem v pravo a řadilo se mi hůř >:-[] ). Porovnáváte to s normálnimi auty, nebo s Hothatchi ? V druhém případě pak kritiku beru, nemám moc srovnání.
Rozbalit vlákno
29
Avatar - Magister
2. 5. 2016 11:54
Re: Legenda je zpět
Jako daily car to asi úplně ideální nebude a to i ve srovnání s jinými hot hatchi. A na víkendy, jak píšeš, to už ford nabízí něco stylovějšího a nejpíš i pro dospělého řidiče zajímavějšího. Ale jinak :yes: za každý zajímavý vůz nevzory většinové šedi.
Avatar - Ozzman
2. 5. 2016 11:56
Re: Legenda je zpět
Tak určitě..... Mustang je parádní, opravdu se jim povedl, jak jsem ty první novodobé hranaté nemusel, tak aktuální generaci to fakt sekne..Fokus RS bude spíš pro nadšence a věřim, že i přes tu tvrdost to bude pekelně rychlé auto, které by v mé garáži snů nesmělo chybět... jen by mě zajímalo, za co jsem schytal tolik palců dolu >:D Asi jsem moc nevykřikl nadšením, nebo jsem na Ford nenaplival špínu >:D Kdyby mi radši palcáři odpovědli na ty otázky k testu >:D To se ale nestane >:D
2. 5. 2016 12:18
Re: Legenda je zpět
Palec nahoru za Mustang. :-)
Avatar - speedfred
2. 5. 2016 12:32
Re: Legenda je zpět
prostredné?? >:-[] >:-[]
2. 5. 2016 12:31
Re: Legenda je zpět
Na Megan RS pějí ódy všichni motorističtí novináři,nejen ti čeští.
Avatar - Ozzman
2. 5. 2016 12:33
Re: Legenda je zpět
Ano, já s tím nemám problém, mne se Megane RS hodně líbí, ale zajímá mne, o kterém HH srovnával pan Fokt v tomtu testu FRS :-)
Avatar - iudex
2. 5. 2016 13:25
Re: Legenda je zpět
Tiež som si položil otázku, kto má byť tým etalónom rýchlosti, z článku ani z kontextu to nevyplýva, autor to skrátka zle formuloval.
Ad jednoduchá ovládateľnosť či denná použiteľnosť: všetky ostatné testy hovoria o ľahkej ovládateľnosti aj použiteľnosti drift módu, ale holt zvykol som si, že Fokt ide s obľubou proti prúdu.
Avatar - white label
2. 5. 2016 13:48
Re: Legenda je zpět
Co jiného, než CTR, může být u FoKinga etalonem rychlých hh... ;-)
Podívej se na to předchozí video s FoRS, kde se (marně) pokouší (přitom je to na letišti) driftovat a nakonec to driftování dokonce nazývá.
Po odchodu Ondry Chamily tam asi není nikdo, kdo by to zvládl aspoň na tom letišti o (pohlídané) okresce nemluvě. A to má FoRS "berličku" v podobě driftovacího módu.
Avatar - Michal Fokt
2. 5. 2016 15:36
Re: Legenda je zpět
Smyslem videa bylo ukázat, co FRS umí, jestli to pro vás není drift, není zase tak důležité. Rozhodit v zatáčce lze každé auto, kouzlo Focusu tkví v tom, že se přetáčí pouhým sešlápnutím plynu a lehoučkým pobídnutím volantu, není tedy třeba jej znásilňovat ruční brzdou ani jinak.

Chápu, že to někomu může přijít divné, ale tyhle věci nedělám, nejsem zřejmě dost velký frajer. Přijde mi neomalené půjčit si auto a vrátit ho po pár kilometrech s pneumatikami vytrhanými na plátno. Ostatně nedělám to ani s vlastními auty, ani na silnici, ani na okruzích při MX-5 Cupu.
Avatar - white label
2. 5. 2016 16:51
Re: Legenda je zpět
U "vlastních" aut je to (na suchu) to docela pochopitelné, ale u novinářského auta u kterého se i s takovým zacházením prostě počítá, je to něco jiného. To, že auto "jeden ze sta" pošetří, ho stejně nevytrhne a zrovna Focus RS s driftovacím módem by měl ve videu k článku s nadpisem o driftování něco předvést.
Avatar - Michal Fokt
3. 5. 2016 11:37
Re: Legenda je zpět
Stačí říct, že platíte pneumatiky, příště můžeme driftovat, až z nich budou hadry lítat. :yes:
Avatar - white label
3. 5. 2016 13:21
Re: Legenda je zpět
Takže z extrému do extrému, nic mezi tím neexistuje? To zní jako (zbabělá) výmluva... :*) ;-)
Avatar - Michal Fokt
3. 5. 2016 15:18
Re: Legenda je zpět
Mám tomu rozumět tak, že z toho nic nebude? Že by se vám zdálo nepřiměřené do pár záběrů investovat přes 20 tisíc korun? Jsem poněkud překvapen...

Na hrubém letištním betonu existuje pouze jediný extrém. Pro vaši informaci - i při takto ohleduplném zacházení to jedna zadní pneumatika odnesla.
Avatar - white label
3. 5. 2016 17:14
Re: Legenda je zpět
Takže dál výmluvy. Ta pneumatika určitě neodešla díky tomu, co bylo vidět v tom videu. Má to drift mód, tak není divu, že to novináři před vámi zkoušeli... Nechcete doufám tvrdit, že všichni ti co s tím opravdu driftovali, museli kupovat nové pneumatiky?
2. 5. 2016 14:00
Re: Legenda je zpět
CTR je rychlost,R-ko komfort,FRS zabava..myslim si ,ze kazdy si vybere to svoje co hlada,ale u pana Fokta to vidim na R-ko kedze ma rozmaznanu *,miluje gumovych medvedikov,nema rad zabavu za volantom a je prisluhovac VW a Skody ako spravny pisalek auto.cz..
Avatar - AUDIRS6
2. 5. 2016 14:15
Re: Legenda je zpět
nie, nie. Mišo je na japončíkov. To je tu také verejné tajomstvo. ;-)
Takze CTR, ale ako aj Dzakobo pise, to je proste uplne out - proste jablka / opice... >:-[]
2. 5. 2016 14:26
Re: Legenda je zpět
Tak potom to je liska fikana ten pan Foking :yes: >:D

Ako milovnik japoncov by ale nanho neboli hrdy v Japonsku ,kedze z pana FK sa asi velice tazko stane DK (F&F 3) ako pise White >:D

[odkaz]
Avatar - iudex
2. 5. 2016 14:32
Re: Legenda je zpět
To je tanec! :-) :yes:
Avatar - white label
2. 5. 2016 14:24
Re: Legenda je zpět
Pan Fokt by si sice vybral eRko, ale to od Hodny (CT-eRko), koncern naopak nemusí, dokonce si občas plete jednotlivé řady Audi a nový Boxster mu opticky silně připomíná Golfa.
2. 5. 2016 14:27
Re: Legenda je zpět
..uz som bol pouceny :yes: >:D

Foking..milionova hlaska >:D >:D >:D
Avatar - white label
2. 5. 2016 14:41
Re: Legenda je zpět
Na "FoKIng" (psáno s velkým K) tu mám už nějakou dobu "copyright". ;-)
Avatar - Michal Fokt
2. 5. 2016 16:10
Re: Legenda je zpět
Ano, CTR mě oslovilo víc. Ale až v přímém srovnání, do té chvíle jsem byl Focusem opravdu nadšený. Některé věci se prostě občas zdají být jiné s odstupem času a při bezprostředním porovnání.
Avatar - Dzakobo
2. 5. 2016 14:11
Re: Legenda je zpět
V kategorii superhatchů aktuálně kraluje RS3 se 400 koňmi, dotírá A AMG a tento Focus RS. M. Fokt asi skutečně psal o CTR, míchání AWD a FWD mu zřejmě nedělá vrásky.

Kdybych vybíral mezi FWD, tak CTR vyhraje na plné čáře. Z AWD beru RS3, samozřejmě kvůli pětiválci.
Avatar - iudex
2. 5. 2016 14:28
Re: Legenda je zpět
Medzi FWD čisto z hľadiska jazdy zrejme CtR aktuálne nemá konkurenciu, aj keď ohlásený GTI Clubsport S vyzerá dosť nádejne. Akurát ten kolotočársky dizajn tajpáru dosť odrádza, akosi sa mi viac hodí k pubertiakom so šiltovkou nakrivo (ktorí si ho nemôžu dovoliť), ako k dospelému človeku (lepšie situovanému otcovi rodiny ktorý naň má).
Len malá oprava RS3 nemá 400k, "len" 367 (AMG má 380), 400k má ten päťvalec až v TT RS.
Avatar - white label
2. 5. 2016 14:45
Re: Legenda je zpět
Na RS3 se 400 PS (ty má až TTRS) si zatím musíš nechat zajít chuť.
Je fakt, že CTR si to, jak (podivně) vypadá, nezaslouží právě vzhledem k tomu, jak (dobře) jezdí.
Avatar - Michal Fokt
2. 5. 2016 15:23
Re: Legenda je zpět
Samozřejmě Civic. Vzájemné porovnání bylo opravdu velice zajímavé, takových příležitostí by mělo být víc. :-)

Řízení beru v rámci HH. Dokonce i FST má dle mého názoru řízení lepší, tedy když si odmyslím jeho až přílišnou hyperaktivitu, ta naopak u FRS chybí, jinak by to bylo o život. ;-)
Avatar - miromen
2. 5. 2016 15:52
Re: Legenda je zpět
Tak s tim řizenim u součastnych běžnych focusu souhlas , až na to že je až moc přeposilovane a na muj vkus by mohlo byt ještě strmějši , 2.6ot mezi dorazy. Jinak funguje paradně.
No , ale to řazeni gumovějši je , nějaky naznak strojovosti tam prostě prakticky neni.
Avatar - Enthusiastic.driver
2. 5. 2016 11:58
double clutch?
Neměl tam figurovat spíš "clutch kick" ? ;-) Jinak chválím hezký text.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - iudex
2. 5. 2016 13:27
Re: double clutch?
Tie myslím, double clutch tam moc zmysel nedáva.
Avatar - Michal Fokt
2. 5. 2016 15:49
Re: double clutch?
Na sisyfovské termity já jsem suterén. Občas se dějí věci, díky. :*)
2. 5. 2016 12:12
a co CUPRA
zaujimalo by ma porovnavanie aj s Cuprou... >:D
Rozbalit vlákno
1
2. 5. 2016 14:14
Re: a co CUPRA
Tie Cupry su uz od vyroby silnejsie ako uvadzaju..ked ich autorevue testovala na brzde tak bola len o par koni slabsia ako VW R

[odkaz]

..ale nepovazujem ju za konkurenta pre Ford RS kvoli nahonu..rovnako ako CTR kedze su konstrukce ine ako RS..na okruhu dokonca aj rychlejsie..
2. 5. 2016 12:21
Chyba odpoved na zakladnu otazku
Je pouzitelny na bezny den? Lebo to je podla mna jedno zo zakladnych kriterii na hothatch, ze je fofo rs rychly jak prasa to je jasne, ale al je to len vikendovka, taksa ma porovnavat s uplne inymi autami ako hothatche.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - speedfred
2. 5. 2016 12:34
Re: Chyba odpoved na zakladnu otazku
No,postávať a posúvať sa s tym v kolónach nič moc,spojka je dosť tuhá.
2. 5. 2016 12:48
Re: Chyba odpoved na zakladnu otazku
Většina lidí nechce mít hot-hatch jako víkendovku,proto musí dělat automobilky kompromisy,tvrdý sportovní vůz je v městském provozu jak slon v porcelánu.
Avatar - Ozzman
2. 5. 2016 13:15
Re: Chyba odpoved na zakladnu otazku
Neříkám, že je to dobře ani špatně, ale Ford nabízí pro tyto účely civilnější verze Focus ST, kdežto RS už bude brán více, jako ta víkendovka :-) Bylo tomu tak i u minulých generací, pokud se nepletu. Pokud tedy hledáš univerzála, tohle pro tebe asi nebude to pravé :-)
2. 5. 2016 16:37
Re: Chyba odpoved na zakladnu otazku
Tak nazory sa tu roznia na tu pouzitelnost, bude treba osobne sa zviezt. Ale ak je fakt tvrdsi ako ctr v +R bude naozaj len ako vikendovka, a to mi potom nedava velky zmysel.
2. 5. 2016 13:31
Re: Chyba odpoved na zakladnu otazku
Zcela určitě ano...to co je v testu napsáno o tvrdosti podvozku je totální nesmysl. Denní ježdění po Praze není žádný problém - dokonce ani drahá polovička si nestěžuje a to jí třeba předchozí ST s Billsteinama hodně vadí.
2. 5. 2016 12:25
Za ty prachy je
to skvělý kup.Ale to "gumové řízení" je problém všech ostrých hatchů,co jsem kdy řídil.Megan RS/který jsem bohužel nikdy neřídil/ tento problém nemá,v testech je jeho řízení velmi chváleno.Takže králem hot-hatchů(pro mě)zatím pořád zůstává Megan.
Rozbalit vlákno
0
2. 5. 2016 13:17
Nepovedené Ecoboosty
A je to tady zase, Ford oturbené motory prostě neumí.
Stačí se podívat na 1.5EB, které zas tak nejede a žere, to samé 2.0EB a ještě problémové.
Konkurence je dál.
Rozbalit vlákno
16
Avatar - iudex
2. 5. 2016 13:23
Re: Nepovedené Ecoboosty
Čítal si, alebo máš skúsenosť? 2,0EB 184 kW je skvelý motor, má ťah, zvuk i charakter, je ale pravdou, že 2,0TSI je o dosť úspornejší. Avšak 1,6EB, s ktorým mám skúsenosť, je parádne úsporný.
A inak na to, že Ecoboosty sú nepodarené a Ford ich nevie, tak má až priveľa titulom Motor roku a priveľa nasledovníkov. ;-)
2. 5. 2016 13:34
Re: Nepovedené Ecoboosty
Co jsem cetl kdysi davno test, tak 1,6EB 110 kW tedy nic moc. Bylo porovnavano s 1,4TSI, snad tam byla i stara atmo 1,8 v Civicu 103Kw. No a Ford byl nejpomalejsi a nejvice zral (nemluvim o pruznosti, ale o zrychleni). Takze jestli je 1,6EB paradne usporny nevim, ale zatim u me take prevazuje nazor, ze Ford ty oturbene motory moc neumi.
2. 5. 2016 13:45
Re: Nepovedené Ecoboosty
Mam 1.6 EB 110kW v S-Maxu, spotreba se ustalila na 8 - 8.5, takze za me v pohode. S tak velkym autem jako je S-max nema motor problem a ani nalozeny na dovolenou neztraci dech. Naopak v recenzich si tenhle motor vedl vice nez dobre.
Avatar - Midlosek
2. 5. 2016 20:31
Re: Nepovedené Ecoboosty
No když si to četl, tak to je jistě směroplatný :-) :-) :-)
3. 5. 2016 08:20
Re: Nepovedené Ecoboosty
Tak kdyz ty reknes, ze ten test byl podvrh, tak budu verit tobe ;-)
V testu byla porovnavana 1,6EB a 1,4TSI 103Kw, rychlostne na tom bylo TSI lepe a spotreba byla a je i dle spritmonitor.de v rozdilu pomalu 1 litru ve prospech TSI. To ze neporazil v rychlosti a spotrebe ani starou Hondi 1,8 je uz opravdu napovazenou. Ford nemel asi zavaznejsi problemy se spolehlivosti jako TSI o tom neni sporu, ale spotreba mu proste nejde a ze ho nekdo skrti a dojede za 5litru je hezke, ale to se da udelat s prehledem s kazdym motorem.
Nejlepsi na tom je, ze pri letmem pohledu do spritmonitor.de bych cekal s nastupem nove 1,5EB o stejnem vykonu posun ve spotrebe k lepsimu. Ta je naopak jeste horsi nez u 1,6EB o cca 0,3l a splha u 1,5EB az k neuveritelnym 7,8l. To ma byt jako moderni motor s nizkou spotrebou? 8-s
Avatar - iudex
3. 5. 2016 16:19
Re: Nepovedené Ecoboosty
Neviem ako Focus, ale podľa mojich skúseností väčšie a ťažšie Mondeo s 1,6EB má dlhodobú priemerku 7,3l. To pri 1,5 tonovom aute strednej triedy so 160 k považujem za úsporný motor.
Avatar - Midlosek
3. 5. 2016 22:32
Re: Nepovedené Ecoboosty
Jasně, každá 1.4TSI nebo Honda atmo 1.8 mi natrhne kdykoliv zadek, ale nesmí to přehánět, aby mu při tom nepřetekla nádrž...
Jo a najdi někde odkaz na ten tvůj test, ať víme o čem to tady vlastně tak teoretizuješ 8-s .
3. 5. 2016 23:12
Re: Nepovedené Ecoboosty
Starou 1.8 Hondy Ecoboost 1.6 ve spotřebě porazil.
[odkaz]
2. 5. 2016 13:46
Re: Nepovedené Ecoboosty
Narozdil od konkurence nema chronicke problemy s vydrzi, vykonostne si stoji take dobre, spotreba zalezi na konkretnim ridici, takze v cem je konkurence dal ?
Avatar - miromen
2. 5. 2016 15:48
Re: Nepovedené Ecoboosty
Hele bu.zno , mazej s tou slepici spamovat na garaž , zde je řeč o autě. >:-[]
Avatar - Atlis
2. 5. 2016 17:48
Re: Nepovedené Ecoboosty
1.6EB aj 1.5EB sú oba veľmi úsporné motory. A sú bezproblémové. S 1.6EB mám najazdených 105tis km, ak chcem dostanem sa pod 5l, pri svižnom tempe 8.5 v premávke, železo v premávke 10+, okruh okolo 20l.
Avatar - Ozzman
2. 5. 2016 19:09
Re: Nepovedené Ecoboosty
1.6 EB není extra úsporný motor, řekl bych, že jsou těžký průměr.... naopak dynamika a reakce na plyn jsou příkladné, včetně charakteristiky průběhu.
Avatar - Atlis
3. 5. 2016 13:25
Re: Nepovedené Ecoboosty
Pokiaľ môj 207k 1.6EB zíde pod 5l pri okreskových 90km/h, tak si myslím, že je to viac ako ťažký priemer...
2. 5. 2016 19:52
Re: Nepovedené Ecoboosty
Ford nikdy neumel extra sporive motory, ale jak pise Ozzman, dynamiku a sportovniho ducha to umel a stale umi dokonale. 1.6 EB ja osobne povazuji za nejlepsi maly turbomotor ve sve dobe vzniku. S 1.5 nemam zatim zkusenost, ale co jsem slysel tak nekdo tvrdi, ze je stejny a nekdo dokonce o fous lepsi v nizsich otackach. Nicmene hodnotit Ecoboost je potreba minimalne po najeti 10 tKm.
Avatar - Atlis
3. 5. 2016 13:24
Re: Nepovedené Ecoboosty
Je to presne naopak, 1.5 je horšia v nižších otáčkach a lepšia vo vyšších (ľahšie sa točí). A najazdených mám 105.000km.
9. 5. 2016 17:32
Re: Nepovedené Ecoboosty
Musim suhlasit ze 1.6EB je zatial bezproblemovy motor. Sam mam odjazdenych na Focuse 1.6EB 134KW verzii cez skoro 60K a spotreba je velice nachylna na styl jazdy. Najma dialnicne tempa cez 150 znamenaju uz spotrebu 9+.

Velmi uspornym by som ho ja osobne nenazval, najma ak si porovnam spotreby 140k 1.4TSI Golfov na spritmonitore je tam rozdiel cca 0.7 l v prospech TSI.

Ja mam na FF dlhodoby priemer s jazdami najma dialnice a mimo mesto 7.2 (spritmonitor). Stale si vsak myslim ze vzhladom na vykon je to priemerne usporny motor. Pre mna osobne nejakych tych par dc benzinu navyse nezavazi, najma ak zohladnim katastrofalnu povest 1.4TSI a ich spolahlivosti.
2. 5. 2016 13:28
Test
Vcelku hezky napsaný text, ale dovoluji si s některými výroky nesouhlasit po již více než třech týdnech za volantem.

Podvozek v normálním režimu kostitřas rozhodně není a na denní ježdění po Praze není problém (ve sportovním režimu už samozřejmě ano a ta změna je zásadní).

Brzdy bych gumovými nenazval, jsou velmi dobře dávkovatelné a to možná budí pocit gumovosti...ono kdyby byly brzdy ostré jako břitva, tak bude problém s dávkováním. U RSa mi vyhovuje to, že když si chci lehce přibrzdit a jen tak ťuknu do pedálu, tak spolujezdec neletí okamžitě k přednímu oknu.

Torque steer u řízení je zcela minimální, změny směru na kolejích bohužel jsou, což není úplně příjemné, ale dochází k nim ve chvíli, kdy člověk jede rychleji a měl by věnovat pozornost řízení, takže se s tím dá počítat a pracovat. Docela mě baví poměrně dost dobrá zpětná vazba od kol.

Ta poznámka o tom, že RS ztrácí na brzdách a v nájezdu je zřejmě asi spojená s článkem mezi volantem a pedály. Právě proto, že auto vůbec neodskakuje a skvěle brzdí je rychlé vždy (Rko - předpokládám, že to je pro vás etalon není rozhodně rychlejší v nájezdu) a to i při nájezdu.

No a abych jen nechválil a nezpochybňoval, tak musím potvrdit vyšší polohu za volantem. Škoda, že ta skvělá Recara nejdou snížit alespoň po vzoru MRS.

Na závěr by mě zajímalo, který současný hot-hatch by dostal 5 hvězd...co je aktuálně víc? Snad jen Mercedes, ale ten je taky o pořádný kus dražší.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - iudex
2. 5. 2016 14:20
Re: Test
Ani s tým Mercedesom by som si nebol istý, to dostalo v porovnávačkách viackrát na frak od slabšieho Golfa R.
Focus RS iste nebude dokonalý, ono to je dané už tým základom, ku ktorému možno mať rôzne výhrady, od dizajnu cez spracovanie interiéru až po infotainment, ale tá nadstavba vo verzii RS to všetko prebíja. Ohľadom jazdy, režimov a ich použiteľnosti by som nebral Foktove názory za bernú mincu, ono na RS už jazdilo dosť slušných novinárov i pretekárov a vyjadrovali sa inak. Pre mňa jediné, čo je otázne, je tá tvrdosť podvozku, to je dosť individuálne a už ST bolo pre mňa na hrane, tak sa obávam, že RS už bude pre mňa príliš tvrdý. Musím skúsiť osobne (škoda, že na SK predvádzačka bude až v lete).
2. 5. 2016 14:31
Re: Test
..nove faceliftove AMG 45 jazdi vraj inac ako to stare..sam som zvedavy na dni Mercedesu na okruhu na Slovakiaringu ako tam bude jazdit.

Podla mna budes milo prekvapeny fungovanim podvozku na nasich cestach.Nepripadal mi ten podvozok prehnane tvrdy.
Avatar - Michal Fokt
2. 5. 2016 16:06
Re: Test
Vidím, že souhlasíte pouze s vysokým posazem, což není úplně široký konsenzus. ;-)

1/ Záleží na tom, na co jste zvyklý a kde jezdíte. Auto má, když nepočítáme Drift, 3 režimy, mezi které se dala tuhost pérování pěkně rozložit, leč nestalo se. Pokud to vezmeme čistě pragmaticky, je FRS nejtvrdší HH své třídy. Režim Normal je tvrdší, než +R u Hondy a to určitě není v pořádku. A v +R bych po silnicích nejezdil také, pokud bych si zrovna nechtěl zařádit.

2/ Ano dobře se dávkují, to jsem napsal. Dávkovat dobře ale lze brzdy i bez tohoto efektu. Na druhou stranu FRS nechce být zase až tak ostrý, jak se na první pohled zdá. Pak je ale zase úplně zbytečně tuhá ta spojka. ;-) Ten nepoměr mezi pedály tam prostě je.

3/ Ano, píši, že se to děje pod plným plynem, což je efekt torque steeru. Sice se mnou nesouhlasíte, ale vlastně jste to potvrdil. :-) Ovšem počítat a pracovat se s tím nedá, jak chte pracovat s vyjetými kolejemi boulemi na asfaltu? Musí se s tím bojovat.

4/ Ano, jsem na řízení poleno, naštěstí si toho za 18 let testování nikdo nevšiml. Ne, fakt nemluvím o Golfu R. Jako benchmark jsem měl CTR. Holt i sebechytřejší 4x4 má své nevýhody. Třeba +120 kg...

5/ Ty testy tady jsou prolinkované, STI i AMG ode mne dostaly 4*, pokud se nemýlím. nejde o to, co je aktuálně víc, ale jestli si auto zaslouží absolutorium. Podle mě ne, protože má určité nedostatky.
2. 5. 2016 16:21
Re: Test
Souhlas s vysokým posezem a taky jsem neoponoval proti řazení ;) To není úplně strojové, já bych ho nenazval gumových, ale je tam co zlepšovat.

1) Auto má víc než tři režimy...ještě se dají tlumiče samostatně přepnout do sportovního režimu a pak je auto tvrdé a skutečně hodně kopíruje silnici. V normal modu na skořepinách mi to nepřijde nic za hranou, je to prostě RS a ne ST, to si člověk musí uvědomit.

2) Brzdy beru, je to asi o preferencích, mě to takhle naprosto vyhovuje. A souhlasím, že spojka je tvrdá dost a do popojíždění v kolonách to není ideální, navíc v kombinaci s tím, že řídící jednotka s otáčkami při rozjezdu nepomůže.

3) Nepotvrdil, já píšu o tom, že koleje tahají pod plynem, ale to není torque steer...ten nastává ve chvíli, kdy na rovném asfaltu při přidání plynu má auto tendenci tahat do strany, ale s kolejemi to přeci nemá nic společného. Na koleje je to citlivé díky tuhosti podvozku, velikosti a šířce kol a řízení, které není úplně tupé a posílá zpětnou vazbu.

4) Nerad bych, aby to vyznělo tak, že jsem Vás chtěl urazit. Vy jste v článku nevysvětlil proč podle Vás auto ztrácí na brzdách a v nájezdu, já si to navíc nemyslím, díky 4x4 téměř celou zatáčku můžete jet pod plynem a zadek Vás krásně vytáhne ven jako po kolejích, takže to že by ztrácel je nesmysl - navíc vůči předokolce. Kdybych tipoval, že to srovnáváte s CTR, tak bych byl asi ještě kritičtější - ale to prostě s CTR ani srovnat nejde, tam kde CTR jde po tečně ven, RSo zrychluje a jede dál.

5) Pokud se na to podívám optikou, kterou popisujete, pak se 4,5* souhlasím, i když tedy před třemi lety jste dal A45, taky 4,5* a to podle mě nebylo tak skvělé
:-!
Avatar - Michal Fokt
2. 5. 2016 17:09
Re: Test
Já to teď vezmu trošku odzadu, protože tomu začínám rozumět. Rád se pobavím s někým, kdo ví, o čem mluví, nakonec se v řadě věci shodneme a liší se pouze úhel pohledu. Současně ale chápu, že jste v seznamovací fázi s vlastním novým autem, tohle stádium já musím přeskakovat.

Pokud si myslíte, že lze téměř celou zatáčku projet pod plynem, pak jste do ní najel příliš pomalu a časem budete na brzdách později a na plynu až před apexem. Stejně tak asi až později objevíte ten torque steer. Nebo neobjevíte, tím lépe pro vás. :-)

Spousta lidí se tu v diskuzi diví, proč píšu o Civicu. A překvapivě i ti, kteří ještě přednedávnem tvrdili, že FRS vymaže CTR ze silnice. Měl jsem štěstí, že se mi je povedlo dát dohromady. Proto píšu, že oproti němu Focus mírně ztrácí na brzdách a při nájezdu, kdy není šasi tak komunikativní, naopak získává na výjezdech, kde je CTR i přes samosvor a brake vectoring nedotáčivější.

Jste si opravdu jistý, že jsem já dával před 3 lety A 45 4,5*?
3. 5. 2016 11:12
Re: Test
na youtube je srovnani vsech HH... 5 dni stare tusim...
o pomalejsich najezdech tam pisou taky. v primce ztraci RS na AMG pomerne vyrazne, zejmena kvuli manualu. na okruhu pak RS bude pomalejsi nez AMG a to i na mokru. O gumovem razeni a brzdach tam mluvi take...
Sice nakonec RS vybrali jako nej, ale z jednotlivych hodnoceni moc dobre nevysel.
Je trochu vic zbesily, nez dobry, coz muze byt plus (bmw 1M), ale neni-li tvrdost podvozku vykoupena vykony... pak to pro mne trochu ztraci smysl.
Honda byla na mokru pomerne tragicka a nejlepsi podvozek a jizdni vlastnosti ma ve vysledku Megane... treba prijde ve schopnejsi konfiguraci nez ford...
2. 5. 2016 18:44
Re: Test
4) Že by si toho za 18 let nikdo nevšiml nevěřím. Stačí si přečíst diskuzi pod videem o FRS, tam si toho přinejmenším pár lidí všimlo >:-[]
2. 5. 2016 13:36
Umirneny vzhled...
skoda ze nedostal sirsi body....preci jen casto potkavam minulou generaci RSka..a je to krasna podivana....dravec na pohled......ted jsem jel za novym RS po jizni spojce...a je to na muj vkus prilis "vysoke" auto.....na to jaky vykonostni potencial je ukryty vevnitr...

..a i ty barva...je děsně nudná...proti jedovate zeleni :)

(btw v tom jel nejaky ocas co nezna predpisy.....a ohrozoval kde co mohl...:-/)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Googlit
2. 5. 2016 13:44
Skvělé napsaný článek
Díky za krásně napsaný článek. Hltá se to úplně samo včetně těch humorných poznámek. Líbí se mi i ta přirovnání k jiným autům se kterými měl člověk možnost jet. To poskytuje vcelku pěknou představu o tom jaké Rs je.

K RS samotnému musím teda říct, že to je přesně to co od HH očekávám... zábavu a žádné pozérství. I přesto že jsem nad Fordem nikdy neuvažoval a na Hh pro zábavu asi peníze z rodinného rozpočtu jen tak nevyčlením tak klobouk dolů před Fordem za to že si takovou technický dokonalou hračku může dovolit vyrábět, golf vedle něj chudák vypadá jako ten nejkonzervativnější britský lord.
Rozbalit vlákno
0
2. 5. 2016 15:03
jezdil jsem s nim taky a nesouhlasim s timhle clankem takrka
Mel jsem ho zapujceny pred tydnem stejne jako redakce a vysledkem bylo ze jsem si ho objednal. Auto je dle meho skromneho nazoru naprosto dokonaly, co mne jako predchozimu majiteli turboctyrkolek naopak vadilo je ze nema zadnou turbodiru a chova se prave jako atmosfera, hodne linearni nastup a nic vas nekopne nahle do zadku ... podvozek je ve standardnim modu tuzsi a kopiruje silnici hodne rychle, ale rozhodne neni tvrdy. Rizeni je dokonale presny, nedotacivost tam neni takrka zadna a lze to korigovat plynem ... prenaseni torque do volantu ? proboha ani naznakem, jen protoze je podvozek tak presnej a rychlej tak prenese nerovnosti jako vyjety koleje ... ale to tak ma bejt pane "redaktore" :-) .... prevodovka a razeni bezpochyby nejlepsi jaky u Fordu kdy udelali v aute do milionu, neda se srovnat s tim co jsem mel v Escortu Cosworth a vyrovna se smele Evu. Posez je vyssi ale sedacky jsou jedny z nejlepsich co jsem mel moznost sedet ... Drift mode je vicemene klukovina, neposila to jen vice krouticiho momentu, ale v podstate to umi tocit zadni polosy o par procent rychleji nez predni kola a proto se to sklapi do dveri ...
Ve svem mizernym zivote jsem vlastnil hodne ikonickejch aut na ktery se v top gearu ve svy dobe skladaly basne, mimo jine M3 E30, HF Integrale EVO2, STI RA type C, Evo 6 a 7, Escort RS Cosworth, BMW M3 E46, Ferarri 355 a mohu za sebe prohlasit ze lepsi auto v cene do 2 mio korun na trhu momentalne neni. je to pecka, bomba, a uz se nemuzu dockat az mi zavolaji ze si pro nej muzu prijit !!!
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Googlit
2. 5. 2016 15:16
Re: jezdil jsem s nim taky a nesouhlasim s timhle clankem ta
K autorovi bych nebyl tak přísný, jde o jeden z vůbec nejčitelněji napsaných článků tady který dává pocit že v tom autě fakt sediš. Jinak díky i za tvé doplnění, tichá závist a velká gratulace k výběru hračky... sen. :-)
Avatar - Michal Fokt
2. 5. 2016 16:28
Re: jezdil jsem s nim taky a nesouhlasim s timhle clankem ta
Je mi ctí a potěšením, že jste coby dřívější vlastník jedněch z nejikoničtějších aut historie zařídil diskuzní účet na auto.cz účet až po přečtení mého testu na Focus RS. :-)

Testů FRS hádám bude přibývat, uvidíme časem, jak se na konto Focusu budou vyjadřovat kolegové. Je pravdou, že se občas s ostatními neshodnu, třeba kritika na minulou generaci se začala objevovat někdy zhruba v době, kdy vyšel můj test. Teď píšu o novém FRS první na českém internetu. ;-)
2. 5. 2016 16:35
Re: jezdil jsem s nim taky a nesouhlasim s timhle clankem ta
zalozil jsem si ho prave pro tu neshodu v nazoru ... tak jsem kroutil hlavou, ze jsem se tu z toho musel vypsat ... :-)
Avatar - Googlit
2. 5. 2016 20:52
Re: jezdil jsem s nim taky a nesouhlasim s timhle clankem ta
Každé auto je krásné a ty ikonické vozy jistě ještě krásnější a to nejen vzhledem ale i technicky, nicméně svým způsobem je to jako s ženskýma... musíte si rozumět hlavně vy dva aby to byla pořádná jízda a to jak ve městě tak na okruhu, s veškerým dvojsmyslem který z toho jde jen vyčíst.

To, že si ta tvoje s jinými chlapy zase tak moc nerozumí je kolikrát přímo žádoucí, takže já bych v tom, že si s panem Michalem Foktem tvá nastávající RS v něčem trošinku nesedla zase takový problém nehledal :-)
2. 5. 2016 21:46
Re: jezdil jsem s nim taky a nesouhlasim s timhle clankem ta
Ahoj, taky jsem se svezl a musí s tebou minimálně v 1 věci nesouhlasit a to je řazení musím říci že v RS mk2 (co mám já,jen pro zajímavost kupoval jsem nové momentálně na tacho.231500 Km) je podstatně lepší a přesnější.U nového je řazení nic moc a je nepřesné a převodovka bych řekl že není také nic moc ale i přes to se tyhle chyby dají prominout.Jinak já řeším barvu až vyřeším objednávám taky.
3. 5. 2016 07:01
Re: jezdil jsem s nim taky a nesouhlasim s timhle clankem ta
dik za info, ja bohuzel nemel tu moznost svezt se v predchozi generaci Focusu RS, muj posledni ford byl Escort RS Cosworth kde bylo razeni hodne slaby a s dlouhou kulisou ... v porovnani s Lancer EVO mi ale razeni prijde minimalne na stejny urovni a zda se mi lepsi nez v STi cku ... muj pocit ... jinak ja to protahl na krev dvakrat Vapenkou (RZ prazskyho rallysprintu) a nenasel jsem opravdu zadnou vetsi vytku, narozdil tady od pana redaktora .... v podstate jedinou poznamku bych mel k zatahu motoru ... papirove jsem cekal ze to bude vic tahat a ono se tak nic prevratneho vykonove nedelo ... tusim ze je to spis tim linearnim rozlozenim kroutaku a zadna turbodira , po ktery to tak trochu vzdycky ma prijit , ale taky mam trosku obavu ze je to poladeny takhle zamerne kvuli RDU vzadu ... ona je totiz podle vyvojaru z GKN na hrane kroutaku ktery umi prenest ...
(coz mimo jine znamena ze jakejkoliv extra pridanej vykon na motoru pujde uz jen na predni kola)
a jinak barva je nejtezsi vyber, to je bez debat :-)
Avatar - miromen
3. 5. 2016 09:31
Re: jezdil jsem s nim taky a nesouhlasim s timhle clankem ta
Mě se třeba tahle "avatar" modra libi , ale k RS mi nejde a je škoda , že Ford nenabizi modrou , nazev neznam z promo fotek. Jinak nedavno jsem viděl ST v tangerine žlute a to byla paradni pokoukana.

[odkaz]

[odkaz]
Avatar - _Karel_
2. 5. 2016 20:27
Ford
Mám rád Fordy, měl jsem jich nemálo, ale za mě- teď dělají pro Evropu nejškaredší auta ve své historii. Při pohledu na tento RS musím zamačkávat slzu při vzpomínce na [odkaz]
Rozbalit vlákno
5
2. 5. 2016 20:56
Re: Ford
..veru tak :yes:
..cim starsie tym pre mna krajsie

[odkaz]
Avatar - miromen
2. 5. 2016 22:52
Re: Ford
Za mě je to přesně opačně. Po nemasne , neslane dvojce , přišel Ford s modelem , ktery ma naboj a šmrnc. Ale podobně jako u Golfa , dvojkovemu focusu pomahaji body kity v podobě ST a RS a to je i za mě velmi pěkna podivana. A třeba takove součastne Mondeo je pro mě nejpohlednějši vuz třidy.
Avatar - white label
3. 5. 2016 00:52
Re: Ford
Nemluvě o tomhle: [odkaz] ;-)
Avatar - _Karel_
3. 5. 2016 06:27
Re: Ford
Sakra, jak se mi jedničkový Focus nelíbí, tak tenhle je parádní :yes:
Avatar - white label
3. 5. 2016 13:48
Re: Ford
V jednoduchosti je krása, i díky třídvířku neuvěřitelně čistý design. :yes:
Avatar - fOE
2. 5. 2016 22:14
Trosku smutny pohled
Trosku smutny pohled, videt pod testem dost mozna jednoho z nejlepsich HH dneska po celom dnu min komentu, nez pod obycejnym clankem o 4 turbovem dieslovem BMW.
Holt obraz dnesni doby. :-|
Rozbalit vlákno
6
2. 5. 2016 22:41
Re: Trosku smutny pohled
Mozno to bude aj tym,ze predsa za poslednych par mesiacov tu bolo dost clankov o Forde RS.Uvidis ked pride porovnavaci test..to bude prispevkov kvoli hadkam a rozdielnym nazorom na jednotlive auta.

Ale nic to nemeni natom,ze proste dnes je ina doba a ludia uz tak "nezeru" auta typu Focus RS
Avatar - miromen
2. 5. 2016 22:54
Re: Trosku smutny pohled
Naštěsti zajem o toto auto je opačny , takže "řidiči" stale jsou. :-)
2. 5. 2016 23:02
Re: Trosku smutny pohled
A to je len dobre kedze to auto si to zasluzi :yes:
Skvela cena,super zabava,vynimocne jazdne vlastnosti
Avatar - AUDIRS6
2. 5. 2016 22:42
Re: Trosku smutny pohled
Presne toto ma napadalo cele dnesne poobedie, ked som sledoval, ako pribudaju komenty tu a o tom 4 turbovom naftaku. Ano, blba doba, ale asi aj nejake to % znechutenia niektorych, ked autor sice tajnostkarsky, ale pre neho typicky ide porovnavat tuto novu mainstreamovu 4x4 brutalitu, so svojim mokrym FWD snom... >:-[]
Keby pisal viac o podobnosti / rozdieloch s G R , alebo niecim porovnatelnejsim, bolo by to ine. Takto sa necudujem. :-!
Avatar - fOE
3. 5. 2016 08:38
Re: Trosku smutny pohled
Ja bych se primluvil aby se v redakci nejak rozumne domluvili a auta cca podobna pak testoval stejny autor. Pokud treba RS3 testoval Honza, tak bych se automaticky snazil aby i Golf R a Ford Focus RS testoval on, atd.
Predokolky by si zase mohl vzit do parady jiny autor, silne zadokolky nebo supersporty dalsi atd..
Kdyz se to dela stylem "jak to vyjde" nebo "at se protoci vsichni" tak je clanek ochuzen prave o to zajimave, o ty poznatky (byt lovene z pameti) ve srovnani s konkurenci.
Avatar - speedfred
3. 5. 2016 08:12
Re: Trosku smutny pohled
Pod testom takýchto aut zväčša komentujú ludia co tomu aj trosku rozumejú,prip budúci kupcovia. Takze paradoxne je niekedy menej viac, ked su komentáre k téme.
3. 5. 2016 06:52
Nesmutný pohled
Budu oponovat fOEmu, příspěvky pod články ani tak nevyjadřují co koho zajímá, ale o co se dá opřít nějakou vlastní myšlenkou nebo "myšlenkou".

O co snažší je kritizovat nový naftový motor od BMW než se nějak vyjádřit k Focusu RS? Mnohem...zhruba jako kohokoliv opalcovat za názor, ačkoliv palcíř nemá žádný argument.

Být tu test jakýhokoliv superauta, dopadne to stejně. Focusu RS i přes trochu "jandovský" test (nejsem příznivcem) palec nahoru.
Přes proklamace a srovnání s FWD je tohle auto, který dá ten úžasný pocit občasný jízdy bokem pomocí pohonu a motoru, ne odsazením zádi. ;-) :yes:
Rozbalit vlákno
4
3. 5. 2016 09:18
Re: Nesmutný pohled
neviděl bych to taky tragicky. Diskutovat o dieselu v obecné rovině je asi snažší, než mluvit konkrétně o autě, které je úplně nové na trhu a ještě v něm skoro nikdo ani neseděl...
Za mně - no dobrý, ale přece jen se z toho stala uniformní benzínová turbo čtyřkolka, i když na druhou stranu, když tohle pole vyklidilo Evo, jedna navíc se ztratí, nula od nuly pojde:)
Avatar - fOE
3. 5. 2016 11:24
Re: Nesmutný pohled
fOE oponenturu vita, lec oponuje. >:D
Pod novou R8, Golfem R, Mustangem atd. se toho namluvilo podstatne vic. A pritom to jsou auta stejne, nebo jeste vic exoticka. Tady mame (podle papiru) 90% audi RS3 za 65% jeji ceny a jen par desitek komentu? Cekal jsem vic, ale budu doufat ze o co mene komentu tu je o to vic lidi si clanek s radosti a nadsenim precetlo. ;-)
3. 5. 2016 11:26
Re: Nesmutný pohled
No jo, ale Audi patří do nenáviděnýho VAG, takže polovina komentů směřuje k tomu ;-)
Avatar - iudex
3. 5. 2016 16:39
Re: Nesmutný pohled
Súhlasím s webpajom. Ono je dosť ťažké vyjadriť sa k testu úplne nového, pomerne exotického a ťažšie dostupného auta. Pár ľudí už to šťastie má, že vedia, ako jazdí, ale pre drvivú väčšinu z nás je to mimo dosah. Sám som sa o RS u slovenského importéra informoval a dostal som odpoveď, že predvádzačka bude na salóne až v lete, takže dovtedy nie je objektívne možnosť sa s autom zoznámiť. Môžme riešiť vizáž a pod., ale vyjadriť sa k dojmom z jazdy bez akejkoľvek skúsenosti si koleduje o blamáž. Sám som jazdil s so slabším súrodencom Focusom ST či s koncepčne blízkym Golfom R, ale vôbec si netrúfam vyjadrovať sa k tomu, ako asi jazdí RS, najmä preto, že jeho pohon 4x4 je úplne nový a unikátny, preto skúsenosť s predokolkovým Focusom mi je nanič a rovnako tak s haldexovou štvorkolkou Golfom. Maximálne môžem konfrontovať dojmy jedného testéra s druhým.
Kdežto teoreticky vyjadriť názor na 4 turbá v BMW sa dá ľahko. >:D
Avatar - KANKUNEN
3. 5. 2016 09:18
Posaz
Dobrý výhled je z takového auta klíčová věc. Z toho auta musíš vidět i za roh a pořád hodnotit situaci, kdy to je ještě bezpečné a kdy by už to nemuselo vyjít. Prostě se ti nesmí stát, že v zatáčce dojedeš Tatru a nebudeš mít možnost ubrzdit nebo objet.
Řazení mělo být jako v MX5.
Rozbalit vlákno
0
3. 5. 2016 12:02
tohle s CTR proste neudelas :)
RS jako predjezdec na rally :-)
[odkaz]
Rozbalit vlákno
1
Avatar - KANKUNEN
3. 5. 2016 13:07
Re: tohle s CTR proste neudelas :)
CTR může být rychlé jak chce, ale posmykovat na sněhu je lepší i s Pandou 4x4.
Avatar - miromen
3. 5. 2016 17:00
Prvni postřehy z SK.
[odkaz]

Video včetně drift modu
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - TeeJay
3. 5. 2016 18:46
He´s back!
Ne, teď nemluvím o Focusu, je mi celkem volný, i když bych si ho na základě testu docela rád vyzkoušel, ale o Michalovi. V poslední době doslova přílivová vlna super napsaných testů sportovních aut, jako by se vrátila éra Autofunu. :yes: Jen houšť a větší kapky. Ještě kdyby se vrátila taky ta parta z diskuzí. :-(
Rozbalit vlákno
1
Avatar - iudex
4. 5. 2016 09:31
Re: He´s back!
Myslíš ako Kinga? ;-)
Avatar - iudex
4. 5. 2016 09:36
OT: GTI kráľom predokoliek
Tak tu máme nového kráľa Ringu (medzi predokolkami): Golf GTI Clubsport S vzal titul tajpáru a zajazdil najrýchlejší čas na Nordschleife: 7:49,21 min. [odkaz]
Rozbalit vlákno
2
4. 5. 2016 09:40
Re: OT: GTI kráľom predokoliek
Skvělý výkon, ale už jsem psal Woodymu, co má sakra co dělat rám v sériovým autě?! 8-s

Jinak čas je brutální! :yes:
4. 5. 2016 15:30
Re: OT: GTI kráľom predokoliek
BTG vyzerá na cca 7:24 to je ukrutné >:D