Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Evropské Automobily roku: Renault Clio (1991)

Renault dnes vyrábí Clio ve čtvrté generaci. Před šestadvaceti lety se objevilo to první, obchodně velmi úspěšné. Nejvyhledávanější verzí je ostrý Williams.
Zpět na článek
3. 5. 2016 11:10
3. 5. 2016 21:15
2. 5. 2016 18:57
Jooo Clio 1 generace...
Bylo po Favoritu druhé auto, co jsem používal a vzpomínám na něj rád. 1.4RN 58kW 3D z roku 1990 v červené barvě, přesně jako toto:

[odkaz]

Malé svižné autíčko, kam se vešli v pohodě 4 lidi a motor pěkně táhl, nebyl ještě ničím udušený. Nicméně když to člověk přehnal do zatáčky, tak mu to měkký houpavý francouzký podvozek dal sežrat >:D

Clio 1G bylo super mini ;-) :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - moreczech
2. 5. 2016 19:37
Renault toujours!
A na Williams vzpomínám se slzou v oku :-!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - bigi25
2. 5. 2016 20:03
Prosba na REDAKCI
Mohli byste k novým článkům o autech roku hodit vždycky odkaz i na minulé díly seriálu?
Nebo vytvořit rubriku COTY, kde budou všechny články o autech roku pohromadě?
Nikdy nemůžu najít starší díly, ale možná jsem jen slepej :-!
Rozbalit vlákno
1
2. 5. 2016 20:12
Re: Prosba na REDAKCI
No, těší mě, že je na tom někdo ještě hůř, než já. ;-)

Stačí do okýnka : "vyhledat" (vedle loga Auto.cz) napsat třeba - evropské automobily -, zmáčknout to červené "vyhledat" a máš všechny články za sebou pěkně seřazené. Hodně štěstí. :-)
Avatar - Ada je zase tady
2. 5. 2016 20:50
Klasický křáp :no:
Měli nadále vyrábět tu "pětku", byla pěkná a praktická. Vznik Clito znamenal začátek výroby křápů. :no:
Rozbalit vlákno
4
3. 5. 2016 00:16
Re: Klasický křáp :no:
Ádo, ty seš jak Plha, který byl taky vždycky pozadu za výkladem! 1) R5 druhé generace (Superpětka) se řadu let vyráběla s Cliem I souběžně (byť jen v nižších motorizacích a výbavách), 2) Každá automobilka musí jednou za čas své modely inovovat a poté vyvinout úplně jinou generace a Renalut samozřejmě není výjimkou 3) Ten tvůj "křáp" jménem Clio I si koupilo 4 miliony zákazníků, takže to asi až tak špatné auto nebylo.
P.S. Clio první generace před faceliftem bylo podle mého názoru na svou dobu mimořádně pohledné a komfortní auto, II. i III. generace se designově povedla podstatně méně. Krok s "jedničkou" srovnala až současná IV. generace, ta má ale ve srovnání s konkurencí nevýhodu v podprůměrné prostornosti a neuspokojivé nabídce benzinových motorů
Avatar - twistedTSD
3. 5. 2016 12:04
Re: Klasický křáp :no:
Clio IV. má problémy se spolehlivostí? To mě překvapuje. :-O Renault si ji (prý) poslední dobou hlídá a zrovna Clio není nějakým technologickým unikátem...
3. 5. 2016 13:55
Re: Klasický křáp :no:
Jak jsi přišel na spolehlivost? Nic takového jsem neřekl, "neuspokojivá nabídka benzínových motorů" je to, že si u tohoto auta nemám co vybrat - základní 1.2 16V je slabá, 0.9 TCe je dost nepovedený tříválec a jinak dobrá 1.2 TCe je zabitá výhradní montáží samočinné převodovky! :'-(
Avatar - twistedTSD
3. 5. 2016 17:07
Re: Klasický křáp :no:
Ale...jen jsem takhle "po ránu" četl spolehlivost místo prostornosti, neřeš. :-) Jinak souhlas, mně v něm ještě zrovna dvakrát nesedí interiér. Všude nějaké lesklé nesmysly a zvláštní tvary...
2. 5. 2016 22:14
sen husákových teenagerů
tohle a 205-ka byly káry o kterých jsem snil v osmnácti :-)
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Blue Sun
3. 5. 2016 07:01
Re: sen husákových teenagerů
Ale 205 jedině v Turbu!
3. 5. 2016 08:09
Re: sen husákových teenagerů
Ale prd, GTI uplne staci a k tomu Clio Williams a muzes je ob vikend střídat. Rohlík na tváři zaručen >:D :yes:
Avatar - euro89
3. 5. 2016 11:24
Re: sen husákových teenagerů
Já ze sportovních verzí snil o Uno Turbo mk1 (tenhle sen jsem si i v 17 splnil), pak Clio Williams a MG Maestro. Peugeot 205 patřil pro změnu v provedené Rolland Garros v zelené se světlou střechou a světlým interiérem společně s Roverem řady 200 (ve stejné barevné kombinaci) mezi mé oblíbené cabriolety. Je to pěkný si vzpomenout, o kolika autech tenkrát člověk snil. Dneska bych měl problém si vybrat vůbec nějaké, pokud nebudu počítat exotické a cenově nedostupné značky jako Morgan, Noble, Lotus...
Avatar - sendador
3. 5. 2016 07:08
Nejhezčí Clio
napříč všemi generacemi :yes:
Rozbalit vlákno
1
3. 5. 2016 13:56
Re: Nejhezčí Clio
Souhlas, ale ještě bych dodal, že před faceliftem, ten změněný tvar světlometů se mi vůbec nelíbil. :-!
Avatar - euro89
3. 5. 2016 11:10
Clio Williams
Ač Renault už roky rozhodně nepatří mezi mé oblíbené značky, tak jejich modelovou paletu z konce 80. a začátku 90. let jsem měl rád. Modely R19, R21, R25, Safrane i první Clio (podle mě nejpovedenější malý Renault) se mi vždy líbily. A samozřejmě jako už tenkrát velký fanoušek Williamsu v F1 patřilo Clio Williams mezi mé oblíbené hot-hatche. :-)
Rozbalit vlákno
0
3. 5. 2016 11:16
Posunutí čela kabiny dopředu - zkácení kapoty (cab forward)
Clio bylo v tomto ohledu nápadně první. Přineslo to prodloužení obou dveří - přední hrana př. dveří jde za podběhem dokonce viditelně zpět -, což umožnilo krásný vlez do tak malého auta, a nejen to - přineslo to i větší prostor uvnitř. Dále to přineslo zpevnění horního ukotvení McPhersonových závěsů ("hrnců") příčkou mezi kabinou a motor. prostorem. Vytovřil se tak i pevný "uzel" A-sloupků, oné příčky, "hrnců" a dopředných nosů (tzv. kolejí). Clio se stalo vzorem až do dneška i u vozů vyšších tříd.

PS: Současné nové Mazdy 3 a 6 mají nápadný posun čela kabiny zpět a motoru naopak dopředu (vzhledem k přední nápravě). Nikdo to nekomentuje, natož, aby napsal proč.
Rozbalit vlákno
6
3. 5. 2016 14:01
Re: Posunutí čela kabiny dopředu - zkácení kapoty (cab forwa
To není žádné tajemství - na první pohled nesmyslně dlouhá příď (resp. motorový prostor) moderních Mazd s motory Sky Activ je způsoben tím, že tyto motory kvůli své extrémní kompresi vyžadují méně příkrý úhel sklonu výfukových svodů vůči bloku motoru směrem dozadu pod auto, takže podélně zabírají mnohem víc místa, než je u příčné zástavby agregátu obvyklé. Na efektivitu využití obestavěného prostoru to samozřejmě má velmi negativní dopad, a designu to taky neprospívá - nejvíc to vadí u Mazdy 3 s kratší zádí hatchback... :-!
3. 5. 2016 14:14
Re: Posunutí čela kabiny dopředu - zkácení kapoty (cab forwa
Děkuji za vysvětlení. Znamená to snad, že tlak výstupních plynů je větší, než by byl s menší kompresí? Pak je ale využití jejich tlaku pro pracovní takt méně dokonalé a účinnost menší, než by se zdálo z různých popisů výhod Sky Activ.
3. 5. 2016 14:29
Re: Posunutí čela kabiny dopředu - zkácení kapoty (cab forwa
To je celkem logický závěr, ale toto fakt nevím, tak hluboko mé technické znalosti nesahají. To je tak otázka na mistra Vaculíka:-)
3. 5. 2016 15:09
Re: Posunutí čela kabiny dopředu - zkácení kapoty (cab forwa
Už jsem si vývody výfuků z motoru (po staru: parohy) prohlédl. Ano, výstup je směrem ke kabině, je skoro vodorovný - dva a dva vývody se sbíhají a velkými oblouky vstupují do začátku sběrného potubí. Zabere to opravdu spoustu místa. Přiznám se, že při prohlídce v krámě jsem si tohodle nějak kloudně nevšimnul. Díky.
3. 5. 2016 16:37
Re: Posunutí čela kabiny dopředu - zkácení kapoty (cab forwa
Rádo se stalo! :-)
Avatar - Enthusiastic.driver
4. 5. 2016 08:02
Re: Posunutí čela kabiny dopředu - zkácení kapoty (cab forwa
Já mám pocit, že dlouhé řešení 4-2-1 bylo voleno mimo jiné kvůli průběhu výkonu - silnému středu a spodku.
A účinnost vzhledem k reálné úspornosti motorů také nebude marná.
Avatar - chetoos
3. 5. 2016 18:28
Nejlepší Clio všech dob
Je škoda, že už Renault nevyrábí taková auta, jako v 90. letech. Clio první generace je jedno z nejlepších malých automobilů té doby a taky nejlepší Clio všech generací. Konkurovat malému Renaultu mohl ještě Peugeot 205. Jo kde jsou ty doby, kdy se vyráběly takové skvělé auta. Dnes je auto, jen emisně škrcené a jsou takové bez duše.
Rozbalit vlákno
0
3. 5. 2016 21:15
Renault
Při čtení článku jsem si hned vzpomněl na konec 90 let, jak jsem se proháněl ve své R5 GTE 1.7 červené barvy, čili super pětce, která neskutečně seděla a hlavně jela i díky malé váze vozu, ale zase ty plechy byly neskutečně tenké a deformační zóny spíše žádné, většinu věcí jsem si opravoval sám, tak vím co měla pod slušivým "kabátem" po odstrojení. Škoda jen, že dosti zespodu rezla a N.D. byli nechutně drahé (citelně dražší než na klasickou R5), ale zase se to dalo řešit nákupem dílů na vrakáči. Spotřeba taky ale nebyla zrovna malá, když si člověk v tomhle autíčku chtěl zařádit. Svezeníčko v ní bylo ale skvělé a to i přes citelně tvrdý podvozek. Jo bejvávalo, nicméně jsem po čase jen tak z nostalgie koupil starší Clio II 1.2/55kW, coby třetí auto do rodiny, jako náhradní, kdyby náhodou moje nebo od manželky muselo do servisu a nebo sem tam na ježdění pro dceru a i v tom Cliu druhé generace jsou tady některé znaky v interiéru znát se svým předchůdcem R5. Nicméně ty problémy s elektrikou než jsem je u Clia vychytal si u staré R5 nepamatuji a občas jsem si při opravě i dosti zanadával, jak se výrobce snažil na některých dílech, hlavně nekvalitních konektorech šetřit. Dále klasika, jako ložiska v kolech a špatné těsnění pod hlavou a prorezlej chladič. Prostě další Renault už bych nechtěl a když jsem viděl i ceny některých N.D. na novější vozy, tak tuto značku již raději přenechám jiným.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ada je zase tady
3. 5. 2016 23:48
Re: Renault
přesně o tom jsem tam nahoře psal :yes: rendlík never more!
4. 5. 2016 08:06
Clio bylo první
Tak to je štreka let co jsem měl Clio :). Nezapomenu na moje první auto, Clio s 5ti stupňovou převodovkou bylo to střela auto, které jsem si šel koupit za našetřené peníze po maturitě do áček, vzpomínám na to jako dnes, jak mi táta přidal an to abych si mohl koupit ten lepší vůz.
Rozbalit vlákno
0