Novinky
Mě by zajímalo, z kterého Kamazu toto vychází. Neřešilo se před dvěma lety, že Loprais nemá "sériovou" kabinu, tak že s tím nemůže jet? Nějak se nemůžu dopátrat, že by Kamaz dělal něco aspoň vzdáleně podobné...
Kabina vychází z Mercedesu Zetros. A Mercedes s automobilkou Kamaz úzce spolupracuje (dodává hlavně kabiny a motory pro silniční tahače). Kamaz má zřejmě připravený nějaký typ vozidla právě s touto kabinou od Mercedesu a nebude pro něj problém vyrobit několik desítek kusů těchto vozů nutných pro homologaci (i za enu, že je nikomu neprodá a budo ustát v areálu továrny).
Tento kamion už vznikl téměř před rokem a byl úspěšně testován (jezdil v klasických modro bílých barvách), dokonce se již uvažovalo o jeho startu na dakaru 2016, takže to zase taková velká novinka není.....
Tento kamion už vznikl téměř před rokem a byl úspěšně testován (jezdil v klasických modro bílých barvách), dokonce se již uvažovalo o jeho startu na dakaru 2016, takže to zase taková velká novinka není.....
Taky dekuji, o spolupraci s Mercedesem jsem netusil .
Pro Buggyru je prodej závodních motorů velký zdroj příjmů z ktrého si může financovat pak svůj tým. Je nutné to brát tak, že pokud by se podařilo dodávat motory Kamazu, tak si může dovolit nasdit do závodu místo dvou kamionů, kamiony tři možná i čtyři.
A motory používané ve špičkových týmech na dakaru jsou na tom +- stejně (Gyrtech, MKR Technology, MAN, Iveco Cursor). Takže pokud kamaz nekoupí Gyrtech, koupí motor někde jinde.....
A jak je to s tou maximálkou nevíte? Třeba ten truck Buggyry, FatBoy tuším, má elektronicky omezenou maximálku dle jejich webu právě na 140. A ač je fakt že jsem četl že pořadatelé dělají Kamazu nějaké ústupky které by jinde neprošly (vzhledem k obnosu co z Kamazu teče do fondu soutěže) tak tohle mi přijde divné že by to jen tak prošlo. >😁
Takže, jaká je maximální povolená rychlost na Dakaru pro kategorii Trucků?
Jinak je maximálka v reálu u těchto trucků někde pod 200 Km/h
V roce 1988 měla možná vysoká rychlost kamionu při dakaru smysl (nebylo její omezení). Ale dnes při omezení rychlosti nemá smysl konstruovat auto na vysoké rychlosti. A u dnešních dakarských kamionů by nebyl problém při vhodném zpřevodování dosahovat rychlostí kolem 250 km/h (na rovné silnici), ale bylo by to úplně k ničemu.
Navíc v roce 1988 měl deRooy v kamionu dva motory (objem jednoho motoru 12 litrů) s celkovým výkonem 1100 - 1200 koní a točivým momentem 2 100 - 2300 Nm.
DeRooy junior má dnes v kaminu jeden motor (objem 12 litrů) s výkonem 950 - 1050 koní a točivým momentem přes 3200 Nm.