Kdysi se psalo že motor bude vycházet z Gyrtechu od Buggyry, nevíte zda-li to tak zůstalo? Plus mě zaujala maximální rychlost, 160 je více než slušné, ale já myslel že na Dakaru i jiných soutěžích tohoto typu je omezená na 140km/hod.
Ťažko povedať ako to s motorom z Buggyry dopadne. Viem, že niečo testovali a potom s veľkou slávou podpísali V8 Liebherr a ten ich veľmi na Dakare nepotešil. Každopádne ak by im Buggyra dodávala motory, bol by to z jej strany trošku gól do vlastnej bránky (dodávať jednému z najväčších konkurentov na DAKARe).
V minulém roce tento kamion (ještě v modro bílé barvě) byl testován s motorem Gyrtech, najezdil s ním cca 30 000 km. Zároveň, ale rusové testují motory Liebherr, tak je možné, že je nyní v tomto autě právě motor Liebherr.
Pro Buggyru je prodej závodních motorů velký zdroj příjmů z ktrého si může financovat pak svůj tým. Je nutné to brát tak, že pokud by se podařilo dodávat motory Kamazu, tak si může dovolit nasdit do závodu místo dvou kamionů, kamiony tři možná i čtyři.
A motory používané ve špičkových týmech na dakaru jsou na tom +- stejně (Gyrtech, MKR Technology, MAN, Iveco Cursor). Takže pokud kamaz nekoupí Gyrtech, koupí motor někde jinde.....
Tak ono je to jako v F1, kde Ferrari, Mercedes, Renault poskytuje motory jiným týmům, které jim mohou konkurovat, nicmene je to solidní zdroj příjmů, tak proč ne. Jen o motoru to není.
Díky všem za odpovědi, o tom druhém motoru jsem nevěděl.
A jak je to s tou maximálkou nevíte? Třeba ten truck Buggyry, FatBoy tuším, má elektronicky omezenou maximálku dle jejich webu právě na 140. A ač je fakt že jsem četl že pořadatelé dělají Kamazu nějaké ústupky které by jinde neprošly (vzhledem k obnosu co z Kamazu teče do fondu soutěže) tak tohle mi přijde divné že by to jen tak prošlo. >:D
Takže, jaká je maximální povolená rychlost na Dakaru pro kategorii Trucků?
Rychlost je omezená na 140 Km/h a je hlídaná přes satelit. Tam by těžko měl Kamaz nějaké ústupky.
Jinak je maximálka v reálu u těchto trucků někde pod 200 Km/h
A jakou to má souvislost?
V roce 1988 měla možná vysoká rychlost kamionu při dakaru smysl (nebylo její omezení). Ale dnes při omezení rychlosti nemá smysl konstruovat auto na vysoké rychlosti. A u dnešních dakarských kamionů by nebyl problém při vhodném zpřevodování dosahovat rychlostí kolem 250 km/h (na rovné silnici), ale bylo by to úplně k ničemu.
Navíc v roce 1988 měl deRooy v kamionu dva motory (objem jednoho motoru 12 litrů) s celkovým výkonem 1100 - 1200 koní a točivým momentem 2 100 - 2300 Nm.
DeRooy junior má dnes v kaminu jeden motor (objem 12 litrů) s výkonem 950 - 1050 koní a točivým momentem přes 3200 Nm.
Mě by zajímalo, z kterého Kamazu toto vychází. Neřešilo se před dvěma lety, že Loprais nemá "sériovou" kabinu, tak že s tím nemůže jet? Nějak se nemůžu dopátrat, že by Kamaz dělal něco aspoň vzdáleně podobné...
Kabina vychází z Mercedesu Zetros. A Mercedes s automobilkou Kamaz úzce spolupracuje (dodává hlavně kabiny a motory pro silniční tahače). Kamaz má zřejmě připravený nějaký typ vozidla právě s touto kabinou od Mercedesu a nebude pro něj problém vyrobit několik desítek kusů těchto vozů nutných pro homologaci (i za enu, že je nikomu neprodá a budo ustát v areálu továrny).
Tento kamion už vznikl téměř před rokem a byl úspěšně testován (jezdil v klasických modro bílých barvách), dokonce se již uvažovalo o jeho startu na dakaru 2016, takže to zase taková velká novinka není.....
mrkni si ich stránky, ten cestný ťahač je defacto jemne faceliftovaný MB AXOR. Ale na sklápačkach som videl aj kabíny z MANu série 2000. Tak ako u Tatry tak aj u Kamazu platí, že vývoj a výroba novej kabíny je z ekonomického hľadiska očividne nerentabilné, resp. priveľmi nákladné.