Jako vždy v této sérii článků se jedná o velmi kvalitní materiál nabitý spoustou zajímavých informací, ovšem s hodnocením designu Leafu větou "design exteriéru se povedl" asi moc lidí souhlasit nebude. Pro mě je to přímo nejošklivější sériový hatchback všech dob a netuším, proč to tak Nissan udělal - vždyť i elektromobil by mohl mít pohlednou a sympatickou karoserii, ne? :-O
Vzhled je motivován a dán především snížením odporu vzduchu, aby ten ještě dále neomezoval malý dojezd. A to tím spíš, že jeho větší výška dost zvětšila čelní plochu - viz příspěvek "Leaf".
Design Leafu možná šokuje v České kotlině, kde jsou lidé za prvé zvyklí že z deseti aut co projedou je 5 škodovek a 3 ostatní VW styl. Věř mi, že v zemích s větším podílem japonských aut si Leafa pomalu ani nevšimneš. To je jako kdybys se projel v USA Octávkou :-) Souhlasím s redakcí, Leaf je konečně elektromobil co vypadá jako normální auto. To se o BMW i3 říct nedá, navíc je menší, kufr má jen 250l a navíc stojí skoro o půl milionu víc...
Ano, jezdil jsem s nim.
Neocekavam, ze bys to pochopil, ostatne fakt, ze nechapes ani tak jednoduchou a kratkou vetu jako je ta moje nahore, svedci o tve (ne)chapavosti dostatecne... Ale zkusim to.
Nepsal jsem, ze je to "nejhorsi auto vsech dob", ale nejhorsi - a ted davej velky pozor a cti cely text v uvozovkach - "nejhorsi auto roku vsech dob". Jinymi slovy je to nejhorsi vitez COTY vsech dob.
Uz chapes, nebo mam ve vysvetlovani pokracovat?
som si tedy ulavil... ´´Neocekavam, ze bys to pochopil, ostatne fakt, ze nechapes ani tak jednoduchou a kratkou vetu jako je ta moje nahore, svedci o tve (ne)chapavosti dostatecne...´´
Nissan Leaf sice svým vzhledem připomíná hatchback nižší sřední třídy, ale je z nich nejdelší (o 15-20cm), nejvyšší (o cca 5-10cm) a také nejhmotnější (o cca 130kg), a přitom téměř s nejmenším zavazadlovým prostorem (jen 370 litrů). Svou délkou odpovídá již kombíkům odvozených z oněch hatchbacků, ale ty jsou o 100kg lehčí a mají zavazadelník o 100-130 litrů větší. Jeho větší výška je totiž daná umístěním akumulátorů v zadní části podlahy a pod zadními sedadly, což si vynutilo vyšší posaz vzadu, a tím právě vyšší výšku vozu. Akumulátory si vynutily také poměrně velký rozvor (2700 mm), a tím větší délku vozu a také újmu na objemu kufru - navíc při rozložení zadních sedadel s velkým schodem (opět aku.). Rovněž jeho velká hmotnost je daná především akumulátory.
Setkal jsem se s tím, že Nissan Leaf až někomu připomíná MPV - ale to jen výškou; protože ji však nemůže mít využitou k prostoru pro nohy a hlavy pasažerů a nemá variabilní interiér, MPV to jistě není.
Na druhú stranu interiér nemá nijak malý a na bežné denné jazdenie po meste a blízkom okolí je z pohľadu pohodlia lepšou voľbou ako autá typu Polo alebo Corsa...
Polo a Corsa jsou auta o 1velikostní třídu menší. Leaf svou vnější velikostí není městské auto. A na vzdálenější (rodinné) trasy má zase malý zavazadelník (a malý dosah).
Leaf - jak jsem psal - má být nižší střední třída, ale velikostně a hmotnostně z ní vyčuhuje. Seděl jsem v něm a uznávám, že je uvnitř prostorný (i sezení je velmi dobré), ale při takovém vnějším objemu to není žádná přednost.
V Leafu je místa opravdu dost, pro hlavu i nohy, můžu potvrdit z vlastní zkušenosti a to mám 190. Co se týká rozměru a hlavně v Čechách milovaného kufru tak například nejpodobnější auto Golf+ má kufr necelých 400l (zadní sedačky v poloze aby se tam někdo vešel). A pokud má někdo pocit že je Leaf drahý tak právě ten golf ve výbavě jako má Leaf stál úplně stejně ;-) Leaf je udělaný jako prostorné auto pro rozvoz rodiny, ne přepravu ledniček.Jak říkáš, vzhledem připomíná hath nižší třídy ale když ho zaparkuješ vedle Corsy nebo Fiesty je spíš jak Scenic. Ovšem s menším kufrem. Týden po tom co jsem s Leafem jezdil celý víkend jsem měl Golfa a první pocit byl že sedám do auta o třídu nižší, a to včetně zpracování.
To právě neobstojí. Vnějšími rozměry je až jako MPV - a spíš větší MPV!! Ale MPV to není. Viz původní příspěvek a odpověď Teslovi.
Jak jsem psal: aku si vynutily ve srovnání s hatchbacky nižší stř. třídy silně nadprůměrný rozvor, a tím vzniklo ono velké místo pro nohy. Ale i v délce mimo tuto třídu už nezbylo na kufr.
Ale to snad ne. R. Zoe je přeci o 1 délkovou třídu menší auto - má cca 4 m (4,08 m) -, než je nižší střední třída (ta má 4,2-4,35 m).
Zoe je třída Corsy, nebo Pola, které tady jsou i jinde zmíněny. A mohli bychom zase porovnávat!
Leaf je vnějšími rozměry podobný ne Astře, nebo Golfu (hatchbacky nižší stř.třídy), ale odovídá MPV Renault Scénic (ne Grand, ale ten menší) a ten je vnitřním prostorem, obsaditelností a variabilitou nesrovnatelný. A i pohotovostní hmotností.
Prostorově lepší hatchbacky nižší střední třídy mají dokonce v druhé řadě místo pro tři lidi (např. Hyundai i30 nebo Fiat Tipo) a to tady u Leafu nemůže být o středním místě ani řeč (aku!!!).