"Nejdrsnější" je na tom červená linka kam se podíváš, tzv. čím víc pruhů tím víc Adidas/Type-R. Majitel nové CTR nafasuje červenou linku i na čelo, aby ladil k vozu. Třešničkou na dortu je pak infantilní červená "trumpetka" mezi koncovkami výfuku. >:D:yes:
tak tohle by šlo :yes: Placka, z které jde respekt už jen při letmém pohledu... Zadní kola už nejsou konečně utopená ;-) S tímhle to nemůže být krok vedle. Jsem jen zvědavý, jak odladí jízdní vlastnosti, a zda se bude jednat o mašinu vhodnou spíše na okruhy, nebo trochu "vyměkne" a bude trochu civilnější. Deset palců hore :yes:
S těmi jízdní vlastnostmi a vzhledem neutopených kol bych nejásal, tady sice píšou 19, ale na jiném webu udávají, že je TYPE-R focený s 20 palcovými koly a nebo si mohou pomoc pro focený podložkami, což se taky stává.
Už současný Typer-R patří k tomu tvrdšími ve skupině HH a ty dvacky by tomu teda moc nepřidaly.
Jo, jsou to 245 mm široké pneu na 20" discích.
Má být v prodeji už příští rok, takže chudáci co leta čekali na CTR 9G, budou mít za rok už neaktuální model. A s touhle novou výkonnější CTR mají v plánu sebrat aktuální rekord GGTI CSS na NS.
Kde jsou fanoušci H-klubu, kteří tu tvrdili, že ho Honda hravě překoná ještě se současnou CTR? ;-)
K tomu casu Clubsportu na Ringu sa opomina jeden podstatny fakt. Ring pred testovanim Clubsportu presiel zmenami. Na Flugplatze zrusili ,,skok" a na dvoch usekoch je novy povrch. Jazdia sa tam teraz o par sekund lepsie casy, takze porovnavat cas Clubsportu, ktory zajazdil rekord uz po tychto upravach s casmi Megane a TypeR je mierne povedane neferove... Nie ze by mi na tom zalezalo, je to len marketing a sekunda hore dole na Ringu nehra v realnom zivote ziadnu rolu. Tam su tieto auta co sa tyka rychlosti maximalne vyrovnane a rychlejsi bude vzdy len lepsi vodic, bez ohladu na to, ci bude sediet v Megane, Civicu alebo Clubsporte.
Copak fanoušci, ale především samotná Honda tvrdila, že rekord CTR G9 předvede s produkčním autem (protože to co zajela bylo s upraveným továrním prototypem) a jak se zdá, tak na to v tichosti zapomněla a slibuje rekord s novou generací.
Zajímavé, že se nezaměřuje jak slíbil na NS se seriovým autem, asi ví proč.
Tady jsem vypsal okruhy, kde má zajetý čas CTR a zároveň nějaká jiná aktuální předokolka, dopadá to pro CTR 1:6.
Ty časy na ringu o 20 s horší než tovární jenom vypovídají o tom, jak moc jsou tovární časy mimo jakoukoliv realitu běžně prodávaných aut (a to nemyslím jenom Hondy, ale třeba úplně stejně u Seatu nebo jiných) a jak moc úprav je na továrních autech o kterých nemáme šanci nikdy se dozvědět, protože zájem automobilky je jenom dosáhnout číslíčka pro použití v marketingu. Nespočet i velmi dobrých jezdců má kdykoliv možnost předvést, že "Horst" je tele a zajet čas s Cuprou, CTR nebo MRS o sekundu či dvě horší než továrna. Kupodivu se to nikomu nedaří (logicky, jak správně píšeš je potřeba spousta času a hlavně prostředků, nechat si vyrobit speciální gumy, co vydrží 30 km ale je to superlepidlo něco stojí, jezdit do zblbnutí a najít tu správnou agresivní geometrii, která nemá nic společného se sérií, také něco stojí, zapomenout omylem v ECU mapy, které pustí motor ke 400hp sice nic nestojí, ale je potřeba odzkoušet jestli to vydrží alespoň 20 km a tisíc dalších drobností, které z auta udělají "vhodné" náčiní). Jinak "Horst" jezdí po ringu s daleko většími raketami a u některých se dokáže přiblížit času udávanému továrnou, naposledy třeba s Carrerou S (7:34), což je hodně blízko tomu co dalo do placu Porsche jako tovární čas (7:33). Takže aby byl zas takový obr matlák, který s pomalými předokolkami dokáže prošustrovat 20 s. a na druhé straně se se skutečně rychlým autem přiblíží Liebovi či jinému továrnímu jezdci, tak tomu prostě nevěřím a jeho časy považuji za daleko reálnější a vypovídající než sedmilži továren. Asi není daleko doba, kdy nám výrobci předokolek budou věšet na nos, že s 300hp předohrabem lze NS jet kolem 7:30. Kdo tomu chce věřit, prosím, já bych to bral s velkou, asi tak 30 s. rezervou.
Na tom opravdu může něco být, ale nemyslím si, že by to byla až taková kovbojka a že by šlo v první řadě u kohokoli o to, kdo co lépe našvindluje. Někde jsem četl rozhovor od někoho z Koenigseggu, kde popisoval, co všechno to obnáší. Klíčové je v první řadě počasí a prázdná trať. A pokud se automobilka chce prezentovat tím nejlepším, musí mít optimální podmínky. Horst přijede, něco zajede a tyhle věci neřeší.
No kovbojku z toho dělají továrny, trénovat mohou kdykoliv, zrovna nyní je na ringu skoro ideální počasí už dlouhou řadu dnů a na rekordní pokus si zaplatí okruh pro sebe, takže prázdná trať není vůbec žádný problém (když to není problém pro hloupého Horsta). A jezdců, kteří v nejrůznějších kategoriích jezdí třeba 24h N a mají najety stovky kol jsou k dispozici desítky. Tak jaká věda, jaké dlouhé přípravy, jaké enormní náklady, pokud ovšem "neladí" auto? Horst především nic nedělá s autem, tak jak jej dostane od dealera, tak s ním hupsne na trať. Ovšem ostré kolo jede také na uzavřené trati a vždy na jaře nebo na podzim, na suchu a za teplot kolem 20-25 st.(s CTR za ideálních podmínek, slunečno, teplota vzduchu 21, teplota trati 24). Viz třeba zde ostré kolo s Caymanem GT4
[odkaz]
Osobně umím nějaký rozdíl mezi továrnou a Horstem pochopit, tovární pilot má jistě od inženýrů rady kde podle telemetrie udělal jakou chybu a jak se zlepšit, ovšem víc jak 20 s. v této třídě jezdců neberu, leda že by to Horst jezdil s dotankováním a zapomněl o tom napsat. Enormní náklady, dlouhý čas a hodně úsilí jistě stojí továrnu příprava auta do produkce, to jsou stovky hodin, neustálé ladění, vyhodnocování dat, přenastavování, zkoušení variant etc.
Myslím, že v době, kdy prohlášení padlo, ještě nebolo zcela jasné, kdy bude CTR 5G. Když vyšlo najevo, že přijde půl roku po představení 5D X.G a do toho se připletl roční ban na Ringu, asi to trošku ztrácí smysl, přece jen to vyžaduje spoustu času a prostředků, které autu pár měsíců před koncem výroby nepomůže. Ale je to jen má teorie... Zase máš bonus v podobě rekordů na dalších tratích. ;-)
Prototyp byl super, hlavně ten zadek. Reál je trošku slabší, ale nakonec proč ne, asi bych s tím dokázal žít... pokud bych tím teda nemusel jezdit někam za klienty.
Tohle auto je samozřejmě mimo můj rozpočet, řekl bych nejmíň o třetinu ceny. Nicméně, Hondy mám rád, pár si jich i koupil a tak sleduji vše, co tady do Evropy "vypustí". Máš pravdu, že koncept poslední generace byl mnohem pohlednější, viz třeba ta šíře zadní nápravy, pak třeba plynule navazující zadní spoiler, přední partie taky někde jinde, apod. Škrty jsou ale škrty, tak vzniklo to, co vzniklo...
Nový model už v sérii není, alespoň pro mě, tak rozporuplný, jak předchozí, a navíc tohle prototypní Erko se zase až tak neliší od výchozí verze. Takže snad to nezmastí a nevzejde z toho úzkokolejka a další slátanina. Co se týče jízdních vlastností, myslím, že ty dvacítky by ten zbyteček komfortu úplně zabily, devatenáctky jsou na hatch už tak ne lehce stravitelný extrém - třeba takové FF ST?
Jo, no. Mini místo v podbězích ještě malinko je. Jestli to je fakt položené na 30 profilu, tak potěš koště, chudák řidič a ještě větší ten, kdo to bude přezouvat.
Falešné otvory (na chlazení brzd?) na bocích předního i zadního nárazníku jsou to nejhnusnější, co Honda za poslední roky vymyslela.
Auto může být klidně nejlepší ze všech HH, ale styděl bych se v něm jezdit.
Máš pravdu, nemá falešné otvory. Má zaslepené mřížky, vzhledově si hrající na nasávací otvory. To je horší, než nefunkční, ale opravdový otvor. :-)
Bez nich by se mi asi Civic X (ne CTR!) líbil.
Ale jdi, to bys nemohl sednout beze studu do ničeho, má je i něco tak úzkoprsého, jako je Golf R a GTI. Je to prostě dekor. Ničemu nevadí, na rozdíl od díry bez užitku.
"...má je i něco tak úzkoprsého, jako je Golf R a GTI." >:D >:-[]
Úzkoprsý může být maximálně tak člověk, který tohle slovo použije ve vztahu k jakémukoli autu, nebo jiné věci. :*)
Zjisti si příště nejdřív význam slov, které chceš nutně použít v textu příspěvku. ;-)
Podla mna totalna pecka, vyzera fantasticky. Raketa, na prvy pohlad rychle, agresivne auto. Kto chce uhladeny konzervativny dizajn ma toho na trhu na vyber viac ako dost... Som rad ze aspon niekto ide inou cestou. Niekedy mam pocit, ze Europania by boli najradsej, keby vsetky auta vyzerali rovnako. Krabice bez akejkolvek emocie. Toto vycari emociu u kazdeho. Ako citam nie vzdy pozitivnu, ale aspon nejaku... Kto sa dnes otoci na ulici za GTI alebo Cuprou? Za TypeR sa otoci kazdy, kto ma aspon trosku rad auta. A tak by to u sportovych aut malo byt.
Sam mam taky rad, kdyz auto neskryva ani svym vzhledem to, co umi, takze je pro me nenapadnost i "hot" verzi Golfu nebo Cupry trosku minusem (ale pro jine to muze byt v tehle kategorii aut naopak vyhodou, proc ne :yes: ).
Kazdopadne mam na mysli princip "form follows function". Tenhle cirkus naveseny na hatchbacku nizsi stredni tridy vypada, jako by chtelo auto mermomoci zamaskovat fakt, ze mu schazi 8 valcu navic a tisicovka dalsich koni pod kapotou.
Tak uvidime, ci bude mat funkcnu aerodynamiku ako aktualny typeR, pretoze ten ,,cirkus" splna urcitu ulohu. Netreba zabudnut, ze je to jediny HH na svete, ktory generuje pozitivny pritlak
Neviem o ziadnom HH, pri ktorom by sa co len zpolovice venovalo tolko pozornosti aerodynamike ako pri typeR. Uplne plochy podvozok, difuzor, hodiny v aerodynamickom tunely a tak dalej [odkaz]
To je prohlaseni marketingoveho oddeleni. Konkurence tyhle "funkcni" prvky treba nema a pritom ma stejne dynamicke parametry, casy na okruzich apod. i pri nizsim vykonu motoru.
Každé auto potřebuje svoje a mnohdy rozhodují detaily, viz třeba křidélka na zadních blatnících. Výchozí Civic je hodně aerodynamický a to nemusí být úplně kompatibilní s chováním ve vysokých rychlostech, hodně lidí třeba mluví o citlivosti na boční vítr. V tomhle ohledu je minimálně zajímavá maximálka 270 km/h.
Muzes mi rict, ktere ty prvky jsou funkcni? Bohuzel je i u aktualniho CTR spousta techhle ozdob jenom falesnych, tady jsou dohnane jeste do vetsiho extremu. Vetsi vetraci otvory nemaji ani supersporty, ale tady jsou vpredu i vzadu az trapne napadne zaslepene + vzadu, kdyz tam neni motor, prece kufr odvetrani ani nepotrebuje. 3 koncovky vyfuku pobraly funkce jenom co do zatizeni zadni napravy? :-) , falesny difuzor je uz slusny cirkus a to zminuju jenom to, co je videt hned.
Jasne vsetky su nefunkcne a falosne, preto je to jediny HH, ktory generuje pozitivny pritlak... Ale pre mna je to vsetko vedlajsie. To ze 99% recenzentov hovori o typeR ako o najhardcore, najsoferskejsom, najzabavnejsom HH, s top motorom, top manualom, top podvozkom, top riadenim, bezkonkurencnymi brzdami,.. To je pre mna podstatnejsie.
Nevim, recenzi a testu je spousta a kazdy a v jinou chvili mluvi porad neco jineho. Jednou ten, jindy onen. Jedine, v cem se u CTR shoduji vsechny testy je to, ze Honde neslo o univerzalnost za kazdou cenu (coz neznamena, ze CTR nemuze v klidu fungovat jako jedine auto v rodine na kazdodenni vsestranne vyuzivani).
Nestuduj tolik testy a projed se v tech autech, treba na nejaky vyraznejsi rozdil mezi nimi prijdes. Krome toho, ze jde zvenku o cirkus, to poznat je.
Mohu ti doporučit totéž. Vyzkoušej si v reálném čase CTR a konkurenci. Jediné auto s podobným charakterem je Trophy R. Vše ostatní je poznatelně civilizovanější a utlumenější a to i pro laika. Pokud to nepoznáš, je asi trošku kontraproduktivní se tu pohybovat v diskuzích.
Kdyby se tak nestalo, nepsal bych o tom. Drobne rozdily jsou porad v ramci tridy (oturbene dvoulitrove HH se stejnou koncepci, charakterem, univerzalnosti, ..., ... ), nic extremne rozdilneho se pri tovarnim nastaveni nekona.
Takže dvě koncovky u tvého elise jsou OK a tři už jsou špatně? Tos rozhodl sám nebo ti ještě někdo pomohl? A co ten tuzing kolem zadních lamp? Nebo trapně zaslepene plošky na zádi Evory 400 [odkaz] ? To je hnus, to ti povím :-)
Ty víš, že je ten difuzor falešný? Když u 9G falešný nebyl? Hmmm, žasnu. Doufám, žes svůj talent uplatnil u nějakého F1 týmu.
Počkej, takže plošky u Evory 400 o ploše cca 10x10cm jsou trapné, a plechy na pizzu u Civicu (vpředu i vzadu!!) jsou vkusné?
Až bude Civic tak "trapně otuzený" jako Lotus, bude to fajn. ;-)
Tak jde o princip ne? Nebo jsi sestavil tabulky rozměrů, co je OK a co už není? Pokud tě něco uráží, mělo by tě to iritovat bez ohledu na velikost. Já bych řekl, že na autě může být cokoli, pokud to nezhoršuje jeho vlastnosti.
Je OK mít kus zadního nárazníku v černé? [odkaz] nebo [odkaz] ? A je to víc košer než voštiny?
Je tento prémiový prvek [odkaz] OK nebo už je to taky na stydění?
Myslím, že to chce hlavně nedělat z toho kovbojku. :-)
Je to o tom, že ten Lotus zůstane sportovním autem i bez křidelék. kdežto CTR zůstane kompaktním hb navzdory křídlům a jiným "sportovním" megadoplňkům. ;-)
Prvořadě mi jde o mega zvýraznění něčeho, co je stejně fejk. Nejde ani tak o to, že je to fejk, ale o to, že to ještě zcela nevkusně zvýrazňuje. Nedělám z toho kovbojku, to moje "stydění se" není o falešných výdeších, ale o zcela nevkusných a navíc falešných výdeších- vše samozřejmě zcela subjektivně. ;-)
P.S. žádný z tvých odkazů mě designově vůbec neuráží.
Jasný, takže to je ten typický hondařský syndrom nového auta. ;-) Už dám pokoj, slibuju ale jestli je něco opravdu síla, pak když je maska nakreslená [odkaz] >:D
Tak polopaticky- připadne ti to u té S8 nebo MB nevkusné?
Můj původní příspěvek- "Falešné otvory na bocích předního i zadního nárazníku jsou to nejhnusnější..." - znamená hlavně- je to hnusné.
Ono všechno, na co tady vkládáš odkazy, ovšem působí decentně, nekřičí to, tady to [odkaz] je vysloveně cirkus. A určitě se za tajpárem otočím, až kolem projde. Stejně tak se otočím za pepíkem v 3/4 kostkovaných rejoice kalhotách, co má bílé ponožky nad kotníky, sandály, zastrčené proužkované triko bez rukávů, ledvinku a hlasitě mluví do sluchátka handsfree v uchu.
TeeJay:
1/ nemam Elise a jde jenom o zdvojenou KONCOVKU aftermarket vyfuku od Komo-tec (bohuzel se pro muj typ nevyrabi jiny aftermarket vyfuk s homologaci a jina koncovka pro nej neexistuje). OEM koncovka je jednoducha, ovalna.
2/ tuzing okolo zadnich lamp? Prozrad mi, kde neco takoveho u meho auta vidis? [odkaz]
3/ ktere "trapně zaslepene plošky" u te Evory mas na mysli. Myslis tyhle 2 pruchozi mrizky po stranach [odkaz] , chlazeni motoroveho prostoru+ odvod tepla od vyfuku?
Oproti tomu tedy ten tvuj striktne funkcni?? soucasny CTR a jeho:
1/ "difuzor", kratky plastovy vylisek se zaslepenymi fake vetracimi mrizkami [odkaz] vs. vzhled opravdu funkcniho dilu treba u toho tveho tuzerskeho pripadu- Lotus: [odkaz] , co skutecne zasahuje pod vuz a vytvari pritlak.
2/ opet "funkcni", opravdu masivni jakovydechy za prednimi koly [odkaz] , kde je pruchozi jediny ctverecek (1-2cm2) kdesi nahore a treba Dany popisuje, ze k nemu realne vubec nic nevede ;)
3/ vyfukovy system 4-1-4,tj. dalsi trubka tak metr navic dlouha s druhou dvojitou koncovkou
4/ nafoukle blatniky, co neschovavaji rozsirene napravy, ale jen davaji vyniknout uzkemu podvozku a'la tramvaj
atd. atd., takhle se da pokracovat dal a dal, nemam na to uz chut to dal vyhledavat, je uz pozde. CTR je v prvni rade velke divadlo. Proc taky ne, ale nesnazme se tvarit, ze neni.
Je to hrozně puberťácké, agresivní a ujeté. Ale vlastně proč ne, vždyť je to Tajpár a bude bojovat o místo krále hot hatchů. Sériovku bych viděl trochu umírněnější, ale...jinak ok.
PS: Popravdě...na první video jeho odhalení jsem koukal s otevřenou hubou. :-)
Každý hh rozhodně nemusí vypadat jako GGTI (jak si na tohle přišel?) a naštěstí (i pro GGTI) tomu tak rozhodně není. Na druhou stranu, stejně tak ne každý hh, který jako GGTI nevypadá, musí naopak vypadat jako tohle. Výhodou pro Hondu je, že se tak neustále zvětšuje rozdíl mezi tím jak CTR na jedné straně ("podivně") vypadá a tím, jak na druhé straně (výborně) jezdí. ;-)