Honda Civic Type R Prototype: Nová japonská bestie dorazí už za rok
Potvrzuje se, že aktuální verze sportovního Civicu Type R měla vpravdě jepičí život. Vzhledem k tomu, že se už v tuto chvíli nevyrábí, z výrobní linky v Británii sjížděla jen něco málo přes rok. Bylo to sice asi hodně drahé, ale svůj účel to splnilo - o Hondě se už léta nemluvilo a nepsalo tolik, jako právě v posledním roce a půl. Je jasné, že Japonci jsou v kategorii kompaktních hot-hatchů zpátky ve hře - ba co víc, hodlají se polepšit. Na novou generaci "tajpára" se už nebude čekat pět let, ale jen rok.
Na podzim příštího roku dorazí Civic Type R, postavený na bázi nové, desáté generace pětidveřového japonského kompaktu, jenž právě debutuje v Paříži a takhle bude vypadat!
Už tak dost dramaticky stylizovaná karoserie výchozího fastbacku dostala kapotu s nasávacím otvorem, rozšířené blatníky, agresivní nárazníky se spodním bodykitem, devatenáctipalcová kola a pochopitelně pořádné křídlo na víko pátých dveří. Nelze si nevšimnout ani obrovských brzd Brembo a zdobení kol a spodku karoserie červenou linkou. Celek vypadá po opuštění "vajíčkovitého" tvaru karoserie sice méně futuristicky, ale o to drsněji a impozantněji. S ohledem na to, že je označen jako prototyp, lze očekávat, že se finální verze, která půjde do prodeje zhruba na podzim příštího roku, bude lišit jen v detailech.
Oslovit musí ale nejen vzhledem, ale i technikou. Honda se v 10. generaci vrací k nezávislému zavěšení zadních kol a nádrži v zadní části vozu, pohon bude mít samozřejmě na starosti ze současného CTR převzatý motor 2.0 VTEC Turbo. Bližší podrobnosti nejsou známy, není tedy jasné, zda zůstane na současném výkonu nebo posílí a jestli bude zachována manuální převodovka, spekuluje se však o nárůstu výkonu na 340 koní. S tím pochopitelně souvisí tradiční úvahy, jak moc to bude kompatibilní s pohonem přední nápravy, ale nemá cenu roztáčet kolo spekulací, bližší informace o sériové verzi lze očekávat za půl roku v Ženevě. Jisté je zatím jen to, že maskované vývojové prototypy už skoro rok brázdí silnice a závodní okruhy.