Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mazda RX-9: Sporťák s rotačním motorem opravdu přijde. Za tři roky

Kolem příchodu nového modelu Mazdy, pod jehož kabátkem najdeme agregát s krouživými písty, už se objevilo hodně spekulací. Několikrát byl i dementován...
Zpět na článek
10. 10. 2016 17:15
rx-8 jen v garáži
> na „osmičku“ přitom už čtyři roky jen vzpomínáme, pravda, někteří ji možná mají v garáži.

Nikde jinde ani bejt nemůže, jejich motorová nespolehlivost je pověstná. Doufám, že rx-9 Mazda vyladí líp.
Rozbalit vlákno
9
10. 10. 2016 22:19
Re: rx-8 jen v garáži
Také hrozné to s tým motorom nebolo. Bežne sa dožili okolo 100kkm a potom bolo treba GO, čo je v prípade wankelu jednoduchšie než pri otto. cenovo max 2000€.
S ohľadom na to, že nejde o auto na hrkotanie okolo komína, ale skôr zábavka pre nadšencov, resp. víkendové jazdenie, to bohate vyhovuje.
Avatar - fOE
11. 10. 2016 08:02
Re: rx-8 jen v garáži
Tak jak bezne se dozili 100kkm, tak bezne odchazeli po 40kkm. A v obou pripadech se neda napsat ze "tak hrozne to nebolo", hrozne to bolo az az.
11. 10. 2016 08:58
Re: rx-8 jen v garáži
Vsetko je to uhol pohladu, motor mal proste servisny interval +- 50k km a ten zahrnal viac menej kompletnu GO. Ked to clovek bral takto, motor bol spolahlivy pre vikendove jazdenie. Horsie bolo, ze bola dost uzivatelsky neprijemna ako daily car - vysoka spotreba benzinu aj oleja, nema rada kratke trasy atd.

To boli dovody preco som ju ja nakoniec (ako jazdenu) nekupil do role rodinneho auta, aj ked islo o jedno z mala sportovych aut so 4 dverami a rozumnym priestorom vzadu. Zial nedokazala splnit potrebu hocikedy skocit do auta a odist pracovne o 700km dalej ;-\
11. 10. 2016 13:26
Re: rx-8 jen v garáži
Tech 700km by problem nebyl, horší je takové to poskakování po městě, kdy ten vůz trpí :-) Je to hodně GT naladěné s akčním přesahem tj. i delší cesty jsou v pohodě, pokud samo jste příznivec sportovnějších vozů. Majitel VOLVA nebo Francouzů samo raději plavnější vozy >:D
11. 10. 2016 14:11
Re: rx-8 jen v garáži
Problem bol skor taky ten kazdodenny zivot, kde sadnem do auta a nestaram sa, kedze jeden special som uz mal a hladal som primarne auto pre kazdodenne jazdenie. Na RX8 ma lakala prave kombinacia kazdodennej pouzitelnosti a zabavy za volantom.
11. 10. 2016 13:22
Re: rx-8 jen v garáži
Mel jsem nekolik RX vozů, včetně asi 5ti RX-8 a stále mám 2 :yes: ;-)
Komu lehla po 40.000km, tak jistě měl ještě tovární záruku aktivní a motor mu Mazda vyměnila. Když ne, tak samo smůla a špatný-drahý na opravu... Bral bych to ale jako vyjímku.
Osobně myslím, že ten vuz je citlivy na udrzbu, ale kdyz vite jak a co, plus akceptujete urcitou vyssi frekvenci vymen naplni a nutnost delat trochu vice, je to vyborne vozidlo.
Jako majitel RX-8 2009 (facelift, verze R3) jsem jasný adept na zákazníka na novou RX-9, jestli bude. Cena ovšem skoro jistě bude atakovat 2 miliony. Uvidíme, šetříme, přemlouváme ženu...
Dá se to také shrnout tím, že ta problematičnost RX-8 je více než dost kompenzována extrémně zajímavou cenou na trhu. Když znáte nějakého odborníka na tyto vozy, určitě vyberete a máte nejlepší svezení ve sportovním GT s až překvapivě praktickým přesahem (4 reálná místa, 290 litrů kufr, hezký interiér, zajímavé charisma, unikátní motor a kvalitní technika - dvojité lichobezniky, LSDif atd. atd.), co jde. Silnou stránkou RX-8 je velmi věrná a zajímavá wankel komunita okolo, jsme dobrý tým a informačně je kde čerpat inspiraci a i to, kde opravovat. I v ČR jsou odborníci na servis. Nebo prostě nový motor no za 130 v Mazdě :-)
11. 10. 2016 16:37
Re: rx-8 jen v garáži
Tak já jsem s RX-8 taky před lety pár dní jezdil (byla to ta výkonnější verze) a jednalo se o velmi zvláštní svezení... Možnost točit motor až někam k 9000 ot./min je samozřejmě zajímavá, ale v nízkých i středních otáčkách jsem pociťoval velký nedostatek točivého momentu a ani zvukový projev nebyl nic moc. Vzhledem k obrovské spotřebě oleje a malé životnosti (při běžném užívání) je to fakt auto jen pro nadšence a víkendové blbnutí... Však to taky nebylo nic levného... :-!
12. 10. 2016 10:04
Re: rx-8 jen v garáži
Je to tak, uplne daily auto to neni. Zaroven ale neni jen vikendovka zcela bez dalsich moznosti. Obrovskou spotrebu oleje bych nebral jako "obrovskou". Pri velmi, velmi akční jízdě je to max litr na 1000km, je to funkcni vlastnost. Jinak vklidu tak 0,2-0,4 litru max na 1000km. tj. kazde druhe taknovani dolejes 0,2 litru a v pohode. To zase neni tak obrovska. Naklady zanedbatelne (i ten nejdrazsi olej cena vklidu). Jde také o to, jestli jsi jel vozem, který byl v dobrem stavu a plně reprezentoval co RX-8 nabízí, když jede dobře. Vůz se řídí jinak tou vysokootáčkovou charakteristikou. Já samo jako fanda jsem na to zvyklý plně, a zárove%n moje vozy jsou v naprosto TOP stavu a i celkem ten tah to má. A to mám i velmi výkonný další vůz (420 plus koní) a to vnímání RX není špatné i v komparaci (samo jiné...). Dnes je to skutečně "levný sportovní vůz s přesahem" a já ho doporučuji, pokud Vám ho pomůžu vybrat >:-[] Potom i pojede OK a nebude problem. S tím vozem se musí trochu naučit jezdit, není to typický současný vůz tím charakterem motoru atd. Zvuk je otázka, jestli byl vůz OK, jinak by to mělo být zajímavé i zvukově.